Czy to na pewno przekaźnik świec żarowych, a nie świec podgrzewających płyn ? Trzeba podpiąć stosowne urządzenie diagnostyczne, zobaczyć jaką temp widzi sterownik i zrobić output test
Witam Ja wymieniłem świece i nic to samo. Czy któryś z Was mógłby dać foto gdzie się znajduje te złącze okrągłe na podłużnicy? Dodano po 30 Aha i jak zrobić czasówkę?
Silnik AEF Volkswagen jeśli chodzi o grzanie świec to zachowuje się następująco. Gdy jest zimny czyli temperatura poniżej 70 stopni celcjusz grzeje świecami. Po odpaleniu grzeje świecami tak długo ąz temperatura osiągnie 70 stopni lub przez 5 minut. Świece żarowe są sterowane przez sterownik pompy Diesla diagnozowalny Vagiem kanał 44 o ile się nie myle....
Mostek który widać na zdjęciu obok przekaźnika 100 zasila właśnie gniazdo bezpiecznika 28, zasilanie bezpośrednio z listwy bez bezpiecznika. Tak wynika ze schematu a co w aucie ...
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Program odmawia ze względów bezpieczeństwa sprawdzania automatyki rozgrzewania świec komunikatem usterka. Pomiary miernikiem zasilania przy sterowniku i świec przy okazji można będzie zrobić ale to w piątek, silnik cfhc. Dodano po 10 Przy rozgrzanym silniku i odłączeniu świec system nie widzi żadnych błędów. Dodano po 1 Nr sterownika 038907281D Rb6,...
Bardziej chodziłoby o schemat elektroniki w samym sterowniku Były różne wersje sterownika - w zależności od producenta, w zależności od rozcnika, od liczby cylindrów. Jest mało prawdopodobne, żeby ktoś ci dobrał właściwy. Poza tym, że takich schematów NIE MA. Przedstawiony schemat, to wersja najstarsza z możliwych. Zwróć uwagę, że pomiar prądu jest...
Niestety schematu nie posiadam. To wyprowadź sobie kabelek od pinu co po stacyjce prąd jest i wtedy jak nie będzie grzać sprawdzisz czy jest, czy nie ma napięcia.
Odświeżę temat, ponieważ wystąpił trochę inny problem. Po naprawie sterownik działał ponad rok, jesienią ubiegłego roku zauważyłem, że ponownie nie działa, rozebrałem okazało się, że wszystko jest w porządku, przewody w idealnym stanie ale odlutowały się, jeden od świecy i dwa główne od zasilania, czyli sterownik nie działał, żadna świeca nie grzała....
szukaj schematów W124 2.9TD to będzie prawie to samo https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem...
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
czujnik temperatury-->sterownik silnika-->przekaźnik świec żarowych. nie wiem do końca o co pytasz.
on masuje prawda? Jesli tak, to co za problem wziąć impuls z którejs działającej i dorobić układzik i masować niedziałające?
To wrzuc mi numer nawet na PW, a ja Ci wysle co trzeba :)
Sam zadałem pytanie i sam odpowiadam. O to plik ze schematem podłączenia sterownika świec żarowych GKS-01
Bezpiecznik F5 w skrzynce bezpieczników komory silnika
Najlepiej oczywiście by użyć driverów, ale chciałem to zrobić jak najniższym kosztem z tego co mam pod ręką. Jak narazie P-Mosfety sprawdzają się bardzo dobrze. Dzięki za schemacik, pozdrawiam.
Witam! Miałem robionego swapa w Fordzie Econovanie (Mazda E2000) z silnika 1.4 UC (benzyna) na silnik 2.0 RF w dieslu (ten z 626 GC). Obie jednostki fabrycznie montowane w Econovanie. Miałem całe auto z silnikiem diesla do dyspozycji i wszystko co potrzebne zostało z niego wyjęte- poza układem sterowania świec (elektryk stwierdził, że "za dużo grzebania,...
Sprawdz pod akumulatorem.
Uszkodzone świece, instalacja, zwarcie, nie właściwe świece. Sprawdzić pobór prądu przez świece i instalacje zasilającą.
Zalaczam schemat sterowania silnika w tym aucie.
Zdejmij koło i nadkole PL. Jeśli podłączyłeś fejsik i masz defekt przekaźnika, to i tak najpierw sprawdź świece żarowe, następnie sprawdź czy idzie do niego sterowanie,a na końcu wymieniaj.
Obok sterownika ECU.Po lewj pod maską .Pozdro.
Oznaczenie mówi, iż jest to 4-bitowy mikrokontroler z pamięcią ROM, produkcji Mitsubishi. Ile dokładnie kB ROM-u to nie wiem. Wersja programu zaszytego w scalaku to 804, SP sugeruje obudowę DIP.
Za mały bezpieczik? Bezpiecznik powinien być 80 A.
Źle Ciebie zrozumiałem,myślałem że w sumie tyle biorą prądu.To sprawdzałeś na wykręconych czy jak są w silniku .Dziwne że na drugim sterowniku też ten objaw.Ja k zamieniałeś miejscami przewody 1-3 z 2-4 ,to nadal nie grzeją 1-3?,czy wtedy 2-4.
wygląda to na jakiś mosfet (chyba ?) zakładam że może to irf 14 chyba zamienne z buz 11 proponuje pooglądać dokładnie dataschity ; to 6l/3l to gupa selekcyjna - odpuść to nieistotne
Witam, Czy ktoś zgłębiał temat zbudowania testera do modułów sterowania świec żarowych z bmw silników serii N47/57 ?? zastanawia mnie czy da się coś takiego zrobić ( a może ktoś widział w sprzedaży - kiedyś widziałem na słynnej ryżowej stronie ale do testowania starszych seria N jest sterowana LIN a starsze były BSD z góry dziękuję za podpowiedzi
Kumasz dobrze , szukaj schematu elektryki tego francuskiego wynalazku. Ja nie podeślę , bo mam kartkowy , a nie mam skanera , aparat w telefonie też się zacina - wiekowy.
OK jak mi się jakiś trafi to wymienię go i sprawdzę czy coś to daje. Aha zapomniałem dodać ze sterownik grzeje świece bez przerwy. Oczywiście przestaje grzać jak zakręcę rozrusznikiem ale jak bym tego nie zrobić to by grzał świece do wyczerpania akumulatora. Tak przynajmniej mi się zdaje raz go przetrzymałem 1 min i nie odłączył świec.
jeżeli masz dużo czasu i cierpliwości możesz to zrobić ale czy nie łatwiej i szybciej byłoby założenia oddzielnego przełącznika na świece przy 30 jest tak ze najpierw wciskasz delikatnie dźwignie od startera w celu podgrzania świec a później ja przekręcasz w celu odpalenia może coś takiego lepsze by było i łatwiejsze do zamontowania
Sprawdz czy swiece mają zwarcie.
kolego winę za niedoładowanie akumlatora w tych silnikach ponosi dogrzewanie silnika, świece żarowe pracują do temperatury ok 60 c płynu chłodzacego to nie żart jeżeli jezdzisz na krótkich odcinkach to altek nie doładuje akumlatora ,albo doładowywać akumlator albo dogrzewanie zrobić na przycisk w tym śilniku kompa nie ma jest tylko sterownik świec żarowych...
Chyba trzeba od początku: Przy rozruchu zimnego silnika, lampka świec na zegarach ma zaświecić i silnik zapala się po jej zgaśnięciu. Świece żarowe w cylindrach grzeją lub nie - o tym decyduje sterownik (czyli komputer albo też inaczej ECU). To są świece do podgrzewanie "ropy" w cylindrach - w uproszczeniu. W niektórych silnikach TDI są drugie świece...
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Kontrolka jest tylko od świec żarowych. Podmienony moduł świec żarowych - bez zmian. Sterownik silnika ma najnowsze oprogramowanie więc nie da się zrobić aktualizacji...
Przy takich temperaturach jak teraz +10 to kontrolka świecy powinna zaświecić choć na sekundę w celu sprawdzenia sprawności układu.Może ktoś z posiadaczy iveco daily III potwierdzi że kontrolka powinna się zapalić na chwile Nie zapali się kontrolka, za wysoka temperatura.
Któraś ze skrzynek przy akumulatorze lub przy zderzaku, ale to już zależy od konkretnego modelu. Mój łoś do ok -7 podobnie jak u Ciebie uruchamia świece. Wyraźnie dłużej grzeją jak już mamy tak z -10.
Ale to chyba nie takie proste, Sprinter nie sprinter tam jest jakaś elektronika czyli owy sterownik Kolega chyba za bardzo kombinuje. Zrobienie od podstaw z ominięciem istniejącego sterownika będzie bardzo kłopotliwe.
Ten sterownik to nie jest typowe ECU ale jest odpowiednikiem ECU w tym sylniku, to tzw modul kontrolny swiec zarowych, szczegolowy schemat wysylam koledze starter55 na PW Pozdr Procekkk
witam mam taki sam probl em co ty daj znać czy ty sobie jakoś poradziłeś z tym sterownikiem świec pozdrawiam Załóż sterownik firmy Meyle nr 1148800003 zadziała na 100%, przetestowane.
Który to masz model z sterownikiem świec żarowych z sterownikiem pompy i przekaźnikami pod maską, czy inny.P
Skłaniam się do problemów z zasilaniem sterownika, albowiem wcześniej zdarzył się incydent, że samochód nie zapalił bo wcześniej nie zapaliła się ta nieszczęsna kontrolka. Po kilku próbach przekręcenia kluczyka i wyciąganiu go ze stacyjki samo zaskoczyło, kontrolka błysnęła i motor zagadał, więc pewnie teraz zdechło na dobre. Co do brania kontrolki...
Czy możliwa jest naprawa w/w sterownika świec żarowych? Oczywiście, układ nie jest skomplikowany. Na początek pomierzyć półprzewodniki ( diody , tranzystory ).
Samochód : Audi a6 c5 2,5 tdi v5 2002r. Skrzynia: multitronic Autko jakiś czas temu podczas jazdy staneło i nie dało się odpalić, trafiło do warsztatu "fachowiec" stwierdził że sterownik pompy do naprawy , sterownik "naprawił" auto odpala się jeździ lecz brakuje mu mocy biegi przeciąga na desce rozdzielczej mryga kontrolka świec żarowych i świeci się...
Jażeli sporadycznie działa to mogą być styki nadpalone pod sterownikiem świec żarowych (duże prądy)
Witam, znalazł Pan ten przekaźnik? Wiem że jest uszkodzony ale nie wiem gdzie go znaleźć. Dzięki pozdrawiam
Rozumiem, tyle, że po ściągnięciu przewodu z czujnika dalej nie grzał świec, no chyba, że np. przy zwarciu przewodu do masy, ale nie sprawdzałem. Mówimy oczywiście o czujniku temperatury na termostacie tak?. Tyle, że w tym miejscu jakbym podstawił rezystor, to wskazanie temperatury byłoby zafałszowane. Myślę, że najlepiej byłoby zrobić w jajo sam sterownik...
Na pewno jest po prawej stronie. Tam idą przewody zobacz na prawym słupku przy nogach pasażera, może tam jest za tym sterownikiem świec żarowych.
Sygnał leci na pin nr 3 sterownika świec żarowych
sterownik świec żarowych vectra sterownik świec żarowych sterownik świec żarowych podłączenie
chello bezprzewodowo subiekt linux naprawa klawiatury telefonu samsung
Błąd E62 - brak cofania w urządzeniu elektronicznym Lokalizacja przekaźnika wspomagania Kia Ceed 2009 1.4 benzyna