Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu
Tyle tylko że tam alternatorem steruje komputer silnika chyba, sądząc po opisie terminala alternatora - masz "S" - czyli sense, i "F1" - czyli sterowanie plusem na szczotkę.
Da się, przełącznik szeregowo równoległy sterowany ładowaniem.
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
POkaż jaki masz regulator , steruje masą czy plusem?
Hmm, zwykły przekaźnik, który załącza kontroler ładowania po uruchomieniu silnika. Sterowany na przykład zasilania świateł mijania.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
Układ sygnalizacji stanu alarmowego. Działa z czujnikiem przegrzania silnika (styk w czujniku temperatury silnika) oraz z czujnikiem ciśnienia oleju silnikowego. Dość oryginalne rozwiązanie układowe. Zadziałanie któregoś z czujników powoduje podanie masy na przerywacz i zadziałanie piszczyka oraz kontrolek ostrzegawczych STOP. Zasilanie do przerywacza...
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
pamiętaj, że elektronika w SCIII to już wyższa jazda i np. komp sam steruje ładowaniem alternatora (napięcia wyższe niż 14,4V), więc... :)
W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
Włącz światła, nadmuch, ogrzewanie szyby, jak wzrośnie napięcie zamiast spaść to otrzymasz odpowiedź (a nawet dwie). Czy ECU steruje i czy alternator sprawny. Przy srogim obciążeniu powinno zbliżać się do 14V. p.s. Na 90% steruje ECU, ale czy poprawnie, trzeba się przekonać. .
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
Odłącz sterowanie z ECM, ładowanie ma być wtedy na 100%, jak nie będzie to altek do roboty.
No to wykrywanie wzrostu napięcia ładowania. Wiadomo że na starcie grzeją świece, uzupełnia prąd wzięty do rozruchu... Ustawić by włączało np po przekroczeniu 13.7V i z głowy. Podniesienie napięcia ładowania samo z siebie mówi że pobory się skończyły i alternator ma lżej. Nie działa tylko w nowych samochodach z "ynteligentnym" ładowaniem... Po co sterowanie...
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
dopiero teraz doczytałem - w mercedesie niema kontrolki cisnienia oleju, viper: reczny nie jest sterowany z alternatora
Niestety schematy do wykupienia na stronie servicebox 8 ojro godzinny dostęp. schemat mam wszystko wtyczki połączenia oki Dodano po 18 po wypięciu wtyczki alternator ładuje 14.10V I świecie się kontrolka? nie świeci. Alternator sterowany szyna lin/can
Wygląda to na alternator, który nie daje sobie rady z ładowaniem na wolnych obrotach lub wadliwe sterowanie. Włączasz klimę i jest wszystko git (podniesione obroty), wyjmujesz wtyczkę sterowania i też jest git (13,7 ale stabilne). Zacznij szukać od strony sterowania.
Przy awarii alternatora i wymianie na nowy nie lądował dalej więc pozostało szukanie bo winą może być sterownik adr, on odpowiada za sterowanie ładowaniem
Podepnij komputer i zobacz jak ecu steruje ładowaniem.
Witam. Panowie merc jak w temacie 1.7cdi. Przyprowadzony bez alternatora i klimy obciete kable(ukradli u niemca). Załozyłem drugi alt. ma dwa wyprowadzenia L i DF.L to lampka a DF podłaczone do sterownika klimy i ogrzewania (wg. schematu) Po uruchomieniu lampka ładowania nie gasnie i nie ładuje. Mam pytanie czy powinno byc jakies napiecie na tym przewodzie...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
W tym z Volvo musisz podać aż 4 kabelki na regulator, mało tego istnieje ryzyko że sterowany jest komputerowo. Natomiast regulator "ze śrubką" aby pracował (ładował) wystarczy podać przez żaróweczkę 12 V.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
tez zakładałem że diody są Ok .Myslalem własnie nad tym przewodem.
Niewłaściwy regulator. Powinien być sterowany przez ecu bss,lin. Podaj numer alternatora
W fordzie alternator sterowany z zewnątrz. To dlaczego po odpięciu tej kostki ładowanie alternatora spada do "normalnych" 13,8 Dzisiaj sprawdzaliśmy błędy komputerem i właściwie po wykasowaniu starych nie pokazywał żadnych związanych z ładowanie - nie wiemy co teraz robić ?? Myślimy nad podmianką sterownika ale to strasznie dużo zachodu. Może macie...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Czy aby czasem prądem ładowania nie steruje ECU ?
W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Wystarczy po odpaleniu wypiąć wtyczke. DFM to info dlae ecu nie sterowanie
A skąd wiesz, że ta informacja nie płynie w dwie strony, np. zwieksz ładowanie bo grzeją świece, zwiększ bo włączy się wiatrak chłodnicy, bo kierowca był uprzejmy włączyć grzanie tylnej szyby?
Witam koledzy. Pacjent Peugeot 3008 Hybryda 2010 rok, motor spalinowy 2,0 HDI. Poszukuję schematu sterowania alternatora hybrydowego. Nie mam ładowania akumulatora niskonapięciowego, zapewne główny też nie jest ładowany. Diagnoza nie wykazuje żadnych błędów, na wyświetlaczu tylko lakoniczny komunikat "usterka silnika".
Takiego jeszcze nie robiłem. Oznaczenie TG12C077 produkcja Valeo (Francja). Sterowanie COM, czyli zapewnie właśnie protokołem LIN.
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Panowie w tym aucie alternator sterowany jest przez ECU więc nie ma czego szukać w zegarach. Po drugie w tych autach alternatory padają nagminnie. Na 99% alternator do wymiany.
a ile masz volt na wyjściu z tych 3 diód które zasilają regulator i wzbudzenie, też 17 czy mniej? regulator posługuje się właśnie tym napięciem. Napisz czy kontrolka ładowania świeci i funkcjonuje normalnie. Napisz co to za model i jaki ma regulator, jakim biegunem steruje.
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Z tyłu wózka jest dużo miejsca można doczepić silnik z alternatorem.
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Hej :) Dobry żart jest zawsze fajny :) Dziękuję za poradę, To, że wypiąłem kabel od wzbudzania alternatora, to był przypadek, ponieważ cała akcja wzięła się od tego, że aku się rozładował i szukałem przyczyny. Wymieniłem regulator napięcia, bo jest scalony ze szczotkami, i to nie rozwiązało problemu. W końcu wypiąłem ten malutki kabelek i alternator...
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Jak PD steruje napięciem ecu silnika
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
To normalne napięcie przy słabym akumulatorze. Alternator sterowany LIN przez ECU dopóki nie zapali kontrolka ładowania nie ruszać. Jedynie na próbę podmień akumulator.
Schemat dotyczy modelu 2007, tam jest inna instalacja elektryczna, m.in. alternator ze złączem 4-pinowym i liczniki z kontrolką ładowania. Strategia sterowania dogrzewaniem świec żarowych po uruchomieniu silnika powinna wyglądać tak, że po przekroczeniu obrotów ok. 1500–2000 RPM dogrzewanie powinno zostać wyłączone. Tutaj ładowanie pojawiło się...
Witam szukam fragmentu schematu ładowania w tej koparce, alternator jest sprawny po wymianie, nie działa mi obrotomierz i lampka ładowania, a koparka miała spalony alternator po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Alternator jest sterowany tradycyjnie D+ i posiada jeszcze zacisk W, ale czy jest wykorzystywane do obrotomierza, nie wiem. Wie ktoś gdzie...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Bosch to masz sterowanie z PCM i zapewne brakuje +12V na czerownym przewodzie.
Sterowanie z błotniki nie działa. Sprawdziłem ładowanie z alternatora i nie ładuje on za bardzo. Na zapalonym silniku napięcie wynosi 12,90V. Podejzewam że to przez alternator
Ale przecież już dawno pisałem że tylko przekaźnik sterowany ładowaniem pomoże.
Na lewym fartuchu nadkola siedzi sterownik, steruje EGR,em, ładowaniem, świecami żarowymi, wiatrakami itd,itd. W nim jest regulator napięcia alternatora.
Przecież fabrycznie była T4 z dwoma akumulatorami, załączanie ładowania drugiego było realizowane przekaźnikiem sterowanym przez D+. Tu możesz więc wykorzystać dokładnie to samo.
Alternator A3TB0291 i nie widzę żeby był sterowany z ECU .
Możliwości jest od groma. Łącznie z tym, że niektóre samochody, że sterowaniem alternatora z ECU, pełne ładowanie wrzucają po kilku sekundach. Miałem tak w e46, kontrolka ładowania hasła, ale napięcie tylko ok 12,8V, dopiero po kilku sekundach 14V i więcej, zależnie od temperatury.
czy stanie się coś jak będę jeździł tak? Nic sie nie stanie. Jak masz nowy akumulator to zrób reset BMS, na próbę odepnij przewód kontroli BMS - ten przy aku i po odpięciu tego przewodu powinno być stałe ładowanie na poziomie 14,7V. Jezeli nie ma stałego ładowania to szukaj w altku lub jego sterowaniu. Zdarza się też uszkodzenie samego sterowania alternatorem,...
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Alternator jeszcze raz pojechał na sprawdzenie. Wszystko z nim ok. Na teście, przez komputer zadano mu wymagane napięcie to dobijał bez problemu, nawet przy obciążeniu 80A Dodano po 23 Jeszcze raz wszystko sprawdzone. Napięcie na alternatorze 13,7V, niezależnie od obciążenia. Nie chcę dać więcej. Kwestia sterowania. Tylko co?
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
Jakoś wolę aby odrazu dać ten napęd spalinowy do tego alternator i było by GIT... Do zmiany biegów np: z 1 na luz albo odwrotnie urzył bym silnika krokowego który poprzez krótki impuls zmieniał by biegi... Silnik Elektryczny- lepszy był by o tyle że było by możliwe jeżdzenie do tyłu... ale chyba spalinowy miał by większą moc i mam go za darmo:) Co do...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Zbędne kombinacje. Lodówka z ciężarówki na kompresorze BD35F, lub mocniejszym BD50F. Praca 12/24V, Wbudowane ograniczenie rozładowania akumulatora, możliwość regulacji wydajności. Oświetlenie LED 12V. Klimatyzacja postojowa 12V(podczas jazdy też może pracować). Do tego przetwornica 12/230 podłączona przez przekaźnik sterowany alternatorem( ładowanie...
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Co to za clio z 04roku co ma pod maską UPC, żadna dwójka nie ma pod maską nic poza ECM i ABS? Jeśli to II z 2004 to nie ma żadnego UPC a alternator nie jest sterowany żadną elektroniką poza regulatorem
Alternator ma być ze sterowaniem przez LIN. Założyłeś pewnie stary typ L. Mogły być oba rodzaje. Sprawdź numer starego
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Uszkodzony kabel od alternatora ten cienki fioletowy. Trzeba szarpać za niego. Waże także, aby regulator napięcia był z orginału - jest to wkońcu sterowanie LIN.
Witam! Clio IV 0.9tce 2016 Po odpaleniu auta po około 2 min kontrolka stop + akumulator. Informacja na liczniku usterka elektryczne zagrożenie! Ładowanie aku 14.4V. Akumulator podmieniony alternator sprawdzony można sterować linia lin alternator zmienia napięcie ładowania. Na przewodzie lin z pcm na mierniku 12.4V ciągle bez względu na obciążenie i...
Tak jak powinno być to zamontować właściwy alternator. Honda może nie mieć żadnego sterowania wzbudzenia przez ECU tylko po staremu przez kontrolkę.
Daje się przekaźnik sterowany sygnałem ładowania z alternatora, dołącza on dodatkowy akumulator gdy silnik pracuje i jest ładowanie. Pomiędzy przekaźnikiem a dodatkowym akumulatorem dajesz bezpiecznik 25-30A. Ta przetwornica nie ma żadnego sensu w obecnym układzie, zostawisz włączoną bez uruchomionego silnika i skutecznie "wydoi" Ci główny akumulator....
Do takiego włącznika świateł dołóż dodatkowy lub wymień znajdujący się w nim przekaźnik na taki 40A, choć wielce prawdopodobne że już tam taki będzie. Unikaj automatów sterowanych z kontrolki ciśnienia oleju lub alternatora, wybierz taki z detektorem progowym napięcia ładowania.
Może jestem starej daty jak twierdzisz,ze nadaję się do naprawy starych samochodów,to może Ty Kolego E8600 mnie oświecisz dlaczego na wyjściu alternatora (B+)jest 13,8V ,a na akumulatorze 12,2V .Co ma do tego kontrolka(myślę że nic),pasek też nie ,bo byłoby słabe napięcie na alternatorze,pomijając sterowanie z komputera ładowaniem,to też raczej odpada.
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
Zacisk SZ reg. z zaciskiem sz alternatora ,przewód + rozcinasz i doprowadzasz do amperomierza z amperomierza do akumulatora (+). Na drugi zacisk reg. + po stacyjce kłania się bezpiecznik 8 A. Pozostaje 3 pin w alternatorze jest to sterowanie kontrolki ładowania , jeśli alternator 6-diodowy to poprzez przekażnik jeśli 9-diodowy to do kontrolki a dalej...
D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
Kolego wyciągasz wtyczkę z alternatora ,przekręcasz na zapłon i mierzysz. Nie wiem po co przekładałeś moduł komfortu, alternatorem steruje sterownik silnika.P
Chyba usterka nie jest zależna od obrotów, a bardziej od sterowania. Gdy puszczasz gaz silnik schodzi z obrotów, a razem z nim synchronicznie alternator, gdyby było niesynchronicznie to słyszałbyś pisk paska rowkowego. Po drugie skoro na wolnych obrotach ładuje czyli ładowanie jest non stop. Zobacz czy przypadkiem napinacz nie jest kulawy. Możesz śmiało...
Nieważne jakie mocowanie ważne że 9 diodowy, sterowanie wzbudzenia masą.
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Witam. Clio 3 z 2009 roku, silnik benzynowy 1,4. Alternator Bosch 0 124 425 034. Problem - ładowanie po odpaleniu prawidłowe około 14,4 V stabilne. Po włączeniu dmuchawy na "4" plus grzanie szyby plus klima napięcie spada do około 14,2 i jest stabilne. Wyłączenie tych odbiorników powoduje wzrost napięcia ładowania do poziomu 15,6 V. Tak duże napięcie...
Jeździć, wielokrotnie zaobserwowałem takie ładowanie w Focusie. Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM ( sterownika silnika), byc może PCM uznał że trzeba zwiększyć prąd.
Pin w ECU a32 szara wtyczka, kolor kabla niebieski-brąz. Dodano po 5 Miałem dziś taki sam problem w sterownik silnika u0120 błąd komunikacji z alternatorem. Przyczyną jest wilgoć we wtyczce od modułu żaluzji przed chłodnica. Oba moduły są sterowane jednym lin.
Ale to migotanie jeśli jest delikatne powinno ustąpić po wymianie regulatora alternatora. Pytanie jaki zamontowany jest tam alternator? Ja miałem Magneti Marelli. Montowali jeszcze alternatory Bosch oraz Lukas. Alternator nie jest sterowany PCM. Ford wykorzystywał alternator do wskaźnika obrotomierza. Kontrolka ładowanie nie żarzy się?
S to sense, do + akumulatora. L- lamp, kontrolka ładowania Gorzej z zaciskami FR i C, bo to jest sterowanie z ecu i bez tych sygnałów może nie zacząć ładować
To nie będą pierścienie ,bo krzywa przyrostu jest gładka . Ten rodzaj alternatora może sie tak zachowywać ponieważ urządzenie którym to badasz na pewno nie ma pełnej mapy sterowania napięciem ładowania ,takiej jaka ma silnik .
Kable sprawdziłeś łącznie ze sterowaniem? Tak ECM kontroluje alternator PWM.
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Rzadko zagladam do srodka. U nas nie warto naprawiac. Moze masz racje. Oficjalnie, wyglada to tak: http://obrazki.elektroda.net/79_12348591... Pozdrawiam, Georges Dodano po 40 Wzbudziles we mnie watpliwosci, wiec sprawdzilem w dokumentacji - z wprowadzeniem BSI nic sie zmienilo w "zarzadzaniu" wzbudzeniem. BSI "dostarcza pradu niezbednego do...
alternator sterowanie hyundai ładowanie alternator alternator przerywa ładowanie
makro przycisk access amica śmierdzi pvmonitor licznik
RLN1015B: Smart RIB Motorola czy element SMD? Co zrobić, gdy zmywarka traci dopływ wody?