Witam wszystkich. Na prośbę kolegi grala1 postaram się opisać w wielkim skrócie metody, jakimi możemy dostać się do zawartości pamięci sterownika silnika. Pominę dodawanie kolejnych fotografii, gdyż jest tego masa w sieci, są różnice pomiędzy markami dość znaczne, a sam na forum dodałem masę wartościowego ( mam nadzieję ) materiału. Tak więc, aby dobrać...
Zeskanuj sterownik silnika, odczyt usterek i podgląd parametrów pracy. Na podstawie czego piszesz, że czujnik (presostat) na rurce klimy jest sprawny?
Czy mógłby ktoś poratować działającym wsadem virgin? Ponieważ mam takie Clio 2 1.5dci 1.2DCM i kontrolka immo nie gaśnie, a Clipem (i innymi sprzętami) w sterowniku silnika nie można dokonać żadnych zmian, nawet skasować błędów czy aktywować podzespołów ... Może się komuś przyda remedium w takim przypadku: okazało się że w tym aucie immobilizer w module...
twój silnik ma 3 czujniki Halla do określenia pozycji rotora - proponowany sterownik wykorzystuje odczyt z 1 czujnika Halla - poszukałbym sterownika silników BLDC z możliwością odczytu 3 czujników bo zakładam że ten silnik nie służy jako typowy silnik ale raczej bliżej mu selsyna czy silnika analogowego servo gdzie rotor może przyjmować ustalona pozycje...
Który sterownik? Silnika? Kody nietypowe, jakby sterownik siadał. Wszystkie zasilania ECU poprawne? Zrób odczyt po EOBD, jeśli to sterownik silnika, nie według protokołu producenta. Delphi może też diagnozować w ten sposób, jak nie to głupim ELMem. Może według EOBD coś sensowniej powie. Jakieś objawy występują, czy tylko kontrolka świeci?
w tych sterownikach nic nie zrobisz nawet zamieniając flash i eeprom , bo częsci zapisu konfiguracji zapisana jest w MPC.Podaj vin na priv, i oznaczenie silnika oraz rok autka.
To jest rb8 crypto, Magic-dasch-can to robi.Jeśli nie masz,to odczytaj sterownik silnika.
Próbowałeś odczytać pin ze sterownika silnika ???
jaki sterownik, silnik, rok?
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Wyślij błędy jakie są zapisane w sterowniku silnika. Odczyt wartości pomiaru z EGR (przed odpaleniem po odpaleniu) EGR który był wymiany niecały rok temu ( jakieś 10tyś km temu) Komputer pokazuje zresztą, że EGR chodzi sprawnie. Z jakiego powodu był wymieniany?
Czym odczytałeś 65mg. Bezpośrednio podłączyłeś się pod pompę czy przez sterownik silnika. Czy odczyt igłami bezpośrednio z pamięci 2402.
Odczyt błędów ze sterownika silnika. ECU nie nadzoruje ciśnienia ani poziomu oleju.
U ciebie jest jeden czujnik temperatury T33.Połączony do sterownika silnika- wtyczka A7.
Witam. Jaki polecacie programator do odczytu i zapisu wsadów z sterowników silnika?
Start error po przez rozładowanie się akumulatora to normalne ,mogę naprawić mając sterownik silnika u siebie lub odczyt eeprom z tegoż sterownika silnika. .
Zrobisz ale to nie takie proste. Musisz podać jaki masz sterownik silnika.
Sterownik silnika na podstawie odczytu temperatury z czujników, np. płynu, steruje czasem grzania.
W tym sterowniku silnika, odczyt eeprom tylko programatorem zewnętrznym, brak opcji po obd
Przy odrobinie szczęścia uszkodzony jest tylko czujnik ciśnienia na magistrali, który daje złe odczyty, przez co sterownik gasi silnik żeby nie uszkodzić pompy.
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
zgadza sie!, skąd wiedziałeś? Ale chce zaprogramować do tego celu mikrokontroler Atmega8 który ma dogadać się ze sterownikiem. Ma on programowy USART i musze jakoś go ustawić aby miał te same parametry co sterownik silnika.
Po połączeniu z zegarami będziesz mieć odczyt tego co na zegarach. W sterowniku silnika nie odczytasz przebiegu. Na zegarach możesz mieć pozmieniane km. i tego nie wykryjesz kkl zawsze odczyt taki jak na zegarach będzie.
Każdy uniwersalny tester/interfejs OBD2 poradzi sobie z odczytem temperatury jaką widzi sterownik silnika. Więc po co sobie komplikować?
Więc przestań opowiadać że nie ma błedów. Skoro tak jest jak opisujesz, to standard - przepływomierz do d...y, silnik czasem bierze z niego odczyty i dlatego muli. A moc pozornie wraca, jak sterownik przeskoczy w tryb awaryjny. Diagnostyka - odczyt Silnik [01] > [08 Measuring Block] > Grupa [10]. W polu odczytu wartość "actual" ma być identyczna/zbliżona...
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Orientuje się ktoś czy organizowane są szkolenia z programowania odczytu sterowników silnika aut ciezarowych
Skoro to tylko odczyt, bez potrzeby szybkiej reakcji zwrotnej dla jakiegoś sterownika grzałek/silników - to odczyt jednego czujnika może trwać nawet 20ms (tyle, co jedna klatka w TV) i nawet tego nie zauważysz a odświeżanie danych z odczytu na wyświetlacz może być co 10-20s, bo nic od tego nie zależy.
Chyba źle mierzysz, gdyby rezonator kwarcowy uległ uszkodzeniu, to sterownik silnika był by martwy i samochód nie zapalił by nawet na sekundę. Taki objaw wskazuje na brak odczytu kodu immobilizera, czyli szukaj w instrument cluster
Diagnostyka komputerowa i odczyt temperatur ze sterownika silnika i z hvac
Jaki sprzęt do odczytu/zapisu bez otwierania sterownika silnika warto kupić?? Edc16 Edc17 Med*** I tym podobne.
Po to masz 5 przewodów przy zaworze EGR by znac jego pozycje, 2 od zasilania siłownika i 3 od potencjometru podającego położenie zaworu dla sterownika silnika. Daj odczyt błędów silnika - najlepiej zdjęcie bo w tej chwili nie wiadomo z jakiego powodu strerownik wyrzuca błąd. Sterownik silnika wie też po odczycie z przepływomierza czy działa EGR.
Jeżeli brak jest sygnału obrotów, to prawdopodobnie emulator obrotów ma jakieś chimery. Sygnał obrotów w sterowniku gazowym podłączony jest do pinu nr 40, przewód podłączony do niego (wtyczka) jest koloru fioletowo-białego i opisany jest jako 40 RPM. Z tego co czytałem nie należy do sterownika gazowego podpinać sygnału z cewki zapłonowej, bo to grozi...
Raczej nie stacyjka. Proponuje podłączyć pod "komputer" i sprawdzić jaki temperaturę silnika widzi sterownik silnika. To sterownik silnika decyduje kiedy mają być włączone świece na podstawie odczytu temperatury. Można też wysterować ten przekaźnik i odczytać błędy. Gdyby była uszkodzona instalacja to raczej kontrolka by się świeciła. Możesz spróbować...
Jeżeli wystarczy ci optyczny tester to dioda LED i do tego szeregowo rezystor 1kOhm. Prościej się nie da. Do tego można dołożyć jakoś przycisk bo z tego co pamiętam to trzeba chyba tam podać masę na chwilę by ruszyła procedura odczytu kodów.
Poproś elektronika o odczyt ze sterownika i wstaw tutaj, powiem czy był off.
Niestety ale w tym starym kapciu w sterowniku silnika pinu nie znajdziecie bo go po prostu tam niema. W zegarze masz HC912 do odczytu programatorem najbezpieczniej i skutecznie. Będzie zawartość to i pin policzymy. Pozdr.
masz odczyt błędów z sterownika silnika w formie pliku/scanu?..
pamięć 95320 0E6-0E7, 0F2-0F3, 0FE-0FF
Polecam wylutować kość do odczytu aby uniknąć zakłóceń w układzie.
W chińskich skuterach są 2 przyciski klaksonu. Nie jedzie, bo sterownik widzi rozładowaną baterię. Jakie jest napięcie baterii?
Witam proszę o kod pin ze wsadu z pamięci 93lc86 licznika który został uszkodzony. Kod jaki mi generuje program to 5858 i chciał bym sprawdzic czy jest on poprawny gdyż nie mogę się zalogowac do sterownika silnika edc15P+. Odczyt pinu ze sterownika to 65535 czyli jakies bzdury. Prosze o pomoc.
Podłączyłem ELM327 Bluetooth i połączyłem się ze sterownikiem silnika, widzę odczyty z czujników ale nie znajduję żadnych błędów - aktywnych i historycznych. A skąd wiesz, że to błąd silnika ? Może masz błąd w innym sterowniku i wtedy ELM już się z nim nie połączy.
Jaki to samochód silnik ecu?
ECU to sterownik silnika, Dash to licznik. Ale chyba wiesz o tym? Jak nie idzie przez OBD, to będziesz musiał się podłączyć bezpośrednio do pinów licznika na stole.
Dokładnie, tylko wywalenie immo w sterowniku silnika, albo odczyt pinu z immo i dopisanie nowego transpondera. Jak immo się nie dogada ze sterownikiem to nie włączy wtrysków / pompy.
Kości są źle odczytane, ze skrawków widać jednak że program zniszczy koło 2masowe z uwagi na udar podczas startu ciepłęgo silnika. Główne ograniczniki są poustawiane jak by nie miały ze sobą współpracować (zadziała najniższy), ogranicznik momentu ustawiony ponad logiczną max wartość sterownika itd. Można by się rozpisać dokładnie gdyby odczyt był poprawny...
Zdobyłem schematy, które pozwoliły mi usunąć ten problem. Licznik z tachografem ( w zależności od modelu silnika ) miał podany sygnał obrotomierza na pin6/pin10/pin11. W moim przypadku ( silnik AHD ) sygnał był podany na pin11, który w liczniku bez tachografu jest używany przez impulsator. Przepiąłem kabel zielono/żółty do pinu6 w czarnej kostce co...
Jeśli komputer był z tego auta to synchronizacja nie powinna być potrzebna. Załącz odczyt z EEPROM. Sterownik był o tych samych numerach Volvo ? Zastanawiam czy inny software może być przyczyną.
Spróbuj ręcznie wybrać sterownik IAW-18FD i powinno się wszystko zgadzać.
sterownik ten steruje silnikiem mechanizmu , a wiec winda itp.,smd 8 pin
Zazwyczaj..... niestety nie zawsze Plus jest taki ze dość proste jest podłączenie w układzie nie trzeba robić wylutów lub podnosić nóżek itp Wystarczy programator co to ogarnie. A może inaczej wyciągniesz ten PIN Jaki masz silnik ? sterownik silnika ?
Czym to czytasz ?
Nie udało mi się odczytać dane ze sterownika
Podaj numery sterowników silnika - oryginalnego z auta oraz tego, który poszedł na "podmianę". Musisz zrobić odczyt błędów narzędziem dedykowanym (CLIP) ze sterownika silnika, UCH, wspomagania elektrycznego.
Pytanie za 100 punktów czy jest możliwe aby pompowtryski "siały" zakłócenia takie że aż rozłącza komputer? Już tłumaczę. Gdy pompki są podpięte to w sterownikach jest błąd chwilowej komunikacji ze sterownikiem silnika i w grupie 51 VCDS brakuje odczytu z czujnika wałka rozrządu oraz po dwóch sekundach rozłącza się VCDS ze sterownikiem silnika. Gdy obepnę...
witam dysponuje może ktoś schematem takiego sterowania silnikiem ? schemat roweru z takim silnikiem , schemat sterownika, zasade odczytu pozycji wału
Wejdź w sterownik silnika i poszukaj odczyt z czujnika ciśnienia klimy tak jak kolega wyżej pisał, zły odczyt z niego i Klima nigdy nie ruszy wtyczka 3 pionowa - +5, masa, i sygnałowy Na sygnałowym około 0,7 v do 1v ma być żeby było zezwolenie na odpalenie klimy( pomiary robisz na wpietej wtyczce )
Trzeba podłączyć tester diagnostyczny, zrobić odczyt błędów w sterowniku silnika i ABS. W zależności od uzyskanych wyników przechodzimy do dalszej części diagnostyki lub do naprawy. Inaczej się nie da.
Koledzy kabel kkl line nie wiem gdzie sprawdzić temperaturę cieczy chodzącej nie mogę nigdzie znalesc w sterowniku silnika jak by ktoś wiedział to proszę o pomoc
Tak wygodne rozwiazanie pojedyńczego wyjscia przewodów z obd 2 Dodano po 3 Z twyku obd mpps musisz wyprowadzić 5 przewodów masa zasialania k line zeby przeczytać sterownik masa 4 i 5 pin 16 pin 12V k line jak dobrze pamietam 7 albo 8 . Masa 2 przewody 12v 2 przewody jak w pinout ze zdjecia Dodano po 1 Nie wpinasz sie do auta tylko do wymontowanego sterownika...
Witam, Wygląda, że kolega fred4u trawił w sedno. Wymieniłem czujnik temperatury i jak na razie (przejechane ok. 300 km) jest OK. Czujnik jest 2 obwodowy, mimo właściwego wskazania na wyświetlaczu sterownik silnika dostawał błędny odczyt.
informacje blokady rozruchu - stan kalkulatora - kalkulator zablokowany. Czyli wygląda na to że immo trzyma. Na jednym zdjęciu widać "informacje o obwodzie powietrza dolotowego" - zauważ że tych danych jest więcej i można je przesunąć w dół i zobaczyć resztę. Powinno gdzieś też być coś takiego dla paliwa - tam będzie ciśnienie paliwa zadane i odczytane....
Stawiam na niestykającą wtyczkę lub uszkodzony uszczelniacz pompowtryskiwacza 3 cylindra ewentualnie sam pompowtryskiwacz ale bez konkretów nikt Ci nie wywróży. Czy zapala się kontrolka silnika i ESP? Jaki błąd był w sterowniku? Jakie są odczyty w grupach 013; 018; 023 (VAG)?
Dobrze sprawdź masy na potencjometr i na sterownik (szczególnie pin 2 i 28) , ewidentnie odczyt - brak masy!!!!
Odczyt BSI lub sterownika silnika.
Nie, inicjację robisz nie w immo, a w sterowniku silnika
To masz odczyt błędów z ABS, czy sterownika silnika?
chiki-chan Kolega nigdy sie nie uczył, od razu wszystko wiedział, urodził sie z wiedzą elektronika? takk??I pewnie kolega nigdy nic nie zapsuł w ramach edukacji... Swojej edukacji.... ( Zapominacie po co jest Forum!!! ) tematem autora powinno byc jak to zrobić , i od tego zacząć a nie to co jest. kopia sterownika nic nie da skoro org uszkodzony tego...
Przecież są na allegro w czym problem? KUp i zrób jak masz odczyty.
Jest szansa na odczyt błędów z sterownika silnika? Lub modułu bsi
Dzień dobry posiadam sterownik silnika 0281013012, mam potrzebę odczytu pamięci B57, moje pytanie - jak zastępczo można odczytać taką pamięć. Z poważaniem AUTO-ELEKTRO
Jeżeli to było Delphi o którym myślę - DS150E - to może być to jakiś błędny odczyt. Ten sprzęt nie jest zbyt dobry do Azji. W sterownikach silnika diesla zazwyczaj jest rejestrowany przebieg który to zawsze będzie się trochę różnił od tego na liczniku ale ta różnica nie przekracza kilku tysięcy kilometrów. Jedyne wyjście jeżeli chcesz być pewny to podjechać...
Boksy to urządzenia oszukujące sterownik silnika przez fałszowanie odczytów z czujników, te trochę lepsze mogą też modyfikować sygnały sterujące niektórych elementów wykonawczych (np. wtryskiwaczy). Ale to i tak dobre do instalacji LPG...
Grupa VAG nie pokazuje takich błędów. Sterownik silnika nie widzi odczytu z czujnika więc zapobiegawczo włącza wentylator. Trzeba sprawdzić połączenie pomiędzy czujnikiem a sterownikiem silnika. Popieram zdanie kolegi wyżej. Szukaj kogoś kto to rozumie co do niego mówi komputer diagnostyczny a nie na pałę wymienia czujniki bo nie ma pojęcia. Wystarczyło...
Witam. Mam problem. Pytam bo auto było w naprawie i miało działać, podziałało tylko na dojazd do domu i koniec. Najpierw problem był z tym że po odpaleniu włączał się tryb awaryjny, migała kontrolka świec żarowych i był brak reakcji na gaz. Teraz w ogóle nie odpala, tzn. kręci ale nie zaskakuje no i raczej nie zaskoczy bo nie słychać pompy paliwa i...
Witam Mam hulajnogę JOYOR Y6-S. Dostałem ją bez wyświetlacza, sterownika i z uszkodzoną wiązką przy kierownicy. Doprowadziłem ją do stanu gdzie mam komunikację wyświetlacz - sterownik (nie zgłasza błędów). Niestety nie potrafię uruchomić silnika. Kręcenie kołem daje odczyt prędkości. Próbowałem ręcznie napędzać koło jak i zmieniłem opcję P9 aby startowała...
Podstawą prawidłowego działania sterownika gazu jest odczyt ze sondy lambda i TPS'u! Jeśli tps nie jest podpięty to sterownik działa beznadziejnie. Cut-off wtedy zaoszczędzi twój gaz, jeśli hamujesz silnikiem. Jest to oczywiście ułamkowa oszczędność a w niektórych silnikach nawet przeszkadza, ale TPS to podstawa.
Odczyt błędów ze sterownika silnika. Może być uszkodzony czujnik wału ale bez odczytu błędów to można tylko snuć teorię.
Czekaj, chwila.. jaki sterownik oni zepsuli? ECU? Immo wywala się z licznika, jak wymieniałeś ECU to przypisałeś do niego Vin auta? Wszystko poprawnie zakodowane?
Wstaw fotkę numerów sterownika.
Na wstępie - na Allegro sporo tego to podróby, nie mają chipa od USB i nie da się aktualizować FW. Na pierwszy rzut oka można je poznać po włączeniu - mają obcięty jeden rząd pikseli po lewej stronie ekranu, no i komputer nie wykrywa połączenia USB (samo urządzenie się włącza, bo zasilanie jest podpięte z USB). Brak też naklejki z S/N w instrukcji....
Sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik przy rozruchu. Możliwe, że czujnik daje fałszywe odczyty i sterownik widzi ciepły silnik.
Filmiki z odczytów oscyloskopem uszkodzonego układu
Porównaj odczyt z wskaźnika z odczytem ze sterownika silnika.
Deutz-fahr narobił ciągniki a nie silniki. Napisz konkretnie co masz albo zrób zdjęcia silnik sterownik, regulator.
Miernikiem i kolejny raz kontrolką, wiązka w idealnym stanie. Dodam, że ktoś przede mną wlutował na płytę ECM emulator immo, po odłączeniu bus choć co ileś włączeń zapłonu okazuje chęć współpracy, wcześniej jak "wstał" ECM z emulatorem, to nie działał obrotomierz, a komp nie pokazywał żadnych parametrów w odczytach.
Ok to masz błąd E5 nie związany z usterką czujników halla w silniku. To nie oznacza, że nie masz usterki odczytu stanów tych czujników w samym ESC.
sprawdż czy vin zgadza sie ze sterownikiem silnika
O widzisz, dzięki za wyjaśnienie. Czyli dobrze rozumiem, że to sterownik silnika steruje wentylatorem na podstawie odczytu z czujnika temperatury? A jeśli nie włącza się w ogóle wentylator, to problem może być po stronie czujnika lub braku zasilania przez np. uszkodzoną wiązkę?
Panowie, serial Wam się robi... Nie powiem, żeby był pasjonujący. Moim zdaniem trzeba przyspieszyć nieco akcję i zaprzestać szukania pożerania prądu. Skupić się ponownie na pytaniu, czego zaczyna brakować, masy czy zasilania na samych zegarach i sterowniku silnika. Oscyloskop zapiąć na linie komunikacji. Porównać odczyty z czasu prawidłowej pracy i...
Regulator ciśnienia paliwa nie będzie pracować bo nie pozwoli na to sterownik silnika jeżeli nie ma odczytów z czujnika ciśnienia. W efekcie tego nie będzie ciśnienia na listwie. Sprawdź instalacje czujnika ciśnienia paliwa. Zobacz jakie jest zasilanie na czujniku i jakie jest napięcie na wyjściu (pomiary przy podłączonym czujniku). W blokach pomiarowych...
A jak działa w VCDS odczyt sterowników silnika w innych markach ,bo jest taka opcja ? Sprawdza się to dobrze ?
po pierwsze sprawdz czy sterownik silnika dostaje wlasciwy odczyt temperatury cieczy(to nie to samo co sie na zegarach pokazuje), bo wyglada na to ze zle steruje kwz pozdro
Napis safe masz dlatego ze klucz nie zgadza się z licznikiem. Sterownik silnika nie ma tu nic do tego.
prawdopodobnie wysypało się synchro immo , kto to robił wie o co chodzi, także odczyt id abs odczyt cem i sterownika silnika i ponowne programowanie
Jaki silnik i sterownik.
Sterownik silnika załącza przekaźnik 103 na podstawie odczytu temp cieczy chłodzącej. Jeśli odpinasz czujnik temp. to sterownik powinien zobaczyć temp -40st.C. i włączyć świece na 45sek lub 90sek. Jeśli się tak nie dzieje kable lub sterownik.
Witaj, Wymień czujnik temperatury.. Nie jest to droga impreza a może rozwiązać problem, ponieważ wygląda na to że czujnik ( zabudowany w nim termistor) Nie zmienia poprawnie rezystancji przez co sterownik silnika otrzymuje niepoprawny odczyt temperatury a następnie generuje fałszywy sygnał wykonawczy w postaci braku grzania świec :)
Jak nie ma mocnych mogę pomóc wysyłając sprawny zaprogramowany sterownik silnika (wystarczy podpiąć i pali) ,ale potrzebuję odczyt flash ze starego org,choć by obd. Przy odbiorze płacimy pełną wartość za sterownik ,gdy by jednak okazało się że nie pomogło co jest nie możliwe, trzeba będzie ponieść drobne koszty wysyłki i dzierżawy .Te są do uzgodnienia....
odczyt sterownika silnika odczyt obrotów silnika odczyt temperatury silnika
aster klimatronik przesunięty wydruk laser audio blaupunkt
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Bezpiecznik i przekaźnik wycieraczek Iveco Eurocargo 2014 Lokalizacja i opis przekaźnika wycieraczek Seat Leon FR 2016