witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Tyle tylko że tam alternatorem steruje komputer silnika chyba, sądząc po opisie terminala alternatora - masz "S" - czyli sense, i "F1" - czyli sterowanie plusem na szczotkę.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
https://www.auroragenerators.com/product... https://youtu.be/_OF-cBSG3rs Na Ebay masz tańsze 200-300$
Panowie w tym aucie alternator sterowany jest przez ECU więc nie ma czego szukać w zegarach. Po drugie w tych autach alternatory padają nagminnie. Na 99% alternator do wymiany.
Bezpieczniej by było zastosować moduł do automatycznego włączania świateł mijania np. ze znanego portalu aukcyjnego.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
...muszę zamontować taki ze sterowaniem... Kolego, Mam wrazenie, ze kpiny z nas sobie robisz. Najwyrazniej nie masz pojecia o tym, za co sie bierzesz. Dodano po 2 ... Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji, więc ktoś doszedł do wniosku, że po co drugi układ przy alternatorze który robi to samo, niech ECU steruje wzbudzaniem...
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Jak dla mnie to jest rezonator kwarcowy który nie ma związku z tym co piszesz.
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
Każda rzecz się popsuje.
Sterowanie alternatora jest z EMS, przewody są krótkie także nie powinien być ci potrzebny schemat, jeśli jesteś pewien że alternator jest dobry(kiedyś miałem uszkodzony nowy z pudełka) i nie ma ADR to masz uszkodzony EMS.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Jak podłaczysz diody do istniejącego akumulatorka to wiadomo, że dodatkowo go obciążysz ale jak dołączysz do kół dodatkowe obciążenie mechaniczne w postaci prądniczki (jaka by nie była - silnik, alternator) to też zapotrzebowanie na moc z akumulatorka wzrośnie. Fizyka to równowaga - nie da się wziąć energii i nie dołożyć jej w innym miejscu.
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Witam mam rav4 d4d z problemem z ladowaniem, na ecu jest blad p0622 obwód sterujący f polem alternatora - usterka potrzebowal bym schematow co steruje tym alternatorem. pozdr.
Nie wiemy jaki masz silnik w tym samochodzie. W dieslu sterowanie alternatora idzie z BSM (tej skrzynki koło akumulatora), w silnikach benzynowych alternatorem steruje ecu. Tak, czy inaczej trzeba sprawdzić ten kabelek pod kątem zwarć do + https://obrazki.elektroda.pl/5501132200_...
Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? NIe lepiej. Pozatym powinno to działać bo to silnik synchroniczny i to dobrze zaprojektowany. Na alliexpres są drivery bldc 120A .
Kolego powtarzam słowa gościa który prowadzi firmę naprawiającą sterowniki i co lepsze jeszcze prowadzi szkolenia więc nie musisz po mnie jeździć, to nie moja słowa. W fordzie alternator sterowany z zewnątrz.
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
A jest coś takiego? Reg powinien być w alternatorze sterowany z EDC.
nie świeci. Alternator sterowany szyna lin/can Więc albo oddaj auto do dobrego elektronika albo jezdzij jak jest .
Ważne jest to że w 360 sterowanie jest masą, bo wzbudzenie ma połaczenie wew w prądnicy z plusem. A w 330 jest połaczenie wzbudzenia też z + tylko że na masie jest plus. To tak jak w alternatorach sterowanych masa oraz plusem.
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Bsm steruje alternatorem. W parametrach swojego profesjonalnego testera masz podgląd zapewne napięcia jakie widzi ECU, bsi możesz sprawdzić podczas jazdy.
Bo nie mam, i możesz czekać na dalsze odpowiedzi, lub sugerować się oznaczeniami wyjść na alternatorach - tylko jak jest w oryginale sterowanie alternatorem ze skrótu "C" > "COM" z jakiegoś sterownika, to trzeci link http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploa... wprowadza zamieszanie i możliwość upalenia czegoś...
Prawa śruba do rozrusznika, lewa śruba z szerokim konektorem-akumulator ,alternator, wsuwka skośna sterowanie z stacyjki. Prosta wsuwka nie podłączona.P
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
To normalne napięcie przy słabym akumulatorze. Alternator sterowany LIN przez ECU dopóki nie zapali kontrolka ładowania nie ruszać. Jedynie na próbę podmień akumulator.
Raczej sygnał do komputera, bo płynie po tym łączu informacja o obciążeniu alternatora. Bez podłączonego tego złącza alternator też będzie pracował.
Ok ECU, ale alternator sterowany cyfrowo, czy klasycznie wzbudzany napięciem na zacisk L alternatora.
Włącz światła, nadmuch, ogrzewanie szyby, jak wzrośnie napięcie zamiast spaść to otrzymasz odpowiedź (a nawet dwie). Czy ECU steruje i czy alternator sprawny. Przy srogim obciążeniu powinno zbliżać się do 14V. p.s. Na 90% steruje ECU, ale czy poprawnie, trzeba się przekonać. .
dopiero teraz doczytałem - w mercedesie niema kontrolki cisnienia oleju, viper: reczny nie jest sterowany z alternatora
O co chodzi z tym "sterowaniem"? Że jedne alternatory sterują plusem a inne masą?
Renault Modus 1,4 ma alternator 14V/120A czyli 1680 W mocy maksymalnej. Renault Modus 1,2 ma alternator 14V/90A czyli 1260W mocy maksymalnej. Dane te a także dla innych silników można znaleźć w internecie. Oczywiście dla ciągłej , długotrwałej pracy nie powinieneś pobierać pełnej mocy. W sytuacjach awaryjnych jak najbardziej mógłbyś z takiego źródła...
Alternator w Fordzie sterowany jest z BSI sygnałem PWM zależnym od obciążenia instalacji. Czasami jak założy się po taniości regulator to długo czasami nie pochodzi. Ale trzeba przeglądnąć całego altka jak jest już na stole. I lubią też ugnić przewody przy kostce połączeniowej i nie będzie ładowania.
Alternator (regulator) sterowany/aktywowany cyfrowo magistralą BSS.
No są, bo np. w Fordach czy nawet w starych Mazdach alternator sterowany jest z modułu sterującego silnikiem, a ten dopiero rozkazuje alternatorowi co ma czynić. BMW znów mają magistralę LIN która steruje alternatorem.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Co to za clio z 04roku co ma pod maską UPC, żadna dwójka nie ma pod maską nic poza ECM i ABS? Jeśli to II z 2004 to nie ma żadnego UPC a alternator nie jest sterowany żadną elektroniką poza regulatorem
Wg tych danych alternator w pełni sprawny. Pozostaje jeden kabelek sterujący i sterowanie alternatorem. Jeszcze jedno - gdy zaświeci kontrolka akumulatora lub komunikat to wtedy sprawdź napięcie na klemach. Na początek możesz zrobić tymczasowy by-pass kabelka sterującego i "jeździć i obserwować".
Nie alternator. Sterowanie alternatorem, tam jest alternator sterowany z PCM w zalezności od potrzeb
To że jest to sygnał cyfrowy to jest oczywiste , moje pytanie jest (do kogoś kto podłączał oscyloskop pod L na alternatorze) na jakiej zasadzie CEM kształtuje sygnał sterujący alternatorem. Czy jest sens budować jakieś proste sterowanie czy łapać sie za kieszeń i szukać komputera?
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Odepnij alternator (sterowanie)... jak spadnie, to masz winowajcę, ale 90 mA to nie jest jakoś tragicznie dużo. Jak ładowanie jest dobre (>14,2 V) i auto w miarę regularnie używane, to nie powinno to stanowić problemu.
Do 3.0 nie mam schematu, ale w wersji 2.2 alternatorem steruje ECU. Nie możesz sprawdzić, czy dochodzi napięcie wzbudzenia na alternator?
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
W silniku....... . Pow wypięciu wtyczlo obroty wzrosły o 100
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Tak jak napisał misiek, zacznij od diagnozy na komputerze. W tym aucie alternator sterowany jest przez komputer silnika i może wyłączać alternator bo widzi jakąś anomalię.
Z tyłu wózka jest dużo miejsca można doczepić silnik z alternatorem.
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu
To wcale nie musi być wina alternatora -steruje nim sterownik i w tym kierunku szukać usterki.P
Ale to chyba steruje alternatorem (prądem w uzwojeniu wzbudzenia), i w ten sposób reguluje napięcie?
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) Jak zabronisz sterownikowi nadwozia sterować alternatorem, to wtedy przestaje być za słaby i wszystko jest normalne 😀. Skoro w bawarach trzeba płacić abonament za podgrzewane fotele, to może niedługo będzie abonament za alternator.
Nie jest to przypadkiem alternator sterowany PWM z ECU silnika? Pokaż fotkę alternatora, i regulatora.
sprawa dziwna alternator sterowany na lin nie powinien sie sam wzbudzić bynajmniej ja sie jeszcze z tym nie spotkałem To normalne.
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
są dwa rodzaje alternatorów w tych autach ja mam alternator sterowany komputerem czy jakoś tak się to nazywa
tak plusa podałem na środkowy pin wtyczki kontrolka aku zapaliła się na liczniku ale nie o to chodzi interesuje mnie skąd idzie sterowanie na alternator aby to naprawić tak jak to powinno być a nie na przełaj.
Przy takich obrotach potrzebujesz przekładni ok. 6:1. Szukaj najprostszego alternatora bez żadnych udziwnień w stylu sterowania cyfrowego.
Taki system jest wdrażany w nowoczesnych silnikach - tzw. alternator sterowany.
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
Zapewne są to światła, które po napięciu w instalacji oceniają czy silnik pracuje czy nie, i poniżej 13V się wyłączają. W niektórych samochodach (tam, gdzie alternatorem steruje komputer) takich świateł nie powinno się instalować.
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
na razie sprawdziłem alternator ma zwarcie i kradnie prąd wymienię regulator i zobaczę co dalej a do bezpieczników Jaki regulator ? jak to sprawdziłeś ? W moim Volvo MY2006 alternatorem steruje CEM po K-line. Volvo o kilka lat wyprzedza grupę VAG pod względem zaawansowania elektroniki.
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
Alternator jest sterowany bezpośrednio plusem z ecu. Sprawdz czujnik temperatury akumulatora. Jest w jego podstawie. Taki plastikowy. https://obrazki.elektroda.pl/6604237700_... Masz go na schemacie
Nie nadaje się. Te alternatory mają specjalne sterowanie z systemu samochodu. Chyba że zrobisz do tego regulator PWM.
Producent alternatora nie ma tu znaczenia, znaczenia ma sposób sterowania danego alternatora. Ile masz przewodów dochodzących do alternatora ? Sam robiłem takie "zamianki" ale nigdy nie było żadnych problemów.
Kolego wyciągasz wtyczkę z alternatora ,przekręcasz na zapłon i mierzysz. Nie wiem po co przekładałeś moduł komfortu, alternatorem steruje sterownik silnika.P
Wygląda to na alternator, który nie daje sobie rady z ładowaniem na wolnych obrotach lub wadliwe sterowanie. Włączasz klimę i jest wszystko git (podniesione obroty), wyjmujesz wtyczkę sterowania i też jest git (13,7 ale stabilne). Zacznij szukać od strony sterowania.
I jeszcze jedno, jeśli się nie mylę to tam alternatorem steruje komputer więc warto prześwietlić instalację za to odpowiedzialną zwłaszcza jak wymieniany był komputer.
To może jest COM, ja nawet nie wiem z którego roku to auto, być może tam siedzi najzwyklejszy regulator. Chodzi w tym wszystkim o to że sterowanie alternatora idzie z zewnątrz , a czy to jest LIN, COM, DFM czy jeszcze coś innego to dla autora tematu nie ma to większego znaczenia. W Volvo sterowanie alternatora to chyba idzie z czegoś innego niż ze sterownika...
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Witam szukam fragmentu schematu ładowania w tej koparce, alternator jest sprawny po wymianie, nie działa mi obrotomierz i lampka ładowania, a koparka miała spalony alternator po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Alternator jest sterowany tradycyjnie D+ i posiada jeszcze zacisk W, ale czy jest wykorzystywane do obrotomierza, nie wiem. Wie ktoś gdzie...
To nie żuk z 1970r, zegary po can'ie to gdzie te żarówki, alternator chyba też sterowany z ecu. Szukaj innego sposobu.
PD oznaczenie wejście zacisku wzbudzenia czyli alternatorem steruje ecu silnika szajba kolo alternat. nie powinno się nagrzewać kolejna rzecz co można sprawdzić po zapaleniu silnika i obciążenia go istotne pomiar prądu z alternat. jaki dostarcza to dużo powie
Rzadko zagladam do srodka. U nas nie warto naprawiac. Moze masz racje. Oficjalnie, wyglada to tak: http://obrazki.elektroda.net/79_12348591... Pozdrawiam, Georges Dodano po 40 Wzbudziles we mnie watpliwosci, wiec sprawdzilem w dokumentacji - z wprowadzeniem BSI nic sie zmienilo w "zarzadzaniu" wzbudzeniem. BSI "dostarcza pradu niezbednego do...
Witam! Prosiłbym o jakieś sugestie... Ładowanie utrzymuje się w granicach 13.5V...Praktycznie bez względu na obciążenie Oczywiście są spadki przy włączaniu świateł lub dmuchawy ale po chwili w miarę stabilne na poziomie 13.4V/13.5V Po wymianie regulatora objawy takie same... Czy coś można z tym zrobić Alternator sterowany ECU Błędów brak... Klient twierdzi...
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Musisz odpalic silnik. Steruje pośrednio alternator
Jeździć, wielokrotnie zaobserwowałem takie ładowanie w Focusie. Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM ( sterownika silnika), byc może PCM uznał że trzeba zwiększyć prąd.
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. Polecam wizytę w innym serwisie, gdzie zechce się panom ogarnąć problem. Pierwsza sprawa, to jaki pobór prądu ma Webasto?
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Sterowanie alternatora odbywa się bezpośrednio z nogi 75 sterownika silnika . Kabel niebiesko-brązowy
Wiesz, czasy Żuka to minęły. Dziś w dobie normy Euro 6 alternator jest sterowany. A i wcześniej też auta miały i to zwykłe auta, sterowany alternatora.
Napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora 13,9V. Nadal nie wiem czy alternator jest sterowany z komputera auta taka jak w focusie lub bmw e46 3,0d po lifcie czy standardowo. Łatwo to sprawdzisz. Jeżeli altek ma tylko wzbudzenie (jeden cienki przewód do altka), to po uruchomieniu auta odepnij go. Zrób pomiary napięć i poczekaj do 5 minut....
Chodziło mi o to, że ten alternator jest sterowany komputerem. A ja mam,, klasyczny'' regulator.
alternator focus sterowanie sterowanie ładowanie alternator alternator sterowanie wzbudzeniem
yamaha filtr paliwo podłączenie przyczepki gniazda mikrotik firewall filter
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Lokalizacja płyty głównej w komputerach i AGD MIK400/771014 - schemat i podłączenie napędu