Silnik NG jest na KE-jetronic, ma sondę lambda i elektroniczny sterownik dawki paliwa. Inna sprawa, że łatwiej taki silnik diagnozuje się multimetrem niz komputerem
Z prostej przyczyny w golfach jest sterownik który po utracie zasilania traci ustawienia dawki paliwa (sterownik posiada adaptacje dawki paliwa). Jeśli instalacja gazowa jest źle wyregulowana to po jeździe na lpg sterownik zapisze zmodyfikowaną dawkę .Gdy silnik ostygnie nowe ustawienia mogą spowodować zła dawkę rozruchową. Niektórzy instalatorzy lpg...
Po dźwięku przy odpalaniu wygląda na zapowietrzony, wymień filtr paliwa. Do sprawdzenia sterownik dawki paliwa oraz na co wskazują wcześniejsze odcięcia trzeba sprawdzić wiązkę idącą do sterownika pompy paliwa czy gdzieś nie jest przetarta.
W tym pudełku jest rezystor, oszukuje sterownik w ten sposób że zaniża pozycję nastawnika dawki, sterownik "podlewa" więcej paliwa co skutkuje czarną chmurą za przyspieszającym samochodem
Powinieneś tak jak pisze szyniu zająć się sterownikiem VECU( komputerze pokładowym ) wenątrz kabiny tam jest to podłączone a pozniej idzie do sterownika dawki paliwa (ECU)
Ja obstawiam regulator w pompie. [quote="jacaku"]sterownik dawki paliwa na tej pompie[/quote Takiego czegoś nie ma w tym aucie.
Źle intepretujesz ten parametr. Na kartce masz korektę dawki paliwa. Czyli tyle potrzebuje sterownik silnika zwiększyć dawkę lub zmniejszyć aby silnik pracował równo. ECU mierzy jak bardzo wzrosła prędkość obrotowa wału (jak gwałtownie przyspieszył) po podaniu paliwa/odpalaniu konkretnego cylindra. I niekoniecznie musi to być wtrysk (choć najczęściej)....
Czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia paliwa. Znajduje się on po lewej stronie silnika nad sterownikiem w zasobniku paliwa na samym środku pomiędzy 4 cewkami od kąta i dawki.
Pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz, czy coś się zmieni. Tylko podmieniałeś podzespoły, czy też sprawdziłeś wartości parametrów pracy? Nie każde uszkodzenie czujnika doprowadzi do błędu, czasem tylko powoduje że sterownik gubi się w ustawianiu dawki paliwa. No i oprócz czujników do sprawdzenia jeszcze szczelność dolotu oraz wpływ instalacji...
Zrób kolego jeszcze log dynamiczny grupy 8,10,11 ale od 1000 obrotów do 4000 na 3 biegu , zobaczymy w 8 czy coś dawki paliwa nie tnie... To nie jest tak. Jeśli są podejrzenia tnięcia dawki paliwa to nie podgląda się dawki w grupie 008 bo to jest wartość dawki wyliczonej tylko podgląda się wartość dawki rzeczywistej w grupie 001 jaką faktycznie mierzy...
Po dobrym rozgrzaniu silnika sprawdź w sterowniku ( grupa 13 ) jakie dawki paliwa dostają pompki. Oczywiście pochwal się nimi.
Dość często przy źle wyregulowane instalacji LPG dzieją się takie rzeczy. Sterownik podczas jazdy na LPG zmienia korekcję dawki paliwa. Przypuśćmy że masz ustawioną zbyt bogata mieszankę na LPG. Sterownik silnika widzi że jest zbyt bogato i zmniejsza czas wtrysku. Później odpalasz silnik ale czasy są pomniejszane przez co jest ubogo a ty musisz dodać...
Zgłoś się do jakiejś formy tuningowej, zobaczysz co i za ile zaproponują. Kręcąc śrubokrętem nic tam nie zdziałasz - nie istnieje możliwość podkręcenia czegokolwiek, wszystkie parametry ustawiane są programowo przez sterownik.
Opór oporem, najpewniej podmienić że sprawnego, chyba że masz oscyloskop i możesz skonfrontować sygnał wału i wałka, w tym przypadku wtrysku sterującego. Sprawdź jeszcze przewody do wtrysków czy nie są beczki pozagniatane. Jeszcze jedno. W puszcze sterownika jest bezpiecznik 10A zasilania zaworu stop, dawki paliwa i zaworu wyprzedzenia wtrysku, sprawdź...
W Twoim przypadku było to spowodowane nie dobieraniem przez sterownik odpowiedniej dawki paliwa dla silnika przez co silnik nierówno pracował. U mnie napięcie wariuje;/ to jest ten mega problem.
zawór kąta wtrysku od 2009 roku tylko jeden raz trafił się z uszkodzoną cewką, pomijam cieknące. W vp30 ciekną ale zawory dawki paliwa.
Wymieniałem i nic nie kodowałem . Odpowietrzylem i zapalił. Sprawdź napięcie na reg. dawki paliwa ( stałe czy faluje oczywiście podczas kręcenia)
Witam przepraszam że odkopuję temat. Vectra C 2.0 DTI naprawiony sterownik PSG16 wyjście na zawór dawki paliwa jest. nagle po poskładaniu wszystkiego do kupy, przestała kręcić rozrusznikiem, na desce świecą się kontrolka kierownicy, alternatora. OP-COM brak komunikacji ze sterownikiem silnika.
Witam serdecznie. Transit 2.0 tddi z 2001 roku. Przed awarią auto paliło na tak zwany widok kluczyka nawet po półrocznym postoju, chodził wręcz idealnie - bardzo szybki, mało palił, nie kopcił aż dziwne ( bo gdzie nie zajrzeć to tragedia) I nagle kaput nie odpala. Okazało się że nie wychodzi sygnał ze sterownika na zawór dawki paliwa. Z racji iż sterownik...
Jest czujnik, na prawym deklu zbiornika,jak masz mało paliwa to samochód gaśnie, ale zawsze w takiej sytuacji sterownik silnika rejestruje błąd. Zobacz czi są widzialne obroty wału i wałka pompy, wsłuchaj się też, czy tyrczy elektromagnes nastawnika dawki.
Ten typ tak ma, pomoże zmiana mapy dawki paliwa w sterowniku.
:cry: MAM PROBLEM Z ROZRUCHE NIE PODAJE 1 DAWKI PALIWA PRZY STARCIE UKŁAD STERUJĄCY TO "JATRONIK"GDIE TO SZUKAC W STEROWNIKU LUB PRZEPŁYWOMIERZU
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Witam koledze Vicki naprawiałem sterownik osobiście joker0 nie jest to dokładnie tak jak piszesz ten tranzystor nie steruje zaworem przestawiacza,tylko zaworem nastawnika dawki paliwa,
Witam, Czy test z żarówką mogę przeprowadzić na samym sterowniku ? Pozdro No raczej nie. Sterownik nie wysteruje tranzystora od dawki paliwa jak nie będzie widział obrotów pompy (czujnik). Pozdrawiam,
Jak sprawdzam sterownik żarówka 55 W po odlutowaniu górnej pary od sterownika (przewody od sterownika które idą do czujnika dawki paliwa ) ŻARÓWKA NIE ŚWIECI WOGÓLE. A chyba powinna.
Ja rowniez znam rozwiazanie problemu o ktorym pisalem kilka postow wyzej. Zagadke Enigmy rozwiazal moj znajomy. Okazalo sie ze bylo tak jak przypuszczalem czyli bylo zalozone ECU od starszej wresji przed czyli przed 11.2001. Nic dziwnego ze sterownik nie widzial zaworow T92 i T93 skoro ich tam nie bylo.
Witam Brak wysterowania przekaźnika pompy paliwa, czyżby sterownik padł. Wcześniej palił się check ale skasowałem (błąd ubogiej dawki paliwa). Szarpał podczas jednostajnie utrzymywanego pedału gazu. Opel nie pali na benzynie ale pali awaryjnie na LPG i oczywiście jeździ bezproblemowo oprócz szarpania. Druciki w sterowniku pourywane ? Czy jest jeszcze...
Kwestia dawki paliwa po osiągnieciu 90st sterownik przechodzi na zadane korekty.
1-kąt wtrysku 2- cofanie się paliwa z pompy na postoju 3- ustawienie dawki.... generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy. Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
Perech, udało Ci się rozwiązać problem? Ja mam podobnie. N16, 2.2 DI. Po naprawie sterownika pompy VP44, silnik ciężko odpala, ale nie gaśnie. Słabo się wkręca. Na wyższych obrotach moc jakieś 75%, na niższych jakieś 50%, ciężko ruszyć z miejsca. Po zgaszeniu, natychmiastowa próba odpalenia skutkuje odpaleniem bez najmniejszego problemu, od strzała....
Uszkodzony sterownik silnika.
Witam Posiadam opla astrę 2,0 DTL około miesiąca temu nawalił mi sterownik pompy wtryskowej. Po wymianie zauważyłem, iż spalanie dość znacząco wzrosło. Co prawda od tej awarii tankuję tylko vervę wcześniej zwykłe ON. Czy istnieje możliwość zmiany dawki paliwa w mechaniczny sposób czy tylko komputer? Będę wdzięczny za rady i opinię. Pozdrawiam Marcin
Zrobiłem bypass na pompce i faktycznie silnik chodzi, ale objawy są takie same cały czas...a więc pompa VP44 do naprawy. Czy te błędy wskazują na częstą usterkę pompy czyli zacierający się tłoczek zmiany konta wtrysku? Czy może zaciera się zawór dawki paliwa, albo uszkodzony sterownik - ten tranzystor sterujący ? pozdrawiam! DBS
Właściwie to nie ma takiej konkretniej masy na sterowanie wtrysków. Napięcie ustala sterownik silnika w zależności od dawki paliwa.
możesz wymienić sam zawór lub samą pompę ale w każdym z wypadków zostawiasz stary sterownik psg:D
Niestety problemu nie rozwiązałem, odesłałem klienta do innego serwisu. Podobno aktualizacja sterownika silnika pomaga ale nie mam na to konkretnych dowodów.
Witam. Mam problem z Reneault Mascott 2004 r silnik 2800 moc 125km . Jak go kupiłem , to był kłopot z zaworem ciśnienia na pompie i wymieniłem ten zawór . Obecnie auto pracuje normalnie odpala ciepły czy zimny , sprawdzałem ciśnienie w układzie i jest prawidłowe takie jak zadane , ale mimo , to są błędy tego typu : 5301 Zawór regulacji ciśnienia paliwa...
Witam, Mam problem z uruchomieniem silnika. Zaczęło się od tego, że w środę po kilku minutowym postoju uruchomiłem silnik i po kilku sekundach pracy zgasł. Po 2 godzinach odpalił i pracował normalnie przez 15 minut, później go wyłączyłem. Na drugi dzień dojechałem do pracy bez problemu, po pracy jak wyjeżdżałem z parkingu odpalił i zgasł po paru sekundach...
Teraz jest ciepło i poszukaj sobie o kłopotach z odpalaniem ciepłego silnika. Czeka Cię zmiana dawki paliwa w sterowniku. Zrób test, wyjmij bezpiecznik od świec żarowych, zeby nie grzały, odepnij czujnik temperatury i próbuj odpalić. Jak zapali bezproblemowo, pojechać na zmianę dawki.
Sterownik uszkadza się, a dokładnie "wypala" się tranzystor sterujący dawką paliwa w pompie wtryskowej "Zawór przestawiacza dawki" - różnie nazywany, taka sama funkcja. Otóż ten zawór w trakcie użytkowania się przyciera - ze zużycia materiałów, od paliwa. Dlatego naprawa sterownika to tylko lecznie skutków nie przyczyń - problem będzie wracał, czasem...
a co to znowu jest bo nie słyszałem może powiedz cos więcej Dodano po 1 bo na tym zdjęciu powyżej jest pompa sterowana mechanicznie a ja mam sterowana elektronicznie przez sterownik edc sterownik pompy zadaje dawki paliwa wg swojej mapy w oparciu o sygnały z czujników jak powyżej zaznaczył kolega serwis-gh
Moje sugestie to ; wymien filtr paliwa, jezeli masz mozliwosc to podmień cała listwę wtryskową, jesli nie to zdemontuj i rozkreć zawór ktory jest na koncu listwy sprawdź czy jest cały ( chociaz pewniej by bylo podmienić), nie wiem czy w tym roczniku juz byly pompki paliwa w zbiorniku, ale wyciagnij kosz i zobacz czy caly i czy nie jest zalepione sito,Przedzwoń...
Mi to wygląda na niższe ciśnienie otwarcia wtrysku nr 2 co za tym idzie że "kopie" najmocniej i resztę sterownik minusuje. Z ciekawości pozamieniałbym je miejscami i do tego sprawdzenie kompresji. A Kiedyś miałem przypadek że dzwigienka była złamana z jednego zaworu i jeden cylinder gonił na trzy wentyle.
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
Pompa daje Ci za dużą dawkę paliwa, stąd falowanie. Uspokaja się pod obciążeniem czyli światła, klima, bo zapotrzebowanie na paliwo odpowiada wtedy rzeczywistości. A podczas falowania sterownik wysyła duży prąd do zaworu SPV i stąd spalenie elementu. Chyba masz po prostu nadmiernie zużytą pompę, bo nie wiem czy jest tam możliwość regulacji dawki.
Ograniczenie dawki paliwa odbywa się na podstawie odczytów z przepływomierza, jak wsadziłeś zamiennik, to może tak być (sterownik widzi większą wartość powietrza niż w rzeczywistości, stąd bardziej dymi i z racji dużej dawki paliwa wydaje się mocniejszy). Sterowanie geometrią możesz sam sprawdzić.
czyli sterownik silnika do przeprogramowania? a są jakieś inne sposoby?
W tym silniku raczej sterownik dawką paliwa utrzymuje obroty na biegu jałowym. Ja powiem szczerze dołożyłem ręce wymieniłem map sensor przepustnice i przepływomierz i dalej dzieją się cyrki ale zauważyłem że jak się sciagnie ten gruby gumowy przewód i zatyka się to ręka to przepustnica się otwiera i wszystko wraca do normy. Ja w tym momencie obstawiam...
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
czuć spalinami z rury wydechowej? W momencie zwiększonej dawki paliwa sonda sygnalizuje bogato, sterownik zmiejsza dawke, sonda wykryje ubogo, sterownik zwiększa dawke. Zwykłym miernikiem słabo sprawdza sie sonde, jednak Twoje obserwacje sugerują na prawidłowe działanie sondy pomimo nieprawidłowej dawki paliwa. Można by obstawić sonda źle wskazuje i...
Witam kaball jak chcesz się dowiedzieć w jakiej kondycji masz silnik to popatrz na dawki paliwa wtryskiwane na poszczególne cylindry, do kompletu obejrzyj bip-y i wartości jakie pokazuje przepływka . Przebieg tak jak pisał przedmówca może być zapisany ale nie musi . Pzdr
Zapowietrzona ,albo padł sterownik. Sprawdź wysterowanie zaworu dawki.
Musisz zmapować na końcu sterownik na hamowni. Z pomiarem egt i afr. Bo inaczej poszukasz tłoków w misce.
Podaj więcej wiadomości,od kiedy gaz założony,od jakiego czasu zaczęły się problemy.Może walnięty przekaźnik pompki a może sterownik gazu rozłancza.
Witam! czy kolega gpql może pochwalić się wynikami testów i podać informację kiedy możemy liczyć na udostępnienie wsadu? Ten sterownik jest robiony pod Thermo Topa zasilanego benzyną czy olejem napędowym? Bo zapewne dobierane dawki dawki paliwa i powietrza w zależności od parametrów spalania są inne i program tylko do jednego typu paliwa będzie pasował....
Mozna tak wysterowac, bo widac na bierzaco temperature plomienia, mozna tak dobrac proporcje powietrza zeby do danej dawki paliwa osiagnac max temperature plomienia, w orginale tez tak jest
Man odpala, bez problemu, żadnych błędów od silnika i FFR nie wywala ale kręci tylko 1800 obr/ min i pod górki brakuje mu mocy, przedtem kręcił prawie 2300 obr/min. Co jeszcze można z tym zrobić? Myślę nad podmianą procesora który w starym sterowniku jest inny ale czy to będzie przyczyna czy może różnica w oprogramowaniu któregoś z mikrokontrolerów...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Wygląda jakby czujnik temperatury dokonał żywota. Na jego podstawie sterownik dobiera dawkę paliwa. -40 st to czujnik zwarty. Mniej nie pokaże. Wtryski leją paliwem jak oszalałe. Powoduje większe spalanie, wypadanie zapłonów, szarpanie. Logiczne wydaje się sprawdzenie czujnika i przewodów.
zostaje jeszcze utawienie pompy czyli dawki wtrysku i kąta wtrysku. Nie reguluje się dawki i kąt wtrysku, za to odpowiada sterownik. Poprawka. Jedynie można ustawić kąt ustawienia zapłonu. Nie można zmienić dawki paliwa, to jest regulowane na stole probierczym. Taką informację otrzymałem z boscha w Rzeszowie.
Uszkodzenie sterownika nie jest skutkiem uszkodzenia mechanicznego pompy. Nie ma jedno z drugim nic wspólnego. Pisałem o tym w innym poście. Wystarczy wziąć miernik i sprawdzić który zawór czym steruje i będzie wiadomo od czego pada tranzystor. Jak samochód ci się zapowietrzył to normalne ze poleciał sterownik. Te sterowniki we wszystkich markach samochodów...
Mam też paska TDI 90KM, również z 94r. Z tego co czytałem ustawienia dawki paliwa, wyprzedzenia zapłonu itp. mające wpływ zarówno na start jak i osiągi silnika, zapisane są właśnie w sterowniku. Istnieje możliwość ich kalibracji interfejsem diagnostycznym, ale musisz znaleźć kogoś kto się na tym zna, a nie tylko widział jak to się robi. Druga sprawa...
Usterka rozwiązana. Okazało się, że jest jakiś spadek napięcia na zasilaniu sterownika pompy. Dopóki nie kręci się rozrusznikiem jest ok, w momencie kręcenia jest tak duży spadek napięcia, że sterownik się wyłącza i nie otwiera zaworu dawki. Dałem mu dodatkowy przewód zasilający pod samą pompe paliwa i teraz odpala idealnie. Bardzo dziękuje za podpowiedzi.
Witam, mam od dwóch tygodni problem z Citroenem Jumperem. Samochód nie chce odpalić. Pompa ładuje ciśnienie na rozruch ok 200bar także jest ok. Ale co mnie zmartwiło, to brak impulsu na wtryskiwacze ze sterownika. Komputer nie pokazuje korekty dawki paliwa. Wyświetlane są takie błędy: p0200, p0251- elektrozawór regulacji wydatku paliwa, p062B- obwód...
jaki masz typ silnika ? kontrolowaniem ilosci dawki zajmuje sie wtrysk sterujacy ( na drugim cylindrze, ten wyzszy) i raczej tam bym szukal przyczyny poza tym sprawdz korekte dawki paliwa na poszczegolnych cylindrach
Sondę można sprawdzić miernikiem, mierząc jej oporność w tym przypadku między pinami 3 i 4 w kostce która idzie do sondy. Przy dokonywaniu pomiaru kostka musi być rozpięta od instalacji silnika. Wynik pomiaru powinien mieścić się między 2,5-10 Ω. Pierwsza sonda to ta przed katalizatorem. Błąd który podajesz dotyczy uszkodzenia grzałki bez której...
Błąd 01268 to zawsze tylko i wyłącznie usterka sterownika pompy, dokładniej sterowaniem zaworu dawki paliwa, tym między przewodami wysokiego ciśnienia. Kable na dolnej cienkiej parze zawsze pękają ze starości. Błąd po którym powinnyśmy się zacząć martwić to 0550. w 2.5 tdi najlepiej odpowietrzyć pompę podnosząc sterownik i zalewając obie komory do pełna....
Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: +32.8 % Tu widać, że sterownik dodaje paliwa, a pomimo tego, nie widać odzewu ze strony sondy. Możliwe przyczyny : - zbyt niskie ciśnienie paliwa (w danym momencie) - uszkodzony przepływomierz - uszkodzenie w obwodzie sondy (lub sama sonda) - nie szczelny dolot lub układ pochłaniacza par paliwa - kiepskie...
Witam Powrócę jeszcze do tematu sterownika, są tam dwa tranzystory mocy, czy możecie określić jakimi elementami pompy sterują oba tranzystory ? Według opisów jeden jest od dawki paliwa, drugi od przestawiacza kąta wtrysku, zazwyczaj pada ten zaznaczony na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/9227974500_1... Czy jest to tranzystor sterujący...
Szukałem informacji na temat tego, czy czujnik temperatury powietrza służy do czegokolwiek innego niż określenie masy powietrza. Dowiedziałem się że prawdopodobnie do niczego innego nie służy ale nie znalazłem definitywnego potwierdzenia tej informacji. W wielu silnikach z przepływomierzem masowym (drucikowym) jest czujnik IAT czyli temperatury powietrza...
Zrób logi na jałowym. Może nie do końca dobrze ustawiony kąt. Pompa po regeneracji czy sam sterownik? Jaka dawka paliwa?
Może to być sterownik, ale ja miałem przypadek że webasto zapalało i zaraz gasło a winna była pompka. Jest tam możliwość regulacji wielkości dawki paliwa i u mnie była za duża i się zalewało.
Witam Co to jest map sensor i jak go sprawdzić? MAP-Sensor w systemie sterowania pracą silnika jest zasadniczym czujnikiem informującym o obciążeniu silnika. Jest to jeden z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź tez czujnik temperatury...
Prawdopodobnie przegrzewa się końcówka mocy w sterowniku sterująca dawką paliwa lub uszkodzony czujnik obrotów pod sterownikiem. Ważna jeszcze data na sterowniku. Te z datą 2004 i nowsze często psują się nie odwracalnie.
Moim zdanie masz źle wyregulowany LPG. Sterownik silnika zapisuje sobie dawkę paliwa (adaptacja) .Twój sterownik silnika nie wie że mu wstawili gaz i prawdopodobnie podczas pracy na gazie dochodzi do zapisania błędnego ustawienia dawki . Gdy po ostygnięciu chcesz uruchomić silnik prawdopodobnie zalewa ci świece . Czyli wychodzi na to że gaz jest ustawiony...
Oczywiście że sprawdzić ciśnienie benzyny. Widać że sterownik silnika zuboża dawkę paliwa po przełączeniu na benzynę. Masz podawane zbyt dużo benzyny lub nasz rozjechane mapy w sterowniku silnika przez jazdę na źle ustawionym LPG.
chciałem zapytac fachowców w tym temacie jak w sterownikach Diesli z układem CR zapisuje sie rozdział dawki paliwa na kilka części, czyli np. wtrysk pilotujacy, dawka główna, powtrysk, albo podział na jeszcze wiecej małych dawek. Nie zajmuje się chiptiuningiem pytam z czystej ciekawości - jak taka infomacja jest zapisywana?
Jeśli to jest scania 4 to ten kod E44 zazwyczaj oznacza przerwę w obwodzie pompki, zle ustawienie dawki na pompce, lub przegrzewanie się. Sprawdz czy dochodzi prąd do pompki - najprościej sprawdzić to żarówką 24V/21W podpinając ją zamiast pompki. jak wlączysz ogrzewanie to po czasie około minuty od uruchomienia zarówka powinna zacząc mrygać. Jeśli tak...
Webasto już działa. Przyczyną był rozregulowany sterownik. Dawka paliwa nie była odpowiednio dobrana. Tyle powiedział serwisant :) Dziękuję wszystkim za pomoc. Zamykam temat.
W konkretnym modelu sterownika jest stosowany konkretny tranzystor i nie ma tu czego indywidualnie dobierać. Dla prawidłowej pracy elektromagnetycznego i sterowanie dawką paliwa jednak trzeba dobierać, w innym przypadku można uszkodzić sterownik lub źle sterującej dawki paliwa. Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty...
kolega piszacy o zatartym tłoku przestawiacza ma racię należy wymontować i naprawic całą pompę wiem to bo na codzień naprawiam układ paliwowy,ciekawi mnie w jaki sposób bez komputera poradzisz sobie z ustawieniem dawki paliwa po zamontowaniu sterownika pompy
Wskazowek masz duzo w tych bledach. Zablokowany egr może byc przyczyna zlej proporcji paliwo powietrze przez co silnik sie dusi. Obnizenie dawki paliwa- sprawdzales jaka temperaturę widzi sterownik?
Widząc, że nie ma konkretnej instrukcji naprawy sterownika PSG16 a dodatkowo każdy robi z tego wielką tajemnicę, postanowiłem podzielić się moimi doświadczeniami z regeneracji. Pacjent to kolegi opel, sterownik na pompie to PSG16 (sterownik z dwiema wtyczkami). Objawy to rzucenie palenia, po poluzowaniu przewodów na wtryskiwaczach bardzo niskie ciśnienie...
Przede wszystkim tak jak wyżej piszą trzeba sprawdzić katalizator oraz wydech końcowy czy nie są przypchane. Dodatkowo sprawdziłbym filtr paliwa i powietrza czy nie są brudne. Oczywiście filtru paliwa nie sprawdzisz trzeba go wymienić. Może też być zanieczyszczony układ wtryskiwaczy co skutecznie będzie blokowało wtrysk odpowiedniej dawki paliwa- tu...
witam i pytam czy posiada ktoś zczytaną pamięć do sterownika ed sprintera 313 ( w orginale) zwykły cdi bez abs,esp, z 2002 roku. Był padnięty silnik 2,2cdi 110km, zastał zmieniony na 130 km , jest większe turbo a przydało by się żebydo tego turba były dawki paliwa odpowiedniejsze.
A odma? Jest słabo widoczna pod kolektorem, a jej koniec jest podpięty za przepływomierzem. Bardzo prawdopodobne, że jest nieszczelna i sterownik nie potrafi właściwie wyliczyć dawki paliwa do ilości zasysanego powietrza. Może sonda również jest sprawna tylko po prostu silnik ssie lewe powietrze i stąd niewłaściwe parametry pracy. Dodano po 16 silniczek...
W sumie nie napisałem tego w poprzednim poście ale może być jeszcze jedna rzecz. Mianowicie mogą być nadpalone tłoki (uszkodzony kształt komory spalania) spowodowane jazdą na zubożonej mieszance (jeżeli samochód długo jeździł na tych wtryskach od 1,9). Nadpalenie tłoków a wręcz wypalenie dziury zdarza się dość często przy permanentnym przeładowaniu...
Zmiana kodowania sterownika silnika nie zwiększa dawki paliwa, zmienia za to próg podawania paliwa, paliwo podawane jest już od 100 obr na minute. Ale powiem Ci że kolega ma ALH i też różnie pali, a wykluczyliśmy wtryski, rozrusznik, akumulator, masy na silniku, czyściliśmy nastawnik w pompie, kodowanie też zmienialiśmy, ale szału nie było, po zmianie...
A wiec byl sprawdzany wydech i katalizator za pierwszym razem kiedy zawiozłem auto z brakiem mocy. Drożne. Połączenie ze sterownikiem jest, można było oglądać na ekranie dawki paliwa itd (tak powiedział mechanik, może mnie oszukiwał) a błędów nie było. Ze samemu można sprawdzić sterownik to wiem. i tak zrobiłem. Napięcie na wtyczce jest, na płycie sterownika...
Tak napewno 😉 A skąd ta pewność jak kupiony na szrocie. Sterownik jest orginalny przełożony z innego silnika z c2 1.4 hdi. Sterownik jest teraz dobry podaje wszystko dobrze Dodano po 1 Tak napewno 😉 A skąd ta pewność jak kupiony na szrocie. Sterownik jest orginalny przełożony z innego silnika z c2 1.4 hdi. Sterownik jest teraz dobry...
mam pytanko zmieniłem sterownik pompy jak pomyliłem te dwa kabelki od zaworu regulacji dawki paliwa to czy to szkodzi bo nie chce zapalić. sprawdzałem sterownik jest sto procent dobry żarówka świeci jak rozrusznik kręci. na starym sterowniku nie świeciła. na plaku pali ale jak się przestanie psikać to gaśnie co to może być za przyczyna. prosił bym o...
Ustaliłem już jeżeli chodzi o ustawienie pompy i okazuje się że jest dobrze ustawiona czyli tak jak myślałem nie da się nic przestawić bo by kołki nie pasowały, jednak auto nadal nie pali, została kwestia immo, oraz sterownika pompy gdyż po przecięciu kabli do zaworu dawki paliwa nie m reakcji żarówka 55w po kręceniu rozrusznikiem.Pytanie czy jeżeli...
Witam problem rozwiązany wina po stronie sterownika . Co się okazało że ktoś chip tuning robił u jakiegoś partacza wszystko się rozjechało dawki na starcie turbo za duzo ustawione więc temat zamykam . Wedle mechaników wtryski głowica walki pompa paliwa do wymiany. 100 zł koszt przeglądu sterownika wgranie oryginału do skody 350 zł
P1170 oznacza, że sterownik osiągną dolny próg adaptacji dawki paliwa (maksymalne zubożenie mieszanki) - jeśli mimo to odczyt z sondy wskazuje na bogatą mieszankę, należy zweryfikować wskazania sondy z analizatorem spalin. Jeśli analizator potwierdzi wskazania sondy należy skontrolować ciśnienie paliwa lub szukać wadliwego wtryskiwacza, jeśli jednak...
Może źle to odebrałeś, poprostu wydawało mi się, że taka informacja jest oczywista. Więc przepraszam. Diagnostykę robiłem jaltestem i jaltest prócz błędu w EDC 3673 fmi 8 czyli komponent 2 niepoprawny sygnał. I nic więcej w tym samochodzie nie ma. Także jeśli masz jakieś pomysły chętnie wezmę pod uwagę. Myślę, że pytanie moje powinno brzmieć, dlaczego...
Bez schematu ani rusz. A nie ma tam połączenia między sterownikiem a skrzynią pt "żądanie obniżenia momentu" ? Sterownik silnika opóźnia zapłon / zmniejsza dawkę paliwa w chwili przełączania biegu celem zminimalizowania szarpnięć.
Witam serdecznie ostatnio nabyłem sprintera 413 2.2CDi z 2005 roku. Auto początkowo miało problemy z paleniem- wina wtrysku wymieniłem i pali od ręki ale okazało się, że w czasie jazdy gdy silnik dostanie obciążenia auto gaśnie, wyłączysz zapłon i odpala normalnie, wszystko jest ok do momentu kiedy znów nie obciążysz silnika. Po diagnozie autocomem...
Silnik który nie jest dogrzany nie ma sprawności nominalnej więc spalanie jest wyższe. W sterowniku HDI są korekty dotyczące ciśnienia doładowania jak i dawki paliwa w zależności od temperatury silnika, powietrza zasysanego, powietrza w dolocie, temperatury paliwa, temperatury oleju, ciśnienia atmosferycznego. Aby tych różnic nie było musiałbyś podgrzać...
dawki paliwa dawki paliwa mercedes ustawienie dawki paliwa
kabel sieciowy odłączony makro kolor komórki oring tłoka
sprawdzić czujnik parkowania schemat podcisnienia
Iveco Stralis - Brak powietrza w naczepie, automatyczna skrzynia biegów Wymiana łożyska kulkowego w szlifierce kątowej MAC Allister