Tak, to EDC wysyła sygnał do sterownika by ten je załączył a robi to na podstawie odczytu z czujnika temperatury silnika. Na jakiej podstawie stwierdzasz kiedy działają świece? Chyba nie na podstawie kontrolki - to nie stary diesel gdzie kontrolka paliła się tak długo jak grzały świece. Podepnij żarówkę pod świece to będziesz widział kiedy je włącza...
Proszę szanownych forumowiczów o pomoc w prawidłowym zdiagnozowaniu usterki pompy Vp-44 w mojej VB y22dtr. Jak w temacie, uporczywie uszkadza się elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku (0281002173) ten dolny na cieńszych kabelkach. Uszkadza sie w ten sposób że następuje zwarcie międzyzwojowe w jego cewce, jej oporność robi się 2 ohm zamiast 8-10 (Tyle...
Dwa pierwsze błędy wskazują na uszkodzony sterownik pompy wtryskowej. Trzeci na problem z obwodem świec żarowych. Skoro te błędy są nieaktywne a tak się dzieje sprawdziłbym jeszcze trawersy wtrysków. Zaparkuj auto ostro z górki ( silnik ma być niżej) Jeżeli tak po dłuższym nawet postoju będzie odpalał zacząś trzeba od trawersów wtryskiwaczy.
KarolW - wiesz po co jest funkcja szukaj na Naszym Forum? Wpisz - Vectra 2.0 DTI , wyświetli Ci dużo tematów, tam będzie też o sterownikach świec żarowych.
Witam Na wyświetlaczu cały czas mruga kontrolka grzania świec żarowych program OP-COM pokazuje błąd nr P0380-08 - błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego. Świece żarowe są wszystkie sprawne. Wymieniliśmy sterownik świec i ciągle to samo. Czy możne ktoś miał już taki problem? Pozdrawiam
Mam pytanie, czy przyczyna że Vectra b 2.2dti 2000r nie odpala jest ten błąd immo b 3059 czy to może coś innego poszło? Sprawdziłem wtyczkę immo, połączenie na lini W jest do ecu. Zasilanie immo i i ecu jest. Żeby się upewnić, że to nie wina immo wymieniłem komplet ecu -immo - transponder i dalej to samo. Błąd B3059 dalej jest i nie da rady go skasować....
Trochę to dziwne. Zwarcie a komputer nie wyrzuca błędów? Robiłeś diagnostykę auta? Dziwne? Tu nie trzeba diagnostyki. Tak jak kolega pisze zwarcie ma tranzystor w sterowniku świec. Albo drugi sterownik albo wymiana tranzystora.
Nie zaglądałem tam nigdy, ale jak dla mnie te blaszki to boczniki do pomiaru prądu, a mierzy na pewno bo sterownik od razu zgłasza błąd jak choćby jedna ze świec nie działa.
Witam Walczę z kumpla autem, takim jak w temacie, świece nowe założone przez poprzedniego właściciela, mają 1ohm oporności wszystkie, czujnik temp jest OK, widać, że ktoś ruszał wiązkę silnika już, do sterownika świec nie dochodzi stały plus na PINie L30, sterownik jest obok aku więc możnaby podłączyć tam ten stały plus ale problem drugi jest taki,...
Witam Ale dlaczego kombinować jak udpowiedz jest wyżej jest to silnik ISUZU więc sterownik świec żarowych kożysta z czujnika temp silnika i to on jiest padięty prawdopodobie ściąg wtyczke i zobacz ile wtedy grzeje.
Witam serdecznie.Czy ktoś wie w jaki sposób oszukać sterownik świec żarowych?słyszałem że można do czujnika temperatury cieczy chłodzącej zamontować mały opornik, może ktoś już to robił,prosze o szczegóły,dzięki z góry.
Awaria jest sygnalizowana piorunkiem, a skoro się nie pali jest OK.Sterownik świec jest w puszce nad silnikiem (tam są dwa bezpieczniki przekażnik jeden lub dwa oraz moduł grzania świec(radiator z wtyczką) Witam wydaje mnie się że w 1 -szej kolejności patrz jak wyżej jeśli tam będzie wszystko grało to prawdopodobnie skończyły się twoje świece :D
da się, wszystko się da, nie ciacha się koło alt a przy sterowniku.
Ponizej 10 stopni. Kontrolka nie jest podlaczona do swiec, sterownik zapala kontrolke jak mu sie podoba, jak podlaczysz probowke do swiec i porownasz to zobaczysz spora ruznice w czasach swiecenia.
Ja znowu miałem przypadek że same włączały sie świece żarowe zaraz po uruchomieniu silnika i one robiły taki pobór prądu że spaliły sie dwa alternatory.Sprawdz czy sie nie włączają tylko alternator musi ładowac bo u mnie tak sie działo jak zgasła kontrolka ładowania w tej samej chwili startowały świece (zepsuty był sterownik)
Witam posiadam vectre 2.2.dti z 2000r. U mnie problem polega na długim kręceniu podczas zapalania, im zimniej tym dłużej trzeba kręcić. Tak jakby chciał złapać a nie może i kłęby niebieskiego dymu. Uszczelniony na wtryskach, nowe świece żarowe, prąd do nich dochodzi, nowe przelewy, założony zaworek zwrotny, paliwo czyste. Wymieniany był sterownik pompy...
Witam serdecznie. Mam vectre B 98r. 140tyś, przebiegu (chyba) ;)sprowadziłem ja z Austrii. przez pierwsze 3miesiące jeżdziła prawie bez problemu. Prawie booo.. gdy sie przekroczyło 120km/h to nagle brakowało jej mocy i niechciała krecić powyżej 4tyś obrotów. pojechałem na komputer wykazało 2 błedy. ze niby świece zarowe do wymiany i weże od podciśnienia...
Jeżeli temp jest poniżej 0 albo chociaż tak żeby się załączyły świece żarowe to silniczek zapala od strzała bez nadmiernego dymienia. Jeśli silnik odpala przy minusowych temperaturach, to pompa nie kwalifikuje się jeszcze do regeneracji. Skoro przy grzaniu świec zapala bez problemu, to wystarczy zbocznikować ten czujnik odpowiednio dobranym rezystorem...
nie mam właśnie skąd. bo bym to już zrobił a jutro mam trasę długą jak wyjmę ten sterownik jak się świece na grzeją to nic się nie stanie można jeździć bez ?
Ja bym zaczął od sprawdzenia filtra oleju - jak czarno to do wymiany uszczelnienia wtryskiwaczy. Może też się zapowietrzać - do wymiany wężyki powrotu i sławetny o ring w pompie. Jak dzieje ci się coś takiego tylko w okolicach zera ( gdzieś tak od +5 do -5) - powyżej i po niżej jest ok? To niestety jest już zużyty silnik - podobno było nowe oprogramowanie...
Moja propozycja to by było na początek odłączyć niebieski cieńki kabelek od alternatora, jeżeli kontrolki zgasną to usterka nadal jest w alternatorze. Chyba że jest to silnik ISUZU to już się sprawa komplikuje bo dochodzi sterownik świec żarowych który też jest ztym połączony... A kontrolka chamulców zawsze zapala się z ładowaniem gdyż są połączone...
miałem podobnie rano nie palił. Jak zapalił nie było już problemów. sprawdź: 1. szczelność przewodów przelewowych(kup przewód dobrej jakości). 2.Jeżeli w paliwie jest olej na 100% uszczelnienia wtrysków. 3. Sterownik pompy(nie daj się naciagnąć na wymianę pompy czy steronika). Bardzo często pierwsza diagnoza naszych mechaników wskazuje na tą usterkę(kosztowną)....
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
cyt........ Jakiś czas temu nie odpaliła mi rano VECTRA ( X20DTH ) - bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów zapowiadających awarię. Czy , sprawdzałeś przed oddaniem do mechanika możliwość uruchomienia na ,,plaka'' Miałem podobną sytuację z tym 2.0DTI - Po nocy zero reakcji na kręcenie rozrusznikiem i silnik milczał. Na plaka udało się uruchomić....
Witam.Mam problem z oplem vectra 2.0di X20 DTL.Silnik po prostu zgasł i już więcej nie odpalił.Po podłączeniu pod kompa wyświetla dwa błędy: -przekaznik świec żarowych -Wyłącznik świateł stopu Po odkręceniu przewodu rurkowego prowadzącego do wtryskiwacza i próbowaniu odpalenie normalnie tryska paliwo,ale po przytkaniu palcem nie ma ciśnienia.W związku...
Witam !!! Tak trzeba długo kręcić rozrusznikiem po kilka razy aż w końcu zapali , dodam że nie mogę wykręcić jednej świecy żarowej tak jest zapieczona ,pozostałe są wymienione
Ja bym proponował sprawdzić świece żarowe nawet niedawno wymieniane mogą być uszkodzone. Następna sprawa to czujnik temperatury silnika (ten który idzie do sterownika) może podawać nieprawidłową temperaturę i rano zimny silnik może dostawać złą dawkę paliwa. Co do rozrusznika nie ma on nic wspólnego z kopceniem.
Nie da się połączyć z komputerem jak daje zasilanie na pin 35. Zastanawia mnie dlaczego nie mam zasilania na bezpiecznikach w komorze silnika ? Mam na pewno spalony przekaźnik świec żarowych (fioletowy) ale on chyba nie powinien powodować tego wszystkiego.Zamontowałem dzisiaj inny sterownik o tych samych nr i jest to samo.Czy jest coś jeszcze co mogę...
Po wypieciu sterownika świec żarowych napięcie idzie momentalnie do 14.2. Czyżby inny sterownik jest włożony? Sterownik mój o numerze 55 354 141 51 299 018A czy ktoś ma z was astre z takim silnikiem i może napisać jaki ma sterownik. O jakich numerach? Przekladalem sterownik od Vectry 1.9 150km 2008r i był taki sam no i bez zmian a po wypieciu go jest...
Poszukuje informacji na temat układu scalonego 9839HCW-JWT _GKS1_ montowany jest w sterownikach świec żarowych np w oplu zafira A,vectra B i innych.