No powinien jak się nie myle to zielono biały lub zielono szary
Błędy, błędy i błędy ze sterownika silnika.
Winny: sterownik silnika.
Nie doczytałem, ale już 2-3 takie same przypadki - uszkodzone ECU. Sterownik silnika.
Jaki masz sterownik silnika ???
Najpewniej uszkodzony sterownik silnika.
Czy główne zasilanie ma ze sterownika silnika?
W tych silnikach występuje też problem że zacierają się zawory w głowicy. Dlatego ciężko jest to zdiagnozować bo czasem chodzi a czasem lipa, jak się zawór wypali to nie chodzi cały czas a jak zaciera (przyciera) to sprawdzisz tylko w momencie kiedy gubi ciśnienie. stwierdził ze to wina wtrysku. Wyskakuje błąd zapłonu 'Błąd zapłonu' to szerokie pojęcie...
Sygnał obrotów generuje sterownik silnika
Szkoda wypinać nawet kostki ze sterownika. Najpierw sprawdź rozrząd.
2E ma TPS . Jaki masz sterownik silnika?
Daj fotkę wnętrza sterownika silnika.
Dokładnie jw plus sprawdzenie czy nie ma nieszczelności w dolocie. Jeżeli sonda była wymieniana to przyjrzał bym się przewodom do niej bo błąd grzałki sondy to albo sonda albo kabelki albo sterownik silnika.
Jest to monowtrysk , sterownik Mono Motronic. Trzeba sprawdzić czy masz ciągłość przewodu pomiędzy pinem 24 sterownika ,a modułem zapłonowym - pin środkowy. Jeżeli jest ok , to sprawdzić , czy jest + 12 i masa na cz. halla i ciągłość przewodu z pinu środkowego halla do pinu 13 sterownika silnika. Gdy te sprawdzenia będą OK , wtedy brać się za sterownik.
To jest system ABS sprawdziles błędy w sterowniku abs? Jak czesto wraca usterka sprawdź parametry rzeczywiste kół może wiazka gdzies gnije. Blad znajduje sie w sterowniku silnika?
Czujnik temperatury który idzie na deske to całkiem inny czujnik niż ten który daje dane sterownikowi silnika
Po wymianie sterownika w tym modelu wystarczy dopasowanie do immo. Wchodzisz w zestaw wskaźników (17), dopasowanie (10) i wpisujesz 00, potwierdzasz i gotowe. Żadnych pinów nie potrzeba.Jakby co mam do tego silnika sterownik z nowszym softem z końcówką AJ
Czy jest komunikacja ze sterownikiem silnika, czy ten elektromechanik podpinał auto pod tester diagnostyczny ? Jeśli nie ma komunikacji ze sterownikiem to niech sprawdzi przekaźnik podający zasilanie na sterownik silnika.
Szanowny kolego. Sprawdź czy kostka od sterownika silnika (cu) nie pokryła się "śniedzią"... bardzo czesty przypadek. Jak nie, to padł czujnik ciśnienia doładowania zintegrowany ze sterownikiem silnika... P.S. Albo pęknięty wężyk przy sterowniku silnika.
z halla A skąd. Po drodze, pomiędzy hallem a cewką jest jeszcze sterownik silnika.
Jak usuniesz immo w sterowniku to odpala bez odłączania licznika czy czegokolwiek. Nie ma tutaj linii kodowej. Najprawdopodobniej masz źle usunięte immo ze sterownika silnika.
Doradzać wymianę wszystkiego po kolei byłoby nie w porządku. Proszę zacząć od diagnostyki i ustalenia czego brakuje. Iskra, paliwo, komunikacja ze sterownikiem silnika, błędy...
Jeśli odpala i gaśnie to raczej wygląda na IMMO, nie masz błędu w sterowniku silnika że zablokowany przez immobiliser ?
Podstawa to sprawdzenie zasilania sterownika silnika, później skoro już wymieniłeś przepustnicę to sprawdzenie wiązki pomiędzy ECU a przepustnicą, jak zasilanie ok, wiązka ok to zostaje uszkodzony ECU. Kod silnika podasz ?
Nie musisz z czytać numery błędów sterownika silnika lub sterownika klimatyzacji . W nowych autach sterownik silnika steruje również klimatyzacją
najłatwiej osiągnąć ten bezsensowny w przypadku wolnossącego silnika efekt modyfikując oprogramowanie sterownika silnika tak, aby wyłączyć Overrun Fuel Cut, i modyfikując zapłon dla Overrun przesuwając go do max opóźnionego.
Podmień przeustnicę ma używaną lub sterownik silnika. Bez lpg?
Ten sterownik co masz bez problemu podchodzi do twojego silnika.
Pytanie-będziesz sobie umial poradzić z numerami VIN w liczniku?Muszą się zgrać z numerami VIN ecu silnika,jeżeli nie,nie zrobisz dopasowania sterownika silnika do immo w desce.Wywali komunikat "sterownik silnika nieautoryzowany"
Szukasz schematu sterownika silnika?
Trzeba podczas diagnostyki w parametrach bieżących porównać temperatury cieczy widziane przez sterownik silnika i zegary
Czujnik detonacji to to samo co czujnik spalania sutkowego ale żeby go sprawdzić trzeba użyć oscyloskopu. Czujnik jest z tyłu silnika na początek sprawdź miernikiem wiązkę pomiędzy nim a komputerem jeśli wiązka ok to możesz wymienić ten czujnik jeśli nie masz go czym sprawdzić bo równie dobrze może się okazać uszkodzony sterownik silnika.
Jeśli nie chcesz nic poza silnikiem wymieniać to musisz szukać o takim samym oznaczeniu, ale i tak pewności nie ma bo często zdarzało się, że z biegiem czasu i produkcji silnika zmieniano sterownik, bądź oprogramowanie.
Po czyszczeniu przepustnicy trzeba przeprowadzic adaptacje przepustnicy, a do tego trzeba mieć sprzęt żeby sprawdzić czy są podawane prawidłowe parametry dla sterownika silnika(kalibracja przepustnicy)
Wyciągasz zawleczkę i powoli ciągniesz za czujnik obracając go w obydwie strony. Czujnik dobierasz po numerze oryginału który na nim sie znajduje. Najlepiej założyć oryginał bo wtedy wskazania dla zegara i sterownika są zachowane takie jakie powinny być. ( oczywiscie zakladam ze juz to sprawdziles ze czujnik jest uszkodzony)
A ja tam nie widzę czy sprawdziłeś jednej rzeczy-czy napięcie na sterownik silnika staruje w tym samym czasie, co na immo. Ja bym od tego zaczął, i na tym by sie cała robota zakończyła.
Na zimnym silniku trzeba testerem diagnostycznym w blokach wartości mierzonych sprawdzić jak sterownik silnika widzi temperaturę silnika i temperaturę paliwa.
Bez sprzętu nic nie zrobisz, możesz wymienić najwyżej cały komplet. Klucz z transponderem, puszka immo, sterownik silnika. Wtedy odpali.
Hej. G 450 pin 1 purple/black sterownik silnika pin T94/14 pin2 green/blue T94/88 pin3 white/blue T94/11
NIE BEDE PISAC BO JEST TO POKOPANE OBEJRZYJ I PROBOJ.CO DO OBROTOW MOZE BYC TO POTENCJOMETR,LUB SILNIK KROKOWY SPROBOJ ZROBIC DIAGNOZE STEROWNIKA
Koledzy, pomożecie? Seat Ibiza 6L 1.4 16V rok 2005 Silnik BBY Sterownik 036906034AH Potrzebuje usunąć sondę lambda. Ta Ibiza pojdzie po kablu?
Zainteresuj się też przekaźnikiem centralnej elektryki silnika. Zwany też jako głównym przekaźnikiem sterownika.
Jak pojawia się kontrolka EPC, to prawdopodobnie błąd będzie powiązany z nastawnikiem turbiny. Przerabiałem podobny temat. Ale jak wyżej, bez diagnozy to takie wróżenie. Napisał, że kontrola trakcji, a co ma kontrola trakcji do turbiny? Szukaj w ABS, ale nie tylko odczyt błędów, bo pewnie to nic nie da. Trzeba podpiąć komputer i zrobić wykres z czujników...
18048 coś złego stało się z eeprom sterownika silnika (ECU). Wgrać prawidłowy eeprom.
komunikacja dochodzi Chyba właśnie nie dochodzi bo nie można otworzyć szyby pasażera z panelu kierowcy. To, że po odłączeniu zasilania możesz przez moment sterować tą szybą z przycisku lokalnego to właśnie typowe zachowanie sterownika na silniku szyby gdy nie ma komunikacji z modułem komfortu a jest zasilanie. Odepnij wtyczki z silnika pasażera i zmierz...
Witaj mogę ci podesłać wyjścia ze sterownika silnika nr pin.
Z końcówką D jest od silnika AEE a E jest od ALM. Pinout obu sterowników jest identyczny, silniki tej samej mocy. Musisz sam sprawdzić czy będzie chodził poprawnie.
spr.masę silnik-buda spr.masę na sterowniku
Sterownik silnika ożył, zegary się zaadoptowały. Podziękował, pozdrawiam Axee
Trzeba namieszać w sofcie sterownika silnika. A co miałoby to na celu?
Wegfahrsiherung=immobiliser VAG to nazwa (potoczna) testera usterek Dodano po 3 Wegfahrsiherung=immobiliser VAG to nazwa (potoczna) testera usterek. W nowych autach (nie we wszystkich)w przypadku nieodblokowania sterownika silnika przez immobiliser mruga lampka usterek silnika, lub kontrolka blokaby zapłonu (immo). W tym aucie nie ma takiej lampki dlatego...
witam, probem polega na tym ze stara centralka immo jest zepsuta, przełożyłem taką samą z innej ibizy przyłożyłem jej kluczyk i .............. auto tez nie odpaliło. czy immo trzeba jakoś zestroić z sterownikiem silnika>????
Witam, czy za pomocą vag-com i najostrzejszego kabla KKL da się wykonać reset korekt długoterminowych i krótkoterminowych w ECU silnika Volkswagen 1,4l 16v o oznaczeniu bby, jeśli tak to jak? Może da się przywrócić jakoś sterownik do ustawień fabrycznych?
Nie widać w ogóle zmiany na pozycji 00x0 dla manetki. Przyciski i czujniki swoją drogą a co z pokazywaniem prędkości w sterowniku silnika? Bez tego tempomat nie zadziała.
+15 na sterowniku silnika, stacyjkę, rozrusznik, czujniki położenia wału korbowego ...
Witam czy zawor odpowietrzania zbiornika paliwa ma mieć stałe zasilanie tak jak 1 sonda bo tu i tu nie mam prądu połączone są z sterownikiem silnika przejście na kablach jest możliwe że sterownik mógł się upalic
Linia k obsługuje klimatyzację i centralne zamki a linia can h i l obsługuje sterownik ABS sterownik silnika airbag i licznik i jeszcze chyba tam coś i na Bcm po linii can jest sygnał ale z Bcm czy tam z bornetz nie wychodzi sygnał na złącze OBD a bezpieczniki sprawdzone i wszystkie są ok.
Mam problem w Seacie Ibiza 2008r.pojawia się taki błąd ze sterownika ABS dał się usunąć tylko nie zrobiłem zdjęcia bo była tam inny ale też chodziło o magistralę danych lecz z ECU silnika nie da się usunąć teraz pytanie czy to kable czy ECU do wymiany miał już które taki problem ? https://obrazki.elektroda.pl/4190882900_... 18057 -...
Jaki kod silnika? Chodzi o piny przy sterowniku?
Jeszcze raz zcztałem błedy i pojawił się błąd : 1314 - sterownik silnika Ktoś wie co może być przyczyną ?
Miganie kontrolki świec żarowych w TDi jest równoznaczne z wykryciem błędu przez sterownik silnika (w silnikach benzynowych jest kontrolka check engine). Teraz należy ten błąd odczytać.
próbuje pokolei vag-comami od 0.81 do 409 i czyta wszystko oprócz silnika. co może być tego powodem? Prawdopodobnie masz sterownik silnika Magneti Marelli -ustaw w opcjach 9600 Baud Rate
polecam wstawkę z forum pt klimatyzacja - opisane wszystkie rozwiązania stosowane w vag, warto poszukać i sobie pobrać. w załączniku jpg z umiejscowieniem tego sterownika (silnika) klapy centralnej. Brak nawiewu na klapie centralnej wynika z uszkodzenia tego elementu - pozostaje wymiana, nieraz wystarczyło rozebranie i czyszczenie styków. Kupa roboty...
Sterownik silnika jest w podszybiu z prawej strony patrząć od przodu.
Nie będzie to działało. Sterowniki się różnią. Ponadto nie da się w tani prosty sposób z SDI zrobić TDI - różnica kryje się w mechanice silnika, sam osprzęt to dopiero połowa.
uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika. Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder....
sprawdz w innym serwisie,na takie dziwne bledy byly flesze do sterownika
Sterownik o tych numerach jest przeznaczony do samochodów: -VW Polo 1.0 AAU 33KW (10/1990-09/1994) -VW Golf 1.4 ABD 44KW (11/1991-07/1995) -Seat Ibiza 1.0 AAU 33KW (03/1993-06/1996) W VW Polo 1.3 AAV znajduje się sterownik: BOSCH Nr: 0 261 200 259/260 VAG Nr: 030 906 026 B Pozdrawiam
Zatkane przewody spływowe na podszybiu i dlatego zalewa ci sterownik lub jakieś wtyczki łączące silnik ze serownikiem, rozebrać podszybie udrożnić kanały spustowe wysuszyć sterownik i wtyczki.
Mówił że rozrząd jest ok, dodam tylko ze podlał świecę i wtedy auto odpaliło. Czy może być coś ze sterownikiem silnika? Niestety ale musisz skorzystać z usług innego mechanika. Bo mechanik któremu klient zdobywa wiedzę jak naprawiać auto to nie mechanik.
Witam wszystkich forumowiczow, mam pytanie a zarazem prosbe. Potrzebuje pomocy ze zmiana sterownika z Msa15 do EDC15VM+. Samochod ktory posiadam to Seat Ibiza 1.9TDi 90Ps 1997 r symbol silnika to AHU. Czy ktos z forumowiczow jest w stanie wykonac mi rozpiske pinow oraz ktory pin podlaczyc z ktorym aby to chodzilo ? Pozdrawiam Piotr
49493 - to brak komunikacji z zegarami. Jak jest brak komunikacji przy obecnym zasilaniu to jest dyskoteka więc to raczej brak zasilania. Sprawdź wtyczki w zegarach. Co do braku odpalania to blokuje je immobiliser który jest zintegrowany z zegarami (dokładnie to nie odblokowuje sterownika silnika poprzez wysłanie kodu na zezwolenie odpalenia).
Jeśli pompa na 100% sprawna to może być uszkodzony sterownik silnika, choć wtedy wpadłby w tryb awaryjny.
Ale czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Tu nie chodzi o ten co włącza wentylator chłodnicy tylko o ten co jest zintegrowany z MAPa rozruchu silnika. W dużym skrócie gdy sterownik widzi zimny silnik dobiera inny "program" do rozruchu a gdy ciepły inny. Częsta przypadłość w TDI
witam,co sugerujesz dokladniej,sterownik ,zlacza alternatora,dziwia mnie te objawy zwarcia.
To jest sterownik wentylatorów a znajduje się pod akumulatorem (ciut przed nim bliżej przodu auta) z lewej strony podłużnicy (patrząc od przodu samochodu) i jest przykręcony 2 śrubami. Widok od spodu komory silnika : http://obrazki.elektroda.pl/6892543300_1... Widok z boku w komorze silnika : http://obrazki.elektroda.pl/1998148400_1...
No fajnie, ale Vag po 2004-2005 steruje wentylatorami przez sterownik silnika lub klimatyzacji. Więc możesz mieć coś namieszane w aucie.
Na krótko rozumie że zasiliłeś silnik ABS na krótko prosto z akumulatora tak ? Pomierzyłeś wszystkie napięcia na złączu pompy ABS ? Miałem kiedyś przypadek że brakowało jednego napięcia i właśnie był taki błąd lub bardzo możliwe zimne luty na złączu silnika ABS w sterowniku który można bardzo łatwo naprawić.
witam serdecznie Seat Ibiza 1.4 2002r Immo jest w zegarach, były uszkodzone wymienione na używane sprawne z innego auta, po wymianie kontrolka immo mruga auto nie daje sie uruchomić. Co potrzebuje aby zrobić synchronizację zegarów, wystarczy pin z sterownika silnika ? następnie wykonam kodowanie kluczy załapie ?
Witam Jest na to sposób poprzez zmianę map w sterowniku, lub poprzez zmianę konfiguracji sterownika silnika, np. za pomocą KTSa :) PS-Powinien Kolega uzupełnić profil - jeśli to moja okolica to mogę pomóc, jeśli nie to kwestia przysłania do mnie sterownika silnika kurierem :) na drugi dzień będzie odesłany - kontakt na PW Pozdrawiam
Ale wtyczke tą od wiązki sterownika czy tą przy przepustnicy?
Znajdz czujnik temperatury silnika idący do sterownika zdejmij go i spróbuj zapalić........ daj znać
Zalecam próbę drogową z laptopem.Sprawdz w elektronice silnika blok wartości mierzonych kanał 3.Jadąc na 3 biegu rozpędż się do 3 tys.obrotów.Sprawdz na polu 2 i 3 wartości jakie są wskazane.Na polu 2 powinna być wartość ok.850.Podobna wartość powinna być na polu 3.Jeżeli odchyłka jest wyższa niż 10%(np.600)wymień przepływomierz powietrza(lub spróbuj...
silnik AKK? jezeli tak to zmiana oprogramowania sterownik (flasch).
Z wymianą na inny nie powinno być problemu jeżeli chodzi o część mechaniczną, tyle że elektryka zostaje do zrobienia a to już bardziej zaawansowana sprawa, bo trzeba wiązkę silnika, sterownik silnika i zgrać trzeba immo więc koszt samego silnika to połowa wydatków.
Znana bolączka sterowników TDI z silnikami z kołem zamachowym dwumasowym - kolega napisał Ci co trzeba zrobić.
Bez tego gotował by silnik często , góry, włochy,
Jaki masz dokładnie silnik? Piszesz, że wielopunkt, nie czasem 1.4 AEX? W tym aucie nie ma kontroli awarii "silnika" (przynajmniej w Polo nie ma) więc zostaje tylko komputer. Najlepiej jednak zacząć od najprostszej rzeczy jaką jest sprawdzenie oporów toczenia, w dalszej kolejności pojechać na analizator spalin i diagnostykę komputerową. Na diagnostyce...
Witam Ibiza z 2009 roku (6J) 1.4 benzyna, po właczeniu zapłonu świeci ABS i miga kontrolka ręcznego, w sterowniku silnika widnieje bład brak komunikacjo ze sterownikiem ABS. Przy próbie łaczenia z ABS brak komunikacji, z innymi modułami lączy się bez problemu (klima,poduchy,komfort,wspomaganie). Co zostało sprawdzone: wszystkie zasilania są na wtycze...
Witam wszystkich. Po kolizji w tył mojego samochodu zapaliła mi się kontrolka airbag i wspomagania kierownicy. Po wykasowaniu błędów airbag znikł , natomiast brak wspomagania pozostał i kontrolka nadal świeci, Bezpieczniki wszystkie całe, zdjąłem klemę z akumulatora na parę minut nie pomogło, proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny? Gdzie odczytam błędy...
Iskrę sprawdzaj bezpośrednio z cewki. Wyeliminujesz w ten sposób palec i kopułkę. Gdybyś zaopatrzył się w VAGa (koszt dobrej flaszki) to mógłbyś w czasie występowania usterki samodzielnie sprawdzić czy sterownik widzi obroty silnika bez czego nie będzie iskry oraz sterowania wtryskiwaczem.
Miałem identyczny problem z Ibizą. Pomogło podanie + po zapłonie na wejscie klimatyzacji w sterowniku silnika . Obroty wzrosły do 900 (auto nie posiadało klimatyzacji)
Cała mapa programu znajduje sie w centralce wtrysków z kielicha pasażera. Ona jest mózgiem i w niej należy coś grzebać jak dobrze pamietam jest oparta na procku DSD9105V6 taki bynajmniej siedział w centralce z silnika 1.2
Witam. Seat Ibiza 97' , silnik 1,6 AEE, sterownik MM IAW1AV.V2. Ten sterownik był uszkodzony (brak ruchu przepustnicy) więc kupiłem używkę ale z końcówką V4, pozostałe numery identico. Przełożyłem 27c512 ze starego do nowego i ... immo zablokowane. Czy czegoś nie wiem ?
Dzień dobry posiadam sterownik silnika 0281013012, mam potrzebę odczytu pamięci B57, moje pytanie - jak zastępczo można odczytać taką pamięć. Z poważaniem AUTO-ELEKTRO
do sprawdzenia wiązka pod obudową filtra powietrza - często się przeciera. Te objawy, to brak ładowania. Alternator ma sygnał dfm, który "mówi" sterownikowi silnika, że się obraca, jeśli jest uszkodzony, nie wzbudzi się na wolnych obrotach. Sprawdź czy masz ładowanie po odpaleniu auta bez dodawania gazu, a następnie dodaj i powinno być. To że zginęło...
Odczyt błędów ze sterownika silnika. Może być uszkodzony czujnik wału ale bez odczytu błędów to można tylko snuć teorię.
Witam Auto nie chce zapalić nawet nie zaskakuje. Ciśnienie paliwa ok iskra jest kompresja wporządku rozrząd dobry. Błędów sterowniku brak. co może być przyczyną??
Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
witam samochod to Seat Ibiza Cupra z 1997 roku, silnik to 2.0 16v ABF , sterownik 037906024BE, a pytanie brzmi jaki powinien byc digifant ? digifant 3.2 czy digifant 1.74 ?? a moze jeszcze inny ?
sterownik ibiza ibiza sterownik ibiza poduszka silnika
bluetooth wybrać jamicon kondensatory amplituner stereo onkyo
solarny turystyczny solarny turystyczny
Volkswagen Tiguan I 5N – lokalizacja przekaźnika tylnej wycieraczki, BCM J519, bezpiecznik SC29 Końcówka mocy Sony STR – po wymianie triaka nadal pali bezpiecznik, zwarcie tranzystorów, diagnostyka