Sprawdz czy swiece mają zwarcie.
Który to masz model z sterownikiem świec żarowych z sterownikiem pompy i przekaźnikami pod maską, czy inny.P
O przewody ze sterownika do świec.
Moim zdaniem musisz sprawdzić czy to wina samego sterownika czy mapy patrz tunera. Sprawdzałeś sterownik przed zmianą mapy?
Albo uszkodzony sam sterownik świec.
Sterowanie świecami żarowymi jest ze sterownika silnika przez przekażnik i bezpiecznik.
Zamień we wtyku sterownika piny świec 1-2 z 3-4 , jak wywali ci znów błąd świec 1-2 to sterownik 100% , wyeliminujesz możliwość usterki na linii świeca -sterownik. Proste.
Sterownik grzania świec.
Ciekawe jakby to się zachowywało przy module 7V, a świecach 4,4V? Świece spalone po około 2 tygodniach. Wiem bo miałem takiego co ciągle świece wymieniali i ciągle uparcie wkładali 4.4V zamiast 7V. Moduły różnią się czasem pełnego wysterowania, dla 4.4 jeśli dobrze pamiętam było 1,8s a dla 7V coś ponad 2s. Skoro świece są dobrane prawidłowo według...
Komputer reaguje na minimalne przekroczenie rezystancji. Nawet jeśli miernik pokazuje w granicach normy, to dla sterownika będzie już różnica. Idealną rezystancję mają nowe świece. Więc dlatego warsztaty sugerują wymianę 4sztuk.
Świece sprawne. Sterownik nowy. Zasilanie sterownika (bezpiecznik) zrobione. Kasujesz błędy. Test świec żarowych. Wynik...
Ten wyłącznik działa tak, że przy naciśnięciu pedału hamulca zwiera grubsze piny co powoduje zapalenie lamp stop, jednocześnie rozwiera normalnie zwarte, cienkie piny, co daje informację do sterownika o naciśniętym hamulcu
Brak zasilania sterownika. Schemat, kontrolka i sprawdzasz. Tylko nie miernikiem.
Nie no, jak już mierzysz wszystko na kieliszki to ja cię proszę... Układ ma taki: -sterownik pompy i świec -przekaźnik wykonawczy dużych mocy grzania, w prawym dolnym winklu skrzynki
grzały łącznie z kontrolką tak jeszcze w latach 60 no i 70 ubiegłego wieku. Jak były ręcznie uruchamiane. Jak zaczęły pojawiać się automaty już tak nie było. To nie jest temat o latach 60 i 70, tylko o passacie b5 tdi, w którym świecami steruje sterownik, i nie spotkałem w żadnym pasacie b5 1.9tdi takiego rozwiązania, by świece żarowe grzały po uruchomieniu...
który przekaźnik odpowiada za tą usterkę czyli załącza świecę żarowe i pompę paliwa. Te elementy załącza sterownik silnika, a u Ciebie ewidentnie jest uszkodzony przekaźnik sterownika silnika. Znajduje się przy ECU (pod plastikową osłoną po stronie kierowcy, na podszybiu); numer 219.
Passat B5 nie sygnalizuje spalonych świec. Albo sterownik silnika sygnalizuje usterkę, albo nie masz świateł stopu. Sprawdź światła stopu.
Może pierwsze komputer i sprawdzenie jakie błędy widzi sterownik ABS/ESP.
Kolega pisze o świecach że nie grzeją, też najprostszy sposób żeby je włączyć to odłączyć czyjnik temperatury wtedy sterownik silnika widzi -40C
Dłuższe grzanie świec nie ma wpływu na dawkę rozruchową , poza tym czas grzania świec określa sterownik .
kontrolka sygnalizuje bledy sterownika ,odczytywal ktos kody bledow?
Zdejmij wtyk z czujnika temperatury,włącz zapłon ,sprawdz czy załączy świece -jeżeli tak to masz uszkodzony czujnik temperatury silnika albo temperatura silnika jest za wysoka aby sterownik załączył świece,w końcu toTDI a nie TD.
Panowie, spokojnie, "czujnik załączania wentylatorów" - ustrojstwo siedzi w chłodnicy. Czujnik podwójny lub dwa pojedyncze są jeden od wskaźników a drugi info dla sterownika świec między innymi. Jeśli grzebał przy czujniku wentylatorów, w chłodnicy to nie miałoby to wpływu na świece.
Jeśli świece żarowe wymienione to obstawiam sterownik świec. No chyba że zastosowano niewłaściwe świece np zamiast 4.4V wkręcono na 12V.
Użyj żarówki 21W jeśli będzie odpowiednie napięcie to zobaczysz. PO drugie odpytaj sterownik czy ma jakieś błędy. Po trzecie zmierz prąd każdej świecy osobno.
Stary gruźlik zapali bez czujnika temperatury. Obstawiam immo, ale nie immo, tylko sterownik silnika. Wtedy nie zawsze zaświeca kontrolka od immo, bo kod z klucza odczytany i prawidłowy. Nie masz w sterowniku silnika błędu P1570 sterownik silnika zablokowany przez immo, oraz w liczniku błędu „ brak komunikacji ze sterownikiem silnika? Jeśli tak, do...
Ogólnie masz problem z pompą, okablowaniem lub sterownikiem silnika.
Jakie kontrolki świecą ?
Sterownik silnika nie steruje grzaniem świec, na ciepłym mniejsze opory i dobrze pali. Więc przyczyną jest sam sterownik silnika, mozna go wymienić lub przerobić sterowanie świec na przycisk lub bardziej wyrafinowe metody.
Problem rozwiązany. Uszkodzenie sterownika silnika.
Czy Kolega dobrze trafił na ścianie grodziowej? Bo jest tam też sterownik od podgrzewaczy płynu. Silnik 1Z?
W momencie kiedy świece nie grzeją jaką sterownik widzi temperaturę cieczy? O ile dobrze pamiętam w tych silnikach sterownik włącza świece tylko jeśli temperatura cieczy jest niższa od +9°C
Zdiagnozuj jak się świecą kontrolki.Jak będziesz miał brak komunikacji to masz sterownik ABS do naprawy. Niski stan płynu. Tak sobie głupoty wypisujesz czy nie wiesz?
1-kąt wtrysku 2- cofanie się paliwa z pompy na postoju 3- ustawienie dawki.... generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy. Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
Mam podobny problem z Vw Passatem 1.9 TDI 130KM. Świece grzeją tylko po odpaleniu autka około 3 minut. Nawet wypięcie czujnika temperatury cieczy ( vag pokazał -20 stopni) świece po przekręceniu nie grzeją. Masa na przekaźnik 202 jest podawana tylko jak autko jest odpalone niezależnie od temperatury cieczy. Czy sterownik silnika do wymiany?
Ten schemat niepasuje mi na SDI. Przekaźnik podgrzewacza w SDI załącza sterownik pompy.
Jeśli ktoś dysponuje schematem lub rozpiską zasileń tego sterownika to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc,kod silnika AHU
Możesz zrobić wszystkie czujniki na minus 30 i nic to nie da problem w sterowniku. Pozdrawiam
Jeśli to TDI 1z to jest tam pompa mechaniczna paliwa, umieszczona przy pompie wtryskowej, samej tylko tej pompy chyba nie da się odsłuchać. Jeśli nigdy się nie wyświetla kontrolka to sprawdź zarówkę pod tą kontrolką, świece mogą fizycznie nie działać jeśli jest uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego bądź temp. płynu jest większqa od 10•C....
Problem nieaktualny. Okazało się, że winny były brudne łapy elektromechanika, który kombinował wcześniej z podgrzewaniem świec żarowych.
Witam. Okazało się, że wszystkiemu winien był sterownik silnika. Wymieniłem go i wszystko jest ok. Pozdrawiam.
czyli może być chwilowy brak zasilanilania sterownika?
A jaki błąd zgłasza sterownik silnik w momencie gdy kontrolka świec mruga?
Wymień sobie lampy tam są Ledy i się żegnają z tobą Tylko nie dodałem że jak włączę środki ringów to one świeca poprawnie i wtedy gasną tylko same zewnętrzna ledy w ringu z prawej strony.
Sterownik świec żarowych w tym modelu ma logike,jest na procesorku (motorolka)
Moze byc wiele przyczyn, zrob diagnostyke bledow w sterowniku.
Czyli mam wsadzić tam bespiecznik, spróbuję ale to pewnie nic nie da o jest tam wejście ale nie ma wyjścia a od czego jest bespiecznik F27 skoro nie mam grzania przedniej szyby?ale ty mówisz o VW CC ja również widziałem skrzynki że miejsce 27 jest puste a w 28 jest wsadzony bespiecznik ale to był Passat cc 2008/2012
Witam, Proszę o pomoc. Brak Iskry. Zmieniałem silnik w Passacie b3 z 2.0E na 1.8 monowtrysk. Przed wymianą obydwa silniki odpalały. Przełożyłem silnik wraz z wiązką i sterownikiem. Kostki idące do bezpieczników/przekaźników wpiąłem w te same miejsca, Cewka ok. Silnik 1.8 pochodzi z samochodu vw passat Gt, natomist 2.0 z Cl. Gt. miał autoalarm, czy może...
Witam "enjoypoznan'' znalazłeś przyczynę braku grzania świec ? Mam podobny a może nawet ten sam problem Passat B5 AJM 2000r.Dodam że świece żarowe nowe i sprawne, czujnik temperatury wody sprawny,bezpieczniki i przekaźnik w obudowie sterownika silnika sprawne, po odłączeniu kostki od czujnika temperatury wody kontrolka zapala się na dłużej lecz świece...
Dzięki ale to z kąd idzie i gdzie to wiem, chodzi mi bardziej o to "na pewno", bo jak tam jest tylko tranzystor a nie jakiś specjalizowany układ wykonawczy to nie ma problemu poradze sobie z naprawą a chce sie tego dowiedzieć zanim rozkleje sterownik.
Od strny kierowcy pod deską między wyłącznikiem świateł iwylotem powietrza może być centralka moduł sterownik który za takie zeczy odpowiada w zalezności od typu spróbuj sprawdzić powodzenia
moze byc uszkodzony czujnik temperatury silnika (czujnik temperatury do sterownika swiec zarowych)lub przerwa na przewodzie od czujnika do sterownika swiec zarowych
Cyba kolega Procekkk się pomylił z silnikiem 1Z bo w 1Y niema ecu. W twoim aucie steruje świecami zwykły przekaźnik grzania świec. Zamieszczam potrzebne schematy od passata 88-96. Wycinek schematu dotyczący silników diesla 1,6 powinien się pokrtywą z twoim silnikiem.
Proponował bym poparwić luty w sterowniku,latem miałem też zabawę z passatem.Objawy takie same,brak kontroli świec,po poprawieniu zimnych lutów auto ożyło.
Szkoda że inwestowałeś w starą instalację opartą na sterowniku 038 906 018. W 99 roku w Passacie i A6 z silnikiem AVG montowano sterowniki 038 906 012. Wiązka nie do dostania ,ale możesz zastosować z G4 A3 Seata itd. Sterownik 038 906 012 kupujesz nawet od SDI za 30pln . Plusy takie że EEprom i Flash wgrywasz przez ODB np. tuning. Minus sterownik nie...
Recorder wspomniał o webascie, jest taka możliwośc ale musi być tzw mokre które wpina się w obieg płynu. Zagrzeje i środek i silnik ale jest jeden problem - "cena". Nowe to wydatek 3000 do 3800 zł w zależności od sterownika. Używane nio tak minimum 600 od 1600 zł zależy od stanu. Ja mam zamontowane w mazdzie suche, dmucha ciepłym powietrzem do środka,...
Jeśli nie zapowietrzony to sterownik na stół będzie wiadomo
jaki masz kod w sterowniku silnika ?
Ale kontrolki po odpaleniu samochodu nie gasną tylko świecą się cały czas. Nie działa esp i abs.
Masz brak komunikacji sterownika silnika z licznikiem. Może nie było grzebane z licznikiem a ze sterownikiem silnika. Trzeba zobaczyć przewody CAN pomiędzy ECU a licznikiem. Opis wtyczek masz tutaj - niby Passat ale pasuje bez problemu. http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-19... Skoro masz takie błędy to pewnie immo wyłączone w...
Podałem Ci zasilanie na kostce przy przekazniku, (w tej skrzynce bezpiecznik 10 i 28 ),jak prawidłowe to może być uszkodzony sterownik silnika.W kostce przekaznika są dwa zasilania (+) ,masa ,cztery przewody do świec i dwa przewody do sterownika silnika.Kostka powinna być 31 pinowa.Sprawdz zasilanie w tej kostce .Czujnik temp. nie powinien powodować...
Jaką temperature "widzi" sterownik silnika na jednym i drugim czujniku?
Czy ktoś pomoże z webastem dw50 ???? Zacznę od początku kupiłem passat b5 miał spaloną wtyczkę zasilania webasta z wejściem również zamówiłem niby 100% sprawne webasto okazało się, że świeca żarowa próbowała przez sekundę rozgrzać, po czym było widać po lekkim dymku, ale czerwona się nie robiła podeslam świece podmieniałem, webasto zwróciłem zamówiłem...
Kurde, w tym aucie roi się od różnych drobnych usterek. Skoro przygasają światła to jakiś problem z ładowaniem albo włącza się duży odbiornik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to zacierający się alternator. Dużym odbiornikiem są świece żarowe i pompa od ABS. Częsty problem to uszkodzenie sterownika od świec lub brak styku z czujnikiem temp. To powoduje,że...
Jak świeci kontrolka świec to znaczy że są błędy w sterowniku. Musisz podjechać na komputer i sprawdzić. POZDRAWIAM
A ten moduł komfortu wymieniłeś? Wiesz, że tam małeś problem z wodą. Co do tej usterki-zobacz na wielozłącze łączące sterownik silnika z wiązką przednią, tam masz korozję.
Jakie masz ciśnienie w cylindrach. Sprawdż czujnik temp. jaką temp. pokazuje na zimnym do sterownika.
Z innymi sterownikami komunikacja jest? Centralny zamek działa, lampka w podsufitce działa poprawnie, kopertówki w drzwiach świecą?
Przyczyną jest oczywiście brak zasilania sterownika silnika więc skoro wyeliminowałeś przekaźnik (w celu sprawdzenia, że działa sprawnie najlepiej jest w jego miejsce zastosować zworki pomiędzy pinami 87 a 30 i jeśli dalej kontrolka świec się nie zapali to oznacza, że faktycznie przekaźnik jest sprawny) to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić instalację...
Wykonać pełny skan wszystkich sterowników w samochodzie oraz zwrócić uwagę czy zapala się i gaśnie kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu - przynajmniej wyeliminuje się lub też potwierdzi brak zasilania sterownika silnika.
Przekaźnik 109 do czyszczenia i lutowania/wymiany, sterownik alarmu do przelutowania na dzień dobry.
Przepraszam, że tak późno odpowiadam. Okazało się że sterownik był uszkodzony sprzętowo i auto chodziło w trybie awaryjnym. Wymieniłem na inny sterownik i wszystko działała normalnie do dziś. Pozdrawiam
Przed flaschowaniem błędy były? wentylator ma sterownik w sobie. Zobacz czy jest wysterowywany czy sam się uruchamia. Co do świecy to sprawdź we wtyczce przekaźnika czy jest uszkodzona.
Witam panowie podpinam się pod temat . W moim przypadku Passat 1Z podgrzewacz nie działa, sprawdziłem świece,przekażnik,bezpiecznik,czujnik temperatury silnika,ładawanie alternatora. Na podszybiu jest przekażnik z przeżroczystą klapką, który nie dostaje sterowania /-/ ze sterownika . Dodam, że przewody sprawdzone i połączenie z ECU jest, co może być...
Uszkodzony okazał się sterownik silnika, w wolnym czasie postaram się go naprawić - będzie na zapas...
Niebieski czujnik podaje sygnał dla sterownika silnika i nie ma nic wspólnego ze światłami stop. Czujnik czarny dobrze wyregulowany? (dotyka pedału gdy ten jest w pozycji spoczynku) Zobacz czy po odpięciu czujnika na obydwu jego przewodach jest +12V (względem masy). Czy światła stop świecą też na wyłączonym zapłonie (czujnik wpięty) ?
A taki zestaw. Sterownik LPGtech 224 reduktor KME wtryski Barakuda cena też 2600 I co sądzicie o świecach irydowych Denso i przewodach Beru (poleca gazownik), cena świec ok. 40 zł. sztuka.
Błąd 1 - ECU nie widziało czujnika temperatury silnika - ten co wymieniałeś na nim oring. Może włączyłeś zapłon na odpiętym czujniku. 2 - sterownik silnika nie widzi kontrolki od świec żarowych. 3 - sterownik silnika zarejestrował odpalenie poduszek powietrznych. Żaden błąd nie ma nic wspólnego z klimą.
Sprawdz przekaznik od sterownika silnika mogą w nim być popękane luty i stąd ten problem że raz jest dobrze a raz nie.
Tą żarówką sprawdzaj tylko masy i zasilania sterownika oraz zasilanie przekaźnika, sterowanie przekaźnika nie więcej niż 200mA. Sprawdź wtyczki pod sterownikiem, te w otworze puszki.
Witam. Może być kilka problemów. Począwszy od uszkodzonego czujnika "stop" Problemy z wtryskiwaczem/wtryskiwaczami. Pompa wysokiego ciśnienia - to bym tu obstawiał. Czujnik obrotów wałka rozrządu Sterownik turbosprężarki Zapchany filtr paliwa też opcja godna sprawdzenia Awaria czujnika podciśnienia Ale podpięcie pod komputer to podstawa szukania. Pozdrawiam.
Witam.Mam problem otóż po włożeniu kluczyka do stacyjki,kontrolki się zapalają,rygiel jest słychać a auto martwe.Sprawdzałem czy jest napięcie na tym małym przewodzie od rozrusznika,po wcisnieciu kluczyka.Brak jest.I teraz moje pytanie,czy mogę tylko wymienić sama stacyjkę?Czy muszę kupować ,cały komplet,rygiel,stacyjka,i sterownik silnika.Eoguke od...
Mechanik z zapowietrzaniem się silnika powinien się jakoś uwinąć. Odnośnie testu świec żarowych, to najpierw sprawdź sprawność świec. Do tego celu użyj "mocniejszej" żarówki np. 12 V/21 W lub reflektorowej 55 W, ale zasilanie podłącz wprost z akumulatora do żarówki a drugi koniec przewodu do każdej ze świec. Jeśli dotknięcie przewodu spowoduje zapalenie...
Witam, Mam problem z moim passacikiem,pisze nietypowy bo po sprawdzeniu ukladu zachowuje sie inaczej niz opisano w podobnych tematach. Problem zaczal sie od tego ze pewnwgo dnia stopil mi sie bezpiecznik od swiec zarowych i spalil przy okazji swoje opakowanie. Sprawdzalem wiele rzeczy i oto co udalo mi sie ustalic. 1.Przekaznik na pewno jest ok, 2.na...
Polonez 15 pewnie ma rację. Masz komunikację ze sterownikiem silnika? Kontrolka świec zaświeca się na chwilę po przekręceniu kluczyka. Przecież widzisz, że w zegarach czysto.
to B3 z 91 roku tam nie ma sterownika silnika. w TDI to też zaczynam od stopu. a tu tylko problem z instalacja świec żarowych.
Świece nie powinny grzać w temperaturach powyżej 5°C, kontrolkę zapala sterownik silnika i nie tylko żeby informować że należy poczekać aż się świece zagrzeją ale też o wykryciu usterki (miga). 99% przypadków że kontrolka nie świeci i silnik nie odpala to uszkodzenie przekaźnika 109, brak zasilania sterownika.
Jedz na diagnostykę i można zrobić test kontrolki. Możesz też na przykład wywołać błąd w sterowniku i kontrolka powinna zapalić się (np. odłączyć przepływomierz) tylko, że błąd bez wykasowania jakiś czas będzie w sterowniku ale nie będzie to miało wpływu na pracę silnika.
W serwisie jeszcze robią aktualizacje sterownika w sprawie tych świec. Z tego co rozumiem to nowe ceramiczne świece potrafią miec przerwe i sterownik ich nie widzi ale jeśli poda sie prąd to ona normalnie grzeje ale błąd wywala sporadyczny ale jest. Natomiast jak masz stały to może świeca padła one sa bardzo delikatne 7v i jak upadnie to już nie działa...
mam podstawki i gdy kładę ori kości jest tak samo,kontrolka od świec nie świeci wcześniej też nie świeciła.kostki sterownika u góry to H po lewej L po prawej.
Zdejmij kabel z czujnika temperatury sterujący sterownikiem świec żarowych i ciesz się świeczkami zawsze. Jedyny mankament tej "naprawy" to to że na czuja trzeba pilnować czasu grzania.
Jeśli jest to usterka elektryczna to wykaże to diagnoza komputeroiwa w dobrym warsztacie elektromechanmicznym. Ale jeśli zapala sie kontrolka od silnika to napewno w sterowniku zapisany jest jakiś błąd. Stawiam na recyrkulacje spalin lub przepływomież masowy.
W aucie wymieniono przewody, cewkę, sterownik wcześniej, wtryski lały pb więc również olej i nadal brak iskry, pali na trzy gary. Pomocy!
Prawdopodobnie sterownik przestaje "widzieć" pedał gazu, ale to sprawdzisz odczytując błędy z pamięci. Winowajcą jest najczęściej kostka połączeniowa przy pedale
Poziomowanie to poziomowanie, jak świecą za nisko to podkręć je na stacji, jak "wypoziomujesz" sterownikiem to ucieknie Ci zakres regulacji a nie o to chodzi.
ten temat z linku już czytałam, niestety niczego to nie zmienia. W aucie wymienione zostały wcześniej wtryskiwacze, teraz filtr paliwa, pompa wysokiego ciśnienia, czujnik ciśnienia na listwie i zawór regulujący ciśnienie na listwie, auto ładnie się zbiera, ale w pewnym momencie zapala sprężynkę świec i wchodzi w tryb awaryjny. Błąd P0087, Nie wiem jak...
Dzis znowu troche walczyliśmy z bratem. Kolejność świec dobra. Zastanawia mnie sterownik , po odłaczeniu aku niby lepiej jednak to nie to samo co inne , chyba w sobote wywale katalizator moze to jednak jego wina.
Panowie, a może spotkał sie ktos moze z takim przypadkiem. Próbuje się połączyć z Passat 2008r abs,silnik 2.0tdi,oraz elaktryczny hamulec postojowy. Przy próbie połączenia powinny na przemian swiecić ledy zielone i niebieskie. U mnie niesty nie nie świecą na przemian , tylko świecą niebieskie na stałe i jest brak połączenia z tymi sterownikami Przy...
Nadal nic. Dziś odłączyłem akumulator na dwie godziny , po podłączeniu nadal lampki świecą, jazda testowa też nic nie dała , wygląda to na coś poważnego i co teraz? czy to możliwe że interfejs lub program może uszkodzić sterownik?
Na początek spawdź świece żarowe. Nie -przed odpaleniem podłącz koputer i zobacz jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika.Ten czujnik temperatury chyba jakiś kiepski.
passat świeca świeca passat schemat świeca passat
wymiana matrycy aparat renault megane instrukcja obsługi macbook zalany
Klimatyzacja w mieszkaniu a infradźwięki - wpływ i źródła BOSCH GBH 18V-28 CF Professional - wyłącza się mimo pełnej baterii