1, Mnożnik ma być ≈ 1 przy maksymalnym czasie wtrysku i tak jest . 2. Nie jest zakłócony i filtr niczego nie wnosi , więc też OK 3. Wtryski lpg nie realizują czasów wtrysku poniżej 2 ms , więc jeśli dotryski występuja trzeba je odcinać na takim poziomie. 4. j.w. , a "chmurka" świadczy chyba o istnieniu dotrysków. 5. Sterownik lpg jest tylko "protezą"...
Witam, U mnie jest podobna sytuacja, z tym że mam sterownik na 8 cylindrów, ale jest tak że jednego dnia i przeważnie od niedawna zawsze rano nie chodzi wyraźnie na jednym cylindrze i nawet potrafi zgasnąć, ale jak się nagrzeje to już jest o wiele lepiej choć czuć i słychać że nie chodzi na wszystkich cylindrach w szczególności przy dodawaniu gazu,...
Witam i przepraszam za moją nie obecność, co do uta to chwilowo zastosowałem zwyczajny wyłącznik pompy paliwa, auto na gazie jedzie jak marzenie, nie szarpie, ma moc. Odpalanie zwyczajnie na benzynie i po przełączeniu na gaz wyłączam pompkę i już, niestety na razie tyle mogę zrobić ze względu na brak czasu. I smród jaj znikł więc katalizator w porządku...
Tak ogólnie to o co chodzi, z tymi pół sekwencjami. Czym się różni sekwencja od pół sekwencji. Wiele opinii czytałem że np. za 2200zł to nie ma szans to nie sekwencja. To nie chodzi o instalację LPG a tylko jak jest rozwiązane sterowanie wtryskami benzyny w Twoim silniku. I tak 'półsekwencja' oznacza że wtryskiwacze są podłączone parami, a 'fullgrupa'...
1. kable cewki gdzieś prowadzą, znajdź ich zakończenie i sprawdź łączenie , może też być uszkodzona cewka i możesz się spodziewać że za którymś stuknięciem się w końcu dopali :cry: jeśli nie znajdziesz przyczyny to lepiej jedź do gazownika , niech znajdzie przyczynę bo równie dobrze może sie zawór zamykac w czasie jazdy. 2.Filtr fazy gazowej prawidłowo...
z symulacją rezystancji czujnika kiedyś napewno sprubuje ale generalnie mam problem z dużym spalaniem Pb przy rozgrzewaniu do czasu aż sie przełączy na LPG wskazówka od wskażnika od benzyny opada dosłownie w oczach a na komputerze byłem wczoraj i nie ma żadnych błędów , sonda nowa NGK , zastanawiam sie nad wtryskami może brudne może ich wymontować i...
komputer benzynowy (ecu) posiada umiejetność autoadaptacji , czyli samodzielnego dostosowania się do paliwa o innych niż modelowo założonych właściowościach, a więc np o różnej liczbie oktanowej. W czasie jazdy na gazie również tak się dzieje. Prawidłowo wyregulowana i skonfigurowana instalacja lpg powoduje , że ecu nie zauważa zmiany paliwa i ewentualne...
Atuator taki jak w centrali Blitz reagujący na prąd płynący przez niego, czy też zrobiony na silniczku krokowym sterowany jest z sondy lambda w czaie jazdy i na wolnych obrotach. Wtryskiwacze są podpięte pod emulator (rezystory ok 15om) po to, aby centrala benzynowa miała informację, że wtryski pracują a nie są odcięte. Centralki gazowe z funkcją cut-off...
reduktor BRC AT90 eco Bez rewelacji, jak na BRC to powiedziałbym nawet że cienizna. Mój ulubiony to Emmegas ml94. I tak gazownicy pewnie będą Ci chcieli wcisnąć Tomasetto AT-07 bo mały, tani, wygodny w montażu i obsłudze, i wystarczający dla tego silnika. A dlaczego nie powinni go wciskać do mojego silnika? Na czym mogę stracić jeśli go wezmę? Co do...
Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.
... No właśnie, przewody wtrysków benzyny miałem już przecięte. ... Prawdopodobnie przecięte są przewody zasilające a nie sterujące. Wówczas komputer od gazu nie dostanie sygnału o czasach wtrysków.
W dieslu nie ma przepustnicy. Jest, ale fakt, zamieszałem, jest na odwrót, w dieslu sterujesz wtryskiem, w benzynie przepustnicą. W dieslu przepustnica to klapa gasząca :)
A w jaki sposób może zrobić sekwencję z fullgrupy? Tylko niektóre sterowniki gazowe maja umiejętność generowania jednego wtrysku zamiast czterech : sterowanie wtryskami na benzynie wygląda tak Full grupa - co pól obrotu (wszystkie na raz) semi sekw - co obrót (parami) sekwencja - co dwa obroty (pojedynczo) natomiast można zrealizowac na gazie sterownie...
Nic, jak nie masz attuatora ("silniczka krokowego LPG") to cała centralka niczym nie steruje, pełni jedynie funkcję emulatora sondy lambda dla sterownika wtrysku benzyny podczas pracy na LPG (i ew. przełącznika benzyna/LPG).
Nie brudz się , jest piezoelektryk , sprawdziłem. Sprawdz sterowanie wtryskami , w czasie , gdy pali na dwa. Gdy masz sterowanie , wypnij piezoelektryk i pal.
Walnięta jest elektryka. Sterownik gazu w momencie przejścia na gaz powinien wyłączać wtryski. Najczęściej są to osobne moduły, które się "emulator wtrysku" nazywają. I w tych modułach jest przekaźnik który odcina sterowanie wtryskami benzyny. Tyle, po prostu emulator nie działa i jedziesz na gazie i benzynie naraz.
Mój problem polega na tym że nie włączy się LPG. Posiadam zamontowana instalację LPG AG SGI fabryczną jeden komputer steruje wtryskami benzyny i LPG. Elektrozawory po podaniu 12V z zewnątrz działają, parownik wyczyszczony membrana wymieniona. Po uruchomieniu silnika nie załącza się elektrozawór na butli. Slilnik na Pb działa b.dobrze. Brak pomysłów...
Bo możliwe że gazowy ECU steruje wyłączaniem wtrysku benzyny i może być walnięty.
Równie dobrze sterownik LPG może takie cyrki robić (blokować wtrysk benzyny i słabo sterować wtryskami LPG) czasem wystarczy że ma słabe zasilania (bezpiecznik, masa) i robi zamieszanie.
Witam ponownie. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale ja rozumiem regulację silnika z zapłonem iskrowym tak: Przy stałym ciśnieniu paliwa w magistrali, długość impulsów sterujących wtryskiem benzyny zależy od kąta otwarcia przepustnicy i obrotów silnika tzn że nawet gdy gwałtownie naciśniemy pedał gazu to impulsy sterujące wtryskiem benzyny będą...
Obojętne czy z aku, czy bez. Jak nie masz przejścia do masy to dobrze. Napisz jak masz wpiętą wiązkę tego STAGa? A druga sprawa to czy na wszystkich wtryskiwaczach jest +12V. Stag widzi otwarty wtrysk jak ma stan niski na przewodzie sterującym od strony sterownika silnika. W czasie pracy na LPG przekaźniki emulatora odłączają wtryski benzynowe od masy...
Poprostu nie steruje wtryskiem benzyny i już. Natomiast gaz to inna bajka i inny sterownik Wywal immo i bedzie OK, jeżeli reszta instalacji jest w porządku, albo dokoduj kluczyk u kogoś lub w ASO. Jednak najlepiej podłączyć go do testera i zobaczyć czego chce maszyna.
Przecież już z daleka widac drivery wtryskiwacza.
No dobra brak rozruchu, ale dlaczego urywa sygnały sterujące z ECU? Z powodu braku synchronizacji, jak sądzę.
Sterownik od czego? od gazu? od benzyny. ten który steruje podawaniem sygnału na cewki.
Saab 900, rocznik 1997 2,0 benzyna 1000km po zakupie i 200km po założeniu instalacji lpg nie można go uruchomić, przez sterownik lpg acon agis M210 przy próbie rozruchu widać prędkość obrotową silnika, podciśnienie w kolektorze, czy ciśnienie gazu jednakże nie pokazuje czasów wtrysku benzyny z EKU. wymieniony czujnik położenia wału korbowego na nowy....
W zasadzie to nic mu nie trzeba, możesz odpowiednio wyregulować ciśnienie gazu, dobrać średnicę dysz LPG i podłączyć wtryski LPG w miejsce benzynowych... Problem w tym, ze wtryski LPG nie są liniowe, a co gorsza są znacznie bardziej nieliniowe niż wtryskiwacze benzyny. Stąd konieczność generowania mapy korekcyjnej czasu wtrysku. Mnożnik czasu wtrysku...
diesle też mi palą koło 10 Tylko do autora -ustaw te koła na znaki :-) dla tego najbardziej lubię gaz, bo wszystko jedno czy się butuje czy nie, to i tak palą tyle samo Zachowują się tak samo jak na benzynie,różnica jest jedynie taka że dawka gazu w porównaniu do benzyny jest 20-25% większa. Wtryskiem gazu steruje ten sam komputer co wtryskiem benzyny....
W Multipli były stosowane dwa rozwiązania jeśli chodzi o ECU 1) Sterownik Marelli IAW 4GF steruje jednocześnie wtryskami benzynowymi oraz gazowymi w zależności od wybranego rodzaju paliwa, otwiera zawory butli oraz włącza i wyłącza pompę benzyny, silnik uruchamiany zawsze z gazu, rozwiązanie do połowy roku 2001 Reset adaptacji powoduje skasowanie nastaw...
Ale mącicie.Sprawa jest prosta plus po zapłonie na jednym pinie a sterowanie masą na drugim.Analogicznie każdy wtrysk. Sprawdzić żarówką od postojówek. Jak nie ogarnia to auto do mechaniora.
nie o to chodzi w tym przypadku. Sterownik lpg podgląda pozorne czasy wtrysku sterownika beny i stosując ewentualnie mnożniki i poprawki steruje wtryskami benzyny. Jest tylko taki problem ,że jak wychodzi mu czas krószy od czasu beny to wtedy wtryski lpg są otwarte tyle co pozorny czas otwarcia wtysków beny. Oznacza to, że podawana jest większa niż...
Musi być zwarcie przewodu sterującego wtryskiwaczem do masy. Jeden przewód jest +12 po włączeniu stacyjki, jasny niebieski, drugi jest przez ECU zwierany do masy (sterujący), różowo czarny. Odepnij kompa i wtryskiwacz, następnie zmierz czy między kablem różowo czarnym a ujemną klemą akumulatora niema przypadkiem zwarcia.
pisze , to znaczy że opracowuje algorytm pracy sterownika :D, chyba jasno napisał :D:D Algorytm opiera się głownie na "podglądaniu" czasów wtrysków generowanych przez ecu benzynowe. Ponieważ gaz ma inna wartość opałową , a wtryskiwacze mają nieliniową charakterystykę buduje się krzywą mnożnika , który na podstawie zmierzonych pozornych czasów benzyny...
Jest to elektroniczne urządzenie sterujące sterujące układem wtrysku benzyny. Coś mi się wydaje, że nie tu jest problem, tylko gdzie indziej. Urządzenie moim zdaniem jest dobre . Jak myślicie? Obroty falują i to na sto procent nie z powodu urządzenia
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Jeśli tak to zrób diagnostykę bo ona może wyjaśnić co się stało że nie steruje wtryskiem .
Korekta czasu wtrysku LPG względem długości impulsów sterujących wtrysku benzyny uzależniona jest od temperatury, obrotów silnika i ew. podciśnienia w kolektorze. Sterownik LPG typu STAG 300 nie posiada żadnych funkcji samoadaptacyjnych w trakcie normalnej eksploatacji, dlatego nie można mówić, że cokolwiek skoryguje w reakcji na niewłaściwe dawkowanie...
To co nazywasz "mapa z PB" i "mapa z LPG" to to samo, nie ma znaczenia na jakim paliwie samochód pracuje aktualnie. Z punktów zebranych na gazie (zielone) widać, że przy większym obciążeniu silnika sterownik wtrysku benzyny * do pewnego momentu skracał czas wtrysku benzyny, a później gwałtownie go wydłużał. Czyli dla czasów wtrysku pomiędzy 6 a 13ms...
Najpierw doprowadź do porządku silnik na benzynie, a dopiero potem myśl o LPG. Zrób porządek z tą sondą - zweryfikuj jej wskazania z analizatorem spalin. Jeśli dobrze myślę, to czas wtrysku podawany przez sterownik jest efektywnym czasem wtrysku, a nie długością impulsu sterującego. Tak czy inaczej na Valtekach to bym tego nie gazował ;)
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
po pierwsze "WAGA" w tym wtrysku to jest coś w typie przepływki i to ta waga steruje dawką paliwa.Jest klapa-dźwignia-membrana- i jeżeli kilka razy strzeli na gazie to ten układ sterujący potrafi się rozpaść. Miałem okazje reanimować coś takiego. Po drugie na wolnych obrotach zimny silnik powinien pracować gdyż paliwo jest podawane na dodatkowy wtrysk...
Witam, chciałbym poznać budowę i dokładną zasadę działania komputera samochodowego (magistrali sterującej) jakieś schematy itp. Co jest potrzebne do zdiagnozowania, co jest zepsute w takowym komputerze, który element należy wymienić a który zaprogramować? Tak czy inaczej wszystko co dotyczy magistrali sterujących (airbag, asr, abs, itp) interesuje...
Bmw e46 1.8 benzyna problem z odpalaniem iskra jest pompa paliwową wali na listwę a nie otwieraja sievwtryskiwacze komputer pokazał blad czujnika walka wydechowego po podmianie pokazał blad obydwu czujników a oba czujniki sprawne co steruje jeszcze wtryskami
Co to może być? Opętał go zły duch. Albo odprawisz egzorcyzmy albo sprawdzisz podstawy jak iskra,paliwo(pompka)sterowanie wtryskami,błędy itp.
Witam wtrysk sterowany jest masą
Ciekawiej byłoby dać wtrysk benzyny, sterowanie upraszcza się tylko do otwierania wtryskiwacza na określony czas. Bardziej elastyczne rozwiązanie i przyjazne dla procesora, w przyszłości nawet i gaz da rade podłączyć. Ciekawe
cyt. "nie wiem czy iwex100 ma pojecie co to jest koltec necam ja jestem pewny że jest to wtrysk sekwencyjny" hehehehe "TAJNYGELO" Ty poważnie wiesz co to jest sekwencyjny wtrysk???? Koltec necam jest polecaną instalacją również do samochodów, które nie mają sekwencyjnego wtrysku benzyny więc skąd niby miałby czerpać impulsy wtryskowe???????????? Sekwencyjny...
Jeśli jest to pojedyncze pełne otwarcie, raczej przyglądnąłbym się ECU silnika, sterowanie wychodzi z ECU i jeśli byłoby to spowodowane jakimkolwiek czujnikiem, to taka anomalia byłaby widoczna i nie pojedyncza, ale przy pełnym otwarciu wtrysku poprzedni też byłby blisko pełnego otwarcia. Ewentualnie połączenie pomiędzy ECU a wtryskami.
bezpiecznik jest dobry przekaźnik też brak zasilania sterującego przekaźnikiem to rozwiązałeś problem wiec po nitce do kłębka został ci tylko jeden kabel a potem to już sterownik jeśli dobrze diagnozujesz bo jeśli się mylisz wracamy do akumulatora
Cześć, co to może być? Wtrysk benzyna Bosch MEVD 17.4.4 Motronic P057F Urządzenie sterujące statusu naładowania akumulatora P0627 Niskociśnieniowa pompa paliwa U1218 Łączność z urządzeniem sterującym komputera pokładowego (BSI) P0610 Kod centralki silnika P160A Kodyfikacyjne P0420 Katalizator P1338 Nieudane zapłony, zanieczyszczenia P1336 Nieudane zapłony,...
sterowanie wtryskami sterowanie wtryskami nissan wtrysk benzyny sterowanie
schemat elektryczny suzuki swift restartuje ładowanie ładowanie system podtrzymania zasilania
zawór klapowy rekuperacja mieszkanie
Nieszczelna nakrętka wtryskiwacza VW LT 2.5 TDI a poranny rozruch silnika Identyfikacja układu ATMLH 014 02B 1 9J5873A Atmel