Jaki prąd maksymalnie można puścić na układzie opartym na jednym tranzystorze i potencjometrze.Chodzi mi o sterowanie silnika nawiewu samochodowego.Chciałbym zastosować inny tranzystor oraz odpowiedni dobór rezystora ,zamiast potencjometru podawać napięcie od 2V do 5V ,nie musi być pełna regulacja obrotów .Czy takie coś zda rezultat? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
Nie wiem czy z poloneza wytrzyma, musi kolega spróbować
Właściwie wszystkie sterowniki c.o sterują silnikiem nawiewu fazowo, triakiem. Z tym że minimalne wysterowanie jest na poziomie ok. 15stopni. Buczenie jest kwestią oczywistą z racji dużego odkształcenia przebiegu zasilania.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
W astrze 1 nie ma silnka sterującego nawiewem. Są linki, krzywki itp mechanika napędzna pokrętłem. Czyli "wajchotronik". A że zimnym wieje ze środkowego nawiewu to Ten Typ Tak Ma (TTTM). Polecam wywlec kratki i na zimę zapakować tam gąbkę / szmatę / styropian.
No to wygląda na "rezystor" choć jeszcze sa punkty masy do modułu i silnika które trzeba posprawdzać. Moduł powinien sterować masą "puszczać " ją na silnik .
Ten rezystor steruje masą więc + nie będziesz miał .Zobacz przy samym silniku czy masz +12 .
Tak układ diagnostyczny nie obejmuje pojazdu. I nie może bo nie steruje bezpośrednio wentylatora nawiewu.
Sprawdź czy na silniku dmuchawy ) przecież było wyrażnie napisane , że chodzi o sterowanie nawiewem a nie o dmuchawę
Panel sterowania nawiewu jest uszkodzony. Podmień go
nie jest to związane s silniczkiem nawiewu,a samym modułem sterowania nawiewem.Naprawa banalna,trwa dokładnie 30 minut.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Jeżeli auto ma klimatronic to nie jest usterka, bynajmniej nie ten element.
Witam. Mam problem w znalezieniu jakiegoś tranzystora, sterownika do silnika dmuchawy nawiewu DC 12 V, 10 A, który będzie sterował prędkością silnika DC w Arduino. Obecnie użyłem: Moduł wysokiej mocy 2x MOSFET (DUAL D4184) Gdy ustawiłem prędkość silnika DC dmuchawy na analogWrite (mosfet_wentylatora,100), dmuchawa działała prawidłowo, kręciła się wolniej,...
https://obrazki.elektroda.pl/8974117700_... 8045 : moduł sterowania dmuchawy 8050 : silnik dmuchawy PSF1 : płytka sterowania - skrzynka bezpieczników komory silnika
Tak proponuje wymienić jeża. Na jeże wchodzi sterowanie z panelu . POmierz czy przychodzi napięcie sterujące z panelu oraz czy jest masa i zasilanie i nie ma napięcia wyjściowego.
Z reguły powinien być w pobliżu silnika dmuchawy. Spróbuj poszukać. A sterowanie nawiewem jest manualne(za pomocą pokręteł) czy elektroniczne? Jeżeli manualne sprawdź czy dochodzi wogole zasilanie.
No dobrze, brak masy równa się brakiem działania wentylatora, ale bezpieczniki są na plusie i zgodnie z zasadą działania jak i logiką wyciągając bezpiecznik robimy przerwę w obwodzie. Po takim zabiegu na jednym z dwóch styków gniazda bezpiecznika owszem powinno być 12V, ale na drugim przecież zero? Prosty schemat sterowania silnikiem nawiewu gdzie plus...
Napięcie akumulatora jest zawsze na silniku dmuchawy (+ akcesoria). Silnik jest sterowany masą z regulatora nawiewów. Radziłbym odłączyć przewody od silnika dmuchawy i sprawdzić Przejście (rezystancję) silnika. Może szczotki?? Pozdro
JESTEŚ WIELKI! Ale skąd wziąć kod silnika?
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
Mercedes S 500 L 4M. Jak w temacie. Brak sterowania silnikami nawiewów. Nie załącza klimy, brak błędów w klimie. Pokasowane wszystkie byki SD, we wszystkich modułach auta. Na wyświetlaczu klimy wszystko można ustawić, dmuchawa działa, czynnik w klimie jest, kompresor w testach startuje, ciśnienie daje. Na przycisku na stałe lampka klimy zapalona(off)....
Witam! Silnik który mam zamiar sterować to silnik dmuchawy nawiewu w samochodzie i pobiera on maks. coś koło 20 A przy 12V. Do załączania silnika wkorzystałem scalony power switch BTS650 (6mili omów po załączeniu) Całość początkowo odpaliłem na 80535 ale muszę przejść na ATmega32 i nie wiem za bardzo jak te PWM'y sprzetowe ruszyc. I jeszcze male pytanko,...
W 807 najczęściej padał moduł sterowania silnikiem nawiewu,jest on umieszczony na silniku (taki duzy radiator w ksztalcie litery "C"".Nie wiem tylko czy mozna zakupic sam modul czy wystepuje on z calym silnikiem.Tak czy inaczej warto by sie do niego dostac i sprawdzic czy jest zasilany i czy steruje jakies napiecie na silnik.Nie pamietam gdzie w 807...
Też myślę że bez schematu się nie obejdzie. Silnik pracuje na pełnych obrotach tylko na pozycji nr 6 i gdy wciśnięty jest przycisk klimy. Napięcie na żółto pomarańczowym jest 12.6V przy włączonym zapłonie. Podejrzewam że problem jest z modułem bo steruje on silnikiem po przez zmianę napięcia z tranzystorów mocy a rozbierałem przełącznik i badałem napięcia...
Witam, posiadam odpowiednie rozszerzenia do logo potrzebne do zrobienie sterowania zaluzjami chcialbym zrobic to na silniku krokowym 0-10v Pozdrawiam
Szukam schematu sterowania silnika dmuchawy (nawiewu powietrza) w RENAULT MEGANE 1,6 96r. (klima,obieg zamknięty).
Krótkie pytanie i równie krótka może być odpowiedź: Czy metoda: detekcja zera i wycinanie fragmentu sinusoidy ma sens w sterowaniu prędkością obrotów silnika od nadmuchu w piecu CO? Czytam te posty i głupieje kiedy to ma sens a kiedy nie. W sumie są trzy "rodzaje" odbiorników tak sterowanych: - grzałki - silniki komutatorowe (wiertarki, odkurzacze,...
Masz, zasilanie na tym bezpieczniku 40A? Powinno być po zapłonie albo po uruchomieniu silnika i iść bezpośrednio do silnika dmuchawy a sterowanie obrotami masą z przełącznika przez opornicę.
uszkodzony regulator prędkości obrotowej silnika nawiewu(takie dwa tranzystory)
Podejrzewam że powodem jest standardowa usterka aktuatorów/silniczków sterujących klapami nawiewu. Zwykle jednak nie same silniczki się przepalają, ale przestają działać ich potencjometry, przez co klimatronic nie wie w jakiej pozycji są klapy i przestaje nimi w ogóle sterować. Bywa że ukręci się plastikowy łącznik, wtedy silniczek kręci się non stop...
Jeśli dobrze zrozumiałem post to normalne. Silnik musi się najpierw zagrzać, aby w zimnym samochodzie nawiew zaczął grzać. Nie da się grzać powietrza zimnym silnikiem.
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
Jest zabawy... Szukaj uważnie śrubek. jak pourywasz, to potem będzie trzeszczało. Nawiewy, tunel, schowki wszystkie, zegary, kierownica, panel sterowania. Już nie pamiętam dobrze, ale chyba od strony silnika też ze dwie nakrętki były
Błędy masz tylko z silnika, a co dalej(BODY KOMPUTER?)
Ford Focus 1.6 tdci - sprężyna sprzęgła pod pedalem, w serwisie wymiana bodajże 300zl. Jak bylo o desce rozdzielczej to peugeot 407 - silniczki i sterowanie klapami nawiewu. Nie zależny serwis od 1200zl.
Witam oba silniki napędziłem wiertarką, być może pojemności i indukcyjności powodowały że trapez zaczynał przypominać sinusoidę przy większych obrotach nie jestem pewien różnic konstrukcyjnych ale są chyba różne rozłożenie magnesów lub inne niuanse powodują że rozkład pola jest inny kiedyś jeszcze badałem coś ala silnik BLDC od nawiewu w aucie tam trapez...
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Problem polega na tym ,że w tym samochodzie występuje modulik który steruje prędkością obrotową silnika nawiewu .Moduł ten padł i niestety brak zamienników ,dostępny tylko oryginał w aso opel za kwotę 580 zeta.Wyciągnąłem to ustrojstwo i okazało się że padły tranzystory mocy w tym module o symbolu TI829-1.Problem polega na tym że nie wiem co podłożyć...
Witam. Parę miesięcy temu zakupiłem samochód Mercedes w203 2002r 2.0benzyna ostatnio gdy nadeszły chłodniejsze noce zauważyłem że jest brał ciepłego ogrzania mimo przedstawiania temperatury zero reakcji, nie ważne czy silnik ciepły czy zimny zarówno też nie mogę sterować nawiewem ponieważ nie działa mimo kręcenia pokrętłem nie zmienia się nadmuch. Regulacja...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Zatem sam silnik do sprawdzenia. A po stronie auta zasilanie i sterowanie.
Cześć, chcę zamontować do mojego Peugeota Partnera 2011r z klimą manualną Webasto. Studiowałem trochę Google, ale nie do końca rozumiem pewne zagadnienia. W uproszczeniu są 2 rodzaje pieca - analog i cyfra. Analog działa wszędzie, cyfra przez CAN. I teraz pytanie. Jeśli chodzi o Webasto cyfrowe (wiadomo, musi być do danej marki z danego okresu, dodatkowo...
Mam takowe pytanie w celu rozjasnienia Z sterownika do silnika idą 4 przewody sterujące , czy ktoś sie orientuje czy idzie tam pwm czy sterowanie każdych driverów, czy inne?
Mam problem z nagrzewnicą w lagunie 1,8 benzyna rocznik 1995. Chodzi oto że słychaać jak chodzi silnik nagrzewnicy, a nie ma wcale nawiewu tzn z żadnego otworu nie dmucha moim zdaniem jak powinno. Sterowanie nawiewem jes nie mechaniczne a elektroniczne.
A ja obstawiam stycznik służący do kalibracji silnika sterującego klapami nawiewu.
bezpiecznik f40 , przewod zasilajacy +KK czarna pojedyncza kostka kostka wentylatora nad pedalem gazu silnik sterowany masa. a jak ma przerzucac nawiewami jak nie ma pradu
Witam Od kilku tygodni mam problem z samochodem VW T5 silnik 2,5 174 kM 2005r. w wersji Multivan. Chodzi o nawiew w drugiej i trzeciej strefie ( wentylator tylni ) oraz boczne dmuchawki. Kiedy przekręcę kluczyk w pozycją zapłonu wszystkie kontrolki zapalają się normalnie i nawiew włącza się tam gdzie chce, mogę nim sterować z przedniego panelu. Po przekręceniu...
Tam idzie tak-plus i masa zasilania oraz dwa przewody z silnika. No i sterowanie. Jak masz plus to sprawdź omomierzem, czy "widać" widac silnik.
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Jeśli układ rozgrzał się do 160°C to trzeba sprawdzić dlaczego tak się stało. O ile dobrze widzę, ten bezpiecznik jest w obwodzie bramki tranzystora MOSFET-N, więc jego prąd powinien być na poziome kilku mA. Jeśli przyczyną problemu jest ten układ to polecałbym sprawdzić wszystkie luty oraz elementy, a w szczególności te 3 diody i ewentualnie wymienić...
Mam pytanko co to jest na zdjęciu. Znajduje się to w układzie nawiewów golf 3 1.9 tdi klima manualna z góry dziękuję za podpowiedzi A rok tego samochodu? Jaka moc silnika? Panel sterowania nawiewu elektroniczny czy zwykłe pokrętła?
Witam serdecznie. Proszę o pomoc. Posiadam Hondę Civic VIII z silnikiem 2.2. Kupiłem ją z nieoryginalnym radiem, brakuje nawiewu powietrza oraz sterowania radiem z kierownicy. Wyświetlacz LCD od temperatury nie działa. Czy mogę jakoś obejść to?
W mondeo do pokrętła od rodzaju nawiewu dochodzi podciśnienie, albo źle jest podłączone w komorze silnika albo w ogóle nie podłączone, sprawdź przy silniku czy podciśnienia są ok a jeśli będą ok to musisz odkręcić panel sterowania nadmuchem i sprawdzić czy tam dochodzi podciśnienie, bo w mondeo zdarza się że się to pokrętło się rozszczelnia i wtedy...
Normalnie nawiew działał po stacyjce Nie po stacyjce tylko po uruchomieniu silnika. Standardowa usterka BSM (przekaźnik zasilający dmuchawę wewnątrz BSM), ja nie bawię się w naprawy tylko robię oddzielne zasilanie po zapłonie
Nie o to chodzi, że pracuje tylko jak się rozgrzeje silnik. To jest suche postojowe. Praca silnika nie na tu nic do rzeczy. Ono pracuje bez silnika i bez nawiewu auta. Ma osobne zasilanie w ropę i własny nadmuch i sterowanie. To jest postojowe, żeby motoru nie odpalać.
Cześć! W kosiarce mam regulator dźwigniowy (mechan.) sterowany nawiewem powietrza, chłodzenia silnika. Jak na silniku maleją obroty, pod wpływem obciążenia to nadmuch jest słabszy i skrzydełko na długim ramieniu się cofa, które jest podtrzymywane za pomocą delikatnej sprężynki. W rezultacie, jak skrzydełko się cofnie to, w następstwie spowoduje zwiększanie...
Problem banalny: wymian żarówek w panelu sterowania ogrzewaniem w hondzie (dwudrzwiowa). Panel to dwa suwaki: sterowanie silnikiem dmuchawy i temperaturą oraz przyciski do sterowania kierunkiem nawiewu. I trzeba wymienić żaróweczki. Udało mi sie dobrać do wszystkich tych w tym panelu. Może ktoś ma przepis, jak się do nich dostać?
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Witam Dostałem do naprawy moduł sterujący silnikiem nawiewu dmuchawy. Uszkodzony jest tranzystor H80NF55-08 produkcji ST.Jest to najprawdopodobniej jakiś mosfet dużej mocy.Ani w North ani na stronie oficjalnej ST nic interesującego nie znalazłem. Może ktoś wie co za to można wstawić?.Proszę o odpowiedź.
Witam Autko jak w temacie a w module sterującym silnikiem nawiewu zwarty tranzystor o symbolu ON5194... what this??? Przewaliłem googles i inne datasheety i ni cholery nie moge podpasować.:cry: Może ktoś już to ćwiczył i podpowie co tam "zainstalować" lub jakiś mocniejszy odpowiednik bo klient twierdzi ze już drugi raz mu padł ten modulik. Pozdrawiam...
Znajomy mechanik zdjagnozował usterkę tego regulatora i prosił o naprawienie. Z tego co widzę ( lub mi się wydaje, że widzę ) prawdopodobnę przyczyną usterki jest uszkodzony ostatni tranzystor, który steruje silnikiem wiatraka nawiewu. Możliwe, że to nie jest tranzystor tylko np. tyrystor. NIgdzie nie mogę znaleść informacji co to za element. Jedynie...
inna nagrzewnica (sterowanie nawiewami) wraz z innym regulatorem silnika dmuchawy, instalacja do body control module, złącza diagnostycznego, wyświetlacza informacji, czujniki: słońca, temp na zewnątrz, sterowanie automatycznym odmrażaniem lusterek kierowcy, pas, + oczywiście osprzęt w komorze slinika, a o przeprogramowaniu ECU/Body nie wspominajac..
Właśnie jestem w trakcje przebudowy nawiewu powietrza do mojego Junkersa (osobna rura doprowadzająca powietrze z zewnątrz budynku zawsze była), silnik nawiewu zamierzam sterować z diody LED świecącej (sterownik pieca, dioda na panelu sterowania) zawsze gdy jest odpalony piec, fotorezystor oświetlany tą diodą (czerwona) zmienia rezystancję przy świeceniu...
Doberek. Jeśli przeczytałeś temat od deski do deski to już wiesz co potrzebujesz. Jeśli nie czytałeś to podaj jakie auto, silnik, panel sterowania "nawiewem powietrza", czy jak dźwigniesz "maskę" masz naklejkę z napisem WEBASTO, a dokładnie co pisze: ZUHEIZER czy STANDHEIZYNG. Na początek chyba wystarczy.... :spoko:
sprawdz zabezpieczenia i sam wentylator
A ja bylem u dentysty, powiedzial ze mnie ktores zeby bola. Jak zawsze w punkt :) Uszkodzony zawór/elektrozawór na sprężarce klimatyzacji i/lub panel sterowania nawiewu. Jeśli był odłączany podczas pracy silnika to na bank będzie ubity. I kody błędów z układu klimatyzacji sprawdź i podaj.
Witaj, w instalację zasilania i sterowania nawiewem było wpięta jakaś dodatkowa instalacja od dogrzewacza lub od jakiegoś Webasto firmy Eberspacher, usunąłem to, poprawiłem wszystkie połączenia bo we francuzach to wszystkie kable i połączenia to żółto-brazowe i przegrzane, ale nadal nie chciał pracować. Dopięto po kilku uruchomieniach zapłonu moduł...
Witam. Mam następujący problem, mianowicie w mercedesie c 180 nie działa nawiew na żadnym biegu silnik dmuchawy sprawny Sterowanie tym silnikiem idzie przez układ znajdujący się za pokrętłami nawiewu, z tego modułu do sterowania idą dwa przewody (szaro czerwony i biało różowy) te przewody idą do jak się domyślam regulatora obrotów który jest przykręcony...
Posiadam klimatyzator fukimino ASW53 chcę go wykorzystać do zbudowania nawiewu z czerpni zewnętrznej do domu . Potrzebne mi jakiel kolwiek schematy z tego klimatyzatora dotyczące silników i sterowania. Mam nadzieję ze ktoś mi pomoże w tym dziele .
Exciter "cyt."wiec prosze naprawde o opinie fachowcow a nie domoroslych "elektryczkow". Niestety piszący te słowa nie dorósł nawet do tego, żeby go nazwać domorosłym elektryczkiem. W Lagunie II silnik nawiewu jest silnikiem krokowym sterowanym impulsowo czterema tranzystorami polowymi dużej mocy IRFP044. Te tranzystory są umieszczone pod płytką drukowaną...
Mam również problem z ze sterowaniem nawiewem powietrza w Astrze II. W moim przypadku jest to wykonanie DELPHI ( w starszych modelach jest BOHR). Też silnik cały czas się kręci i jedynie zmienia kierunek po naciśnięciu przycisku na konsoli. Silnik ma tak dużą siłę że wyłamał całą oś klapki regulacji nawiewu. W silniku na pewno niema żadnego sprzęgła....
Sterowanie jak wychodzi z klimatronika to sprawdź czy do opornicy dochodzi i czy masa z niej wychodzi, ważne aby plus i masa i sterowanie do opornicy dochodziło.
Wg zdjęć to masz klimatyzację półautomatyczną SAC .Tam są dwa silniki krokowe jeden od rozdziału (nogi,kabina,szyba itp ) i drugi ciepłe zimne + silnik obiegu wewnętrznego . Ciepłe zimne tylko przez klapę w zespole nagrzewnicy - nie ma zaworu (nagrzewnica ciągle ma obieg). Bez mechanicznej ingerencji tego nie przestawisz . Przesyłam schemat do wglądu...
Witam jestem po raz pierwesz na tym forum i tak jak w temacie potrzebuje schematu nawiewu do XMa 93r. silnik 2.1TD. A może ktoś wie dlaczego ten nawiew nie działa podmieniałem sterowanie z innego i też lipa dmuchawe tez i dalej nic ??? Z góry dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam
Są to silniki w centrali wentylacyjnej realizującej nawiew i wywiew. Automatyka realizuje nawiew (chłodzenie/grzanie) i wywiew. Sterownik posiada ustawienia na dwie prędkości silników, sterowanie poste -napięcie na styki zasilające uzwojenia silników
Witam, zrobiłem w swoim samochodzie regulator prędkości silnika wentylatora nawiewu i pojawiły się problemy. Silnik jest sterowany PWM'em (32khz) kluczuje nim tranzysor MOSFET(80N055). Sam regulator chodzi dobrze, ale zakłóca mi działanie komputera wtryskowego (obrotomierz wariuje, odczyt z lambdy niestabilny itp.) Co można poradzić w takim przypadku?...
Witam. Poszukuję jakichkolwiek informacji na temat tranzystora: 2209 1A60 Znajdował się on w sterowniku oczyszczacza powietrza firmy Honeywell HA120E, miał obudowę TO-92. Spalił się tak, że zostały tylko nóżki i "plecy" z powyższym oznaczeniem. Przewód biegnący z emitera służy najpewniej do sterowania silnikiem od nawiewu (wyprowadzenie na płytce jest...
zamontuj kilka czujników temperatury w aucie(wyloty z nadmuchu,środek kabiny) - połącz to ze sterowaniem sprężarki - weź poprawke na temperaturę zewnętrzną (kolejny czujnik). Dołącz do tego jeszcze sterowanie nawiewem powietrza ciepłego i zimniego (kilka silników na klapach)Oczywiście do tego wszystkiego jakiś sterownik na procesorku. No i masz gotowy...
Czy ktoś ma może informację o co chodzi z tym czujnikiem temperatury? Jedyne czego się doszukałem to że przyłącza się go do + zasilania i zwiera się on poniżej +5°C Interesuje mnie co to daje w naszych piecykach (webasto TTC) Otóż mam zainstalowany taki piecyk w sporym aucie osobowym i używam go zarówno jako ogrzewania postojowego jak i w czasie jazdy...
Swietnie sprawują się http://www.thermokon.pl stosuję w kanałach sygnał wyjściowy programujesz na dipswitch, Pomiar prędkości też można wycisnąć do 20m/s. Przy tych pomiarach możesz bezpośrednio sterować falownikiem nawiewu. Elektrozawór od mycia wepnij w styk pomocniczy silnika i nic więcej nie potrzebujesz
witam mam problem z w/w wymienionym modulkiem - samochod ma climatronic i smieszny regulator PWM do sterowania silnikiem nawiewu. modul polecial - spalilo irfz44S po podmianie cisza (wczesniel byly przebite) czy ktos ma schemat do w/w wymienionego modulu ? numer modulu siemens 539.9960.010 pozdro
Mam ciekawą sytuację w Skoda Fabia 2 1.2 51 kW, dotyczy regulacji nawiewu powietrza. Podczas pracy silnika, ogrzewanie jest włączone na ciepło, wentylator na 2 biegu, a gdy przełączę pokrętło od sterowania nadmuchem w pozycji na szybę, po chwili sama włącza się klimatyzacja, jak na filmiku.
Spróbuj uderzyć pod schowkiem w wentylator przy włączonym nadmuchu jak zaskoczy to pewnie szczotki na wykończeniu, a jak nie to żarówka w wtyczkę silniczka i będziesz wiedział czy silnik czy jego sterowanie.
Witam jak w temacie. Jak zdiagnozować SPHEROS Aerosphare word schemal3 w Autosanie A1012T z 2008r ? Działa chłodzenie,grzanie jednak po ustawieniu temperatury powyżej 22°C na desce wyświetla "Usterka układu klimatyzacji". Jak obniży się poniżej 22°C komunikat znika. Wymienione były moduły sterujące silnikami nawiewów, były uszkodzone i 2 silniki. System...
Kolego to co masz zamontowane w samochodzie to nie jest pełne webasto tylko tak zwane dogrzewanie silnika. Po wciśnięciu PWR włączasz/wyłączasz po prostu sterowanie wentylatorem. To całe Webasto załącza się przy włączonym silniku i przycisku PWR i ustawionym na max ogrzewaniu. Jedni piszą że musi być 1/3 baku paliwa mi jednak włącza się zawsze nawet...
Mój patent pracuje już blisko 10 lat. Napędem jest silnik wycieraczki z malucha z kompletną przekładnią. Cięgnem jest linka rowerowa. Najpierw klapka pracowała sterowana termostatem analogowym , a od 2009 dobudowałem sterownik mk i uzupełniłem nawiew przez silnik z dmuchawą. Przełącznikiem mam możliwość wybory ciągu. Na filmiku sterowanie ręczne. https://www.youtube.com/watch?v=jRdtjV5c...
A powiedz mi kolego czy trzeba rozbierać wszystko do okoła żeby się tam dostać ?? I czy te objawy o których mówie były by zgodne ?? Bo nie kreci sie silnik dmuchawy i nie ma sterowania nawiewami.:|
Dzień Dobry ! W moim samochodzie mam problem z nawiewem : po włączeniu zapłonu, na panelu wyświetla się temperatura i skala nawiewu - po uruchomieniu silnika po chwili włącza się napis "serwis" - temperatura zostaje bez możliwości sterowania - znika skala nawiewu. Przy sprawdzeniu na wyjściu kostki do silnika wentylatora brak napięcia - bezpieczniki...
Temat jest następujący. W samochodzie osobowym z instalacją 12v układ sterowania prędkością dmuchawy wnętrza oparty jest na tranzystorze Darlingtona NPN w obudowie T03 który steruje pierwszym i drugim biegiem (trzeci najwyższy jest sterowany bezpośrednio). Plus jest połączony na stałe z silnikiem komutatorowym, natomiast minus tzn. masa "przechodzi"...
W sterowaniu wentylatora nawiewu mam dwa elementy FW26925A1,obudowe mają jak 2N3055.Czy ktoś może mi podpowiedzieć co to za elementy. Silnik wentylatora sprawny,brak nawiewu.
Zasilania silnika. Brak zasilania na przekaźnik. Sterowanie masz sprawne. Zobacz bezpiecznik i jego gniazdo. Masz pewnie wypalone.
Znalazłem naklejkę z typem urządzenia: Mod: AKP 241/05 IX Typ: FXVM6 3,2kW Więc tylko wymiana modułów ratuję sytuację? Macie może wiedzę gdzie to można kupić w rozsądnych pieniądzach? Jak się zorientować który moduł padł? Będę wdzięczny za odpowiedź, Pozdrawiam, Wojtek. Dodano po 46 Jeszcze sobie kombinuje że jeżeli te moduły są takie drogie to wyprowadzę...
bost vehler jak dobrze odczytałem to mi wygląda na coś z silnikiem nawiewu lub jego zasilaniem? (sterowanym z climtrnka)
Witam moim zdaniem wina lezy po stronie oponika ktory zwykle steruje obrotami nawiewow. nalezy go szukac w nagrzewnicy w okolicach silnika nawiewu(4 grube przewody) jak go wyjmiesz to miernikiem sprawdzasz przejscie powinno byc kazdy z kazdym
Witam, oto schemat i opis instalacji elektrycznej do instalacji klimatyzacji i sterowania nawiewami. Mam nadzieję iż się przyda i uda się spiąć instalację. Ja w swojej beczce musiałem zbudować od podstaw sterowanie gdyż nie miałem nic prócz modułu z pierwszej wersji klimy bez elektryki oraz sprężarkę ZEXEL z dorobioną łapą do silnika OM616 zamiast YORK-a...
Witam. Silnik nadmuchu sprawny, rezystor sprawny, panel climatronic 7M5907040N też sprawny. Na panelu sterowania moc nawiewu nie reaguje, zarówno przód, jak i tył. Potwierdzam andrzej_7777, w naszym przypadku Ford Galaxy także powodem uszkodzone podgrzewacze spryskiwaczy 7M3955181C . Dziękuję za przyśpieszenie diagnozy.
dziś wykonałem test żarówką i wygląda na to, że opornik jest ok. Żarówka świeci jaśniej albo słabiej, w zależności od sterowania nawiewem. Po podłączeniu samego silnika dmuchawy, tak samo, chodzi raz szybciej a raz wolniej adekwatnie do zadanej mu prędkości. Ale silnik nadal piszczy wiec wszystko wskazuje na to, że to jednak silnik jest już wysłużony...
1 nie mam schematu ,już szukałem brzęczykiem i cisza niestety Jeżeli nie ma przejścia - nie będzie działało! silnik jest sprawny miałem go na stole jest zamontowany w zamku . Czy do zamontowanego w samochodzie silnika dochodzi impuls sterowania, otwórz- zamknij?
sterować nawiew sterować nawiew silnik krokowy nawiew silnik
klawiatura labtec pralka whirlpool bęben ociera zasilanie manipulatorów integra
pralka indesit cieknie pralka indesit cieknie
Kamera cofania - ikona wykrzyknika po wrzuceniu wstecznego Sony HCD-N300 - brak podtrzymania zegara po zaniku zasilania