Każdy nowoczesny alarm posiada funkcję przełaczającą , na czas dłuższy i krótszy. W jadnych jest to mikro przełącznik, w innych zworka, w jeszcze innych przerywa się ścieżkę. A czy czasem w Mercach nie jest tak, że wystarczy tyknąć kluczykiem i nie czeka się trzymając kluczyk przekręcony przez pięć sekund, aby zamknęły się drzwi?! Wystarczy lekko przekręcić...
Zobacz tu jest instrukcja serwisowa: :arrow: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... Zamek drzwi sterowany jest przekaźnikiem RY6 przez złącze CN9 pin6.
W drzwiach kierowcy lub na lewym słupku- trzeba wpiąć się w przewody czerwony z żółtym paskiem i czarny z białym paskiem(trzeci przewód w tej wiążce ma kolor czerwony -jest na nim stale +12V).Zamek sterowany plusem,więc współczesne sterowniki nie będą pasować,trzeba zastosować tzw.przekładkę na przekaźnikach tzn.minus ze sterowania ma sterować przekaźnikami...
Witam. Zmianę polaryzacji napięcia dla silniczka przy pomocy przekaźników można zrealizować w taki sposób. http://obrazki.elektroda.net/98_12375794...
Dobrze kombinujesz, będzie działać. Sterowanie "-" /minusem/.
Zamek w passacie sterowany jest plusem,najlepiej znaleść przewody od sterowania zamka przez kontrolke, jeden koniec kontrolki podłanczasz do plusa a drugim wkuwasz sie w przwody w lewym słupku od kierowcy. Jaki masz alarm ? Możliwe że masz sterowanie centralnego zamka minusem musisz założyć w tym przypadku przekaźniki. Życze powodzenia.
wystarczy zwykły sterownik uniwersalny centralnego zamka Prędzej radiolinia i przekaźnik.
dajesz zwykly przekaznik ktoremy dajesz zasilanie z przewodow pradowych silownikow zamka. potrzebna jest jescze 1 moze 2 diody prostownicze troche pokombinuj i juz masz problem rozwiazany mam tak u siebie od kilku lat . jak nie dojdziesz sam to przypomnij sie wieczorem to narysuje co i jak
Interesuje Cię tylko sterowanie zamkiem, czyli przekaźnik + rezystor 1kOhm wpięty w przewód fioletowo-czerwony: http://obrazki.elektroda.pl/6786713300_1...
Sterownik z wyprowadzonymi do krosowania 6-oma stykami przekaźników, możesz "zmusić" do sterowania centralnego zamka w Xsara. Sterowanie podłącz wg. schematu i opisu z załącznika:
Partyzantka straszna :) ale oczywiście technicznie możliwe. Sygnalizator możesz podłączyć separując wyjścia central diodami np.1N4001. Szczegółowo łączysz katody diod do wejścia "+" sygnalizatora a anody odpowiednio do wyjść central. Oczywiście łączysz masy obu central. Jako "klawiatura" możesz użyć zamek szyfrowy jakikolwiek z bistabilnym przekaźnikiem....
Zgadza się. Chcę podłączyć dodatkowy sterownik oświetlenia wewnętrznego. Wyjaśnienie: przewodem o którym pisałem sterownik centralnego zamka podaje masę do odbiornika i zamków w momencie otwarcia cen. zamka. Zanika po zamknięciu. Do niego jest podłączony przewód od centralki alarmowej. Przy otwieraniu auta z pilota otwiera się cen. zamek i wyłącza alarm....
Najlepiej zastosuj przekaźnik bistabilny z dwiema cewkami. Wtedy zamek będzie przełączał w jedną stronę, a Ty np: przyciskiem w drugą. Rozwiązanie z podtrzymaniem nie jest zbytnio dobre do tego celu. Chwilowy brak zasilania, przekaźnik puści i po bólu... Co do układu z podtrzymaniem wystarczy jedna para styków. + zasilania na styk wspólny, z NO zasilanie...
Witam wszystkich i proszę o pomoc!!!! Ma pewien problem. Bóduje zamek szyfrowy z przekażnikiem który ma otwierać zamek motylkowy. Mam pomysł żeby sówakiem poruszał silnik krokowy, ponieważ nie widzę innego sensownego rozwiązania. Mam pytanie czy tym silnikiem można sterować w jakiś prosty sposób tak aby przekaźnik zamka go uruchamiał i unieruchamiał....
Witam Gdzie w wymienionym samochodzie znajduje się sterowanie centralnym zamkiem? Chcę założyć nową centralkę do centralnego zamka z pilotem. Chciałbym podłączyć ją zamiast starej uszkodzonej. Czy stara centralka steruje zamkami przez przekaźniki? Proszę o pomoc.
No ja już tu czegoś nie rozumiem. Specjalnie podałem schemacik połączeń pompy z zamkami. Nawet, gdyby kolory były inne to i tak wszystko widać dokładnie. Jaki jest problem w powieleniu styków zamka przekaźnikami? Dla pewności omomierz w dłonie zbadać przypadek zamka, zrównoleglić styki zamka przekaźnikami do przewodów i wtedy nie ma różnicy, czy sterowanie...
tak tylko w tym jest problem ze rolls juz ma sterowanie c. zamka, tylko chce zrobić żeby mu kierunki mignęły przy właczeniu i wyłączeniu!!!
Prawidłowo sformułowane pytanie. Przy nieudanej próbie podpięcia sterania centralnym coś padło w aucie. Pompka została naprawiona i centralny dalej nie działa. Ktoś posiada jakieś schematy lub robił podobny przypadek ? Audi a6 1995 centralny sterowany irdą.
Cześć. Możliwe, że nie musisz używać żadnych diod prostowniczych. Prawdopodobnie oba te urządzenia sterują elektrozaczepem poprzez przekaźnik. Musiałbyś podać schemat tego zamka bezstykowego i wyłącznika czasowego. Jeśli nie masz dostępu do schematów to możesz profilaktycznie zastosować w tych miejscach co zaznaczyłeś diodę prostowniczą 1N4001 :)
Biało/zielony - zamykanie, Biało/niebieski - otwieranie, Połączenie przekaźników sterujących z rys."B" Twojej instrukcji (sterowanie impulsami masy).
Trochę inaczej. Przycisk zamka steruje przekaźnikiem wewnątrz kasety, więc na Twoim rysunku zamiast przycisku będą styki SW1 i SW2.
Nadal nie podałeś większej ilości szczegółów, ale trudno. Pomijając przypadkowe łączenie przewodów zakładam, że problem polega jak powyżej na złym sterowaniu alarmu na zamek. Jeśli już masz właściwe przewody po stronie oryginalnej instalacji auta to teraz czas skupić się na samym alarmie. Sprawdź w instrukcji jak ustawia się w Twoim modelu sterowanie...
Można to oczywiście zrobić na wiele sposobów, ale ja akurat bym to zrobił tak: zaczep podłączamy pod wyjście zaczepu zamka szyfrowego. na wyjściu sterującym zaczepem domofonu ( czyli w miejsce zaczepu) dajemy przekaźnik z cewką na 12VDC a jego styki robocze ( NO COM) podłączamy do wejścia na przycisk otwarcia w zamku szyfrowym. ( zgodnie ze schematem/instrukcją...
podłączenie bezpośrednio pod siłowniki Tak, tylko w "spoczynku" na obu przewodach jest wystawiona masa. Podanie +12V ze sterownika wymaga na ten czas odcięcie (przekaźnikiem) przewodu od strony fabrycznej wtyczki.
Na czas podania impulsów zamknij/otwórz przewody sterowania muszą być odcięte od wkładki. Więc albo barbarzyńsko likwidujemy sterowanie z drzwi, albo tak jak w książkach piszą puszczamy przewody sterowania przez przekaźniki.
Oczywiście można bez rejestru szeregowego - jak sądzę intencją autora było oszczędzenie kilku pinów IO, nie wiem po co. Można LCD podłączyć bezpośrednio do MCU, schematów w sieci znajdziesz tysiące. Na schemacie masz sterowanie przekaźnikiem, możesz sobie pod niego podłączyć co zechcesz. Jeśli chcesz sterować elektromagnesem przekaźnik może być niepotrzebny,...
Witam Nie potrzeba żadnych dodatkowych przekaźników .Trzeba się bezpośrednio podpiąć do przekaźnika sterującego pompą zasilającą siłowniki.Jest on obok pompy. Pozdrawiam
Witam. Przy pomocy standardowego przekaźnika samochodowego na 12V. Na sterowanie cewki przekaźnika podajesz ten minus a na styki robocze plus. Wpisz do szukaj przekaźniki i wszystko będzie ładnie opisane.
26 pinowe niebieskie złącze pod bezpiecznikami: pin 11,12,13 - krańcówki pin 5 i 8 - stan centralnego zamka (ale tu już sam pokombinujesz, bo trzeba rozwierać sterowanie) Można też bezpośrednio sterować przekaźnikami centralnego zamka w BSI. Prawda, że proste ? Dasz sobie radę.
Nie ma problemu. Należy zastosować układ dwóch przekaźników , który zamieni sterowanie - wychodzące z alarmu na +.
Sterownik który masz posiada sterowanie siłownikami.Opis masz i tam widać gdzie się wpiąć ze sterowaniem masą.Przerób na przekaźnikach wewnątrz na sterowanie masami i podłącz się wedle opisu który posiadasz,dla pewności skontroluj to żaróweczką.
Odetnij czarny i biały, pomarańczowy i różowy do masy i wtedy na niebieskim i zielonym będziesz miał wystawiany sygnał masy. Podłącz je w miejse, gdzie miałeś podłączone sterowanie starej centralki (prawdopodonie jakieś przekaźniki)
Dzieki wielkie wszystkim za pomoc, gdyż udało mi sie rozwiązać problem podłączenia alarmu do fabrycznej instalacji zamka centralnego. Dodam tylko że najlepszym rozwiązaniem jest sterowanie poprzez wpięcie dwóch przekaźników do przewodów 13 i 15 wychodzących z szarej wtyczki przy BSI. Sterowanie polega na przerwanie przewody przekaźnikiem i równoczesnyp...
Sterowanie na jednym przewodzie - biało/srebrny. Chwilowe przerwanie tego przewodu zamyka zamki, podanie na niego masy otwiera. Do zrealizowania na jednym przekaźniku. Sprawdź jeszcze, czy przy module na lewo od kolumny nie ma sterowania masą na przewodach białym i biało/czerwonym.
Ciekawie rozwiązane sterowanie RFID. Czy konieczne było wykorzystanie ULN2003 zamiast zwykłego sterowania przekaźnikiem poprzez tranzystor?
To jest schemat do 2 przewodowych kostek otwieranie zamykanie a w tej pandzie jest na 1 przewodzie zamykanie i otwieranie więc jedna pin w kostce jest Nie zrozumiałeś mojego wpisu. Podłącz sterowanie bezpośrednio do pinów "mikrosilnika" umieszczonego w kasecie zamka drzwi kierowcy. Jednocześnie przekaźnikami "odcinasz" przewody w "kierunku" fabrycznego...
Witaj. Za mało danych by jednoznacznie odpowiedzieć. Dążę do tego, aby atmega (sterowana bezprzewodowo np modułem RF) po naciśnięciu guzika nadawała stan wysoki na port (np PD1), który będzie sterował przekaźnikiem (po zamknięciu obwodu zamek się otwiera). Zmierzyłem, że w instalacji samochodowej panuje napięcie do 12v. Chciałbym wiedzieć, czy zaproponowany...
Niekoniecznie chińskie. tyle tylko, czy jest sens ładować cokolwiek droższego w tak stare auto. Kup jakiś uniwersalny, z pełnym interfejsem sterowania siłownikami (wbudowane przekaźniki), który będzie sterował bezpośrednio. Oryginalna instalacja centralnego do pełnego wykorzystania.
Zastosuj przerzutnik np. na 4017 a na jego wyjściu sterownik zamka Unister skonfigurowany do sterowania jednym przewodem - "poziomem masy". Do dodatkowego kanału alarmu podłącz przekaźnik, który wysteruje 4017. Przerzutnik w takiej aplikacji, musisz wysterować dodatnim impulsem na wejście. Sterownik zamka Unister podłączony do przerzutnika będzie sterował...
Przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie kierunkowskazem znajduje się na płytce sterownika (jak napisałeś - puszki) centralnego zamka. Zazwyczaj stosowane są dwa (L i P) lub jeden i dwie diody odpowiedzialne za rozdział L i P strony.
Musisz sprawdzić ten przekaźnik, czy ma czym sterować i gdzie. Pozdrawiam.
Jakby już komplikować układ i czynić go użytecznym, to warto by dodać: - zapasowe zasilanie z akumulatorka, z kontrolą napięcia na nim i doładowywaniem - to na wypadek zaniku prądu w sieci co przy pojedyńczym zasilaniu powoduje, że nie dostaniemy się do domu. LCD może wyświetlać ostrzeżenie, że akumulator jest rozładowany a także np. zasilanie idzie...
No to musisz dołożyć jakąś bramkę z zatrzaskiem,albo jakiś mały przekaźnik bistabilny i po bólu :) Pozdrowienia
Macie racje, można coś spalić i będzie tylko dodatkowy koszt. Planuje zrobić inaczej, zamek zasilę bezpośrednio z sieci (nie przez centralkę) przez zasilacz 12V, a z centrali wezmę tylko sygnał zamka który będzie sterował przekaźnikiem.
Wychodzą 2 tylko te 6 musisz połączyć w odpowiednią konfiguracje według opisu sterownika. Pawdo[podobnie sterowanie plusem i taką wersję łączenia musisz wybrać i te 6 przewodów połączyć w wyzwalanie plusem, patrz instrukcja. Powiem Ci jeszcze tyle że w 97r musiałem odcinać przewody sterujące od zamka przekaźnikiem i dopiero wtedy podawać sterowanie....
(...) za domykanie szyb) do zółto-niebieskiego, stwierdziłem, że skoro przez przypadek znalazłem tę funkcję, to ją podepnę. Działa prawidłowo Kupiłem taką centralkę: Link (Modemix STER003) Jeżeli chodzi o elektrykę w samochodach, to nie mam pojęcia co się, z czym je, także prośże o wyrozumiałość. Dzień dobry, Rozumiem Twoją sytuację i z chęcią postaram...
Przekaźniki te sterują bezpośrednio mechanizmem zamka w samochodzie? Jeżeli tak, to najprościej jest przez uC załączyć tranzystor, który by z kolei załączał przekaźnik. Jednak ta metoda omija sterownik zamka centralnego - czy o to autorowi chodzi?
wystarczy podłączyć wejście czujników do wyjścia (-) sterowania zamkami .A swoją droga to ciekawe co piszesz -cos co zastepuje przekaźnik
Zacznijmy od tego jak masz sterowany centralny zamek, fabrycznie były sterowane pneumatycznie, a u Ciebie jak jest??????????
Jak szyby i dach działaja cały czas to masz przekaźnik zasilający te obwody załączony ciągle.Jest on nad nogami kierowcy 2 grube czerwone przewody idące do niego i 1 lub 2 cieńsze.Wyjmij go i sprawdź pobór prądu.Te 0,3A to wygląda na pobór przekaźnika.Tym bardziej jak masz zamotane sterowanie zamkiem a tym przekaźnikiem steruje bodajże moduł zamka/szyb.
W okablowaniu wychodzącym z lewych przednich drzwi znajdź zielony kabel (otwieranie zamka) i popielaty (zamykanie). Poamiętaj że jeżeli autoalarm steruje zamek podaniem masy to musisz zrobić prosty układ na przekaźnikach ponieważ w pasacie zamek sterowany jest przez podanie +.
Jezeli posiadasz pneumatyczny cetralny to musisz uważać bo on nie ma jakotakiej centralki tylko jest sterowany z siłownika prawych i lewych drzwi przednich i łatwo jest go uszkodzić. Mam też audi z pneumatem i żeczywiście sterowanie odbywa się na zasadzie zmiany biegunowości +/-. Aby skutecznie i bezpiecznie rozwiązać Twój problem musisz zrobić proste...
takie "coś" robi się na jednym przekaźniku,sygnałem który masz sterujesz przekaźnik,a styki przekaźnika podłączasz do "+" i na wyjściu masz już sterowanie plusem...chyba o to chodziło? a to czy sygnał jest wystawiany przy sygna czy jego braku ustalasz za pomocą styków przekaźnika NC-NO
Staruszek RXA nie posiada typowego wyjścia sterującego cent. zamkiem. Należy wykorzystać przewód pomarańczowo-czarny( masa po uzbrojeniu) i przez interface np. ST 11 sterować centralnym. Jednocześnie ten sam przewód steruje przekaźnikiem blokady silnika.
Witam W zał. schemat i opis - Zamki drzwiowe Opel Omega 2.0 (1986 do 1989). Sterowanie - przekaźnik (R1) znajduje się za płytą ochroną z prawej strony, nad modułem sterowania silnika (obok przekaźnik ster. pompą).
Jedynie można by próbować wlutować się w sterowanie przekaźników centralnego zamka w tym alarmie. to szkodliwa porada bo master jak poda masę na przekaźnik to nie odpuści po sekundzie i za chwilę spali wszystkie siłowniki żeby ogarnąć problem dokup sterownik zamka pod siłowniki ze sterowaniem z drzwi np foto na allegro 20zł https://obrazki.elektroda.pl/3743062100_...
sa sterowniki ktore po podaniu masy zamykaja a zanik masy otwiera zamki koszt okolo 25zł szkoda wiec czasu i kombinowania
Jezeli słychać "pyknięcie" a żadne drzwi nie działają to nalezy szukać w sterowniku a nie przełączniku.Przecież to takie logiczne,po co szukać w przełączniku skoro steruje jakimś przekaźnikiem?
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zwora elektromagnetyczna sterowana przekaźnikiem.
Jeśli ten 16 nóżkowy scalak na ostatnim zdjęciu to ULN2003, wtedy zapewne cewki przekaźnikowe będą z jednej strony miały stały plus, a ULN2003 podaje masę na drugie końce cewek. Jeśli tak jest, steruj masą cewki tak samo jak to robi scalak. Ten przekaźnik to w zasadzie dwa, tylko w jednej obudowie.
Ale można sie wpinać bezpośrednio w switcha w drzwiach kierowcy. Można tez i w przewody prądowe silnika siłownika ale trzeba to zrobić przez przekaźniki odcinające w tym czasie przewody z auta. Można też dołożyć siłownik i sterować tylko nim, a ten otwierając i zamykając zamek w drzwiach kierowcy będzie przełączał switch, a dalej już poleci...
Guzik dzwonkowy tak samo jak i przekaźnik elektrozamka czyli pod GND i PB. Sekundowe zwarcie tych zacisków steruje bramą.
Według schematów podaj stałą masę przewodami na kolory żółtoczarny i żółty . Sprawdź (kontrolką żarówkową (5W), multimetrem) na przewodach białym oraz białoczarnym czy tam pojawia się impuls masy jeśli zamykasz/otwierasz pilotem. To są zwykłe przekaźniki przełączające sterowane elektroniką. Wtedy odpowiednio podpinasz kolorami białym i brązowym z centralnego...
Pokazana na zdjęciu centralka steruje tylko zamkami w drzwiach, bagażnikiem steruje dołożony alarm przez przekaźnik w którym zwierałeś kable. Co do niedziałania centralnego-w momencie zamykania/otwierania centrala na zielonym i niebieskim pojawia się naprzemiennie plus? Sprawdź centralny podając masę na biały i brązowy naprzemiennie, bezpośrednio przy...
... Witam potrzebuje pomozy mam Elektro zaczep przy furtce zterowany centralka z auta która podaje plus na zamek i otwiera elektrozaczep teraz zakupiłem zamek kodowy. Tylko że według schematu jest sterowany minusem jak to rozwiązać. Załączam zdjęcie zamka kodowego i schematu. Zrób przez przekaźnik... Pod Zamek kodowy zamiast Elektrozaczepu podpinasz...
Jeśli dobrze pamiętam to nigdzie, ori centralny matiza nie ma wystawionych wejść sterujących, także nie podłączysz do nich przekaźników jeśli nie rozbierzesz zamka, a i to nie wiem czy będzie wystarczające. top safe 20 + slave, który cięgnem będzie sterował oryginałem. Chyba że alarmem wysterujesz obecne WSZYSTKIE siłowniki + dodatkowy w drzwiach kierowcy,...
Otwarcie bagażnika - podpinasz siłownik do zamka klapy poprzez przekaźnik sterowany z dodatkowego kanału z alarmu. tak jak napisałeś mógłbyś się bardziej określić bo o to mi najwięcej chodzi
Na zdjęciu widać, że w 6 pinowej wtyczce masz biały i biało czarny przewód, podają one masę na zamykanie i otwieranie. Są tam jeszcze: żółty i żółto/czarny. Zapewne podłączone do stałej masy. Sprawdź to połączenie. Następnie podaj masę raz na biały, a raz na biało/czarny przewód. Zamek powinien działać. Przekaźniki do sterowania zamkiem są naprzeciw...
Sterowanie klapy elektrycznej idzie bezpośrednio z modułu komfortu, osobno końce silnika zamka (kostka niebieska modułu piny 19(przewód niebieski) i 20 (zielony)) i włącznika tego silnika( kostka niebieska 2 brązowy/niebieski i 4 brązowy zielony). Jest jednak możliwość podłączenia bez modułu ( chociaż nie spotkałem się z modułem do Passata nie posiadającego...
Mam Punto II FL 2005 z oryginalnym centralnym, sterowanym z BCM. Na płytce odpowiada za to taki czarny przekaźnik . Niestety nie zapisałem oznaczenia.
Witam Serdecznie. Kiedyś widziałem na ELCE schemat centralnego zamka zrobionego na samych przekaźnikach, potrafi mi ktoś go znaleźć. A dokładnie chodzi o schemat centralnego zamka który bedzie miał za zadanie sterować siłownikami 2 przewodowymi "slave" a sygnał do sterowania bedzie podawany za Centralki alarmu 2 masy "otwórz/zamknij". Jak to podłączyć...
Zawiła robota: sterowanie bezpośrednio siłownikami. Musisz odciąć przewody zasilające siłowniki przy sterowniku fabrycznym i w szereg wpiąć przekaźniki (chyba, że masz sterownik z wbudowanymi przekaźnikami)
Pralka jak w temacie - po wciśnięciu przycisku otwierania brak reakcji, zamek sprawny jednak dla pewności podmieniałem na drugi. Na 100% to nie przycisk, gdyż w trakcie programu próba otwarcia kończy się komunikatem. Pralka reaguje też na stan zamka - nie da się uruchomić z otwartymi drzwiami. Sam zamek sterowany jest przekaźnikiem i tranzystorem, połączonymi...
co mogłem spalić? Jakiś przekaźnik, czy mikrostyk, który odpowiedzialny jest za przekręcanie kluczyka w prawo Rozbierz zamek i zmierz (wymień) mikro switche. Sterowanie "masą" podłącz do jasno-niebiesko/fioletowego - otwieranie i szaro/żółtego - zamykanie w brązowym złączu na słupku po stronie kierowcy.
Oto opis podłączenia alarmu do Forda Fiesty od '96. Do podłączenia centralnego zamka trzeba użyć dodatkowego sterownika c.z. lub zmienić sygnał masowy sterowania c.z. za pomocą 2 przekaźników na (+).
Hej johnny833, Dzięki za odpowiedź. Mam sterownik zamka centralnego już zamontowany (jego schematy wrzucam w załączniku). Zdziwiło mnie, że sterowanie zamkiem (w sposób opisany wyżej) po prostu prądem na akumulatorze nie zadziałało. Podłączyłem zamek pod sterownik zgodnie ze schematem "sterowanie masą". Zamek podczas klikania pilotem się nie ruszył....
Przekaźnik sterowany z modułu komfortu z pinu T23a/3
Dodam że C1 z A8 drzwi tył A1 z A7 drzwi boczne C8 z B6 drzwi przód prawe B8 z B7 drzwi przód lewe Piny A8 A7 B6 B7 na płytce mają wspólne połączenie między sobą Stała masa do przekaźników jest A5 Stały plus do przekaźników jest A3 Cienkie brązowe kable sterujące C7 i A6 sterują przekaźnikiem po lewej C2 i A2 sterują przekaźnikiem po prawej
W tym sterowniku masz wyjście KOMFORT. Nie myl tego z drugim kanałem. Podłącz do wyjścia KOMFORT przekaźnik a styki przekaźnika niech załączają zamykanie. Jeśli u ciebie zamek sterowany jest plusem to przekaźnik podaje plus na zamykanie. Czyli otwieranie będzie trwało 0.5s a zamykanie około 25s. Sygnał KOMFORT prawdopodobnie jest masowy więc drugą stronę...
drago31 Jakie auto? Model, rocznik... Z alarmów standardowo wychodza dwie masy do sterowania zamkiem centralnym. Ty musisz wiedzieć, jakimi poziomami masz sterowany zamek w swoim aucie.
To nie alarm, czyli już sobie odpowiedziałeś, co do podłączenia syrenki i czujników. Tak. Do NC masę, do NO plusa, Com na siłowniki. Tak, jak pisałem - porównaj z opisami alarmów z wbudowanym sterownikiem CZ. Zworka - pewnie tak. Spróbuj wysterować impulsami masy na białym i brązowym ze zworką i bez i sprawdź jak pracują przekaźniki. A po jaką cholerę...
Sterowanie jak siłownikiem centralnego zamka, każdy silnik na dwóch przekaźnikach przełącznych. Zasilanie silników z 30, na NC masa, NO zasilanie. Tylko sterowanie ciągłe z przycisków.
Mam jeszcze jeden problem mianowicie potrzebuje sterować układem zamka zasilanym na 24 V. Sterowanie to chcę obsłużyć przy pomocy przekaźnika który w zależności od stanu na wyjściu PC0 uC będzie podawał na wejście układu zamka 0 lub 24 V(tak jak na schemacie). Prosiłbym o poradę jak należy podłączyć ten przekaźnik - na schemacie widać próbę podłączenia...
Zamek sterowany jest z każdego unifonu poprzez naciśnięcie przycisku otwarcia. Elementem wykonawczym jest przekaźnik.
Możesz sam wydłużyć impuls zamykania, musisz zastosować bardzo mały przekaźnik, o małym poborze prądu cewki przekaźnika, i wstawić dość spory kondensator, na wejście tego przekaźnika, jeden koniec podłącz do masy na stałe, a wyjście z centralki podłącz do plusa i wysteruj nim przekaźnik z kondensatorem, natomiast sterowanie zamka weź z tego małego przekaźnika,...
dzieki kolego,modul immo jest w sterowniku zamka pod schowkiem?
Wejdz na aledrogo i wpisz "sterownik centralnego zamka" i pierwszy lepszy z obsługą zamka pneumatycznego bedzie dobry.
Układ działa prawidłowo więc przekaźnik jest również dobrze podpięty.
Sterowanie jest tam na jednym przewodzie czerwono-żółtym, do wyłapania na przykład w boczku kierowcy z wiązki drzwi. Chwilowe przecięcie przewodu zamyka zamki, podanie na niego masy otwiera. Do zrealizowania na jednym przekaźniku ze stykami spoczynkowo zwartymi.
Masz sterowanie dwoma minusami - biały i niebieski np. przy przelocie kabli z drzwii, wyżej żółty większy przekaźnik to sterownik zamka.
w tym passacie sterowanie jest +12V a podłączenia do przewodów zawsze robi się na przekaźnikach!!! większość alarmów jako sterowanie dla centralnego zamka ma impuls masy ale zdażają się alarmy które mają tzw. interfejs do sterowania zamkiem centralnym czyli wbudowane przekaźniki z wyprowadzonymi wyjściami i w takim alarmie wystarczy podać plus lub masę...
Alex2 ...Zamiast przekaźnika który steruje przekaźnikiem... Ten drugi przekaźnik to elektromagnes - zamek - klapy bartek_p Brawo. Masz 100% racji. Tak wydawało mi się, że dwa przekaźniki to trochę za dużo na tak prosty układ :ok: Myślę, że temat można zamknąć.
A zamek szyfrowy nie ma przypadkiem wejścia typu "przycisk wyjścia" Czy tym przyciskiem nie może być wyjście sterowania zaczepem domofonu? Gdyby tak na wyjściu domofonu pod elektrozaczep dać przekaźnik. Było o tym na forum wielokrotnie ;)
Jak się na tym nie znasz to auto wziąłeś nieodpowiednie.Ja tam przecinam sterowanie i dorzucam przekaźniki.
Witam, muszę sterować uniwersalnym siłownikiem centralnego zamka przez mikrokontroler, ale chciałbym uniknąć sterowania dwoma przekaźnikami, ponieważ w przypadku zepsucia się jednego siłownik spali się. Mam jedno pytanie czy można jakoś inaczej sterować tym siłownikem? Czy jest takie coś jak podwójny przekaźnik? bo nie mogę znaleźć.
Podłączałem alarm z pilotem w tym autku więc krótko i na temat: 1. Nie przecinaj kabli, tylko zdejmij izolację, przylutuj kabelek z alrmu i po sprawie. 2. Sterowanie centralem, impuls "+" na zamknięcie lub otwarcie. Jeśli z alarmu "wychodzą" minusy, to zanim zaczniesz kombinować z przekaźnikami do zmiany polaryzacji, przyjrzyj sie dokładnie swojemu...
Czy znalazłeś w samochodzie przewody sterujące, na które podając +12V zamykasz lub otwierasz zamek? Czy podawałeś na nie +12V bezpośrednio i zamek działał? Jeśli podłączasz się do instalacji samochodowej metodą prób i błędów to najwyżej możesz coś spalić (w najlepszym przypadku bezpiecznik).
Jeśli cała instalacja jest oryginalna, jedynie dołożyłeś siłownik z 2 przewodami i sterować nim będzie dołożona centralka na pilota, to musisz tylko podłączyć ten siłownik do centralki, bez jakiegokolwiek połączenia z elektroniką auta - schemat D jest prawidłowy. Na przekaźniki centralki musisz podać 2 stałe plusy i 2 stałe masy, czyli pomarańczowy...
W zakresie zdobywania wiedzy konstruktora ten zamek spełnia prawdopodobnie zadanie jednak to chyba jedyna jego zaleta. Autor moim zdaniem w ogóle nie wziął pod uwagę czegoś takiego jak wandal albo pogoda czy też nadmierna wilgotność powietrza. Mysle że możliwe byłoby tez otwarcie tego zamka poprzez "ordynarne" zwarcie pinów odpowiedzialnych za sterowanie...
Witam. Wszystko chodzi już ok. Przy słupku od strony kierowcy wpiołem sie w dwa przewody siłownika zamka drzwi. Sterowanie jest (+) dlatego zastosować trzeba było dwa przekaźniki. Pozdrowienia dla wszystkich.
przekaźnik sterować zamek przekaźnik sterować zamek centralne przekaźnik zamek
termistor oznaczenie kabel ethernet przerywa livebox router bezprzewodowo
generator ozonu generator ozonu
Kod błędu P0400-00 - przyczyny i diagnostyka Naprawa opadających drzwi zmywarki Amica ZIM436