Ja sterownik w stanie jak na zdjęciu otrzymałem od zaprzyjaźnionego mechanika samochodowego. Nie wiem jak on to wyciągnął.
Może złe kodowanie pompy jak została zamontowana inna,może pin się zagiął przy wkładaniu kostki ,albo uszkodzony sterownik,przyczyn może być kilka,który rok tego auta?
Witam. Od pewnego czasu w moim peugeocie 307 występuje problem z komunikacją z pompa abs mianowicie gdy auto jest zimnie zapalaja się kontrolki bledow abs esp airbag gdy jest ciepło lub auto się rozgrzeje probLem nie występuje. Zasilanie kostka jest ok.co może być przyczyną takiego zachowania auta czy może to być sterownik pompy?
https://obrazki.elektroda.pl/2188017500_... Witam, po otworzeniu z rana i odpaleniu silnika zapalił się błąd silnika, wyskoczył stop na czerwono i zapaliła się kontrolka ESP. Po wyłączeniu silnika pompa ABS pracuje cały czas, dopiero jak odłączę akumulator to przestaje pracować. Moje pytanie czy ktoś miał taki problem. Według mnie...
Tak, jest, np pompa z samochodu Renault Kangoo, Peugeot 106, Citroen Saxo. Zwykły silnik komutatorowy bez żadnej elektroniki napędzający pompę hydrauliczną.
Idź po rurkach od pompy hamulcowej.
Zawor cisnienia jest zasilany z bezpiecznika F8 (pin 8 czarnej 16-pinowej). ECU ma zasilania z F4, F5, F8 i F15. W wiazce, miedzy BM34 i zaworem jest zacisk z odgalezieniem zasilania do ECU. Znajduje sie on mniej wiecej nad pompa HP.
No to wychodzi na to , że do wymiany kpl. ABS sterownik z pompą
Udało się rozwiązać problem?
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
Poszło na pw
sprawdź zasilanie czyli bezpieczniki pod maską jeśli są ok. to zdejmij kostkę i zobacz czy dochodzi do niej zasilanie plusowe i masa. tylko pamiętaj, jak dobrze kojarzę to muszą być dwa kable + i dwa- jeśli dochodzi napięcie to padł sterownik na pompie ale to da się uratować też
A co to jest "sterownik pompy paliwa"?
Witam Poszukuję schematu ABS ESP Peugeot 407 2,2benz. 2006r Czy ktoś spotkał się z problemem braku komunikacji z ABS w P.407 Problem nie ustąpił po wymianie sterownika i pompy. Pozdrawiam
Tak sądziłem, że ona będzie tylko załączana w razie potrzeby. Jak spojrzeć na jedną, wystawioną na allegro, to tam jest tylko zasilanie: http://photos04.allegro.pl/photos/orygin... A dlaczego Astra G to inna bajka ? Tam jest jakiś dodatkowy sterownik ?
Zrób diagnozę.Najczęściej sterownik.
Tak jak na załączonym przez kolegę schemacie... dokladnie do kostki sterownika zamontowanego na pompie ABS ESP... Odpiąć kostke zobaczyc czy juz nie jest "zielono" jeśli ok to miernik sprawdzic ciągłość przewodów oraz brak zwarcia jeśli ok to sterownik.... Powodzonka
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Wymieniłem przekaźnik pompy paliwowej. Nadal pompa pracuje przez cały, przy włączonym zapłonie. Brak możliwości zdiagnozowania - wyskakuje po około 3 minutach komunikat o braku połączenia ze sterownikiem samochodu.
Witam. Czyli pompa teraz działa poprawnie? Skąd pewność,że kontrolka świeciła z powodu usterki pompy powietrza-taki błąd zarejestrował sterownik silnika?
Bsm nie trzeba kodować. Poza tym czegoś się go uczepił skoro to sterownik silnika nie gada. Zasilania i masy na ECM sprawdź
Podmieniany był moduł bsm bez zmian , podmieniana byla cała pompa od wspomagania i na chwile pomogło.poyem znów wrócił błąd po podmianie pompy ABS wróciła tylko komunikacja ze sterownikiem od tejże pompy i odpowiadając na pytanie , tak problem z łączeniem ze sterownikami
Bardzo ważne - komunikacja ze sterownikiem silnika jest? Mi to wygląda na typową bolączkę tych autek.
Niestety nie pomogła zmiana sterownika.
Podłącz pompę na krótko i zobacz czy działa, jeżeli tak to szukaj problemu w sterowniku(ecu) lub braku obwodu w nim. Pozdrawiam Astek
Sche,at podpięcia sterownika silnika.
Na blasze pod sterownikiem silnika
Oferuję usługę diagnostyki i naprawy zbiorników/pomp AdBlue z grupy PSA: Peugeot, Citroen. Przykładowe numery części: "12678023", "9818630780", "9813676800", P1001565. Jeśli pojawił Ci się błąd jak w tytule ogłoszenia P20E8 (P20E9, P21C5)- niskie ciśnienie mocznika oraz kontrolka "SERVICE" oraz "UREA" to mogę to naprawić bez konieczności wymiany zbiornika...
Po uzupełnieniu płynu, wymianie nerki itp. Kodujemy nowy poziom w ECU oraz w samej pompie dodatku. Pompa jest osobnym sterownikiem połączonym komunikacją LIN z BSI. Bezpiecznik f4 w BSI. Inaczej kontrolka nie zgaśnie itd.
Sprawdź zasilania na wtyczce do pompy ABS, są 4 grubsze piny na dwóch ma być stały plus a na dwóch kolejnych masa, potem załącz zapłon i ma być 1 pin cienki gdzie jest na nim plus po zapłonie, jak zasilania są to wygląda na uszkodzony sterownik pompy, zapnij wtyczkę i poruszaj nią na załączonym zapłonie, jak będzie wydawać dźwięki to znaczy że jest...
Ale gdyby nie widział immo, to by raczej pompę i iskrę odciął, czy się mylę?
Kupujesz w/g numeru 0273004562
jeśli mało ci D to spójrz na kod silnika , poza tym nie widziałem 1.9 hdi. Chcesz pomóc czy popisać ? Dodano po 15 Peugeot Expert 1.9 diesel bez turba , pompa delphi , sterownik lucas
Ja obstawiam brak ,,+" na sterowniku.
Raczej nie wina pompy a jej złe podłączenie. W modelach przedliftowych z ESP i w modelach poliftowych komunikacja po CAN szła przez pompę - tzn, do wtyczki pompy dochodzą 2 pary przewodów CAN (2 skręcone że sobą przewody). Pompa robi jako łącznik dla tych przewodów. Najprawdopodobniej kolega je źle połączył lub może pogiął piny w pompie. Bez tego sterownik...
Witam posiadam peugeota 407 2.0hdi 136 km z 2005r. Mój przypadek jest bardzo podobny po pewnym czasie wyskakiwał komunikat ze abs uszkodzony, po pewnym czasie pompa cały czas pracowała nawet po wyznaczonym zapłonie. Po wymianie pompy abs, auto przestało palić... nie działa dmuchawa i nie kręci silnik. Po włożeniu i podpięciu statek pompy dalej jest...
Witam Bardzo bym prosił o schemat do Peugeota 206 vin vin VF32SWJYU42423834 2002 rok, 1,9 D sil dw8 pompa Lukas ( BSI H2 ) . Może też być od peugeota partner od roku 2003 1.9 D dw8 chodzi mi o połączenie sterownika silnika z BSI ( BSI H2 ) i też połączenie z pompą wtryskową. Po diagnozie BSI nie widzi sterownika silnika(Brak połączenia z silnikiem...
Przekaznik masz pod maską koło sterownika silnika
I jak udało się coś zrobić ? mam ten sam problem pompa dozuje non stop dodatek ale sterownik silnika tego nie widzi natomiast pompa widzi ilosc wlanego dodatku. pewnie ktoś cos kombinował w tym pojeździe tylko jak to sprawdzić
Witam. Podepnę się pod dosc już stary watek. Poszukuje schematu połączeń elektrycznych silnika 2.5td, ecu, sterownika pompy wtryskowej citroen xm lub peugeot 605. Pozdrawiam.
Padła mi pompa ABS w Peugeot 207, jej numer to 9663703980 10.0206-0315.4, jakiś felerny model bo strasznie nietypowa oraz dostać a jak jest to cena z kosmosu. Kupiłem o podobnych numerach 9659770580 10.206-0233.4. Samej elektroniki nie da się przełożyć bo jest jakiś dodatkowy czujnik. W tym momencie samochód nie odpala bo nie widzi sterownika czy pod...
Gdzie szukać błędu bo pompa powinna podawać tylko po zatankowaniu a nie po każdym przekreceniu kluczyka Masz błąd więc zacznij od niego. Tam zapewne jest sterownik tej pompy i od tego trzeba zacząć.
Kod błędu? Ten silnik miał dwie główne przypadłości czyli cewka i/lub świece potem sterownik silnika, zapchany katalizator, inne usterki jak np padająca pompa paliwa lub wtryskiwacz.
Wszystkiemu winna była pompa ABS niestety klient bardzo niecierpliwy zabrał auto po jednym dniu oddał gdzie indziej w sumie to stało jeszcze u dwóch po czym wstawił do autoryzowanego serwisu Peugeota i zapłacił 7000zł za nową pompę ABS. A można to było ogarnąć dużo taniej ale co zrobić jak klient wie lepiej. 😏
Witam przerywanie? jak ci się to objawia? moze coś z pompą paliwową? albo jej sterownikiem?
To sprawdzasz zasilania i masy na sterowniku.
Zasilanie sterownika do sprawdzenia.
Dzieki za odpowiedz ale takie rzeczy jak bezpieczniki i masy przekazniki sterownika i pompy w pierwszej kolejności sprawdzam immo tez ok
Jaki masz kod silnika ? Nie widzę na schemacie pompy. Tak czy tak ,sterownik kontroluje to na dwa sposoby ,razem albo osobo. Pierwszy to kontrola przekaźnika pompy, a drugi to kontrola składu spalin za pomocą sond.
z tego co piszesz.stawiałbym na sterownik silnika.
To sprawdx jeszcze linie kodową,ale ja w takich sytuacjach zawsze czyszczę sterownik.
Witam. Próbowałem na zapalonym również. Czemu kolega kkknc uważa że szrot? Pompa wymieniona ponieważ Texa pokazywała błąd przekaźnik zaworów. Po założeniu używki błąd zgasł. Męczę się jeszcze z tym odpowietrzeniem. Jeśli będzie trzeba to może przełożę sterownik do starej pompy??
Sterownik pod BSM blisko pompy ABS dojście od nadkola
Witam, Nie ma mniej lub bardziej waznych przewodow. Po wymianie bloku hydraulicznego wystarczy odpowietrzyc uklad i wszystko powinno dzialac. Wymiana sterownika tez nie wymaga chyba ingerencji w informatyke auta, chociaz nie jestem pewny na 100%. Pozdrowienia, Georges
Uszkodził się sterownik silnika.
Autko odpalone pojechało, usterką był przetarty cienki zielony przewód w wiązce z tyłu za silnikiem biegnie ona obok pompy wtryskowej do sterownika EDC15.
no właśnie w tym jest problem nie ma żadnego napięcia na tej kostce, bezpieczniki sprawdzone, rozrusznik zrobiony i też nic. Gdzie mam szukać tego prądu na tą kostkę?? sterownik działa bo załącza pompę paliwowa.
Witam, DHY, to XUD9TE. Pompa mechaniczna. Zadnego sterownika. Stary dobry turbodiesel. Polscy mechanicy zapomnieli juz jak toto dziala? Pozdrawiam, Georges
Peugeot 406 1,8 benzyna brak komunikacji z ecu silnika, brak iskry i wysterowania pompy paliwa. Masy zasilania sprawdzone, podmieniany sterownik. Ktoś miał coś podobnego?? Sterownik BOSCH MP5.1.1
Wcale go tam nie musi być. Bo to zależy od rocznika ,kodu silnika i sterownika. Dlatego podaje się dane auta co tutaj każdy ma w D
Problemem okazały się same wtyczki przy gniazdach sterownika.
Typowo wtryskiwacze sterowane są masą (plus 12V po stacyjce lub załączane z pompą paliwa i ECU podaję masę gdy trzeba aktywować wtryskiwacz.).
Od sprawdzenia zasilania pompy i komunikacji. Czyli wypijasz wtyczkę pompy i żarówka H4 lub podobna sprawdzasz czy są wszystkie plusy i masy. Potem sprawdzenie komunikacji pomiędzy pompa a BSI. Tutaj wystarczy zmierzyć ciągłość przewodów miernikiem. Jak powyższe jest ok to dopiero wtedy można brać się za wymianę pompy a najlepiej to danego jej sterownika...
Witam. Samochód Peugeot 407 2005rok 2.0 16v. Po niefortunnym spawaniu Brak komunikacji z modułem abs i sterownikiem silnika, Nie odpala. Po wymianie sterownika pompy abs, wróciła komunikacja z abs. Czy można zdiagnozować sam sterownik silnika na stole? bez auta ?
Witam użytkuje 206cc z tym samym silnikiem i tez z lpg i od 3 lat nie zaobserwowałem aby były jakieś wahania temperatury. Napisałeś że wcześniej tak nie było więc coś padło, jeśli termostat ok i chłodnica to zostaje pompa. Zakładając że wskaźnik na desce nie leci w .... . Należało by luknąć co widzi sterownik silnika. Pozdrawiam
Odłacz sensor, skasuj błędy w EDC i dalej w parametrach zobacz status sterownika czy zablokowany czy nie.
Jeżeli to auto ma ESP to komunikacja pomiędzy BSI a kalkulatorem silnika jest poprzez pompę ABS. 32 pinowa wtyczka brązowa sterownika silnika - pin A1 i A2 to komunikacja z ABS. L1, L2, M1 - masa 48 pinowa czarna: M2, M3, M4 - plus z bezpiecznika F10 w BSM. Pompa ABS 47 pinowa wtyczka: Pin 12 i 13 to komunikacja z BSI. Pin 11 i 14 to komunikacja z kalkulatorem...
1. podładuj akumulator 2. czy poduszki wywaliły / czy świeci się błąd poduszek ? Jeżeli tak, to problemem może być crash data zapisana w sterowniku poduszek.
mały update, już wszystko działa, spalił się: sterownik silnika, bsi, elektronika pompy abs i elektronika wspomagania kierownicy.
No to teraz sprawdź kable idące do cewki tego przekaźnika i jak ustalisz skąd przychodzi sygnał (a pewnie będzie to któryś pin w sterowniku) to blisko źródła sprawdź żarówką.
Gdzieś nie przykręciłeś masy z wiązki sterownika do zespołu napędowego
poczatek wtrysku ustawia sterownik
"Podpięcie" nic nie da, będzie błąd komunikacji ze sterownikiem. Masy na sterowniku sprawdzaj i zasilania. Żarówką!
Gdy kupię pompę ABS o takim samym nr czy muszę ją jakoś kodować ?czy muszę wymienić całą pompę czy można zmienić tylko ten sterownik ?
Rezerwa to szczerze nie wiem moze plywak byc trzasniety. Ale stop moze swieciec z wielu przczyn np mam citroena c4 i jak padl mi czujnik abs w przednim kole to juz stop swiecial i licznik nie dzialał. Przeczyść czujniki na poczatku. Jak nic nie da to jedynie komp i pokaze który czujnik. Licznik tak samo nie bedzie liczyl jak jest walniety sterownik...
Mam problem z ABS w Peugeot 406 (wersja z ESP). Wyrzuca błąd na desce. Wymieniłem sterownik ABS/ESP pod schowkiem w kabinie - nie pomogło. Komunikacja z modułem jest, ale wyrzuca za niskie napięcie "pompa naprężenia wstępnego". Autodata pokazuje, że jest duży "przekaźnik silnika ABS" - gdzie go znaleźć? https://obrazki.elektroda.pl/2049578300_...
Witam, Posiadam samochód Citroen C 4 Picasso Sapacetourer z sinikiem 2.0 HDI 150 FAP( DW10FD) Blue_HDI. Problem to powracający kod błędu P20E8 (P20E8_00) Ciśnienie płynu mocznika za niskie. Szukam rozwiązania tego problemu. 1. ASO tu uzyskałem informacje że jeżeli niema ciśnienia w układzie to zbiornik AdBlue/UREA do wymiany. 2. Niezależny warsztat...
Potrzebowałbym schemat wyprowadzeń z sterownika silnika na wtyk obd i bsi. Inny sterownik nie pomógł.
Oczywiscie, jest taki sposób - w opcji darmowej kolega z podobnym samochodem, w opcji płatnej kupno sterownika z usuniętym immobiliserem.
sterownik BOSCH , wypadkowy zwarty
Witam, mam problem z autem Peugeot 307 2,0 HDI 90 KM, kod silnika RHY. Problem polega na tym, że silnik, kiedy osiąga 50-60°, zaczyna pracować na 3 cylindry na biegu jałowym, powyżej tej temperatury chodzi równo. Zostały zregenerowane wtryskiwacze, pompa wysokiego ciśnienia, EGR usunięty i w sterowniku również off. Gdzie mogę szukać przyczyny? Na chwilę...
A ta pompa działa na krótko ? Zasilanie sterownika jest z tej skrzynki ze zdjęcia ,w środku są ukł.elektroniczne,może była zalana wodą.
Witam, błąd p1198 Peugeot. Ręce opadają, proszę o pomoc. Sprawdzone wtryski, wymienione czujniki na pompie i listwie, nowy regulator ciśnienia paliwa, nowy filtr paliwa, nie było opiłków, bak sprawdzony, smok ssawny czysty. Pali od styku, traci moc po rozgrzaniu, po wyłączeniu kluczyka moc jest z powrotem ale nie na długo i jeszcze jak jest chłodniej...
U mnie jest 7 skrętek. Wiadomo 4 do czujników 1 can z bsi, 1 can do ecu a ta 1 ??? Mierzyć powinno się na włączonym zapłonie względem masy? Podam jeszcze numery z mojej pompy i sterownika. Może ktoś ma jakiś schemat i podpowie który z którym. Pompa: 9663945780 Ze sterownika: ESP MK 60 CEM 00 10.0960-1197.3 00.0405-359E.0
Wracając do tematu. Pojechałem ostatnio do serwisu by podpiąć auto pod komputer. Usterka niby została usunięta. Kontrolka sygnalizująca awarię zgasła. Następnego dnia ponownie się zapaliła jednak auto działa bez zarzutu (nie traci obrotów jak poprzednio). Podejrzewam jakąś wadę sterownika. Co sugerujecie w tej sytuacji?
Witam. Ponieważ regulator wysokiego ciśnienia działa jak zawór upustowy, a podawane zasilanie RCO zwiększa ciśnienie- to wzrost ciśnienia w sytuacji niezasilania elektrycznego zaworu świadczy o mechanicznym blokowaniu przepływu w pompie. Najczęściej takie objawy świadczą o zatkaniu filterka na wejściu do regulatora. Gaśnięcie silnika przy takim wzroście...
Ok dziękuję kolego tak przypuszczałem to samo ma renault pozdrawiam i dziękuję Dodano po 1 Tak jak kolega wyżej napisał sterownik airbag odcina pompę paliwa i uniemożliwia odpalenie pozdrawiam temat zamkniety
"wgrałem" eeprom virgin od 9hz- samochód odpalił, ale mam jeszcze problemy z komunikacją z pompą dodatku do fap. Sprawdź sam sterownik dodatku, raczej nie w ECU masz problem.
A nie jest przypadkiem zintegrowany ze sterownikiem BSM, który jest pod maską za akumulatorem?
Tutaj trzeba koniecznie podłączyć pod komputer diagnostyczny albo wystarczy ELM 327 i smartfon, odczytać kody błędów. Prawdopodobna usterka to uszkodzony czujnik położenia wału, wtedy sterownik silnika nie podaje paliwa, dlatego nie słychać przekaźnika bo pompa się nie załącza.
Sygnał CAN połączony między BSI i ECU silnika po przez Sterownik ABS. Sprawdź wtyki - gniazda ABS-u i ECU no i oczywiście przewody. Na schemacie widać jak to jest połączone A16 - pompa ABS A35 - ECU A11-I - BSI
Pozostaje sprawdzenie zasilania sterownika w/g schematu,kabelki przecierają się też w peszelu.
Muszę chyba pełne pomiary wykonać, więc przydało by się schemat i opis kostek w skrzynkach pod maską , jak również bsi w kabinie. Pomimo sprawnych przewodów do pompy pompa nie chce ruszyć i dalsza procedura sięga już głębiej z pomiarami między sterownikami i skrzynkami. Chyba że mój X431 nie ogarnia procedury wymiany / napełnienia zbiornika dodatku.
A po podłączeniu do komputera co mówi bsi i co mówią poszczególne sterowniki?
Diagnostyk łączył się za pomocą PeugetPlanet2000. Twierdzi, że pompa jest od citroena z dieslem i automatyczną skrzynią i że nie ma opcji przekonfigurowania pompy. Rozmiar kół ustwiony był odpowiednio. Ja nie jestem niestety specjalistą w tych sprawach i muszę ufać opnii fachowca. Dlatego teraz szukam, jaki model pompy powinienem zakupić.
Przede wszystkim wymień regulator, bo jest to niedrogi element, a prąd z alternatora powinien być stabilny(oczywiście jeśli sprawdzone zostały przewody od + do akumulatora). Większość czujników silnika dostaje napięcie 5v, część komponentów jednak dostaje napięcie równe napięciu akumulatora, przez co możliwa jest ich nieprawidłowa praca. Sterownik zaprogramowany...
Po przekręceniu kluczyka napewno nie działa, sprawdzałem wężyk przy pompie jest suchy. Podejrzewam, że padł przekaźnik albo sterownik silnika rozłącza.
Nie pomyliłeś wtyczek? Jakie ciśnienie widzi sterownik silnika i jaki błąd zapisuje?
Jeżeli się świeci to dobrze- przekaźnik uruchamia sterownik silnika. Na wprost? wygląda na problem z pozycją pompy paliwa w zbiorniku.
Witam. Dla tych co mają problem x SCR - AdBlue naprawia serwis Citroen Clasic w Warszawie ul. Mechaników 8. Koszt przystępny w porównaniu z wymianą całego zbiornika. W moim przypadku uszkodzony był warystor, jego koszt to 60 zł. Naprawa 1.000 zł. Naprawa w dwa - trzy dni. Żeczowe podejście serwisu, miła obsługa. Polecam - Citroen Clasic Warszawa ul....
peugeot sterownik pompa paliwo peugeot pompa pompa peugeot
głowica tosca matek451 internet gaźnik wymiar
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Zamienniki PN8147: PN8145, PN8149, BP2867D, LinkSwitch-TN2 – porównanie i kompatybilność TP.SK516.PB801 Firmware USB Upgrade: Correct Port, File Naming, and Flashing Steps