Czy cos jeszcze zostalo ;-). Szukam sterownika do opla vectry 1.6 74kw ( Z16XE) manual , 12210420 LH 038 HSFI 2.2 . Posiada Pan ?
Dwie opcje przekaźnik na podszybiu od pompy paliwa lub bezpiecznik pompy paliwa (zaśniedziały, luźne wtyki). Druga opcja to uszkodzony sterownik silnika, jak chłodny to działa jak ciepły pada. Zwłaszcza że teraz działa klima - wentylator pod maską podnosi temp. Możesz zrobić tak, że sterownik wyślij do elektro-bip Reda - diagnoza sterownika gratis.
Opel Astra G, 1.6, 16V, Z16XE, 2003 rok. Sterownik umieszczony na bloku silnika.
Z16XE z przepustnicą elektryczną? Ubity sterownik.
Czy nie mając Techa da sie skopiowac wsad z jednego sterownika do drugiego? Obydwa HSFI-2.1, jednak posiadaja inne numery. Jesli tak, to jakim sprzetem? Nie znam sprzętu który wgrywa wsad w tych sterownikach,zaś z odczytem nie ma problemów. Musisz wylogować stary i zalogować nowy,oczywiście potrzebujesz piny obydwu sterowników. Z pinem, immo, zaprogramowaniem...
Poniżej typy sterowników i silniki kompatybilne: CJ -Y17DT -X17DTL -X20DTL -Y20DTL -Z20LET -X20XER -X20XEV FR --X12XE -X14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -X18XE1 CG -X12XE -Z12XE -X14XE -Z14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -Z16XE -X18XE1 -Z18XE -Z16SE FT -X20XEV -X17DTL -X20DTL CU (BIALA) -Z22SE
Poszukaj nawet na aledrogo,ogloszen wszedzie mase,nawet ja robie.
Przy naginaniu gniazda sterownika występują różne błędy, m.in. P0335 - brak obrotów wału korbowego. W takim przypadku oczywiście nie można uruchomić silnika lub silnik gaśnie. Nie jest to wina wtyczki tylko gniazda znajdującego się w sterowniku. Czy ktoś mógłby mi opisać sposób postępowania przy usuwaniu przerw w gniazdach w tego typu sterownikach.
Przypomniało mi się ze błąd ubogiej mieszanki tak jak opisujesz ćwiczyłem i okazał się winny sterownik.
Czy masz gaz ?, sprawdź czy jak odepniesz sterownik czy dalej jest zwarcie na wtryskach do masy
A sprawdzałeś wyłacznik uderzeniowy. W Vectrze takowy nie występuje. Raczej proponuję sprawdzić czy dochodzi zasilanie do sterownika.
Ja mam Vectre B co prawda z silnikiem Z16XE, sterownik jest praktycznie ten sam co u ciebie, od 5 lat jeżdżę z zaślepionym EGR po tym jak raz mi wywalił błąd od niego i od tego czasu mam z nim spokój.
Aż tak żle ?
Witam Według mnie wina leży po stronie ECU. prawdopodobnie urwał się któryś drucik we wnętrzu sterownika - da się to prawdopodobnie naprawić. Ponadto, można wykonać test pojedynczego cylindra programem diagnostycznym (chiński - wiadomej nazwy :-)). Ja natomiast również walczę z różnymi przypadłościami sterownika DELPHI - pacjent to MERIVA Z16XE 2003....
Zdjęcie trochę kiepskie ale to wygląda rzeczywiście na sterownik od Z14XE/Z16XE więc schemat powinien się zgadzać. A przewody niebiesko-czerwone masz od pedału gazu na pinie 35 i od sygnału prędkości na pinie 41.
Wymieniony sterownik i działa
A dlaczego sądzisz że podłączenie dodatkowej masy z akumulatora do cewki może spowodować uszkodzenie sterownika ?
Witam..Chce wymienić ster w tym aucie,mam duzo błędów..w tej chwili jest sterownik DUUZ 12223640 i pytanie czy mogę zastąpić o innych numerach np od Zafiry lub Merivy bo ten bardzo drogi....kod silnika to Z16XE 2004r.
Schemat czego potrzebujesz? I co chcesz polutować? Schemat Sterownika , co polutować -sterownik
Sprawdzałeś w ogóle co podłączasz czy tylko wg opisów. Np pin 13 to po prostu włącznik światła stop więc wcale nie trzeba wcale aż do sterownika ciągnąć...
Objaw z tymi wiatrakami i inne wskazywały by na możliwość niekontaktu lub wilgoci w okolicach wtyczki przy sterowniku.
No właśnie ile pln nowy a ile naprawa?? i pytanie czy to na pewno sterownik...??
Cos takiego ? https://allegro.pl/oferta/opel-astra-ii-... Nie, ten jest do starszego - X16XEL, Ty masz Z16XE - sterownik Delco 12242040 - obudowa taka sama, ale po 4 rzędy pinów we wtyczkach.
Pin mam inaczej nie zaprogramowałbym sterownika. Puszka czyli IMO? Pętle przelutowałem.
masa w tym sterowniku jest tylko na obudowie Zaraz obok wyjść sterujących cewki są 4 przewody masowe więc tak na logikę biorąc pewnie z nich idzie na drivery.
Jednak winny był sterownik Delphi zamocowany na silniku. Naprawa w serwisie elektroniki w Wrocławiu. Przy okazji przestał wywalać błąd czujnika pedału hamulca czyli może na darmo wymieniałem. Dodano po 18 Naprawa sterownika w Robtron Wrocław pozdrawiam....
Tak... a ten 1.6 to będzie świeżo po dotarciu... Pomarzyłeś? To teraz trochę faktów, przekładasz wszystko co pod maską, cały wydech i instalacje elektryczną, jeśli to ma jeździć. Inaczej wyjdzie kuriozum techniczna, które szybko odbije ci się czkawką. Skrzynia, ma inne przełożenie główne, wkładając silnik 1.6, spowodujesz wzrost zużycia paliwa i nie...
Silniki wizualnie podobne ale różniące się diametralnie między sobą. Silnik XER ma koła zmiennych faz rozrządu zaś XE1 nie. Z tego będzie wynikać inny sterownik silnika + inna wiązka. Nie to że jest to niemożliwe do wykonania ale na pewno nie podejdzie P&P
Oprócz sterownika musiał byś wymienić imobilajzer.
Nie chcę być złym prorokiem, ale z doświadczenia - albo cewka zapłonowa, albo sterownik silnika... :( Podstaw na początek cewkę zapłonową - ale sprawdzoną - bo na rynku krąży pełno cewek z wymian kampanijnych - miały wady... Jeśli to na pewno silnik Z16XE to na początku jednak proponuję przeprogramować sterownik silnika i dać mu oprogramowanie z opcją...
Mi się jeszcze nie trafiła ta hybryda z błędami wentylatorów, zwykle to immo, ładowanie (ogólnie uszkodzona komunikacja), czujnik wała albo EGR, Ale kolega wyżej bardzo dobrze podpowiada sterownik na stół, otworzyć go i sprawdzić połączenia miedzy drukiem a wtyczkami.
Albo pedał gazu szwankuje albo ECU zaczyna padać. Poczytaj o usterkach sterowników hybrydowych w Oplach. Przerabiałem sytuację z ECU w Z16XE w Vectrze B, jak masz kogoś obytego w lutowaniu drobnicy to to ogarnie.
Ja zaczołbym szukać w sterowniku gazu ponieważ sterownik jest podłączony min. do cewki zapłonowej (dis) tam może być problem (złe podłączenie obwodu lub uszkodzony sterownik gazu) Pozdrawiam
Samochód trafił do elektryka. ... i facet nie może rozgryźć tematu. Zasugerował że może cewka wcale nie jest od tego modelu. Czy to możliwe że w astrze z silnikiem x16xel jest inna cewka niż w vectra z16xe ?
Witam, Załączam plik z Autodaty zawierający szczegółową rozpiskę funkcji pinów sterownika silnika (ECM) dla Merivy 1.6 16V Z16XEP z 2005 roku. Znajdziesz tam oznaczenia pinów (A/B), przypisane funkcje (czujniki, przekaźniki, zasilania itp.), warunki pomiarów oraz typowe napięcia – idealne pod diagnostykę.
Podaj 1 V na przewód sygnału z sondy, na czarny i wtedy zobacz co widzi sterownik, bo może poległ. Tak na początek.
Sprawdź napięcia zasilania na sterowniku silnika. Może gdzieś "zielenizna" na wtyczki się wgryzła?
Brak rozwiązania kolejny problem to wyłączanie się KLIMY. Pochodzi chwilę rano po długim postoju rzadko w dzień i przestaje chodzić sprężarka? Czyżby znów sterownik? Blad 1530 przekaznik sprawdzony. Nabita ale to już na nowy wątek...
Możliwe, warto by posprawdzać wszystkie kontrolki, szczególnie że nie jest to nowe auto. ECU miałeś zakładane nowe czy używane? One są znane z tego że urywają się połączenia między złączem a płytką i wtedy będzie często wchodził w tryb awaryjny, u siebie w Z16XE mam ten sam sterownik i miałem identyczne objawy, wystarczy mieć małą lutownice kolbową...
Niestety pompa nie występuje osobno. Cały moduł (sterownik, pompa, zawory) ma nr: GM 9120525 Opel 55 30 100 Bosch 0265216652.
Wygląda na to, że błąd też był powodowany ze sterownika przy silniku. Dwa nowe czujniki pod pedałem i bez zmian. Jak tylko naprawiono mi w serwisie elektroniki sterownik Delphi Delgo FBLY, błąd przestał wyskakiwać. Może komuś się przyda taka informacja. Ale wiadomo przy koszcie ok 30zl najpierw warto z czujnikiem się pobawić (wymiana wymaga wepchania...
Sterownik nic nie wykryje. Ale po co go zaślepiać? Tak przeszkadza? Dobrze wyczyścić i spokój na długo.
Pewnie że to nie X16XEL tylko Y16XE (to samo co Z16XE tylko z mniej wydajnym katalizatorem). Miałem identyczną Vectrę. Przy sterowniku silnika to będzie pin B47, wygodniejszego miejsca żeby się do niego dostać nie znam.
u mnie tempomat dziala, ale brak kontrolki. wiem ze trzeba podpiac sie pod ktorys z pinow w sterowniku,zeby kontrolka dzialala.. moze ktos wspomoc wiedza? auto to astra g, silnik z16xe,pozdrawiam
Cewki zapłonowe są na 12V, stały plus i sterowane masą z ECU. Co do interfejsu to ja oprócz ryżowego OP-COM-a mam też ryżowego DS150E z Aliexpress, koszt około 150zł i w sumie do tego co potrzebuje mi wystarcza, dość uniwersalny, łatwy i bezpieczny. Do Renault używam jeszcze programów DTT4ALL i PYREN działającymi ze zwykłym ELM327 po CAN-nie ale trzeba...
Teraz to już nic nie sprawdzę. Komputer wrócił z serwisu, w którym stwierdzili, że nie mogą określić, czy sterownik jest uszkodzony. Po założeniu sterownika, samochód w ogóle nie odpala. Zakrztusi się coś i momentalnie gaśnie. Wystarczy żeby zrobili test wykonawczy test wykonawczy obwodu . NIe umieją? koleś kit: że tak spytam: ta cewka niema w sobie...
Sterowniki montowane na silniku w tych autach padają od temperatury i drgań i to jest prawdopodobnie przyczyna gaśnięcia silnika i skoków obrotów jeśli masz sprawna przepustnicę.
Sytuacja rozwiązana . Uszkodzony sterownik silnika . Jeżeli komuś się to przyda u mnie objawiało się tym : - Nie chodziła klima ( myślałem że nie nabita) - Multum usterek związanych z elektroniką ( błąd przepustnicy, błąd pedału gazu drugiej scieżki , błąd zaworu EGR) - Silnik pracował w trybie awryjnym ( zero mocy , oraz na desce rozdzielczej paląca...
Możesz spróbować sam sterownik podmienić. Używane ECO za grosze oddają, bo nikt tego nie chce.
Dzięki wielkie. Ten Y16XE już mnie do szału doprowadza jak nie sterownik to przepustnica a się cieszyłem że mam super zdrową Vectre :-D Wesołych Świąt. Dodano po 5 Ze sterownikiem też były historie itp i tak skończyło się na innym cała Polska obdzwoniona i jeszcze zblokowany przyszedł. Pech ale działa jak nowy.
Witam Szukam na forach i wujku google ale niestety znaleźć nie mogę. Co to jest za element w postaci tuby/o ksztalcie cylindra za sterownikiem silnika (patrzac od przodu auta po prawej stronie silnika) co idą do niego cztery przewody?
Kloss - co starszysz Nas lękliwych , babajagą! Nie wymieniałem w tym typku , ale w innym na uniwersal i też była sterowana impulsowo masą ze sterownika. Nie masz jakiejs podobnej używanej - nie wierzę!
Druga sonda oscyluje jak kat jest zimny albo kat jest do bani. Druga ma mało oscylować. Czasem sterownik robi test sprawnosci (pojemności tlenowej czy jak tam to się nazywało) kata to wtedy nieco inaczej. Raczej nie kat jest tu problemem.
Witam. Opel astra G 1,6 Z16xep. 2003r. Mam uszkodzony definitywnie sterownik silnika Delphi 12211330 który jest ciężko dostępny.Czy jest możliwość zamiany na inny o innych numerach? Jeśli tak ,to jakich? Pozdrawiam.
Czy jak kupie sterownik o takich samych nimerach z pinem to pozostaje tylko zaprogramowanie go czy trzeba jeszcze coś więcej robić?
Wymień świece na takie jak mają być, tam siedzi Delco mt35e? Jeśli tak to jego wadliwie zaprojektowana sekcja sterowania cewka zapłonowa odzywa się przy wyeksploatowanym układzie WN. Świece koniecznie z rezystorem odkłócającym minimum 5kohm (polecam beru te działają idealnie w tym sterowniku).
Temat zamykam. Zwracam honor koledze. CP zrobi ten sterownik. Pozdrawiam i dziękuje. Jak ktoś będzie potrzebował więcej informacji udzielę na priv.
Problem rozwiazany, a mianowicie byl walniety sterownik.
Witam. Mam poważną usterkę w Oplu Meriva 2005 1.6 16v z16xe. Mianowicie silnik nie pali na pierwszym cylindrze. Do tej pory sprawdzona cewka (ok.), podmieniony wtryskiwacz i napięcie na przewodzie (ok.), nowe świece, również sterownik znajdujący się na silniku, wprawdzie używany, ale na gwarancji i podaje napięcie na wtryskiwacz jak również na cewkę...
Do emeryt2 , dobrze przynajmniej wiedzieć że mój tok rozumowania jest poprawny hehe A teraz do rzeczy nowy silnik ma numery - Z18XE 20Y13080 i do niego byl orginalnie ECU -5WK9 182 GM Simens stary silnik juz go nei ma i nie mam numerów ale numer vin to W0L0ZCF6851080474 i do niego ECU to DTXX 12242010 i teraz chodzi o to zeby nie przekladac imo i reszty...
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
Przekaźnik nr 26 był przyczyną odcinania napięcia do sterownika silnika i LPG. Po jego "sekcji" okazało się ,że cewka był przegrzana i nie trzymał stabilnie. Problem rozwiązany. Koszt 30 PLN !!!
no i kolego co jest nie tak. Ja mam to samo. Sprawdź świece. Ja mam 1 zalaną po przejściu na gaz mniemam że to sterownik od tego zaworku. Tylko go otwiera i koniec. Cewka i obwód raczej ok bo gaz się leje ale nie zaamyka. Mam Astrę II 1,6 16v motor Z16XE, instalacja gazowa na Zenith. Wczoraj byłem u gazownika i raczej zawór na listwie-dziś rozkręce...
Tak się dzieje właśnie. Już kilka razy naprawiałem te sterowniki. Jeden Pan kupił nowe świece i trzy nowe cewki i to samo było, do mnie przyjechał wyciągnąłem sterownik i był uszkodzony godzina czasu i naprawione.
Panowie, zwróćcie uwagę, na to, że na rynku jest masę uszkodzonych sterowników dających takie objawy. Przed włożeniem drugiego sterownika, konieczne jest prześwietlenie wszystkich mas i zasilań do ECU. Przypominam także o delikatnym obchodzeniu się z wtyczkami, nie bujamy nimi na boki.
Sprawdzić luzy zaworowe silnik Z16XEP kontrola po 160000 km.Ciężki temat i pracochłonny tam występują szklanki ,a nie płytki do regulacji luzu zaworowego.Pozdrawiam.
...Zaraz po zakupie ujawnił się wieszający się EGR... Potem ponownie się pojawił i zastosowałem zaślepkę 1.5 mm z blachy kwasowej... Witam Zastosowanie samej zaślepki nie przyniesie spodziewanych efektów na długo - należy jeszcze sam egr wyłączyć z programu. Swego czasu był w OPLU oficjalny środek zaradczy na wyprogramowanie zaworu EGR i zakładanie...
Masz schematy EHPS do sprawdzenia. A18 to wspomaganie , drugi schemat to wyjście sygnału ze sterownika silnika z16xep (pin zaznaczony na czerwono) - reszta chyba oczywista...
Szukam ustawień do zaprogramowania pod sterownik gazowy firmy VSI PRINS,dla silnika opla Z16xep.Może ktoś posiada taką konfiguracje i może zczytać z dobrze działającej.Oczywiście i tak bedzie potrzebna indywidualna korekta bo kazdy silnik jest inny. Z góry dziękuje.
Masz moduł w nadkolu czy nie masz? Masz wentylator z przodu i z tyłu chłodnic? Bo widzę że to jakiś ulep chyba. Moduł jest. Dla rozwiania wątpliwości itd. jest to Astra G 2001r. 1.6 16V, Z16XE, klimatyzacja manualna, posiada dwa wentylatory, jeden na chłodnicy cieczy, drugi od klimatyzacji, za zderzakiem od strony kierowcy jest moduł/sterownik. Czy...
Sterownik możesz wysłać do firmy z Rumi lub Redy (elektro-bip) - sprawdzą gratis.
witam wszystkich.zbudowałem EUROSCANA na wsadzie od kolegi Aaru dzała wszystko prawidłowo testowałem na samochodach CORSA-b silnikx14sz+KASOWANIE KODÓW USTEREK CORSA-b abs FIAT PUNTO 2000 1,2 16V KASOWANIE PODUSZKI OK SPR. PRACY I PARAMETRÓW SILNIKA OK SPR ABS OK VECTRA-b silnik x18xe1 kasowanie kodów ok SPR. PRACY IPARAMETRÓW SILNIKA OK FIAT PALIO1,2...
Sprawdziłeś czujnik położenia wału?
Problem rozwiązany - do wymiany był sterownik silnika MT35E, po jego wymianie auto nie gaśnie i przestało sporadycznie szarpać. Oprócz sterownika nic innego nie wymieniłem, bo trafiłem do ogarniętego warsztatu od Opli w Warszawie. Diagnozowali dotąd aż, byli niemal pewni, że to sterownik. Dodam, że regeneracja tego sterownika się nie powiodła, bo jest...
K14 w tym silniku sterowany jest bezpośrednio z ECM i odpowiada za prace wentylatora przy załączonej klimatyzacji. Możliwe że sam sterownik zaczyna padać.
ECU odpowiada praktycznie za wszystko związane z silnikiem, większość czujnikow silnika jest podłączonych bezpośrednio do niego. U mnie zaczęło się od sporadycznego błędu wypadania zapłonu no cylindrach i z czasem było coraz gorzej. W tych sterownikach lubią urywać sie aluminiowe druciki które są oryginalnie zgrzewane do płytki i do pinów wtyczki a...
Wczoraj sprawdziłem przewód od czujnika do sterownika i ma przejście, nie reagował na rozciąganie i zginanie więc raczej OK. Chciałem pomierzyć jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu, ma on trzy piny, i omomierz pokazywał dziwne wartości zależnie od zakresu i na teście diody też coś pokazywał w obie strony co innego. I tu pytanie czy jest on aktywny?...
Ileż można tłumaczyć? Masz tam dwa cienkie kable i dwa grube, na zdjęciu które pokazałeś . To chyba logiczne że dla grzałki będą grube co? Weź probówkę i zobacz czy świeci na pinie 3 przecież pisałem tak? Drugi gruby kabel to sterowanie Masą ze sterownika. Możesz zmierzyć przy samym sterowniku,( napięcie przechodzi przez grzałkę) czy świeci probówka...
To jest czujnik temp. a map jest tam gdzie pisałem. Niektórym nie wytłumaczy. Możesz go nie widzieć bo zasłania sterownik.
Może to być wina świec, cewek, przewodów WN, wtryskiwaczy, wydechu, sondy, złych nastaw sterownika i pewnie jeszcze 100 innych rzeczy. Ja na twoim miejscu nic bym nie poprawiał jeśli to jedyny problem żeby sobie gorszej biedy nie narobić.
Uszkodzenie Czujnk położenia wałka rozrządu jest sygnalizowane przez sterownik i w razie jego awari zapali się kontrolka. Dochodzą do niego przewodyzasilające i wychodzi sygnałowy ten środkowy ( na pracującym silniku podłączyć oscyloskop lub LEDa powinna mrugać ). Przy uszkodzeniu tego czujnika silnik wchodzi w tryb awaryjny (brak wtrysku sekwencyjnego)
Na moje nie chodzi o wylogowanie a o reset BCM. Robił własnie taką operację po naprawie sterownika w tej firmie i dokładnie w tym modelu auta.
Znowu się odezwe :) sprawdź zasilania sterownika silnika, czy są wszystkie plusy jakie mają być i masy wg. schematu, jeśli są to może być walnięty kabel komunikacyjny w co wątpie, a jak na opla starego przystało pewno są zimne luty w sterowniku i komunikacji brak.
Sonde to ty musisz ale wymienić bo tego nie wolno lutować. A w temacie to sterownik zgubił ci nastawy przepustnicy,stad problem. Potrzebna adaptacja.
A może problem leży w sterowniku silnika.
To poczytaj troszkę po co w samochodach jest odczytywana wartość przyśpieszenia wzdłużnego, i w jakich warunkach ingeruje w sterownik silnika, oraz jak działa. Zrozumiesz że nie szukasz tam gdzie trzeba.
Klient pojechał do serwisu autoryzowanego. Wymienili sondę, skasowali błędy, skasowali parę stów i po paru dniach to samo. Wrócił, bo co miał zrobić. Wymieniłem sterownik i git.
Weź miernik z zmierz rezystancję tego zaworu porównując z drugim. Jak taka sama to zaklej to narazie jak było, bo to nie jest teraz problemem. To nie przez to nie odpala. Zajmij sie przekaźnikiem silnika. Weź miernik i sprawdź przejście od przekaźnika do sterownika. Według schematu dla (Z16XER) pin 85 przekaźnika idzie do pinu A62 sterownika ,wtyczka...
Carprog w oryginale robi ten sterownik.
Witam ponownie! Pomocy...Męczę się z tym problemem już zdecydowanie za długo. Wymieniałem cewki, świece, czyszczony był EGR, naprawiany (regenerowany) sterownik silnika...i dalej to samo. Jeździć się da, ale czasem nadal rwie przy stałej prędkości i czasem lekko zamula przy przyspieszaniu. Ponadto nadal co jakiś czas wywala błędy o wypadaniu zapłonów...
Mam prawdopodownie uszkodzony sterownik silnika. Co trzeba wymienic oprucz tego sterownika żeby tego wymienionego nie programować?
Tak z ciekawości, co daje odłączenie akumulatora ? Elektronika (komputer, sterowników podzespołów etc.) jest odlączona więc jest 'martwa' i nie reaguje na np. sygnały z zakłóceń na wejściach IO czy wejściach z czujników.
Jednak za wcześnie pochwaliłem. Niby wszystko ok ale co jakiś czas wyskakuje błąd 0325 (błąd czujnika spalania stukowego). Gdzie byście szukali usterki po myciu silnika? Z tego co czytałem gama szeroka, świece, kable WN, czujnik (chociaż one podobno są całkiem żywotne), sterownik?
Dziwne jest że poszło o 25% i że na to pozwala ECU, norma OBD to chyba było 15% i stop, check engine ale może źle pamiętam i ewnetualnie ignorowanie części czujników lub mapy fabryczne, do momentu usunięcia usterki (w praktyce to nie pierwszy sterownik że się blokuje jak się porządnie korekta rozjedzie). Dodam, że w niektórych autach da się tak rozjechać...
Dziękuje za sugestie ... Uzupełniłem pierwszy post o wczorajsze boje... Zastanawiam się nad pompą paliwa???? oraz świecami.... ??? Ewentualnie tak samo uszkodzony sterownik silnika... /kupiony na All..o /
Witam Poszukuję dobrego elektronika (niekoniecznie samochodowego) z okolic Gliwic. Opel Astra G, Z16XE Problem: opóźniony zapłon Objawy: szarpanie, niepełna moc, idealny skład spalin. Trzeba znaleźć przyczynę. Podczas gwałtownego dodawania gazu występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Samochód zamiast dynamicznie przyspieszać, szarpnie, obroty lekko...
Co to za sterownik w tej astrze , nie mogę w swoim suflerze znaleźć tej termopary przy termostacie!
Masz silnik Z16XER?
Witam, pozwolę sobie odgrzać temat i podłączyć pod niego. Posiada ktoś taki opis wyjść dla silnika Z16XEP? Byłbym bardzo wdzięczny
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
z16xe sterownik z16xe sterownik schemat sterownik silnika z16xe
kolory kabli kolejnosc electrolux alarm trzeszczy dotknięciu
bosch spv69t00eu flatron w2253
Drut pleciony 1.5 mm jako antena do radia lampowego Różnice między terenami zabudowy jednorodzinnej i mieszkaniowej