Podciśnienie max jakie można uzyskać to zero ciśnienia próżnia a więc ciśnienie atmosferyczne na minusie. Realnie około -1 bar. Słoik takie ciśnienia znosi bez problemu. A co do analogowych czujników podciśnienia Na złomie można dorwać coś co się nazywa MAP sensor. Jest to analogowy czujnik podciśnienia z wyjściem analogowym 0,5 do 4,5 V zasilany z...
Monowtrysk to nie wszystko.potrzebny jest jeszcze sterownik silnika pompa paliwa,czujnik podciśnienia w kolektorze i przeróbka instalacji elektrycznej.nie wiem jaki tam jest układ zapłonowy,ale chyba zwykły czyli też do wymiany,nie wspominając już o wałku rozrządu czy kosztach robocizny.To wszystko przekroczyłoby koszty zakupu nowszego modelu z wtryskiem.
Przejedź się z tym bezpośrednio podpiętym do gruchy wężykiem podciśnieniowym, turbo powinno przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny (notlauf)
Albo przewody, albo padła ci tak zwana "gruszka" co porusza łopatki turbiny. Weź sobie kogoś do pomocy niech wsiądzie do samochodu dodaje gazu a ty w tym czasie patrz pod pokrywą silnika czy gruszka się w ogóle porusza i czy podciśnienie dochodzi. Jeżeli brak będzie podciśnienia to albo przewód jest gdzieś dziurawy albo pompa nie tworzy podciśnienia.
A mógłbyś dodać te schematy Schematy dodałem w edycji postu. Przekaźniki są dobre bezpieczniki też pompka działa była sprawdzana a prąd do niej nie dochodzi Napisz jaki masz sterownik silnika lub podaj dokładne oznaczenie silnika. Ja mam Z14XE i sterownik Multec produkcji DELCO. U mnie, jak pisałem, pompę włącza sterownik przez przekaźnik i to dopiero...
Tak moje niedpatrzenie, błędnie nazywam ten dodatkowy sterownik podciśnienia , zwąc go elektrozaworem. Czy dobrze rozumuję - zasilanie do pompy będzie załączane przez sterownik ?
Czujnik podciśnienia kupiłem nowiutki i nic nie pomogło. Ale czy odczyt z niego prawidłowy? Może wiązkę do sterownika prześwietlić, o wężyku podciśnienia nie wspomnę, pewnie sprawdzony.
Witam wszystkich , czy ktoś posiada schemat podciśnienia do modelu E210 (1996r.) , chodzi o regulację świateł przednich sterownikiem przy kierownicy, Nie wiem czy podciśnienie jest z pompy jak do centralnego zamka czy z silnika, i jak są roznieszczone przewody. Pozdrawiam.
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
a jakie masz kody błedów zarejestrowane w sterowniku? moze padł masowy czujnik przepływu lub pompa
Pozwalam sobie na małą aktualizację Podmieniłem: -sterownik LPG, -sterownik PB, -wtryskiwacze PB, -regulator ciśnienia listwy PB, -pompę paliwa, -chwilowo odłączyłem sterownik LPG, -naprawiłem/poprawiłem wtyczki od wtryskiwaczy PB i poprawiłem połączenia z sterownikiem LPG, -sprawdziłem silniczek krokowy regulacji wolnych obrotów, -sprawdziłem czujnik...
Załatwione. Miałem przerwę wakacyjna ale dopiszę jak zakończyłem sprawę. Wymiana pompy wbrew pozorom nie jest taka trywialna. Może z tej przyczyny, że te pompy się po prostu nie psują. Wymieniłem moją ale faktyczna przyczyną była oczywiście awaria sterownika. Dopiero specjalistyczny warsztat był w stanie to zrobić. Tak czy inaczej jeśli ktoś faktycznie...
To zabieram się za rysowanie płytki. Poza tym jednak wyjdzie taniej. w avt (tu mam najbliżej, żeby zrobić zakupy) 4501 kosztuje 1,20zł, 595 są po 1zł, ATTiny85 po 5zł. a ATmega8 kosztuje 12zł. Czyli mamy 10,20zł vs 12zł. Symboliczna ale różnica jednak jest ;) Poza tym ATTiny85 akurat mam dwie sztuki. Zamierzam zbudować sterownik do pompy wspomagającej...
Od początku: Jeżeli silnik odpalał, po przekładce podłączyłeś wszystkie przewody? Wtryski miał te same? Czujniki też? Zmieniałeś rozrząd? Pompa tandemowa jest ta sama? Podciśnienia podpięte? Paliwo znajduje się we filtrze? Łączy się ze sterownikiem silnika?
Tą pompę i tak już ktoś rozbierał . Rozebrałem i chyba znalazłem winowajcę spalony czujnik Halla . Niestety nie udało się nie ruszać mechaniki bo drugie łożysko jest przy silniku . Zamówię ten czujnik i zobaczymy. Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Ps .Po załączeniu pompa robiła kilka obrotów w jedną a potem kilka w druga stronę i następnie sterownik wywalał...
Witam, to bylo troche dawno, samochod naprawiony, u mnie okazalo sie, ze problemem byl sam silnik - rozwalony pierscien na jednym cylindrze oraz zawor ster. turbina (jesli dobrze pamietam to: v5) - znajduje sie na pasie czolowym i od niego wychodza 2 elastyczne ryrki podciśnienia [pompy vacum ---》ten zawór ster. turbina (v5) ===》i potem do gruszki turbiny.]...
Witam mondeo 95r 1.8td . Otwieramy maskę silnika w prawym górnym rogu jest sterownik podciśnienia groszka z przewodami od lewej wychodzą dwa przewody. Jeden to chyba zasilanie podciśnieniem idzie do silnika do takiego grzybka kolo pompy wtryskowej chyba pompa podciśnienia. Natomiast drugi około 80 cm spadł . Problem tkwi w tym ze nie wiem z czego spadł...
Witam serdecznie. mój problem to zafira z silnikiem Y22DTR 2003r wszystko jest OK oprócz delikatnego falowania obrotów na niskich obrotach prawie niezauważalne na wyższych wyraźnie słyszalne. w pamięci brak jakichkolwiek błędów, wyczyszczony EGR sprawdzone podciśnienia i nic co może być jeszcze??? Parametry sprawdzane wielokrotnie testerem TECH 2 -wszystko...
Witam. Zajrzałem do filtra dzisiaj po robocie. Rozebrałem i wyciągnąłem go. Od góry był czysty aż do połowy, tak około 3cm przed ķońcem było widać że jest lekko szary. Czarny nie był ale przejechałem dopiero 100 km. Poskładałem wszytko, odpowietrzyłem i auto odpaliło po paru sekundach kręcenia. Po ok 8 km przestał delikatnie szarpać i jechał normalnie...
Witam. Może być kilka problemów. Począwszy od uszkodzonego czujnika "stop" Problemy z wtryskiwaczem/wtryskiwaczami. Pompa wysokiego ciśnienia - to bym tu obstawiał. Czujnik obrotów wałka rozrządu Sterownik turbosprężarki Zapchany filtr paliwa też opcja godna sprawdzenia Awaria czujnika podciśnienia Ale podpięcie pod komputer to podstawa szukania. Pozdrawiam.
bula17 , ja piszę, że tam jest zwykłe turbo z zaworem upustowym a Ty piszesz teraz o pompie podciśnienia i jakiejś bańce podciśnienia ło matko. ojciec10 a gdzie Ty mieszkasz ? Odepnij całkowicie wężyk od gruchy ciśnieniowej sztangi przy turbo i wtedy się przejedź. To, że stawia ona opór podczas próby wyciągnięcia sztangi z gruchy to normalne gdyż wewnątrz...
Jaki tam siedzi silnik ? Jeśli jest to AGR to możliwości jest kilka, łącznie z obluzowanym króćcem na pompie podciśnienia. Jeśli zaś silnik ma oznaczenie ALH, AHF, ASV, AJM, ATD, ASZ, ARL lub AXR to nieszczelność na pompie podciśnienia od razu odbiłaby się na dynamice silnika i nawet gdy sterownik silnika nie posypie błędami to ciągle wpadałby w tryb...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Tam jest tandempompa - czyli dwie pompy w jednym, pompa paliwa i pompa podciśnienia. Jeżeli w baku miałeś czarne paliwo czyli zmieszane z olejem to dość często przyczyną tego są uszczelnienia pompowtryskiwaczy. Zobacz czy czasem nie podnosi się stan oleju. Oczywiście może być to też wina tandempompy. Jak nic nie zrobisz to za chwilę w baku znów będzie...
A gdyby samochód był na luzie, to może nie zadziałać hamulec? Przy jakiejś sporej nieszczelności układu podciśnienia może się zdarzyć, że przestanie wtedy działać wspomaganie. M. in. z tego względu nigdy nie należy wrzucać luzu kiedy samochód jedzie, ani nie należy jeździć z wciśniętym sprzęgłem. Wyjątkiem są tzw. "miękkie hybrydy" ze skrzynią automatyczną,...
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
Witam Wrócę do tematu bo jak widać nie został on dokończony/rozwiązany. A przynajmniej nikt tu nie napisał rozwiązania problemu. Mam też Zafirę A 2.0DTI 101KM 2001rok i mam dokładnie ten sam objaw. Auto poniżej 2000 [obr/min] jedzie bardzo słabo. Turbo wyraźnie załącza się dopiero powyżej tych obrotów i jest moc. Sprawdziłem: - gruszkę przy turbo wraz...
Przewody podciśnienia wymienione i nowy zaworek zwrotny. Zatkane było rozgałęzienie przy pompie vacum dlatego nie było podciśnienia. Teraz auto ładnie pracuje i ma moc ale... Czujnik pokazuje przeładowanie o sterownik wpada chyba w tryb awaryjny bo odcina turbo. Zawór N75 daje za małe podciśnienie na gruszkę turbiny i nie przesuwa ona cięgna do końca....
Vas Odis - serwisowe. a po odpięciu sterownika skrzyni sypie błędy ? Tak sypie komunikacją. Wyczepiłem na chwilę przekaźnik od pompy podciśnienia układu hamulcowego i zapiął 2. I tak podłączając odłączając co jakiś czas zaczął zapinać 2. ? Szukam obecnie związku ale nie widzę. Odpięcie licznika i abs nie pomaga. Dodano po 23 Scan z protokołu diagnozy....
Samo podciśnienie pompy vacum sprawdź.Jak i pompką podciśnieniową jak porusza się sztanga.Jak zawór jest sprawny to trzeba by zobaczyć na ile procent go ustawia sterownik .Można wciągać i wyciągać sztange pompką i obserwować wskazanie maf,map ,baro ,i poziom wypełnienia(%)dla tego zaworu czaisz?
Pompa vacuum w Twoim akurat silniku nie ma żadnego wpływu na turbodoładowanie. Jak trzymasz pedał gazu wciśnięty i jednocześnie wciśniesz pedał hamulca to normalnym objawem jest spedek obrotów gdyż tak właśnie reaguje sterownik silnika na sygnał z czujnika F47 pod pedałem hamulca mimo, iż masz wciśnięty pedał gazu więc nie słuchaj głupot o walniętej...
Witam. Szukam pomocy - mam problem z silnikiem 2.0 HDI 110KM RHZ (w Citroenie Xantia 1999r.): na wyjściu z pompy wtryskowej nie pojawia się paliwo. Paliwo wychodzi z pompy wstępnej (w baku), dochodzi do pompy wtryskowej (wychodzi z filtra paliwa), ale nie wychodzi z pompy na listwe wtryskową i na wtryski. Pierwsza oczywista myśl - zawór wysokiego ciśnienia....
Wtryski były regenerowane,ale mimo to stwierdziliśmy, że to może byc faktycznie ich wina. Założyliśmy inne wtryski od dobrze chodzącego sharana i jest ciut lepiej ale nie to co być powinno.. edit: Dzisiaj złożyli auto. Skrzynia jak narazie cacko,ale pompa..coś z nią nie tak. wyskoczył błąd, numeru nie pamiętam, jutro podam, ale wiem że jest to błąd...
W tych silnikach to częsty problem. Sam mam ten problem. Ja bym sprawdził najpierw jakie popa vac taje pod ciśnienie jeśli wiecej niż -7 to jest ok. Sprawdź przewody podciśnienia ( zasysasz ustami z jednej strony, z drugiej zatykasz palcem. Sprawdź też te kolanka od przewodów, bo często twardnieją i pękają. Metoda taka sama jak przy przewodach. Nowe...
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Hej Problem opisywany już wcześniej jednak bez uzyskania odpowiedzi. pacjent Saab 2.2tid 2003r pompa psg16. 1. problem: turbina raz działa raz nie (nie ma reguły raz działa 500km a raz nie działa przez 10km róznie i losowo) 2. co udało mi się ustalić: wszystko (prawie) czyli turbo w porządku, zaworek podciśnienia też (podmieniane). podciśnienie w normie,...
Witam, przychodzę z zapytaniem w jaki sposób mogę zweryfikować nieszczelność serwa? (sprawdzałem wężyki podciśnienia, na pompie vacum daje -0.9 bar, a na gruszce turba jest -0.6bar) zauważyłem również że hamulce nie biorą równo (przód nowe klocki, na tyle są stare) praktycznie na żadnej z czterech tarczy hamulce nie biorą na całej powierzchni tarczy....
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Dobra. Skonstruowałem jednak samodzielnie sterownik na podstawie ATTiny85 i sensora ciśnienia. Nie było to w sumie jakieś super skomplikowane. Oczywiście nie mogłem spokojnie go zrobić, tylko wymyśliłem, że będzie jeszcze pokazywał wartość podciśnienia na wyświetlaczach 7 segmentowych i posiadał płynną regulacje momentu włączenia i wyłączenia pompy....
Zawór powrtony sprawny jednak samochód ciągle nie odpala. Do odpowietrzania zakupiłem pompkę podciśnienia. Odpowietrzając przelałem ok. 3,5 l paliwa i jeśli odpowietrzam podciśnieniem -0,5 bar to bąble przestały lecieć, przy zwiększeniu podciśnienia podczas odpowietrzania do -0,7 bar zaczyna zaciągać paliwo z powietrzem. W przewodzie przed filtrem wogóle...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
(at)hajter wszystkopalny śmieciuch 25KW o konstrukcji uniwersalnej. (at)Wawrzyniec wyobrażałem sobie, że kulka jest na dole i jak załączam pompę to ona wypycha kulkę do góry przez wytwarzanie podciśnienia przed pompą i nadciśnienia za pompą. Nawet jeśli zmniejszę temperaturę załączania pompy, która i tak moim zdaniem jest niska, i to zadziała, to prawidłowe...
Witam. na początku po krótce opisze mój problem: Cytryna przestała palić. komputer pokazywał błędy: - p0403 egr: komenda - p1402 Przepustnica EGR - p0243 przepustnica spalin a - anomalia obrotu 3 tłoka po skasowaniu i ponownym włączeniu zapłonu wywalało na nowo błędy. egr jest mechaniczny sterowany przez elektrozawory tak więc sprawdziłem przejścia...
Witam Podczas większych mrozów auto zapala dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Gdy już zapali po około 5 sekundach kręcenia silnik pracuje lekko drżąc. Jeśli chciałbym rozpocząć jazdę muszę to zrobić z wyczuciem, bo jeżeli "wytrąci się z rytmu" ma problem żeby się "podnieść". Muszę szybko wcisnąć sprzęgło i manewrować gazem - bo wystąpi problem...
Dzięki za odpowiedź. Ja kombinuję tak: - rura - plastik, 1 cal, wzmocniony spiralą (jak rura odkurzacza), sprzedawany jako wąż ssący do 10 barów - więcej podciśnienia pompa chyba nie wygeneruje. - w wodzie na początku rury ssącej kosz 1 1/4 cala z zaworem zwrotnym, plus szeregowo druga zwrotka - by zapewnic nieuciekanie wody. Kosz dodatkowo zabezpieczony...
klapy otwierają się elektrycznie, przy zębatkach są silniczki. Vacum pompa to pompa paliwa i podciśnienia. Ale co może być nie tak jeśli- jak u mnie- nie ma błędów, a wieje gdzie chce?? A wcześniej działało i nikt nic tam nie ruszał. Ot problem
Wtyczka przerobiona dlatego bo brakowało kavli do elektrozaworu podciśnienia turbiny(zdjęcie) https://obrazki.elektroda.pl/1691507500_... https://obrazki.elektroda.pl/1730123700_...
podciśnienia starczy na jakieś 3 razy. A p0400 to temat rzeka ale w skrócie wyjaśnie sytuację: podciśniemie sprawdź na wyjściu z pompy a nie przy turbo, po drugie po zapaleniu lampki sterownik przechodzi w tryb awaryjny i odłącza turbinę (o czym pisałeś wyżej), po trzecie posprawdzaj szczelność podciśnień ( węże, gruszka turbo, gruszka klapy zawirowań...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Polo 9n 1.4 tdi bwb 2007rok. Pierwsza usterka to uszkodzone turbo, bo kopci na szaro siwo, wyciek na stronę gorącą, wymiana.Autowjeżdża o własnych siłach, bez najmniejszego problemu. Wcześniej zrobione było programowo egr i dpf off, auto miało wrócić na mechaniczne usunięcie dpf, stąd też pewnie po paru miesiącach padło turbo. Przy okazji chłodnice,...
Witam Potrzebuje pomocy w ustawieniu regulatora PID w falowniku WL200 075HF zasilający pompę podciśnienia 7,5 KW. Aktualnie pompa działa na układzie gwiazda/trójkąt zbudowanego na stycznikach. Silnik według producenta oraz tabliczki może pracować z falownikiem oraz regulatorem PID. z sterownika włączający cały układ przychodzi sygnał 240V z tergo powodu...
Doszedłem do sterowania - sterowanie naprzemienne, plusami, stan, a nie impuls. Pompa ma stałą masę i dwa przełączane na stałe plusy. Pompę wyłącza wyłącznik ciśnieniowy po osiągnięciu właściwego ciśnienia/podciśnienia w układzie. Układ sprawdziłem manometrem na szczelność i o dziwo szczelny. Można to wysterować na przewodach (przepinanie na przekaźnikach),...
W obecnej chwili mamy na rynku dwa modele rozlutownic, będące w zasięgu finansowym elektronika-hobbysty. Osobiście kupiłem na początku tego roku jeden z nich, WEP 948, za kwotę około 550 złotych. Urządzenie nie jest duże ani ciężkie, waży około kilograma. Na przednim panelu znajdują się dwa gniazda - podciśnieniowe oraz elektryczne - do podłączenia...
oto moje wypracowanie 3 post wstecz :) Witam, Jak w temacie, mam ciężką przeprawę z taką laguną (podobną - 2003 2.0turbo f4r764), naprawiałem w niej robiłem troche mechaniki - klima wymiana chłodnicy&kompresora + do tego doszedł rozrząd w międzyczasie...... a wszystko sie w czasie rozeszło, w końcu poskładałem wszystko , i co się okazuje, nie pali (brak...
Witam. Enkoder inkrementalny 100imp/obrót (około 200 zł w promocji) do 600 bez. Licznik z wyświetlaczem np.(http://www.wobit.com.pl/produkt/9426... lub sterownik też np. micro 830 koszt w zależności od kogo kupowany około 1k netto. Soft darmowy. Pomysł z sondą...
Witam. Czytałem już tematy i sugestie odnośnie usterki, którą opisałem w temacie jednak to wszytko odpada. Mam lt35 2.5tdi 102km od 2 lat. pojawił się problem nierównej pracy silnika na biegu jałowym, przy zatrzymywaniu się na światłach itd. problem pojawia się tylko jak silnik jest rozgrzany na zimno chodzi super nie ma co się czepiać. powiem co mam...
System SID801 siemens -złącze czarne pin C 3 (+APC czyli 12v po zapłonie) ,złącze szare piny E3 F2 F3 (+12V po przekaźniku mocy) System Bosch EDC15C2 -pin 69 (+12V po zapłonie z BSM) piny 1 i 29 (+12V po przekaźniku podwójnym) System SID803 z Fap i bez Fap złacze szare piny J3 K2 K3 (+12v po przekaźniku głównym) Jest jeszcze Bosch na 3 złączach ale...
Zatem turbo złożyłeś poprawnie. Schemat oczywiście ciut różni się od Twojego bo ten odpowiada już dla silnika AJM ale to szczegół - zasada ta sama. Przygotuj sobie zatem kawałek wężyka o średnicy wewnętrznej 3,2 lub 4 mm i wypnij oryginalny wężyk z trójnika pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców a w jego miejsce wepnij jeden koniec tego uprzednio...
kolego sylwek_b8 6 gdy nie masz nic do powiedzenia to lepiej siedz cicho. sprawdzić należy przepływomierz powietrza, podciśnienie do turbiny i.. sterownik pompy wtryskowej.
Żaden szanujący się warsztat nie bierze w hurtowni "po znajomości" bez kwitów. Chociaż paragon musiał dostać przeca...Po drugie, jak ma znajomości to nawet bez paragonu sobie poradzi z reklamacją. I na odwrót żadna hurtownia / raczej / nie sprzeda nic bez co najmniej paragonu , a co się tyczy tych znajomości to każdy z nas swojemu „opiekunowi...
Cześć! Rozpoczynam w fimie spory projekt, jednak mamy problem ze znalezieniem dostawcy jednego z głównych podzespołów. Chodzi mianowicie o zespół: - pompa podciśnieniowa - zdolna wytworzyć w układzie ciśnienie absolutne na poziomie 100mbar oraz wydajności co najmniej 0,6 m3/h. - filtr oleju na ssaniu, - wszelkie potrzebne zawory sterujące - przy czym...
Pisałem w pierwszym poście. Drożność i szczelność wszystkich elementów podciśnienia sprawdzona. Zapomniałem napisać o jeszcze jednym teście jaki wykonałem : odłączyłem podciśnienie od turbo - czyli turbo permanentnie wyłączone (uprzedzając pytania - cięgno gruszki w położeniu wyłączonym) , z trudem ale rozpędziłem się do 140 i wywaliło błąd. Wydaje...
Witam, utrata mocy po kilku minutach jazdy, po wyłączeniu i odpaleniu znowu jest kilka minut dobrze( idzie do 4500 obr/min), później samochód nie wkręca się wyżej niż 3500 obr/min , wymienione następujące części: EGR (EGR z czujnikiem położenia), zawór podciśnienia EGR (N18), czujnik MAP ( ciśnienie i temperatura zamontowany w intercoolerze), ślizgi...
Masz skopany gaźnik, albo popękały Ci membrany podciśnieniowe albo ta guma pod gaźnikiem i bierze Ci lewe powietrze, miałem Wartburga 1.3 i pominąwszy wieczne problemy z wodą w zbiorniku, to jak się wziąłem i zregenerowałem ten gaźnik to wszystko idealnie działało. Wszystkie uszczelki papierowe dałem nowe i posmarowałem uszczelniaczem silikonowym, wymieniłem...
sterownik odpuść bo to nie jego wina, chyba że ktoś grzebał w mapach. Aktuator (gruszka) sprawna szczelna? Tylko nie pisz, że sprawdzana na oko. Masz pompkę vacum? Jeśli tak to sprawdz czy gruszka jest szczelna, nie zacina się. Sprawdz też jakie masz podciśnienie z Vacum pompy w aucie. Może być nieszczelność lub pompa Vacum pada. Pompa do pomiaru podciśnienia...
Kurcze dawno tu nie zaglądałem:) No owszem w dieslu nie ma przepustnicy co nie oznacza że zaworu nie można tu zamontować po prostu trzeba zastosować inne rozwiązanie takie które nie będzie tylko i wyłącznie mechaniczne tylko np. zastosować sterowanie elektromechaniczne lub elektroniczne które będzie otwierało zawór przy ustalonym ciśnieniu granicznym...
A w gnieździe przekaźnika 109 jest napięcie? Szczerze to nie sprawdziłem tego :( Ale "raczej" jest bo jak brałem minus z akumulatora do przekaźnika to wtedy pykał. DODAM TEŻ ŻE: Jak Podam z plusa akumulatora do zaworka na pompie ( tam jest nakrętka na 8) to kontrolka świec żarowych się zapala :D Miałem jeszcze zastrzeżenie do tego : http://obrazki.elektroda.pl/2616027800_1...
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
Wracam do wątku bo kod błędu P0171 nie ustąpił pomimo uszczelnienia dolotu. W tej chwili po zatkaniu odmy powietrza gaśnie od razu więc nieszczelności w dolocie nie ma. Dziś wyczyściłem EGR i zdjalem wcześniej włożona zaślepkę, nic to nie dało. Nawet lepiej pracował jak był zaślepiony... Co do tej pory zrobione: -przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana...
Dziwne objawy. Po odpaleniu silnika zapala się kontrolka ABS'u i świeci tak długo aż obroty silnika nie przekroczą 5000. Napięcie na akumulatorze nie zmienia się, nie reaguje na odłączanie czujników podciśnienia. Jeszcze ciekawszy jest fakt, że auto ma ABS tylko na koła przednie (z tyłu nie ma czujników), i nie jest to żadna przeróbka do sterownika...
Witam. Jestem tu nowy i trochę już zdesperowany, więc może ktoś mi podpowie. Kupiłem Sprintera. Podczas jazdy przy np.podjazdach pod górkę lub wyprzedzaniu, gdzie niestety trzeba trochę przycisnąć zapalała się kontrolka EDC i po chwili auto gasło. Więc podczas jazdy wyłączałem stacyjkę i ponownie odpalałem aż do następnego razu. Auto zostało podpięte...
Dokładnie kwok Zapłon odpuszczam,bo sterownik nie ma z nim powiązania. Masa na kolektorze ssącym sprawdzona.Jeśli chodzi o czujnik temperatury? Czy tam są dwa obok siebie?Niebieski i czarny?Wskazówka na tablicy rozdzielczej chodzi w dobrym zakresie,czy to znaczy że można uznać czujnik za dobry?No i jak tu go sprawdzić. Ciekawi mnie czy mógłby tak zakłócać...
Czujnik nadal poszukiwany! Do elektrit: Konstrukcja silnika powinna spełniać normy EURO-3. Wg mojej skromnej wiedzy jest to system HFM. Nie dochodzi żadna rurka do sterownika (BTW co to jest PSM?) Problem ma źródło w odczycie ciśnienia w polu "Intake Mainfold Sensor" carsofta (Live Data -> ME) tj. stałym wskazaniu ok 1337 mbar (130 kPa), bez względu...
Zastanawiam się właśnie nad jakimś przewodem podciśnienia do serwa, może dziurawy, tym bardziej że silniczek na postoju (np światła) leciutko trzepie kabiną ale obroty ma równe i stabilne, moc też trzyma (według hamowni 159KM). Jutro po pracy to sprawdzę, wezmę moją i będzie wciskać i ja dojrzę gdzie tak syczy powietrze. Tylko czy to może być problemem...
Witam serdecznie. Mam vectre B 98r. 140tyś, przebiegu (chyba) ;)sprowadziłem ja z Austrii. przez pierwsze 3miesiące jeżdziła prawie bez problemu. Prawie booo.. gdy sie przekroczyło 120km/h to nagle brakowało jej mocy i niechciała krecić powyżej 4tyś obrotów. pojechałem na komputer wykazało 2 błedy. ze niby świece zarowe do wymiany i weże od podciśnienia...
Witam, na początku chciałbym napisać że czytałem wiele postów na ten temat lecz Nie ma tam odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Sprawa dotyczy vectry b 2.0 dti 100KM 2001r. Od zakupu meczy mnie odcięcie mocy ma wyższych obrotach. Po przestudiowaniu forum doszedłem do tego ze jest to wina podcisnienia. Wężyki są dobrze podłączone, nie ma żadnych dziur...
Troszkę uszereguję: zawór (ten co niby może zapowietrzać) zakładamy na przewód paliwowy Zawór trójdrożny to zawór podciśnieniowy zakładany w obwodzie sterowania "gaszenia " silnika, które odbywa się na zasadzie podciśnienia. Jednak silnik z pompą rzędową wyłączaną podciśnieniem to nie jest jedyna wersja stosowana w "Sprinterze". Później weszła do eksploatacji...
wszystko zaczęło się po tym jak padł włącznik zapłonu(taka kostka co włącz pompe paliwową). co to jest ten włącznik zapłonu ?, (chyba chodzi o kostkę stacyjki ale kto wie ?) żadna kostka nie włącza pompy paliwowej, pompę wtryskową w tym silniku (a nie pompę paliwową bo takowej tam nie ma - nie licząc sekcji ssącej niskiego ciśnienia pompy wtryskowej...
Usterki ciąg dalszy: Winna braku zapłonu była cewka elektromagnesu, którą wymieniłem (miała kaprysy, na szczęście nie zabrałem się za rozrusznik). Nadal jednak nie mogę odpalać ze stacyjki, brak impulsu na elektromagnes przy pozycji kluczyka IGN (zapłon prowizoryczny na kabelkach w kabinie). Po uruchomieniu silnika przy ~-10°C start w ciągu 0,5s ale...
Kolego rob4028 w trafiłeś w 10. :D, bo jednak dało mi to do myślenia z powodowaniem błędu. A więc tak: Mając schemat instalacji zaobserwowałem na podstawie kolegi rob4028 jak w cytacie: Kod usterki może być również wtedy wprowadzony, gdy nieprawidłowe jest zasilanie napięciem na zacisku ECM: 49, 51, 53, 55 (X93). Te numery sterowane według schematu...
Witam posiadam galaxy 2001 z pełnym ogrzewaniem postojowym dwa aku dwie pompy na postoju działa tylko ta obok pieca .Ta w komorze działa na zapalonym i po zgaszeniu 3 min ,na zgaszonym zauważyłem że przepuszcza ciepły płyn . Do niedawna grzało tylko wewnątrz 15 minut i ciepło . Po zapaleniu pracowało cyklicznie były zużyte szczotki pompy w komorze silnika.Po...
Sprawdź, czy nie zapowietrza Ci się układ zasilania. Na początek wymień elastyczne przewody nadmiarowe na wtryskach i sprawdź, czy nie ma za dużego podciśnienia w zbiorniku paliwa. Po prostu odkręć korek wlewu paliwa i posłuchaj co się dzieje. Kiedyś miałem taki problem i wywierciłem mały otworek w korku, ale to było stare auto.Możesz np. spróbować...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
Witam. Potrzebuję pomocy. Mój problem z e-LT-onem zaczął sie pół roku temu, w czasie jazdy pod obciążeniem, z gazem w podłogę, sam od siebie zgasł przy około 100 km/h, włącz/wyłącz kluczykiem i jechał dalej jednak od tamtej pory problem stał sie uciążliwy na tyle że przejechanie trasy 100km to z 30 resetów kluczykiem. -odpala ciężej niż zeszłej zimy...
575 - ciśnienie doładowania - ten błąd ma bardzo duży powiązanie z usterką. 17978 - nie ma nic wspólnego z problemem - zapisuje się gdy np puszka immo nie zobaczy kodu transpondera po włączeniu zapłonu, objaw to zgaśniecie silnika po ok 1 sekundzie. 65535 - uszkodzenie zawartości pamięci w sterowniku - może mieć to wpływ ale nie musi. Należało by błędy...
Ponieważ w benzynie mieszanka paliwo-powietrze ma zawsze (dla uproszczenia) takie same proporce paliwa do powietrza, a obroty reguluje się ilością mieszanki przez przepustnice, która zatyka dolot co wytwarza podciśnienie. Na luzie w dolocie pokaże jakieś -0.5 bara doładowania. W dieslu masz regulacje obrotów jakością mieszanki, czyli reguluje się ilość...
Witam. Panowie mam problem i proszę specjalistów o porady i podpowiedzi , gdyż już sam nie daję rady. Otóż mój samochód Laguna ii 2003 1,9dci 120km i nie ma mocy. Turbina wymieniona ok. 1000km temu , gdyż padła , odma wyczyszczona , czujnik podciśnienia reaguję i napięcie na 2 i 3 przewodzie na zapłonie 1,8950v po odpaleniu przy 2000 obrotów ok. 2,4v...
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
Musisz kolego podłączyć samochód pod interfejs diagnostyczny VAG-COM i sprawdzić czy sterownik silnika zapisał błędy a jeśli tak to jakie, przyczyną może być uszkodzony wskaźnik temperatury lub przerwa w obwodzie pomiędzy wskaźnikiem a czujnikiem temperatury płynu chłodzącego G2. Zanim jednak podepniesz auto pod Vaga to możesz odpiąć wtyczkę z czujnika...
Trudno się kolego powstrzymać od uszczypliwości jeżeli na forum specjalistycznym widzi się diagnozę "walnięty przekaźnik na komputer" lub radę "spróbuj na fleka". Tak w ogóle to widzę, że poziom merytoryczny tej dyskusji szybko zaczyna zmierzać w dół - począwszy już od pytania z którego trudno się początkowo zorientować czy chodzi o diesla czy benzynę....
Witam, mam problem z moim kantem w którym siedzi silnik z poloneza 1.4 rovera, podczas pracy jeżeli przez chwile nie dotykam pedału gazu to po np. 1 minucie pracy zgaśnie a przy tym próbując dodawać gazu jak by go zalewało zgaśnie całkiem i nie chce zapalić. Wyciągam bezpiecznik od pompy paliwa i po chwili kręcenia zapali wkładam bezpiecznik i pracuję...
U mnie było podobnie , błąd egr i głupie masy powietrza, choć wszyscy mówili wymień egr nie dałem się naciągnąć bo nie widziałem w nim nic złego, generalnie sprawę uleczyłem przez wymianę sterownika ecu i już rok mam spokój żadnych błędów w ecu, a kosztowało mnie to niecałe 200zł, myśle że teraz sam dał bym radę przelutować pamiątkę w ecu mam trochę...
Witam. Opiszę problem z jakim borykam się od dwóch dni. Ford mondeo MK3 2.0 Duratec skrzynia automatyczna. LPG sekwencja. Silnik samochodu nagle przestał wchodzić na obroty powyżej 3 tysięcy. Na wolnych obrotach chodzi równo na gazie i na benzynie. Odpala z dotknięcia. obroty nie falują. Do 3 tysięcy wchodzi płynnie lecz im bardziej uchylę przepustnicę...
Witam załogę. Mam ciekawy temat dotyczący Audi a6c7 z 2014 roku. Może zacznę od podszewki auto przyjechało do mnie na brak hamulców, po sprawdzeniu podzespołów układu hamulcowego okazało się że serwo przepuszcza więc jest do wymiany. Audi wjechało na hale mechaników gdzie wymienili serwo używane które klient sobie przywiózł bez pompy, odpowietrzyliśmy...
Check zwalczyliśmy dawno dawno temu, między innymi p1590 czyli zaworek zbiornika podciśnienia, przy okazji p0400 i jeszcze parę innych tylko to było w zeszłym roku. Od tamtego czasu żadnych błędów. Tak jak pisałem byłem u Pana od Opli, który podłączył swój sprzęt, zdiagnozował wszystko. Jego słowa brzmiały tak:"Błędów brak, reszta działa bez zarzutu,...
Witam. Mam problem z Golf IV 1.9 TDI 130 KM 4MOTION. Mianowicie po odpaleniu autko pracuję rożnie czasami normalnie, a niekiedy nierówno, gaśnąc z rury wydechowej wydobywa się czarny dym. Po podłączeniu go do kompa wychodzą następujące błędy: kod błędu 17561 - El. Z. przepustnicy kolektora ssącego kod błędu 17849 -Elektrozawór EGR kod błędu 17932 -...
Skąd pomysł że zalewa? Pewnie faktycznie jest ubogo bo np pompa paliwa kończy żywot Pompa szrot i tyle. Spada ciśnienie korekty ecu wali na maxa bo próbuje wyrównać sklad ale nie ma czym Dlaczego tak twierdzisz :?: Czy nie uważasz że gdyby spadało cisnienie/wydajność na paliwie to byłby problem przy jego dużym zapotrzebowaniu czyli podczas normalnej...
ESI tronic mówi o ciśnieniu 6,2 do 6,4 bara OK - nie jestem w stanie potwierdzić mojej wersji. Niektóre silniki z KE rzeczywiście mają wyższe ciśnienie niż podałem. Korzystam jednak z nowej wersji programu warsztatowego WIS i wiele informacji dotyczących starszych silników zostało z programu wywalone. Znalazłem jednak informację, że silniki 117 mają...
Wielkie dzięki za zainteresowanie. Silnik F3P (sterownik Fenix), tylko benzyna. Sprawdziłem wężyki "na oko" są dobre, wtyczki czujników czyste (nie zaśniedziałe), rezystancja czujnika temper. w normie. Miałem mało paliwa blisko rezerwy więc poczęstowałem Lagunkę 0,5L denaturatu, zatankowałem do pełna i znowu denaturat, tym razem 1L, a niech się napije...
sterownik podciśnienia zaworek podciśnienia pompy vacum podciśnienia mercedes
honda civic instrukcja zwrotnica antenowy schemat czujnik halla pinów
Nakładki na nóżki tranzystorów i rezystorów: funkcje i konieczność ponownego montażu Schemat ładowarki Bosch AL1860CV - analiza i diagnostyka