Kupiłem drugi blok, ale z innego samochodu i teraz tylko troit. Domyślam się, że "drugi blok", to drugi sterownik gazowy. Jak strzyc "troit" nie mam pojęcia, domyślam się, że po wymianie sterownika, instalacja nie działa. Za mało konkretów - jaka wersja Prins'a: VSI czy VSI 2 i jaki jest konkretnie problem. Podaj też miejscowość.
Sterownik korzysta z emulatora i w tym wypadku obroty w diagu będą skały i z tego co pamiętam, to tylko przy wartościach 0 i 13 w RPM_fac obroty nie będą skakały, będą stały na 1000. Czyli z tego co zrozumiałem to teraz nie powinien wogóle przejść na gaz skoro funkcja RPM jest calkiem wyłączona. Nie wiem jak to jest realizowane, ale żeby elektrozawory...
Najpierw sprawdź czy taki emulator jest, bo sygnał obrotów może sterownik może brać z czujnika położenia wału i powodem braku przełączenia na gaz, może być przerwa w obwodzie między tym czujnikiem i sterownikiem.
To ma zrobić sterownik LPG a nie dodatkowy przekaźnik. Do konkretnego gazownika jedź a nie do wymieniaczy.
Jeżeli to 60 kW, to odpowiada 81.6 KM, co daje 20.4 KM/cyl. Z tego wynika, że masz właściwe wtryskiwacze (niebieskie - na zdjęciu kropka wygląda na zieloną), a RC_inj może być poprawnie dobrane. nadal nie wiem dlaczego nie chce się przełączyć po osiągnięciu temperatury. Ta temperatura jest brana z programu diagnostycznego? Jeżeli tak, to po przekroczeniu...
Jeżeli brak jest sygnału obrotów, to prawdopodobnie emulator obrotów ma jakieś chimery. Sygnał obrotów w sterowniku gazowym podłączony jest do pinu nr 40, przewód podłączony do niego (wtyczka) jest koloru fioletowo-białego i opisany jest jako 40 RPM. Z tego co czytałem nie należy do sterownika gazowego podpinać sygnału z cewki zapłonowej, bo to grozi...
w przednim serwisie tam gdzie mi go montowali to nie stroili samochodu na wolnych obrotach , tylko w czasie jazdy tez korygowali , W zasadzie najpierw powinni w czasie jazdy dobrać mnożnik (RC_inj), a później na wolnych powinni (ale to nie jest takie konieczne) dobrać skorygować czas wtrysku na wolnych obrotach (OFF_inj). A później byłem w warszawie...
Jeżeli obroty masz na 1000, to sterownik pewnie odczytuje "brudne" obroty, czyli sygnał jest czymś zakłócony, lub masz wpięty generator obrotów, możesz to sprawdzić wpisując w zakładce Sensors, parametr RPM_fac cyfrę 2,(teraz masz 13 lub 0) wtedy na obrotomierzu w programie pojawią się rzeczywiste odczyty sterownika, zasadniczo wyłączenie tej nie ma...
Witam potrzebuję pomocy na temat sterownika Prins do mojego volvo, które jest doładowane, chodzi o to czy ten sterownik z takim FW s209 mogę zamontować i będzie to działało. Pozdrawiam adrek.
Szukam ustawień do zaprogramowania pod sterownik gazowy firmy VSI PRINS,dla silnika opla Z16xep.Może ktoś posiada taką konfiguracje i może zczytać z dobrze działającej.Oczywiście i tak bedzie potrzebna indywidualna korekta bo kazdy silnik jest inny. Z góry dziękuje.
W moim pytaniu troche sugerowałem się info od kolegi gazownika, który opowiadał mi, że w przypadku lpg w sterowniku odpowiednim programem można zrobić właściwie wszystko, a szczególnie właśnie czasy wtrysków są kluczowe. W przypadku instalacji LPG typu DIY - tak, ale niech Twój kolega spróbuje coś zmienić w jakiejś dedykowanej, np. Prins DLM 2.0. Tak...
Jak obejść zabezpieczenie sterownika , jest taka możliwość , bądź dodatkowy sterownik trzeba zainstalować do programu.
Witam chciałem zamontować taki reduktor firmy prins eVP 500 jest on sterowany elektronicznie przez sterownik gazu też firmy prins. Chcę go założyć do instalacji staga i stąd pytanie czy ma ktoś pomyśl jak wysterować taki reduktor. Prosty układ np sygnał z wtryskiwaczy paliwa? Mam a3 3.2 turbo i potrzebuje taki reduktor a ten ma sporo zalet. Za wszelkie...
auto elektronik stwierdził że prąd na postoju pobiera sterownik LPG prins ECM VSI - 4 który jest pod naską. Po odłączeniu go problem z poborem prądu znika. Twierdzi że problem leży chyba jak mówi w rozkodowaniu/rozprogromowaniu się go i pewnie trzeba na nowo go zaprogramować/skonfigurować gdyż jego pobór prądu nie zanika na skutek działającej pamięci...
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
Teraz pyranko: czy moze sie cos stac poprzez jezdzenie na zbyt wysokim lub zbyt niskim cisnieniu w reduktorze? Nic się nie stanie, sterownik gazowy odpowiednio skoryguje czas wtrysku.
Na początek uściślijmy, instalacja gazowa to Prince, czy Prins VSI. Prince nie znam, natomiast Prins VSI mam w corolli i coś na jej temat wiem i w tym temacie mogę się wypowiadać. Ja w opisywanej sytuacji sprawdziłbym, jak wygląda wykres sondy widziany przez sterownik benzynowy. W VSI ten błąd (konkretnie jaki jest kod tego błędu?), może być wynikiem...
Odkryłem nową "ciekawą" przypadłość DLM'a - jak wydajność pompy LPG spadnie, to instalacja potrafi przepompować benzynę do zbiornika LPG. Na FSU benzyna cały czas jest pod ciśnieniem roboczym, nigdy nie jest "odcinana". Na wejściu benzyny jest tylko zawór jednokierunkowy, żeby LPG nie poszło do zbiornika benzyny. LPG jest odcinane elektrozaworem, ale...
Witam, w maju tego roku zmieniłem sterownik na inny niż Prins mój poprzedni był tak stary że regulowany był przez jakiś tester a nie interfejs obecnie podłączany w serwisach w polsce takiego nie posiadają a zakup na moje potrzeby przekraczał koszt wymiany nowego sterownika + listwy wtryskiwaczy( Prins wersja I ( wersja liniowa zasilania )był o parę...
Sterownik Denso, w Volvo nie ma szans na inną sondę niż oryginał.
Byłem i sprawdziłem. Akurat dioda systemowa po włączeniu zapłonu się zapaliła i myślałem, że nic z tego, ale podłączyłem diaga. Po uruchomieniu silnika doszło do przełączenia na LPG, dioda systemowa zgasła zapaliły się diody poziomu gazu. Po kilkukrotnym przełączeniu PB<>LPG, po przełączeniu na PB dioda systemowa się przestała zapalać, ale nadal...
Do zmiany paliwa potrzebna zadana temperatura, ciśnienie gazu i brak aktywnych usterek. Dokładnie, a nie prawidłowa praca sondy jest usterką, mój prins to sygnalizuje jako błąd. Wskazania sondy są potrzebne do korekty składu mieszanki. To oczywiste, ale jak nie będzie działać to silnik pójdzie bo sterownik zapłonu przejdzie w stan awaryjny.
Jeżeli w momencie przełączenia na gaz, na manometrze nie ma skoków ciśnienia, to bez podglądu w programie diagnostycznym trudno będzie postawić jednoznaczną diagnozę. Może prins ma jeszcze mapy ustawione pod zepsute wtryski i trzeba odłączyć akumulator albo pojeździć na benzynie żeby dostał nowe ustawienia. Prins nie ma żadnych map. Niesprawne wtryskiwacze...
Tego nie wiem bo auto z Niemiec i brak papieru. Był tylko papier na butle z polski jak dobrze pamiętam z 2013 roku. Komputer był w passacie b5 obok aku i w skutek zatkanych odpływów został zalany. Ja go wyczyscilem itp, ale już był zbyt mozno skorodowany i się skończył. Koszt jaki Ja podniosłem to 300 zl za sterownik, centralke, reduktor, Filtry i wiązka....
Cześć. Widać że podczas gwałtownego przyspieszania dostaje zbyt mało gazu.Wtedy sterownik automatycznie przełącza na paliwo.
Problem był w sterowniku silnika. Zawiozłem sterownik do Brwinowa koło Warszawy w godzinach pracy po pracy odebrałem gotowy samochód. Drgania i temperatura zrobiły swoje. Koszt 300 zł. Samochód od kilku dni wreszcie jeździ.
Brakuje jeszcze 40% które realizuje sterownik gazu. Jestem tylko użytkownikiem dwóch sekwencyjnych instalacji gazowych, więc wszystkiego nie wiem. Ale wiem, że sterowniki Prins VSI potrzebuje sygnału czujnika temperatury reduktora (ustalenia momentu przełączenia na gaz), sygnał obrotów (że wał silnika się kręci), sygnału (wartości) ciśnienia i temperatury...
Wtryskiwacze po czyszczeniu pracowały jeszcze 2 lata. Po dwóch latach w miejsce Keihin wstawiłem Barakudy. Sterownik sam dostosował dawkowanie nie trzeba było specjalnie regulować mnożników oraz dysz. Rezystancje cewek zbliżone. Barakudy pracują już 1,5 roku. Keihiny pracowały do końca wymiany, wymieniłem bo kupiłem okazyjnie barakudy.
Sterownik LPG opoźnia czas wtrysku i podaje impuls do otwarcia wtrysku LPG. Wyliczane jest to wew. algorytmami sterownika lpg.
moja propozycja to stag300/8 premium. Komunikoje się z OBD silnika i koryguje sterownik lpg stosownie do uzyskanych poprawwek. Tego nie ma prins czy lamdirenzo ! Do tego dwa reduktory [URL=http://www.hlpropan.cz/english/news... i osiem pojedynczych wtrysków [URL=http://www.drypa.pl/produkt932_WTRY...
Zobacz jeszcze czy masz zewnętrzny emulator czy emulator wbudowany w sterownik - starsze prinsy miały zewnętrzny...
Witam, mam nastepujacy problem z moja instalacja lpg, ktory podczas trasy od sporadycznego, zamienil sie na staly. Najpierw zaczal sie zapalach check, wiec podpialem kompa i pokazalo wypadanie zaplonu na 3 cylindrze. Skasowalem i przez pewien czas bylo ok. Niestety jadac dalej w trase, zaczelo sie coraz gorzej. Auto wyraznie oslablo i nierowno pracowalo,...
Sprawdziłeś czy trzpień nie jest zasyfiony? Przełącznik w kabinie nie ma nic do cewek. Sterownik nimi steruje.
Przełącznik jest zupełnie niepodobny do tego u mnie. Pudełko z napisem Prins na drugim zdjęciu, jest podobne do emulatora wtryskiwaczy w mojej instalacji. Sterownik też ma zupełnie inny kształt niż u mnie. Po napisie na sterowniku wygląda, że oprogramowanie (ustawienia) jest dedykowane pod konkretny silnik i być może podgląd ustawień we właściwym programie...
Witajcie! Mam problem z połączeniem sterownika PRINS VSI do komputera, nie mogę uzyskać połączenia. Mam kabelek (uniwersalny interfejs do instalacji gazowych), mam też program do PRINSa (wersja podobno w pełni działająca, z kodami, uruchamia się normalnie na kompie, tylko nic nie można zrobić bez połączenia ze sterownikiem w aucie). Program nie wykrywa...
Podczas naprawy skrzyni mechanik upalił ecu VSI i mam pytanie czy jest możliwa zamiana sterownika na nowszy typ? Klient zamówił drugi sterownik po nr homologacji bo mu pasowały. Nowszego sterownika nie mogę go skalibrować cały czas leje. Ktoś przerabiał podobny temat.
Do meganki nie potrzeba lubryfikacji te silniki maja trwale glowice moja ma 200 tys na gazie a w sumie 360 tys przebiegu i nie zuzywa nic oleju Dobrze te silniki wspolpracuja nawet na valtekach zwyklych czerwonych szybkie wtryski sa lepsze ale to nie silnik full group by to bylo wymogiem do dobrej pracy dobra konfiguracja do tego auta to: Stag /Kme...
Tak .. tylko Prins nie zaleca podłączenia bezpośrednio pod "cewkę", jest nawet ostrzeżenie o możliwości uszkodzenia sterownika od gazu. Sterownik nie potrzebuje bezpośredniej informacji o faktycznych obrotach. Przy emulatorze istnieje możliwość ustawienia w opcji parametru stałego 1000 obr/min Tu widzę, że ktoś sprzedaje coś takiego: https://lepard.eu/wp-content/uploads/201...
Czyli za filtrem a sterownik wskazuje większe? Wygląda na uszkodzony mapsensor.
Byłem u dwóch mechaników, którzy mają inne diagnozy. Obaj podłączyli pod komputer była przejażdżka, byli świadkami tego problemu. Dla ścisłości - to byli mechanicy czy gazownicy, i byli świadkami, mieli wtedy podpięte komputery i widzieli zachowanie się instalacji w momencie wystąpienia tego problemu? Mam Prinsa od 11 lat i chyba mogę powiedzieć, że...
Kupię sterownik Prins VSI-8 po 2006r
Podłącz interfejs, przełącz sterownik w tryb mieszany; benzyna-gaz, utrzymuj obroty silnika 2500-3000 rpm i obserwuj czy po przełączeni na gaz ciśnienie nie spada poniżej minimum ustawionego w sterowniku. W razie konieczności ustaw minimalne ciśnienie gazu dla powrotu na benzynę w sterowniku (6 low_level ) 0,6 atm. Ustaw 8L_type na 0. Odczytaj błędy.
My za ciebie nie naprawiamy nie załatwimy części i nie postawimy diagnozy. Możemy ci Podpowiedzieć i tyle. Podmiana redaktora na drugi sprawdzić efekt. Jeżeli będą się kleic wtryskiwacze to też może gasnąc. Jeżeli nie masz części na podmiane a nie chcesz kupować to pozostaje warsztat. Nic nie widziałem żebyś pisał co widzi sterownik w momencie przełączania....
No dobrze, trochę poczytałem. Sterownik będzie Stag 300, jakie wybrać do tego inne elementy, żeby chodziło bezproblemowo (pamiętając jednak o kosztach)?
Stag wygryzł konkurencje na rynku stety ... niestety. Już w całej UE polecany jest jako bezproblemowa instalacja. Radzi sobie z 99% procentami aut, a to dlatego, że sam sterownik jest na bierząco rozwijany, przy czym prins i brc tak kiedyś prestiżowe (i drogie) praktycznie stoją w miejscu.
Manometr pokazuje ciśnienie dokładnie 2.5 Na wolnych się przełącza i odrazu gaśnie.Gdy przełączę go na wysokich obrotach chwilkę chodzi normalnie i zgłasza błąd 322 System pressure =>3.4 BAR reset after 10min. Iglica i grzybek chodzi poprostu idealnie i wszystko jest czyste i nic sie nie zacina. Komputer pokazuje błędne ciśnienie bo raz pokazuje -97...
Niektóre sterowniki lpg ( rzadko) mierzą ciśnienie gazu względem atmosfery , są też takie w których można wybrać sposób pomiaru. Widać prins należy do tych wyjątków . Jak sprawdzić ? Najprościej jeszcze jednym manometrem. Nie przywiązywałbym jednak wagi co do wartości wskazań, ważne aby się te wartości zmieniały proporcjonalnie do zmian ciśnienia bo...
Witam, zajmuje się montażem Prinsa, i chcę powiedzieć tylko jedno, sterownika prinsa nie można porównywać do jakiegokolwiek innego, jak i działania instalacji gazowej, jest kilka istotnych różnic mianowicie: -Prins nie posiada jakichkolwiek map (nie licząc tych do korekty po ciśnieniu i temperaturze, które można dowolnie konfigurować, jednak do tej...
Nie koniecznie, to zależy w jakiej instalacji. W Prinsie wystarczy tylko dobrać mnożnik wydłużający czas wtrysku gazu w stosunku do benzyny, a resztę załatwia komp benzynowy z sondą lambda. Gdyby tak było to silnik, po przejechaniu kilkunastu km na LPG, mocno by "kulał" na benzynie... Prins to cały zestaw - sterownik, reduktor i wtryski (KEIHIN), więc...
Prins proponuje emulator temp. dla silników vagowskich z mechanicznym termostatem gdzie w fazie nagrzewania mieszanka jest wzbogacana. Emulator stale emuluje temp. 95stC. Załóżmy że ustawiamy temp. przełączania na gaz 30stC więc silnik może mieć wtedy około 40-45stC. Emulowanie temp. 95stC w momencie gdy silnik ma temp. 40-45st nie jest chyba niczym...
prins sterownik instalacja prins sterownik prins przełącza
pompa paliwowa peugeot włosów rozebrać bufor grzałka
Mercedes S-Klasa W220 – sygnał drogi do taksometru, CAN, konwerter, OBD-II Linde H25 – kontrolka błyskawicy, brak podnoszenia masztu, potencjometr jazdy, napięcie zasilania