aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Mam P 307 HDI z 4 zaworami podciśnienia. Wiem, że 1 - jest do przepustnicy, 2-recyrkulacja spalin, 3- sterowanie turbiną tylko nie wiem do czego jest 4 zawór ? Mam problem z silnikiem bo nabiera mocy ( jedzie ostro ) dopiero przy 2900 obr/min a wcześniej idzie jak muł. Więc ponieważ dopiero go kupiłem a przewód nie był do niczego podpięty stąd...
Zmienna geo, przewody podciśnienia, zawór sterujący i samo podciśnienie do weryfikacji. Jakie widzi sterownik doładowanie między 1400 a 3000obr?
Zawory sprawdzałeś? Zaworów nie sprawdzałem, stawiam teraz raczej na sterowanie cewkami, wtryski, sterowanie wtryskami... albo mechanior :P Dodano po 1 Wyjąć kosz,sprawdzić stan sitka i zanieczyszczeń w zbiorniku.Do sprawdzenia również cały układ ssący razem ze wspomaganiem hamulca. Stawiam teraz raczej na sterowanie cewkami, wtryski, sterowanie wtryskami......
zawór EGR jest normalnie zamknięty,zadzialanie zaworu sterującego powoduje podanie podciśnienia a co za tym idzie podniesienie grzybka zaworu, sam zawór EGR sprawdza się popmpką podciśnienia, zawór sterujący można sprawdzić przez test el. wykonawczych (niezbędny V.A.G , V.A.S.) bądż normalnie podając napięcie (12v)
To nie jest czujnik, to jest zawór podciśnienia sterowany temperaturą, u Ciebie połamany. A 001 140 71 60
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Typowe objawy usterki egru w tym silniku. Uszkodzony może być zawór EGR lub nieszczelność w podciśnieniach ewentualnie zawór sterujący egrem. Średnio ogarnięty mechanik powinien to zrobić bez problemu. Ale mogą cię naciągać na inne rzeczy więc uważaj. Najlepiej jak by zrobili ci dobrą diagnostykę (nie odczyt błędów).
AntyOwik jakiś podstęp tutaj wietrzę ale niech tam. Korby 30Nm + 90 st. Głowica 40Nm, 60Nm +90 st +90 st. Wężyki nie mam pod ręką schematu ale turbina zwykła przez zawór, EGR sterowany podciśnieniem można ogarnąć to wszystko bez schematu.
A samo sterowanie turbiny, zawór/selenoid podciśnienia sprawdzony.?
Witam Chciałem zapytać w jaki sposób jest sterowany zawór podciśnienia który daje podciśnienie do gruchy w turbo, jest tam wtyczka na 2 piny ale jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , problem mam następujący że turbo w momencie odpalenia reaguje prawidłowo czyli dźwigienka idzie w dół ale w momencie dodawania...
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
Sprawdź podciśnienie sterujące gruchą na turbinie, ew. sam zawór wastegate. odczytałeś błędy?
Ale kombinujesz. Podaj podciśnienie na grzyba i zobacz jak ecm widzi przeplyw. Jak ok to co będziesz czyscil i po co? Po drugie to sprawdź podciśnienie przed zaworem sterującym. Wystarczy ominąć zawór i sprawdzić czy grzyb otwiera . Nawet nie trzeba manometru. jak dalej nie działa to sam zawór lub sterowanie Z ECM
Witam, W tym przypadku problem leży prawdowpodobnie w samym zaworze EGR. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem ale posiada czujnik położenia. Minimalna zmiana rezystancji w jednym z położeń powoduje momentalnie pojawienie się kodu błędu. Zatem należy oczywiście przed wymianą sprawdzić stan instalacji elektrycznej a w drugiej kolejności wymienić zawór...
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Wystarczy wyłączyć zawór sterujący podciśnieniem jest on sterowany elektrycznie czyli wystarczy wypiąć kabelek wstawiam przykładowy obrazek zaworu sterującego podciśnieniem Ale może zdarzyć się tak że auto nie odpali bo wyskoczą błędy w sterowniku Lub jeszcze prościej odłączyć wężyk od podciśnienia :)
Zawór sterowany podciśnieniem? Jakie oznaczenie silnika?
Być może jestem sto lat za murzynami ale jeszcze nigdy w życiu w żadnym bmw nie widziałem benzynowego silnika o pojemności 1.9, ale to taki szczegół. Po drugie wygląda mi to na sterujący zawór podciśnienia, jeśli Twoje auto ma EGR to prawdopodobnie od niego jest ten elektrozawór.
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
Po pierwsze zobacz czy masz podciśnienie na zaworze sterującym, potem czy sterujący działa i czy dostaję impuls do pracy. Sprawdź też przewód łączący zaworek sterujący i ten wykonawczy.
A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci? To jedno. Możesz zrobić pomiar podciśnienia przy zaworze sterującym. Możesz jeszcze zapiąć podciśnienie do turbo na krótko, drugą operacją będzie sprawdzenie w parametrach bez podciśnienia. Potem pomiar sygnału czujnika doładowania na pracującym silniku z różnymi obrotami. Dodano po 3 Tak...
Plus po zapłonie i masa sterująca wystawiona przez sterownik silnika jeśli ten chce otworzyć zawór.
(at)Trafic2003 tu nie tyle o czyszczenie co udrożnienie musisz sprawdzić podciśnienie przy zaworze sterującym turbiną. Na wężu podciśnienia musi być wyraźnie czuć ssanie. Jeżeli tego nie ma to będzie to samo. Będziesz musiał wykręcić ten plastikowy element od pompy podciśnienia tam klucz torx bodajże 27. Najlepiej weź wiertło 1 mm i oczyść/rozwierć....
To co pokazujesz na zdjęciu to nie zawór a elektrozawór który steruje zaworem EGR poprzez podciśnienie. Błąd tyczy się zaworu EGR a nie tego elementu. Jak sam widzisz tutaj opis błędu jest dość ubogi. Przyczyną może być np zablokowany zawór, nagar w dolocie, przepływomierz lub w przypadku podciśnieniowego np przerwany wężyk podciśnienia. Zacznij od...
Dziękuję wszystkim za pomoc okazało się się zawór sterujący płynem chłodniczym nie trzyma podciśnienia i do turbiny dochodziło za słabe podciśnienie . Chodzi o ten zawór : https://obrazki.elektroda.pl/7805780000_...
Zrobiona sztuka. Za silnikiem jest zawór sterowany podciśnieniem. Problemem bylo sterowanie podciśnieniem. Zrobilem pewną sztuczkę i autko posiada wszystkie funkcje (grzanie, chłodzenie, automat).
Powodem problemów był zawór sterujący podciśnieniem.
Daj jakieś kropki przecinki czy coś bo mało z tego zrozumiałem :D Gaśnie jak odłączysz przewód podciśnienia? Jeśli tak to normalny objaw: wypala się paliwo w gaźniku bo zawór sterowany podciśnieniem jest zamknięty.
W języku polskim i nie tylko, używa się jednak znaków interpunkcyjnych. Tak ma przyszłość. Motor ma jakiej pojemności silnik, ma kranik paliwa w zbiorniku, czy zawór sterowany podciśnieniem, jak długo sprzęt stał nieużywany. No aż się zakląć chce, jak ktoś opisuje problem w ten sposób.
Witam Czujnik ciśnienia jest na magistrali(3-piny),0191-brak sygnału lub sygnał niewłaściwy,0402-zawór EGR,sterowanie przepustnicą EGR(jest sterowana podciśnieniem za pomocą elektrozaworu,zawór EGR też jest sterowany podciśnieniem i elektrozaworem)Proponuję sprawdzić przewody układy podciśnienia.
Dziękuję wszystkim za pomoc okazało się się zawór sterujący płynem chłodniczym nie trzyma podciśnienia i do turbiny dochodziło za słabe podciśnienie . Chodzi o ten zawór : https://obrazki.elektroda.pl/7805780000_...
Kiedyś uruchomiłem silnik ze zdjętą rurą dolotową powietrza i zauważyłem, że te objawy wiążą się z przedostawaniem spalin do układu dolotowego, wygląda to jakby zawór EGR był wysterowywany i wpuszczał spaliny do dolotu. Sam zawór był czyszczony, tak że odpada jego mechaniczna nieszczelność, poza tym po około minucie spaliny przestają się przedostawać...
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Vaku musisz sprawdzić bo to samo podciśnienie steruje zaworami blokad. Jak go nie ma to i turbina nie zostanie wysterowana pomyślnie.
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Podciśnienie otwiera zawór, a elektromagnes steruje tym podcisnieniem, jaby jego dopływem i tyle. No to kolega wytłumaczył...odkąd to podciśnienie coś otwiera w EGR????
proszę o informacje czy po uruchomieniu silnika w wężyku który idzie do zaworka PIERBURG od dołu powinno być podciśnienie?
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
Czy sprawdzane było zasilanie zaworu sterującego? Sam zawór działa? Czy jest podciśnienie ?
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
Nieszczelności były ale zostały wyeliminowane. Tak samo zawór sterujący podciśnieniami turbiny też był wymieniany i bez rezultatu
Panowie walczę nadal z tym volvo i sytuacja wygląda następująco. Podmienione są obydwa czujniki (na kolektorze i na rurze do chłodnicy), podmienione obydwa zawory sterujące przy turbo, mam podciśnienie na jednej z gruszek, cały dolot szczelny. Sprawdziłem go dymiarką i powietrzem dmuchając do ok 1,5 bar. Nie wiem co z tym dalej robić. Jak działają te...
Wiesz jak działa EGR? Na jałowym biegu i w czasie normalnej jazdy podaje spaliny do komory spalania (zawór otwarty). W momencie dużego obciążenia silnika zamyka zawór i silnik ciągnie tylko świeże powietrze. Skoro silnik ciągnie świeże powietrze to całość przelatuje przez przepływomierz. Jeżeli otworzył się zawór EGR to do komory spalania dostaje się...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
sterowanie zaworami proporcjonalnymi sterowanie zaworami hydraulicznymi sterowanie podciśnienia
wymiana grzałki pralka glosnik dwucewkowy drukarki epson stylus czyszczenie dyszy
samsung wf70f5e0w2w daily 2000rok
Częstotliwość świecenia świateł samochodowych: halogen, ksenon, LED, Matrix-LED, PWM, ECE R149 Ford Mondeo Mk 1 – lokalizacja złącza wiązki elektrycznej pod słupkiem B, opis usterki