Sprawdź świece żarowe, ale zrób to za pomocą amperomierza i żarówki H7 lub H4 szeregowo
A mnie się wydaje,że jest to kontrolka od grzania świec żarowych(zaswieca się,przed uruchomieniem silnika,jak włącza się grzanie świec żarowych i po kilku sekundach gaśnie).A jeżeli miga podczas jazdy,to jest najprawdopodobniej uszkodzony czasowy sterownik grzania świec.
A do autora tematu-zdiagnozować ,podłączyć pod komputer i odczytać pamięć sterownika silnika.
Przekaźnik wymieniony. Może coś bliżej o tym braku napięcia na sterowniku, gdzie tego szukać?
nie dochodzi do nich prąd bo temperatura jest wyższa niż 5*C a powyżej tej temperatury sterownik silnika nie podaje zasilania na świece żarowe, nie szukaj na siłę problemu, którego nie ma.
Abstrahując od samego sterownika: miałem kiedyś problem z kontrolką świec żarowych i światłami stop (co prawda skoda, ale to to samo). Kontrolka w tym przypadku sygnalizowała uszkodzenie włącznika świateł pod pedałem hamulca. Może w tym mapowanym sterowniku ktoś namieszał coś w tej kwestii i sterownik źle interpretuje sygnały z włącznika stopu. Może...
Ma Kolega TDI-ka? Sprawność włącznika śwateł STOP jest koniecznym wymogiem poprawnej pracy sterownika silnika (tzw. ECU); po prostu on musi "wiedzieć" o naciskaniu pedału STOP. A że nie ma tam kontrolki "check engine" elektryka tak daje znać o usterce. Wymiana = koniec trosk.
Świece moga być sterowane bezpośrednio ze sterownika Silnika
Sprawdź czujnik temp. 4- pinowy tzn zmierz rezystancję między pin 1 a 3 im wyższa temp płynu tym mniejsza rezystancja, możesz sprawdzić czy na wiązce w kostce jest około 5 V. Jeśli wszystko jest to sprawdź drożność przewodu przekaźnik - sterownik silnika.
Jeżeli mruga kontrolka od świec to oznacza że sygnalizuje zapisanie błędu w sterowniku silnika. Odczytaj go. Podłącz żarówkę zamiast jednej świecy i zobacz czy przy odpaleniu zimnego silnika świeci - będziesz widział czy sterownik podaje zasilanie na świece.
Główny przekażnik sterownika który ma nadrukowany numer 109
17056 - Obwód pradowy swiecy zarowej cylindra 2 Czyli spalona świeca żarowy czy uwalony sterownik. Tego jeszcze nie ruszyłem i chciałbym wiedzieć od czego zacząć. Sprawdź świece,sterwonik,okablowanie.
musimy znać błędy bez tego nic nie pomożemy .jeżeli autko wpada w tryb awaryjny to musza być błędy no chyba tak jak wcześniej pisałem ktoś przeprogramował sterownik aby nie monitorował błędów.
Witam . Problem został rozwiązany i parę rzeczy sprawdziłem. Przyczyną tego że silnik nie odpalał był zatkany katalizator. Ten motor bez sterownika silnika pracuje normalnie brak tylko regulacji kąta tłoczenia, sterowania EGR, podwyższonych obrotów biegu jałowego i grzania świec żarowych.. Tak więc temat uważam za zamknięty.
Odpytaj sterownik na zarejestrowane błędy.Zobacz w parametrach jak widzi temperaturę silnika.
Silnik AEF Volkswagen jeśli chodzi o grzanie świec to zachowuje się następująco. Gdy jest zimny czyli temperatura poniżej 70 stopni celcjusz grzeje świecami. Po odpaleniu grzeje świecami tak długo ąz temperatura osiągnie 70 stopni lub przez 5 minut. Świece żarowe są sterowane przez sterownik pompy Diesla diagnozowalny Vagiem kanał 44 o ile się nie myle....
Problemem jest dawka startowa, tj za mała aby odpalić ciepły silnik. Rozwiązania są 3: - remont pompy wtryskowej - aktualizacja software sterownika silnika lub jak kto woli chiptuning - przeróbka sterowania świec żarowych, grzeją dłużej na ciepłym pozdrawiam
Przyczyn bym szukal w podgrzewaniu swiec. Sterownik dostaje sygnał z czujnika temp. silnika dalej sygnał do przekaźnika i świece. Jakie świece założyłeś?.
viper555 skąd jestes może bym sie udał z autem do ciebie ? Dodano po 17 A jakby Zastosować takie coś : http://allegro.pl/przekaznik-sterownik-s... ominie problem z czujnikiem temperatury ?
Domyślam się,że masz silnik na pompo wtryskach. Jeżeli masz zaślepkę na EGR to ona może być przyczyną błędu. Tak na wszelki wypadek sprawdz świece,od tego proponuję zacząć witaj Kolego dziękuje za odpowiedz Tak silnik mam na pompo wtryskach i druga kwestia zauważyłem ze sterownik jest zmieniony cały komputer jest wsadzony od ARL 150kM a silnik w oryginale...
Witam Mam problem z brakiem napięcia na zaworze n109.( auto nie odpala jeśli nie podam 12v bezpośrednio na zawór z aku ) Przekaźnik w skrzynce działa. Po przekręceniu kluczyka lampka od świec żarowych mignie. Nastawnik pompy dokonuje adaptacji. Mogę także połączyć się ze sterownikiem silnika. Moja prośba to opis połączenia pomiędzy przekaźnikiem - komputerem...
Skoda Octavia II combi FL 2010, BXE borykam się z usterką która doprowadza mnie już do szału. Silnik gaśnie w różnych momentach, w czasie jazdy, w czasie postoju przy różnych temperaturach silnika, raz codziennie co chwilę i przestaje a raz 3 tygodnie normalnie się zachowuje. Często przy zmianie temperatury i wilgotności powietrza. W momencie gdy gaśnie...
Skoda Octavia II TDI 1.9 rocznik 2005 - kod silnika BJB - przebieg 216 tys km -: - 3 tygodnie temu auto zgasło w trasie i nie odpaliło więcej - świeciła się tylko kontrolka świec żarowych - auto odholowane do mechanika - po całodniowych poszukiwaniach wymieniony jeden z trzech przekaźników w komorze silnika oraz polutowany jeden z kabli po skrzynką...
Witam, pacjent Golf VI silnik 2,0 diesel CBDC, 2008 rok, ostatnio przegoniłem go nieco na autostradzie, prędkości powyżej 120 km/h i wracając do domu, pojawił się "check engine" tzn. taka spirala - kontrolka świec żarowych, ale to w nim oznacza problem z silnikiem ogólnie mówiąc. Od razu tryb awaryjny, brak mocy, praktycznie niemal zerowa reakcja na...
Pytanie co autor ma po montowane i jak. Jak pisałem źle podłączone radio do tego wzmacniacz antenowy parę bajerów i mu bierze, może żarówka w schowku czy inny wynalazek? Do max 200mA się nie zastanawiam powyżej to już szukam przyczyny. Ostatnio skoda fabia II 175 mA -po odłączeniu zasilania wzmacniacza antenowego złe był podłączony. Ja obstawiam u autora...
Musisz wyeliminować usterkę zwarcie na obwodach radia. Radio posiada zasilanie przez bezpiecznik, inne urządzenia jak wysuwana antena. Jak ktoś nie zastosował bezpiecznika podczas montażu to powodujesz zwarcie ciesz się że do tej pory nie spaliłeś auta. Usterka wyświetlana wskazuje na zasilanie anteny (wysuwanej lub wzmacniacza). Nie koniecznie bo...
Były próby na włączonym zapłonie lub odpalonym silniku. Brak jakiejkolwiek komunikacji. Orientacyjnie spróbowaliśmy podpiąć VW Passata 2.0 TDI i połączyło bez problemu. Wymieniłem czujnik stopu i świece żarowe już nie mrugają. Przy okazji obejrzałem przewody od gniazda OBD i bie zauważyłem żadnych przetarć. Dodano po 26 Z abs i itp. nawiązuje komunikacje....
Witam. Miga mi kontrolka świec żarowych. Włącznik na pedale hamulca ma dwa styki jeden od rozłączania tempomatu drugi od świateł stopu. STOP jako tako działa bo zapala się po wciśnięciu. Nie działa mi tempomat w tym momencie. Na pewno mam też uszkodzony włącznik na sprzęgle, ponieważ ma ułamany styk. Włącznik na sprzęgle ma tylko jeden styk od również...
To raczej świadczy o rozładowanym akumulatorze -po prostu akumulator nie trzyma pojemności. Trochę zimniej i pozamiatane -przekręcasz stacyjkę, a świece żarowe potrzebują prądu około 40A, a akumulator wymięka, napięcie spada i masz objaw że wszystkie przekaźniki wariują i to samo z tablicą rozdzielczą. Tą masę możesz sprawdzić nie zaszkodzi. Pewno już...
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Witam, zakładam sobie amatorsko alarm do samochodu skoda fabia 2005. Jest to alarm pod can-bus czyli bez żadnego wiercenia dziur. Utknąłem w sumie na końcu bo trzeba go podłączyć teraz do prądu. Według schematu ma to być z kabla 12 v po przekręceniu stacyjki czyli pozycja ON, a drugi kabel to zapłonowy. Nie wiem gdzie je odszukać ? Pod którym bezpiecznikiem...
Witam Serdecznie. Temat, jest pewnie często odgrzewany i odpowiedzi również się gdzieś w nim znajdują. Lecz nie mogłem znaleźć ścisłych i prostych odpowiedzi na moje pytania. Posiadam Thermo Top Z/C-D, wygląda one na pełny zestaw ale bez pilota czy zegara, przekaźników i bezpieczników. Z tego co udało mi się wywnioskować z przeczytanych tu i nie tylko...
Nie wiem jak jest w Punto, ale w Skodzie kontrolka świec żarowych miga gdy jest uszkodzony włącznik stopu. Może wartowałoby go sprawdzić.
Z tego co wiem te badziewne zestawy z Lukasem były też montowane w Polówkach i skodach Fabiach. Miałem kiedyś takie Polo z tą pompą i wyglądało to jak prymitywny SDI. Na ciężkie palenie na zimny lub ciepłym w tych silnikach pomagało odpięcie kostki od czujnika temperatury , który w polo był umieszczony na króćcu na głowicy ( na 4 piny) lub wlutowanie...
Przekaźniki w platikowej puszcze na podszybiu, sterownie z ECU. Może jest zbyt ciepło, aby miały grzać. Szykaj i czytaj.
Witam, Poszukuję schematu elektrycznego do silnika 1.9 AEF (taki mam w felici). Pan google mi nie pomógł nic konkretnego poza schematami jak http://skodas.host.sk/o_skodach/felicia/... nic nie mogę znaleźć. Potrzebuję bo mam problem ze "stykologią" tzn dziś np auto mi nie chciało odpalić nawet nie próbowało załapać, zauważyłem że kontrolka...
sterownik świec żarowych skoda przekaźnik świec żarowych kontrolka świec żarowych skoda
iskry kosiarka kabel mercedesa jaeger licznik
Jak otworzyć i używać pliki .LUT w edycji wideo i zdjęć? Generowanie prądu z uziemienia i płytki dwustronnej