Bascom zgłasza błąd 63 w linii: Waitt = Int(9000 *(1 - Voltage / 255)) Chyba żartujesz :D BASCOM matematyke ma na poziomie pierwszej klasy szkoły podstawowej. Jedna operacja w jednej linii. Czyli: Wynik = A + B + C Trzeba rozpisać jako: Wynik = A + B Wynik = Wynik + C
Witam:) mam problem z mercedesem 124 coupe z 3 litrowym motorem(188kM). Auto po kilku dniowym postoju ma problemy z odpalaniem. Gdy juz odpali w momencie gdy sie nagrzeje gaśnie.Przy próbie odpalania go w tym samym momencie nie jest to mozliwe(silnik sprawia wrazenie zalanego). Odpalenie auta jest mozliwe dopiero po jakims czasie, srednio po 2 godzinach....
To tam oryginalnie był przepływomierz a nie tylko czujnik podciśnienia? Bez tego będzie działać, lambda nie ma żadnego wpływu na sterownie zapłonem. Bez przepływomierza czy MAP też będzie działać, tyle że w trybie awaryjnym (ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu). Ciśnienie oleju jest do deski, nie do komputera, podobnie jak jeden z czujników temperatury....
Fiaty Bravo posiadają zabezpieczenie tzw "Fiat Code" (krótko mówiąc jest to immo), w skład tego zabezpieczenia wchodzi m.in. "elektroniczne urządenie sterujące systemem wtryskowo-zapłonowym" czyli immo będzie odcinać zarówno wtryski i sterowanie zapłonem a nie jak wcześniej napisałem że tylko wtryski. Jest o tym troche w "informacjach ogólnych - fiat...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
Czy jest możliwe takie zmodyfikowanie auta, by zamiast fabrycznej karty-klucza (mam wersję bez HandsFree), można było otwierać samochód i uruchamiać silnik w inny sposób? Sęk w tym, że już drugi raz zepsuła nam się jedna z kart... a w takim wypadku nawet mając klucz - nie da się ruszyć. W czym problem dokupić nowe i dodać je do systemu? Dopisać można...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Pozostaje Ecm (złe sterowanie zapłonem albo wtryskiwaczem), uboga, mieszanka przez nieszczelność dolotu. Pozostaje diagnoza oscyloskopem, podanie wartości korekt i innych parametrów. I czy to wypadanie występuje tylko na wolnych czy też pod obciążeniem?
To nie moduł zapłonowy! To dławikowy układ ładowania. Zielono-czerwony kabel do bezpiecznika połączonego z cewką ładowania a czerwony przez bezpiecznik do akumulatora
Update - wymieniłem wszystkie łatwo dostępne uszczelki na silniku i wypadanie trochę się uspokoiło, ale pogarsza się w deszczowe dni. Podejrzewam sterowanie zapłonem - czy wie ktoś, jak to jest rozwiązane w ECU Bosch ME 2.0? Oglądałem zdjęcia w Internecie, ale nie widzę żadnego oczywistego sterownika świec.
Ja po prostu wolę używaną spalinówkę z tych "mniej skomplikowanych". W przypadku aut elektrycznych z rynkiem pojazdów używanych jest parę problemów. -Bateria- stanowiąca znaczną część wartości pojazdu ma niską trwałość -Duża ilość niezbędnej do pracy elektroniki Gdybyś miał do wyboru bez konieczności ponoszenia kosztów (prezent) wybór samochodu to...
Samochodowego interfejsu diagnostycznego nie posiadam, aczkolwiek mam zamiar się w niego zaopatrzyć. Tak, jak pisałem prawidłowa praca silnika samochodu jest bardziej wrażliwa na mieszankę paliwową gazowo-powietrzną w przypadku niedomagania ze strony układu zapłonowo-wtryskowego niż na mieszankę benzynowo-powietrzną. W przypadku mojego samochodu, po...
Ta kogeneracja miałaby sens przy bezpośrednim napędzie sprężarki przez silnik spalinowy. Omijamy dwie sprawności: "moją" i "Twoją". Jednak takiego urządzenia raczej nie znajdzie się na złomie za grosze... Ależ da się. Nazywa to się agregat do samochodu chłodni. Otrzymujemy ramę, silnik spalinowy, sprężarkę, jakiś układ przeniesienia napędu, czasem...
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Posiadam TIGa produkcji ESS - model 211DTG(invertor, 1 faza, MMA/TIG HF). http://obrazki.elektroda.pl/9694748300_1... Chciałbym zrobić sobie zdalne sterowanie do tej maszny(pudełko z potencjometrami na kablu) oraz dołożyć sterowanie prądem w uchwycie. W manualu od spawarki jest następujący schemat: http://obrazki.elektroda.pl/2377831800_1...
W temacie elektryki nie jestem biegłym specjalistą. Z wyjętym przekaźnikiem podpiąłem neonówkę taką z przewodem i klipsem i nią sprawdziłem to w prawym pinie było napięcie bez zapłonu, a z zapłonem na dolnym, nie było na lewym i górnym. Jak rozumieć to sterowanie masą?
Cewka jest ok - pomierzone opory - zgodne z wartościami książkowymi podanymi w "sam naprawiam - Tico " Sterowanie zapłonem - co masz namyśli ? Tico niema sterownika zapłonu. Jedynie moduł zapłonowy no ta bene wymieniony czyściutki elegancki itd.. Tak właśnie pojawia się jedynie jedna iskra i koniec.
Mnie interesuje tylko motoryzacja. Takie czujniki można spotkać w samochodach marki BMW. Jak to działa. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik jest zainteresowany zastosowaniem czujników indukcyjno-fazowych w motoryzacji, szczególnie w samochodach marki BMW. Pyta o zasadę działania tych czujników w kontekście motoryzacyjnym. Bezpośrednia odpowiedź...
Dla potomnych, bo czasu dużo minęło to pewnie nie aktualne, ale miałem identyczny problem. Piecyk jest bardzo fajny, ale już dawno nie dostępny (podobnie jak części), i nie ma na rynku żadnej alternatywy z zamkniętą komorą - a łatwo go diagnozować i naprawić, skoro nie można wymienić. Diagnostyka: (po zdjęciu plastikowego frontu (jest na wcisk) i blaszanej...
tak w skrzynce bezpieczników jest dodatkowy przekaźnik sterowany ze stacyjki i tam właśnie nie ma masy. Prawdopodobnie poleciała końcówka mocy w komputerze i dlatego nie pali (dzwonił auto elektryk z tą informacją). W komputerze jest sterowanie zapłonem na cewkę z jednego pinu bodajże na cylindry 1-4 a z drugiego 2-3 a u mnie te impulsy nie wychodziły....
Panowie czy gdzie sie podłączyć? nie wydaje mi sie żeby brało to z cewki - tam jest juz elektroniczne sterowanie zapłonem i jedna cewka co do napięcia na 20 pinie to zgodnie z rozpiska jest tam 1.9v i to mnie dziwi proszę o jakieś porady. może ktoś ma dokładny schemat do tego clio
No fajnie fajnie ale to jest HONDA i ma 3 czujniki temperatury a ja nie wiem czy któryś steruje zapłonem . Ale nie wydaje mi sie .
Cewkę do np malucha można kupić na szrocie. Koszt kilka PLN. A jak dziadek był elektronikiem to niech Ci wytłumaczy działanie układu zpłonowego w samochodzie. A sterowanie zapłonem i ciągłą iskrę można uzyskać sterując cewkę przez tranzystor z dowolnego generatora impulsów np zrobionego na 555.
Chodzi mi o wyjścia pinów,za co są odpowiedzialne :) dokładnie to szukam sterowanie zapłonem i czujnik położenia walu.
Podłączyłeś dobrze. Z tym się będę kłócił. Efekt jest taki, że gdy włączę zapłon to światło kabinowe ciągle się pali, tak jakby dioda puszczała w drugą stronę, a nie powinna. Czy coś źle ogranąłem? Jaki masz samochód? Sterowanie oświetleniem wewnętrznym jest realizowane plusem czy minusem? Podejrzewam, że nie wiesz. Tak na szybko: masę do modułu zostaw...
Niestety czasem łatwiej jest przekonać rzeszę ludzi niż jednostkę. Myślicie, że nie tłumaczyłem Ojcu błędów w spalaniu. Wiele razy, już tłumaczyło mu to kilku strażaków OSP, naszych znajomych, kiedyś właśnie jeden z nich kolega z roku wpadł do mnie popatrzył na komin i powiedział, albo palicie mokrym drewnem, albo w za niskiej temperaturze, 5 minut...
ja proponuje sterowanie zapłonem tzw moduł gdyż on steruje mieszanką i morze dochodzić do zalewania turbiny nie spalonym paliwem
Sterowanie zapłonem planowałem robić na oddzielnym układzie sterowane w rytm muzyki lub przełączanie na generator o płynnej częstotliwości 1-20Hz
Drut oporowy nie jest niezbędny dla pracy kontrolnej układu. NAjwiększy problem to podanie z modułu kluczowanego minusa na drugi koniec podłączonej do + cewki.... Ten aparat to rozumiem tylka dla "wizualizacji" bo nie wstawiony do silnika nie ma sensu. Dlatego pytanie o jego dalsze podłączenia też. Musisz dowiedzieć się co wychodzi z silnika jako sygnał...
Sterowanie zapłonem jest. Po odpięciu 56 pinu od komputera, czyli sygnał SAW z ECU do EDIS słychać ze zapłon sie nie zmienia, a z podpiętym jest zupełnie inaczej...
PETERS - to nie ja tylko moj kolega chce to zrobić. Orientuje sie troche w elektronice i chce sam zrobić sterowanie zapłonem i wtryskiem na mikrokontrolerze. Prosty, ale dopracowany układ bedzie lepszy od marnego gaźnika jaki jest w tych autkach. Zapłon zrobi lepszy od oryginalnego.
Witam ponownie.Dzięki za podpowiedzi i dzięki za zainteresowanie tematem.Właśnie Pan, który podłanczał go pod komputer, stwierdził,że spróbuje przepiąć go na sterowniku i się okaże czy sterowanie zapłonem czy głowica do roboty. Na razie wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Witam Jeżeli miałby to być komputer pokładowy to proponowałbym napisanie softu na jakiś mikrokontroler sterujący zapłonem a malinka mogłaby wysyłać komendy do przełączania map zapłonu , Samą malinkę zaprzągłbym do wyświetlania prędkości (np, z modułu gps ) ,obrotów ,temperatur (olej ,woda temp, zew. wew, ) ,ciśnienia oleju, biegów ,radia..... . Co do...
maciej_333, no właśnie uprzedziłeś mnie. Przecież wystarczyła by bateria kondensatorów powiedzmy 40000uF 25V, układ ładowania przez jakiś rezystor, aby prąd ładowania nie był zbyt duży, układ rozładowania poprzez rezystor sterowany tranzystorem, aby prąd rozładowania nie był zbyt duży, oraz sterowanie zapłonem poprzez tranzystor dużej mocy, przełącznik...
Panowie witam. Posiadam kocioł Beretta A T 25 . Pracuje on ze sterownikiem pokojowym firmy volt 08 Czytając instrukcje natknęłam się na wpis że piec obsługuje opentherm +/- Jest zapis jak i gdzie podłączyć kable , na płytce są 4 miejsca. , 2 na sondę zew i 2 na open therm .. Opentherm czyli ? Zalącz gdy termostat powie załącz . Czy wymiana informacji...
Jeździłem na benzynie dziś i nie miał siły, przerywał ale do 130km/h dojechał jakoś ale ciężko było. Postoi chwile i już problem z zapalaniem - nawet jak ciepły. Przed odpaleniem na zimno czy ciepło podłącz komputer i sprawdź temperatury czujników jakie podciśnienie w kolektorze ssącym (także po odpaleniu) I jeszcze pytanie sterownik tzn. moduł, ten...
Witam ja myśle że może to byc czujnik obrotu wału lub czujnik hala nie pamientam jak to dokładnie tam jest u ciebie w silniku sterowanie zapłonem ale dzieje sie tak żę przy owym uszkodzeniu czujnika spadek napięcia powoduje zanik iskry
No ale system podgrzewania całości .. wraz z odcięciem płynu... hmm pomijając koszta zupełnie chyba fajny pomysł.. Do tego regulacja pracy silnika na gazie za pomocą przełącznika Econo/Normal/Sport.. hehe sterowanie zapłonem (elektroniczny zapłon w silniku gaźnikowym) + fajne gaźniki webera.. i taki dajmy na to polonezik mógłby być niezłym eksperymentem.....
silnik jest na ciągłym mechanicznym wtrysku KE-Jetronic (wspomaganym elektronicznie) i nie ma tam klasycznego aparatu zapłonowego - jest czujnik położenia wału i na jego podstawie sterownik wtrysku steruje zapłonem poprzez jedną cewkę której przewód WN idzie od rozdzielacza mechanicznego z wirującym palcem. Palec ma odpowiednią szerokość, tak aby przeskok...
Ten post wybaczcie jeśli jest w złym dziale, ale jest bardziej w charakterze zapytania niż pochwalenia się czymś. Do rzeczy. Rozważam taki pomysł na pracę magisterską pt sterownik zapłonu do samochodu. Obracam się akurat wokół starych aut, i to potencjalne cudeńko miałoby sterowac zapłonem w moim fiacie 125p, i przez sterowanie zapłonem mam na myśli...
Witam, podłączę się pod temat, bo mam bardzo podobne zadanie do wykonania. Kupuję sterownik centralnego zamka (taki uniwersalny), który oprócz sterowania zamkiem i szybami potrafi jeszcze sterować osobnym kanałem (jest do tego 3-ci przycisk na pilocie). Owo sterowanie odbywa się poprzez podanie sygnału przez 1 sekundę. Chcę zbudowac stycznik (jak sądzę)...
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
obudowy nie planuje. a co do temp. to nie wiem jaka jest. Ale każdy pomysł przeanalizuje, tak że dawaj. Bynajmniej myślałem kiedyś aby zrobić sterowanie zapłonem analizując temperaturę, podciśnienie i obroty na mikrokontrolerze atmega 8 bo akurat troszkę bawię się nim w wolnym czasie. (narazie zrobiłem projekcik z silniczkiem dc jako model spalinówki,...
jak bezpiecznie sprawdzić iskrę w terenie, jak nie mam pod ręką klucza od świec?zdjąć pokrywę z silnika i odłączyć od świecy i przyłożyć do obudowy silnika? Poza tym jeżeli czujnik halla by przestawał działać w jakimś zakresie temperatur zawsze, to ECU chyba by się BARDZO zbuntował podczas jazdy, a nie tylko podczas odpalania? Bez czujnika położenia...
ponieważ obrotomierz pokazuje dziwne wartości to jest więcej niż pewne iż jest problem z czujnikiem położenia wału korbowego....albo sam czójnik jest poluzowany, uszkodzony albo doprowadzenia....czójnik ten dostarcza impulsów odniesienia dla układu zapłonowego(bezrozdzielaczowego) i przy okazji do obrotomierza.....jeżeli jednak sterowanie zapłonem jest...
Dziękuje bardzo za wspaniały wykład o pracy starszych i nowszych silników spalinowych niskopreżnych . Ja znam dosyć dobrze pracę silników wysokoprężnych, bo kilka lat pracowałem przy badaniach i doborze aparatury paliwowej do siników wysokoprężnych. Miałem również ciekawe rozwiązania konstrukcyjne w tej dziedzinie, które zostały opatentowane. Silnik...
Ciekawe ... Sprawność takiego silnika będzie się miała nijak do sprawności silnika elektrycznego. Spróbował bym z normalnymi elektromagnesami walcowymi ale niech nie przyciągają tłoków tylko odpychają - wystarczy wstawić w tłok magnes. Elektromagnesy musiały by być zasilane wysokoprądowymi impulsami z kondensatorów (coś jak coilgun tylko mniejszej mocy)....
Najprostszym jest naprawa oryginalnego sterownika, dalej w kolejności jest zaadaptowanie innego sterownika lub użycie uniwersalnego. Dorobienie sterowania zapłonem poza sterownikiem to kategoria Sci-Fi...
Tam lepiej zastosować CAŁE sterowanie silnika jak w oryginale. Minimum to sterowanie zapłonem. Roboty przy tym niezbyt wiele.
Witam. Oczywiście można podmienić moduł sprawdzić i wtedy sie okaże, jednakże jeśli to nie pomorze to naszła mnie pewna myśl nie wiem czy trafna: - czarny nalot na świecy jest oznaką za bogatej mieszanki - detonacje w tłumiku mogą być objawem spalanej benzyny niedopalonej w cylindrze Czyli jeśli okaże sie że cewka i sterowanie zapłonem jest w porządku...
Nie kombinuj z multekiem, on ma zintegrowane sterowanie zapłonu i wtrysku paliwa, wbrew pozorom jest dość skomplikowany może dlatego kadety z tym wtryskiem są oszczędne. Podejrzewam że z dwucylindrowym silnikiem to poprostu nie pójdzie właśnie z powodu sterowania zapłonem a zmiana map zapłonu i wtrysku itp nie sądze żeby to było sensowne. Aby ciągle...
gdyby było elektroniczne sterowanie zapłonem to nie zakładał bym tego tematu, w tym silniku jest kopułka i palec rozdzielacza na wałku rozrządu. Wtrysk mechaniczny KE-Jetronic, więc nie ma informacji o momentach wtrysku paliwa i potrzebuję skądś je zdobyć. przydało by mi się więcej informacji na temat tego przekładnika. Nawijam cewkę na przewody, ile...
Zalezy od instalacji ,jakiej generacji chcesz do tego użyć. Najbardziej zaawansowanym wykorzystaniem MS do tego bedzie sterownie zapłonem + sterowanie wtryskiwaczami do gazu (zakładam IV gen). Tylko nie wiem czy parownik od I/II gez nada sie do IV. Ogólnie przy strojeniu MS nie powinno być róznicy czy to pb czy lpg.
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
W Golfie 3 jest styk S, przewód brązowo-czerwony i jest pod napięciem już od włożenia kluczyka (w Polo N6 wymagane jest jeszcze przekręcenie na tą sekundę na zapłon). Styk można użyć do STEROWANIA radia, nigdy zaś zasilania. Jeśli objawy są takie jak opisał Kolega - styk jest uszkodzony. Styki 15 (czarny) i X (czarno-żółty) są dostosowane do takiego...
Musisz ze sterowania zapłonem z turbo timera przez przekaźnik odłączyć zapłon dla alarmu.Kolejna sprawa to jeżeli sterowanie jest z kierunkami powiązane i nie migają kierunki przy włączonym zapłonie to zmienić podłączenie sterowania alarmu.
..źródłem zakłuceń jest sam triak i należałoby przeanalizować dogłębnie układ regulacji a nie odkłócania. . Wiadomo że triak a nie grzałka. W doprowadzeniu "sieci" trzeba wstawić filtr tłumiący zakłócenia symetryczne i niesymetryczne, a resztą bym się nie martwił. Fazowo to chyba nie da się sterować triakiem tak by nie siał 8O , mozna to osiągnąć przez...
Witam, moja Laguna II 3.0 V6 (2001 r.) płata mi figle. Pojawiło się wypadanie zapłonu, później doszedł komunikat o błędzie sterowania zapłonem na tym samym cylindrze (2 cylinder). DDT podaje w opisie zwarcie do plusa. Podczas podglądu korekcji cewek w DDT na tym cylindrze mam "0" podczas gdy na pozostałych wartości zmieniają się od 512 do 1024. W instrukcji...
witam, potrzebuję pomocy z laguną . Nie działa sterowanie zamka centralnego z karty. Po włożeniu Karty do czytnika kontrolka immo świeci się cały czas a czytnik błyska. Nie ma napięcia po zapłonie (nie ma kontrolek na desce, kierunków , wycieraczek itp). To samo dzieje się po włożeniu karty z innego samochodu. Diagnozowałem trzema, testerami oprócz...
Podłączyłem zasilanie wg instrukcji: A4 żółty-akumulator A7 czerwony- zapłon A8 czarny- masa niestety bez przekręcenia kluczyka radio nie włącza się, zamieniałem plusy dla sprawdzenia i to samo, musi mieć oba plusy. Jest jeszcze przewód: A5 niebiesko/biały-sterowanie zasilaniem, na nim po włączeniu radia pojawia się plus. Są jeszcze inne oklejone nalepkami...
Zobacz czy masz sterowanie z pinu nr.1 z ECU. Oczywiście masą.
Weż z dowolnego diesla zdejmij kolektor ssący i wstrzyknij do każdego cylindra taką samą ilość oleju. Odepnij sterowanie paliwa tak by go nie dostawał i zakręć rozrusznikiem, w każdym z cylindrów dojdzie do zapłonu i olej się spali ( jak wtyśniesz odpowiednią ilość oleju nie za mało nie za dużo ) Kolega słyszał, że w którymś kościele dzwony biją, ale...
Witam piszę pierwszy raz na tym forum, dlatego mam nadzieję, że post został zamieszczony w odpowiednim miejscu. Problem z którym zwracam się do forumowiczów stanowi mój Mitsubishi Galant z 1998 roku z silnikiem o oznaczeniu 4G63 2.0 16v. Problem pojawił się podczas jazdy na początku zaświeciła się kontrolka silnika, sam motor zaczął nierówno pracować,...
...w roku bodaj 1993 była zmiana... widocznie to co ci podałem dotyczy sterowania przed zmianą w 1993r,a jak było po zmianie.. nie wiem :-( może masz inny sterownik ? myślę jednak że powinieneś szukać zasilania tego sterownika(czarne przewody) bo on zawsze steruje i pompą i zapłonem ps. wg. moich danych dla EEC IV pin 58 i 59 to sterowanie wtryskiwaczami...
Obroty obliczam z tego co jest na oscyloskopie. Przy takich ustawieniach jakie pasują do silnika , jeśli impuls jest co 1 kratkę to jest 100Hz co 2 kratki 50hz a jeśli było trochę gęściej niż 2 kratki czyli 1,8 kratki to zakładam że jest to 60hz czyli okł 800-900obr , ale te wartości nie są jakoś super dokładne. Przyczyna wahań obrotów prawdopodobnie...
Panowie jaK czytam te wasze farmazony aż serce się kraja. Podaj mi kolego czy twoja Carina jest wyprodukowana w Angli czy Japoni podam Ci co masz naprawdę w tym aucie sprawdzić (chodzi mi o sterowanie Bosh lub Denso)
Chcę zrobić coś na wzór zaworu wydechowego. Sam zawór będzie sterowany siłownikiem z centralnego zamka. I tutaj właśnie jest mi potrzebne to sterowanie przy zadanych obrotach. Dodam, jeżeli to ważne, że będą to obroty rzędu 6-9 tys.
cze sterowanie pompą wtryskiem i zapłonem bierze swój początek w aparacie zapłonowym a własciwie to czujnik hala od niego wszystko zalęży więc sprawdź wtyczke w aparacie i ją oczysć bo pewnie jest w kiepskim stanie potem sprsadż czy do wtyczki dochodzi zasilanie jak dochodzi to pozostaje ci sprawdzenie czujnika hala przydał by ci sie oscyloskop jesli...
Witam. W ostatnim czasie zajmuję się modułem zapłonowym do mojego poczciwego fiata 125p. Juz od dawna chciałem zrobić układ, który umożliwi mi sterowanie zapłonem w funkcji obrotów wału oraz podciśnienia w układzie dolotowym. Założenia jakie postawiłem były dość proste: - wyeliminować przerywacz mechaniczny; - wyeliminować rozdzielacz wysokiego napięcia...
Dokładnie tak samo jak w silniku benzynowym. W silnikach z zapłonem iskrowym obrotami steruje się przez ilość mieszanki. Otwarcie przepustnicy. Można zastosować regulator odśrodkowy, taki jak kiedys w silnikach parowych, lub obecnie w silnikach wysokoprężnych. W celu uzyskania większej sprawności, można zastosować sterownik lambda od instalacji LPG(zamiast...
Witam.Oczywiście że może to być wina modułu,ale ja bym w pierwszej kolejności sprawdził czujnik sterujący zapłonem przy kole pasowym oraz połączenia wszystkich przewodów w układzie zpłonowym.
W ostatnim czasie znajomemu w Focusie 1.8 TDDI z końca 1999 roku daje się we znaki zapłon. Problemem są świece żarowe, które nie pracują. Przekaźnik świec jest sprawny, po odpięciu go w jego gnieździe pojawia się napięcie 12V (nie chwilowo, lecz na stałe), lecz minimalne obciążenie powoduje spadek napięcia do zera. Kontrolka świec żarowych działa. Szczerze...
Mam od dłuższego czasu problemy z autem. Golf III GT silnik AFTinstalacja gazowa BRC elegant 2. Na benzynie chodził od roku na trybie awaryjnym. Wykazywał błędy lambdy (poza zakresem). Gazownik sugerował mi wymianę emulatora jako przyczynę mulenia komputera. No ale z braku czasu na naprawę jeździłem sobie spokojnie ... aż do dzisiejszego wieczora :-(....
Witam wszystkich! Chciałbym podzielić się kilkoma przemyśleniami, a mianowicie: Patrząc na charakterystyki sprawności i mocy silnika pracującego w cyklu Otto da się zauważyć duży spadek sprawności przy obciążeniu mocą częściową wynikający między innymi z powodu dławienia w układzie dolotowym przez przepustnicę.Próby przeciwdziałania temu niekorzystnemu...
Witam ponownie, Jestem już po podłączeniu alarmu w moim samochodzie. Podzielę się pokrótce moimi spostrzeżeniami. Nie mogę zgodzić się do końca z opiniami forumowiczów, że wszystko zostało już dobrze opisane. W moim przypadku jak szukam hasła "e34" w dziale zabezpieczenia i alarmy otrzymuję 10 wyników. Dodam, że moje auto to kombi. Nie posiadałem w...
Nie mam ślizgacza, mam taśmę airbag z tempomatem i tam jeden wolny przewód wykorzystałem, do drugiego brakuje wolnego przewodu, Drugi podłączyłem bezpośrednio pod kolumnę kierowniczą bo tak było w oryginale w innym aucie z którego pochodzi pilot nawet pilot świruje jak jest włączony lub wyłączony zapłon, rezystancja jakby się zmieniała przy operowaniu...
komputer benzynowy (ecu) posiada umiejetność autoadaptacji , czyli samodzielnego dostosowania się do paliwa o innych niż modelowo założonych właściowościach, a więc np o różnej liczbie oktanowej. W czasie jazdy na gazie również tak się dzieje. Prawidłowo wyregulowana i skonfigurowana instalacja lpg powoduje , że ecu nie zauważa zmiany paliwa i ewentualne...
To fakt, nie wiadomo. Nawet jesli po wymiane plyty na nowa bedzie dzialac to ciagle bedzie gdybanie, ze moze sterowanie wentylatora a moze cos innego. Nakieruje kolege zeby nie kombinowal tylko zrobil zgodnie z wytycznymi serwisanta. Dojdzie jeszcze smaczek w postaci pokrycia kosztow naprawy przez obecnego wlasciciela (a pewnie nie tylko ta naprawa,...
To obadaj przewody bo chyba idzie już prosto do akumulatora jeden z nich. Edit Hmm powinien być jakiś przekaźnik bo to przecież idzie po zapłonie a nie na stałe. Nie mam teraz pod reką TISa co by sprawdzić gdzie idzie dalej przed FV1. Trzeba by obadać przekaźniki na podszybiu choć nie wiem który na teraz steruje "zapłonem".
Witam. Najlepiej by było rzeczywiście z nowym wsadem. Ale jak byś się zdecydował na budowę to polecam zrobić to na procku ATMEGA 8515 w BascomAVR . Znajomy zrobił sobie coś takiego na 2 czujnikach temp ds1820 oraz wyświetlaczu 2x16 - steruje 3 pompami i pompką paliwa i zapłonem pieca. Niestety rok nad tym pracował - z mojego doświadczenia - może byś...
System zaplonu CI ( przed generacja jetronic ) Jaki powinien byc voltaz sygnalu powrotnego z czujnika "halla" z kopulki rozdzielacza .Zasilanie jest 12 V a powraca sygnal "kwadratowy" o wartosci 0V do 4.99V . Czy jest to prawidlowe napiecie? Jaki sygnal,jakie napiecie i jaki przebieg powinien byc wysylany ze sterownika do wzmacniacza zaplonu ? Generalnie...
Podłączyć tą lampę i jednocześnie kontrolkę do cewki sprawdzając czy jest sterowanie cewki jeżeli impulsy na lampie będą zanikać a na sterowaniu nie to cewka do wymiany (zapewne tak będzie) a jak będzie zakikać równocześnie na sterowaniu i na lampie to problem ze sterowaniem cewki. Cewkę możesz podstawić od jakiegoś auta z zapłonem elektronicznym (rezystancja...
Witam Problem dotyczy: 1. Obrotomierz sterowany cyfrowo (1000 obr/min = 16.6 Hz).Sygnał sterujący, impulsowy + 12V. 2. Motocykl Honda VTX 1800 S 2005 rok Po podpięciu pod sterowanie jednej cewki (w motocyklu mam 2) obrotomierz pięknie, płynnie reaguje, ale pokazuje dokładnie połowę rzeczywistych obrotów, więc podłączyłem się pod dwie cewki: zrobiłem...
Monojetronic to rzeczywiście prosty układ, ale chyba nie aż tak.... nie da się ustalić masy zasysanego powietrza tylko na podstawie prędkości obrotowej i kąta otwarcia przeputnicy (cz. temp to kosmetyka) Masa zasysanego powietrza zależy też od obciążenia silnika. przedstawiam 2 sytuacje: 1) 2000obr/min i jazda pod górę z max otwartą przepustnicą - małe...
A dla mnie to dalej urban legends. Sorry, ale nie widzę żadnego dowodu ani potwierdzenia w doświadczeniu. Napisz konkretnie o jakie problemy przy niskiej mocy palnika chodzi? Awaryjność, sprawność spalania, problemy z kominem, niestabilna praca itp itd ??? Fabryczne ustawienie obrotów na wartość 1500 zamiast na 1200, bo tylko przy 1200 kocioł Termetu...
Na obrazku podłączenie zasilania i kierunkowskazów: https://obrazki.elektroda.pl/2895623500_...
Witam Do mbhp: Potencjometr P1 w lewe położenie (minimum) ,trymerem P2 regulujemy minimalną moc jaka ma być w lewym położeniu P1. Do kary1610: wrzucam Ci odręczny schemacik tego "startu" opisu wymaga tylko "styk 1" , w momencie jak będziesz przekręcał przełącznik zakresów to na chwile rozerwie się "styk 1" i co go przekręcisz o jeden skok to ten "styk...
Jeżeli jest to silnik z zapłonem iskrowym to jest cewka zapłonowa. Znajduje sie ona pod kol ssącym od strony koła pasowego. Jest to zespolona cewka i oprucz czterech wyjść WN to dochodzi wtyczka 3 pinowa. Pin 2 to zasilanie "15" a 1 i 3 jest to sterowanie z sterownika i tu możesz soę wpiąć z obrotomierzem ale sprawdz dobrze czy nie wychodzi przewód...
Ale coś tym modułem zapłonu steruje , nie? Fructon dobrze podpowiada.
Witam Opisz proszę szerzej w jaki sposób sprawdziłeś, że zapłon odcina ci poniżej prędkości obrotowej zaprogramowanej w urządzeniu sterującym zapłon. Przypuszczam, iż sprawdzenia dokonałeś na tak zwanym luzie naciskając pedał gazu ( w tym przypadku odetnie ci na pewno ), czy może podłączyłeś zewnętrzny obrotomierz i wyszło ci na nim, że odcina ci poniżej...
Witam! Posiadam Vauxhalla Astre, jakis czas temu odpalana byla z kabli, niestety zostaly zamienione bieguny i padł alternator, po odpaleniu pojawilo sie za duze napiecie. Po wymianie alternatora i kontrolki ładowania która sie oczywiscie spalila wydawalo sie ze jest ok, ale nie długo. Po przejechaniu jakis 20km zapalil sie check in który srednio po...
Witam! To, co koledzy proponują, to generalnie jest o dupę roztrzaść :x Pokrótce się uściślę: Z uwagi na zawodowe powiązania z marką niejeden klient sobie życzył na przestrzeni lat, i takie są wnioski: -Nie ma chyba drugiego cholerstwa tak beznadziejnie opornego na zabezpieczenia. >Diesel jest silnikiem o zapłonie samoczynnym i nie potrzebuje iskry...
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Kup ten sam, z latami produkcji mógł się zmienić pinout modułu lub sterowanie mapą zapłonu.
To nie jest stały plus tylko po zapłonie. Sterowanie z manetki jest masą. Weź też pod uwagę że silniczek podpięty bez obciążenia na krótko może działać a obciążony wycieraczką już nie.
To napięcie +12V potrzebuję do zasilenia świateł dziennych, ich włączenia i wyłączenia kluczykiem. Silnik wycieraczek jest sterowany "masą" po zapłonie, tak jak i wiele innych urządzeń sterowanych "po zapłonie". Na tych urządzeniach na jednym pinie wtyczki jest zawsze +12V, a na drugi podaje się "masę", a nie "plus" przez stacyjkę. Przydałby się schemat...
Witam Wpisz w szukaj poczytaj podobne tematy ale sprawdż triak i sterowanie który uruchamia zapłon lampy.
megane sterowanie zapłonem sterowanie zapłonem mondeo sterowanie zapłonem silnika
regulacja gruszki falownik silnika pralki electrolux zbiorniczek wspomagania mercedes
pochłaniacz oparów lutowniczych komputer kupić
Demontaż schowka pasażera Hyundai Matrix 2003 Jak wymontować zbiornik spryskiwaczy Audi A4 B6?