Zmienna geo, przewody podciśnienia, zawór sterujący i samo podciśnienie do weryfikacji. Jakie widzi sterownik doładowanie między 1400 a 3000obr?
zawór EGR jest normalnie zamknięty,zadzialanie zaworu sterującego powoduje podanie podciśnienia a co za tym idzie podniesienie grzybka zaworu, sam zawór EGR sprawdza się popmpką podciśnienia, zawór sterujący można sprawdzić przez test el. wykonawczych (niezbędny V.A.G , V.A.S.) bądż normalnie podając napięcie (12v)
To nie jest czujnik, to jest zawór podciśnienia sterowany temperaturą, u Ciebie połamany. A 001 140 71 60
Ma, jeśli jest np. sterowana przy pomocy podciśnienia. Takie rozwiązanie stosuje się np. w zaworach upustowych, które otwierane są przy pomocy podciśnienia z pompy vacuum.
Witam Chciałem zapytać w jaki sposób jest sterowany zawór podciśnienia który daje podciśnienie do gruchy w turbo, jest tam wtyczka na 2 piny ale jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , problem mam następujący że turbo w momencie odpalenia reaguje prawidłowo czyli dźwigienka idzie w dół ale w momencie dodawania...
Będziesz zabijał reduktory ciągłym awaryjnym odpaniem zimnego na gazie. Dużo tu głupot napisano odpowiadając "tylko dobra instalacja". Co do mieszanki uwarstwionej - służy ona do zubażania tak aby nie wypalić głowicy (za to spływają tłoki w rodzinie FSI :-) ), gazem wtrsykiwanym pośrednio tego nie uzyskamy, nie wiem jak to gazownik stroi. Pewnie można...
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
A samo sterowanie turbiny, zawór/selenoid podciśnienia sprawdzony.?
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Być może jestem sto lat za murzynami ale jeszcze nigdy w życiu w żadnym bmw nie widziałem benzynowego silnika o pojemności 1.9, ale to taki szczegół. Po drugie wygląda mi to na sterujący zawór podciśnienia, jeśli Twoje auto ma EGR to prawdopodobnie od niego jest ten elektrozawór.
AntyOwik jakiś podstęp tutaj wietrzę ale niech tam. Korby 30Nm + 90 st. Głowica 40Nm, 60Nm +90 st +90 st. Wężyki nie mam pod ręką schematu ale turbina zwykła przez zawór, EGR sterowany podciśnieniem można ogarnąć to wszystko bez schematu.
Typowe objawy usterki egru w tym silniku. Uszkodzony może być zawór EGR lub nieszczelność w podciśnieniach ewentualnie zawór sterujący egrem. Średnio ogarnięty mechanik powinien to zrobić bez problemu. Ale mogą cię naciągać na inne rzeczy więc uważaj. Najlepiej jak by zrobili ci dobrą diagnostykę (nie odczyt błędów).
Ale kombinujesz. Podaj podciśnienie na grzyba i zobacz jak ecm widzi przeplyw. Jak ok to co będziesz czyscil i po co? Po drugie to sprawdź podciśnienie przed zaworem sterującym. Wystarczy ominąć zawór i sprawdzić czy grzyb otwiera . Nawet nie trzeba manometru. jak dalej nie działa to sam zawór lub sterowanie Z ECM
Zawór sterowany podciśnieniem? Jakie oznaczenie silnika?
Powodem problemów był zawór sterujący podciśnieniem.
Vaku musisz sprawdzić bo to samo podciśnienie steruje zaworami blokad. Jak go nie ma to i turbina nie zostanie wysterowana pomyślnie.
Wystarczy wyłączyć zawór sterujący podciśnieniem jest on sterowany elektrycznie czyli wystarczy wypiąć kabelek wstawiam przykładowy obrazek zaworu sterującego podciśnieniem Ale może zdarzyć się tak że auto nie odpali bo wyskoczą błędy w sterowniku Lub jeszcze prościej odłączyć wężyk od podciśnienia :)
Witam. Mam P 307 HDI z 4 zaworami podciśnienia. Wiem, że 1 - jest do przepustnicy, 2-recyrkulacja spalin, 3- sterowanie turbiną tylko nie wiem do czego jest 4 zawór ? Mam problem z silnikiem bo nabiera mocy ( jedzie ostro ) dopiero przy 2900 obr/min a wcześniej idzie jak muł. Więc ponieważ dopiero go kupiłem a przewód nie był do niczego podpięty stąd...
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
Kiedyś uruchomiłem silnik ze zdjętą rurą dolotową powietrza i zauważyłem, że te objawy wiążą się z przedostawaniem spalin do układu dolotowego, wygląda to jakby zawór EGR był wysterowywany i wpuszczał spaliny do dolotu. Sam zawór był czyszczony, tak że odpada jego mechaniczna nieszczelność, poza tym po około minucie spaliny przestają się przedostawać...
W języku polskim i nie tylko, używa się jednak znaków interpunkcyjnych. Tak ma przyszłość. Motor ma jakiej pojemności silnik, ma kranik paliwa w zbiorniku, czy zawór sterowany podciśnieniem, jak długo sprzęt stał nieużywany. No aż się zakląć chce, jak ktoś opisuje problem w ten sposób.
A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci? To jedno. Możesz zrobić pomiar podciśnienia przy zaworze sterującym. Możesz jeszcze zapiąć podciśnienie do turbo na krótko, drugą operacją będzie sprawdzenie w parametrach bez podciśnienia. Potem pomiar sygnału czujnika doładowania na pracującym silniku z różnymi obrotami. Dodano po 3 Tak...
Zrobiona sztuka. Za silnikiem jest zawór sterowany podciśnieniem. Problemem bylo sterowanie podciśnieniem. Zrobilem pewną sztuczkę i autko posiada wszystkie funkcje (grzanie, chłodzenie, automat).
Daj jakieś kropki przecinki czy coś bo mało z tego zrozumiałem :D Gaśnie jak odłączysz przewód podciśnienia? Jeśli tak to normalny objaw: wypala się paliwo w gaźniku bo zawór sterowany podciśnieniem jest zamknięty.
Witam, W tym przypadku problem leży prawdowpodobnie w samym zaworze EGR. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem ale posiada czujnik położenia. Minimalna zmiana rezystancji w jednym z położeń powoduje momentalnie pojawienie się kodu błędu. Zatem należy oczywiście przed wymianą sprawdzić stan instalacji elektrycznej a w drugiej kolejności wymienić zawór...
(at)Trafic2003 tu nie tyle o czyszczenie co udrożnienie musisz sprawdzić podciśnienie przy zaworze sterującym turbiną. Na wężu podciśnienia musi być wyraźnie czuć ssanie. Jeżeli tego nie ma to będzie to samo. Będziesz musiał wykręcić ten plastikowy element od pompy podciśnienia tam klucz torx bodajże 27. Najlepiej weź wiertło 1 mm i oczyść/rozwierć....
Witam Czujnik ciśnienia jest na magistrali(3-piny),0191-brak sygnału lub sygnał niewłaściwy,0402-zawór EGR,sterowanie przepustnicą EGR(jest sterowana podciśnieniem za pomocą elektrozaworu,zawór EGR też jest sterowany podciśnieniem i elektrozaworem)Proponuję sprawdzić przewody układy podciśnienia.
Nieszczelności były ale zostały wyeliminowane. Tak samo zawór sterujący podciśnieniami turbiny też był wymieniany i bez rezultatu
Sprawdź podciśnienie sterujące gruchą na turbinie, ew. sam zawór wastegate. odczytałeś błędy?
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
To jest jakiś zawór sterujący podciśnieniami, i na pewno rozładuje akumulator jeśli pracuje cały czas,
EGR - Exhaust Gas Recirculator. Jest to zawór sterowany podciśnieniem a służy do skierowania części gazów wydechowych z powrotem do kolektora ssącego.
Witam. Jak w temacie. auto przy 0 stopni na zewnątrz nagrzewa sie po 15 km na trasie, w mieście- wolne obroty- temp silnika znów spada. Czy ktoś wie jak działa- kiedy zamyka a kiedy otwiera sie ten dodatkowy zawór cieczy chłodzącej ukryty ( z góry w ogóle go nie widać - można namacać) za trójnikiem na dolnym wężu do chłodnicy. Ten wąż omija termostat...
Witam wiem że może odgrzewam temat ale ręce mi już opadają. Jak w temacie było uszkodzone turbo wymieniłem na nowe (naprawdę nowe!!) I praktycznie zaraz po odpaleniu zapala się kontrolka silnika i świec żarowych samochód wchodzi w tryb awaryjny. W komputerze wtrysku błąd P2563 . sprawdziłem podciśnienia wszystko ok wymieniłem zawory sterujące podciśnieniem...
Dziękuję wszystkim za pomoc okazało się się zawór sterujący płynem chłodniczym nie trzyma podciśnienia i do turbiny dochodziło za słabe podciśnienie . Chodzi o ten zawór : https://obrazki.elektroda.pl/7805780000_...
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Czy sprawdzane było zasilanie zaworu sterującego? Sam zawór działa? Czy jest podciśnienie ?
Dziękuję wszystkim za pomoc okazało się się zawór sterujący płynem chłodniczym nie trzyma podciśnienia i do turbiny dochodziło za słabe podciśnienie . Chodzi o ten zawór : https://obrazki.elektroda.pl/7805780000_...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
proszę o informacje czy po uruchomieniu silnika w wężyku który idzie do zaworka PIERBURG od dołu powinno być podciśnienie?
W samochodzie Tata Safari z silnikiem 2,2 litra turbodiesel zaczęły występować niestabilne wolne obroty. Po zapaleniu silnika obroty falują między 830 a 890. Sinik potrafi czasami zgasnąć Odczytany kod błędu to PO245. Chciałbym sprawdzić czy zawory sterujące podciśnieniem pracują poprawnie, lecz nie wiem jak w warunkach garażowych zmierzyć to podciśnienie...
Witam. Mam to samo 2.0 bmm. Jak rozepne elektrycznie zawór sterujący podciśnieniem turbiny dzwiek ustaje. nie pracuje wtedy zmienna geometria i doladowanie jest minimalne.Zastanawiam sie czy to nie wina egra? Jak nie to zostaje chyba tylko turbo...
Turbo trochę przeładowuje, do sprawdzenia zawór sterujący, upustowy, szczelność podciśnienia turbiny, lub sama turbina się zacina i jest do czyszczenia.
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
Witam. Właśnie o ten kanał doprowadzający paliwo mi chodziło. Znajduje się w nim taki gumowy krążek i sprężynka, działa to chyba jako zawór sterowany podciśnieniem. Moja pilarka właśnie tego zaworka nie posiada i działa tak samo jak twoja kolego. Natomiast po przemontowaniu z innego gaźnika tego krążka wszystko działa jak należy. Może chodzi o ten sam...
n75 to zawór podciśnienia sterujący turbo jak to a4 1,9 tdi to zawór jest z przodu silnika po stronie pasazera docchodzą do niego trzy podcisnieniowe przewody, ma wplyw na zamulenie !!!
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
W głowicy jest czujnik termiczny który steruje podciśnieniem na zawór który odpowiada za zajście z obrotów bądz jest czujnik termiczny przy pompie pozdrawiam
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Podciśnienie otwiera zawór, a elektromagnes steruje tym podcisnieniem, jaby jego dopływem i tyle. No to kolega wytłumaczył...odkąd to podciśnienie coś otwiera w EGR????
Witam autko jak w temacie straciło moc, w sterowniku jedyny błąd to czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik podstawiony od sprintera działającego bez zmian,instalacja od czujnika do sterownika sprawdzona. Zawór sterujący gruchą turbiny sprawdzony, grucha sprawdzona. Po podaniu bezpośrednio podciśnienia na gruchę turbiny, turbina jest załączana. Instalacja...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac? Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy - nie do turbiny bezpośrednio. Zawór steruje podciśnieniem, które potrzebne jest do sterowania turbiny.
A jak ci pomóc....sam musisz sprawdzić sterowanie turbiny albo czy dobrze podłączyłeś zawory, podciśnienia itp. Lub dobry komputer i test elementów wykonawczych Sprawdź zawór sterujący kierownica turbiny
Napięcie mierz na wpiętej, albo sprawdzaj zasilanie żarówką 21W. Nie masz oscyloskopu więc nie zmierzysz sterowania, ale możesz zmierzyć ciągłość i zwarcia przewodów między zaworami a sterownikiem. Świece żarowe bym odpuścił narazie. Przekaźnik 109 nie jest od świec, to główny przekaźnik zasilający ECU, po jego wyjęiu kontrolka nie pali się wcale, bo...
Bo ten zawór nie jest sterowany stałym napięciem.
To bezpiecznik F1-20A na schemacie, zasilanie po zapłonie wszystkich obwodów sterowania silnika . Gdzieś wiązka na silniku ci się przetarła i zwiera do masy, zasilanie to leci pomarańczowym kablem. Schemat masz załączony, pozostaje szukać po kablu. Na tym kablu wisi zasilanie przepływki, zawór podciśnienia egr, zawór sterujący turbo, czujnik wału, czujnik...
Problem dotyczy sterownia turbiny . zawór sterujący akuratorem przez podciśnienie , sprawdzić zwór przez wysterowanie zewnętrzną przystawką PWM obserwować vac turbina się może też zacinać " tj łopatki" lub egr zacięty P1250 w D4D ma wiele twarzy (:
Dobrze Ci się wydaje. Między "odkurzaczem" a kolektorem masz zawór sterowany podcienieniem, a podciśnienie idzie przez elektrozawór o którym mowa wyżej.
EGR to nazwa całego systemu. W jego skład wchodzą elektrozawory sterujące podciśnieniem, przewody podciśnieniowe, akumulator podciśnienia, zawór EGR i przepustnica powietrza w kolektorze dolotowym. Akurat zawór EGR jest w tym silniku najmniej awaryjnym elementem. Najczęściej psują się elektrozawory a potem przepustnica.
Nie wiem co oznacza wg. ciebie gruszka,domyślam się że chodzi o regulację turbiny.Do regulacji podciśnieniem służy zawór sterowany PWM-em z EDC.Kłania się porządna diagnostyka.
Jeśli membrana jest szczelna pozostaje zawór elektro-pneumatyczny sterujący lub brak podciśnienia na nim. Kod usterki jaki masz? /I kod silnika.
Do sprawdzenia wartość podciśnienia przy zaworze sterującym turbiną. W logach sprawdź wypełnienie przebiegu dla tegoż zaworu. Potem sprawdź wartość podciśnienia na gruszce. A na koniec wymień tego Pierburga, bo to on padł i nie da się go naprawić.
WITAM. Świeci mi się kontrolka silnika.Pojawiły się 2 błędy,P0499 (układu odprowadzania oparów paliwa EVAP -wysoki przepływ) i P0443 (obwód zaworu sterującego układu EVAP wadliwe działanie). Bardzo ważne,kiedy się pojawiły błędy przestała działać klimatyzacja i tempomat. Pewnego razu zgasła kontrolka i wszystko zaczęło działać. Wymieniłem zawór sterujący...
Witam, diagnoza przez neta to jak cukierek przez szybe :D ,możliwe również brak wystarczajacej kompresji przez złą regulacje luzu( za duży niepełne otwarcie, za mały niepełne domykanie zaworów), to może skutkować wypaleniem grzybka zaworu i kulawa praca silnika aż do jego destrukcji , wypadanie zapłonów spowodowane wadą świec, kablami, sterowaniem cewką,...
Witam wszystkich Mój problem polega na chwilowym braku mocy w czasie jazdy czyli jakies 1, 2,3, sekundy odcięcie i znów normalna jazda. Zdarz się to raz na 10km albo z 5razy na 10 km a nawet raz na 100km.Samochod to Sprinter 311 cdi 2,2 2005 r Wymieniona została turbina razem z gruszka, zawór podciśnienia sterujący nią. Komputer nie zapisał żadnego...
Wracam ponownie do tematu. Ten zaworek sterujący nie przepuszcza podciśnienia. Wyjąłem zawór egr i zaciągnąłem powietrze to się otwiera. Tylko przez co auto wchodzi w tryb awaryjny?
Nie znam się na Volvo, ale zapewne sterowanie nimi odbywa się klasycznie poprzez gruchę pneumatyczną która steruje wastegate... Sprawdziłeś zawory pneumatyczne, które dają podciśnienie na gruchy? Sprawdziłeś same przewody podciśnieniowe?
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
Może należałoby zacząć od tego, że to nie jest żaden czujnik tylko elektrozawór sterujący. Zawór ma wejście podciśnienia z pompy podciśnieniowej i wyjście na element wykonawczy, podanie zasilania łączy oba w/w króćce, przy braku zasilania, ten do siłownika jest otwarty, a ten do pompy podciśnienia zamknięty. W rzeczywistości jest sterowany impulsowo,...
Ale chodzisz na boki. :cry: Ja tracę cierpliwość. Może inni mają jej więcej. Napiszę tylko, że kranik jest tylko otwierany podciśnieniem i nic nie jest wtryskiwane! Po prostu jest to zawór sterowany podciśnieniem i nic więcej! Spróbuj ostrożnie zassać (lepiej strzykawką niż ustami) wężyk idący do, jak piszesz "kolektora" (to nie jest kolektor bo nić...
Były już próby do wyeliminowania wałka rozrządu na rzecz elektronicznego sterowania zaworami, ale jak na razie do praktycznej realizacji daleko. :arrow: MultiAir Wtedy powstaną opory związane z wytworzenie podciśnienia Zamknięta przepustnica też wytwarza podciśnienie... jednak zdecydowana większość siły hamującej pochodzi z kompresji, w przeciwnym...
coś nie mogę doprosić się pomocy. Walczę nadal sam. Mam pytanie – na listwie wtryskowej przed ostatnim wtryskiwaczem jest taki niby zawór sterowany chyba podciśnieniem z kolektora dolotowego – ktoś wie po co to jest i jak to działa? Jak jest utrzymywane ciśnienie na listwie skoro z jednej strony dochodzi paliwo z pompki w baku a z drugiej...
Odłączając zasilanie od elektrozaworu sterującego pracą EGR, a pozostawiając przyłączone podciśnienie pod ten EGR, wyłączam sterowanie nim, ale zawór pozostaje na max otwarty za sprawą tego, że podciśnienie go otwiera na maximum? Żeby zamknąć EGR musiałbym zdjąć jeszcze wężyk podciśnienia z niego, no i oczywiście zaślepić ten wężyk żeby nie rozszczelnić...
To co pokazujesz na zdjęciu to nie zawór a elektrozawór który steruje zaworem EGR poprzez podciśnienie. Błąd tyczy się zaworu EGR a nie tego elementu. Jak sam widzisz tutaj opis błędu jest dość ubogi. Przyczyną może być np zablokowany zawór, nagar w dolocie, przepływomierz lub w przypadku podciśnieniowego np przerwany wężyk podciśnienia. Zacznij od...
kompresja nominalna 13,0 kompresja minimalna 9.5 prócz tego trzeba sprawdzić czujnik doładowania powietrza, szczelność układu za turbiną, pneumatykę podciśnienia,nie wiem czy tam masz układ sterowania kierownicą łopatek w turbinie-też sprawdzić, sonda, katalizator. trudno tak orzec na prędce. Te silniki mają kłopoty z zaworami, więc zmierz ciśnienie,...
Jeśli masz tam zawór EGR sterowany podciśnieniowo to sprawdź pompę podciśnienia i elektrozawór sterujący EGRem.
Witam mam problem z bmw e46 2.0 dizel mianowicie gdy jadę i nagle dodam gazu na 4 biegu to samochód się rozpedza ale coś słabo i jak przekroczy 80km/h to czuć spadek mocy i ekonomizer spada i czy tak jak na filmie turbo powinno się zachowywać po dodaniu gazu ? Zawór sterujący podciśnienia zamieniałem od egr i było dalej to samo przeplywką wsadzona druga...
Nie jestem pewien ale wygląda jak zawór sterowny podciśnieniem. 1. Sterowanie 2. Zasilanie 3. Wyjście
Witam, te dwa ustrojstwa :D to zawory elektryczne, które sterują podciśnieniem z pompy. Może któryś jest uszkodzony, ale nie sądzę żeby to było związane z ABS'em.
...i nie są to "trzy zawory EGR" lecz trzy elektrozawory (zawory solenoidowe) sterujące podciśnieniem, z których tylko jeden steruje zaworem EGR. Do autora - j/w plus sprawdź świece żarowe. P.S. Widziałem jak ktoś na Allegro sprzedawał tenże elektrozawór podciśnienia jako zawór EGR ;) :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Jak w temacie brak pracy turbo,przeszukałem podobne fora ale nic podobnego nie znalazłem,problem polega na tym że zawór n75 nie steruje podciśnieniem do turbiny, sztanga turbiny pracuje bez oporów,zawory były podkładane ze cztery i żadnych efektów. Podciśnienie zmierzone przed zaworem n75 jest około 0,9 i zasilanie na zawór zmierzone na pinie pierwszym...
Ciężko jest zrobić jakiekolwiek zdjęcia bo nie mam podnośnika ani kanału. Jedyne co mogę napisać to, że kod silnika to M47N i ma 150 km. A mechanik mi powiedział jedynie, że w tym roczniku powinien być zawór podciśnienia sterujący zmienną geometrią łopatek turbiny. A w tej co mam założona jest wszystko już elektronicznie.
Kodów błyskowych tu nie sczytasz. Zanim zaczniesz wymieniać "na ślepo" podjedź do kogoś kto ma tester (TECH2 lub choćby OpelScanner). Błędów skutkujących trybem awaryjnym jest sporo i nie musi to być przepływka. Może to być choćby zawór podciśnienia sterujący upustem turbiny. Wzrastają obroty, ciśnienie doładowania przekracza założoną wartość => spadek...
Peugeot 508 1.6 e-hdi 115 km, błąd p0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania. Turbo zregenerowane sprawdzane kilkukrotnie, zawory sterujące wymienione, podciśnienie przy gruszce 0.8 bara a mimo to gruszka nie chce zejść do samego końca, brakuje kilka mm. Na przyrządzie do sprawdzania gruszki wystarczy 0.6 bara ładnie schodzi do samego końca i trzyma....
Jakiś czas temu kupiłem sprężarkę śrubową Grassair S19-7. Niestety sprężarka nie działa jak należy. Raz pompuje zbiornik 1000l do 8 bar i jest ok, a gdy ciśnienie spadnie do około 5, załącza się znów i chodzi non stop i nie bije powietrza. Przeglądnąłem ją, zregenerowałem zawór dolotowy oraz przeczyściłem elektrozawory sterujące z badziewia, które się...
Nie nie , ten zawór tylko przepuszcza podciśnienie ( steruje EGR-em )za podciśnienie odpowiedzialna jest waku pompa
Trzeba ustalić czy ciśnienie jest za niskie (najczęściej) to nieszczelności węży intercoolera, zawór n75 lub jego sterowanie, podciśnienia, gruszka vgt, kierownice vgt ,sama turbosprężarka lub ciśnienie za wysokie to zatarte kierowcy vgt. Vgt czyli zmienna geometria turbosprężarki.
Sprawdz czy masz podciśnienie na zaworze sterującym egr-em, znajomy powymieniał pół auta a ten wężyk był zaczopowany :)
Sprawdź podciśnienie sterujące turbiną, zaworki jednokierunjowe ostatecznie zawór N75
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Witam. Jurgen Kasedorf Gaźniki Sprawdzanie i regulacja Wydawnictwo Komunikacji i Łączności Warszawa 1994 strona 198 nastawnik przepustnicy ==================== Elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy reguluje współczynnik napełnienia silnika, a także utrzymuje stałą wartość prędkości obrotowej biegu jałowego w różnych warunkach pracy silnika.Ponadto...
Objaw, który opisujesz jest dość trudny w diagnozowaniu. Myślę, że trop małej turbiny jest jak najbardziej trafny. Xentry i dane rzeczywiste, zacząłbym od tego. Potem szukał najprostszych usterek. Zobacz jak działa zawór sterujący gruszką turbiny, przewód podciśnienia gruszki jest gumowy? Dopiero potem czujnik ciśnienia doładowania.
to jest silnik AAZ rok 94, ciśnienie jest dobre przy obrotach ok 2000, a potem znika, znalazłem schemat połaczeń przewodów podciśnieniowych i faktycznie jest taka możliwość podłaczenia na jednym zaworze turba i recyrkulacji, a drugi zawór steruje podciśnieniem do pompy wtryskowej. Tego drugiego zaworu nie mam, a przewody są złaczone. Jeżeli jest to...
Nie wiem jaka jest turbina w dci ale jakas inna zasada dzialania od standartowych z tego co opisales. Normalnie turbina zawsze sie kreci i nie ma zaworu ktory by ja calkowicie odlaczal. Owszem jest tzw wast gate ktory przy przekroczeniu po stronie kompresora max cisnienia otwiera zawor i spaliny czesciowo omijaja wirnik turbiny przez co spadaja obroty...
Witam. Problem mój polega na tym, że od pewnego czasu Vw wchodzi w tryb awaryjny i wyskakuje wtedy błąd niedoładowania. Dodam, że po ponownym uruchomieniu samochód idzie jak błyskawica aż do momentu ponownego złapania tryba. Cały układ dolotowy przeglądnięty, tj. intercoller wraz z wężami szczelne, wszystkie podciśnienia wymienione, podmieniony zawór...
Plus po zapłonie i masa sterująca wystawiona przez sterownik silnika jeśli ten chce otworzyć zawór.
Który rok Omegi, masz klimę, jeśli tak to czy manualna, czy climatronic? Masz LPG?. Klapy ciepło zimno sterowane są niezależnie dla pasażera i kierowcy więc z którejś strony powinna być sprawna jeśli problem byłby w tym miejscu. Sprawdź czy działa Ci wewnętrzny obieg (będzie wiadomo cz podciśnienia są mniej więcej OK), wewnętrzny obieg nie działa jeśli...
sterowanie zaworami proporcjonalnymi sterowanie zaworami hydraulicznymi sterowanie podciśnienia
skype mikrofon cicho pomiar prądu pomiar pradu ekspres delonghi alarmy
spawarka inwertorowa przekaźnik vestel 17mb170 firmware
Kod serwisowy Viessmann Trimatic - jak uzyskać dostęp? Port do nabijania klimatyzacji w Oplu Zafira Tourer 2012