Masa jest podawana do wyłączenia silnika. Przy rozruchu i pracy silnika przewód który idzie do cewek nie jest zmasowany. Przypatrz się jak jest na schemacie poniżej.
O ile dobrze pamiętam to nawet podstawienie innego stera powinno zadziałać jeżeli chodzi o iskrę. Nawet bez synchro z immo bo ono blokuje kluczowanie wtryskiwaczy. Czyli wpinasz wtyke i sprawdzasz.
Tak, to jest eeprom z danymi immo. Reszta w moim poprzednim poście.
Udało się rozwiązać problem?
Jeśli auto "pali i jedzie", to raczej sterownik jest sprawny. Skupiłbym się tu na diagnostyce, co powoduje zbyt bogatą mieszankę. Jeśli sterownik jest Oryginalny, tzn. ten, który fabryka włożyła i dodatkowo Nikt w nim nie grzebał, w sensie nie robił aktualizacji softu, czy czegokolwiek innego, to lepiej go nie ruszać. Sprawdzić korekty wtrysku, krótko-...
chyba najprościej bedzie podmienić sterownik i dopasować immo.
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
A najlepiej to sprawdzić jaki sterownik siedzi.
Jak podmieniałeś sterownik to EWS był ogarnięty? Sprawdzasz masy i zasilania na sterownik, testerem w parametrach czy widzi obroty. Sprawdzasz zasilanie na cewki, sygnał próbnikiem diodowym lub oscyloskopem.
Trzeba przełożyć cały komplet - kluczyki, puszkę immo i sterownik silnika.
Raczej sam sterownik i kluczyk Ci nic nie pomoże. Chyba ze przerzucisz immo. Jezeli masz zasilanie na sterowniku a wywala Ci brak komunikacji to wymontuj sterownik i daj go komus kto to ogarnie .. Jaki symbol sterownika ?
nie, zabezpieczenie przed powstawaniem fałszywych iskier, sterownik musi sobie zobaczyć conajmniej trzy obroty wału po to aby się zorintował czy impulsy sa powtarzalne, jaka jest prędkość kątowa wału i w jakiej pozycji kątowej jest wał.
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Witam.....brak sterowania czyli niema prądu na sterownik silnika sprawdz zasilanie - bezpieczniki i masy.......... pozdro rox.........
Nie jeździć bo uszkodzisz katalizator. Tutaj wypadanie jest tylko na 4 cylindrze. Ten drugi błąd mówi o tym że sterownik odciął podawanie paliwa na zespół pierwszy czyli raczej na 1 i 4 cylinder. Wypadnie zapłonu to nie tylko brak iskry - powodem może być też zbyt niskie ciśnienie sprężania bądź zła mieszanka paliwa. Skoro sterownik odciął podawanie...
Proszę, masz na pw. sterownik tego silnika, reszty szukaj sam.
Wykręć cewkę ,powkładaj w nią świece, połóż na głowicy tak aby dotykały masy i zakręć rozrusznikiem. Na wszystkich ma być iskra. W tym aucie jeśli sterownik nie wykryje zapłonu to w celu ochrony katalizatora odłącza wtryskiwacz. Jeśli na którymś nie będzie iskry oscyloskop w celu kontroli wysterowania cewki przez ECU. Jeśli sprawdziłeś wiązkę, oporność...
Pewnie chodzi Ci o czujnik wałka rozrządu. Jak się nie mylę to jest od strony ściany grodziowej, przy skrzyni biegów. Raczej nie jest to jego wina skoro nie ma iskry. Czy jak nie ma iskry to nie ma też wtrysku - podawanej benzyny przez wtryskiwacze? Jeżeli tak to sterownik silnika pewnie nie widzi sygnału z czujnika wału korbowego. Jeżeli wtryskiwacze...
Wyglada to na uszkodzony sterownik silnika lub uszkodzony przewód pomiędzy hallem a sterownikiem silnika. Pin 3 halla idzie do 45 pinu sterownika silnika. Można pokusić się o przegięcie przewodu pinu 3 na hallu i podaniu na przewód idący do halla plusa z akumulatora. Wtedy powinny zacząć docierać impulsy z halla do ECU i powinna pokazać się iskra.
Na dwóch powinien chodzić, to raz, a dwa to sterownik pewnie do naprawy, ale ja bym sprawdził przy samym sterowniku. Pewnie po wymianie uszczelki masz jednak uwalony przewód.
Cewka jaka? Podwójna? Wysterowania ma? Jeśli tak, to jest do wymiany. Jeśli nie, szukasz gdzie giną. Jeśli nie wychodzą już ze sterownika, to sterownik do naprawy.
następny krok, to palec, przewody i świece... potem jeszcze cewka i aparat - dalej to już tylko sterownik zostanie... Sprawdź, czy jest zasilanie na cewce i czy jest iskra bezpośrednio z cewki. Kopułka może wyglądać dobrze, ale nie będzie działać... to samo z palcem, kablami itd...
Sterownik jest wyposażony w procesor Motorola, z niego są sygnały do wyjścia zapłonu. Sygnały z procesora Motorola bezpośrednio przechodzą przez oporniki oznaczone 101. Potrzebujesz lutowania wszystkich rezystorów z takimi oznaczeniami. Jest to typowy problem z tym sterownikiem
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Szkłem dupy się nie podciera. Bierz od serwisanta. Pierwsze gwarancja po drugie masz wtedy pewność że to był sterownik a nie np brak styku na kostce. Jak chcesz być oszczędny to odpisz sobie rachunek od czynszu.
Jak nie ma iskry na 2 i 3 to może być uszkodzony sterownik lub uszkodzony przewód między cewką a sterownikiem. Dioda LED z rezystorem 1k i będziesz wiedział czy sygnał z ECU wychodzi.
Sterownik Multec , 30 pomylona z 15/po kluczyku/ , ale wszystko gra. Sprawdz co pisałem wyżej.
To sprzęt nie miał gwarancji? Jak dla mnie to te Twoje interesy są jakieś takie bezsensowne. Ponieść tak dużą inwestycję po to, żeby grzać kominkiem. Weź pod uwagę, że instalacja PV o mocy 6,6kW zasadniczo pokrywa raptem zużycie prądu do oświetlenia, prania, gotowania i podgrzewania CWU. Z PV 6,6kW możesz rocznie uzyskać maksymalnie ok. 6MWh energii,...
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
Jeżeli masz 20 MOhm , to policz sobie jaki mikroprąd płynie przez taką rezystancje. Masz takie wskazania bo przenosi się poprzez sterownik ; masa jego i sygnał czujnika , to nic nadzwyczajnego.
Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat. Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami. On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku. Piny sterownika silnika: 20, 79 a jak się...
Sprawdzić jeszcze czy w tym silniku nie ma dodatkowego czujnika wału, w golfie 2.0 GTI jest, . To nie jest Golf 2.0, więc co to za porównanie? Iskra jest, czy jej nie ma? Skoro Hall działa, a iskry nie ma, to jest ubity moduł zapłonowy. Błąd braku sygnału będzie się świecił przy unieruchomionym silniku. Kluczować masą środkowy pin modułu - jeśli iskry...
prąd przy przykręcaniu rozrusznikiem utrzymuje się w granicach 23.5 V Który dokładnie jest to tranzystor? Masz gumiaka sterownik będzie trudno. Zamień miejscami wtyczki cewki i zobacz czy to cewka czy sterowanie.
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Trzeba sprawdzić który garnek dokładnie nie pali, czy po ciemku pod maską przy całym osprzęcie zapłonu widać np przeskoki iskry do masy (skoro mówisz że czasem działa czasem nie to może raz iskra daje na mase przez uszkodzoną izolację np kabla WN, styku WN, wtyczki WN, obudowy cewki, a innym razem idzie jak trzeba przez świecę), zaciski świec trzeba...
sprawdz w parametrach rzeczywistych czy sterownik widzi obroty tzn krec silnikiem i zobacz czy sterownik to widzi?w elementach wykonawczych wlacz tzn sprawdz iskre wlacz pompe paliwa i wszystko sie wyjasni.ale przypuszczam ze immo trzeba wywalic.
Najprawdopodobniej masz uwalony sterownik start i nie przekazuje sygnału na przetwornicę. Prześledź co i jak się zmienia na płycie weld control od pinu start procesu. (złączka 4 pin 5). Po drodze musi być jakaś logika. Najcześciej jakiś drobny C-MOS wydaje ostatnie tchnienie, a załączanie do trybu lift odbywa sie innym IC.
Testy jedynie wysterowują poszczególne elementy by można było zaobserwować czy działają. Sterownik zablokowany powoduje brak zasilania na cewki, wtryski i pompę paliwa ale na czas testów mimo wszystko zasilanie powinno być załączane. Czy jest jakas inna mozliwosc uruchomienia auta? Wyczyszczenie wpisu CODE z ECU i odcięcie pinu odpowiadającego za komunikację...
Kolego, wyczep wtyczkę sterowniak silnika i zobacz, czy piny nie śpiewają "zielono mi". Sam nie wiem którędy tam sie woda dostaje. Woda tam się dostaje przez zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, zalejesz 3, 4 litry i podczas hamowania idzie przez nieszczelny korek wprost na wiązkę komputera. Objawem jest m.in właśnie zły odczyt prędkości na zegarze,...
http://obrazki.elektroda.pl/8810661800_1... Przedstawiam kolejny projekt HV mojego autorstwa jakim jest ogromna cewka Tesli. Po dotychczasowych sukcesach postanowiłem zbudować coś naprawdę dużego. Oczywiście miało to być DRSSTC. Do sprawy podszedłem kompleksowo wzorując się na poprzednich własnych konstrukcjach a także innych znalezionych...
pracą cewek steruje sterownik siknika, (PMS), jest to częsta usterka w tym modelu. Da się to naprawić, ale trzeba rozebrać sterownilk silnika, i wymienic tranzystor kluczujący cewką (BUX127VDO) Jeżeli tego nie robiłeś ( jest to trudne!!!!) to może ci to zrobić np elektronika- Grabowski Ja pierwsze dwa ECU uszkodziłem-nie wiedziałem jak to rozebrać.
a napiecie ładowania teraz ok?Może jest po drodze jeszcze modoł zapłonowy czasami sie zdarza ale nie wiem jak w tej hondzie bo pisałeś że sterowanie cewek jest bezposrednio ze sterownika silnika ,tak bywa ,jesli sie opierasz o schemat i masz pewnosc to ok ale bywaja tez modoły zapłonowe na zewnątrz sterownika przy systemie cewek każda na cylinder Dodano...
Witam . Tam moduł jest w cewce. Sprawdź ciągłość przewodów sterownik - cewka . W sterowniku piny 102 i 103 w cewce 1 i 3 . Dodatkowo 4 w cewce to masa a 2 (+). Dane dotyczą silnika APE 16V 55 kW. Tylko taki znalazłem. Pozdrawiam.
czytalem o diodach rownolegle montowanych do cewki czy moglbys cos jeszcze polecic w ramach tych zabezpieczen? Skuteczne kiedy chcemy wyeliminować przepięcie, w układach generujących iskry zazwyczaj chcemy to przepięcie wykorzystać (żeby uzyskać przepięcie na wtórnym musi ono się też pojawić na pierwotnym). Myślałem raczej o zabezpieczeniu drivera,...
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
Nie orientuję się. Sprawdź jeszcze może przewody wysokiego napięcia i sama elektrodę zapłonową, czy nie jest pęknięta porcelana lub czy nie jest bardzo zabrudzona. (również zabrudzona porcelana może być przyczyna problemów z iskrą) Z reguły te transformatory zasilane są napięciem 230V tak więc zastąpienie go jakimś zewnętrznym nie powinno stanowić problemów....
Dobra dzisiaj po naładowaniu akumulatora dalej błąd 5634 P1602 zasilanie napięciowe zacisku 30 za niskie napięcie, pytanie gdzie jest ten zacisk, gdzie szukać przyczyny, czasem jak postoi z 4 min na przekręconym zapłonie i próbuję odpalić to odpala lub słychac ze co któryś cylinder łapie ale tylko przez chwilę.
Witam wszystkich. Mam problem i zarazem pytanie. Skoda BKY 1,4 16V, wieczorem została pod domem rano nie pali, sterownik Marelli 4, KTS nie czyta błędów znaczy wyskakuje komunikat, że sterownik nie zezwala na odczyt, ACTIA to samo. Nie ma paliwa i iskry. Główny przekaźnik załącza po przekręceniu stacyjki . Czujnik wału korbowego? Czy możliwe jest, że...
Zmień cewki ze sobą na cylindrach 1-2 oraz 3-4. Zobacz czy błędy braku zapłonu przejdą na cylindry 2 i 4. Ostanie dwa błędy masz ze sobą powiązane - brak komunikacji licznika z ECU przez co zablokowane jest ECU. Reszta błędów może mieć przyczynę w instalacji LPG ale pamiętaj że brak zapłonu nie oznacza braku iskry - może nie być podawanego paliwa a...
Czujnik temperatury albo by działał albo nie. To element elektroniczny, pasywny. Takie rzeczy się nie zawieszają tylko albo działają i są sprawne albo są uszkodzone. drzasiek weź pod uwagę że to auta. Przewody potrafią się łamać, raz łączą a raz nie. Sterownik nie widzi sygnału z czujnika, przyjmuje że silnik jest zimny i go zalewa przez co ciepły...
sterownik iskry junkers vaillant iskry iskry przedłużacz
spada warto rezystancja zmiana czasu posnet tosca programator
wsady eeprom ustawienie elementów wieży
Jak sprawdzić czujnik zmętnienia wody w zmywarce? Samsung Galaxy M21 – zapomniane hasło, tylko połączenie alarmowe, jak odblokować?