W tico jest sterowanie czujnika paliwa masą wiec jeden kabel przykręcamy do masy a drugi idzie do wskaźnika paliwa w zegarze .
Skąd przyszło ci do głowy że czujnik ma pokazywać 0? Ciśnienie przed pompą CR jakie? Sterowanie obu zaworów jest?
ale nie chce ci webasto odpalic dobrze, t u jest problem, to nie jest jakis technologicznie zaawansoany wtrysk, tylko proste dysze. a moga miec wspolny wydech i paliwo moze sie nagrzewac z wydechu z auta a nie spala sie moze byc tez czujnik plomienia, bo on steruje pompka paliwa i swieca. ...od czegos trzeba zaczac a swieca tu najlepiej pasuje
Witam Ad 1 Czujnik jest na zbiorniku w bagażniku tusz pod tylna półką rozmiaru klucza nie pamiętam odkręcić i wyjąć to jest taka alu rurka, prawdopodobnie poszedł drut oporowy i trza gopodlutować 2 chodzi ci o steroeanie czy o mechanizm podnoszenia jesli o to drugie to jest podnoszona silnikiem na przekładni 3 Jeśli jesteś laikiem jak twierdziśż to...
Zacząłem sprawdzać czujnik, bo zauważyłem, że termostat otwiera się za późno (sterowany komputerem), również czuć paliwem w oleju, a kompresja wzorowa. Z góry dzięki za pomoc :) Termostat. Musisz to wymienić.
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
Proponuję elektryka. To co widzisz, to skutki tego co czujniki wystawiają do komputera. Komputer, na podstawie sygnałów które otrzymuje, steruje silnikiem, czyli dawkuje paliwo. Trzeba sprawdzić czujniki (sygnały z nich), dopiero wtedy może się okazać, co jest nie tak.
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Nie ten czujnik nie steruje paliwem, tylko napisałem że to bym odrzucił, bo pompa powinna cały czas utrzymywać daną ilość ciśnienia. No właśnie nie zawsze występuje falowanie obrotów. Falowanie obrotów występuje bardzo często jak masz silniczek krokowy, lub walnięty jest prze. powietrza. A Ty masz kanał osobno. Dlatego ja bym spróbował podmienić całą...
Pompa hamulcowa używa podciśnienia silnika - tak mocno ogólnie napisane, mechanikiem nie jestem. Auto dostaje za dużo powietrza/paliwa, auto dostosowuje mieszankę, podnoszą się obroty. Wciśnięcie hamulca zabiera powietrze, komputer kontruje, zmniejszając paliwo. W dieslu gaz steruje przepustnicą - nie wykluczone że się zakleiła od nagaru i podaje za...
Sygnał z czujnika położenia przepustnicy na biegu jałowym służy do sterowania wyłącznika ciśnieniowego który steruje wtryskiwaczem rozruchowym. W momęcie rozruchu (kręcenia rozrusznikiem) przez ok. sek. paliwo jest dodatkowo wtryskiwane do kolektora. Gdy silnik przekroczy + 35 st. odcinana jest masa do wtryskiwacza żeby nie zalewało gorącego silnika....
z reguły czarny to masa, czerwony to plus. Sterowanie idzie z przekaźnika pompy, który dostaje sygnał z "czujnika" ciśnienia paliwa. Namierz przekaźnik wyjmij go i zrób zworę między "grubymi" stykami. Pompa powinna pracować wtedy na okrągło (tylko do testów). Przekaźnik powinien klapnąć na sekundę po włączeniu zapłonu aby pompa uzupełniła paliwo przed...
Czy jest sterowanie wtryskiwacza, tzn czy wtryskiwacz podaje paliwo? Jeżeli jest to czujnik zostaw w spokoju. Możesz sprawdzić jego połączenie ze sterownikiem silnika. Jaki to rocznik auta?
Sprawdź przekaźnik pompy. Tam można zrobić zworę i sprawdzić czy idzie paliwo i czy odpala. Można sprawdzić zasilanie jak i to czy jest sterowanie. NIe wiem czy wyciągałeś pompę z baku. Ale przy wytartym komutatorze nawet przez lekkie wstrząśnięcie może wrócić na chwilę do życia i jest to fałszywy trop.
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Podeślę jeszcze kilka danych może pomogą namierzyć usterkę Bieg jałowy: 840 obr./min Ciśnienie paliwa: 212-225 bar Ciśnienie paliwa wymagane: 220 Cykl pracy zaworu sterującego dawkowaniem paliwa: 22% Cykl pracy zaworu sterującego upustem ciśnienia paliwa: 0% Czujnik ciśnienia na listwie ok. 0.9 V Temp. Paliwa: 34°C Temp. płynu: 90°C 2000 obr./min Ciśnienie...
Sygnał wyjściowy z potencjometru przekazuje położenie przepustnicy do zespołu sterowania, tak aby zespół sterowania mógł określić, czy przepustnica jest zamknięta, szeroko otwarta czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta, to zespół sterowania reguluje prędkość na biegu jałowym lub, jeżeli prędkość jest większa niż 1200-1500 obr/min,...
Wlasnie tak to wyglada, ale jest sens w takim razie stosowania 4 wtryskiwaczy skoro i tak sa otwierane wszystkie naraz w jednym czasie?? Chyba tylko "prostota" sterowania - wiecej tutaj nic nie widzę. To rozwiazanie jest stosowany także przez innych producentów pojazdów. Jednak jakbyś chciał sterować każdy wtrysk oddzielnie to musiałbyś rozbudować...
Jeżeli jest sterownik Digifant , to nad kasetą bezpiecvzników jest dodatkowy przekaznik opóznionej pracy pompy paliwa , sterowany czujnikiem cisnienia paliwa 1,2 bara.
Sprawdziłem pompke paliwa i powiem tak podaje paliwo tylko tak powoli jak przekrece około 15 razy stacyjką to dopiero zapełnią sie przewody i wtedy nie ma problemu z odpaleniem teraz nie wiem czy to pompka czy jest jakiś czujnik co steruje tłoczeniem paliwa.
No to diagnostyka, może to przekaźnik, lub jakiś przewód w wiązce silnikowej na połączeniu rama/kabina, czujnik na kole zamachowym. Jeżeli wszystko ok, to EDC lub koordynator. Zawór jest sterowany z EDC. Komputer nie wyświetla bledu, więc nie ma komunikacji z lampką, bo w takiej sytuacji na bank powstał błąd w EDC.
A wtryski nie leją w powrót. Sprawdzałeś czujnik na pompie wysokiego ciśnienia nie ten na listwie. Zwróć uwagę on ma tam 2 oringi chodzi szczególnie o ten mniejszy i czy ogólnie dziala zawór. Wspamniany zawór dopuszcza paliwo lub upuszcza paliwo w celu zapewnienia odpowiedniego ciśnienia a pompie wysokiego ciśnienia. Jeżeli pompa wysokiego ciśnienia...
Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
Witam do odpalenia na plaku nie potrzeba sterowania wtryskami tylko rozrusznik. Ja bym podmienił czujnik wałka rozrządu bo z tego co piszesz to paliwo dochodzi i ciśnienie jest to znaczy że nie ma sterowania wtrysków lub są zatarte
Może trochę spóźnione, ale jakby ktoś szukał, to u mnie w Uno 1.0 wtryskiwaczem steruje tranzystor BDX53 (zamontowany oryginalnie).
Agregat prądotwórczy barracuda 9500 silent diesel Witam kolego podaj mi jaki model silnika tam masz wmontowany bo rozwiązań jest wiele , podobny przypadek tylko z tą różnicą że silnik gasł po o koło minucie winowajcą był AVR dało się go naprawić a i u ciebie może być to samo lub / czujnik ciśnienia oleju jak również poziomu oleju / elektryczny zawór...
Do MMATULEK - tak uważam że to jest stan normalny bo kocioł z górnym spalaniem jest trudno sterować. Paliwo pali się metodą przepalania i jeżeli jest dużo żaru (ognia) to trudno o stabilną temperaturę na kotle. posi221 dobrze kombinujesz
próbuje sam rozwiązac problem. problem wystepuje na bęzynie i gazie. szarpie jak lekko dadam gazu , mocniej - tez szarpie ale bardziej, jeszcze mocniej wcisne- jedzie :-). silnik ostatnio chodzil na luzie równiusienko, dzis znowu chodzi jak czołg ale problem z szarpaniem w czasie jazdy wystepuje caly czas , nasila sie jak tylko silnik zlapie leciusieńką...
Witam, możliwe że jest to problem z benzyną, paliwo się cofa, kończy się pompka, zawór odpływu nadmiaru przepuszcza, może być czujnik temperatury, może sterowanie głupiej od jeżdżenia na gazie(u mnie wystarczyło odłączyć akumulator, ale ja ma forda) i pewnie jeszcze kilka powodów się znajdzie.
Ja się chętnie podłączę do pytania :) od strony teorii działania i założeń. Rozumiem oczywiście, że wszystko zależy od typu instalacji ale jakie "funkcje" powinien mieć sterownik - co robić i w jakich warunkach? Kiedy jest sens bo wygodnie a kiedy bo oszczędnie? Jak wygląda sterowanie różnymi kotłami na paliwo stałe - bo w klasycznym przypadku sobie...
Czy ten silnik ma jakiś czujnik ,który steruje dopływem paliwa na zimno i odcina "na goraco",taką może głupia myśl mi przychodzi.MOŻE TO TO COS SZWANKUJE/
Czujnik wałka rozrządu to tzw "czujnik fazy wtrysku" na jego podstawie sterownik wie który tłok jest w miejscu w którym należy podać paliwo. Dlatego mamy pełną sekwencję w sterowaniu wtryskiem. Ten czujnik jest na górze wałka rozrządu na lewo jak patrzysz na silnik u góry A jak się nazywa ten czujnik na obok zaznaczonego na czerwono na zdjęciu?
Tak na szybko z wujka google: P12A6 Możliwe przyczyny Wadliwy moduł sterujący sterownika pompy paliwa Wiązka przewodów modułu sterującego sterownika pompy paliwa jest przerwana lub zwarta Obwód modułu sterującego sterownika pompy paliwa słabe połączenie elektryczne Wadliwy moduł sterujący silnika (ECM)
A jednak wystarcza.... to chyba logiczne, ze znajac polozenie korby znasz polorzenie krzywek... nazywa sie to fazy rozrzadu..[/quote] Logiczne jest to, że przy GZZ (górny zwrot zewnętrzny) raz jest mijanka zaworów i tu zaczyna się suw ssania a po obrocie 360 st. zawory są zamknięte i zaczyna się suw pracy. Nowsze silniki mają czujnik położenia wałka...
Skrypt na stronie WWW zapisuje plik tekstowy na dysku, który to plik odczytuje Delphi. Podobnie w drugą stronę np: Aktualizacja: 19:37:32 11-12-30 Temperatura w domu: 22.5 C Temperatura na zewnatrz: 1.0 C Temperatura wody co: 46.5 C Piec gazowy wyłączony Paliwo OK Czujnik zalania OK Zasilanie OK Brak awarii w kotłownii Ciśnienie wody OK Alarm wyłączony...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
WITAM Testuję TK103B - oprócz kiepskiej baterii (krotko trzyma - w TK104 dłużej) ale ma więcej możliwosci. I tu mam problem, bo: 1. nie wiem jak podłączyć czujnik uderzenia - jakie są wyprowadzenia przewodów; 2. w jaki sposób jest sterowany ten czujnik paliwa - jakie napięcia? 3. jaką komendą uzyskać informacje na wybrany telefon, że na karcie kończą...
Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, to regulacja gaźnika i zapłonu powinna pomóc. W gaźniku wykręcamy dyszę powietrza (tą śrubkę, która steruje składem mieszanki, nie podniesieniem przepustnicy) o 1,5 obrotu, iglicę ustawiamy na środkowe wycięcie. Z gaźnika podczas pracy nie może wyciekać paliwo, jeśli cieknie wymieniasz pływak. Zapłon nie pamiętam,...
Jednakże mam pytanie za 100 punktów jak będzie wyłączony dopływ prądu do sterownika to czy przy próbie odpalenia auta nie ulegnie zniszczeniu jakaś część . Bo pompa paliwa będzie podawać paliwo a nie będzie zapłonu? nie ulegnie zniszczeniu, bo odciecie komputera rownier unieruchamia rozne czujniki sterowane z komputera (m.in. pompa paliwa nie bedzie...
Witam Konstrukcja i wykonanie jest moje. Automatykę projektuje i wykonuje kolega automatyk Fotkę mojego pieca mogę przesłać po niedzieli jak syn mi w tym pomoże. Na razie jest to konstrukcja prototypowa,która ogrzewa zakład i jednocześnie służy do testów palnika i automatyki.Wzorcem budowy palnika jest niemiecki palnik wyparny stosowany do domowych...
Tak w skrócie - sterownik instalacji gazowej IV generacji ma jedynie podmienić paliwo z benzyny na LPG tak, żeby ECU się nie poznał i nadal wszystkim sterował tak samo jak na benzynie.
po pierwsze "WAGA" w tym wtrysku to jest coś w typie przepływki i to ta waga steruje dawką paliwa.Jest klapa-dźwignia-membrana- i jeżeli kilka razy strzeli na gazie to ten układ sterujący potrafi się rozpaść. Miałem okazje reanimować coś takiego. Po drugie na wolnych obrotach zimny silnik powinien pracować gdyż paliwo jest podawane na dodatkowy wtrysk...
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Wtrysk jest sterowany czujnikami, a dokładnie komputerem, a tutaj to zwykły gaźnik, zobacz jeszcze czy gdzieś paliwo nie wycieka np. z baku lub przewodów. Zobacz jeszcze czy nie jeździsz czasem cały czas na ssaniu, może się coś tam zacięło. Musisz zobaczyć jak jest tam rozwiazane ssanie, bo ja nie pamiętam.
pojazd: Fiat Ducato 2,8JTD, 2003r. usterka: nie dochodzi napięcie na świecę płomieniową. Dokładniej mówiąc brak napięcia załączającego przekaźnik tej świecy. Świeca jest zasilana poprzez przekaźnik. Do przekaźnika napięcie dochodzi, ale nie ma napiecia sterującego przekaźnikiem. Po podaniu masy na sterowanie tego przekaźnika przekaźnik załapuje. Wygląda...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
Ten błąd dotyczy sterowania podciśnienia turbiny https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewt... A jeśli chodzi o to że gaśnie to problem z cofającym się paliwem. Przed odpaleniem napompuj paliwo ręcznie gruszką na maxa i odpal zobaczysz czy jest ok. Obstawiam zapowietrzony układ.
Czujnik biegu jałowego nie ma większego znaczenia dla normalnej pracy autka. Dzięki niemu odcinane jest paliwo przy hamowaniu silnikiem i tyle. Można go spokojnie odciąć. Jeśli ktoś ma ten czujnik dobrze ustawiony i jednocześnie za wysokie obroty na jałowym to przy puszczeniu gazu obroty będą falować, bo czujnik (przez centralkę) steruje zaworkiem przy...
Moduł będzie wykorzystywany w motocyklu, więc istnieje jeszcze możliwość sterowania sygnałem z czujnika stopki. Chciałbym odcinać zapłon z paliwem właśnie po to żeby nie lało się z wtrysków na czas odcięcia zapłonu. Moduł ten ma umożliwiać szybkie zmiany biegów w górę bez odejmowania gazu. Rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę możliwości wyrzucania błędów...
Witam, sprawdż czy wsie wtyczki dobrze wpiete i czy ma połączenia z ECU, przemienik na wale korbowym szczytuje prędkość obrotową (ile paliwa) i czujnik halla na wałku rozrządu (kiedy to paliwo ma wtrysnąć) , sterowanie ergu wątpie to układ prosty otwarcie i zamkniecie, gdy się zacina moze stwarzać problem ale skoro wymieniłeś (nowy czy uzywka?), podaj...
Z regóły na jednej (+) na drugiej( -) a trzecia to sygnał z czujnika w zbiorniku sterowany masą...
Najpierw rozebrałem piec i wszystko chodziło tylko paliwo sikało ciurkiem z dyszy, wyciągnąłem więc na stół, poczyściłem, sprawdziłem podpinając na krótko i paliwo ładnie już rozpyla To jak piszesz że wszystko działało przed demontażem ,to jeżeli nic nie uległo uszkodzeniu , proponowałbym jeszcze raz rozebrać i posprawdzać wszystko, czy przewody w...
Przyglądam się tematowi od jakiegoś czasu i noszę się z zamiarem instalacji OR w moim obecnym lub przyszłym aucie. Nie jestem ekspertem od silników ani od paliw, chcę tylko wrzucić tu moje przemyślenia i poprosić o opinię oraz wyjaśnienie temtu. Do dyskusji chciałem tylko dorzucić moją uwagę odnośnie podgrzewania OR. Otórz w moim autku w pompie wtryskowej...
Witam - to kontrolka check engine * podepnij po interfejs z programem opel tech sprawdź wskazania błędów * czujnik Halla , czujnik położenia wału korbowego , * tam chyba jest tez elektroniczne sterowanie wtryskiem o ile pamiętam
sprawdz czujnik temperatury bo jak zimny silnik to ma za małą dawkę paliwa a tym czujnik steruję
Cześć, Ogólnie to problem moim zdaniem: złe ciśnienie na pompę niskiego ciśnienia, a przez to z pompy niskiego ciśnienia na wysokiego ciśnienia itd. powody -> (fałszowanie danych przez czujnik, przez co złe sterowanie regulatorami ciśnień lub nieszczelny układ; zły filtr paliwa Dodano po 20 Zapomniałem dodać, najczęściej pada właśnie czujnik ciśnienia...
Podepnę się do tematu. Też mam problem z webasto thermo 300 tylko bez wyświetlacza, jest tylko włącznik od ogrzewania. Dmuchawa się załącza, pompa obiegowa też, paliwo wraca powrotem. Oba czujniki włożone nowe, brak zasilania na zawór solenoidalny z modułu, brak iskry, brak zasilania na moduł od tworzenia iskry. Czy to możliwe, że padł moduł sterowania...
Po sprawdzeniu : - nie grzeją świece (napięcie dochodzi ale komputer nie załącza), - napięcie na elektrozawór niema po podstawieniu innego plusa,też nie pali, - wszystkie plusy dochodzą do przekaźników, brak sterowania. paliwo podaje. Cały czas mnie nurtuje czujnik uderzeniowy - bo u znajomego rocznik 2000r. ten sam silnik, jest on w prawym słupku koło...
te czujniki sterują pompą paliwa?? spróbuje je zmienić narazie nie będę przykręcać kolektora ssącego tylko zmienie wtyczki
witam ponownie problem jest juz rozwiazany nawalał czujnik masy powietrza komputer tego nie wykrywał po odłaczeniu go silnik nadal nawalał ale jak sie go odłaczy i zdejmie kleme to silnik normalnie zapala i chodzi po ponownym podłaczeniu czujnika problem wraca poprostu daje złe wskazania komputer zle dawkuje paliwo i steruje przepustnica dzieki wszystkim...
Na dzień dzisiejszy dalej to samo .-wymieniony filtr paliwa 200zl,wizyta u magika od volvo podpiecie pod komputer +paliwo =300 -diagnoza uszkodzony Czujnik i nadajnik ukł. sterowania wtrys [7.00968.04.0] =210. I dalej to samo! Szykuje sie następna wizyta za 300zl ale niby 100% wykrycia usterki! Jak cos się wyjaśni dam znać!AA zauważyłem lekko przetarte...
Podaje paliwo przy kręceniu , czy tylko na chwilę po włączeniu kluczyka? Jeżeli tylko po włączeniu kluczyka , to czujnik na wale - inaczej to cewka lub jej sterowanie z ECU.To ostatnie jest mało podobne.
Auto dalej sobie stoi. Sprawdziłem połączenia masowe. Odpiąłem wtyczkę z czujnika ciśn.paliwa na listwie.Bez zmian .Paliwo w większości z pompy trafia do przewodu powrotnego do zbiornika. Nie mam oscyloskopu, aby sprawdzić sterowanie zaworem wydatku na pompie . Zachodzę w głowę co się stało, że przestał zapalać.
Witam, wymienione 3 wtryski 1,2,4. Spalone cewki na wtryskach. Po wymianie badanie i pokazuje 3 błędy. Czujnik temperatury paliwa. Sterowanie świec i pedały stopu. Teraz pytanie do was. Gdzie znajduje się czujnik temperatury paliwa?
Tipo na monowtrysku. Auto odpala i po chwili gaśnie, obojętnie czy na wolnych obrotach czy przy wciśniętym pedale gazu. Na pewno jest to problem z paliwem. Nie posiadam schematu i nie potrafię sprawdzić czy traci sterowanie pompa paliwa czy może związane jest to z nieprawidłową pracą systemu odcinania dopływu paliwa podczas hamowania silnikiem (cut-off)....
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. Dochodzę do wniosku, że nie powinieneś więcej zabierać głosu. Zapłon przestawiony, 3 cylindry "palą", a 4 nie chce przez to? O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli...
Gaźnika nie ma to wtrysk czujnik położenia wału jest nad kołem zamachowym. Cewkę ze zespoloną masz z tyłu silnika, podwójną zdejmij z niej wtyczkę tam są trzy piny podłącz miernik i zobacz czy w ogóle jest sterowana. Środek to zasilanie, sprawdź a potem kluczowanie. Tak w ogóle nie ma tam jakiegoś alarmu który coś blokuje. Kluczyk jest rozpoznawalny.
Witam. Napisz czy, czujnik indukcyjny po załączeniu podaje + czy- na wyjściu? Pozdr.
silnik poloneza jest malo odporny na gaz to fakt( glowica gniazda zaworowe - sprawdz sprezanie) jezeli masz elektronicze sterowanie dawki gazu to sprawdz sonde, zobatrz czy pracuje poprwnie. Mozesz przejrzec jeszcze czujnik temp. ale to ma wplyw tylko na paliwo, na dawke gazu ma tylko wplyw: napiecie przepustnicy, obroty silnika i w glownej mierze sonda...
Sterownik żeby działał musi dostać odpowiednie parametry z czujników
Witam, Czy mogli byście napisać jak połączyć sterowanie ogrzewaniem z integrą? tak aby np. w łazięce panowała wyższa temperatura niż w reszczie domu, w nocy i po wyjściu w całym domu się obniżała a przed planowanym powrotem lub rano podnosiła się, wiem że miały być jakieś bezprzewodowe czujniki temperatury, ale czy nie można tego zrobić na przewodowym...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
tylko nie wiem czemu gasnie Bo nie wiesz jak działa sterowanie silnika. Więc bądź uprzejmy swoje "porady" zachować dla siebie, na przysżłośc. Problem jest wybitnie z paliwem =- bez diagnostyki można sobie wróżyć. Wstępnie należało by znbadać czujnik ciśnienia paliwa, czy sygnał nie ginie/rośnie ponad wartość krytyczną.
ale czujnik wału podłączony jest edisa i dopiero edis daje impulsy do komputera i ten uruchamia wtryski,czli jest taka możliwośc że edis uszkodzony steruje paliwem,ale iskry nie będzie . Dobrze myślę?
Wszystkie czujniki mają za zadanie dobrać jak najlepszą mieszankę paliwa z powietrzem poprzez wtryskiwacz paliwa, jeżeli paliwo (czyli PLG) dostaje się razem z powietrzem, (gaz jest zabierany przez podciśnienie powietrza) nie możemy niczym sterować dawki dostarczanego gazu (chyba że przepustnicą) więc nie działają żadne czujniki bo i tak komputer nie...
Elektronicznie sterowana pompa miała 2 lub 3 wtyki, którymi przekazywane były sygnały z nastawnika, czujnika temperatury paliwa, sygnał na elektrozawór odcinający paliwo itd. Zwykła pompa potrzebuje tylko sygnał na zawór odcinający paliwo.
Nic nie piszesz o parametrach jakie widzi vcds. To podstawa w takim silniku. Może ecu ma złe sygnały wejściowe i źle steruje podzespołami wykonawczymi. Odepnij przepływie czy jest zmiana, odepnij czujnik temp.płynu czy jest zmiana. Może paliwo lipne i też tak będzie robił na zimnym. Może sonda szerokopasmowa? Dodano po 9 Przepływie=przepływke (wskoczyło...
11 - Czujnik położenia pompy wtryskowej - sygnałnieprawidłowy 12 - Przepływomierz - usterka obwodu 18 - Nastawnik dawki paliwa/czujnik położenia nastawnika - usterka 22 - to samo co 18 34 - Wtryskiwacz sterujący - nieprawidłowy sygnał
Witam mam ten system zabezpieczenia u siebie (Defro Duo Uni) i jest on sterowany przez termostat czyli czujnik jest zamontowany na podajniku a konkretnie na rurze w której jest ślimak i podaje paliwo Jeżeli w tym podajniku wzrośnie temp to zawór się otwiera i gasi piec jeszcze należy dodać ze jako pierwsze zadanie ochrony pieca przed przegrzaniem spełnia...
Cały czas wygląda mi na to, że do cylindrów nie dostaje się paliwo. Skoro "ręcznie" go zalejesz i silnik "łapie", to tylko to na myśl mi przychodzi. Albo zbyt mała dawka rozruchowa (paliwa), albo całkowity brak sterowania. Może czujnik temperatury silnika? Ja jeszcze zanim spróbowałbym uruchomić silnik (z rana), wykręciłbym jeszcze raz listwę z wtryskami...
Silnik to jedna sprawa, a sterowania, zasilania, odbiory, czujniki i inne, to druga sprawa. Podbnie jest z samochodem np. spalinowym, jest zamknięty w jednej skrzynce i jedzie, jednak musi często podjechać po paliwo.
Witam! Mam problemy z zapalaniem silnika jak jest zimny. Silnik na wtrysku 2l z mechanicznym wtryskiem 5 cylindrów (audi100). Sprawdziłem wtrysk, który powinien działać w momencie zapalania i podać dawkę paliwa rozruchowego. Po wykręceniu tego wtrysku podałem mu napięcie 12V - prawidłowo rozpylił paliwo. Nie mogę znaleźć czujnika, który steruje tym...
Przyznam szczerze, że nie sprawdziłem :( - paliwo podawane, iskra jest brakowało wtryskiwaczy. Byłem przekonany, że padł jeden z czujników w aparacie. Po co są dwa?? Myślałem, że jeden steruje iskrą a drugi wtryskiwaczami. Przepraszam jeżeli denerwuje kolegów swoim brakiem wiedzy, chcę pomóc koledze i dlatego pytam mądrzejszych:)
ja do tej pory się spotkałem z czujnikami LPG opornościowymi, które po prostu wpina się w obwód czujnik paliwa-wskaźnik. Czujnik LPG sterowany jest przekaźnikiem przez centralkę LPG, ew. trzeba jeszcze tylko wyskalować opornościowo wskazania. Nie wiem po co kombinować ?
Skoro jest wywalony krokowy, to centralka nie ma jak sterować dawką gazu. Pytanie jak sterownik benzyny czyta sondę i jak jest w centralce gazu ustawiona jej emulacja, Jeżeli sterownik wtrysku podczas jazdy na gazie będzie widział ubogą mieszankę to będzie podnosił czas wtrysku paliwa do górnej granicy regulacji. I po przełączeniu z gazu na paliwo będzie...
Ciekawe czy ktoś obserwuje mój problem, który muszę rozwiązać, nie jestem pewny ,ale być może czujnik położenia wału korbowego ma na to wpływ, a może położenie wału korbowego nie jest zsynchronizowane z wałkami rozrządu mimo zgodności znaków na rozrządzie. Wał korbowy w trakcie jednego cyklu 2 razy osiąga GMP, a wtrysk sterowany czujnikiem ma się otworzyć...
Jakie jest zachowanie pompy z uszkodzonym czujnikiem jak w temacie oraz z niepodpiętym ? Pytam ponieważ mam dziwny objaw. Pompa po przekręceniu stacyjki podaje paliwo na wtryski przez chwilkę. Za każdym przekręceniem stacyjki słychać że auto próbuje zapalić. 3-4 wtryski i zaworek dawki przestaje pracować. Ponowny zapłon 3-4 wtryski i blokada itd. Zawory...
A czemuż to podejrzewasz uszczelkę pod głowicą ? Raz jest wypalona, z przedmuchem - uszkodzona, a raz nie ? Miałbyś cały czas podobne objawy, a nie tylko na światłach. Miałem pękniętą głowicę, to trochę :( gorzej niż UPG. Rano staw w cylindrze, po odpaleniu gdy wydmuchało płyn jeździł dobrze aż do pełnego zagrzania, wtedy dopiero musiał ten płyn z pęknięcia...
Sprowadź czy nie masz problemu: - czujnikami położenia walków - czy regelacja biegu jałowego jest prawidłowa - ewent stan układu podawania paliwa (cienienie na niskich obr /wyższych obr), jesli tak to możliwy jest problem z pompa iz podaje ona niewłaściwa mieszankę stechiometryczna do ilości obrotów, silnik prze t wchodzi na wyższe obroty. Nie jest...
Więc tak, podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo z poluzowanej nakretki wtrysku leci naprawdę obficie. Po odpieciu zaworu regulacji przepływu pojawia się błąd od niego, po odpieciu wtyczki regulatora ciśnienia ta sama sytuacja. Zauważyłem po zdjęciu kawałka peszla przed wtyczką czujnika wysokiego ciśnienia ze wtyczka była kiedyś wymieniana, lecz na taką...
Grzegorzu. Kryzowanie MA SENS, gdyż oprócz tego, że wszystkie pomieszczenia w miarę równo się nagrzewają, to nie tracimy energii na pchanie wody w miejsca gdzie jest to zbędne. Wyższy komfort użytkowania, instalacja pracuje ciszej i mniejsze koszty eksploatacji. Korzystam u siebie z termostatów i nadal nie widzę sensu kryzowania. Aby było śmieszniej...
Witam. Pacjent to Pontiac Firebird z 1991 roku autko nie odpala, nie kręci rozrusznik. Udało mi się ustalić że nie załącza się przekaźnik rozrusznika(brak pozwolenia na start) i tutaj moje pierwsze pytanie co nim steruje przypuszczam że jeden sygnał na cewkę przekaźnika idzie z jakiegoś czujnika skrzyni (automat) a drugi? Niestety nawet po zmostkowaniu...
Powiedzmy, w skrócie sterowanie to obwód czujnika przepływu wody, termostatu oraz elektrozaworu paliwa. Do przestudiowania dowolny schemat myjki z serii HDS. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
IVECO posiada elektryczny podgrzewacz filtra paliwa sterowany czujnikiem temperatury zasilany z obwodu świec żarowych , widziałem w sprzedaży take płytki montowane do filtra paliwa między kielich a głowiczkę zasilanie 24 v.
Czy w takim razie czujnik położenia wału steruje również zasilaniem na pompę paliwa?
W instrukcji sam naprawiam jest wykaz świec które pasują dla danej pojemności silnika . A sonda lambda jaka ma rolę ? W silniku taką, że daje do kompa impulsy danych o składzie spalonej mieszanki. Ecu podaje jaki proporcje powietrza maj trafić do naszego układu spalania na podstawie odczytu z sensora tlenu czujnika temp i lambdy. Kiedyś ich nie było...
Kompresja, synchronizacja, paliwo i iskra. Tu trzeba szukać problemu. Na plaku chodzi, czyli synchro i iskra jest. Problem leży w układzie paliwowym lub jego sterowaniu
Miałem przypadek w mercedesie, któryś bus, klientowi kapało paliwo na lewego buta :D Z czujnika wysokiego ciśnienia leciało po żyle kabla do wtyczki sterownika, który był w kabinie pod kokpitem po lewej stronie. W oplach, w których jest elektrycznie sterowany termostat zdarza się, że płyn przedostaje się do wtyczki sterownika.
Dzięki za podpowiedź, nie omieszkam też sprawdzić, wracam właśnie z serwisu Scanii, stwierdzili dwie rzeczy i winny albo czujnik ciśnienia i temperatury paliwa, albo jednostka sterująca, wymienię najpierw czujnik bo tańszy.
Witam, jak w temacie. Całkowity brak iskry. Czujnik wału wymieniony na nowy oryginał, czujnik wałka wymieniony na nowy oryginał, cewki sprawne, świece sprawne, jest zasilanie na zielonym kablu do cewki, jest przejście na kablach od czujnika wału do komputera. Alarm wycięty. Pompa paliwa podaje paliwo. Czym sterowane są cewki, masą? Bezpieczniki wszyatkie...
czujnik sterować pompa paliwo sterować pompa paliwo pompa paliwo sterować
plamy upadku drzwi zmywarki opadają kalibracja belki tensometrycznej
Prąd w obu kablach zasilacza LED - przyczyny Ustawienia kraju dla lepszego odbioru DVB-T2 w Łochowie