Szukaj-carisma+pilot i np spróbuj tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Patrząc na schemat pompa nie ma szansy uszkodzić ECU.
Już dokładnie nie pamiętam ale ja kupiłem używkę za 30-40 zł. A mógłbyś wrzucić zdjęcie tego sterownika?
Czyli padł element sterujący (tranzystor, driver) lub kawałek elektroniki od wejścia Otwórz do przekaźnika. Proponuję wymienić moduł na inny (oryginalny) lub przy odrobinie wiedzy i wprawy, zamienić uszkodzony fabryczny na uniwersalny sterownik centralnego zamka.
Witam kolegow na moje ze zdjecia widac duzo plam po wilgoci, moze lepiej szukac innego sterownika.
Problem z rozrzadem, że sterownikiem, komputer coś pokazuje
Ok jak już zaczynają się takie pytania to oddaj kolego auto do kogoś kto się zna zanim spalisz i sondę i sterownik.
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
A kolega nie pomyślał że trzeba wymienić świece i wszystkie cewki zapłonowe?. Cewka nie pali się tak sobie przez sterownik.
Numery wymieniany sterowników powinne być takie same. Najlepiej dorobić nowy tp. Pozdr.
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, znajdź przewody od kierunków lewego i prawego i się podłącz. Najszybciej chyba na lewym słupku do przewodów idących do tylnych kierunków.
Więc sterownik podaje napięcie na świece przez cały czas, nie rozłączając go. Pozostaje wymiana sterownika.
Pompa paliwa pracuje. Brak iskry, brak pracy wtryskiwaczy. Z tego można by wnioskować, że nie są na tym samym bezpieczniku. Masz zasilanie wtryskiwaczy w plus? Minus zwykle daje sterownik. O cewkę nie pytam, ale może zdechło zasilanie niezależne od immo i sterownika?
iskra jest? cisnienie paliwa jest? swiece mokre? błędy w sterowniku sa?
Jak sprawdzał kompuetr, to znaczy, że nie szukał problemu w świecach.. Niech ktoś wyczyta coś z tego sterownika przez DLC.
Rozrusznik raczej nie mógł ucierpieć. Bardziej i szybciej sterownik silnika.
Inne mitsubishi ale sterownik podobnej konstrukcji. Bujałem się z nim bardzo długo. Wszystko sprawne a autko losowo nie paliło (brak sterowania cewkami) W efekcie okazało się ,że własciciel wymienił jedną cewkę zapłonową na nową która jakimś cudem losowo blokowała sterownik. Zamontowanie używanej załatwiło sprawę.
jakieś zabezpieczenie,alarm,imo,jakaś antyporwaniówka.sprawdzane było to wszystko? Dodano po 3 najlepiej jeszcze to by było kompa podpiąć pod niego i zobaczyć jakie błędy są w sterowniku.
sterownik carisma 0 285 001 232 potrzebny wsad pamięci .z dobrego sterownika gdyż musze wymienić Motorole bo przy demontażu uszkodziłem go i nie mogę go odczytać . pomocy.
W moim przypadku prawdopodobnie był to efekt łańcuchowy. Po pierwsze strzeliła mi nagrzewnica i płyn się lał na przekaźniki. Zrobiłem nagrzewnice, po pewnym czasie padł przekaźnik od pompy, ponieważ zardzewiał, wystarczyło wymienić przekaźnik, niestety kiedy zamieniłem jeden z drugim pewnie poszło jakieś zwarcie na sterownik bo przestała zapalać się...
Vag łączy się z niektórymi sterownikami w innych markach ,przez tryb ogólny OBDII.Próbowałem na reno ,benz i diesel ,pow 2001 i idzie.
Pierwsza sprawa czujnik temperatury, być może widzi -40stopni i daje dawkę taką że ciśnienie spada ale raczej to mało prawdopodobne, ja bym w tym przypadku wymienił wtryski bo pewno leją i tak się dzieje lub regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej puszcza paliwo na powrót, najpierw wyjm listwe wtryskową i pokręć silnikiem zobacz jak wtryski...
A co to jest lamerku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48...
kazdy uniwersalny sterownik mozna tu podlaczyc
Jedź do elektronika, wygląda na to, że nie znika zasilanie sterownika po wyłączeniu kluczyka
To widziałeś ? https://www.youtube.com/watch?v=9jKzR_5l...
Jeśli świeciła się kontrolka to znaczy że sterownik ma zapisane błędy. Zacznij od ich odczytania.
Ja bym zaadoptował nowe ecu . Możesz spróbować wykorzystać stary sterownik jak nie masz narzędzi będzie prościej.
Wybierz sobie dowolny wtryskiwacz i sprawdź, czy jest 12V na czerwonym kabelku. Podłącz zamiast wtryskiwacza małą żarówkę (~1-2W) i zobacz, czy miga podczas próby uruchomienia silnika (rozrusznik ciągnie dużo prądu, więc ma to być wyraźnie miganie, a nie przygasanie jak lampka w kabinie). Jeśli tak, to zmierz ciśnienie paliwa. Jeśli nie, to masz problem...
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
PIN zapewne zapisany w sterowniku immo. Jak odczytać? Odczytać zawartość pamięci w sterowniku i szukać PINU we wsadzie.
Podajcie numer sterownika silnika to pomoge sprawa banalnie prosta Kawałek lutownicy i po sprawie :)
W Carismie sterownik nie wyłapuje błędów związanych ze świecami żarowymi(chyba że przy wymianie rozpięło się jakieś złącze) Jeśli pali się Check( tak rozumiem pojmowany jest tryb awaryjny przez Twego kumpla) niesprawny jest inny element-nie świece. Znając te autko jak własną kieszeń -strzelam bo nie znam szczegółów i objawów- winien jest na 75 % zawór...
Przy podszybiu masz sterownik świec żarowych a na nim powinny być opisane wyjścia.
Wlasnie nic nie dziala a wszystkie bespieczniki sa ok. Szukalem pod kierownica ale nie ma tam nic z napisem door lock a nie che czegos odpiac zeby sie poduszki nie wlaczyly bo mialem taki przypadek z carisma
Rocznik? przepustka w pełni elektroniczna, czy na linkę ?
99% to spalony sterownik. po prawej stronie na słupku przy nogach pasażera jest sterownik silnika. zwykle pali sie stalak. ostatnio u kolegi upalił sie tylko rezystor. przed wymianą/wyjęciem sterownika do sprawdzenia czujnik temp.
hm... podczas swiecenia kontrolki slychac pod maska ciche cykanie tak mialem od poczatku jak mam to auto a wczesniej palila sie kontorlka ok 5-8 sek i tak samo bylo z tym cykaniem pod maska a teraz trwa to 1 sek. .to mam wykkrecic swiece i dac kluczyk na zaplon tak ? i sprawdzic czy grzeja? a ten sterownik to duzy problem?
Jaka kostka? Przepływomierz? Mogłeś uszkodzić sterownik silnika. Nie wiem skąd takie kombinacje ze zwieraniem przewodów.
Dziękuję bardzo kolego niestety moje podejrzenia się sprawdzają Ten skubany moduł połączony jest z komputerem na jednej płytce . Według Twojego opisu to ten na samej górze mocowany w tunelu pod linkami od biegów . Dosyć już poszukiwań i kosztów Jutro odetnę przewody od modułu i wstawię swój sterownik . Jeszcze raz dziękuję za pomoc .
Przełącznik do sprawdzenia-okablowanie przełącznik sterownik. Tam jak dobrze pamiętam mogą być 2 bezpieczniki
Problem mam taki iż na przewody koło sterownika szyb mają bardzo mały prąd, domykacz szyb w takim wypadku iz jest mały pobór prądu po ok 5 s wyłącza sie i nie domyka szyb. Może ktoś miał już taki problem i go rozwiązał. Wymiana domykacza nie wchodzi w g re .
Witajcie . Da rade wyłaczyć immo w takim ECU silnika ?Mam mieć cos takiego jutro .Dlatego nie podaję nr sterownika . Pozdrawiam . Mirek .
Błędy jakiś są ? , czy sterownik widzi prawidłową temperaturę na zimno i ciepło ? , co z ciśnieniem paliwa ?
zmieniliśmy komputer i odpalił 3 razy normalnie i później znów to samo.. ten sterownik wtrysków może, tylko powiedzcie gdzie się On znajduję.
Używany sterownik komputera kupisz za około 100, silnik krokowy za około 80. Miałem kiedyś 4G92 i podobny problem, dopiero po wymianie tych części zaczęła jeździć, jeden z częstych objawów... Co najśmieszniejsze na jałowym zero oznak nawet po podłączeniu komputera nie wykazywało błędów, ale na wyższych obrotach przepalało bezpiecznik silnika jak dobrze...
Przekaźnik na ścianie grodziowej, a sterownik na prawym słupku w kabinie, pod schowkiem
Do przekaźnika podłączone są świece więc dojdziesz po przewodach. Szukaj czegoś takiego http://www.google.pl/imgres?q=sterownik+...
Którym komputerem? Radio lubi mieć 2 plusy, po kluczyku i z baterii, zweryfikuj u siebie. Mierz oba bieguny na kostce radia, na wypadek upalonej masy. Centralny zamek może mieć swój sterownik, który mógł się zepsuć. Musisz go znaleźć, i na nim sprawdzić czy ma zasilanie i sygnały np. z siłowników / czy jakoś reaguje na pilota. Co do oświetlenia środka...
Witam Sterownik AIRBAG z CARISMY BOSCH MR309 212 DPSB na"pokładzie" HC11KA4 (QFP80) niechcacy uszkodzilem kwarc przy procku (dokladnie takie symbole: 447NDK81) I Teraz pytanie: czy moge podlozyc np. 8MHz lub 16Mhz czy musi byc dokladnie taki sam ?? czy to jest wogole 4.47 Mhz ?? Pozdrawiam Piotrek
Idź po kablu od tej syrenki albo od diody i dojdziesz do sterownika. Jak znajdziesz to spróbuj odpisać kostkę od tej znalezione centralki i próbuj odpalić.
Witam, od dłuższego czasu podejrzewam padający ten wtrysk, spadają obroty i poddymia, dla pewności podmieniłem przestawiacz kąta wtrysku i nic sie nie zmieniło, opór wtrysku jest ok 110 Ohm, ale dziwne jest to że jak go odepnę to nie zaświeca się bląd silnika a kiedyś zawsze się zaświecała kontrolka, czyli co szukać nowego wtrysku czy kablówka albo...
I ja sądzę że jest to wina świec żarowych. Albo nie grzeją albo sterownik nie działa i nie podaje napięcia na świece i stąd to kopcenie.
praldopodobnie mam problem z sterownikiem silnika do wymiany komputer+ immobilaiser + kluczyk łączna wartosc oscyluje w granicach 1000
Carisma 98 rok GDI falują obroty zazwyczaj są podwyższone ponad 1000 obr. Sterownik wywala błędy 12, 23, 56 ktoś ma rozpiskę?? 56 to chyba błąd ciśnienia Ciśnienie na wolnych obrotach 4,5 do 5 Mpa. Zauważyłem dziwną rzecz na wolnych obrotach sonda stoi na 0V, jak dodaje gazu zaczyna oscylować. Ktoś podglądał parametry w GDI jak tam zachowuje się sonda?...
Weź oscyloskop i sprawdź czy z puszki od immo wychodzi jakikolwiek sygnał na sterownik a przy okazji zasilania czy są na tej puszce . Najlepszy był by tester typu MUT ale tańszymi sposobami też się da.
Niestety to raczej nie ten schemat, Carisma jest z 2002 roku, na sensorze jest data 02-06-12. Na razie ustaliłem tylko ze masa jest na pinie nr 6. Chodzi mi o stwierdzenie czy wogole sterownik się komunikuje. Próbuje programem dosowym airbag.exe Edit: Chyba jednak się myliłem, schemat jest prawidłowy, jedynie numeracja pinów jest odwrotna niż na sterowniku....
Sprawdź czy sterownik na pewno podaje pewną masę (a nie przez jakąś rezystancję). Możesz zamienić kable sterownika służące do otwierania/zamykania i czy wtedy bedzie działał odwrotnie niż napisy na pilocie ale poprawnie.
Jeśli masz klimatronik, sterownik nie dopuszcza do zimnego nadmuchu i czeka aż silnik nagrzeje się do temperatury umożliwiającej nadmuch ciepłego powietrza. Możesz spróbować obniżyć temperaturę na sterowniku, bądź w ogóle wyłączyć klimatronik, jeśli masz taką możliwość ...
Witam mam problem z Carismą 1.8 16v 97r. po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu czasami nie odpala zapala się kontrolka silnika oraz w czasie jazdy zapala się kontrolka i silnik gaśnie. Autko postoi 2, 3 godz i odpala bez problemów. Odczytałem kody i jest błąd Czujnika prędkości jazdy, Cewki zapłonowej nr.3 , oraz Elektronicznej blokady odjazdu. KTSem nie...
Witam. Oprócz cewki siłownika przepustnicy znajduje się potencjometr położenia przepustnicy, który jest najczęstszą przyczyną wadliwego działania przepustnicy. Sterownik silnika potrzebuje informacji zwrotnej z potencjometru dla prawidłowego wysterowania siłownika. Podmiana przepustnicy rozwieje wątpliwości.
http://obrazki.elektroda.pl/1044844000_1... Przez takie tranzystory idzie sygnał (ścieżka z kropką to jest wyjście).Na tym wzmacniaczu wtrysku impulsy są wystarczające a do sterownika co potrzebuje założyć są za małe.Co można spróbować dołożyć żeby ten impuls był tak mocny jak dotknięcie masy?
Nie znam innego softu i interfejsu jak orginalny do Mitsubishi.Moze byc tak ze przy tym zwarciu sterownik nalapal bledow (a wcale to nie znaczy ze musi sie palic check) i dlatego tak sie zachowuje.Trzeba zdiagnozowac w serwisie Mitsubishi. Pozdrawiam
Posiadam instalację STAG 4Plus. Dziś rano jechał do pracy i żóta kontrlka dalej nie świeci i auto nie szaleje(nie ma przełączania benzyna>gaz i na odwrót) Tak jak pisałem filtry wymieniłem ostatnio, a gdyby reduktor był za mały to problem powinien pojawiac się od początku aa nie po 30tys. - tak sądzę. Na jednym z forów czytałem włąsnie że źle działająca...
Auto: Carisma 1,9TD inetrcooler, pompa Lucas DPC, pseudo komp-sterownik-sterujący: a)EGR b)iddle up-podbiciem obrotów c)timing control- zawór pszyspieszacza wtrysku Myślałem że już nic nie jest w stanie zaskoczyć jeśłi chodzi o ten system wtryskowy- a jednak. Mam pytanie-bo nie jestem pewien- czy odłączenie wtyczki czujnika wzniosu igły( zapala się...
Dziękuję za odpowiedź, mam zworkę ustawioną na pojedynczy impuls- wyjęta ACTL, zaś zworkę BRK_IN mam wyjętą. W takiej konfiguracji alarmu zamykanie działa poprawnie - jeden impuls, zaś otwieranie dostaje dwa impulsy, choć nasłuchując centralkę, mamy trzy kliknięcia - co może tylko oznaczać, że dwa to sygnał na kierunki, zaś trzeci to impuls na otwarcie....
Tam nie ma żadnego modułu od sterowania kompresora czy wentylatorów tylko przekaźniki. Z panelu wychodzi plus gdy chcesz mieć uruchomioną klime, idzie na presostat a z niego na przekaźnik kompresora i wentylatora, sygnał ten też trafia do ECU a ten podaje masę na przekaźnik kompresora i rusza wtedy kompresor. Skoro ruszają Ci wentylatory i kompresor...
Witam mam problem z Mitsubishi Carisma 1.6 16v gaśnie w czasie jazdy i co stwierdzam po kilku minutach pale i znów jeździ jak zegarek , ale po nagrzaniu i po paru kilometrach gaśnie zaczyna przerywać szarpać i gaśnie ciśnienia paliwa sprawdzone jest ok filtr paliwa wymieniłem i jest ok wygląda mi to na problem z wtryskiwaczami tak jak by zanikał mi...
Ok, czyli rozumiem iż potrzebuję jakiś sterownik w tym przypadku, czy mógłby kolega zaproponować jakie najtańsze gotowe urządzenie pozwoli mi na test takiego silniczka? Czy taki układ jak Stepstick A4988 pozwoli mi na sprawdzenie takiego silniczka? I jeszcze czy po kolorach/ilości przewodów można odczytać jaki dokładnie to silniczek (uni/bipolarny?)
Witam, Chcę założyć sobie tempomat. Poczytałem sobie o tym modelu i o jego mechanice i elektryce i okazało się, że wystarczy w zasadzie zamontować sterownik tempomatu (manetkę) i podłączyć wiązką. Czy wiecie może jak należy podpiąć? Nie mam niestety schematu... Przewinęło mi się przez oczy również aktywacja tempomatu w samym ECU - czy ktoś już to robił...
Witam wszystkich. Od niedługiego czasu jestem właścicielem Carismy 1,9TD z 1997r. Wszystko było ok do momentu kiedy skończyły się mrozy i zacząłem mieć problem z odpaleniem zimnego silnika. Jak już odpali po długim męczeniu rozrusznika to dymi przez chwilę, po czy wszystko jest ok. Jak jest ciepły pali bez problemu. Pierwsze co sprawdziłem to napięcie...
Po wymianie czujnika ciśnienia jest ok auto pali rano bez problemu i nie notuje już tego błędu, co dziwne zawsze notuje błąd świec, sprawdziłem wszystkie cztery trafione, trzy mają nieskończoność a jedna ma jakieś 5kOM, zasilanie jest na wszystkich. Spotkałem się z uszkodzoną jedną świecą a nawet dwoma ale wszystkie cztery tego jeszcze nie widziałem,...
witam mam carsime 1.8 gdi 1998 i nie mialem podgrzewanych foteli kupiłem orginalne i włączniki i chciałem spytac jak ich podłaczyc czy jest jakis sterownik czy znajduje sie on w włącznikach ?? pomocy pozdrawiam
Witam. Mam samochód z instalacją gazową model autka to carisma 1.8 GLS i teraz mam problem lub coś nie rozumiem i nie wiem co zrobić :D Gaz sekwencja sterownik elektroniczny Diego 4 wtryski Magik Jet i teraz mam tak zbiornik toroidalny pojemność 41L wiem że nie zatankuje się do pełna więc wchodzi jak liczę to ok 32l podczas tankowania odbija zawór....
Witam, koledzy kto poratuje schematem na tyle widocznym bym mógł podłączyć sterownik na stole z puszka immo? O ile mam pinout ECU to nigdzie nie mogę odszukać pinout puszki immo.
Wyniki te przedstawiam dla wszystkich zainteresowanych poszukujących różnicy na wykresach pomiędzy zużytym reduktorem, a nowym w tej samej instalacji gazowej auta. Wyniki po wymianie reduktora Rys. Nowy reduktor ze starymi mapami na luzie http://obrazki.elektroda.pl/5407324900_1... Rys. Nowy reduktor z nowymi mapami na luzie (po auto adaptacji)...
Witam, Potrzebuję mapy do carismy z silnikiem 1.9 DID 115km, z tempomatem i klimatyzacją automatyczną. Sterownik EDC15C3. Bez żadnych modyfikacji. Chciałbym porównać ją z moją. Czy mogę poprosić kogoś o udostępnienie wsadu z kompa? Lub podać kontakt do osoby/firmy, która mogłaby mieć? Pozdrawiam, Rafał
Jaki sprzęt diagnostyczny polecacie ? Ewentualnie który z poniżej podanych jest najbardziej wart swojej ceny ; Autoboss v30 elite , SUN PDL 3000 , gutmann mega macs 42 , kts 540 ? Ale tester do czego konkretnie, azja, europa? Miesiąc temu dostałem dotację na zakup testera, wątek przeczytałem starając przesiać wszystkie handlowe reklamy. Do testów wybrałem...
W jaki sposób podłączyć sterownik do oryginalnego centralnego zamka w Mitsubishi Carisma z 94 r. Z siłownika wychodzą 4 kable 1- czarny gruby - masa 2 -brązowo-żółty- ? 3-Niebieski - ? 4- Niebiesko-czarny-? Zamek sterowany jest minusem ,gdy podłączyłem przewód od otwierania i zmykania ze sterownika, mogłem jedynie otwierać samochód . Jak należy podłączyć...
Witam! Mam problem : zgubiłem kluczyk i chciałem odpalić zapasowym - bez efektu, po godzinie znalazłem ten co był wcześniej w użytku i auto też nie odpala. Błąd 54. W sterowniku od immo w danych bieżących liczba dopisanych kluczy : 2 czyli niby ok i błędu żadnego nie wywala tylko w sterowniku silnika ten 54 po każdym wyłączeniu zapłonu. Mam jeszcze...
Witam serdecznie. Mam kilka problemów z autkiem i jakoś nie potrafię sobie sam z nimi poradzić. wiec do rzeczy: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 1998 rok Falowały mi obroty na biegu jałowym, wiec wyczyściłem przepustnicę,egr, regulator biegu jałowego,kolektor ssący. Przy okazji sprawdziłem (wg książki) ustawienie czujnika położenia przepustnicy (jest jak...
Witajcie, mam problem z Carismą. Odpala, jeździ, niby jest OK. Niestety nawet od razu po resecie błędów po pierwszej próbie rozruchu (jest udana) pojawia się 54 - czyli ogólnie immobilizer (może to istotne - kontrolki na desce "czyste"). Nie wiem co go powoduje, ani jak zdiagnozować głębiej temat. Co wiem? Około roku temu dowiedziałem się o problemie...
W poliftowych zawieszenie jest też z Carismy z tym że coś zostało zmienione od tych z przed liftu (np wahacz jest trochę inny-zmienili rozstaw osi chyba). Zawieszenie wielo-wahaczowe na stalowych elementach (nie aluminiowych ja w VW czy audi które kosztuje...)-elementy nie są drogie. Ceny też zależą od firmy , np. kupiłem klocki i tarcze -przód-zapłaciłem...
Ktoś dokonał eksperymentu dopiero po 3 latach od kiedy napisałem post nt tempomatu w toyotcie. Doceniam to zw ktoś w ogóle odpowiedział tym bardziej że sam pozucilem ten temat uznając że prędzej wymienię samochód na taki z tempomaten niż uda mi się zamontować w starej tojocie. Znalazłem gościa gdzieś koło Łodzi ktory montuje taki uniwersalny wynalazek...
carisma wtrysk carisma schemat carisma mitsubishi carisma
termostat danfoss parametry rejestrator trasy obciążenie procesor laptop
Błąd w module przy linii 164 - analiza i rozwiązania Luz zaworowy 4T 80cc GY6 139QMB – jakie wartości ssący/wydechowy?