Cylinder zostaw w spokoju. Dziura w tłoku od nieudolnego blokowania wału (nie wiem czy to Twoja robota czy dałeś komuś aby zepsuł ach szkoda gadać). Koło zamachowe w zasadzie powinno być wymienione choć piła będzie chodziła (brak wyważenia może przyśpieszać zużycie łożysk itp.). Nie wiem po co rozebrałeś gaźnik. Uszczelniacze i tłok tylko oryginał jeżeli...
Dziwne to, albo świeca nie jest dokręcona, alb wkręcona krzywo. Chyba, że paliwo wycieka w innym miejscu, a tutaj je widać. Tak czy inaczej, jak jest na gwarancji, to oddaj do serwisu.
7.5-10 bara. Powyżej 10 rewelacja. Poniżej 7.5 remont nadciąga wielkimi krokami, sam pierścień potrafi zdziałać cuda czasami, nawet bez zmiany tłoka.
Znajdź sobie w tabeli.
Spróbuj dać trochę paliwa bezpośrednio do cylindra, jeżeli odpali to problem w gaźniku. Co z kompresją, odkręć tłumik zobacz w jakim stanie jest tłok i cylinder.
Cały komplet się da zamienić.
Cylinder, tłok, wał, łożyska, to jest nieopłacalne, chyba że założysz jakieś tanie badziewne zamienniki. Zamiennika wału raczej nie znajdziesz. Moim zdaniem szkoda kasy i nerwów.
Łapie fałszywe powietrze.
Jak ustawiałeś cewkę do koła magnesowego na zwykłą kartkę papieru, która jest bardzo cienka to może być cewka trochę za blisko. Ustaw na wizytówkę. Odległość twoim zdaniem powoduje brak iskry? Zapewniam Cię, ze nie.
To pół zbiornika powinno być na docieranie. Znów można wymienić cylinder, tłok, pierścienie lub sprawdzić świecę zapłonową.
Gdy piła nie będzie chciała normalnie odpalić, wlej troszkę paliwa do cylindra i spróbuj uruchomić silnik. Jeżeli odpali, to masz problem z zasilaniem w paliwo ( gaźnik, wężyk paliwowy, filtr paliwa, itd.) Odkręć tłumik i sprawdź, w jakim stanie są pierścienie i cylinder.
Pokaż jakieś zdjęcie co to za piła (albo napisz co to za model) bo z tego co napisaleś nic nie wynika. Już chyba wiem co to za piła, jest to chińczyk nie żaden Stihl. Górny przewód to podciśnienie (musi iść do skrzyni korbowej - okolice dolnej części cylindra).
Wydaje Ci się. Tłok nie ma zagłębienia na komorę spalania, tylko wypukłość. Denko tłoka jest dodatkowo toczone do połowy na płasko. Taki wymysł konstruktora, musi być dopasowany z kształtem komory spalania w cylindrze.
Zgadzam się że szkoda wkładać jakiegoś chinola za 100 zł. Z tego co wiem to Stihl nie produkuje sam cylindrów czy tłoków tylko zaopatruje się u takich producentów jak: MAHLE, KOLBEN SCHMIDTi ostatnio GILARDONI (Italy), którzy dodatkowo nabijają logo STIHL. W związku z powyższym czy ktoś wie gdzie mogę kupić cylinder + resztę cześci jednego z w/w producentów...
Wykręć świecę, ustaw tłok w dolnym położeniu i napchaj sznurka do cylindra.
Po jednej próbie i ponownym odpadnięciu, ostatecznie nawierciłem i wykonałem gwinty w cylindrze.
Do sprawdzenia ciśnienie może elementy z chin.
A przewód impulsowy jest na pewno założony? Tzn nie tylko na cylinder, ale też drugi koniec?
Przyczyn może być wiele ale na początek sprawdź filtr paliwa jeżeli jest ok to wyczyść gaznik bo to on jest najprawdopodobniej przyczyną.
Ten sam problem dotyczy MS 181 i MS 211 to bliźniacze konstrukcje - wiem bo prowadzę serwis STIHL. Ustawienia fabryczne gaźnika tzn? W tych modelach często do wymiany jest zestaw tłoka pompy w gaźniku. Wiąże się to z rozebraniem osi gaźnika i wymycia kanału w którym pracuje. Ogólnie same części tzn. membrany + tłoczek kosztują połowę gaźnika. Jak kolega...
A gaźnik dlaczego był wymieniany w ogóle? Sprawdziłeś czy gniazdo simeringu nie jest wyrobione w misce i karterze cylindra?
Witam, kupiłem używaną pilarkę Stihl 170 MS. Zauważyłem że nie ma uszczelki gaźnika tylko nie wiem gdzie ją mam umieścić, od strony cylindra czy filtra.
Ta dyskusja niema sensu, nie jesteś w stanie zrobić tego samemu. Nawet jeżeli uda się wymienić prowadnicę, to pozostaje frezowanie gniazda, do tego potrzebne jest specjalistyczne narzędzie. Zapytaj w porządnym serwisie Stihl-a czy się tego podejmą, jeżeli nie, to pozostaje kupić nowy cylinder.
Przyczyn może być wiele a teraz można tylko gdybać. Może to być nawet nadmierny luz na tłoku w cylindrze. Tak silnik będzie trzymać kompresje. Tłok z za dużym luzem może się klinować i cylindrze i zacierać w miejscach podparcia. Dlatego np. w wysilonych silnikach 2T motocyklów krosowych trzeba często wymieniać tłoki jeśli nie chce się uszkodzić cylindra...
Zdjęcia na pewno pomogą. Osobiście, podejrzewam początki przytarcia cylindra lub zakleszczony pierścień. Zdejm tłumik i sprawdź tłok i cylinder.
Takie objawy przy niskich i wysokich obrotach wskazują na brak odpowietrzania zbiornika paliwa. Musiałbyś zrobić test polegający na odkręceniu korka wlewu paliwa podczas pracy pilarki, tak aby ciśnienie się wyrównało. Jak obroty biegu jałowego spadną, a obroty odcinki także spadną, to tutaj będzie problem. Być może zaworek odpowietrznika nie jest całkowicie...
Cylinder chyba jest uksyte kawałek i przez to rysuje tłok tak mi sie wydaje. Jak zdemontować ten cylinder i wyjąć tłok? Musze skąbinować nowy wkrętak bo moj nie przechodzi przez dziurki od cylindra.
Jak cylinder aluminiowy to tak rozbierzesz to zobaczysz.
Do sprawdzenia gaźnik (membrany, regulacja) filtr powietrza, czy jest iskra gdy nie da się jej zapalić i dobrze by było zdjąć tłumik i zaglądnąć do cylindra.
Niestety nie pasuje. Pozdrawiam
Witam . Przymierzam się do naprawy piły Stihl . Czy zakładał ktoś zamiennik cylindra ,tłoka z firm Everest, GP, Gopart czy jakiś nikasil . Warte to coś ? Z tego co wiem to nie są chińskie zamienniki a może macie sami coś do polecenia w przedziale do 350 zł ? Proszę o opinie osób tych którzy montowali te zamienniki i mają doświadczenie z nimi
Do karteru czy cylindra???
Chodzi ci do gaźnika ? Tak czy tam gdzieś nie ciągnie powietrze ci do cylindra?
Nie jest powiedziane, ze wał na pewno dokona żywota, zależy w jakim jest stanie. Jeżeli ma luz na łożysku korbowodu, to będzie się to tłukło aż się rozleci. Jaki cylinder zamierzasz kupić? Zamienniki to tylko Tecomec lub Meteor.
Witam, To kółeczko to napęd pompki oleju , co do montażu to przede wszystkim czystość, pierścienie uszczelniające zakładamy na posmarowany wał olejem jak też i łożyska oraz tłok , część prowadzącą i cylinder. Płaszczyzny styku skrzyni korbowej i cylindra muszą być czyste bez oleju posmarowane pastą uszczelniającą.
Chyba żartujesz. Wytrzyma tyle samo co kupiona. Pod cylinder nie trzeba nie wiadomo czego.
Regulacja gaźnika powinna trochę poprawić pracę ale wygląda na klasyczny przypadek zużytego tłoka pierścieni i cylindra.
Trzeba zdjąć cylinder i sprawdzić jego stan, Daj zdjęcia tłoka i wnętrza cylindra.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy można w miejsce zatartego tłoka kosy stihl fs350 wstawić kompletny cylinder od kosy fs 450 . Znalazłem w sklepie, że dany cylinder pasuje do modeli 350, 450, 480 .Czy to prawda?
Czy ktoś ma wiedzę nt. zamienników cylindrów do pił Stihla, w moim przypadku 025. Mam nowy komplet tłoka Meteor, cylinder do wymiany, ale ceny oryginałów wysokie 600/700 zł i sprzedawane w komplecie z tłokiem. Ciekawy jestem zamienników ich jakości, chińskie wyroby niekoniecznie muszą być złej jakości. Przykładem dobrego produktu jest np. silnik LONCIN...
To logiczne, że w tulei. Czy dużo trzeba ścisnąć żeby pierścień w tulej wszedł. Bo spotkałem się z pierścieniami co praktycznie wogóle nie rozprężały w cylindrze.
Jeżeli zastała założona jakaś tania podróba tłoka, to jest to możliwe. Odkręć tłumik i zobacz czy nie widać jakichś śladów przytarcia, w cylindrze lub na tłoku.
Wlej troszkę paliwa, bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić.
Witam, Jeśli chce wymienić uszczelniacze w Stihl MS170 to muszę zdejmować cylinder i odkręcać miskę ? czy wystarczy zdjąć sprzęgło i koło rozruchowe i wymienić czy będzie w ten sposób dostęp i możliwość wymiany ?
jeżeli pierścień nie jest zapieczony czy za tak słabą kompresję może odpowiadać porysowany tłok bądź cylinder lub jeszcze coś innego np uszczelniacze wału ?
Moze to być wina gaźnika, na przykład zacinająca się przepustnica, trzeba rozebrać i wyczyścić cały gaźnik. Szczelność połączenia gaźnika z cylindrem.
Próbowałeś regulacji gaźnika, przerwa pomiedzy cewką zapłonową kołem magnesowym powinna być 0.2-0.5 mm. Jak wymieniałeś uszczelniacze patrzyłeś jak wygląda cylinder- tłok.
A połączenie gaźnika z cylindrem jest szczelne?
Sprawdź wężyk paliwowy. Poza tym jeśli rozbierałeś gaźnik to mimo iżnic tam nie zobaczyłeś to membramy , uszczelki do wymiany. Niewielki koszt. Sprawdź też szczelność łącznika gaznik-cylinder.
Osobiście kupiłbym części oryginalne. Tylko pamiętaj, że części zamienne chociaż oryginalne nie zawsze są identycznej jakości z tymi jakie były zamontowane w oryginalnym produkcie. Podam ci przykład. W kosach stihl fs85 oryginalnie były montowane cylindry pokryte nikasilem, a cylindry kupione jako cześć zamienna już nie są nim pokryte.
tak zalewała się ale problem został już rozwiązany stwierdzono zatarcie cylindra i tłoka
Dlatego ponieważ wymieniałeś cylinder i tłok, tak jak w poście kolega 1234 , przez pierwsze pięć litrów paliwa, potem już normalnie. O ile cylinder to oryginał.
Filtr paliwa, wężyk, membrany, łącznik gaźnika z cylindrem, zbyt nisko dźwigienka zaworu iglicowego i jeszcze kilka.
Pewnie masz skrzywiony wał.Ile lat ma ta kosa i w jakim terenie pracuje?Jeżeli już trochę czasu ją używasz,jest możliwość że pierścienie są zużyte,cylinder też trochę przytarty.Po rozgrzaniu rozszerza się cylinder i spada kompresja.Przy słabej kompresji zapomnij że zapali.Może pomyśl o nowym cylindrze?
Wymieniam w Stihl'u Ms 230 cylinder i tłok zakupiony na popularnym portalu aukcyjnym. Towar przyszedł, tłok identyczny, cylinder na wysokość też. Przystąpiłem do wymiany. Wszystko pięknie poskręcałem i przy montowaniu magneto okazało się że tłok dochodzi do samego końca cylindra i się blokuje. Po wymontowaniu całości okazało się że "CHIŃSKI ZAMIENNIK"...
Odpowietrznik dobrze działa,bo on ma właśnie za zadanie zasysać powietrze a nie wypuszczać paliwa dlatego nie zrobisz podciśnienia. Dodano po 51 Sprawdź sobie szczelność skrzyni korbowej czyli uszczelniaczy, połączenia gaźnik cylinder.
Przebiera na obrotach wolnych po nagrzaniu czy od razu po odpaleniu? Tłok i cylinder w jakim stanie?
Kompresja jest? Sprawdzałeś po wstrzyknięciu paliwa do cylindra czy zapali ? No i posprawdzaj ten cylinder oraz tłok.
Czy po wymianie muszę stosować inną mieszankę (dotarcie)? Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale jak ją kupowałem w 2011 roku, to chyba na dotarcie dawałem więcej oleju. Czy ktoś wie, w jakich latach Stihl stosował w MS 181 cylindry ze smutną minką, a w jakich latach stosował cylinder z uśmiechem? Bo któreś mają wadę fabryczną....(tak mi ktoś mówił jak...
Nie na gaźniku z innej chodzi tylko na gaźniku z tej niesprawnej inna piła chodzi dobrze. Sprawdź sobie kompresję. Króciec gaźnika/cylinder szczelny??
Tłok założyłeś prawidłowo, strzałką w stronę wydechu? W jakim stanie jest gładź cylindra?
Ile kosztuje sam oryginalny tłok nie wiem, ale oryginalny komplet (cylinder i tłok) to około 700 zł. Tak że oryginał tani nie będzie. Kup jakiś dobry zamiennik, szkoda kasy na oryginał do starego cylindra.
Takim sposobem to można iść i kupić nową piłę. Ja bym zrobił to tak: -sprawdzenie kompresji(wtedy ewentualna wymiana) -sprawdzenie szczelności uszczelniaczy(ewentualna wymiana) -lozyska możesz sprawdzić od biedy ręcznie czy się obraca bez zacięć itp i czy nie mają jakiegoś luzu. Sprawdzić czy nie jest zatkana nagarem(tłumik, okno wydechowe cylindra)...
Mam taki sam przypadek, piła chodziła, zgasła i nie odpala, sucha świeca, jak by paliwa nie dostawała. Pila była w nieogrzewanym garażu, -7 mrozu.
A jak wyglądały pierścienie?
Do sprawdzenia masz kilka rzeczy: - Czy benzyna jest świeża i czy mieszanka jest odpowiednia 25:1 - Czy sprzęgło odśrodkowe nie załącza za wcześnie przed wejściem silnika na wysokie obroty - Jeśli zamieniłeś miejscami wężyki biegnące z baku, to gaźnik działa na oparach benzyny zamiast na fazie ciekłej. W takim przypadku silnik będzie gasnął przy wysokich...
Cewka powinna być na wprost cylindra. Niestety dokładne wyprzedzenie musisz ustalić doświadczalnie. Ten zapłon jest raczej z kosiarki z silnikiem 4T.
Wężyk paliwowy może być nieszczelny i nie będzie z niego wycieku. W takim przypadku, paliwo schodzi z gaźnika i jest problem z jego zassaniem. Stąd kłopot z odpaleniem, kiedy już zassie ponownie paliwo, wtedy odpala bez problemu, do czasu kolejnego postoju. Dziesięć lat to sporo, nawet jeżeli mało w tym czasie pracowała. Sprawdź czy, przepustnica ssania...
Czym uszczelniłeś komorę korbową? Łącznik gumowy cylinder-gaźnik, do sprawdzenia.
Wymieniłem prawie wszystko oprócz cylindra i piła chodzi.
Jak był zapieczony tłok to silnik był zatarty pokaż zdjęcie jak wygląda gładź cylindra (w dobrej rozdzielczości), cylinder i tłok pewnie do wymiany.
Spróbuj wymienić świecę. Wlej troszkę paliwa bezpośrednio do cylindra i sprawdź czy odpala.
Oczywiście jest to zestaw i tak powinno się montować. Dla mnie nie ma problemu mogę wyciągnąć tłok i wrzucić na półkę ale odradzam. Cena wtedy zejdzie do 440 z wysyłką. To będzie cylinder + pierścienie.
Dziękuję, jeszcze mam wątpliwość czy oryginalną uszczelkę pod cylinder należy smarować dirko? pozdrawiam :)
Weź na logikę, skoro do gaźnika dochodzi, a do cylindra nie, no to co może być winne?
Gdy kosa zgaśnie, odkręć na chwilę zakrętkę zbiornika, jeżeli po tym zabiegu silnik odpali to znaczy ze jest niedrożne odpowietrzenie. Sprawdzałeś na innej świecy? Odkręć tłumik i sprawdź stan tłoka i pierścieni, możliwe że to zakleszczony pierścień lub przytarty cylinder..
Sam twierdzisz, że dałeś "popalić" pilarce, więc miała prawo ulec uszkodzeniom. Sprawdź, czy nie pękł wał (miałem taką w naprawie) i aby to sprawdzić przytrzymaj koło magnesowe a drugą ręką obracaj wewnętrzną częścią sprzęgła odśrodkowego. Zwróć też uwagę, czy jakieś "obce ciało" nie wpadło do pilarki i nie blokuje jej. Sprawdź mocowanie cewki WN i...
Czyli sugeruje Pan, że z cylindrem raczej wszystko w porządku?
Albo traci kompresję (zużyty cylinder )albo uszczelniacze na wale
Trochę nad tym myślałem i może coś z dopływem powietrza jest nie tak, bo skoro nie odpala bez tłumika, to pewnie musi pobrać powietrze przez wydech, a przecież przez wydech muszą być wydalane spaliny, czy może cylinder jest nieszczelny? Help.
Witam mam problem z piłą spalinową Stihl ms180 mianowicie pękł jeden pierścień a drugi jest dobry sprawdzałem go w cylindrze szczelinomierzem, czy mogę poskładac na jasnym pierścieniu i czy coś będzie się działo z piłą
Moim zdaniem, to problem z brakiem kompresji. Zdejm tłumik i sprawdź w jakim stanie jest cylinder, tłok i pierścienie.
Witam.Membrany mozesz wymienic poniewaz nie wygladaja najlepiej( szczególnie pompujaca) . Do sprawdzenia zawór iglicowy w gazniku i sitko. Sprawdz w jakim stanie jest cylinder,czy nie jest porysowany.
Do sprawdzenia przepustnica w gaźniku, ewentualnie jakaś nieszczelność na połączeniu gaźnik - cylinder, lub uszczelniaczach wału.
Gładź cylindra jest na pewno bez rys ?
Ale co padło? Może cylinder dobry? Trzeba rozebrać.
Wkręć śrubę do regulacji wolnych obrotów do końca ( lewy gwint ) następnie odkręć o jeden obrót i spróbuj odpalić piłę i spróbuj regulacji, minimalnie wykręcając śrubkę. Możliwe że zanieczyszczony jest gaźnik. Czyszczenie gaźnika, z tego modelu nie jest łatwe, czasami tylko myjka ultradźwiękowa pomaga. Jak wygląda sprawa z odpalaniem piły. Jeżeli są...
Witam. Moja pilarka Stihl 024, przestała palić. Po zdjęciu cylindra, okazało się: www.fotosik.pl/zdjecie/0ba85182174dfc54 www.fotosik.pl/zdjecie/eb21a2f9fc6f368c ... www.fotosik.pl/zdjecie/514bfab8e7d4911a ... mnie, cylinder jeszcze posłuży a do wymiany tłok. Cena oryginału 200 zł, Meteor 120zł, Aip 69zł. Jakie...
Pokaż zdjęcie bo nie chce mi się wierzyć, że od MS 181 nie pasuje. Literka C dotyczy wyposażenia. Jak wygląda cylinder ?
Po podaniu paliwa na cylinder odpaliła i zgasła. Wykręcę gaźnik i co sprawdzić dalej?
Witam. Posiadam pilarkę Stihl 018. Po wymianie cylindra, tłoka, uszczelniaczy i membran w gaźniku. Mam z nią problem, ponieważ muli pod obciążeniem. Nie da się ciąć ale za to na sucho chodzi idealnie. Wkręca się na obroty, trzyma wolne, nie gaśnie, ale gdy zaczynam ciąć muli. Jak myślicie co jej może być? Pozdrawiam i proszę o pomoc. :)
Witam, sprawdź na początek układ zasilania. Filtr paliwa,wężyki, gaźnik i membrany, połączenie gaźnika z cylindrem. Gaźnik dokładnie umyj, wykręcając śruby regulacyjne. Jeśli to nie pomoże sprawdź szczelność silnika, tłok i cylinder. Może być przegrzany łub przytarty silnik.
Filtr paliwa jest w zbiorniku, na końcu wężyka. Odkręć tłumik i zobacz w jakim stanie jest tłok i cylinder. Filtr powietrza trzeba wyczyścić. Wykręć minimalnie śrubę regulacyjną L.
Witam. Zdemontowalem wydech - nie ma do czego się przyczepić. Rozebrałem cały silnik. Cylinder, tlok, pierścień, uszczelniacze i łożyska wyglądają ok. Jutro pojadę i profilaktycznie wymienię pierścionek i uszczelniacze (oczywiście oryginalne). Zdam relacje co będzie dalej...
Nieszczelność, na połączeniu gaźnik cylinder lub w skrzyni korbowej. Gdy już zapali to, jak pracuje?
Na pewno nie jest to podróbka. Te starsze modele są lepsze niż nowe z oznaczeniem MS, ja bym brał tego 021. Stihl 021 to teraz MS210, coś tam zmieniono w cylindrze, podniesiono lekko moc, ale to już nie te same pilarki. stare były bardziej wytrzymałe i niezawodne.
Chińska kosa, wcześniej o niej pisałem o odpalaniu, ale ogarnąłem to. Natomiast silnik w tej kosie już trzeci raz się zatarł. Pierwszy raz załatwił ją sąsiad, pracowała na złej mieszance paliwa z olejem. Tłok aż stopiło. Cylinder i tłok wymieniony przez doświadczonego serwisanta, założony nóż, mieszanka podwójna dawka oleju Stihl różowego, popracowała...
Odkręć tłumik i sprawdź, w jakim stanie jest tłok i cylinder. Dlaczego, sadzisz że jest zatarta?
Witam serdecznie. No i niestety, doszło do najgorszego: mój silnik uległ zatarciu. Jechałem nawet nie szybko i w pewnym momencie było głośne i bardzo wyczuwalne „brzdęk”, tak jakby ktoś stuknął metalem o metal. Dolny pierścień pękł i zahaczył o krawędź okna w cylindrze wyrywając tą krawędź i powodując zatarcie. Najprawdopodobniej najpierw...
A w jakim stanie jest cylinder też porysowany zatarty? Da sie go uratować czy złom?
cylinder stihl cylinder zamiennik stihl cylinder stihl przytarty
mostki rozdzielni instalacja elektryczna motoroweru uszczelka miski
zamiast neostrady samsung tizen
Czy można użyć akumulatorów 1500mAh w baterii Milwaukee? Kontrolka świec żarowych nie świeci - przyczyny i diagnostyka