Sprawdź potencjometr położenia przepustnicy Trafiłeś w dziesiątkę - gratuluję. Pozdrawiam.
Możesz na próbę po prostu podłączać tylko do jednego wtrysku jedną "wiązkę" a pozostałe pozostawić niepodłączone (oryginalną wiązkę przy pozostałych wtryskach musisz przywrócić do oryginału). Oczywiście w tym przypadku podłączasz sterownie tylko jednego wtryskiwacza LPG. Po przełączeniu na LPG tylko ten jeden cylinder będzie pracował na LPG, a pozostałe...
Kompresja jest dobra, nawet podejrzanie dobra jak na ten przebieg. Żeby z całą pewnością wykluczyć wpływ instalacji LPG przez jakiś czas jeźdź bez niej - tj. zakręć zawór na butli i przełącz centralkę do pracy wyłącznie na benzynie lub odłącz ją (przywróć oryginalne podłączenie sterowania wtrysków benzyny). Ten błąd cewki pojawił się ponownie po wymianie...
Mój problem polega na tym że nie włączy się LPG. Posiadam zamontowana instalację LPG AG SGI fabryczną jeden komputer steruje wtryskami benzyny i LPG. Elektrozawory po podaniu 12V z zewnątrz działają, parownik wyczyszczony membrana wymieniona. Po uruchomieniu silnika nie załącza się elektrozawór na butli. Slilnik na Pb działa b.dobrze. Brak pomysłów...
Bo możliwe że gazowy ECU steruje wyłączaniem wtrysku benzyny i może być walnięty.
Walnięta jest elektryka. Sterownik gazu w momencie przejścia na gaz powinien wyłączać wtryski. Najczęściej są to osobne moduły, które się "emulator wtrysku" nazywają. I w tych modułach jest przekaźnik który odcina sterowanie wtryskami benzyny. Tyle, po prostu emulator nie działa i jedziesz na gazie i benzynie naraz.
Poprostu nie steruje wtryskiem benzyny i już. Natomiast gaz to inna bajka i inny sterownik Wywal immo i bedzie OK, jeżeli reszta instalacji jest w porządku, albo dokoduj kluczyk u kogoś lub w ASO. Jednak najlepiej podłączyć go do testera i zobaczyć czego chce maszyna.
Witam, U mnie jest podobna sytuacja, z tym że mam sterownik na 8 cylindrów, ale jest tak że jednego dnia i przeważnie od niedawna zawsze rano nie chodzi wyraźnie na jednym cylindrze i nawet potrafi zgasnąć, ale jak się nagrzeje to już jest o wiele lepiej choć czuć i słychać że nie chodzi na wszystkich cylindrach w szczególności przy dodawaniu gazu,...
Równie dobrze sterownik LPG może takie cyrki robić (blokować wtrysk benzyny i słabo sterować wtryskami LPG) czasem wystarczy że ma słabe zasilania (bezpiecznik, masa) i robi zamieszanie.
Od przekaźnika który ją zasila a dokładnie od jego sterowania.
Nic, jak nie masz attuatora ("silniczka krokowego LPG") to cała centralka niczym nie steruje, pełni jedynie funkcję emulatora sondy lambda dla sterownika wtrysku benzyny podczas pracy na LPG (i ew. przełącznika benzyna/LPG).
W Multipli były stosowane dwa rozwiązania jeśli chodzi o ECU 1) Sterownik Marelli IAW 4GF steruje jednocześnie wtryskami benzynowymi oraz gazowymi w zależności od wybranego rodzaju paliwa, otwiera zawory butli oraz włącza i wyłącza pompę benzyny, silnik uruchamiany zawsze z gazu, rozwiązanie do połowy roku 2001 Reset adaptacji powoduje skasowanie nastaw...
nie o to chodzi w tym przypadku. Sterownik lpg podgląda pozorne czasy wtrysku sterownika beny i stosując ewentualnie mnożniki i poprawki steruje wtryskami benzyny. Jest tylko taki problem ,że jak wychodzi mu czas krószy od czasu beny to wtedy wtryski lpg są otwarte tyle co pozorny czas otwarcia wtysków beny. Oznacza to, że podawana jest większa niż...
Przydałoby się. Mnie interesują układy sterowania wtrysku benzyny i kontroli silnika. Tylko skąd je wziąć?
diesle też mi palą koło 10 Tylko do autora -ustaw te koła na znaki :-) dla tego najbardziej lubię gaz, bo wszystko jedno czy się butuje czy nie, to i tak palą tyle samo Zachowują się tak samo jak na benzynie,różnica jest jedynie taka że dawka gazu w porównaniu do benzyny jest 20-25% większa. Wtryskiem gazu steruje ten sam komputer co wtryskiem benzyny....
A czas wtrysku 0 pokazuje program diagnostyczny. Czego program benzyny czy gazu? W KAŻDYM razie zrób podgląd na drugim paliwie. Albo sprawdź kontrolką diodową czy faktycznie brakuje sterowania wtryskami benzyny.
Zawsze ciekawe byłoby co poczytać o problematyce sterowania wtryskiem benzyny, i czy tak samo można by podejć do LPG? Czasem zastanawiałem się czy by dało się zrobić własny komputerek , oczywicie lepszy od fabrycznych. Pozdrawiam zbyszek
Witam, chciałbym poznać budowę i dokładną zasadę działania komputera samochodowego (magistrali sterującej) jakieś schematy itp. Co jest potrzebne do zdiagnozowania, co jest zepsute w takowym komputerze, który element należy wymienić a który zaprogramować? Tak czy inaczej wszystko co dotyczy magistrali sterujących (airbag, asr, abs, itp) interesuje...
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
Sterownik od czego? od gazu? od benzyny. ten który steruje podawaniem sygnału na cewki.
To co nazywasz "mapa z PB" i "mapa z LPG" to to samo, nie ma znaczenia na jakim paliwie samochód pracuje aktualnie. Z punktów zebranych na gazie (zielone) widać, że przy większym obciążeniu silnika sterownik wtrysku benzyny * do pewnego momentu skracał czas wtrysku benzyny, a później gwałtownie go wydłużał. Czyli dla czasów wtrysku pomiędzy 6 a 13ms...
Gdyby przeczytać dokładnie to co napisałem od początku to kolega by wiedział że wtrysk leje po załączeniu zapłonu czy był wpięty do sterowania czy nie i na przepustnice spływała dobra literatka benzyny. Teraz wykluczyłem oring i pozostało samo sterowanie. pozdrawiam.
Jeśli nie jest ktoś pewien tego co pisze to lepiej, nie pisać. Ja mogę tylko powiedzieć, że przepływomierz spełnia dość ważną funkcję w sterowaniu wtryskiem benzyny i oszukiwanie sterownika nic nie da. Jednak jeśli jeździsz na gazie a uruchamiasz tylko na benzynie możesz podjąć próbę oszukania sterownika, dobierając parametry przepływomierza. Decyzja...
BMw już odpala problem stwarzał sterownik sekwencji lpg okazał się być spalony i nie było przejscia sterowania na wtryski benzyny .
Ciekawiej byłoby dać wtrysk benzyny, sterowanie upraszcza się tylko do otwierania wtryskiwacza na określony czas. Bardziej elastyczne rozwiązanie i przyjazne dla procesora, w przyszłości nawet i gaz da rade podłączyć. Ciekawe
Tak ogólnie to o co chodzi, z tymi pół sekwencjami. Czym się różni sekwencja od pół sekwencji. Wiele opinii czytałem że np. za 2200zł to nie ma szans to nie sekwencja. To nie chodzi o instalację LPG a tylko jak jest rozwiązane sterowanie wtryskami benzyny w Twoim silniku. I tak 'półsekwencja' oznacza że wtryskiwacze są podłączone parami, a 'fullgrupa'...
pisze , to znaczy że opracowuje algorytm pracy sterownika :D, chyba jasno napisał :D:D Algorytm opiera się głownie na "podglądaniu" czasów wtrysków generowanych przez ecu benzynowe. Ponieważ gaz ma inna wartość opałową , a wtryskiwacze mają nieliniową charakterystykę buduje się krzywą mnożnika , który na podstawie zmierzonych pozornych czasów benzyny...
Można wrzucić VNN3NV04. Będzie chodził i więcej wytrzyma niż VNN1NV04. VNN3NV04 to 3,5A / 40V a 1NV04 to 1,7A/40V. R Ds (on) trochę się różni ale to w tym przypadku nie powinno mieć większego znaczenia. BCP51 to co innego , typowy analog więc nie ma mowy. Tylko pytanie dlaczego padł? Nie mam teraz u siebie Sequenta56 i nie mogę zobaczyć w jakiej aplikacji...
Zainwestuj kolejne 50 pln w interfejs do złącza OBD i podglądaj sondę cyfrowo, przy okazji możesz ustawiać sterownik lpg na podstawie krótkoterminowych korekt zasilania odczytanych ze sterownika benzyny - to doskonała metoda - ale stosuje się w autach gdzie z różnych powodów zebranie map nie jest możliwe ( skomplikowane i zmienne algorytmy sterowania...
Dokładnie od 1 kwietnia 2002 r., instalacja zasilania gazem LPG powinna zawierać elektroniczną jednostkę sterującą, ale w pojazdach zasilanych sterowanym układem wtrysku benzyny (nie dotyczy pojazdów wyposażonych w gaźnik). Bez tego pojazd otrzyma negatywny wynik badania technicznego, a Policja może zatrzymać dowód rejestracyjny.
troche mi rece opadly chyba sam tego nie zrobisz trzeba po takim grzebaniu wykasowac bledy a nastepnie ponownie je odczytac i dopiero wtedy przystapic do naprawy sterowania silnika a eprom to bedzie ostatnia rzecz do ruszenia chyba ze ja samodzielnie ruszysz jako pierwsza wtedy koszty wzrosna nieco poczytaj jakas literature dotyczaca sterowania wtryskiem...
Zakupiłem kabelki i jutro ruszam do boju! Panowie dziękuję za dotychczasową pomoc, jeśli mogę jeszcze spytać: Ile Ohm ustawić dla czerwonych Valteków? Jakie powinno być ciśnienie minimalne gazu ? Czy zaznaczyć wtrysk benzyny sterowany + dla punto ?
1, Mnożnik ma być ≈ 1 przy maksymalnym czasie wtrysku i tak jest . 2. Nie jest zakłócony i filtr niczego nie wnosi , więc też OK 3. Wtryski lpg nie realizują czasów wtrysku poniżej 2 ms , więc jeśli dotryski występuja trzeba je odcinać na takim poziomie. 4. j.w. , a "chmurka" świadczy chyba o istnieniu dotrysków. 5. Sterownik lpg jest tylko "protezą"...
Tego typu sterowanie jest zastosowane w instalacjach bezpośredniego wtrysku gazu , układy jeszcze droższe nisz sterowane sondom.
Chyba jedyny to spalanie benzyny. Na lpg-forum niedawno ktoś sprzedawał używany 300-6 za rozsądne pieniądze.
No właśnie u mnie tak jest, po dodaniu gazu u mnie czas się skraca tak jak by liczył nie czas wtrysku a czas pomiędzy wtryskami i stąd moje pytanie, gdzie może być błąd? Dodam jeszcze że odliczam czas wtrysku gazu z wtryskiwacza gazowego i sterowany jest biegunem dodatnim!
Auto domyślam się masz na wtrysku benzyny. W tym przypadku steruje też on, a raczej daje sygnał do sterownika wtrysku benzyny. Dlatego też czasem jest iskra, a nie ma wtrysu. Ostatnio miałem taki przypadek, tylko, że gość miał też auto na gaz i na gazie chodził, za to nie uruchamiał się na benzynie. Wiadomo mrozy i gość musiał kupić moduł. Moduł na...
Odwrotne podłączenie przewodów sprawi że nie będzie sterowania. Zresztą to widać w programie diagnostycznym jak na dłoni , dajesz gazu i 3 wtryski ci zwiększają czas wtrysku a ten co nie jest sterowany z kompa benzyny pozostaje na jałowym czasie. Więc napisz czy program widzi i zwiększa czas wtrysku.
W dieslu nie ma przepustnicy. Jest, ale fakt, zamieszałem, jest na odwrót, w dieslu sterujesz wtryskiem, w benzynie przepustnicą. W dieslu przepustnica to klapa gasząca :)
Witam, Jaki masz typ silnika? Mam praktycznie cala dokumentacje 106 i nie znalazlem systemu A2.2 w tym aucie, nawet w najstarszych modelach. Pierwszy 1.4 l z wtryskiem, to byl KDX z wtryskiem MA3.0. Pozdrawiam, Georges Typ silnika TU3M/Z (KDY) ,jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie Bosch Mono-Jetronik A2.2 . ECM - Bosch 0 280 000 711...
Jesli chodzi o wtrysk gazu to warto zastanowić sie czy instalować wtrysk LPG w fazie lotnej (odparowanego) czy moze wtrysk LPG w postaci ciekłej. Samochody z wtryskiem gazu w fazie ciekłej czyli LPi baałem i moge powiedzieć że spadek własności dynamicznych (wskaźnika dynamicznego) przy takim zasilaniu sięga 8%, ale zapewniam że jest to nieodczuwalne...
Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.
1. Jeśli silnik chodzi nierówno od momentu założenia gazu, to jedź do "fachowców" od gazowania i niech naprawiają co zepsuli (jeśli instalacja jest prawidłowo zamontowana, to silnik MUSI chodzić prawidłowo zarówno na benzynie jak i na gazie). 2.Co do ujemnych wartości z lambdy (biorąc pod uwagę fakt, że gaziarze spieprzyli swoją robotę, bo silnik chodzi...
Rozebrać, zweryfikować elementy, na podstawie weryfikacji zidentyfikować te uszkodzone. Wymienić uszkodzone na sprawne, złożyć i naprawione. Tam w srodku masz przekaźniczki. Albo 4 przekaźniczki albo 2 o podwójnych zestykach. I te co są od tych wtrysków co podlewająna gazie albo sterowania nie dostają albo są zepsuje / jest zepsuty. A jesteś pewien...
W instalacja IV generacji wtryskami gazu steruje sterownik benzyny, za pośrednictwem sterownika LPG, który odpowiedni koryguje czas impulsu sterującego. Cała sztuka polega na tym by tak dobrać skok tłoczków wtryskiwaczy, dysze i mapy korekcyjne, by czasy impulsów sterujących wtryskiwaczami z oryginalnego ECU nie zmieniały bez względu na to czy silnik...
Bez względu na to jak sterowane są wtryski benzyny w sterowniku gazu najkorzystniejszym wyborem jest sekwencja - wtedy wtryski LPG będą aktywowane w ten sam sposób jak benzynowe. Opcje półsekwencja i full-group służą emulacji sekwencyjnego wtrysku w celu wydłużenia czasów aktywacji wtryskiwaczy LPG. Przy wtrysku full-group czasy wtrysku są bardzo krótkie...
cyt. "nie wiem czy iwex100 ma pojecie co to jest koltec necam ja jestem pewny że jest to wtrysk sekwencyjny" hehehehe "TAJNYGELO" Ty poważnie wiesz co to jest sekwencyjny wtrysk???? Koltec necam jest polecaną instalacją również do samochodów, które nie mają sekwencyjnego wtrysku benzyny więc skąd niby miałby czerpać impulsy wtryskowe???????????? Sekwencyjny...
instalacja sekwencyjna lpg "podgląda" tylko pracę ECU benzyny i steruje wtryskami gazu przeliczając w czasie rzeczywistym czasy pracy wtryskiwaczy benzynowych. Kolega od gaźnikowego fiata się przechwala nie mając pojecia o czym mówi, a ewentualny koszt takiej instalacji pewnie przewyższa wartość auta, chyba że ma ono wartość zabytkową lub inne niematerialne...
sonda lambda nie ma wpływu na pracę sterownika lpg i podłącza się ją wyłącznie dla obserwacji jej wskazań - możesz więc ją spokojnie od niego odłączyć jeśli masz wątpliwości. Natomiast jeśli podłączenie do sterownika lpg spowodowało jej błędne wskazania , w oczywisty sposób wpływa to na pracę ECU benzyny , co z kolei wpływać może na zwiększone spalanie...
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Cze wam prosze was o pomoc mam problemik z moim lanosem.Kupiłem go miesiąc tem facet mówił ze jest w super stanie ale jak zacząłem sie przyglądać to zobaczyłem silikon pod pokrywą zaworów itd.Ale do rzeczy lanos jedzie ok ale gdy podczas jazdy puszczam go na luz obroty albo skaczą od 1100 do 1500 albo trzymają sie na 1100+-1200 dopiero gdy zatrzymam...
Centralka gazowa jest tylko po to aby centralka benzyny "nie wiedziała" że steruje wtryskiem LPG. Jest to konieczne, gdyż centralka benzynowa ma funkcje samoadaptacji i gdyby sterowała wprost wtryskami LPG to zaadaptowała by się do ich charakterystyki i po przejechaniu kilkunastu km na LPG silnik nie chciałby pracować na benzynie (albo by się nie zaadaptowała...
Ciągłe wtryski gazu nie powinny w ogóle powstać, tak jak gażniki sterowane elektroniczne gdy wymyślono wtrysk benzyny. Kto posiada w swoim autku ten wynalazek to musi jeździc z laptopem i poprawiać rozjezdzające się mapy oraz walczyć z zacinającym się krokowcem. Sygnał z lambdy i TPS to trochę mało aby to działało poprawnie.
Niebieski kabel od autronic al700 steruje elektrozaworem i emulacją wtrysków (czyli odcina wtryski od benzyny) Sprawdź co się dziej na niebieskim jak podłączysz sterownik . Rozumiem ze masz tam jeszcze w zestawie emulator wtrysków . Tak czy inaczej , odłącz na próbę niebieski , podłącz sterownik od lpg i sprawdz czy pali na benzynie .
W aucie masz wtrysk full-group, a w STAGu należy ustawić pełną sekwencję! Próby emulacji pół-sekwencji czy pełnej sekwencji (co robi STAG gdy ustawi się pół-sekwencję lub full-group) będą się kończyły tym co opisujesz, szarpaniem przy ruszaniu i rozjeżdżaniem się mapy wtrysku benzyny. Pół-sekwencja to jest w 1.2 16V na IAW-18FD ale tak czy inaczej w...
Tak, ale instalacja 2gen ustala sobie skład mieszanki na podstawie wskazań sondy lambda. Jak wywaliłeś attuator/krokowy od gazu, to USTALAŁA. Komputerek Lecho wyeliminowałeś odłączając mu krokowca, Jego jedyny regulator, teraz masz ustawione na sztywno śrubą. nie zmiennie krokowym i sonda nie uczestniczy w sterowaniem dawką gazu. Może mieć wpływ jedynie...
1. kable cewki gdzieś prowadzą, znajdź ich zakończenie i sprawdź łączenie , może też być uszkodzona cewka i możesz się spodziewać że za którymś stuknięciem się w końcu dopali :cry: jeśli nie znajdziesz przyczyny to lepiej jedź do gazownika , niech znajdzie przyczynę bo równie dobrze może sie zawór zamykac w czasie jazdy. 2.Filtr fazy gazowej prawidłowo...
Podczas montażu instalacji sekwencyjnej 4gas-4 do samochodu celica 1.8 z 95 roku (wielopunktowy wtrysk) chciałem wpiąć wiązkę od sterownika lpg do wtrysków benzyny i okazuje się, że po przekręceniu kluczyka na zapłon, na obydwu przewodach idących do wtrysku benzyny pojawia się ta sama wartość 12V ??? jak się wpiąć w takie wtryski ?
Witam ponownie. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale ja rozumiem regulację silnika z zapłonem iskrowym tak: Przy stałym ciśnieniu paliwa w magistrali, długość impulsów sterujących wtryskiem benzyny zależy od kąta otwarcia przepustnicy i obrotów silnika tzn że nawet gdy gwałtownie naciśniemy pedał gazu to impulsy sterujące wtryskiem benzyny będą...
Sterownik LPG nie reguluje ciśnienia gazu. Głównym zadaniem sterownika LPG jest wysterowanie wtryskiwaczy LPG a nie jakiś zaworów, jak już to elektrozaworu podającego LPG na reduktor. Sterownik LPG steruje wtryskiwaczami gazu na podstawie czasu wtrysku benzyny, bierze przy tym jeszcze pod uwagę np. ciśnienie w kolektorze czyli obciążenie silnika. Tworzy...
To już Ci na początku napisałem - sterownik LPG w ogóle nie jest potrzebny, on jest tylko po to, żeby przy jeździe na LPG, sterownik benzyny nie zauważał różnicy i nie wprowadzał korekt. Gdybyś chciał jeździć tylko na LPG możesz go całkiem wyrzucić, albo ustawić mnożnik na sztywno na 1,0. Też będzie działać - sterownik benzyny dostosuje się do nowej...
Zdecyduj się w końcu, jest napięcie czy go nie ma? Brak zasilania czy sterowania?
Co do samego "zagazowania" - chciałbym tam włożyć LPG IV generacji, czy to dobry pomysł? Fabryczny wtrysk benzyny jest wielopunktowy, ale równoczesny (tzw. full-grupowy) - wszystkie wtryskiwacze są sterowane równolegle, z jednego przewodu, kolektor dolotowy jest metalowy, mimo to nie chcę instalacji II gen. Pomysł zły ekonomicznie - raz koszt tej instalacji,...
A w jaki sposób może zrobić sekwencję z fullgrupy? Tylko niektóre sterowniki gazowe maja umiejętność generowania jednego wtrysku zamiast czterech : sterowanie wtryskami na benzynie wygląda tak Full grupa - co pól obrotu (wszystkie na raz) semi sekw - co obrót (parami) sekwencja - co dwa obroty (pojedynczo) natomiast można zrealizowac na gazie sterownie...
marek49ae właśnie wpisała jaki model od Prinsa i jest to sekwencja 4 generacji dobra bo sterowana prze EPC i czujniki wtrysku benzyny. Poczytać też warto bo wiedza to klucz do sukcesu w takich sprawach.
Jeśli jest to pojedyncze pełne otwarcie, raczej przyglądnąłbym się ECU silnika, sterowanie wychodzi z ECU i jeśli byłoby to spowodowane jakimkolwiek czujnikiem, to taka anomalia byłaby widoczna i nie pojedyncza, ale przy pełnym otwarciu wtrysku poprzedni też byłby blisko pełnego otwarcia. Ewentualnie połączenie pomiędzy ECU a wtryskami.
Podanie tam 12v nie było rozsądne. Dawką benzyny podawanej przez wtrysk steruje ECU na podstawie sygnałów m. in. z: czujnika położenia przepustnicy, czujnika temperatury cieczy chłodzącej, czujnika temperatury powietrza.. oraz koryguje dawkę na podstawie sygnałów z sondy lambda (ale to już po osiągnięciu odpowiedniej temperatury).
Trace już cierpliwość do tej instalacji. Wtrysk benzyny nie dolewa. Sprawdzony zawór dfco i ogółem rozdzielacz. Wszystko git...;/ Reduktor też w porządku. Zostały już tylko wtryski albo wadliwe sterowanie - coś tu prowadzi do ciągłego zalewania więc raczej wtryski puszczają...;/
Ludzie o czym Wy piszecie!?! Przecież to nie instalacja mieszalnikowa, tylko wtrysk LPG, nim steruje ECU od benzyny, poprzez sterownik LPG, tzn. sterownik LPG wprowadza tylko korektę czasu wtrysku (bierze sygnał z wyjść sterujących wtryskiwaczami benzyny). Wystarczy spojrzeć na mapy korekcyjne LPG i wszystko widać jak na dłoni. Tu nie ma żadnych emulatorów...
Zaraz, zaraz, sam napisałeś, że: Po wymianie tej sondy grzałka już była ok jednak pojawił się błąd za uboga mieszanka paliwa. Wykasowałem błąd i jeździłem tylko na benzynie żeby sprawdzić czy przypadkiem nie jest coś nie tak z gazem. Ale błąd po paru km znowu się pojawił. Czyli mieszanka była zbyt uboga i na benzynie, a więc albo wtryskiwacz LPG był...
Ja mam podobny problem, jezdże sejem 900 spi, instalacja gazowa ma 3 tygodnie, przejechałem ok 2k km. Dzisiaj byłem u gazownika na tzw przeglad. Pierwsze co zauwazyłem po rozmowie z chlopakiem co mial CC900 to brak sterownika od gazu u mnie w seju i zaworek mechaniczny na gumowym wężu układu chłodzenia (chyba) a u niego w CC900 elektrozawór podłączony...
Komputer benzyny szacuje zużycie gazu głownie na podstawie czasu wtrysku wtryskiwaczy benzyny. W celu "zaoszczędzenia" gazu zubożyłeś zasilanie gazem - nie tędy droga jak widzisz. Instalacja sekwencyjna lpg sterowana jest faktycznie czasami wtrysku benzyny generowanymi przez ecu. Przy prawidłowo zestrojonej instalacji lpg wskazania zużycia paliwa są...
Zawsze swoimi instalacjami LPG zajmowałem się sam bez żadnego problemu,ale Prins mnie przerasta. Czemu przerasta, wg mnie jest łatwiejszy do ogarnięcia niż np. Dream XXI N. Ja mam emulator starego typu (bez wtyczki). Całkiem możliwe, że ma rację kolega cyborg39 z tym przekaźnikiem. Dodano po 2 Jak się nad tym zastanawiam i analizuję to co autor tematu...
To go odpal jak jest dobrze, szarp wiązkami, naciągaj je w różne strony, ruszaj kostkami, wszystko oczywiście z umiarem. Skoro, kiedy nie pali, iskra jest a nie ma wtrysku, zostaw czujniki w spokoju. Wtryskiwaczami steruje ECM.
Zakładam, że przekaźnik ma za zadnie wyłaczyć zasilanie na wtryski benzyny. W układzie nie ma emulatora wtryskiwaczy. Przewody które wychodzą z listwy wtryskiwaczy, jeden będzie plus a drugi zasilanie na wtryski podłączamy pod oznaczenia na przekaźniku 30 i 87a, obok siebie pod kątem prostym. 86 i 85 podłączamy pod elektrozawór na parowniku. Styki 30...
Całość problemów (poszarpywanie podczas przyspieszania na rozgrzanym silniku) powodował wtrysk benzynowy. W dziwny sposób uszkodzony bo gdy silnik nie rozgrzany (pierwsze klika km) wszystko działało elegancko, po rozgrzaniu wtrysk tracił rezystancję i cewka wtrysku wykazywała obwód otwarty. To z kolei powodowało brak sterowania odpowiadającym mu wtryskiwaczem...
Zawsze bedziesz mial mniejszy czas wtrysku gazu niz benzyny,a wynika to z tego,ze gaz ma lepsze spalanie od benzyny(lepsza wybuchowosc). A po zalozeniu katalizatora zamiast strumienicy sonda zawsze bedzie pracowac lepiej,poniewaz strumienica dziala jeszcze lepiej niz sama rurka zamiast katalizatora(spaliny jeszcze szybciej opuszczaja uklad wydechowy...
Pompa pompuje aż miło. Sprawdzone. Jak napisałem wcześniej: po przekręceniu zapłony jest wtrysk benzyny startowy bo słychać że silnik próbuje zagadać, ale później już benzyny nie ma. Obiecuję Koledze że dokładnie sprawdzę gdzie to idzie. A czy sterowanie wtrysku odbywa się masą jak w większości przypadków? Aktualizuję: Samochód działa jak należy. Bardzo...
Skoro jest wywalony krokowy, to centralka nie ma jak sterować dawką gazu. Pytanie jak sterownik benzyny czyta sondę i jak jest w centralce gazu ustawiona jej emulacja, Jeżeli sterownik wtrysku podczas jazdy na gazie będzie widział ubogą mieszankę to będzie podnosił czas wtrysku paliwa do górnej granicy regulacji. I po przełączeniu z gazu na paliwo będzie...
Saab 900, rocznik 1997 2,0 benzyna 1000km po zakupie i 200km po założeniu instalacji lpg nie można go uruchomić, przez sterownik lpg acon agis M210 przy próbie rozruchu widać prędkość obrotową silnika, podciśnienie w kolektorze, czy ciśnienie gazu jednakże nie pokazuje czasów wtrysku benzyny z EKU. wymieniony czujnik położenia wału korbowego na nowy....
koledze chyba chodzi o układ zapłonowy zintegrowany z układem wtryskowym. Najprościej mówiąc to układ wtrysku benzyny i układ zapłonowy są sterowane wspólnie przez jeden moduł (np. Mono Motronic) w przeciwieństwie do układów gdzie układ zapłonowy jest sterowany z jednego modułu a wrtysk z innego (np. Mono Jetronic)
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Podłączenie do przewodu sygnałowego sonda lambda w instalacji IV generacji (nie koniecznie wtrysk sekwencyjny, może być grupowy) służy w zasadzie wyłącznie do kalibracji instalacji. Jedyny dodatkowym czujnikiem jest właśnie MAP-Sensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (i zazwyczaj zintegrowany z nim czujnik ciśnienia gazu). Czujnik podciśnienia...
Zgadza się, tylko, że wtryski pracowały z centralką gazu jak i bez niej. Rozrusznik kręcił wtryski rozpylały (smród benzyny z wydechu i wilgotne świece). Nie pojmuje jedynie czemu odcinał sterowanie cewek.
Sterownik LPG opoźnia czas wtrysku i podaje impuls do otwarcia wtrysku LPG. Wyliczane jest to wew. algorytmami sterownika lpg na podstawie czasu wtysku sterownika benzyny.
cze .ja zamontowalbym sekwencje dlatego ze w tym silniku wtrysk benzyny jest sekwencyjny,i wlasciwie gazem w tym momencie steruje komputer benzyny .ZALETY:mniejsza roznica w spalaniu gaz-benzyna ,niewielkie roznice w dynamice jazdy,nie ma tzw.strzalow.i jezeli monter prawidlowo skalibruje to tylko na przegladzie widzisz warsztat (a warsztat ciebie)...
https://obrazki.elektroda.pl/9196241000_... Dodano po 8 Witam Proszę o pomoc: prawdopodobnie padł jeden z układów scalonych sterujących wtryskiwaczami oznaczonych na powyższym zdjęciu jako ic32 do ic35. Widnieje na nich symbol 6H7. Co to za układy i czy można je gdzies zakupić?
Pracą instalacji gazowej również w czasie jazdy na gazie steruje sterownik benzynowy. Jak? Sterownik lpg podgląda cały czas czasy pozorne czasy wtrysku benzyny (pozorne bo faktycznie wtryski benzyny są odłączone) i mnoząc je przez mnożnik odpowiednio je wydłuża. Tak w uproszczeniu. czas pracy wtrysku gazowego nie zależy zatem wyłącznie od czasy pracy...
1-3 lub 2-4 zalezy jak sterowanie idzie moze opisz problem bo widze ze ciezko bedzie po 1 poscie sie rozpisywac
Musisz w instalacji gazu zewrzeć sterowanie wtryskami.Schemat znajdź będzie łatwiej przy wtyczce gazu,lub tam gdzie gazownicy odcinali wtryski. Tzn.? Mam emulator wtrysków benzyny. Działa to tak, że sterownik LPG podczas przełączenia daje plus (+) na elektrozawór LPG i ten sam plus na emulator wtrysków PB. A co za tym idzie odcina benzynę jednocześnie...
Może będę mógł wspomóc schematem. Jednak wcześniej proszę napisać,czy instalacja LPG ma całkowicie autonomiczny system sterowania,czy wykorzystuje jakieś wspólne elementy z układem wtrysku benzyny.
Witam i przepraszam za moją nie obecność, co do uta to chwilowo zastosowałem zwyczajny wyłącznik pompy paliwa, auto na gazie jedzie jak marzenie, nie szarpie, ma moc. Odpalanie zwyczajnie na benzynie i po przełączeniu na gaz wyłączam pompkę i już, niestety na razie tyle mogę zrobić ze względu na brak czasu. I smród jaj znikł więc katalizator w porządku...
A tak poza tym to większość instalacji (stag300, diego, itp) bazują przede wszystkim na sygnałach z ECU samochodu, a nie tak jak kiedyś trzeba było "wklepywać" mapy wtrysków. Teraz jak się założy instalkę to tylko "samoadaptacja" i gotowe.
Mam rozumieć że na sekwencji nie było by takich problemów? Z zasady działania instalacji wtrysku gazu wynika to, że wtryskiwacze gazu sterowane są poprzez, skorygowane za pomocą sterownika LPG, czasy wtrysku benzyny. Informacja o zawartości tlenu w spalinach (współczynnik lambda, z sondy lambda) trafia więc zarówno do sterownika wtrysku LPG jak i benzyny...
O wtrysku gazu , szczególnie 4 gen, zapomnij, musiałbyś przerabiać silnik na MPI, w wersji mono nie ma prawa się udać. Dlaczego? Jaka jest różnica z punktu widzenia sterowania między monowtryskiem, a wtryskiem MPI "full-group" (wszystkie wtryski sterowane równolegle z jednego przewodu)? Używana przez autora tematu centralka STAG-200 nadaje się do samochodów...
Wlasnie na centralce Nic sie nie swieci tak jakby instalacja wogole Nie byla podlaczona. Dwa dni temu bylem u gazownika I sprawdzal czy jest napiecie na tej centralce pod maska I okazalo sie ze jest. A czy jest mozliwe ze computer samochodu jest uszkodzony I Nie widzi instalacji gazowej? Komputer samochodu i komputer instalacji gazowej to dwa zupełnie...
czekaj to masz na wtrysku czy gadznik jak wtrysk to tym od gazu steruje komputer samochodu i tak mi sie wydaje że masz problem z czujnikiem temperatury
Panowie, nie rzucajcie kłód pod nogi. Ja fortuny na sprzęt nie wydałem (pytanie co to jest fortuna, w tym zawodzie sprzęt wcale nie jest taki drogi), ale robię głównie sterowanie silnikiem czasami ABS i poduchy. Do napraw układów wtrysku benzyny wcale nie są niezbędne testery fabryczne. Ja na swoją robotę nie narzekam, póki co samochodów przybywa i...
Jest to elektroniczne urządzenie sterujące sterujące układem wtrysku benzyny. Coś mi się wydaje, że nie tu jest problem, tylko gdzie indziej. Urządzenie moim zdaniem jest dobre . Jak myślicie? Obroty falują i to na sto procent nie z powodu urządzenia
Witam, jak w temacie po przełączeniu na gaz nie odłącza mi benzyny. Samochód VW Passat B3 z 1990, jednopunktowy wtrysk. Odcięciem paliwa u mnie steruje stycznik, umieszczony w komorze silnika i tu nie wiem czy ma być podawane na niego napięcie na paliwie czy nie. Co nim steruje? Cały czas mam brak zasilania na cewce owego przekaźnika.
sterowanie wtryskami sterowanie wtryskami nissan wtrysk benzyny sterowanie
huawei mobile windows bezpiecznik termiczny schemat tomtom traffic
aleksander zawada aleksander zawada
Średnica kulki w skrzyni biegów Hyundai Atos 2003 Wejścia transoptora: Anoda i Katoda