Witam pottzebuje schemat wtrysku paliwa abimex w polonezie. konkretnie potrzebuje sie dowiedziec ktory kabel jest odpowiedzialny za sterowanie cewka zaplonowa. Pozdrawiam Bruczyk
Dodam jeszcze kilka pojec typowo encyklopedyjnych;) : ECM - elektroniczne urzadzenie sterujace -jest glownym urzadzeniem przetwarzania informacji.ECM za pomoca roznych czujnikow i wlasnego oprog.oblicza optymalny stosunek powietrza do paliwa.steruje ukl.wtrysku paliwa.ECM jest umieszczone w kabinie za polka,po stronie pasazera. ALDL-zlacze diadnostyczne...
gaz jest nie wymagający , nie musi mieć ciepło a uruchomienie najpierw na benzynie ma oszczędzać membrany.Sprawdź stacyjkę,działa to tak że podaje 12V na uzwojenie zawóru gazowego otwierając go, to 12V uruchamia też emulator wtrysków odcinając wtryski.Może przez chwile działa jedno i drugie.Może po wyłączeniu silnika wyłącza się dopiero wtrysk lub załącza...
Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku...
Chyba rzeczywiście sekwencji się nie da, skąd centralka gazowa będzie "wiedzieć", który wtrysk gazowy odpalić skoro do dyspozycji jest jeden sygnał czyli jeden wtrysk dla wszystkich. A w sekwencji to sterownik silnika tak naprawdę poprzez centralkę steruję wtryskami gazowymi.
Potrzebuje wykonać prosty sterownik 4 wtryskiwaczy do Poloneza gsi.Założenia: impuls z cewki (wyzwalający) na wyjściu 600 obr 2ms 1050 3,5ms 2000 5ms 6000 12ms Jeśli możliwe to wykonanie na ne555 i tranzystorze mocy sterowanie czasem wtrysku z czujnika temperatury i czujnika przepustnicy Charakterystyka czujnika temp 6,4k 10C 360 om 70C czujnik przepustnicy...
najlatwiej Ci będzie wykozystac edis forda albo dis z GM (moduł z poloneza ) . Magasquirt to ogarnie tyle ze bedziesz musial i do jednego i do drugiego dolozyc kolo zebate . Potem strojenie , niestety ze strojeniem zaplonu to nie jest taka latwa sprawa jak by sie moglo wydawac i pewnie musialbys komus zaplacic za zrobienie tego . Nie bez znaczenia jest...
O ile mnie pamięć nie myli to za to wszystko jest odpowiedzialny tak zwany komputer, steruje on również wtryskiem paliwa.
odpowiada za to czujnik wkręcany w okolicy pompy wody Odpowiada za to tylko i wyłącznie ECM poprzez sterowanie czasem wtrysku i nastawnikiem przepustnicy. Czujnik nie jest elementem wykonawczym. Nie ma żadnego ssania. Koniec i kropka.
Witam. Panowie już nie mam siły do poloneza. Problem polega na tym że nie chce palić na benzynie. Jak już odpalił na gazie to wali w góre i w ogóle nie ma mocy. Zaczeło się od tego ze przestał jeździć na benzynie. Po tygodniu całkowicie stanął. Wczoraj gdy klient przyprowadził do mnie stwierdziłem że nie ma iskry na 2,3. Od razu zamieniłem moduł i autko...
"Jesli parownik jest sterowany podcisnieniowo - sprawdz czy nie spadly rurki." Kto to pisze takie bzdury?? Jaki parownik podciśnieniowy przy wtryskowym samochodzie??? a jeżeli ktoś pisze że przełącza się przy 2500 obr. to chyba logiczne że to samochód z wtryskiem. Komputery samochodowe stosowane do instalacji gazowych III generacji nie mają czegoś takiego...
Żeby sterownik zgłosił awarię sondy to trzeba pojeździć i to długo z odpiętą sondą. Układy jednopunktowe są dość prymitywne i ten czujnik jest tylko kontrolny a nie główny do sterowania wtryskiem. Były na początku silniki wtryskowe bez sondy lambda i jeździły. Wcale nie trzeba długo, jak silnik osiągnie już prawidłową temperaturę pracy to wystarczy...
Jeśli to abimex to czujnik temperatury silnika ( ten dla komputera) znajduje się na kolektorze dolotowym w okolicy 4 cylindra, ale raczej to będzie silnik krokowy ( wd 40 plus szmatka załatwi sprawę) , lub uszkodzony regulator napięcia ( napięcie ładowania powyżej 14,4 v ) Dodano po 10 panie DWDM to zapewne byli naciągacze , jeśli to był wtrysk abimex...
Co do samego oddzielenia to się po prostu wypina wtyczkę sterującą i dorabia prosty układzik. Kiedyś była taka strona z poradnikiem obdii i tam były przedstawione przebiegi z układu pod cewkami - tam też są wpisane mapy i można zmusić urządzenie żeby działało bez głównego sterownika ecm. Kiedyś to analizowałem przy montażu immo do poloneza. Ale uważaj...
Witam.Mam problem z polonezem.1.6(b+g) wtrysk jednopunktowy bosch.Mianowicie, auto nie odpala na benzynie.Na początku paliwo nie dochodziło do wtrysku,okazało się ze filtr paliwa jest zapchany (filtr wymieniony). Pompa zbyt niskie ciśnienie(wymieniona). Paliwo dochodzi lecz wtrysk nie pracuje(wymieniony). Po wymianie gdy zakręcę rozrusznikiem(próba...
silnik benzynowy 1.6 GSI (1598 cm3) o mocy 62 kW (84 KM), z wtryskiem wielopunktowym Multec XM; Witam. Mam problem z odpaleniem poloneza.Wygląda to tak:ładowałem akumulator,po tym włożyłem go do auta i nie było żadnych problemów przez jeden dzień.Zrobiłem okolo 100km bez jakichkolwiek usterek.Następnego dnia wsiadam chce odpalić a tu d..a.immo nie reaguje...
Witam wszystkich.Zeby nie bylo na przyszlosc zadnych niejasnosci,podsumowuje wszystkie te posty: W Polonezach Caro i Atu do roku 1997 w Polonezach jest wtrysk jednopunktowy holenderskiej firmy Abimex,a urzadzenie wtryskowe nazywa sie Multec TBI 700.Komputer(a raczej mikroprocesor) umieszczony jest za schowkiem od strony pasazera i jest przykrecony do...
Witam. Sprawa ma się tak: silnik AHU, kąt wtrysku statyczny w BS oscyluje 55-60, natomiast w MB kąt na jałowym wynosi 115. Z wałem nie ma problemu, wtrysk sterujący sprawny, w teście N108 przestawia kąt. ECU widzi temperaturę silnika 90.6 stopnia, paliwa też w normie. Podpowie ktoś coś, gdzie można szukać problemu? Dziś chciałem wyjąć n108 do przeczyszczenia,...
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał 22 - j/w, zbyt niski sygnał 24 - czujnik prędkości samochodu,...
Przepraszam że odświeżam temat. lecz mam podobną sytuację. Kupiłem Trucka 1,6 z 97r. Samochodzik jest z pojedynczym wtryskiem i gazem Lavato. Chodzi o sterownik STAG2-W. Mam prąd na czerwonym przewodzie i obciętym żółtym, na białym prowadzącym donikąd (obcięty przy elektro zaworze LPG) mam ok 0,8 volt. Reszta przewodów jest bez prądu, niezależnie od...
Mam problem ( a właściwie nie ja tylko mój szfagier {nie}szczęśliwy właściciel Poloneza 1,6 GLI ) - samochód podczas dużego obciążenia "przydławia się" opisał bym to tak , jak by mu brakowało paliwa. To jest poldek jeden z pierwszych z tym tzw. "WTRYSKIEM JEDNOPUNKTOWYM" sterowanych kompem BOSCHA. Usterka występuje nieregularnie z różnym nasileniem...
To jeszcze napisz co to było - może innym w przyszłości pomoże. A tak na marginesie to gdyby nie wtrysk paliwa to wystarczy odpiąć przewodzik od modułu zapłonowego do kompa i silnik też by chodził. Ale ponieważ impulsy do wyzwalania wtrysku też idą z modułu zapłonowego to i wtrysku niebędzie. Moduł sam steruje kątem wyprzedzenia zapłonu do jakichś 450...
Czy ma ktos schemat do Poloneza Atu Plus z 1997 roku?Jest to samochodzik na jednopunktowym wtrysku Boscha.Chodzi mi schemat wtrysku i tablicy rozdzielczej.Byłbym tez wdzieczny za schemacik podpiecia instalacji gazowej do tego samochodzika ze sterownikiem Lovato.Czy w takim sterowaniu,jezeli sa dwa przekazniki to czy jeden jest z gazu a drugi odcina...
Witam! To, że polonez utrzymuje się na obrotach ok 2000 w momencie, kiedy temperatura silnika jest poniżej 68 stopni, jest rzeczą normalną. W momencie kiedy temperatura silnika przekroczy 68 stopni, komputer dostaje sygnał i obroty zostają obniżone do ok 950 obrotów/sek. Jest to silnik z wtryskiem Abimex i "ssaniem" steruje tu komputer. Najlepiej jest...
Przeglądałem wiele wątków ale mojego przypadku nie znalazłem więc otwieram nowy temat. Otóż autko jak w tytule za nic nie chce palić na benzynie - wtryskiwacz nie dostaje ani ułamka volta z komputera. - na gazie odpala i jeżdzi paląc ponad 20l /100k - cały czas pali się "check eng..." - układ odcinający paliwo w centralce gazu działa prawidłowo - 2...
Auto juz od zarania mialo problemy z rowna praca na benzynie i gazie. Na gazie chodzilo jeszcze gorzej.. instalacja była prosta.. emulator + mikser.... servisy torunskie nie potrafiły sobie z tym problemem poradzic i mojego przedużytkownika namówili do sprzedaży tego auta... kupiłem go bo myslalem ze problem jest bardziej banalny.... postanowilem w...
Witam. Na konsoli niemam kluczyka . Auto posiada immobilaizer i to gaśnie po przekęceniu stacyjki. Wybudowałem silnik dmuchawy , ale po włożeniu spowrotem sytuacja nieulega zmianie. Pozdr 2009.01.27 Serdeczne podziękowania dla kol. "autoas" zato że nic niepodesłał na PW. Sam rozebrałem wszystkie wiązki i doszegłem do oczywistej oczywistości, że przy...
no więc kolego, to działanie przez kilka sekund w polonezie 1.6gli według książki serwisowej oznacza uszkodzenie komputera - podobno system przechodzi wtedy w tryb działania na drabinkach rezystorowych :-) Cytuje z książki Edwarda Morawskiego: " W przypadku poważnego uszkodzenia systemu sterowania przechodzi on na rezerwowy system sterowania. Urządzenie...
Polonez z wtryskiem jednopunktowym Boscha jest nieczuły na wilgoć (Zapłon DIS sterowany komputerem - tak jak w abimexie). Widzę że kolega z Dąbrowy - posiadam komputer do tego auta, podjedź - zdiagnozujemy, odczytamy usterki, i pomogę w lokalizacji Twojego problemu. Po co szukać po omacku. Poza tym powinien być założony przekaźnik resetujący komputer...
Witam, jestem tu nowy i zarejestrowałem się tylko po to by założyć ten temat. Jak w temacie, jeżdżę Polonezem Atu Plus 1.6 GSI rocznik 2001 i mam w nim dość dziwną usterkę, którą wykryłem w sobotę. Mianowicie w tamtym tygodniu mechanik wymienił w Poldku całą listwę wtryskową i zalecił jeździć przez jakiś czas na benzynie wraz ze środkiem czyszczącym...
Wtyczka wtryskiwacza; komputer steruje otwarciem wtrysku. Jeśli nie ma LPG to po drodze nie powinno być żadnych przekaźników. Odepnij tą wtyczkę i sprawdź, czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawiają się tam impulsy napięcia. Jeśli tak, to można podejrzewać wtryskiwacz (albo paliwo), jeśli nie to bardziej komputer/wiązka.
Doprowadzenie prądu z innego źrudła nie wiele ci da ponieważ wtrysk jest sterowany sygnałem z komputera. Jest to częstotlkiwość która się zmienia w zależności od prędkości silnika, obciążenia itp. Dwa piny odpowiadają za temperaturę powietrza zasysanego, a pozostałe dwa za sam wtrysk. Jeśli dobrze pamiętam środkowe piny to czujnik powietrza zasysanego....
Kontrolka check engine zapala sie wtedy gdy jest uszkodzony uklad wtryskowy.Moze tez byc to silniczek krokowy. Wszystko jeszcze zalezy od tego czy obroty silnika spadaja Ci szybko czy wolno. Jak spadaja szybko tzn. normalnie to jest ok. A jezeli zauwazysz za spadaja "dziwnie"wolno co zaniepokoi twoja uwage, wtedy masz do czynienia z silnikiem krokowym....
Emulator sondy to prymityw jakich mało. Zmierz sobie rezystanicję wtryskiwacza (ewentualnie grupy wtryskiwaczy - zalezy jaki masz wtrysk) i nawiń sobie drutem miedzianym cewke powietrzną o podobnej lub trochę wiekszej rezystancji (nie mniejszej przede wszystkim). Sam emulator ma jescze przekażnik (lub grupę przekaźników) sterowany z zaworu gazowego....
Najgorszą zmorą Poldków GLI z układem ABIMEX jest modół zapłonowy ( to ten pod cewkami zapłonowymi) jeśli masz możliwość pożyczenia od znajomego takiego modółu to spróbuj . Steruje on nie tylko cewkami zapłonowymi ale także przyspieszeniem zapłonu i innymi rzeczami. Przykręcony jest tylko trzema śrubami
Wszystko niby wskazuje na nieprawidłową pracę URZĄDZENIA MIKROPROCESOROWEGO H-167-T. Brak kierunków, są światła awaryjne. Wycieraczki przód i tył nie pracują, brak podświetlania ideogramu kontrolki lamp STOPU, nie działa również nadmuch Dodam że auto narazie ma tylko gaz, więc w jakiś sposób nie jest zasilany układ komputera gazu i wtrysku. Jest za...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
mam wiele pytań dotyczącch mojego samochodu. Posiadam poloneza cargo rok prod. 1999 na jedno punktowym wtrysku,silnik 1.6 gli, układ bosch, instalacja gazowa firmy landi. stan licznika 165000km. Mój polonez niechce palić na paliwie na wolnych obrotach jest okey ale gdy przychodzi do jazdy na paliwie to nie ma mowy, parska prycha dławi sie aż wreszcie...
Sprawdż filtr powietrza może byc zapchany od kurzu i piasku. Na wolnych obrotach moze pracować , ale podczas jazdy ma za mało powietrza i może spalać wiecej paliwa . Też miałem Poldka z wtryskiem i też palił dużo,ale nie aż tyle. W okresie gwarancyjnym wymienili komputer sterujący wtryskiem i wszystko było dobrze. Jako ciekawostkę podam że w trasie...
Z podciśnieniami na oko wszystko ok. Dzisiaj pomierzyłem rezystancję cewki i na złączu sterującym jest 1,4 zamiast 0,4- 0,6. Czy można powiedzieć że jeżeli cewka wykazuje taką rezystancję to jest ona na pewno uszkodzona?
Witam.Czyli rozumiem,że usterka wystepuje zarówno na benzynie jak i na gazie.Na początek sprostuję dwa błędy kolegów - w Abimexie(jednopunkt) JEST czujnik położenia wału korbowego.Znajduje się on nad kołem pasowym.Nie ma czegoś takiego jak "włącznik biegu jałowego".Biegiem jałowym steruje silniczek krokowy. Co do usterki - silniczek krokowy odpada,ponieważ...
Witam.Mój problem z tym autem polega na tym ,że po uruchomieniu zimnego silnika na benzynie wszystko jest OK,jednak po dodaniu obrotów gdy przełączy się na zasilanie gazem to silnik gaśnie.Dopiero gdy silnik osiągnie temperaturę ok 70 stopni C można próbować przełączyć na gaz,choć też "chwyta"opornie np przy ostrym zwiększeniu obrotów i ręcznym przełączeniu...
W moim poldku mniej więcej raz do roku wymieniam termostat. Pozornie sprawny (w gorącej wodzie się otwiera), ale objawy są identyczne - spadek temperatury podczas jazdy. I po wymianie ustepują. Odczyt kodów błędów we wtrysku abimex polega na liczeniu błysków lampki "check engine". A błyski wywołuje się przez zwarcie dwóch styków w gnieździe wiszącym...
Witam. Poszukuje schematu do tego samochodu. A dokladnie sterowanie przekaznikiem pompy paliwa (co wlacza przekaznik). Pozdr.
Nie, na wtryskiwacz nie ma dochodzić stałe napięcie tylko krótkie impulsy sterujące, po podaniu impulsu wtryskiwacz ma się otworzyć na tak długo jak trwa ten impuls.
Witam! Mam Poloneza Caro z silnikiem 1.6GLI (wtrysk jednopunktowy). To wersja MR93, rok produkcji 1996, ta z wlotem w podszybiu, szerszym rozstawem kół i nowymi zegarami. Mam z nim dwa problemy. Po pierwsze nie działa obrotomierz. Czasem zdarzy się, że załapie i chodzi, ale zdarza się to rzadko. Trzech mechaników nie podołało. Nikt nawet nie potrafił...
Mój polonez przestał palić. Już kilka razy miałem sytuację, że w czasie jazdy auto gasło, obrotomierz od razu spadał na sam dół. Po chwili stania na poboczu auto normalnie odpalało. Czujnik wału zmieniony, sprawdzony.Poniżej przebieg na sterowniku. Wtrysk benzyny jest, bo świece mokre, Iskry brak Brak sterowania cewką. Układ odpowiedzialny za sterowanie...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
To przejrzyj jeszcze raz. Kontrolka sterowana zapewnie masą lub plusem, trzeba sprawdzić co przychodzi na konkretny pin licznika zeby wykluczyć ingerencję twórczą.
Uaz,z całym należnym szacunkiem ale ja mówię o układzie monojetronic.Jest to wtrysk pojedynczy,nad przepustnicę.Pochodną tego układu jest monomotronic-to samo z tym że steruje też zapłonem.Siedzi toto np.w polonezie caro plus.
Mały problem, autko jest z instalacja gazową. Jak chcę przyspieszyć to silnik kichnie, strzeli w (gażnik) wtrysk, zaswieca sie kontrolka awari układu sterowania. Gaśnie i powyżej 2000 obr. idzie Mam interfejs do Poloneza, ala to chyba pasuje do starszych "poldków". W tym jest wtyczka jak we Fiatach 3 pin. Chyba że sie myle.
A tak wogole pojechales na regulacje ??? moze powiesz co to za polonez jaki silnik ?? gaznik ? wtrysk ??? jaka instalacja ??? jakie sterowanie atutator czy sruba?? (tzn. instalacja z komputerem czy nie) Pozdrawiam Nikos Wariat
Sorki za wprowadzenie w błąd,ale mechanik twierdził że tam są układy Boscha,teraz gdy przeglądam książeczkę samochodu to widze że są w nim podzespoły inej firmy,podam to co znalazłem w książeczce: -urządzenie wtryskowe TBI 700 f-my AC ROCHESTER -komputer sterujący ECM f-my DELCO ELEKTRONICS -cewka zapłonowa f-my DELCO REMY Jest to Polonez Caro 1,6GLI...
Witam ponownie.Staszek 7,sorki ale chyba ci sie cos pomylilo.W silnikach z gaznikiem jest urzadzenie ktore nazywa sie elektrozawor.A silniczek krokowy jest w autkach z wtryskiem paliwa,poniewaz w takich autkach jest komputr,ktory steruje wlasnie tym silniczkiem.Oba te urzadzenia spelniaja ta sama role,z tym ze w elektrozaworze jest iglica,ktora po przekreceniu...
Witam.Kod 13 to brak sygnalu z czujnika tlenu(EOS),co moze byc spowodowanw uszkodzeniem sondy lambda lub wadliwym jej polaczeniu elektrycznym z komputrem,a kod 44 to zbyt niski sygnal tego czujnika.Na sam poczatek sprawdz polaczenia na wtyczkach(czy nie sa zasniedziale styki,uszkodzony kabel z sondy na ktorym lubi sie stopic izolacja,jezeli nie jest...
Witam Zamierzam dołożć do swojej instalacji gazowej (łysej tylko emulator sondy lambda i wtrysków)) kompa gazowego Razmus AF800 z racji że mój polonez pali jak smok 16-17l/100km. W warszracie powiedzieli ze dołozenie kompa moze wcale nie pomóc. Pojeździłem z kumplem który ma ten sam silnik i ma juz razmusa i zaobserwowałem ze podczas jazdy silnik krokowy...
Kod na pewno jest odczytany dobrze, silnik na wielopunktowy wtrysku, jest to ostatnie wydanie poloneza Caro Plus produkowane przez Daewoo, w kodach od samochodów tej marki można znaleźć kod 63 - oznacza on zwarcie do masy styku B urządzenia sterującego, ale tu wszystko pracuje normalnie a kod występuje zawsze na rozgrzanym silniku.
Jest to 1,6 Kat z jednopunktowym wtryskiem i modułem elektronicznym do sterowania zapłonu . Rozrząd był niedawno wymieniany , też tak myślałem że może przeskoczył , ale nie było szapnięcia żeby miał powód do przeskoczenia ? Jechałem normalnie i po zjechaniu z ronda poprostu zgasł i tyle . Dodano po 1 Czujnik położenia wału jest ok bo jak go odpiołem...
Witam. Mam problem z Polonezem Caro + z 1997 roku, jest to model z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Mianowicie nie mam ogrzewania w tym samochodzie. Sterowanie obiegiem zimnego i ciepłego powietrza do kabiny odbywa się przy użyciu podciśnienia z gaźnika. Proszę o pomoc, pozdrawiam Marcin. Popraw temat,regulamin pkt 11.1-momik12
przepraszam, podalem link z kropka na koncu:D to jest wlasciwy Niechce do ukladu dawac zadnych ukladow sprzezenia zwrotnego do regulowania ilosci wtryskiwanego paliwa typu sonda lambda itd. Chce poprostu pobawic sie tym wtryskiwaczem i zadawac mu ilosci wtryskiwanego paliwa i czas wtrysku z programu na komputerze. Czy moge ten timer ne555 podlaczyc...
Witam, poszukuję schematu elektroniki sterowania silnikiem do Poloneza 1.6 GSI (wielopunktowy wtrysk). Jest to sterownik firmy Delco z dwiema kostkami - czerwona i biała Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Wiem że to odgrzewanie starego tematu ale problem z pompą paliwa zwykle przychodzi w zimę. W metalowym przewodzie zbiera się woda a potem zamarza. Wystarczy trochę by unieruchomić samochód. Nawet jeśli benzyna trochę przepływa już po odpaleniu ciśnienie w listwie wtryskowej maleje, wtryski plują benzyną doprowadzając do zalewania benzyną kolektora (w...
Raczej w Polonezie GLI na Abimexie ,wtrysk Multec TBJ 700 (?) nie ma możliwości regulacji. Według książki należy po podłączeniu akumulatora (reset pamięci) pozwolić silnikowi pracować na niskich obrotach bez dodawania gazu aż do osiągnięcia temperatury 68 stopni. W praktyce chyba podczas jazdy też udaje się zamknąć pętle...
Przeglądając schematy w książce o Polonezie doszedłem do tego, że w Boschu obrotomierz sterowany jest z kompa, a nie z cewki. Czy wobec tego powinienem spróbować go podpiąć do cewki ? Czy pin cewki opisany jako "sterowanie prądem uzwojenia pierwotnego" będzie odpowiedni do tego ?
Witam polonez 1.6 gsi na wielopunktowym wtrysku chodzi mi o sterowanie zaworami są ustawiane hydraulicznie w tym silniku,jak prawidłowo poskładać laski popychaczy i wyregulować koniki ?czy można wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy jeśli tak to jaka procedura?
Jaki moduł zapłonowy jest wymieniony? W caro plus nie ma odrębnego modułu zapłonowego, gdyż: -wtrysk pojedynczy - cewkami steruje sterownik silnika, też zaś umieszczony jest pod maską, na lewym błotniku wewnętrznym, zaraz koło lewej lampy. - MPI, czyli caro plus GSI moduł jest razem z cewką zapłonową. W zwykłym caro GLI jest, ale nie w plusie. Przestaniesz...
Jeszcze jedna sprawa pod filtrem powietrza sa wyjscia podcisnienia, jeden cienki przewod,idzie do gruszki od nawiewu , drugi grubszy idzie gdzies w strone przepustnicy do gory za co,on jest odpowiedzialny ? Gdyz u mnie jest urwana koncowka i wisi luzno a podcisnienie sobie "ucieka" , jedyne co jestem w stanie zauwazyc to brak sterowania nawiewem, ale...
Przekaźnik jest dobry bo jak podniosę te blaszke do góry pompa chodzi Z tego co mi wiadomo w ten sposób nie da się sprawdzić przekaźnika. Masz poloneza na monowtrysku skoro chodzi o pompę paliwa zasilaną elektrycznie. Sprawdź czy dochodzi napięcie do przekaźnika. Najlepiej wymontować przekaźnik i w piny odpowiedzialne za sterowanie przekaźnika wpiąć...
Posiadam Poloneza Caro Plus GLI 1.6 z wtryskiem jednopunktowym i instalacją gazową Bedini rok produkcji 2000. Niestety , od wczoraj nie mogę go uruchomić. Mimo obracania rozrusznikiem strzałka wskaźnika obrotów nawet nie drgnie. Sprawdziłem tyle,że paliwo dochodzi i jest wtryskiwane do gaźnika. Nie wiem jak sprawdzić czy jest iskra na świecach ( ponoć...
Mam Poloneza Caro Plus GLI z wtryskiem jednopunktowym i instalacją gazową Bedini (rok produkcji 2000). Mam problem z cewką zapłonową- sterowana jest przez moduł Boscha. Na tej cewce jest naklejka Bosch i sądzę ,że to jest producent. Czy ktoś z kolegów może mi pomóc jaki to model cewki -chodzi mi o numer tego modelu ( a także ewentualnie numer katalogowy)....
Mam pewien problem z moim Polonezem Caro Plus 1.6 GLI wtrysk jednopunktowy rok produkcji 2000, instalacja gazowa fabryczna Bedini (niestety!), sterowanie modułem Boscha, także cewka zapłonowa Boscha. Aktualnie jeżdżę tylko na benzynie. Problem polega na nierównych obrotach i tak jeśli nie jadę to : czasami obroty oscylują w pobliżu 15 na obrotomierzu,...
Caro plus Gli, więc masz wtrysk Boscha, a tu jest sonda podgrzewana. Za wolne obroty odpowiada śruba w parowniku, resztę steruje "komputer"LPG poprzez ustawienia silnika krokowego. Miałem sporo problemów z tym gdy komputer LPG niedostawał dostatecznej masy, silnik krokowy otwierał się na maksa, auto się dławiło, było mulaste i przy babcinej jeźdźie(nie...
Witam! Kiedyś miałem Poldka 92r. na wtrysku multeca-GM i z gazem. Również bez sondy lambda, ponieważ był bez katalizatora! Gniazdo ALDL było położone przy komputerze, tam jest jeszcze (chyba) 4 bezpieczniki - bez których auto nie bedzie poprawnie lub wcale chodzić. Co do pracy na paliwie - silnik bedzie miał problemy przy uruchamianiu, gdy masz wciśnięty...
Witam wszystkich. Różnie jest z tym jednopunktem. Silniczkiem steruje komp który zbiera informacje z czujników to każdy wie. Tyle że jednym z ważniejszych czujników mających wpływ na sterowanie silniczkiem jaet czujnik położenia przepustnicy. Znajdujący się (niewiem czy w poldku też) przy korpusie wtrysku. Jest to czujnik potencjometryczny. Jeśli ślizgacze...
Witam.We wtrysku jednopunktowym firmy Bosch jak rowniez w innych wyprzedzeniem zaplonu steruje czujnik polozenia walu korbowego.Podczas zwiekszania obrotow silnika wyprzedzenie zmienia sie w zaleznosci od obciazenia silnika.Na wolnych odrotach i na postoju po zwiekszeniu obrotow wyprzedzenie jest inne a podczas jazdy tez jest inne.Tak wiec takie zachowanie...
Interesuje mnie kilka pojec: emulator sondy lambda - czy ten termin oznacza to samo w przypadku instalacji samochodowej co i w elektronice - chodzi o "nasladowanie" pracy sondy podczas pracy na gazie? czy to zonacza ze sonda jest odlaczana podczas pracy samochodu na gazie? emulator wtryskow - tak jak wyzej - czy to rowniez oznacza ze wtryskiwacz nie...
Proszę o pomoc - co należy zrobić aby komputer sterujący wykonał od nowa samoadaptację? Nie chodzi mi o kasowanie błędów, lecz o "dopasowanie" wielkości korekcyjnych do silnika po remoncie i wymianie alternatora i cewek zapłonowych. Z opisu w książce Morawskiego wynika, że odpięcie zasilania z akumulatora nie powoduje utraty danych, tak jak w starszych...
Jako że to jest silnik sterowany elektronicznie, to należało by wpierw zczytać błędy sterownika, w przeciwnym razie czeka cię wymiana zespołu wtrysku i jeszcze może być źle. Najprawdopodobniej wtryskiwacz do wymiany.
Witam Trafił mi się kompletnie głuchy pojazd j/w Nie ma sterowania przekaźnika pompy paliwa,iskry,sygnału do wtrysków "uderzeniówka" ok. sygnały z czujników prawidłowe, zasilania i "masy" na sterowniku także immo świeci się ciągłym przez kilka sekund i gaśnie wszystkie zasilania na skrzynce bezpieczników są ok. same bezpieczniki także. Brak błędów sterownika,...
wlasnie zaobserwowalem ze takie cos dzieje sie na rozgrzanym silniku powyzej 70st. na zimnym pracuje plynnie na pelnym zakresie obrotow po przekroczeniu 68st. komputer przechodzi do innego trybu sterowania - ja bym sprawdził jeszcze czy jak odłączysz sondę lambda po przekroczeniu 70st., czy silnik pracuje wtedy normalnie czy też szaleje, jak potrzeba...
Mam Poldka atu 1,6gli na mono-wtrysku+kat. i instalacje lovato II generacji lecz ostatnio wywaliłem krokowca bo nie reagował na sygnał z kontrolera STAG2L.Więc wstawiłem register.I są teraz problemy z odpaleniem silnika jak jest zimny(na samym LPG).Ponadto zauważyłem że przy filtrze powietrza coś dziwnie dzwoni-termostat sterujący powietrzem się rozleciał(przetarł...
To powodzenia - całkiem inny system wtrysku i sterowania silnika, od strony mechanicznej inna skrzynia biegów, osprzęt silnika.
Tyle że jak już odpali to pojawi się nowy problem te silniki różnią się fazami rozrządu tez z boshem przecież ma hydrauliczne popychacze i sterowanie wtryskiem nie bardzo sobie daje rade z tym faktem
No to sprecyzuje troche. Silnik mam od poloneza plusa i gotowe koło pasowe z wypustem oraz czujnik polozenia walu wiec ta kwestia jest zalatwiona. Sam moduł elektroniczny sterujący cewką też posiadam (koncowka fiatow byla juz tym robiona) wiec komputer poprostu dawałby impulsy na modul, modul na cewke, cewka na mechaniczny rozdzielacz ktory bylby pozbawiony...
Z tego co wiem komputer pod schowkiem steruje wyprzedzeniem zapłonu i wtryskiem, a moduł cewek jest samowystarczalny do wygenerowania odpowiedniej iskry. Więc ten temat cały to zagadka .
jutro dla pewnosci założę nowe świece i wyczeszczę kopułkę jeżeli to nie pomoże to trzeba bedzie poszukac w uladzie paliwowym lub w sterowaniu wtryskami Proszę poprawić pisownię wszystkich swoich postów! pawel wawa.
Czujnik podciśnieniowy znajdziesz na szrocie, nazywa się MAP SENSOR, tak formalnie. Wyciągniesz go w samochodów bez przepływomierza, ale też z wtryskiem paliwa zazwyczaj. Na przykład z poloneza GLI, czy jakiś pojazdów lat myślę 1994-2000. Ale nie spodziewaj się po nim stanu włącz/wyłącz, on jest liniowy, znaczy przy normalnym ciśnieniu daje na przykład...
Tak, jest tam "wielopunkt" w półsekwencji czyli jakby pół wielopunktu... Sekwencja wtryskiwaczy to :1,4 - 2,3. Połączenia z ecu są jak w schemacie zamieszczonym w pierwszym poście, nawet kolory przewodów się zgadzają. Są jednak drobne różnice. Pozdrawiam. Szymon. Dodano po 4 Witam ponownie. Podciśnienia sprawdzone, nic nie wykryłem budzącego podejrzenie...
Też miałem poldka, ale gaźnikowego i też nie lubił bardzo niskich Panowie. Ale ja nie piszę o bardzo niskich obrotach. Obroty były tylko trochę niższe prawie nie do odróżnienia od prawidłowych. Też miałem poldka, ale gaźnikowego i też nie lubił bardzo niskich, Swego czasu też miałem poldka gaźnikowca ale on odpalał nawet na tak słabym akumulatorze...
Ja zakładałem komp z Citroena Xantii 2,0 , ma wbudowamy map sensor , tylko jakiś potencjometr 3 przewodowy masa,5V,sygnał musisz jakis zaadaoptować sobie. Aby widział obciażenie .Można od hdi np. Steruje to to zapłonem elegancko. Koło 60-2 załozysz sobie.Wtryski i reszta dupereli mu niepotrzebne. Albo od f126el tylko zabawa z kołem pasowym aby dobrze...
A cóż to za kombinacja zwykła pompa przy silniku TDI Boć to pewnie "TDI" bez "I", zwykły turbodiesel z mechanicznym wtryskiem. :arrow: Kolego Polonez15 - trzeba sobie jeszcze poczytać o silnikach grypy VW, bo "1Z" na pewno nie ma pompy sterowanej linką.
Tak jak gadaliśmy, popatrz w przekaźnik zasilający w vcdsie ida na 0, Ej polonez polonez, pokazałeś jak mało się znasz. W momencie kiedy sterownik utraci zasilanie zrywa diagnoze z testerem. VAG nie pokaże nic. Żadnych zerowych obrotów. Po prostu pokaże komunikat "moduł sterujący nie odpowiada". Nawiasem mówiąc do najlepsza metoda sprawdzenia czy coś...
Walnąłem literówkę. Mea culpa. Urządzenia nazywa się MEGASQUIRT i służy do sterowania silników z wtryskiem. Jak chcesz stosować dwa czujniki z maluch (rozumiem, że chodzi o czujnik z eleganta), przestawione względem siebie o 180 stopni, to musisz zastosować dwa niezależne układy zapłonowe. Czyli dochodzą ci podwójne regulacje i podwójne kłopoty... Już...
dlaczego auto na gaz nie ma jezdzic szybko????? to opinia ktora narazie pokutuje w Polsce. Prawda w instalacji gazowej I i II generacji jest trudno osiagnac osiagi takie jak na benzynie - ale nie jest to niemozliwe. Natomiast majac wtrysk gazu i troche pojecia jesli chodzi o zasade dzialania silnika spalinowego, powinnismy bez problemu uzyskac okolo...
Jak skutecznie wykręcić sondę (130 tyś km. zapieczona) tak by jej nie uszkodzić oczkowy klucz pasujący rozmiarem do cokołu sondy plus młotek 500g rozwiązać powinny wszelkie problemy. Załóż dobrze klucz na sondę (tak by przypadkiem nie omsknął się i oczko nie zawisło na ceramicznym cokole) i spróbuj delikatnie pukać w klucz młotkiem. Przy dobrej jakości...
Przeczytałem wszystkie posty w tym temacie i kilka rzeczy chciałbym napisać (korzystając z własnego doświadczenia - nie brałem tych punktów z sufitu). 1. Ecodriving jest możliwy tylko w samochodach: a) z silnikiem benzynowy z wtryskiem paliwa sterowanym elektronicznie, b) z silnikami diesla z wtryskiem sterowanym elektronicznie, c) z sekwencyjną instalacją...
Ale "filozujecie" - metoda pomiarowa jest poprawna, a ilość zużytego paliwa jest wprost proporcjonalna do czasu otwarcia wtryskiwacza. Jeśli wtryskiwacz w ciągu sekundy podawał paliwo przez 20ms to wypełnienie przebiegu sterującego wynosiło 2%. Przy monowtrysku impuls na wtryskiwacz idzie 2 razy przy każdym obrocie wału, wolne obroty to ok 700rpm, co...
A niby jakie wieksze roznice sa pomiedzy wtryskiem jedno i wilopnuktowym? Oprocz tego ze w jednopunkcie masz jeden wtryskiwacz do kolektora ssacego, a w wielopunktach tyle wtryskiwaczy ile tlokow bezposrendnio nad zawor ssacy. Oczywiscie rozni sie system sterowania (wielopunkt jest dokladniejszy, precyzyjniejsze czasy wtryskow). Zaskocze Cie, moze,...
w takich autach jak fso 125 i polonez chyba najlepiej będzie dać je po zewnętrznych stronach nagrzewnicy. W tych autach jest tak że nagrzewnica jest w środku, nad nią sa takie dwie zastawki które albo odsłaniają przepływ przez nagrzewnicę albo puszczają na boki - steruje tym dźwignia ciepłego powietrza i dodatkowa ta sama steruje zaworem otwierającym...
Witam - w moim polonezie mam zaisntalowany sterownik Landi - nie wiem za bardzo jaki to model sterownika wiec prosze o pomoc kogos kto sie na tym zna - polonez 1,6 GLI na 1-punktowym wtrysku - sterownik na pic16c710 a na nim naklejka 97IB - jak jezdze na gazie to swieci dioda zielona, jak zapalam na benzynie to miga ta sama zielona dioda - jak silnik...
Nie pytałem czy czas wtrysku jest zależny od obrotów tylko, jaki jest zakres czasowy otwarcia wtrysku od minimalnych obrotów do maksymalnych. Potrzebne jest mi to do zbudowania prostego generatora, który będzie mógł symulować na stole pracę silnika. Zdaję sobie sprawę, że w pełni zrozumienie pracy wtrysku paliwa jest bardzo skomplikowaną sprawą. Nad...
Zaklocenia spowodowane przez alternator objawiaja się gwizdem zmieniajacym się w zaleznosci od obrotow silnika. Trzaski o zmiennej czestotliwosci od ukladu zaplonu. A pyknie to objaw zaklocen powodowanych przez komputer pokladowy i uklad sterujacy praca silnika elektrycznego pompy paliwa Pukanie zazwyczaj pochodzi od komputera a dokladnie ukladu sterowania...
Tak jak piszą inni musisz poszukac gdzie umyka ci prąd z AKU. Polonez na wtrysku tak jak wiekszosc aut z elektronicznym sterowaniem silnika po odłaczeniu akumulatora robi reset ustawiem centralki. Potem jest troche zabawy zeby to wszystko grało, nagrzewanie silnika, odlaczanie AKU w celu zapamietania nastawów. 300 mA to troche dużo jak na poloneza bez...
Znalazłem dzisiaj coś takiego w sieci. Cut off mają 1) wszystkie samochody benzynowe z elektronicznym wtryskiem paliwa (SPI, MPI GDI i pochodne) 2) samochody z gaźnikiem sterowanym elektronicznie (np CC 700 young z gaźnikiem Aisan, 126 ELX/Maluch z katalizatorem) 3) samochody z gaźnikiem wyposażonym w podciśnieniowy siłownik (np Fiat Uno 45 z silnikiem...
Witam. To znaczy,że regulator ma pękniętą membranę. Nawet przy sprawnym układzie trochę paliwa będzie ubywało. Nie ma idealnie szczelnych wtrysków. Kazek1561 dobrze radzi. Sam wstawiłem kumplowi przekaźnik, który rozłącza pompę paliwa po przełączeniu na gaz. Sterowanie wziąłem z (+) od zaworu gazu a przekaźnik od pompy paliwa Polonez Caro ( czerwony)...
czy jadąc zwykłym dieslem bez turbiny Opel Astra Panowie- coponiektórzy zaczynają się rozkręcać powyżej obrotów maksymalnych a dyskusja staje się jałowa :D Zaraz zaczniecie o jeździe z górki na luzie bolidem F1... Kolega pytał o diesla z tradycyjnym wtryskiem, po co truć o CR, Polonezach na gaźniku i innych wtryskach PB? Wolnossący diesel to wolnossący...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Witam wszystkich serdecznie na forum. Postaram się opisać mój problem ze wszystkimi szczegółami. Zacznę od tego, że jestem mechanikiem z wykształcenia. Od małego kajtka grzebałem w silnikach spalinowych czy to w motocyklach czy w samochodach. W słynnym „maluchu”, wieki temu i jakże wtedy pożądanym małym komunistycznym autku, poprawiałem...
znalazłem wtyk ale inno ktoś wymontował i moze dlatego nie odpala aku było odłanczane czy podałbyś swojego maila lub nr GG pogadalibyśmy prywatnie pozdrawiam Dodano po 4 moj num. GG 2454642 Dodano po 4 witam ! po usilnych grzebaniach doprowadziłem że zaczeła pracować pompa i wtryski jest połowa sukcesu dopasowałem czujnik z poloneza i połowicznie zaczoł...
Linka napewno nie ma nic do tego. Moim zdaniem dzieje się tak przez jakieś zakłucenia. Taki sam przypadek miałem w Polonezie ale na obrotomierzu analogowym. Obrotomierz dzalał poczczas jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu. Mam pytanie: Czy cewka sterowana jest przez jakis moduł?? Czy to jest silnik z wtryskiem?? Tico nie ma wtrysku - ma gaźnik....
to wszystko bzdury. najprostszy flamer to : 1.cewka wn np z poloneza 2. swieca wspawana w rurke za ostatnim tlumikiem 3. przekaznik ze stykami przelaczajacymi. caly wic polega na tym zeby zgasic cewke orginalna, zapalic druga. czyli z przerywacza lub moduly odcinamy kabel podlaczamy do przekaznika, ktory w stanie spoczynkowym bedzie podawal impulsy...
Był tu post na temat który zniknął już, i nie mogę się do niego odnieść. Pisało o Polonezach i o nowych samochodach. Więc odniosę się bez cytowania. Cenzura sieje jak coś nie na rączkę, i tylko utwierdza mnie to w przekonaniu co na celu ma tutaj to całe gadanie pięciu osób w temacie na okrągło i duszenie tematu HHO w zarodku. Dyskusja nie polega na...
A niby scenic to zazila co gaznik Pompa WC na lisrwe podaje paliwko a ta na wtryskiwacze pomijam juz jakie.A hamulec postojowy to niby jaki. Jest linek 3 szt ale steruje nimi elektryczny zwijacz.Karty tez nie widziales w czytniku. Bez znaczenia czy wolne rece sa czy nie HANDS FREE posiada owe auto . Jescze jakies pytania.A niby co zazila listwe w owym...
Witam! Nadszedł dzień w którym postanowiłem wymienić parownik/reduktor (jak zwał tak zwał) od LPG. Pojazd to: Polonez Caro 95', 1.6 silnik na wtrysku Abimex/Multec (zwany różnie). Na alledrogo można znaleźć wiele parowników (nawet powiedziałbym pasujących lekko z wyglądu), lecz czy będę musiał wymienić komputer? Centralka to prehistoryczna Landi L.E.S....
VW to nie Polonez! Renault, PSA, Fiat też miały wtrysk Boscha. I co z tego jak całkiem inna elektronika nim sterowała.