Wtryskiwacze są sterowane impulsem masowym.
A tam jest pełna sekwencja ? Jak jest Marelli to półgrupa, jak bosch to sekwencja
Sterownik nad nogami pasażera , trzy śruby ósemki , klucz nasadowy , osłona w dół i widzimy to co chcieliśmy. Wtrysk rozruchowy działa na zimnym i ciepłym silniku.
Trzeba by sprawdzić czy jest sterowanie wtryskami ,albo małą probówka , albo probówka LED. Może być paliwo najprędzej a może mechanicznie stoją, ale jak wcześniej odpalał to wątpię.
Podstawowe różnice: Jetronic steruje tylko wtryskiem paliwa. Motronic steruje wtryskiem i zapłonem.
Synchro wał /wałek jest? Sterowanie wtryskami podczas kręcenia ? Ciśnienie ma wbijać odrazu 30Mpa . Co to znaczy szybko rośnie?
Witam kolego mam identyczny problem z BVN'em. Udało się rozwiązać ? Co było przyczyną?
Tak, podstawa ciśnienie paliwa. Sygnały wał wałek, napięcie podczas kręcenia, sterowanie wtryskami. A jak tobie czy mechanikowi się nie chce nic sprawdzać to chociaż test sond przy WOT. Rozumiesz w ogóle co z tego?
Czym zapisywałeś ECU w benchu? Miałem z tym silnikiem już identyczne przeboje, widział wszystko,mnie sterował wtryskami. Problemem były sumy kontrolne i objaw był bardzo podobny po 3 zapaleniu - umarł.
Co to znaczy prąd jest na wtryskach? Jest sterowanie masą czy nie? Jak i iskrą jest? Brak iskry i sterowania wtrysku , może być czujnik wału. Jest tam jesczce czujnik indetyfikacji pierwszego cylindra , założony no przewód WN pierwszego cylindra.
i sterowanie wtrysków, i pompki chyba też, programowo. Wyciąć cążkami sie nie da.
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
Nie brudz się , jest piezoelektryk , sprawdziłem. Sprawdz sterowanie wtryskami , w czasie , gdy pali na dwa. Gdy masz sterowanie , wypnij piezoelektryk i pal.
A sterowanie na wtryskach jest? Jak tak to albo zła dawka (błąd czujnika) zapchany wydech ,padł ECM.
To zamień wtyczki miejscami. Pin 7 i 3 czerwony i niebieski , ekranowany przewód. Czujnik 110 om. Tyle sprawdź.
Witam,może się jeszcze przyda
Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.
Hejka Problem może być spowodowany uszkodzoną sondą lambda lub problemem z układem sterowania wtryskiem paliwa. Sonda lambda jest elementem, który monitoruje ilość tlenu w spalinach i przesyła te informacje do sterownika silnika, który na podstawie tych danych reguluje ilość wtryskiwanego paliwa. Jeśli sonda jest uszkodzona lub przewody prowadzące do...
Dałeś temu rade? mam ten sam objaw - brak błędów - zezwolenie na start jest a dacia martwa
Faktycznie nie miało by sensu zakładanie tematu przy sterowniku elektronicznym... Wystarczy kila zwojów drutu na kablu WN. Polecam lekturę: [url=http://www.elportal.pl/pdf/k18/10_0... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
obejrzyj przekaźnik podwójny koło aku
A mnie się wydaje ze ews to nie jest bo został wykasowany z sterownika to zostało żle zrobione Teraz wykonaj podstawowa czynność
ITMS 6F Delco remy
Sprawdź potencjometr położenia przepustnicy Trafiłeś w dziesiątkę - gratuluję. Pozdrawiam.
jesli to nie pomoze to chyba zostaje pompa, no ale to raczej bedzie wymagac wyslania na diagnostyke Co samą pompę ?Absolutnie nie . Trzeba sprawdzić co dokładnie dzieje się podczas rozruchu. Teraz zakładamy że problem z filtrem czy zapowietrzeniem. Ale diagnostyki wymagają parametry jak: ciśnienie na szynie (podstawa) sterowanie wtryskami synchro wał/wałek...
Jest sterowanie na wtryskach?
mamy nowki na serwisie z przebiegiem 30 - 40 tysiecy sterownik zostaw w spokoju zresztą użyj oscyloskopu i sprawdz wszystkie sygnały Dodano po 1 jak uważasz zresztą ,pracuje w serwisie i jeszcze sie nam nie zdarzyło żeby sterownik wysiadł .
Siedzi sterowanie jak nic. Nie pierwszy raz w tej Alfie. Zobacz czy jest sygnał na samym sterowniku. Ja sprawdzam to na stole. W aucie jest ciężko.
Dałeś na FABRYCZNE ustawienia na starcie? Może stare nastawy są. Mapa znaczy mnożnik standardowy? PLus to może być jak minusem jest przecież sterowany wtrysk. Ja bym sprawdził albo na szybko podmienił przewody idące na wtrysk LPG bo skoro na renixie coś tam działa (faktycznie słychać wtryski wtedy od LPG?) to coś chyba z kolejnością kabli.
Z tym silnikiem masz rację 16V.Jeżeli wryskiwacz za bardzo przelewa to ciśnienie na szynie będzie za niskie ECU steruje wtryskami powyżej 130bar.Jeżeli to EDC15C2 to ma pompę w zbiorniku powinna się odzywać przy rozruchu.Jak możesz wejść w parametry ECU to by dużo wyjaśniło.
Czujnik halla to jest czujnik obrotów i położenia silnika, na jego podstawie sterownik steruje wtryskiem i zapłonem. Przepustnica w tych autach ma w sobie mały układ scalony i czasem sie rozprogramuje nie wiadomo czemu i wtedy trzeba ją ustawić od nowa to znaczy zrobić adaptacje
3 Jak kręcę to dawka skacze z zera do jakiejś tam wartości, znaczy sterownik myśli że steruje wtryskami. Wcale tak nie myśli... Sygnały z czujników na oscyloskop i będzie Pan zadowooloony! :)
A sterowanie masz na wtryskach?
A nie jest tak ze jak postoi długo to olej zleci ze szklanek i może nie być kompresji ? Jak olej zleci ze szklanek to będą hałasować po odpaleniu aż się napełnią olejem.Jak jest iskra to obroty musi widzieć..Iskrę masz, sterowanie wtryskami masz bo świece mokre.Co pozostaje ?Kiepskie sprężanie,zapchany wydech lub przestawiony rozrząd.Tak ja to widzę.
Piszę z pamięci, bo to już lata. Wtryskiwacze połączone są w dwie grupy i podłączone są do pinów 12 i 13 sterownika, które to piny są tożsame. Widą one do kolektora tranzystora mocy, który często ulegał uszkodzeniu. Na pin 1 idzie sygnał z cewki zapłonowej, i jeżeli sterownik ma zasilanie to tyle już wystarczy aby wysterował wtryskiwacze.
Przedzwonic połączenie do pinu C10 w sterowniku. Jak jest ok, to tranzystor w sterowniku.
Naprawiam sobie myjkę EHRLE gorącowodną. Pompa paliwa też jest napędzana z silnika dmuchawy. Ze schematu wynika że dmuchawa z pompą paliwa i iskrownikiem pracuje razem z silnikiem pompy wodnej, natomiast elektrozawór jest załączany przez termostat, czujnik przepływu wody, czujnik poziomu oleju opałowego i moduł elektroniczny realizujący opóźnione załączenie...
na leniucha to jest zrobiony układzik, można kupić tu http://www.glensgarage.com/catalog/jecto... jak chodzi o schemat to można wykorzystać sterowanie wtrysków z projektu "megasquirt" jest stronka ze schematami, można wygoglować
czy dobrze rozumie ale komp ten syglał musi pobierać Źle rozumiesz, komputer sygnały sterujące wtryskami sam generuje na podstawie parametrów z innych czujników, jeśli steruje trzema wtryskami a jednym nie, kabel sterujący i zasilający są sprawne na całej długości to pozostaje uszkodzenie drivera sterującego sygnałem kluczującym wtrysk czyli usterka...
17660- Przerwa lub zwarcie na zaworze sterowania kątem wtrysku. 17654- Nieprawidłowy sygnał z wtrysku sterującego (informacja o uniesieniu się iglicy wtrysku czyli kiedy wtrysk nastepuje) 17655- Przerwa lub zwarcie ww czujnika na iglicy wtryskiwacza. Wszystko sprowadza się do albo słabego zasilania (12V,masa) albo uszkodzone kable do pompy i wtrysku...
To masz do sprawdzenia, czy sterowanie pojawia się na samym pinie sterownika. To samo sterowanie przekaźnika pompy. Na początek jednak sprawdź wszystkie masy na ECU, bo tu będzie tkwił problem. Prześwietlaj żarówką minimum 21W!
https://obrazki.elektroda.pl/3999582200_... Byc moze przydatna wiadomosc. Powodem zapalonej lampi immobilizera byl spalony bezpiecznik . Wydaje sie ze jak lampka immo swieci w sposob ciagly torozrusznik dziala ale immo blokuje sterowanie wtryskami i swiec zarowych. Bezpiecznik wymienilem i silnik zapala za kazdym razemod pierwszego...
Polecam zapoznanie się ze sterowaniem wtryskiwaczy w silnikach Common rail
Może być problem z immo, może być na instalacji. Jak był czy jest gaz to instalacja do wtrysków (przewody) pewnie były cięte i idą przez sterownik gazu.Jak sterownik gazu jest uwalony to też nie zapali. Sterownik silnika można uszkodzić w przypadku złego połączenia masy, albo problemów z tą masą. Co mówi sam komputer samochodu po odczycie ewentualnych...
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Potrzymaj dziada na plaku i popusc rurki od wtryskiwaczy,jak ładuje paliwem to wiadome ze nie steruje ci wtryskiwaczami i musisz sie dowiedziec dlaczego,star diagnoza najlepiej i zaczac od diagnostyki bo skoro odzywa sie na wszystkie to oznacza ze po sekundzie nie steruje wtryskami. W mietkach z tych lat bardzo czesto leciało synchro.Nawet ostatnio...
z napieciem 215V wyglada jakby w starym sterowniku wyszlo napiecie podobne do napiecia sterowania wtrysku, z tym ze wtryski sterowane sa bardzo krotkimi impulsami zwykly miernik nawet nie powinien ich widziec.
https://obrazki.elektroda.pl/9196241000_... Dodano po 8 Witam Proszę o pomoc: prawdopodobnie padł jeden z układów scalonych sterujących wtryskiwaczami oznaczonych na powyższym zdjęciu jako ic32 do ic35. Widnieje na nich symbol 6H7. Co to za układy i czy można je gdzies zakupić?
Gazu nie ma i nie bylo nigdy, ecu steruję wtryskami ale tylko w tescie wykonawczym. Podczas rozruchu nie steruje nimi.
Witam Drogich Forumowiczow, Mam pytanko i zarazem prosbe do wszystkich specow siedzacych na elektrodzie. Czy mial ktos z was moze doczynienia z takim przypadkiem jak ja mam teraz ze w audi A4 2000 1.6E kod silnika ARM, uklad sterowania wtrysku Simos nie dziala jeden z wtryskow tzn wszystkie wtryskiwacze sa sprawne lecz w jednym z ukladow wtryskowych...
witam, mam problem z sterowaniem wtrysku w fiacie uno 1.4 , a mianowicie do wtrysku dochodzą dwa przewody stały plus (działa wraz z pompka paliwa) i masa która powinna być sterowana przez sterownik... Problem jest taki że autko nie zapala bo nie dostaje sygnału (masy) do wtrysku. przewód ten jest cały, bez przerwy i biegnie bezpośrednio do sterownika......
No to raczej bez wizyty u elektronika się nie obędzie. Podobna kontrolka w oplach sygnalizuje awarie układu paliwowego tzn sterowanie wtryskiem, przepływomierz oraz (ale pewien nie jestem) pompy wtryskowej. Jak kontrolka zapala tylko czasami to może gdzieś coś "gubić" masę albo bardziej prawdopodobne -sygnał. Proponowałbym sprawdzić najpierw "okablowanie"...
Turbina (lub jej sterowanie) albo wtryski. Możesz też sprawdzić czy filtr powierza nie zalał się wodą.
Sprawdź porządnie zasilanie cewki, jak i sterowanie obu pierwotnych. Potem synchro i sygnały CKP i CMP. Potem wtryski/sterowanie wtryskami. Jak wypada po nagrzaniu na jałowym, to i usterkę wyłapiesz.
Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku. Zrób...
To jest tester wtryskiwaczy a nie sterownik silnika. Dlatego kąt wtrysku, jego początek i koniec nie ma znaczenia większego. Przy takim założeniu można użyć biblioteki TimerOne w celu uzyskania odpowiedniego sygnału PWM. Zgodnie z informacjami podanymi w pierwszym poście, inicjacja timer'a mogłaby wyglądać następująco: [syntax=c]#include <TimerOne.h>...
Komputer nie steruje wtryskami. Najlepsze jest to, że nikt nie ma pojęcia o tym, co pokazuje ten błąd. Za niskie napięcie to jest jasne, ale czujnik nr 3 – gdzie on jest i za co on odpowiada?
Założmy ze z rozrządem ok,to do sprawdzenia sterowanie wtryskami i ciśnienie na tandem. Przy kreceniu min 1 bar.
Napraw sterowanie wtryskami ,albo chociaż sprawdź czy jest sterowanie. Dziwne i to bardzo że nie zgłasza błędów. Ostatecznie zapchany wydech.
Witam, Próbował ktoś użyć komputera PC do sterowania wtryskiem silnika benzynowego?
A ta rezystancja wtryskiwaczy jest poprawna???, Czy te tranzystory sterują bezpośrednio wtryskami, oczywiście obwodem plusa więc wstawiłbym jakiegoś MOS'a np. BUZ11, albo 44
Świecami steruje komputer wtrysku za pomocą jednego kabelka a drugim odczytuje stan świec. Żadnych bezpieczników w układzie nie ma. Schemat zależny od tego co tam siedzi, jaki sterownik - Bosch czy Siemens.
Swiece to nie,nie w tych temperaturach. Ciśnienie na listwie jak buduje to podstawa. Potem sygnały wał/wałek ,sterowanie wtryskami ,dawka paliwa temperatura. Także jak widzisz jest co sprawdzać.
Chcesz zagazować silnik napędzający generator?
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Sprawdz wiazke pod filtrem, moglo byc zwarcie i w ECU uwalilo sterowanie tego konkretnego wtrysku
Skąd pewność że to wtryski elektromagnetyczne a nie piezo? Jak piezo to 12 V nic nie da ani nie uszkodzi o ile podawałeś przy odpiętej wtyczce. Sprawdź rezystancje cewek, jak kilka ohm to masz elektromagnetyczne i możesz podawać tam te swoje 12 V, jak rezystancja jest w okolicach 20 kOhm to piezo i ich tak nie wysterujesz. Potrzeba tutaj ok. 80 V. Może...
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
Opis błędu nie wskazuje na czujnik wałka tylko wału, prędkość obrotowa silnika czytana jest z czujnika wału, czujnik wałka służy przede wszystkim do sekwencyjnego sterowania wtryskami
Przekaznik R1 steruje układem wtrysku,bezpiecznik nr.10 -20A pompa paliwa.
W dieslu nie ma przepustnicy. Jest, ale fakt, zamieszałem, jest na odwrót, w dieslu sterujesz wtryskiem, w benzynie przepustnicą. W dieslu przepustnica to klapa gasząca :)
Niby sprawdziłeś a dalej nic nie wiadomo. Ile bar daje wstępna i jakie to ciśnienie przy rozruchu? Do sprawdzenia synchro wałek wał i sterowanie na wtryskach. Ale to musisz mieć oscyloskop. A napięcie to jakieś 80 volt w piku i prąd max około 20A.
Problemu nie rozwiązałem. Mimo podmiany kilku wspomnianych wyżej elementów nie naprawiło to słabego sygnału masy która steruje wtryskiem. Myślę o zakupie sprawnego sterownika. No chyba, że jeszcze ktoś pomoże w temacie.
Co to może być? Opętał go zły duch. Albo odprawisz egzorcyzmy albo sprawdzisz podstawy jak iskra,paliwo(pompka)sterowanie wtryskami,błędy itp.
Opisany objaw świadczy ,że zapala tylko po podaniu paliwa przez wtrysk rozruchowy. Odkręć jeden wtryskiwacz , włóż do butelki i popatrz czy rozpyla paliwo. Rozruchowy wtrysk sterowany jest elektrycznie i pobiera paliwo niezależnie od wtrysków zasadniczych.
Jak masz iskrę (nie wiadomo czy na samych świecach) i sterowanie wtryskami to zostają takie rzeczy: słabe ciśnienie paliwa przestawiony rozrząd słabe sprężanie zatkany wydech złe paliwo
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Po co tu schemat do sterowania wtryskami, po pinie znajdzie. Pytanie co zrobi jak już zlokalizuje...
W takim razie ustawiasz "Typ sterowania wtrysku" na "Standard".
ECu wypada zpętli bo sonda nie współgra ze sterowaniem wtryskami, Brakuje ciśnienia gazu, albo mapa spaprana.
Wyrzuć ten opornik lub załóż na niego wyłącznik. Jak będziesz zapalał włącz opornik po uruchomieniu wyłącz go(zewrzyj wyłącznikiem) , na dłuższą mete wypalisz denka tłoków, opornik został założony po to aby włączyć świece żarowe. Masz rację , sterowanie kątem wtrysku do roboty. Jeszcze pytanie ; jakie masz sprężanie na garach????
Wszystkie zasialania są ok. Jak podepnę boostera to napięcie nie spada poniżej 11,5 po przekaźniku głównym i po zacisku 30. Zauważ jedną rzecz. ECU steruje wtryskami, podaje sygnał na cewkę, tylko ten sygnał jest zbyt długi, przez co wg mnie iskra jest słaba
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
podstaw inny sterownik i wtedy sprawdz czy jest sterowanie wtryskami
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
Sprawdze to dopiero kolo piatku. Jakis jeszcze pomysl co do sprawdzenia ? Dodano po 1 Może ty tylko moja "teoria" ale wydaje mi się jak by to było coś nie tak ze sterowaniem tego wtrysku Może jest szerokie i głębokie. Wszystko na ten temat zostało już powiedziane... Na samostarcie pali, a sam nie chce. Co jeszcze chcesz żeby Ci ktoś napisał... "Sprawdź...
Sprawdź sterowanie wtrysku z ECU, tam często padało wyjście sterowania na wtrysk.
Auto zarzuciło odpalanie. Brak iskry. Sterowanie cewkami jest? Zasilanie cewek wtrysków jest?Sterowanie wtryskami jest? Poprawne zasilanie sterownika jest? Kształt i jakość sygnału z czujników to ne wszystko ,maja sie zgadzać w czasie. Po sprawdzeniu tego dopiero możesz mówić o uszkodzonym ECU jak nie wystawia sterowania. Silnik GDI wymaga specjalisty...
Czujnik "wysokości geograficznej" jest wmontowany w układ sterowania wtryskiem w nowym Passacie, popytaj w warsztatach robiacych coś przy Volkswagenach, może Ci coś doradzą.
Wprawdzie w innym samochodzie, ale problem lejących wtrysków wynikał nie z wtrysków a upływności do masy przewodów sterujących wtryskami. Taka upływność powodowała, że wtryski się nie domykały. Podłącz oscyloskop na sterowanie wtryskami i sprawdź czy impulsy są poprawne.
Równie dobrze sterownik LPG może takie cyrki robić (blokować wtrysk benzyny i słabo sterować wtryskami LPG) czasem wystarczy że ma słabe zasilania (bezpiecznik, masa) i robi zamieszanie.
wytlumaczy ktos, jak jest sterowany benzynowy bezpośredni wtrysk paliwa??
Będąc studentem PRz zajmowałem się implementacją CPDev na ATMEGA128. Z tego co pamiętam na dzień dobry potrzeba około 60kB FLASH ;) Jaki zastosowałeś mikrokontroler? W jaki sposób komunikujesz się z modułami? Można pomyśleć nad mudułem generującym impulsy STEP/DIR dla sterowania krokówkami. W oprogramowaniu CPDev nie ma gotowych bloczków do tego. Myślę,...
No to brak odczytu obrotów np.
Hi, Wiesz, żeby postawić dobra diagnozę to trzeba niestety czasami spędzić długie dupogodziny z komputerem i logując dane i wyciągając z nich wnioski, to ze samochód byl w ASO to nic w temacie nie zmienia bo być może ASO nie stać na dobrze opłacanego gościa z wiedza. Wspomniałeś, ze w aucie był podmieniany komputer sterujący wtryskami , wg tego co udalo...
To niech jeszcze tan mechanik sprawdzi czy jest iskra na 4 cylindrze i czy jest sterownie wtryskiwacza na tym cylindrze. Jeśli iskra jest a sterowania wtrysku brak to... ECU, choć akurat ten model nie powinien tak "paść".
Zasilanie ECU ?
po podmianie pokazał blad obydwu czujników a oba czujniki sprawne co steruje jeszcze wtryskami A co ma niby sterować wtryskami czujnik wałka? 🤣 Jak jest błąd czujników wałka to go napraw. A co może być to nikt nie wie bo nie podałeś kodu i nic nie sprawdziłeś. Więc wiązka ,sterownik , sygnał nie w tym czasie co trzeba.
Otóż mam problem nie działa mi tak jakby sterowanie wtrysków. Paliwo podaje a nie chce odpalić. Wie możne ktoś co jest grane?
Naprawiam klientowi KIA Sportage i mam ten sam problem co Adam. Samochód nie zapala. Uruchamiając rozrusznik pompa paliwa działa, czujnik wału korbowego też działa, natomiast brak sygnału do cewek zapłonowych, a na wtyskiwaczu sygnał pojawia się tylko jeden raz. Jestem ciekaw Adamie jak ten problem rozwiązałeś.
sterowanie wtryskami benzyny sterowanie wtryskami nissan sterowania wtryskami
zmywarka bosch chiny podtrzymać sekunda kaseta adapter transmiter
telewizor samsung restartuje schemat jednokreskowy instalacji
Znaki rozrządu nie pokrywają się w Ford Transit Connect 1.5 TDCi 2018-2022 Dlaczego moja myszka ma dwa czarne kabelki?