A jak to chcesz sterować z COM-a lub LPT bez mikrokontrolera? Przecież ramps to tylko 3 MOSFET-y i ponad 50 pinów które wymagają podłączenia do mikrokontrolera aby odczytywać krańcówki, temperaturę lub sterować silnikami, MOSFET-ami itp. Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.net/20_12605265... http://obrazki.elektroda.net/20_12605265...
Potryebujesy tranzystora NMMOS, dwóch rezystorów i diody wstecznej - to wszystko. Tranzystor musi być "logic level", czyli np. IRLML6344. Rezystor pomiędzy bramką i masą jest niezbędny do tego, żeby po włączeniu zasilania silnik nie ruszał. rezystor szeregowy pomiędzy wyjściem uC i bramką od biedy można pominąć, zwłaszcza, jeśli nie przeszkadzają Ci...
Dzieje się tak dlatego, że w przeciwieństwie do S1UP i S2UP wejścia S1DN i S2DN są zanegowane. Dla przykładu, podanie na wejście S1UP napięcia wysokiego powoduje, że Q8 przewodzi i Q5 jest wysterowany, natomiast podanie wysokiego napięcia na wejście S1DN powoduje, że Q14 przewodzi i zwiera napięcie na bramce Q11, wyłączając go (jednocześnie wyłączany...
Regulowana przetwornika / regulowany zasilacz. Pewną prostą formą tego pierwszego jest mosfet sterowany PWM.
Do twoich potrzeb wystarczy 2 tranzystory w układzie Totem Pole.
Transil nie jest potrzebny. Rezystor 1k może być za duży - zależy od mocy silnika i wsp. wzmocnienia prądowego tranzystora. W razie czego możesz zamienić na mniejszy. Poza tym jest ok. Jeśli w przyszłości planujesz sterować większymi silnikami to poczytaj o MOSFETach i sterowaniu PWM.
Nie możesz sobie tego rozwiązać na przekaźnikach? Będzie dużo prościej.
Na pewno warto, nawet jeżeli nie jest to absolutnie konieczne.
Zapomniałeś dodać ze stosuje się tam odpowiednie układy podwyższające napięcie aby te Mosfet-N'y miały szanse się chociaż otworzyć. Masz problemy z czytaniem ? ...No właśnie, jakich elementów, czy mógłbym prosić o schemat lub wskazówkę... A proszę bardzo . C1 i C2 można pominąć , nie są niezbędne do poprawnej pracu układu .
Wstawiasz pomiędzy silnik i zasilacz Mosfeta i sterujesz go PWM'em.
W tym układzie napięcie mało zależy od wartości opornika (i w zasadzie nie mamy na nie wpływu), natomiast zależy od niej prąd i trzeba dobrać opornik tak, by prąd był w granicach 40-50mA (taki prąd zapewni pełne włączenie BC639, a jeszcze nie grozi przegrzaniem BC548), taki prąd na oporniku 22Ω da napięcie około 1V. Jeśli podłączysz opornik i stwierdzisz,...
0,1 uF to 100nF :) Spróbuj tak jak na obrazku, dioda likwiduje przepięcia na silniku, a dwójnik RC z MOSFETA.
0,15A a 0,5A to "drobna" różnica. Poza tym 11V to początkowa różnica napięć, w miarę ładowania się pojemności bramki, to napięcie maleje i maleje też prąd ładowania. Niemniej nawet nie tu leży problem - masz różne czasy ładowania i rozładowania tej bramki. Ładuje się przez ten rezystor 75R, ale rozładowuje się przez złącze CE tranzystora sterującego...
Układ może wymagać dobrania rezystora 820k dla uzyskania odpowiedniej czułości, potencjometrem bym go nie zastępował (chyba że montażowym), bo powyżej położenia maksymalnej czułości układ przestanie działać. http://obrazki.elektroda.pl/1645312000_1... Nie ma tu MOSFET-a ale jeśli to silnik małej mocy nie będzie różnicy, brakuje diody...
Witam. Zastanawiam się nad sterowaniem silnikiem prądu stałego dużej mocy (2-5kW) . Można by skorzystać tu z mostka H i tranzystorów mosfet typu n i p . Sterowanie mocą można realizować za pomocą PWM to dość jasne dla silników małej mocy. A jak to jest dla silników dużej mocy ? Jak sterować mocą silnika z wykorzystaniem tranzystorów mosfet i nie zmniejszać...
Również nie mam doświadczenia przy takich mocnych silnikach jednakże wydaje mi się, że zbudowanie mostka H na tranzystorach MOSFET nawet po dwa równolegle powinno rozwiązać problem.
Cześć. Mam takie pytanie czy układ ten może sterować silnikiem zmieniając polaryzację . Czyli: -sterując nogą 2 i 3 uzyskam zasterowanie 2 mosfetów -sterując nogi 4 i 7 uzyskam zasterowanie 2 mosfetów (przeciwnie niż poprzednio odwracając za razem biegunowość na silniku) Nigdzie nie znalazłem zastosowania tego układu a przedstawione w pdf-ie są nie...
BYV42E na tej tez dziala ok
Witam Bardzo proszę o identyfikację elementu SMD o oznaczeniu 2320 obudowa SOT 23, prawdopodobnie jest to tranzystor MOSFET. Tranzystor pracuje w sterowaniu silnikiem drona
Spróbuj tego, co prawda jest na 500V/18.4A ale jest w miarę tani i wiem, że na pewno jest zdolny do pracy nawet powyżej 200KHz i przy dużych mocach. http://www.semiconductors.com.pl/web/pli... jest dostępny http://www.semiconductors.com.pl/
więc jak to zrobić , żeby sterować silnikiem o na większe napięcie. Poduczyć się na Forum. Masę o tym jest. :cry: A i MOSFETy też ktoś kiedyś wynalazł...i Darlingtony :D natomiast kolektor podłączyłem do akumulatora 12V . ...robiąc wtórnik emiterowy. Wiec czemu się dziwisz ?
Witam. Od pewnego czasu zmagam się ze sterownikiem silnika BLDC i ciągle coś... Podpowiedzcie jakie układy scalone są do tego typu zadania. Chodzi o sterowanie 6 tranzystorami lud zespołem tranzystorów MOSFET, kontrolą deadtime. Próbowałem na 3x IR21844 ale to chybiony pomysł. Chciałbym sterować silnikiem metodą C120Q+ Czyli dolne tranzystory pełnią...
Silnik ogólnie ma się kręcić w prawo lub w lewo (więc potrezebne będą 4 elementy), sterowanie będzie szło z mikrokontrolera (5V DC) Czyli mostek H. Cztery Darlingtony typu http://www.farnell.com/datasheets/296716... Lub MOSFETy.
irlz44 wg datasheetu otwiera się w pełni przy 2V Nie, przy Vgsth=1V-2V tranzystor jest jeszcze zatkany. Tak naprawdę każdy egz. tego tranzystora na pewno jest całkowicie otwarty przy Vgs=5V, przy 4V jest prawie całkowicie otwarty, a typowo jest otwarty dla Vgs=2,5V. uC zasilany jest z 5V? Jeśli temp. rośnie do ok. 80stC, t.zn. że ΛT=55stC=Rth...
Ja chce sterować 2 silniki a nie 4. Skoro i tak będę musiał iść do sklepu to bardzo bym prosił o sprawdzony schemat, spełniający w/w funkcje. Może być z tymi dodatkowymi Mosfetami z kanałem P.
Tym samym sygnałem nie wysterujesz P-mosfet i N-mosfet. przedewszystkim irf540 to N-mosfet i steruje się go potencjałem bramka-źródło a punkt S1A nie wygląda mi by leżał na GND. Tak samo z P-mosfet, steruje się go potencjałem między dren-bramka http://i.stack.imgur.com/Ywvbc.png
Sprawdzane na magnum THF 201 puls . Mi chodzi o teorię zasady , sterowanie tranzystorami mocy i tyrystorami Jakie to się odbywa ? PWM sterowanie silnikiem to wiem na czym to polega . Sterowanie falownikiem silnika wiem zmiana częstotliwości i napięcia . W spawarkach nie wiem
W ogolę te tranzystory są za "słabe" jak ma to sterować silnikiem od wycieraczek samochodowych. Proponuję jakiś Mosfet i sterować bezpośrednio z pinu uC. Sorry :D Źle spojrzałem na schemat (za bardzo miałem powiększony) i nie zobaczyłem tego mosfeta po prawej.
Z wyjścia mosfeta do masy trzeba dać rezystor (dużej mocy) i napięcie na nim mierząc sterować tranzystorem kluczującym...na elektrodzie znajdziesz aplikację dotyczącą ograniczenia prądu idącego na cewkę krokowca
Do takiego sterowania silnikiem należy użyć tranzystorów MOSFET. IGBT są stosowane do wysokich napięć i niskich częstotliwości. Za 2 zł można kupić tranzystory MOSFET o małej rezystancji. np IRFZ44. Co do sterowania to można je wykonać samemu poprzez pary komplementarne tranzystorów bipolarnych, lub wykorzystując gotowe sterowniki z separacją galwaniczną...
Zakładając że silnik ma pobiera 500W płynie 42A tranzystory sie nagrzeją powiedzmy do 100°C Rdson zestawu wzrośnie do 6mΩ? straty statyczne będą do 10W. Jak do tego mają sie straty przełączania? Kolega pisze że 170ns to duzo, ja założę że 12x więcej - 2µs to nadal mało, załóżmy w uprosczeniu że przez te 2us wydziela sie 500W, uwzględniając...
Ten silnik jest sterowany PWM poprzez MOSFETy widoczne obok rezystora. Sprawdź napięcie pomiedzy zródłem a drenem tych tranzystorow (oznaczenie na PCB FET1 i FET2 oraz diodę D1.
Witam Nie ma sprawy, zaraz coś się wymyśli. Silnik będzie sterowany przez mosfeta i można pomiar robić na rezystorze podłączonym do masy? Jakie napięcie referencyjne masz w uP? Najlepiej aby było około 2,56V, bo jak będzie 5V to układ elektroniczny skomplikuje się z powodu zabezpieczeń.
Dzięki, tym driverem mogę sterować silnik poprzez pojedynczy MOSFET ? Lepsze będą oczywiście mniejszcze częstotliwości PWM, ale rozsądnie będzie ok. 100 Hz ?
Na płytce sterującej US 69 są dwa tranzystory MOSFETY IRF 540 . Są to tranzystory wykonawcze ,dla silnika podającego drut. Jeden steruje obrotami silnika ,a drugi wyhamowuje silnik .Te dwa MOSFETY IRF540 sterowane są: T2 -mikroprocesorem V32 - PIC 16F819 pin 8, za pośrednictwem układu V1 TLP250 . T1 - wysterowują tranzystory:T19,T20,T21 i mikroprocesor...
Jak zastosujesz scalony "low and high side driver" to będziesz miał prawie tą samą zasadę działania, nieco szybsze sterowanie tranzystorami i o kilka elementów mniej. Jako przykład obejrzyj IR2110. Stąd niedawno zakupiłem MOSFETy IRF530 (dedykowane m.in. do sterowników silników), "dedykowane" - bełkot marketingowy, każdy MOSFET nadaje się do sterowania...
Witam mam pytanie czy sterując silnikiem za pomocą MOSFET-a należy na silniku dać diodę w kierunku zaporowym tak jak w przypadku sterowania przekaźnikiem? pozdro
To wogóle nie zadziała :( Do silników nie stosuje się takiego sterowania ze względu na bardzo duże straty mocy na elemencie sterującym (a już szczególnie jak silnik dociążysz). Zastosuj sterowanie z modulacją wypełnienia impulsów PWM, wtedy MOSFET pracuje tylko w dwóch stanach: włączeny/wyłączony i jest minimalna strata mocy na nim (praktycznie tylko...
Witam - te cztery tranzystory ( mosfety ) tworzą mostek H , który steruje silnikiem serwomechanizmu . W mostku występują mosfety N oraz P , te dwa skrajne są typu P. http://www.stansontech.com/download/Tren... Dodano po 5 Natomiast ten brakujący oraz ten spalony to typ N - o podobnych parametrach . Widać że uszkodzeniu uległy...
Używasz D-Mosfet czy E-Mosfet?
Jak myślicie czy dwa tranzystory mosfet IXFN 120N20 120A (480A w impulsie)/200V połączone równolegle dadzą rade sterować tzn. regulować prędkość obrotową silnika prądu stałego 10kW/80V (sterowanie przez PWM)? Czy to zbyt mały zapas?
Schematu nie ma. Chcesz skopiować czy naprawić? Jeżeli skopiować, potrzebna jest Ci wiedza nt. programowania, w podobnych układach siedzi uC i CPLD, Jeżeli naprawić, na zasilaniu jest przetwornica obniżająca na mc34063, na końcu masz n-mosfet`y które sterują cewkami silników. Mosfety są sterowane zwykłymi tranzystorami npn i pnp.
No właśnie myślałem aby dać w miejscu zasilania starego silnika jakiś tranzystor MOSFET i poprzez niego sterować silnikiem.
Mostek jest po to żeby zapewnić przepływ prądu w jednym kierunku. Silnik prądu stałego może być generatorem przy obrotach w obu kierunkach. Sterowanie tranzystorem przewiduje tylko jeden kierunek prądu.
opis: http://www.mcmanis.com/chuck/robotics/pr... schemat: http://www.mcmanis.com/chuck/robotics/pr... PS2501 to to samo co LTV817 (w zasadzie ty byś potrzebował wersje 847 - 4 optoizolatory w jednym...) Mosfety typu BUZ10/BUZ11 to N-mosfet, czyli napięcie sterujące musi być o ok.9V wyższe od napięcia na...
Takie sterowanie może wymagać dość złożonych przebiegów - jakie podajesz? I jakie parametry (w tym wszystkie indukcyjności!) ma ten silnik?
A co do pomysłu kondensatorów na wyjściu silników ? nie zależy mi na kierunku obrotów będą tam podłączone wentylatory pc i pompa WC więc mogłyby być jakieś elektrolityczne nawet wkręcone w te terminalbloki razem z kablami... czy taki pomysł ma jakąś szansę zadziałać będę bardzo wdzięczny z info / Kondensator na silniku nie ma nic wspólnego z kierunkiem...
Witam. Mam problem w znalezieniu jakiegoś tranzystora, sterownika do silnika dmuchawy nawiewu DC 12 V, 10 A, który będzie sterował prędkością silnika DC w Arduino. Obecnie użyłem: Moduł wysokiej mocy 2x MOSFET (DUAL D4184) Gdy ustawiłem prędkość silnika DC dmuchawy na analogWrite (mosfet_wentylatora,100), dmuchawa działała prawidłowo, kręciła się wolniej,...
On pisal ze 24V tylko do podgrzewacza A 19V do elektroniki wiec wogule do schematu nie zajrzal. A u ciebie 24v do zasilania elektoniki i podgrzewacza a 19v czy nowsze 24v do sterowania obrotami silnika podajnika wiec pomysl jesli mosfet steruje obrotami to na wejsciu mozesz dac i do 30v i tak obroty wysterujesz. Jak sie jeszcze wachasz to przeczytaj...
Cześć, potrzebuję stworzyć pewien układ sterowania silnikiem(prawo, lewo), za pomocą mikrokontrolera. Z wyszukiwaniem informacji doszedłem to etapu, że dobrze by było zastosować tzw. mostek H. Jednakże, doczytałem też, że w zasadzie jeżeli nie potrzebuję sterować prędkością obrotową silnika, to nie potrzebuję mostka, a jedynie dwa mosfety, jakoś specyficznie...
Witam, własnie uruchomiłem moduł i jest problem, samo sterowanie silnikiem działa świetnie, mosfet jest ledwo ciepły tak samo dioda. Dziękuje i pozdrawiam :)
Ten silnik może być sterowany przez tranzystor MOSFET. Nie wiem jak go chcesz sterowac czy PWM czy tylko włącz/wyłącz.
Wystarczy zwykły potencjometr na NE555 robisz sterownik PWM oczywiście do sterowania silnikiem potrzebny jest mosfet. http://obrazki.elektroda.pl/2515589800_1...
Ok, czyli ograniczenie prądowe też by się przydało? Wystarczy jakiś mosfet sterowany pwm na lini zasilania?
A jaki prąd płynie przez ten elektromagnes? IRF4905 (5zł) teoretycznie może przełączać 74A (w praktyce nie wiem, czy nóżki tyle wytrzymają, do takiego prądu powinien być przewód 10mm2, a one są dużo cieńsze). IRF9540 (3zł) i IRF9Z34N (2zł) 19A. Pewną wadą w porównaniu do przekaźnika jest większa oporność włączonego (IRF4905 0R02, IRF9Z34N 0R1) - przy...
tranzystor oraz silnik pochodzą z wkrętarki akumulatorowej sterowanej pwm jednak myślę ze nie pobiera 50A
Witam Ktrot , ten schemat ma istotny błąd, zaraz po włączeniu optron się spali, chyba że wcześniej padnie tranzystor PNP którym sterujesz. W ten sposób przez złącze baza emiter i tranzystor z optrona zwierasz zasilanie. Druga rzecz to oporniki w bramce MOSFETa, MOSFETY mają dużą rezystancję ale i dużą pojemność na bramce, jeśli silnik ma być sterowany...
Problem jak na załączonym obrazku. Dlaczego przy sterowaniu PWM mosfeta (niebieska linia) dostaje zakłócenia na linii zasilania 5V na uC (żółta linia)? Mosfet steruje silnikiem prądu stałego 24V. Kierunek pracy silnika jest sterowany przez przekaźnik. Czy są to jakieś zakłócenia z silnika? Jak takie coś wyeliminować. Zasilanie uC mam zbudowane w oparciu...
Poprawiam się - uściślam: - "logic level" to musi być N-MOSFET (jak podał kolega wyżej - np. IRLZ44) - od strony masy, sterowany wprost z uC (a wtedy silnik z drenu do +12V). Oczywiście równolegle do silnika dioda np. 1N400x. Jeśli P-MOSFET - to nie musi być "logic level", gdyż musi być poprzedzony pojedynczym stopniem na BJT (np. BC547) w ukł. OE i...
Spróbuj na tej stronie[url=http://www.bristolwatch.com/... wrzuć w google full bridge mosfet motor driver
W takim układzie kondensator powoduje,że tranzystor pracuje jako zmienna rezystancja (inaczej: zrobiłeś przetwornik cyfrowo-analogowy pędzony PWM). Czasem to nawet zadziała. Czasem nawet silnik wystartuje... ;)
Mam kompromisowa propozycję. Moderator ma rację: brak zasilania w układzie wg. mojego pomysłu (lub jego uszkodzenie) spowoduje unieruchomienie pompy paliwa. Wady tej nie ma poniższy układ. Styki przekaźnika zastąpiłem tranzystorem (bipolarnym lub mosfet). Jeśli natomiast wyjście transoptora ma sterować wejściem komputera (tak pisałeś na początku) to...
PWM to też nie jest regulacja częstotliwościowa, tylko regulacja wypełnienia, która zmienia co najwyżej widmo sygnału ale nie częstotliwość :) Regulacja fazowa to też takie PWM, tylko wartość szczytowa niestety się zmienia. Ja bym polecił układ na SG3525. Do sterowania silnikiem MOSFET. Można zrobić wspólną masę układu z tranzystorem i sterować go normalnie,...
mam silnik unipolarny. tranzystory mam 4. nie znalazłem w programie odpowiedniego bloczka żeby były 4 lub więcej wyjść:D w każdym bądź razie mam 4 mosfety sterowane przez wyjścia Atmegi od PA0 do PA3. na schemacie zmieściłem tylko 2 mosfety
Poczytaj trochę i zrezygnuj z pojedynczych tranzystorów. Jaką masz częstotliwość sterowania i czy sprawdzałeś dokładność wyłączania mosfeta /oscyloskop/?
Znalazłem w TME N-CH MOSFET IRFB320PBF 180A/75V za 10zł/szt ale P-CH tylko 75A więc trzeba by zrobić mostek tylko na N-CH MOSFET.
Chcę sterować predkościa obrotów silnika (prad bez obciazenia ok 4A) PWM-em. Wiem z poprezdniej dyskusji, że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie gotowego DRIVERA. Okazało się, że mam do dyspozycji "dual mosfet driver". Mam prośbę, czy mogłby ktoś pokusić się o narysowanie jak powinienem to polaczyć aby kluczować tylko jeden tranzystor?? Nie robi...
Sterować dolne tranzystory mostka przebiegiem PWM albo poszukać kontrolera silników krokowych. Prąd mierzyć na rezystorze włączonym między źródła dolnych tranzystorów a masę i na podstawie tego pomiaru sterować PWM. Dobry układ sterujący MOSFET-y to np. HIP4081. Scalony kontroler silników krokowych będzie miał na pokładzie gotowy mostek H oraz układ...
Otwórz obudowę sterownika i zrób foto. Od tego zaczniemy. Jeżeli silnik jest sterowany w DC PWM, to padł MOSFET kluczujący, jeżeli zaś fazowo w AC, to triak.
:arrow: Nie wiem jakie wyjścia ma mc i czy można sterować przekaźnik bezpośrednio czy trzeba tranzystor separujący. To najpierw sprawdzaj, a potem pisz - bo już trzeci raz palnąłeś głupotę. Przekaźnik potrzebuje ze 2X większego prądu, niż daje pin uC. Osobna sprawa, że typowy MOSFET potrzebuje do sterowania większego napięcia, niż daje pin uC - trzeba...
Wydaje mi się ,że widzę 8 ale być może to B. Obstawiam że to mosfet ponieważ steruje silnikiem szczotki w odkurzaczu Deebot. aktualnie jest zwarty.
To jakiś sterownik bramki tranzystora mosfet, firmy Silan (www.silan.com.cn) czyli chiński. Czy to służyło do sterowania obrotami jakiegoś silnika?
No to niezłe prądy. Możesz doprowadzić linie około 12V? Z niedużą wydajnością, do sterowania MOSFETów. Niedrogie i dobre będą np IRFZ34/44. http://obrazki.elektroda.pl/5982587100_1... EDIT Możesz też dopaść MOSFETy sterowane napięciami o poziomach logicznych, tj około 5V, wtedy można by wprost z procesora sterować aczkolwiek nie dam głowy...
transoptory to LTV846 mosfety IRF740 czujnik halla TLE4945L zasilanie transoptorów i halla 12V zasilanie mosfetów do 300V ma to być do sterowania silnika BLDC 10kW
BLDC. Brushless Direct Current. Bezsczotkowy. 5 fazowy. Na mosfetach. Sterowanie PWM.
Sorki ale się walnąłem, jest to buzzer pasywny, być może kiedyś był tam aktywny ale je zamieniłem z nieznanego mi już powodu, a konkretnie tak wygląda pod spodem. https://obrazki.elektroda.pl/7409619600_... Odłączyłem sterowanie jasnością przez PWM i buzzer milczy, ale... w programie mam możliwość sterowania 3 mosfetami ( a konkretnie...
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
"np. tani IRF540, działa od ok 3 V Ugs, sterowany wprost z portu Arduino przez rezystor ok 100 Ω" - a co ma do rzeczy napięcie progowe (bo to ono jest typowo 3V)? Istotne jest, że parametry włączenia dla IRF540 podaje się dla napięcia bramki 10V; wykres 5 w nocie Philipsa pokazuje, że dla typowego egzemplarza i niewielkiego prądu wystarcza 5V na...
Nie rozumiem pojęcia klucza, mógłbyś mi dać linka do schematu gdzie jest "klucz" Kluczem w tym układzie jest tranzystor MOSFET...
to jest silniczek z autka na sterowanie wiec chyba pobiera mniej więcej 2mA
(at)danthe Dziękuje za pomoc, jak mogę wykorzystać tranzystory z kanałem N, przecież trzeba + też sterować do silnika.
a ja się podepnę pod temat, gdyż chciałbym sterować silnikiem DC za pomocą PWM i zastanawiam się czy wystarczy jeden tranzystor MOSFET aby sterować silnikiem DC 12V, o tak jak na tym schemacie, tylko że ma być jeden, bo nie potrzeba mi regulacji prawo lewo http://obrazki.elektroda.net/32_12802570...
1) Z czego będzie pochodził sygnał sterujący 3) Dlaczego chcesz użyć tranzystorów z kanałem P 2) Ten schemat to chyba jakaś pomyłka
Jaką role pełni układ L293D do sterowania silników Może odwracać kierunek obrotów silnika, ten schemat nie wykorzystuje to; jest także "wzmacniaczem" aby sterować małymi napięciami(prądami) silnik o dużych prądach, 600mA Układ można zastąpić w zależności od mocy silnika (typ tranzystorów), dwoma tranzystorami mosfet N, ale cena będzie zbliżona to ceny...
Przeprowadziłem symulacje z dodanym MOSFET'em i indukcyjnością. Założenia: f = 1kHz - częstotliwość sterowania silnika. MOSFET = IRF510 L = 3,8mH, R=1om, I=2,8A - symulacja indukcyjności uzwojenia (ten prąd w modelu chyba nie odpowiada tym danym z katalogu silnika. W modelu to jest chyba prąd nasycenia ale nie che mi się dociekać) Przedstawiam wykresy...
BC547 ma dopuszczalny prąd kolektora 100mA a szczytowy 200mA. Przy sterowaniu bramki napięciem 9V należy między bramką mosfeta a kolektorem tego BC dać opornik o wartości co najmniej 9V/200mA=45ohm. Inaczej tranzystor BC może się spalić. Minimalna wartość opornika w kolektorze wynosi ze względu na prąd 9V/100mA=90ohm. Moc strat wyniesie wtedy 60mW czyli...
Układ znajduje się w module PWM sterującym silnikiem bieżni w obwodzie sterowania MOSFET-em.
Zamiast tych ULN użyj po prostu 4 tranzystorów mosfet np. IRF540.
podwójnym mosfetem od spodu płytki To jest raczej mostek H. Podwójny Mosfet nie dałby rady obracać silnikiem w obie strony. Idą nawet dwie ścieżki do kontrolera.
Należy nadmienić, że gdyby chcieć użyć MOSFET-a, to musi to być tranzystor tzw. "logic level". Zwykły MOSFET się tu nie nadaje.
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
... na bramki tranz. podaję również 24V.... jak dobrze liczę napięcie nie powinno spaść więcej niż 0,25V, gdyż prąd płynący przez silnik to w moim przypadku 2,5A.... Obliczenia obliczeniami - popełniasz błąd w założeniu :D . Zauważ, że chcesz mieć 24V na źródle górnego tranzystora. A przecież wtedy byłby on zatkany bo Vs=Vg, czyli Ugs=0. U Ciebie akurat...
Uszkodzony mosfet oraz dioda sterowania silnikiem, oraz brak połaczenia na pomiarze napięcia na OB2212
Ważny jest prąd - czy nie przekracza dopuszczalnego dla diody MOSFET-a. Duże napięcie indukuje się, jeśli układ jest źle zrobiony. Znam dwa poprawne układy: (1) układ push-pull z 2 MOSFET-ów i wtedy diody w MOSFET-ach zapewniają zabezpieczenie (o ile wytrzymują taki prąd, jaki masz); (2) sterować jednym MOSFET-em i stosować diodę zabezpieczającą równoległą...
podtrzymywac ma mniejszymi prądami w czasie pracy silnika (zależnymi od obrotów). Przepraszam za Off-Top, ale w silniku spalinowym ze świecą żarową służy ona tylko do rozruchu. W czasie pracy silnika, jej temperatura jest podtrzymywana przez proces spalania w cylindrze, więc nie ma sensu jej zasilać czymkolwiek.
Sterowanie jest plusem, przekaźniki typu MOSFET, płytka to Kincony A16. Chciałbym, włączając np. kanał 1, silnik kręcił się do przodu, kanał 2 do tyłu, tylko że to robi zwarcie, bo idzie plus na masę.
Jeżeli to ma być sterowanie silnikiem DC, to zrób to na jednym mosfecie, najlepiej n-mosfet, schematów w sieci znajdziesz mnóstwo. Pozdr
Ciężko cię zrozumieć, a problem raczej będzie banalny. Narysuj schemat i pokaż, gdzie masz problem. Na końcu MOSFET-a będzie silnik na 19,3 V i pomysł jest taki, by za pomocą modulacji szerokości impulsów sterować napięciem i - co za tym idzie - prędkością silnika. Modulacja szerokości impulsów nie zmienia napięcia impulsów, tylko wartość średnią
Podałem przykład z tranzystorem bo jest on wzięty z życia, już piszę w czym rzecz. Podłączyłem tranzystor MOSFET do zasilacza regulowanego a na jego obciążenie dałem mały silniczek. Obroty silnika bardzo płynie regulowałem tym zasilaczem a przedział otwarcia bramki tranzystora był między 2.5 a 3.5V (czyli od 0 do 100% obr. silnika). Stąd pomysł na...
mosfet sterować silnik sterować mosfet silnik arduino silnik mosfet
nadajniki tmobile power acoustik kalkulator wiatrowy
briggs stratton nierówna praca skuter elektryczny
Oś odciętych na charakterystyce lampy elektronowej – napięcie siatki Ug, napięcie anodowe Ua Hotpoint Ariston LFFA – demontaż bocznej obudowy zmywarki krok po kroku