W temacie wyboru nie pomogę - ja praktycznie regulatorów nie używam. Sam ma jakieś kurzące się Volty w kącie. Ale, z własnego doświadczenia: • Kupować sprzęt ze średniej półki cenowej. • Dobrze, aby regulator miał regulację prądu ładowania, aby nie przekraczać dopuszczonych przez producenta prądów ładowania.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Przy panelu 50W nie martwił bym się, że prąd ładowania będzie zbyt duży z takiego panelu max będzie około 3A czyli dość niski. Każdy regulator natomiast "pilnuje" aby nie przekroczyć pewnych ustawionych parametrów naładowania akumulatora, czyli po pełnym naładowaniu zakończy procedurę. Jeżeli chodzi natomiast o dalszą rozbudowę to nie każdy regulator...
Jeśli nie masz większego pojęcia jak to zrobić, zakup sterownik do mosfeta. Poszukaj na TME czy czymkolwiek.
Może problem jest z akumulatorem. Może dzieje się to samo co w nissanach qashqai, że po 1-2 latach akumulator przez źle zaprogramowane ładowanie poprostu się zasiarcza i w ogóle się nie ładuje. Może 15,2V jest skutkiem tego, że sterownik chce ładować maksymalnym prądem, ale akumulator już nie jest w stanie tego prądu przyjąć.
Nic nie zniszczysz ładowarką, PB weźmie prądu tyle ile potrzebuje. Im większa pojemność tym musi być większy prąd lub będzie się dłużej ładował. O trwałość zadba sterownik ładowania akumulatorów, które są połączone równoległe i pobierany prąd rozkłada się na każdy osobno. Od komputera szczególnie po USB 2.0 będzie bardzo wolno ładował, to wyjście standardowo...
Panele połączone szeregowo. Ten sterownik nie nadaje się do ładowania akumulatora ponieważ ma za mały prąd (10A). Można zrobić odczep w połowie paneli i ładować poprzez regulator MPPT akumulator 12V lub 24V, oczywiście nie jednocześnie grzanie i ładowanie.
Jeśli działa przez dłuższy czas, to może. Ładowanie cykliczne ma wyglądać tak, że po osiągnięciu określonego napięcia kończymy ładowanie. Ciekawe jak to rozwiążesz w samochodzie. Dokładnie tak jak napisałem w #2 (Honda). W aucie jest zamontowany czujnik poboru prądu przez instalację auta, więc sterownik ładowania zna rozpływ prądów.
Napisz to jakoś szczegółowo. 1- jakiego typu akumulatory 2-ile solarów, jakiej mocy, jakie napięcia , jakie prądy 3- jaki sterownik 4- jaki schemat całej instalacji ( narysuj )
Wymiana aku - a co z przeprogramowaniem sterownika aku? Kolego ,wyjaśnij jaki sterownik aku? To prosta Makita i sterownik tylko pilnuje aby nie przekroczyć napięcia na Akumulatorze powyżej 4,25V i kontrola prądu ładowania, tu nie ma idiotycznych wynalazków takich co pilnują ilość ładowań, zresztą UE teraz tego zabrania, w USA jest te ograniczenie dozwolone.
Czy prąd ładowania 20A ze sterownika nie będzie zbyt duży dla akumulatora? Standardowy prąd ładowania akumulatora ołowiowego to 0.1C, musisz sprawdzić w karcie katalogowej, czy Twój akumulator dopuszcza większe prądy ładowania.
A w jaki sposób uzyskać płynną regulację prądu ładowania ?? Bo chodziło mi o sterownik z płynną regulacją prądu ładowania za pomocą potencjometru. Tak aby nadawał sie do ładowania akumlatorów o różnej pojemności. Pozdrawiam
Ten sterownik jest dla akumulatorów 12V.Dla ak. 6V należało by wymienić diody Zenera oraz obniżyć napięcie zasilania układu . Istnieje możliwość ładowania w trybie ręcznym przy którym ten prostownik pracuje jako regulowany zasilacz jednakże nie będzie żadnej kontroli nad prądem ładowania .Trzeba by było ładować przez żarówke co jednak wymaga ciągłego...
Kawałek sterownika silnika prądu stałego. Tyrystorowy półmostek. Ewentualnie resztka przyzwoitego prostownika do ładowania akumulatorów.
Albo działa ograniczenie i przy tak głębokim rozładowaniu odcina prąd ładowania. Spróbowałbym naładować akumulatory bez sterownika, odlutowując jego przewody. Ładowanie oczywiście z ograniczeniem prądu. Gdy poszczególne ogniwa zbliżą się do wartości katalogowych podłączyłbym sterownik i ponownie spróbował ładowania pod jego kontrolą.
Witam!Czy test przechodzi pozytywnie czy nie ma żadnych błędów? Po skończeniu testu powinna być informacja na sterowniku;pre-trip udany.Jeżeli wychwyci jakieś błędy w czasie testu, czasami wyłączy agregat przed zakończeniem testu i wyświetli kod 28 i inne kody naprowadzające na rodzaj usterki.Natomiast jeżeli w czasie normalnej pracy agregatu nie ma...
Rzeczywiście objawy zastanawiające. W takiej sytuacji pamiętając, że szanse na naprawę są znikome wobec choćby braku schematu próbowałbym ustalić winowajcę. W pierwszym rzędzie same ogniwa, czy są sprawne. Każde z nich ma określoną pojemność, zwykle w nieco ponad 2Ah. Chcąc sprawdzić ich kondycję naładowałbym do 4,2V (końcowe napięcie ładowania) i korzystając...
Jakie będzie lepsze rozwiązanie: połączenie równoległe(napięcie 4.2V max + przetwornica), czy szeregowe(12,6V max, sterownik ładowania akumulatorów)
Ok dziękuję za wyjaśnienie. 5 A do ładowania to w zupełności wystarczy. Tak tylko podpytywalem :) Dodano po 5 A na sterownikach idzie ustawiać max prąd? Czy falowniki same się dostosowują do akumulatorów i ustawiają moc ładowania? Szukam coś na aliexpres ale ceny z kosmosu. Takie coś do 500 zł szukam może ktoś poleci?
Wykres przedstawia 3 krzywe P=f(U) (linie przerywane) dla 3 różnych intensywności nasłonecznienia; 1=Najwyższy wykres dla silnego oświetlenia panela (1000W/m2) Widać, że maksimum mocy osiągniesz obciążając panel opornością R=U/I=40,6V/5,4A=7,5Ω Jeżeli oporność będzie mniejsza, to prąd nieco wzrośnie, ale napięcie mocno zmaleje, więc P=U*I zmaleje....
akumulator LiFePO4 320Ah /12V Jak wygląda ładowanie i rozładowanie takiego akumulatora? Czy potrzebny jest jakiś sterownik jeżeli ładujemy z alternatora? Jakie prądy ładowania wychodzą - czy można go ładować szybciej niż normalny AGM? Jakie ma napięcia pracy? Napięcie pracy sam podałeś. Akumulatory LiFePO wymagają do poprawnej pracy specjalizowanego...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Zrobię próbę z samą diodą np 30 A i zobaczymy co będzie dam znać Z tym że koledzy wyżej mają rację, jedną diodą tego nie załatwisz. Wstawiając ją w kierunku przewodzenia - nie ma separacji, drenuje oba akku. Wstawiając w kierunku zaporowym - nie ma ładowania małego akumulatora. Najprościej rozwiązać to tanio, sterownikiem świateł dziennych z dodanym...
Jeżeli bateria litowo jonowa (li-ion) to możesz spokojnie ładować do 42V, tak naprawdę istotniejsze jest to, żeby nie przekraczać dopuszczalnego prądu ładowania. Dwa silniki BLDC na jednym sterowniku? Chyba że piszesz na temat silników DC. Napisz coś więcej o Twojej konstrukcji, bo wydaje mi się że w deskorolce raczej manetka jest Ci zbędna... ;)
38 miliamperów to jest nic biorąc pod uwage zasilanie pamieci sterownika i badziewiałe instalacje we fiutach, ładowanie jest jak najbardziej wporzatku 13,6 volta to wystarczająco, poprostu za mało jeździsz, teraz jeszcze jak jest zima wilgodz właczysz swiatła dmuchawe to nie dziw sie ze 10-15 km nie da rade doładowac aku. Zaleca się 2 razy w roku podłaczyc...
Swego czasu przymierzałem się do pomysłu podtrzymującego ładowania akumulatora w samochodzie bateriami słonecznymi, wiec też stanąłem przez zabezpieczeniem akumulatora przed przypadkowym przeładowaniem. Miałem zamiar zastosować metodę jaką stosuję przy ładowaniu akumulatora prostownikiem własnej produkcji. Polega ona na tym, że wykorzystuje w czasie...
Ładowanie ogniw galwanicznych to jest temat na oddzielne opowiadanie. Ograniczając się tylko do akumulatorów kwasowych "płynowych", można rozróżnić dwa sposoby ładowania: stałym napięciem lub napięciem pulsującym. To jest ważne rozróżnienie, ponieważ ładowarki różnią się pod względem budowy i stąd konstrukcji. Ponadto trzeba wiedzieć, ujmując rzecz...
Dziękuję bardzo ciekawa firma To był tylko przykład. Także inne firmy oferują tego typu urządzenia, więc jest w czym wybierać. Być może nawet pochodzą z tej samej azjatyckiej fabryki? ;-) Na ten moment potrzebuję w zasadzie tylko ładowarkę solarną do akumulatorów W takim razie wystarczy kupić solarny kontroler ładowania o prądzie odpowiednio dobranym...
Dziękuje bardzo,ale mnie jest potrzebny rozrysowany układ sterownika zatrzasku a tego tam nie ma.
W danej figurze będzie od 5 do 20 sekcji po 5(10 diod dla 24v)Zasilanie będzie albo 12v albo na życzenie klienta 24v. Całość jest wpięta w akumulator od 18ah-200ah za pośrednictwem sterownika który zarządza jedynie tym co diody maja robić - świecić ciagle, czy mrugać. Akumulatory ładowane solarne za pośrednictwem sterownika ładowania 5A, 10A ładują...
Sprawdźcie sobie jaki jest opór na R11, powinno być wedle oznaczeń 0,2Ω, u mnie np. był on uszkodzony i miał około 400Ω i był bardzo duży spadek napięcia na nim jak się podłączało zasilacz. Na nim jest mierzone natężenie prądu ładowania i jest opcja, że sterownik ma zabezpieczenie przed zbyt dużym prądem. Natomiast z tego co zauważyłem jak...
A Jeśli to tak działa jak opisali to do kitu ten sterownik. Nie można powiedzieć, że akumulator jest naładowany jeśli na akumulatorze pojawi się dane napięcie. A ten sterownik po przekroczeniu danego napięcia wyłącza prostownik. Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do...
Można podłączyć 2 regulatory do tych dwóch akumulatorów. Maksymalny prąd na sterownikach możesz sobie też ustawiać dowolnie, aby tylko nie przekroczyć granicznych parametrów regulatorów (czyli 30A) , no i sumaryczny prąd będzie prądem ładowania, więc trzeba też to uwzględnić.
Bardzo to upraszczasz, zasilić przed stabozatorem będzie łatwiej. I dopasowac ładowanie buforowe akumulatora.
Znak minus przy prądzie akumulatora wskazuje rozładowanie. Gdyby było bez znaku, wtedy ładowanie. Z drugiej strony, jeśli nie masz podłączonych odbiorników i akumulator naładowany, to nie ma co patrzeć na aktualną moc panela. Prąd ładowania akumulatora zmienia się wraz ze stopniem naładowania.
Ostrzegam przed pomysłem wymiany ogniw w chińskich bateriach jak np. niteo, parkside, einhell itp. Po odcięciu zasilania elektronika ma zadanie się zablokować bez odpowiedniego wsadu i programatora raczej nie postawimy jej na nowo. Dokładnie to samo jest w akumulatorach laptopowych. Sterowniki ładowania mają wbudowane takie funkcje. Dlatego lepiej...
Natomiast sterownik kupiony w załączeniu. Zasadniczo panel powinno się dobrać tak, aby jego prąd Imp nie był większy od zalecanego prądu ładowania dla akumulatora, który będzie podłączony pod regulator. Więc podstawowe pytanie - jaki akumulator przewidujesz uzyć? Zakładam, że to jest regulator bez regulacji maksymalnego prądu ładowania aku. Normalnie...
Witam Chciałbym się z wami podzielić układem jaki ostatnio zmajstrowałem. Jest to przerobiony układ kolegi Jerzy Węglorz. Dodałem układ zabezpieczający przed odwrotnym podłączeniem akumulatora który prezentował w swoim układzie Marko121 Schemat Prostownik z Tyrystorem wykonawczym i Stabilizatorem LM317 jako sterownikiem wersja z ograniczeniem prądu...
Ta, widzę sporo tu znawców. Tak mnie tylko ciekawi który ma chociaż prawo jazdy. I czy wie jak alternator w samochodzie obsługuje akumulator. Ja mam prawo jazdy od ponad 50-ciu lat i doskonale wiem jak to wyglądało z 20 lat temu. Było to jasne i spójne i nie obowiązywała tam zasada ładowania akumulatora prądem Q/10. Akumulator brał nadwyżkę prądu dawanego...
Nic nie odczepiaj jezeli nie ma napięcia na sterowniku to resetujesz wtedy wszyskie wartości adaptacyje pracy silnika. a samo adaptacja trwa dosyć długo. karzdy akumulatror ładuj w aucie natężenie prądu samo maleje w trakcie ładowania.Bardziej niebezpieczne jest rozłączenie napięca bo przy podłączeniu mozna uszkodzic sterownik.
więc jak można uruchomić power bank ? np. spinając opornikiem + z D+ itd. Przecież za prąd ładowania jest odpowiedzialny telefon nie ładowarka, ładowarka ma dać 5V a to sterownik akumulatora reguluje napięcie ładowania a tym samym zmienia się prąd ładowania. "Po to są kable USB" specjalista usb się znalazł jeśli tak to napisz jak to uruchomić a nie...
On będzie zmieniał wypełnienie ale w niewielkim zakresie (tak wynika z pracy przetwornicy buck, gdzie już małe zmiany wypełnienia powodują znaczne zmiany mocy przetwornicy (przy danych napięciach wejściowych i wyjściowych, gdzie reguluje się tylko prąd)). Akumulator na szczęście jest odbiornikiem o podobnej charakterystyce. Tzn. już małe zmiany napięcia...
Niestety moduły ze wzmacniaczami są tak samo skuteczne jak te bez. Robiłem testy i nie odnotowałem żadnej różnicy w zasięgu. Może coś źle skonfigurowałem, tylko co? Moc na max, prędkość transmisji minimalna, sprawdzałem różne kanały i nic. Przekaźnik rozłącza akumulator od układu. Wtedy gdy używam urządzenie podczas ładowania to cały prąd idzie z ładowarki,...
Na aukcji było napisane regulator, dlatego tak to nazywam. Jeśli podłączę tak, by brama działała zarówno bez prądu, jak i z prądem, to podczas gdy jest włączony prąd, sterownik pokazuje wartość ok. 33V i rośnie. Bojąc się, że znowu ugotuję akumulatory i będą do wyrzucenia, wyłączyłem to.
Akumulator 300 Ah 12,8 V Prawdopodobnie to gotowy akumulator z wbudowanym BMS. Zakładając, że chcesz ładować akumulator ładowarką MPPT. Teoretycznie można LFP ładować nawet 1C. Taki gotowiec raczej nie obsługuje takich prądów. Następnie jak naładujesz to przy 12V o jakiej mocy grzałka o mocy 1kW/12 obciąży pobór na 83 Ampery. Sprawdź dokładnie parametry...
Djemen: Znalazłem Twój wątek w "dziwnym ładowaniu baterii..." i pomyślałem, że podzielę się swoimi doświadczeniami w podnoszeniu aku do lapków. Niestety posiadam wąską specjalizację, a mianowicie ograniczam się do BQ2040. To jest sterownik ładowania/rozładowania baterii Li-on , NiCD lub NiMH (wybór programowy), do tego eeprom 2401 lub 2402. Co do balancera...
https://obrazki.elektroda.pl/9744468600_... Chcę ładować aku 12V 7Ah przez cały czas (napięcie ładowania 13,6V, prąd 0,7A). Jednocześnie z tego samego zasilacza (18V 2A) zasilać sterownik. Gdy nastąpi przerwa w dostawie prądu to sterownik ma przełączyć się na zasilanie z aku. Z obawy przed głębokim rozładowaniem chcę zastosować zabezpieczenie...
Witam, Mam ten sam problem, nie mam ładowania akumulatora. Nie wymieniałem alternatora, Sprawdziłem na początek wzbudzenie na pinie przy alternatorze, brązowy kabel nie ma prądu, Po podaniu prądu alternator ładuje normalnie, Na szarym też nie mam nic ale to jest kontrola. Może być uszkodzony regulator? czy coś ze sterownikiem będzie? Oba kable od sterownika...
Aby szybciej ładować akumulatory o dużej pojemności nie łatwiej by było "rozdzielić" duży akumulator na mniejsze ( połączone równolegle aby pojemność była taka sama) ładowane równolegle? Ładowanie dużym prądem jednego akumulatora skraca jego żywotność.
Dioda Schottky uniemożliwi przepływ prądu do baterii B. Bateria A zacznie być ładowana tylko że w momencie wykrycia różnych napięć MCU może odłączyć baterię A i w ten sposób upali się sterownik silnika. Widać ten sprzęt nie jest stworzony pod system odzysku energii.
Buduję prostownik do ładowania akumulatorów 12V z możliwością regulacji prądu i ograniczeniem napięcia ładowania do 14,4V. Na razie wszystko jest zrobione "na pająku" ale działa, i jeśli nikt z Forowiczy nie wskaże mi błędów lub poprawek, zostanie w takiej formie jak na schemacie. Transformator jest zasilany poprzez sterownik fazowy a sprzężenie zwrotne...
Temat rzeka. (na początek jedną) aby zabezpieczyć ich obecność Do nadzoru to foto pułapka się nada polecić mogę HC-550M. FP będzie wysyłać MMS gdy wykryje ruch w ustawionym obszarze i na bieżąco będziesz informowany o tym czy ktoś tam się kręci poza bobrami. Wybierając FP musisz najpierw się upewnić w jakich warunkach będzie pracowała czyli czy w miejscu...
No tak ale dlaczego w nocy gdy panel nie produkuje prądu w ogóle % spadają najwolniej? A w sumie wtedy mam największe zapotrzebowanie na prąd, bo i oświetlenie pracuje i zawsze jakiś telefon podłączony jest i pompki do wody od czasu do czasu się załączą i na sterowniku rzadko wtedy spada poniżej 95%. Problem występuje praktycznie tylko w pochmurne dni,...
Dlaczego nie temu? LEDówki ma rację nawet jeżeli napisałem coś co wygląda na przeciwieństwo jego wypowiedzi. Znaczny myli się w kilku miejscach. Nie można ładować żadnych akumulatorów bez kontrolera. Szczególnie zasilaczem o większym napięciu niż dopuszczalne dla akumulatora. USB ma 4,5-5,5V. Niklowe mają 1.5V a litowe 4.2V. Potem napięcie jest przekraczane...
(at)Andrzej L. Ten 16-nóżkowy układ to sterownik PWM (TL494), a 8-nóżkowy to wzmacniacz (LM324), prawdopodobnie do sterowania diodami LED wskazującymi stan ładowarki. Płytka jest jednostronna. Akumulatory w czasie pracy są połączone szeregowo. Cała instalacja w wózku jest 24 V (silnik, oświetlenie, migacze, sygnał, hamulec elektromagnetyczny). Sterowanie...
Można spotkać na rynku gotowy układ sterowania kompletny z transformatorem. Jest to prostownik ładująco-rozruchowy Elektronika ZP-01 produkcji byłego ZSRR. Sterowane tyrystorami napięcie wyjściowe od 0 do około 18V służy w tym prostowniku do regulacji prądu ładowania akumulatora, ale do regulacji obrotów silnika DC 12V prąd max do około 50A można go...
Mam pytanie: Czy Prostownik o parametrach takich jak poniżej naładuje akumulator 10Ah prądem 10A w jedną godzinę ? dobrze mysle czy nie? jeżeli nie to prosze napisać jak poprawnie obliczyć czas i wartość prądu ładowania akumulatora o pojemności 10 Ah "Prostowniki mikroprocesorowe PMS 12V Prostownik ze sterownikiem mikroprocesorowym, który stale mierzy...
2. Czy ten niewielki układ który jest w akumulatorze jest jakimś prostym sterownikiem ładowania? czy tylko ma za zadanie testować temperaturę a sam akumulator będzie ciągnął prąd tak duży jak będzie dawał zasilacz? Wewnątrz akumulatora jest mała płytka drukowana z kilkoma elementami, 5852A (sensor temp), dioda, rezystor i coś tam jeszcze małego. Tak...
Akumulator 12V 7.2Ah ma w sobie energię ok. 85 Wh. Do tego chcesz podpiąć przetwornicę o mocy znamionowej 600W zabezpieczonej na łącznie 90A. Przetwornica będzie obciążona łączną mocą 130W. Zakładają zupełnie nieuzasadnioną sprawność 100% akumulator wystarczy na 85Wh/130W = 0.65h pracy co daje niecałe 40 minut. Nie mam pojęcia, jak doliczyłeś się 12...
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Witam. Posiadam dwa panele https://www.sklep.asat.pl/pl/p/Modul-PV-... z regulatorem http://www.ledats.pl/pl/mppt/2711-kontro... i do tego akumulator kwasowy 70Ah. Problem polega na tym że przy dobrej pogodzie słonecznej panele wytwarzają napięcie około 70 V ale prąd ładowania...
Choć nie chodzi o materiał (jak w temacie), to podam przydatne rozwiązanie. Do pomiaru poboru prądu w samochodzie trzeba zdjąć klemę. Do ładowania prostownikiem również powinno się zdjąć. Aby sterownik, zegarek i inne wariactwa nie straciły zasilania, do małego akumulatorka 12V - kilka Ah dolutowałem przewód z gniazdem do zapalniczki. Na czas odłączenia...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Przekaźniki i elektrozawory od LPG mogą dawać nawet 3A (tyle miałem w astrze a to nie ma przecież znaczenia) cewka zapłonowa też może dostawać prąd zaraz po przekręceniu kluczyka kolejne 2A i jeszcze garść drobiazgów typu sterownik i inne przekaźniki. Można zrobić eksperyment co konkretnie zasila ów bezpiecznik odpalając samochód i wyjmując go, jak...
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
Ja bym na Twoim miejscu zrobił podłączenie akumulatora 4-przewodowo i mierzył napięcie bezpośrednio na klemach osobnymi kablami tak aby pominąć spadek napięcia na przewodach ładujących. Jeśli chcesz mieć tryb CV (constat voltage) to musisz mieć pomiar napięcia, inaczej trudno będzie to zrealizować. Przy akumulatorach najbardziej optymalnym prądem ładowania...
Czyli chcąc otrzymać moc jak na akumulatorze 12v 100Ah mogę zastosować 2x12v 50Ah szeregowo co daje moc ze wzoru 1200W w obu przypadkach (U*I). Dość zawiłe rozumowanie, ale domyślam, się, że stosując akumulator o wyższym napięciu planujesz magazynować tą samą ilość energii i tak to w tym przypadku będzie działać. Nic nie jest za darmo-akumulator 50Ah...
Niestety nie. Ewentualnie aby maksymalnie wykorzystać moc z paneli możesz ustawić priorytet pracy SBU czyli panele -> bateria -> sieć. Ładowanie akumulatorów ustawić jako "only solar" No i grzać wodę i korzystać z prądu w czasie gdy panele produkują. Do sieci nie wyślesz. pociągnę temat z grzaniem wody :). Jaki mógłbym dobrać sterownik aby wysterował...
pytanko tylko czy moge to miec polaczone?nic sie nie spali? Skoro był sterownik to znaczy, że był potrzebny. Chińczycy raczej nie pakują do swoich urządzeń niepotrzebnych układów. Trzebaby wiedzieć co to za dioda (znać jej znamionowy prąd i napięcie pracy, a najlepiej model żeby poszukać jej noty katalogowej). Czy z tego zasilacza albo jakos ladowarek...
Gdzie są o założenia do projektu? Nie ma! Stąd tylko kilka słów kluczowych. 1.Generalnie oprzeć trzeba projekt o transformator z rdzeniem ferrytowym (na każdej połówce jedno uzwojenie). 2. iµ = (Uz/Lp)*ton Lp zależy od Al zależy od szczeliny gdzie;Uz - zasilanie przetwornicy, Lp - indukcyjność obwodu pierwotnego, ton - czas przewodzenia klucza...
Witam. Przydałby mi się manual do tego sterownika, potrzebuję zmniejszyć prąd ładowania i obniżyć napięcie końca ładowania do 2.40V/ogniwo. Prostownik mocno wygotowuje akumulatory. Pozdrawiam.
bumble napisał: zapalanie piekarnika i pieca do ogrzewania. Tutaj nie wiem co masz na myśli ale od razu mi się kojarzy z dużym poborem prądu. Chodziło mi o pobory prądu których nie wymieniłem wcześniej. Te rzeczy są na gaz a prąd potrzebny tylko do zaplonu wiec nie ma dużego poboru. Dodano po 2 To w takim razie musisz mieć akumulator min. 200Ah. Dlaczego...
http://obrazki.elektroda.net/71_12880089... Witam. Ponieważ nieuchronnie zbliża się sezon na prostowniki, przedstawiam swoją konstrukcję. Parametry: -napięcie regulowane 1-15V -prąd regulowany do 8A -zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora 14,4V -zabezpieczenie przed przypadkowym zwarciem zacisków -zabezpieczenie przed zamianą biegunów...
Ja podłączyłbym akumulator o większej pojemności bliżej sterownika. Ładowanie - jeśli nie będzie kolega przekraczał prądu maksymalnego dla mniejszego akumulatora, to powinno być dobrze. układ BMS odłącza akumulator gdy jego napięcie będzie zbyt niskie, zbyt wysokie, lub prąd będzie zbyt duży, lub akumulator nadmiernie się nagrzeje. Choć temperaturę...
Witam, przepraszam jeśli nie ten dział i proszę o przeniesienie do właściwego. A więc zacznę od tego, że jest to skuter wodny Seadoo RX Di z 2002 roku, dwusuwowy, na wtrysku. Mam z nim ogromny problem od początku sezonu. Popływał sobie dobrze 30-40 minut, po czym silnik zaczął przerywać. Objaw daje to taki, jakby gaźnik był źle wyregulowany, ale tutaj...
Polecam ten schemat https://obrazki.elektroda.pl/7356495000_... Ja zamiast jednego r11 dałem przełącznik i kilka r11 dzięki temu mam wybór napięć końcowych. Do tego tyrystor bt155w jest na duży prąd i mniej się grzeje. Sterownik nie przerywa ładowania.
Siłownia prawie ukończona;-) Praktycznie obyłoby się bez sterownika, ale... może w przyszłości AccuPack będzie podłączany do większej "elektrowni" niż moje skromne mięśnie i wówczas załączane obciążenie będzie mogło się wykazać. Ale może parę faktów. -Rowerek jest przerobionym urządzeniem treningowym- dołożona prądnica j/w prądu stałego, kawałek przewodu...
Co do tematu wątku. Ja zakupiłem na początku listopada 2015r. dwa akumulatory KOZAK KO770 77AH/780A, czyli mają juz prawie dwa lata i 4 miesiące. Sprawują się jak na razie bez zarzutów. Niby to jeszcze nie wiele bo gwarancja się skończyła 4 miesiące temu ale moim zdaniem jak na ta cenę to się trzymają nieźle, napięcie teraz przy mrozach w nocy ok -10C...
Jeśli kogoś interesuje temat dalej, to wiatrak nadal działa i doszły inne rozwiązania. Ponieważ zdarza się, że wiatrak pracuje głównie w podmuchach wiatru, to włączone cały czas ładowanie nie pozwala mu ładować skutecznie. Kiedy podmuch wiatru przechodzi przez wiatrak, ten mając obciążenie jak i swoją masę nie zdąży się rozkręcić "marnując" podmuch,...
Witam , nikt nie odpowiedział to może ja trochę pomogę . Ogólnie to "nie idź tą drogą" . Najpierw uwagi co do twojego układu . 1.Nie musisz ładować kondensatora bootstrap od "high side" w IR2110 ze specjalnej przetwornicy , w układzie z obciążeniem rezystancyjnym on się sam naładuje gdy przewodzi dolny mosfet ( lub dioda zamiast mosfeta) , ale gdy na...
jakim prądem należy ładować dwa spięte szeregowo 6V 12Ah które mają po spięciu 12V 12Ah Zasada umownie przyjęta to: prąd ładowania = Q/10 - co ma oznaczać pojemność ładowanego akumulatora podzieloną przez 10 czyli w tym przypadku mamy 12 Ah /10 = 1,2 A. Wszystko jest jasne jeśli ładowarka ma możliwość ustawienia prądu ładowania. Jeśli daje mniej -...
A jakbym dał to przed regulator i ustawił sobie 14,4v i np. skoro mam aku 19AH to dać np. 2A ? Dziś podłączyłem 5wat 18V panel i inny akumulator i działało bez problemu ale nie wiem czemu po zakończeniu ładowania na wyjściu LOAD nie ma prądu. W trakcie ładowania panelem jest tam prąd. A ten niebieski regulator pięknie sobie poradził z naładowaniem dużym...
Witam. Wykonałem w mieszkaniu http://obrazki.elektroda.pl/6353268300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4839789200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8404334700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3220589600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1587236200_1...
Nie da rady. Sterownik jest ustawiony na ładowanie odpowiednim prądem akumulatora o danej pojemności. Przekładając elektronikę z większego do mniejszego uszkodził byś mniejsze aku przez zbyt wysoki prąd a robiąc odwrotnie większy aku nie będzie się ładował do pełna.
Ale czy odpięcie ogniw nie zablokuje sterownika na płytce i cała wymiana na nic?. Widzę, że Kolega trafił na zabezpieczone baterie do rowerów. :-) Dla spokoju ducha można przed ich odlutowaniem zasilić moduł napięciem ok. 10-12 V, chociaż nie spotkałem się z podobnymi zabezpieczeniami w aparatach fotograficznych. powinny być takie jak w bateriach do...
W skuterze są u ciebie akumulatory kwasowe żelowe przyjmiemy 24 v czyli dwa akumulatory żelowe 12 v 30 Ah dla uproszczenia, masz określony spadek napięcia przy ruszaniu powiedzmy 3 v jak dołożysz równolegle takie same dwa akumulatory będziesz miał w sumie 4 sztuki 12v 20 Ah spadek napięcia będziesz miał powiedzmy 1,5 v To samo się tyczy Akumulatorów...
Jeżeli chcesz oszczędzać (prąd) to zrezygnuj raczej z panela fotowoltaicznego ;) To na razie niezły i drogi gadget nawet zakładając, że rezygnujesz z akumulatorów i sterownika ładowania i zasilasz pompę bezpośrednio. Co znowu nie jest takie proste bo kolektor nagrzeje Ci się przy pochmurnym niebie a panel nie da Ci wtedy wystarczającego prądu aby popchnąć...
Wczoraj na trasie sprawdziłem ładowanie to ładuje 14,7V. W tym aucie to nie jest takie hop-siup zmierzyć napięcie ładowania. Jak napisałem powyżej auto ma "inteligentny" system ładowania akumulatora. Regulator napięcia jest połączony ze sterownikiem silnika i prąd ładowania w danym momencie jest uzależniony od obciążenia silnika, obrotów silnika, pobieranej...
Jeżeli płytka jest z zabezpieczeniem to od niej do diody. Jeżeli bez zabezpieczenia to bezpośrednio z akumulatora. Może być od płytki jak ci bliżej. Chodzi o to że płytka jest w 2 wersjach. Jedna ma 2 pola i jeden czarny układ. Druga ma zabezpieczenie przed głębokim rozładowaniem i 4 pola. Nie liczę tych przy USB. Dioda zawsze do akumulatora + do +...
Witam. Jestem na studiach elektronicznych, nie miałem wcześniej styczności z fotowoltaiką i dlatego zakładam ten wątek. Prosiłbym o wyrozumiałość, chciałbym zrozumieć ten temat, a dokładniej kwestię sterowników. Przyjmijmy, że instalacja odbiorników jest na 24V. To co już wiem, co znalazłem w internecie, to istnieją dwa rodzaje sterowników PWM oraz...
"Bordnetz Steuergerat" po niemiecku. Po naszemu "Sterownik elektroniki pokładowej" A mieści się przy lewym przednim słupku pojazdu, na wysokości kolan kierowcy. Zadaniem tego sterownika jest między innymi także obsługa oświetlenia wnetrza pojazdu, i jeszcze pare innych funkcji. On też odpowiada za kłopoty z interpretacją upływu prądu w instalacji pojazdu...
W baterii jest 6 akumulatorów, albo 3 baterie po dwa akumulatory.(3 baterie róœnoległe połączone szeregowo). Jeśli bateria jest zablokowana, to właśnie dlatego któraś z jej składowych baterii ma niewłaście napięcie - najczęściej za niskie w stosunku do pozostałych baaterii, które nazywasz sekcjami, inni celami, inni bateriami, albo ogniwami i jest bałagan....
http://www.elportal.pl/pdf/k04/03_01c.pd... Z tym że dajesz na uzwojeniu Z3 odpowiednio mniej zwojów, koło 220..250, zależnie od spadków napięcia wyjściowego. O przetwornicy ze sterownikiem nie ma mowy, po pierwsze napięcie niskie, po drugie sterownik też bierze trochę prądu a bateria słoneczna ma małą wydajność.
wg. opinii z internetu BCM potrafi się również spalić "małym prądem". Z ciekawości sprawdziłem o co chodzi z tym modułem. Na jednym ze zdjęć widać uszkodzenie kondensatorów MLCC... Niestety technika poszła tak do przodu, że podzespoły stały się coraz bardziej wrażliwe na uszkodzenia. Kondensatory MLCC obecnie mają pojemności liczone w µF, przy czym...
50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd). Zmierz napięcie ładowania.
W takim założeniu jak wyżej: Falownik w trybie sieciowym 1. Ustawiacz podlicznik, np. 0 pobór energii z sieci na wejściu. 2. Włącza się grzałka 3. Przez chwilę zwiększa się pobór energii z sieci na grzałkę zanim MPPT ustali punkt pracy 4. Grzałka się wyłącza bo jest pobór. I tak w kółko cyklicznie Falownik w trybie bateryjnym 1. Ustawiacz podlicznik,...
Witam. Ogniwa Ni-MH występują tylko jako ogniwa 1.2V wielkości "paluszka". Napisz ile ta latarka ciągnie prądu. Największe aku. jakie widziałem (Ni-MH) to 2500mAh, czyli przez 1h można pobierać prąd 2.5A (troche tego jest) :). Jak jusz pisałem nie ma problemu w ich ładowaniu. Ładowarka, którą proponujesz jest tylko przystosowana do ładowania aku. Li-ion...
Kolego eurotips, zaprzeczasz sobie w dwóch swoich postach. Raz piszesz, że "prostowniki bezpieczne" i ładowarki impulsowe mają taką samą elektronikę sterującą ładowaniem, tylko różnią się stroną pierwotną. Następnie piszesz, że w ładowarkach impulsowych może się pojawić niebezpieczne napięcie. To jak w końcu jest, bo jakakolwiek różnica w sposobie przetwarzania...
Udostępnianie ładowarek EV za pomocą OpenBeken - ogranicznik ładowania https://obrazki.elektroda.pl/8668503300_... Wykorzystanie pojazdów elektrycznych (EV) szybko rośnie. Jednak wzrost ten wiąże się z wyzwaniami związanymi z infrastrukturą ładowania i ograniczeniami akumulatorów. Najgorszym koszmarem właścicieli pojazdów elektrycznych...
Witam, przerabiam stary prostownik Eltron br 12/10. Zepsuła się w nim regulacja i pomiar prądu, więc uznałem, że kupię na Allegro gotowy moduł do ładowania. Znalazłem moduł ładowania HW-749 / XY-L30A. Podczas ustawienia napięcia minimalnego zbliżonego do napięcia akumulatora i maksymalnego na 14 V (tyle daje prostownik) świeci się tylko dioda RUN. Gdy...
sterownik ładowania akumulatora pomiar prądu ładowania akumulatora regulacja prądu ładowania akumulatora
awaria wszystek dioda przedwzmacniacz gramofonowy vivanco kierownica krzywy
dekoder manta radio internetowe
Wibracje w Zetorze 10145 od 1500 obr./min - przyczyny Pilot do ramki cyfrowej HSG1058 - gdzie kupić?