Jak na schemacie pisze, fioletowy podłączyć pod TPS - to jest pod potencjometr czujnika wychylenia przepustnicy a nie silnika krokowego. Po podłączeniu dawką sterownik będzie sterował na podstawie wychylenia przepustnicy oraz sygnału sondy Lambda. Jeśli instalacja będzie poprawnie zamontowana to zamiana na inny sterownik nie powinna mieć sensu ekonomicznego....
Hm, 1.8 benzyna w astrze G to mogą być następujące silniki: X18XE, X18XE1 i Z18XE. Montowane były kolejno w różnych latach, ale nie pamiętam który kiedy. Z18XE ma tzw. "elektroniczną przepustnice", czyli nie ma linki gazu. Przy pedale jest czujnik położenia a przepustnica ma stosowny silniczek. Tutaj tempomat jest elementem składowym sterownika silnika....
Podmienione 3 czujniki na 2 różne Siemensy i 1 Delphi (czujniki sprawdzone miernikiem, wszystkie 3 sprawne), wiązka sprawdzona od sterownika do czujnika, brak uszkodzeń, sprawdzone przejście miernikiem, wszystko się zgadza, dla pewności wymieniona wtyczka od czujnika na drugą,Podmieniony na drugi sterownik silnika i problem nadal taki sam. Wszystko...
Przewód +12V po stacyjce, tzw.[+15] znajdziesz na słupku "A" po lewej stronie samochodu w czarno/zielonym 102-pinowym złączu - przewód w kolorze czarnym. Ten sam czarny przewód dochodzi również do modułu sterownika kolumny kierowniczej CIM. Możesz też podłączyć się do czerwono/niebieskiego przewodu zasilania pompy paliwa w lewym progu. To podłączenie...
Sterownik silnika nie widzi załączenia przycisku. Podjechałem do komisu podłączyć pod taka astrę i sprawdzić czy widzi. Oczywiście widzi chociaż w tej astrze klima nie chodziła bo nie było czynnika dlatego interesuje mnie w jaki sposób dociera informacja z panela klimy manualnej do ecu.
Powiem tak, podłączyć komputer i sprawdzić co sterownik silnika rejestruje za błąd.
Witam. Pacjent: ASTRA H Z16XER Skład: Reduktor BRC Genius MB1200, Sterownik BRC FLY SF LIGHT, Wtryski BRC Symptomy problemu: Na gazie samochód bardzo łatwo jest zadławić przy ruszaniu, reakcja na pedał gazu jest jakby z sekundowym opóźnieniem(czasami i więcej). A teraz bardziej opisowo: samochód kupiony już z instalacją (dla żony). Przebieg 140 tyś,...
Może błąd polega na tym,że przy nie pracującym alternatorze napięcie na akumulatorze jest niższe niż wtedy kiedy alternator ładuje,tzn. silnik jest włączony. Układ wykrywania napięcia zamontowany w sterowniku świateł dziennych zaczyna "głupieć" i stąd takie zjawisko.Ja do swego Scenica zastosowałem sterownik f-my BartSoft. Swiatła włączają się wtedy,kiedy...
Witam,zmuszony byłem do remontu silnika c14nz,lecz zakupiłem z większą pojemnością X16SZR z 98r. wraz z komputerem silnika i wiązką,silnik zamontowany wszystko ładnie,chcąc podłączyć sterownik kostki nie pasują sprawa pilna bo samochód potrzebny do pracy,porobiłem fotki kostek oznaczyłem ich liczę na pomoc,za którą będę bardzo wdzięczny http://obrazki.elektroda.pl/9505075300_1...
Witam, jestem świeżak w motoryzacji i zepsuł mi sie samochód i mechanik stwierdził ze to kopułka zapłonowa postanowiłem ją sam wymienić lecz przez nie uwagę nie spisałem sobie kolejności podłączenia przewodów do kopułki, chodzi mi czy własciwie podłączyłem przwody czy mógł by mi dać schemat lub rysunek nawet prosty bo naprawde jest to dla mnie trudno...
Jak nie ma LPG to żeby nie szukać po omacku proponuję podłączyć pod diagnoskop i zobaczyć co widzi sterownik silnika. Głównie chodzi o temperaturę silnika, TPS. Zrobić test podczas jazdy - rozgrzany silnik, sprawdzić czas wtrysku podczas hamowania silnikiem, tzn ma być zero, czyli całkowite odcięcie paliwa. Ponowne podawanie paliwa coś około 1200-1000...
Witam mam taki problem chciałem odpalić samochód zaczął mi dziwnie chodzić tak jak by któryś przewód był odpięty a że się nie znam odczepiłem wszystkie i podczepiłem i do końca nie pamiętam kolejności wiem że środkowy to jest od cewki resztę odpiąłem i zapomniałem kolejność jak był. Potem chciałem odpalić to tak długo coś odpalał porobiłem zdjęcia kopułki...
Witam serdecznie. Ostatnio jako kompletny nowicjusz zajrzałem pod maskę swojego samochodu, i moim oczom ukazał się przewód nie podłączony absolutnie nigdzie. Po krótkiej konsultacji z równie nieobeznanym kolegą, stwierdziliśmy, że jest to wężyk podciśnienia, ale miejsca gdzie powinien być podłączony po prostu nie widzę. Czy ktoś z Was mógłby mi w prosty...
Witam serdecznie, Postaram się wszystko opisać jak najdokładniej, aby było to zrozumiałe. Stoję przed przeróbką swojego silnika w Astrze G 1.6 8v wersja 75km. Części będę miał od poprzedniego właściciela, który taką przeróbkę miał. Zacznę od tego, że mam zamontowany LPG oraz wersję z klimatyzacją, na której mi również zależy. Elementy LPG, które są...
Witam Dzisiaj wziąłem się za podłączenie sterowania centralnym zamkiem. Sterownik jest firmy Steeli men. Tu schematy jakie były dołączone do sterownika: http://img708.imageshack.us/i/dsc00066v.... http://img406.imageshack.us/i/dsc00065lt... Biały połączyłem z brązowo-czerwonym, biało-czarny z brązowo-białym, żółty i żółto-czarny do masy, a pomarańczowy...
Witam serdecznie i proszę o pomoc. Mój już teraz były mechanik wymieniał mi silnik. Niby wszystko ok tylko że po sprawdzeniu błędów w komputerze okazało się, że jest coś nie tak z czujnikiem spalania stukowego. Okazało się że przy wymianie silnika kabel czujnika został przecięty i tu moje zaskoczenie: został później połączony z wtyczką jedno pinową...
Witam. Założyłem autoalarm do samochodu i do podłączenia został mi jeszcze przekaźnik blokujący silnik. Nie wiem gdzie najlepiej się 'wpiąć' w instalację, zeby uzyskać odpowiedni efekt i nie uszkodzić czegoś ... Samochód to Astra II z silnikiem 1.7 TD. Bardzo proszę o wskazówki ....
Witam!! ostatnio zakupiłem na allegro z kolega maty grzewcze do asterek:) myślałem ze podłączenie tego to będzie prosta sprawa lecz sie mylilem;/ podlaczylem na krotklo pod kable od zapalniczki.kolega zrobil tak samo i jemu sie spaliły przewody;/ bylem w zurcie i popytałem gościa powiedział ze trzeba dawac jakies przekaźniki.przewody grubosci 6mm itp....
Mam mały problem. Ostatnio czyśćiłem sobie silniczek krokowy wolnych obrotów. Przez nieuwage oderwałem druciki cewek od gniazda i teraz mam wielki problem. Nie chce podłanczać na chybił trafił bo nie chcę spalić sterownika. A zakóp nowego silniczka krokowego odpada bo kosztuje około 570zł. Jak by się znalazł ktoś kto ma taki silnik i poświęcił 1 minutke...
Cześć, Pytanie dotyczy Astra G, Z18XE (+LPG), ale myślę, że jest dość ogólne. W związku z problemami z elektryką (różnymi, ale nie o to chodzi w tym temacie), uciąłem połączenia z okablowaniem LPG i podmieniłem wiązkę silnika - tę od sterownika i wtrysków. Zamysł jest następujący - dojść do ładu na benzynie i wpiąć z powrotem LPG. Okazało się, że wszystkie...
Mam mały problem. Ostatnio czyśćiłem sobie silniczek krokowy wolnych obrotów. Przez nieuwage oderwałem druciki cewek od gniazda i teraz mam wielki problem. Nie chce podłanczać na chybił trafił bo nie chcę spalić sterownika. A zakóp nowego silniczka krokowego odpada bo kosztuje około 570zł. Jak by się znalazł ktoś kto ma taki silnik i poświęcił 1 minutke...
Witam Nie mogę nigdzie znalezc a poszukuje opis kostki na silniczku wycieraczki przedniej szyby chodzi o to ze chcę podłączyć układ opózniający włączanie się wycieraczek przy spryskiwaniu szyb a mianowicie taki układ
Witam! Mam małą prośbę do jakiegoś użytkownika Astry F z silnikiem C14NZ (1.4 60KM jednopunkt). Mógłby ktoś zajrzeć pod maskę i napisać mi tutaj gdzie jest podłączony ten przewód (na zdjęciu)? Nie mam zielonego pojęcia skąd on się urwał. Bardzo proszę o pomoc :) Byłbym też wdzięczny jakby ktoś mnie też uświadomił od czego ów przewód jest :) Przewód...
Witam. kolega ma astre h z padnietym sterownikiem silnika. Kupil drugi na podmiane. Ten nowy jest wyczyszczony. I tu pytanie.. jaki program/sprzęt potrzebny by go przypisac do samochodu. Ewentualnie szukam kogoś kto podejmie się tej roboty w warszawie - chętnie nawet dziś. Pieniądze nie mają znaczenia ;)
Opel Astra II, 1,4 twinport - jak rozpiąć/rozłączyć szybkozłączki od filtra paliwa, chciałaem go wymienić.
Witam potrzebuje schemat wiazki silnika do astry h 1.6 badz jakies zdjecia gdyz po wymianie silnika nie pamietam co gdzie jest polowe wtyczek popodpinalem ale co z reszta? Prosze o pomoc
Witam wszystkich ! Posiadam schemat instalacji sciagniety z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic45... (o ile sie nie myle to ta czesc instalacji znajduje sie w pliku astra2cz1.zip), ale nie za bardzo wiem, w ktorym miejscu moge wstawic przekaznik odcinajacy zaplon, a chcialem zrobic takie proste zabezpieczenie. Czy da sie takie zrobic w prosty...
Wykonałem bardzo prosty ale dający spore możliwości sterownik do silnika krokowego .Teraz mam problem aby to z sobą odpowiednio połączyć. Sam sterownik działa bo sprawdziłem że generuje impulsy na wyjściach ,ale nie wiem w jakiej kolejności mam podłączyć uzwojenia silnika.
Witam Znajomy kupił auto Astra G ecotec itd jak w opisie, instalacja LPG iświecił Check. Wiadomo na gazie może, tak tłumaczył i teraz zaczęły się problemy. Okazuje się że mam błąd wzmiankowanego czujnika sprawdzam i ... szok Do bloku przykręcony czujnik z wtyczką dwupinową a w wiązce odnalazłem złącze 3 pinowe. Kupiłem czujnik pasujący do wtyczki 3...
Witam, szukałem długo, żadna odpowiedź nie była rzeczowa, tylko kłótnie w komentarzach. Potrzebuję zamontować odstraszacz na kuny, który dodatkowo wysyła impulsy elektryczne, jeśli zwierzę dotknie blaszki. Wszystko jest zrozumiałe i proste. Problem pojawia się z dodatkowym kablem, który ma być podpięty do złącza/styku 15, odpowiada on za to, że urządzenie,...
No dobra, fotki widziałem ale chyba jakieś uciete. Ta pierwsza wiązka to od aku do alternatora i rozrusznika. Ta druga od ecu. Tylko nie widzę jej całej a napewno nie widzę miejsca połączenia z wiązka pierwsza. Ta pierwsza to prosta sprawa. Ta druga też tylko trzeba ją podłączyć do tej pierwszej, wszystkie oczka na brązowych kablach do masy oczywiście,...
Podłączyłem oscyloskop pod czujnik położenia wału i nie zapalił... po kilku próbach udało mi się do zapalonego silnika podłączyć oscyloskop żeby nie zgasł i poobserwować przebiegi. I wydaje mi się że za niska jest amplituda sygnału, bo około 1,2Vpp to niewiele na biegu jałowym. A przy obrotach około 2tys. 2,5Vpp to też za mało. Dodam jeszcze że przebieg...
(-) mam problem ze swoim Oplem, a mianowicie po odebraniu auta od mechanikow....wymiana pompy wody i poduszki tylnej silnika samochod nie ma kompletnie mocy. Niestety, nie pierwszy i nie ostatni raz auto wjeżdżające na warsztat z jedną usterką, wyjeżdża z 3-ma lub 5-ma innymi. Taki urok niechlujnych mechaników, którym auto pozostawia się na pastwę...
Powinien pasować
Opel scaner przeczyta błędy z wszystkich sterowników w Astrze G a ELM tylko ze sterownika silnika, poza tym pokaże prawdziwe parametry bieżące.
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
Podstawą prawidłowego działania sterownika gazu jest odczyt ze sondy lambda i TPS'u! Jeśli tps nie jest podpięty to sterownik działa beznadziejnie. Cut-off wtedy zaoszczędzi twój gaz, jeśli hamujesz silnikiem. Jest to oczywiście ułamkowa oszczędność a w niektórych silnikach nawet przeszkadza, ale TPS to podstawa.
A masę pompa ma? Podłącz zamiast niej żarówkę 12V21W i zobacz czy świeci. To tak po amatorsku. Dalej po amatorsku - napsikaj plaka w dolot i zobacz czy odpali choćby na chwilę. A profesjonalnie podłącz komputer i poczytaj to co powie o sterowniku silnika i immo
Potwierdzenie kierunkami wystarczy,syrenka nie jest potrzebna,a nawet niemile widziana. Jak się uprzesz to możesz podłączyć i trochę zdławić żeby było ciszej.Kupisz bez problemu za kilkanaście zł syrenę bez akumulatora i podepniesz nawet pod kanał zamka przez mostek,tylko po co. Sterownik ktory poleciłem ma możliwość konfiguracji do sterowania bezpośredniego...
to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
Masz sie podłączyć pod ecu gdy auto nie pali !! Masz gdzieś babola w kablach.
Jeżeli przepustnica jest na linke (tzn klasycznie) to do tempomatu potrzebne jest osobne urządzenie. W Omegach B to jest jedna puszka z częścią mechaniczną i elektronicznym (mikroprocesorowym) układem sterującym. Do nabycia na alledrogo za 50 - 70 PLN. Z tego "sterownika tempomatu" wychodzi linka którą podłącza się równolegle do istniejącej liniki gazu...
Jak w Sceniku znajomy żle podłączył aku to padłalternator i spaliła śię sekcja immobilisera w kompie - po założeniu drugiego i wkodowaniu immo było dobrze. Tyle że tam wogóle nie odpalał.
Cewki w Oplach uszkadzają się bez względu na to czy jest instalacja LPG czy jej niema. Taka jest ich wada. Instalacje gazową można podłączyć w inny sposób nie koniecznie pod cewką zapłonową. Jednak w przypadku uszkodzonej cewki auto będzie w najlepszym wypadku szarpać, a w najgorszym zacznie strzelać. Fachowcy nie mówią o co chodzi bo sami zgłupieli...
Reasumując: jeżeli sterownik na pin 28 w złączu K wystawi plus sterujący cewką przekaźnika, to silnik pracuje nawet kilkanaście sekund potem ten sygnał gwałtownie zanika silnik gaśnie. To sterownik gasi auto. Pytanie czemu, czyżby gdzieś jest zbyt mała oporność? Podłączyć trzeba oscyloskop i obserwować co dzieje się tuż przed zgaszeniem silnika.
Trzeba sprawdzić sterowanie na cewki i będzie wiadomo (cosik więcej) ale podłączenie pod komputer u dobrego fachowca może wiele zmienić. ...a co do wymiany komputera (wydaje mi się, że zupełnie niepotrzebnej w tym wypadku) to nie trzeba tego robić w serwisie...
Nie da się połączyć przynajmniej tym co mam acel 410pisze brak komunikacji że sterownikiem silnika spróbuj ponownie podłączyć tester itp prąd na 16 pinie w wejściu obd jest na innych nie może gniazdo zepsute? A na desce rozdzielczej jest błąd autko z kluczykiem
Pobór prądu przez lampkę - 5W/12V=0,41A Klasa tego miernika jaka jest każdy widzi (dodatkowo przy słabej baterii ten miernik znacznie zawyża pomiar). Oprócz radia prąd pobiera jeszcze zegarek i sterownik silnika ale i tak powinno być max. 0,05A. Podłącz to radio tak jak w instrukcji radia, tak aby nie grało przy wyjętym kluczyku.
Nie ma go gdzie podłączyć przy tym sterowniku.
Dzień dobry, mam problem z wspomaganiem (wersja TRW). Przestało działać. Dzień później radio przestało działać. Wyjąłem bezpiecznik od radia obejrzałem i włożyłem. Zaczęło działać i radio i wspomaganie. Po jakimś czasie znów przestało działać wspomaganie. Wygląda na jakiś elektryczny problem. Akumulator jest OK - nowiuteńki. Bezpiecznik 80A fioletowy...
Jeden jest to sygnał prędkości pojazdu i przychodzi z impulsatora i idzie na pin 6 IMMO. Drugi idzie do kompa i powinien się łączyć z pinem 7 IMMO. Skrócony opis działania: Po przekręceniu kluczyka IMMO gada sobie z kompem (pin 7). Immo jeżeli wykryło w zasięgu zarejestrowany transponder zezwala kompowi na uruchomienie silnika. Po ruszeniu samochodem...
No tak mam juz sterowniki chyba dobre ale jak ide do opla astry z 1996 podpinam go włączam silnik i niechce sie podłączyć... w czym to może być problem??Jak sprawdzić czy sterowniki są dobre do mojego urządzenia?
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Astra F nie miała modułu komfortu, elektronika domykania szyb siedziała w silnikach od podnośników. Tam się podawało bodajże plusa na jeden z pinów silnika i szyba się domykała. Wiem że nie miała. Przecież pisze jaki moduł domykania najbardziej pasuje. Czyli, że co? Z uniwersalnego sterownika zamka, który ma wyjście i funkcje na komfort można podłączyć...
Równie dobrze może być uszkodzony sterownik silnika. Może też być np wina instalacji gazowej podłączonej pod cewkę, o ile występuje.
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
tak stwierdzili w serwisie po podłączeniu komputera
Jaki problem podłączyć 3 cewki przekażników lub nie przejmować się błędami. Problem da się ''wykodować'' ale trzeba głęboko sięgnąć do portfela ....... .
Sprawdź podłączenie licznika oraz czy jest na nim +. Był ruszany sterownik silnika ?
Wiem, że nie produkują tych 9241 ale jak to pisane było niby się pojawiły. Podłączyłem do astry j z 2010r 1,6 let turbo benzyna i niestety nie łączy się z deską rozdzielczą, klimatyzacją, sterowniki układów bezpieczeństwa a łaczy się z silnikiem, hamulce, funkcje różne i reset kontrolki serwisowej program Delphi 2017 Rev.3.
Napewno lata swoje robią i reduktor do wymiany/regeneracji. Ten problem z gaśnieciem jest na zimnym silniku czy też na ciepłym? W zasadzie nie powinno być problemu bo przecież odpalasz na benzynie - a jak gaśnie to możliwe że mu gaz leci do kolektora dolotowego z reduktora i się musi przepalić. SPrawdź czy awaryjnie na LPG odpali w takim przypadku....
gdyby to było to, to by ten wskaźnik szalał Nie. Podłącz diagnoskop i sprawdź jakie temperatury cieczy, powietrza, paliwa "widzi" sterownik silnika. Wykonaj testy na zimnym i na ciepłym silniku. Czy był już w tym silniku wymieniany ECU ?
U mnie, panowie, po rozładowaniu akumulatora Astra 2007 rok 1,9 CDTI 150 KM Twin Top przebieg na liczniku z 239 tys. wskoczył na 810 tys. Po podłączeniu kompa sterownik silnika pokazuje 239 tys. Gdzie szukać przyczyny i jak naprawić? Wie ktoś może? AI: Czy licznik był kiedyś wymieniany, naprawiany albo programowany? Nie wiem. AI: Czy po rozładowaniu...
Witam, nie mogę podłączyć się komputerem do sterownika silnika. Prąd w gnieździe jest bo jak podłączę głowicę to świeci się dioda. Próbowałem różnymi kodami silnika i nic, żaden moduł nie odpowiada na próbę połączenia. Samochód to Opel Astra H 1.9 CDTI 101KM Z19DT. W czym może być problem?
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Witam jest ktoś w stanie mi pomóc odnośnie podłączenia sterownika silnika po swapie w corsie b poprzednio był 1.0 12V X10XE ale włożyłem z astry F 1.4 8V C14NZ i potrzebuje podłączyć ten komputer z astry do instalacji elektrycznej corsy. Wie ktoś jak to podłączyć obydwa sterowniki maja immobilizer https://obrazki.elektroda.pl/5511600600_...
żeby zastosowac tą cewkę potrzebujesz inny sterownik i instalację do niego.
Cześć, Chciałbym podłączyć Ecumaster DET 3 do swojego samochodu. Tryb pracy to piggiback. Samochód: Astra J 2014 1.4T Kod silnika: A14NEL Sterownik silnika: Delco E78 Znalazłem pinout tego samego ECU, ale dla innego modelu samochodu, w załączniku. Postarałem się przyporządkować sygnały z czujników do wejść ecumastera, ale nie jestem przekonany czy dobrze...
astra sterownik silnika sterownik silnika astra sterownik silnika astra komunikacji
volvo silnika schemat oleju philips ciemny
Drukarka laserowa po wymianie tonera drukuje poziome pasy Wyłącznik S - Zastosowanie i Funkcje w Instalacjach Elektrycznych