Czy ja dobrze rozumiem, że chcesz zbudować układ, który chce sterować prędkością wirowania silnika w zależności od temperatury? Ja proponuję Ci poczytać o sterowaniu fazowym - ja sam teraz robię podobny projekt tyle, że z oświetleniem. I wtedy nie trzeba korzystać z komparatorów, tylko wystarczy zbudować prosty układ na jakimś timerze (może być 555,...
Jak regulować prędkość obrotową silnika indukcyjnego prądu przemiennego w zamkniętej pętli sterowania z prądnicą tachometryczną w porównaniu do regulacji prędkości obrotowej silnika prądu stałego sterowanego w zamkniętej pętli sterowania z enkoderem optycznym? W którym z tych rozwiązań jako element wykonawczy sprawdzi się tyrystor a w którym tranzystor,...
Nowy sterownik zamierzam zrobić na tyrystorze oraz dwóch mostkach (tyrystor obciążałby jeden z mostków, a drugi prostowałby napięcie na wyjściu. Z oryginalnego sterownika zamierzam usunąć mostek, resztę zostawiam. Dołączam zdjęcie tabliczki znamionowej Nie masz pojęcia o czym piszesz. Przykro mi, ale aktualnie możesz sobie zrobić tylko krzywdę . Poczytaj...
A to nie jest aby silnik prądu stałego?😃 180V DC przydałby się jakiś zasilacz/sterownik do tego, idealnie jakby był to gotowiec, coś szukam W dawnych czasach były wiertarki do zasilania zarówno prądem stałym jak i przemiennym. W silniku komutatorowym różnica polega na dodaniu odczepów na uzwojeniu i przełącznika. Sterowanie tyrystorowe silnika...
OK, sorry, nie doczytałem :( o tej regulacji grupowej, czyli to po prostu sterowanie załączaniem/niezałączaniem na pełny półokres... stosunek czasu załączenia/wyłączenia za jakiś tam okres X pomnożony przez moc max. da moc średnią. Trochę łopatologiczne określenie, ale wolę takie, niż spamiętać te wszystkie fachowe określenia. Sterowanie "fazowe" przerabiałem...
Ja bym dał coś takiego po stronie pierwotnej transformatora. Układ zapewnia regulację amplitudy w pełnym zakresie nie powodując grzania się transformatora. Układ regulacji po stronie pierwotnej wolałbym kupić, nie chcę go samodzielnie montować bo mogłoby to kosztować kogoś (lub moje) życie. Jest tego cała masa na allegro i chyba taki regulator obrotów...
Witam. Chciałbym zrobić prosty trójfazowy zasilacz tyrystorowy do silnika DC. Sterować tyrystorami ma mikroprocesor. I niestety nigdzie nie mogę niczego znaleźć na ten temat. Pytania na początek są takie: 1. Załączenie tyrystora ma odbywać się po przejściu napięcia przez zero. Jak się to zero wykrywa? 2. Zakładam, że chcę uzyskać stałą prędkość silnika....
Nawet na stronie na którą się powołujesz wyraźnie jest napisane silnik krokowy trójfazowy. Domyślać to ja się mogę ale technicznie sfomułowanie jest nieprawidłowe. Nie wiem czy w twoim przypadku nie byłoby możliwe do zastosowania jako zasilania obniżenie napięcia przez sterowanie fazowe tyrystorem i wygładzenie filtrem LC. a le prawdopodobnie będzie...
Wirnik będzie miał bardzo małą rezystancję. Prąd wynika z SEM generowanej w wirniku podczas pracy. Może wiszą szczotki, bo te 40V powinno dać 20% obrotów maksymalnych, a przy zahamowanym silniku prąd byłby 20A. Stojan też musi być zasilany i tu stosuje się prawo Ohma, przy silniku rzędu 5kW prąd stojana powiedzmy rzędu 1A.
Hamulec to już inne połączenie - kolejne MOSFET-y. Klucz (MOSFET-y) + dioda (a raczej diody) połączone jak w przetwornicy 'buck' + regulacja wypełnienia (choćby ręczna, "na czuja") - to już mogłoby działać. Ale jeśli jakiś silnik ma działać dwukierunkowo, to gorzej, bo potrzeba 4 razy więcej tranzystorów, a i sterowanie sie komplikuje. Chyba ze względu...
Witam Jest trafo ok 100VA w prostowniku. Zamysł (nie mój!!!) jest taki że za pomocą tego prostownika ma być sterowana prędkość obrotowa silnika prądu stałego 12V. Sterowanie trafka tyrystorem na pierwotnym raczej nie wchodzi w gre z wiadomych powodów. Więc sterowanie prędkości obrotowej silnika odbędzie się za pomocą regulacji PWM. Problem jest taki...
nie jest to może na temat ale muszę sprostowć wcześniejszą wypowiedź ,wszelkie pojazdy trakcyjne , czyli tramwaj , pociąg , itp. zasilane są prądem stałym , napędem są silniki prądu stałego o bardzo dużym momencie obrotowym , są to silniki szeregowe o równoległym uzwojeniu wzbudzenia, za szeroki temat aby tu o tym pisać , jako ciekawostkę mogę dodać...
Jastrzębie Zdrój 28-07-2009 miałem ten sam problem z szybami w seicento braszh, po wyłączeniu silnika trzeba było ponownie przekręcić kluczyk a to wiązało się z uruchomieniem procedury zapłonu, tylko po to żeby domknąć szyby. W tym celu wywaliłem z podstawki przekaźnik, w miejsce przekaznika w styki wykonawcze tej podstawki (po przekaźniku) wstawiłem...
Zerknij np. tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... , albo wpisz w wyszukiwarce U2008 lub U208 , a znajdziesz opisy dokładne . Jeden scalaczek + parę elementów a działa to bardzo fajnie.Zdecydowanie lepiej niż na samym diaku
Przy takim prądzie powinien sprawdzić się np. IRFP064N (55V, 98A,150W), ostatnio robiłem na nim sterowanie silnika łodzi, sterowanie na NE555, regulacja analogowa za pomocą potencjometru, tranzystor na niewielkim radiatorze, nie grzeje się, schemat np. na stronie www.ucontrol.com.ar, zamiast rezystora "x" 100 omów wstawiłem 47 omów, diodę równoległą...
Jeżeli chodzi o płytki do zp2- to ta pierwsza 100-układ regulacjii stabilnosci obrotow silnika-201 układ funcyjny tj.nastawy czasu spaw. punktowego ,ciagłe,przerywane,2-takt,4-takt,wolny wylot drutu.Te dwie płytki są razem ze sobą powiazane.Do nich są podłączone 2 tyrystory sterujące silnikiem ,elektrozawor
No więc uszkodzony jest tyrystor sterujący blokadą drzwi oraz któryś z rezystorów obok.
Diody te są w układzie załączania silnika i regulacji jego prędkości. Silnik nie jest bezpośrednio na stałe podłączony do zasilania 230V, bo startowałby z pełną prędkością w momencie włożenia wtyczki sieciowej do gniazdka. W tym układzie silnikiem steruje triak lub tyrystor który jest sterowany zapewne przez układ scalony widoczny na zdjęciu.
Miałem taki przypadek właśnie z amicą, pomogła wymiana tyrystora sterującego silnikiem , też tak się ociągała z tym wirowaniem, wirowała tak jakby chciała a nie mogła - w takim zwolnionym tępie. po wymianie tyrystora wirowała jak głupia :D
aktualnie w sterowniu sa 4 styczniki i zajmuja duzo miejsca i sa drozsze od tyrystorów.
Sprawdzane na magnum THF 201 puls . Mi chodzi o teorię zasady , sterowanie tranzystorami mocy i tyrystorami Jakie to się odbywa ? PWM sterowanie silnikiem to wiem na czym to polega . Sterowanie falownikiem silnika wiem zmiana częstotliwości i napięcia . W spawarkach nie wiem
Cześć! Chciałem wykonać układ, który podawałby napięcie 12 V w momencie impulsu masy podanego z zewnętrznego układu (modułu zapłonowego). Schemat gotowego układu jest tutaj - w zasadzie to sam tyrystor. Tyrystor ma sterować silnikiem o poborze maksymalnym 4 A przy 14 V zasilania. Jaki tyrystor nadałby się do tego zastosowania?
Tylko ze cała elektronika była zalana woda. Dlatego były wymienione elementy na nowe. I przewody sa ok. silnik podłączony do innego źródła zasilania i działa prawidłowo. Czy może być uszkodzony tyrystor sterujący praca silnika podajnika? Tyrystor sterujący oznaczony symbolem TY302 tj. KT707
Proponuję poszukać na http://www.dacpol.eu/. Tam Kolega znajdzie i uzyska dodatkowe informacje na omawiany temat. Do sterowania odbiornikami indukcyjnymi zalecałbym stosować styczniki SSR z tyrystorami w obwodach mocy. Pozdrawiam
Może tak, może nie. Wyślij jakie mają oznaczenia. Kolejna sprawa że tam gdzie owy mostek to myślałem że będzie jakaś końcówka mocy sterująca silnikiem :D W takim razie pytanie gdzie element sterujący silnikiem (triak/tyrystor/tranzystor czy końcówka mocy). To silnik szczotkowy czy indukcyjny? Może do silnika jest doczepiony jakiś moduł albo pomiędzy...
ten układ to IPM typu R z traznystorami IGBT , i podobnie jak poprzedni tez bedzie dzial, ale cała sztuka w dorobieniu sterowania. Trzeba zrobić układ który wytwarza 3 wzorce o zadanej czestotliwości przesunięte o 120 stopni , potem użyć jakiegoś układu robiącego PWM na podstawie tych 3 wzorców i sterować tyrystory w parach przez negacje. Ale z tym...
który układ steruje i włącza silnik? Element na radiatorze oznaczony jako Q1 jakiś tyrystor lub triak . Do sprawdzenia też element D9 (diak?)
No tak, ale można sterownikiem mocy sterować prędkością silnika indukcyjnego jedno gazowego? Myślałem że w sprzęcie domowym najczęściej są stosowane silniki indukcyjne jednofazowe.
To dość stary układ.Może silnikiem steruje tyrystor - w nowszych zwykle jest triak.Być może zwiera się i czasem przewodzi bez wysterowania bramki.Napięcie regulacji przychodzi na moduł od tachometru umieszczonego na końcówce wałka silnika, który też trzeba sprawdzić.Na Twoim miejscu wymieniłbym jednak ten tyrystor na nowy...A drugi tyrystor prawdopodobnie...
Sprawdź element wykonawczy sterujący obrotami silnika (tranzystor lub tyrystor).
Dla uproszczenia obwodów sterujących można zamiast tyrystora z układem wymuszającym wyłączanie (sterowanie drugim tyrystorem) zastosować tyrystor wyłączalny GTO albo tranzystor IGBT.
Co do tyrystorów, mam takie 200A kilkanaście sztuk ale dorabiać do tego sterownaie, to potrzeba mieć jakiś osobny zasilacz sterownik zaprojektować, wykonać, przetestować. Przynajmniej kilka wieczorów na realizację potrzeba. Po co sterowanie? Zrób ogranicznik prądu bramki, i żeby tyrystor z każdym pulsem od razu się włączał. Będzie działał jak zwykła...
Z tego co piszesz wygląda na tyrystor. Jeśli pracowały w układzie przeciwsobnym to na90% tyrystor. Jeśli układ działa to można nim sterować ww. silnik.
Tak jak obiecałem na priv-ie wrzucam schemat mojego sterowniczka. Sterownik wykombinowałem osobiście jakieś 12 latek temu, ale układ działa niezawodnie. Na schemacie sterownik spawarki ( prostownika - to zależy od trafa ) nie ma obwodu zasilania, ale to chyba każdy potrafi - trafo > mostek > kondensator filtrujący > LM 7812. Ten układ projektowałem...
najlepij silniek niskiej mocy i na falowniku-sterowanie na tyrystorach lub tranzystorach
Przypuszczam, że: Układ MAA nie tyle pracuje w konfiguracji integratora co wzmacniacza o bardzo niskiej górnej częstotliwości - dzięki temu wzmacniane przez niego napięcie z czujnika temperatury zmienia się płynnie i powoli. Napięcie to podawane jest poprzez diodę D11 i rezystor R17 na dren tranzystora polowego. Na wejścia 9 i 8 podawane jest napięcie...
Padnięty triak / tyrystor zasilający silnik
Sterowanie tyrystorami ! Masz trafo do silnika na 230 czy 380 ? Jeżeli przerobiony migomat na 230 to zmień wyzwalanie tyrystorów .
Uszkodzony tyrystor lub tranzystor sterujący prędkością silnika. Daj zdjęcia płytki. Powiem ci po kolei co i jak sprawdzić.
szczerze mówiąc wolałbym coś kupić, oczywiście w rozsądnej cenie...z innej beczki: ostatnio w zaprzyjaźnionym zakładzie widziałem śliczny blok 16 tyrystrów 1200A każdy do zasilnia jednego silnika:-)
Witam. Szukam informacji odnośnie mocniejszego zamiennika tyrystora BTA16, Steruje on silnikiem w pralce i któryś raz z kolei uległ uszkodzeniu. Jaki zamiennik o większym prądzie można zastosować? Witam. BTA16 to jest triak. Nie podałeś napięcia. BTA16 600B 16-Amperów 600V jeżeli był fabrycznie taki zastosowany to taki ma być. Jeżeli zbyt często się...
Być może uszkodzony tyrystor sterujący silnikiem (pierwsze zdjęcie) a obok niego ten element oznaczony jako U4. Niewyraźne zdjęcie. Nie wiem czy to jakiś optoelement
Szukam zamienników tyrystorowych, które byłby łatwo dostępne, o tych samych parametrach, które w tej chwili są obecnie uszkodzone. Są to dwa tyrystory sterujące silnikiem, które nie jest łatwo dostać. I tyrystor: KT708; 16amper; 400 wolt II tyrystor: T-22-10-04 Są to tyrystory współpracujące. Do tego jest jeszcze dołączona dioda hamująca silnikiem:...
Z opisanych prób można wywnioskować że buczenie tego silnika może być spowodowane, że zasilanie tego silnlka jest uszodzone- powodem mogą być uszkodzone diody lub tyrystory i przepływa częściowo prąd zmienny.
Silnik jednofazowy łatwo steruje się tyrystorem - dowoly ściemnacz oświetlenia :) Dmuchawy w piecach właśnie są sterowane tyrystorami. Jeśli falownik to silnik trójfazowy i dowolny wentylator osiowy np wok. Natomiast dla takich przepływów to trójfazowych silników się nie stosuje, wystarczą jednofazowe.
Ten największy (triak / tyrystor), jest od podajnika. Triak. On mógł paść, i oby tak było bo to najprostsza i najtańsza naprawa. Wylutować i zmierzyć. Chociaż wystarczy odłączyć silnik do pomiarów. Między anodami powinieneś mieć brak przejścia. Triakiem tym steruje optotriak, jeden z tych: https://obrazki.elektroda.pl/3078733200_...
To teraz może z nieco innej beczki... Jaką moc pobierze falownik gdy do wyj podłączymy żarówkę 100W??? Wiemy że prąd w sieci jest przesunięty o 30st względem napięcia i gdyby załączać np falownik w momencie napięcia =0 pobierzemy tylko moc bierną; czy tak??? Dodam że falownik jest obciążony np silnikiem.
Jeśli posiada regulacje obrotów należy wymienić element sterujący [tyrystor ,diak].
Jakie to są silniki ? Prądu stałego czy przemiennego ? Jak stałego to tyrystor odpada, raczej tranzystory MOSFET (np. BUZ11) (dla większej wydajności prądowej łączone równolegle) http://www.elportal.pl/pdf/k01/54_07.pdf Zmianę kierunku dla prądu stałego uzyskasz przez np. sterowanie mostkowe co daje jeszcze możliwość hamowania elektrycznego).
A czemu nie regulować triakiem po stronie pierwotnej. Przecież jest tam mniejszy prąd. Ceny części będą niższe. Właśnie by mogły ulec uszkodzeniu. Moim zdaniem te tyrystory po stronie wtórnej by musiały być na jakieś 1000A dla spawania prądem 200A. W razie użycia triaka po pierwotnej to też na jakieś 200A. Układ sterowania triakiem dla transformatora...
Danthe ma rację, jest to na pewno silnik prądu stałego szeregowy albo z magnesami stałymi, sterowany tyrystorem albo triakiem.
Zero-jedynkowo? Co z wami? Na wejściu liniowy wzmacniacz, dalej liniowy filtr, trochę nieliniowy prostownik i liniowy wtórnik. Oczywiście tyrystor ma tylko dwa stany, ale z żarówkami które maja bezwładność, już nie jest tak zupełnie dwustanowo, silniki mają jeszcze większą bezwładność. Można tam wstawić MOSFET,y liniowość można poprawić dając wstępną...
Czyli dobrze rozumiem, że tyrystory robią 25 cyklów na sekundę ( w wypadku 50 HZ ) ? W sensie nie są stale włączone a raczej generują impulsy podczas pracy tego układu prostowniczego? Skąd ci się wzięło 25, przy prostowniku jednofazowym połówek sinusoidy jest 100/sek, w trójfazowym jeszcze więcej. Czy mówiąc o porównywaniu napięcia i generowaniu impulsów...
Witam! W miejsce diody daj tyrystor i oczywiście sterowanie bramką tyrystora a nie stycznikiem. Sterując tyrystor fazowo można ograniczyć prąd hamowania.
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
Miałem coś podobnego w swojej pralce. Padł programator a dokładnie (prawdopodobnie) tyrystor sterujący aquaspray'em lub silnikiem pompy. Wyjmij płytkę zobacz czy masz upalony tyrystor czy nie. Możliwe że pomoże wymiana samego tyrystora (plan minimum) lub całego programatora (plan maksimum). W razie draki mam jeszcze takie tyrystory :-)
co to jest te sterowanie tyrystorowe???
Tez miałem z tym problemy. Tyrystor to tak jak dioda, tylko, że sterowana. Tyrystor w prądzie przemiennym to będzie prostownik tylko, że sterowany bo będziesz mógł kątem opóźnienia lub wyłączenia sterować mocą jak tyrystor ma przekazać do odbiornika. W praktyce prostownika sterowanego nie widziałem :cry: Co do triaka to masz tak jak tyrystor tylko przewodzi...
Przerwa nie musi myć długa (mikrosekundy) ale musi być. W przypadku prądu stałego nie da się więc sterować przy pomocy tyrystorów. Tranzystory mogą być tutaj jak najbardziej zastosowane w układzie regulacyjnym. Mozna zbudować bardzo prosty układ PWM na układzie 555 - cały czas schematy krążą po elektrodzie w róznych wątkach. Tranzystory kosztuja po...
Możesz zastosować PWM, lub sterowanie fazowe na tyrystorach. Do PWM jest potrzebny tranzystor i kondensator filtrujący, do sterowania fazowego tyrystor i dławik filtrujący.
Tak, w pracy mamy wozki widłowe ofirmy Lansing i sterowanie silnikami jest zrealizowane na tyrystorach. w szeregu z tyrystorem jest cewka o kilku zwojach i po impulsie ze sterownika na tyrystor przeciwnapięcie indukowane w cewce wyłącza tyrystor. Widlaków w pracy jest 15 i pracuja ok 10 lat z takimi układami bezproblemowo do dzis. pozdrawiam
Witam! Mam do zaprojektowania i wykonania układ do regulacji obrotów silnika prądu stałego. Będzie więc to najprawdopodobniej prostownik sterowany na tyrystorach. Silnik jest obcowzbudny. Interesuje mnie regulacja od zera więc trzeba zastosować sterowanie prądu twornika a nie wzbudzenia. Podaje dane maszyny: typ P2Bb32b; 0,8kW, 230V; 3,48A; 1450 obr/min;...
zmieniając wspolczynnik wypłnieni impulsów prostokątnych można sterowac silnikiem prądu stałego... wystarczy odpowiednie wysterowanie tyrystorów za pomoca bramek TTL .
Witam! Na pewno uszkodzone są - potwierdzam - wałek docisku bębna utrwalacza, termistor - powinien na zimno mieć ok. 360kohm, ale to nie wszystko - srawdzić sterowanie tyrystorem i silnikiem wiatraczka -trasoptory. Powodzenia Krzysztof
Schematy pobrałem wcześniej , znalazłem trochę inne niż to co mam w migomacie. Nie rozumiem potrzeby wstawienia kondensatora pomiędzy G-K w tyrystorze sterującym mocą do silnika. Przecież to jest regulacja kątem otwarcia tyrystora, wydaje mi się że problem leży w pobliżu uA 741... Czyżby zbyt wolna reakcja na wzrost napięcia silnika?
Przecież masz prostownik sterowany na tych 2 tyrystorach.
Przeanalizowalem wstępnie Twoj układ - problemów jest kilka - powiązanych ze sobą oraz łączących się w jedną wspólną całość. JAk juz słusznie zauwazyłeś - problemem są zakłocenia WN powstające na przewodzie podł do kontaktoronu. w skrócie: 1. tyrystory, które zastosowane są w układzie są potwornie czułymi tyrystorami. WYzwolenie moze nastąpić już przy...
Dojdziesz po kablach od czego on był. Szczerze to raczej nie od silnika może od pompy , blokady drzwi lub elektrozaworu ale to trzeba po kabelkach. Silnikiem steruje tyrystor przykręcony do radiatora. Jak nie usuniesz przyczyny to fajerwerki gwarantowane. Trzeba odtworzyć ścieżkę i może taki triak podejdzie: http://sklep.monster.pl/ProduktSzczegoly...
Witam. Przepraszam że odgrzewam kotleta. Mam problem z centalą Proteco Q35. Otóż podczas ustawiania parametrów czasu przestała sterować silnikami bramy. Na początku chodziły bardzo wolno ( tak jak na zwolnieniu), a później stanęły całkowicie. Sprawdziłem przekaźniki, wymieniłem optotriaka 4N35 i sterowanie MOC 3021 oraz tyrystor i dalej nie mam na wyjściu...
Odpowiedni transformator na 100-150V mostek diodowy diody min.20A min.400V i tyrystor 40A 300-400V i prosty układ np. z wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... zmodyfikować rezystory wartość x 10 , kondensator pominąć, można się pokusić o bardziej skomplikowany układ sterujący Można zmodyfikować zwykły Ściemniacz, wymienić triak na większy...
Sposób w który chcesz podłączyć tyrystory da efekt spalenia bramek. Najlepiej użyć do tego transformator -3 uzwojenia z dobrą izolacją Jakie silniki chcesz sterować - podaj moc ? Może taniej będzie kupić triak ? Pozdro 8)
Jeżeli ma być regulacja od strony zasilania to częstotliwość będzie tylko 50 Hz. Ułatwi to wprawdzie sterowanie tyrystorami ale możliwości regulacji obrotami znacznie się zmniejszą. Prawda jest taka, że pozostaje tylko zastosowanie falownika. Ale po kolei. 1.) Sterowanie fazowe - szybki spadek momentu krytycznego i mocy silnika, praktycznie możliwa...
dobrze znosi regulację po stronie pierwotnej To zależy od konstrukcji samego trafa. Jedne znoszą to dobrze, inne nie. Poza tym same walory użytkowe takiego rozwiązania są dosyć mizerne w porównaniu z pół-sterowanym prostownikiem diodowo - tyrystorowym. Nawet regulacja zworą magnetyczną daje o wiele lepsze efekty niż fazowa po pierwotnej. Nie jestem...
Witam, zgadzam się że silnik z komutatorem a klatkowy to dwie różne sprawy.Tyrystor jednak odradzam, prościej jest zastosować triak i podaję podstawowe zasady http://elektro.w.interia.pl/energoel/tyr... http://elektro.w.interia.pl/energoel/tri... http://encyklopedia.pwn.pl/77179_1.html http://encyklopedia.pwn.pl/76157_1.html :sm6:
A jaka jest wartość napięcia na wyjściu wzbudzenia przy nie załączonym silniku a tylko przy włączonym wzbudzeniu? Dobrze też byłoby sprawdzić czy są impulsy sterujące na oba tyrystory.
Dziękuję za informację o niedostępności schematów. Krótko opiszę mój problem. Otóż przewody od potencjometrów zostały zerwane przy samym druku płytki. Odpięto również wszystkie przewody z listwy transformatora. Spalił się doszczętnie element pomiędzy bazą a kolektorem tyrystora sterującego silnikiem napędu (element ten miał dwie nóżki - nie mam pojęcia...
Wcale nie potrzeba pradnicy do regulatora na tyrystorach. Mam w zakladzie szlifierke do plaszczyzn produkcji :Wielkiego Brata" i tam silnikiem odpowiedzialnym za posów poprzeczny steruje uklad na tyrystorach. Mam potecjometr na pulpicie (nawet dwa ale nikt nie wie od czego ten drugi :) ) i dziala to juz ze 30 lat.
Chodzi zapewne o hamulec elektryczny. Mniej więcej zasada działania takiego urządzenia jest taka że na silnik podawane są tylko dwie fazy poprzez układ 'dioda + tyrystor'. Uzwojenia silnika dostając prąd o stałym kierunku wytwarzają pole magnetyczne któr powoduje wyhamowywanie silnika. Tyrystor sterowany jest specjalnym sterownikiem który ustala max....
on sam już steruje odpowiednio napięciem wzbudzenia, aby utrzymać zadany prąd. Napięcia wzbudzenia w takich napędach się nie reguluje. Podejrzany tyrystor w mostku.
Witam. Dziękuję serdecznie za rady. Do chwili obecnej stwierdziłem przebicie tyrystora w module sterującym silnika. Po wymianie będę dalej sprawdzał. Mam nadzieję, ze jego wymiana pomoże. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam,.
Jaka to bieżnia? Jakie są tam silniki? Być może że tam jest sterowanie przez tyrystor, triak albo jakiś tranzystor. Za mało danych. Na początku bym sprawdził podłączył bym silnik według danych na tabliczcce znamionowej. Jak silniki działają, trzeba szukać w sterowaniu.
Prawdopodobnie brak sygnału sterującego bramką tyrystora ?
Witam. Bardzo możliwe że styczniki / przekaźniki przełączające obroty mają wysłużone styki i nie zdążą wyłączyć sterowania do dołu i równocześnie tyrystory dostają sterowanie do góry, a to są już inne fazy. Druga możliwość źle lub niedokładnie ustawione krańcówki. Krańcówka wyłączająca napęd jest zbyt blisko krańcówki suwu do góry. Trzecia możliwość...
Na pewno silnikami steruje mikroprocesor pośrednio poprzez jakieś elementy typu tyrystory. Nie wiadomo, czy pocesor tak wysterowuje zasilanie z jakiegoś powodu, czy jest tu inna przyczyna. Będę swojego niedługo rozbierał w celu przeglądu to zobaczę.
Poszukuję schematu regulatora obrotów silnika DC 12V prąd ok 4A. Myślałem o zastosowaniu układu LM317 który sterował by tranzystorem, lub tyrystorem mocy, ale jak to dokładnie posklejać??
W jaki sposób i czym sterujesz silnik podajnika ? Zrobiłeś hamowanie silnika albo regulację wolnego końca drutu ? Prąd w uchwycie włączasz stycznikiem na zasilaniu transformatora, czy tyrystorami w mostku ? Szkoda, że nie wrzuciłeś schematu, chociażby blokowego, nie musiał bym pytać. PS. Nie spaw, a spoina.
Ktoś kojarzy jakiś sprawdzony regulator obrotów do silnika 1F? Dziadkowi do tokarki bym zamontował... Zależnie od tego jaki to silnik to można wypracować różne rozwiązania. Bieda-rozwiązanie to triak, jak masz kondensatory to można popracować nad skokową zmianą wartości, zmieni to trochę charakterystykę mechaniczną silnika. Ale o ile pamiętam to na...
Pralka Whirlpool 859991635040 z modułem sterującym W11439833/A Cześć, mam problem z pralką. Po ustawieniu programu "Mieszane" standardowo czas prania: 1 h. Pralka 13 minut przed końcem nie idzie dalej i nie pobiera płynu do płukania. Sprawdziłem: 2 elektrozawory — sprawne presostat — OK grzałka — OK Dopływ i odpływ wody drożne. Sitka czyste Pompa pracuje....
dobrać napięcie sterowania silnikiem (ok. 5V). Należy pamiętać o dobrym uszczelnieniu drzwiczek. hmmm nie rozumiem napiecie sterowania ??? hmm mozna przez tranzystor sterowac napieciem zasilania silnikiem albo tyrystorem :) - beda to elementy kluczujace - sterowanie przez mikrokontroler (PWM). A odnosnie drzwiczek to niemozna tego tak uszczelniac...
mam problem z maszyną do cięcia okleiny chodzi mi o sterowanie silnikiem posuwu freza elektronika jest zrobiona na tyrystorach sterowanymi scalakiem UAA146 TELEFUNKEN proszę BARDZO o jakąś informacje!!!!!!!!!
WITAM Potrzebuje schematu a najchętniej zlecę wykonanie sterowania do urządzenia rozruchowego silnika trójfazowego . Chodzi o sterowanie dwoma parami tyrystorów w układzie trójfazowym. Sterownie musi realizowac funkcje dostępne w tego typu urządzeniach czyli -REGULACJA WIELKOŚC NAPIĘCIA START -REGULACJA CZASU NARASTANIA PRĄDU OD 0 DO MAX W PRZEDZIALE...
Witam! Właśnie mnie ciekawi, czy to jest zrobione na tyrystorze, czy na czym innym, mam taki silnik i zrobiłem mu sterowanie na tyrystorze, ale pod akumulatorem to za bardzo nie chodzi, na początku idzie płynnie, ale jak dostanie fula, to już nie ma regulacji, nie można tyrystora wygasić, jak tylko przez odłączenie i znowu to samo, choć układ jest sprawdzony,...
cel: trójfazowy regulator mocy (a dokładniej soft-start) na odwrotnierównoległych tyrystorach. Sterowanie fazowe, poprzez procesor ADSP2181 plus ADMC201. Obciążenie: silnik indukcyjny oczywiście brak przewodu zerowego. Detekcja przejścia przez zero potrzebna procesorowi do synchronizacji, by mógł odliczyć odpowiedni kąt i załączyć tyrystory....
Ale nie jest to dokładnie taki sam rozruch impulsowy jak dla silników DC? Jeśli jest tutaj sterowanie fazowe tyrystorami, to jak prąd płynący przez uzwojenie stojana wytworzy wirujące pole kołowe, skoro wektory składowe będą sobie znikać i się pojawiać...
Witam Mam podobny problem, ale znacznie prostszy, a nie chcę zakładać nowego tematu więc podpinam się do istniejącego. Chciałbym zrobić sterowanie dwóch silników DC za pomocą joysticka. Silniki to silniki od wycieraczek malucha z przekładniami 12V. Nie wiem jaki mają pobór prądu ale pewnie około 2-5A. Chodzi mi o 1 stopniowe sterowanie tych silników...
Byłem dziś u gościa i okazało się że jest to jednak silnik trójfazowy. Sterowany jest za pomocą dwóch tyrystorów. Przed tyrystorami jest jeszcze duży dławik wyglądający jak duże trafo Silnik ten pracuje w prawo i w lewo ale obroty przełączają przekaźniki mocy. Silnik na osi ma zamontowany też silniczek (tachometr) który w zależności od obrotów podaje...
Sprawdź szczotki na początek (zużyte/ zawieszone). Sterowanie hydrauliki tyrystorowe. Skoro coś tam bzyczy, to znaczy że układ LC jest taktowany. Jak sprawdzisz szczotki i nie będzie poprawy, sprawdź przewód bramki głównego tyrystora. W sumie w ramach testu możesz "na żywca" przez rezystor odpalić główny tyrystor celem sprawdzenia silnika i samego tyrystora,...
Wszystko wskazuje na programator, dokładnie obwód sterujący silnikiem. Ja osobiście próbowałbym podmienić przekaźniki i tyrystor od silnika na module. Jeśli nie pomoże to niestety tylko wymiana kompletnego modułu. Pozdrawiam
Bardzo fajne, logiczne wytłumaczenie sterowania. Być może się mylę, ale załączanie w zerze nie zawsze jest najlepszym pomysłem. Gdzieś czytałem że silniki lub transformatory lepiej odpalać w szczycie sinusoidy.
Tacho sprawdziłem, komutator jest wyczyszczony, szczotki dałem nowe. Sygnał z tacho idzie tylko do sterownika silnika. Jest to sterowany zasilacz na tyrystorach do którego z regulatora przychodzi sygnał +/- 10V. Zmiana kierunku następuje gdy zmieni się znak napięcia sterującego.
sterowanie tyrystorem sterowanie tranzystora tyrystorem sterowanie tyrystorem blokady
kuchnia gazowa amica instrukcja zigbee termometr behringer wzmacniacz
pirograf napięcie magazyn energii
Prawidłowe ciśnienie doładowania VW Passat B5 1.9 TDI AVB Sipma Classic – podbierak działa, klapa nie – problem z hydrauliką, rozdzielacz, szybkozłącza