Z tego co piszesz stojan ma przerwę, Można to przewinąć ale oglądnął bym czy nie jest oberwany zaraz przy połączeniu z uzwojenie/kable kabel/konektor szczotka/kabel. Albo nowy stojan.
Natomist na drugim przewodzie zasilania stojanu a szczotkami jest przerwa. I tam właśnie szukaj usterki.
Znalazłem mechaniczną przerwę na stojanie, a stojan wygląda ładnie (nie na spalony), więc czy można tą przerwę połączyć, jeśli tak, to w jaki sposób? Połączyć można, jeśli jest jak. Tu nie ma gotowych odpowiedzi. Trzeba to dokładnie oglądnąć, podumać i czasami nawet przespać się wcześniej, zanim się zacznie działać. Zamieść dokładną fotografię.
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Kolega (at)abuhamza dostarczył mi sprawny stojan.
Tu gdzie mieszkam jest zasada 10-20-30. Co oznacza .010" przerwy miedzy cewka i stojanem, .020" przerwy na stykach aparatu zaplonowego ( jesli jest ) oraz .030"przerwy na swiecy. Co daje odpowiednio .25mm, .50mm i .75mm. Oczywiscie wartosci nie sa krytyczne. Metoda z wizytowka jest jak najbardziej uzyteczna i zadnych cudow przy wymianie cewki niema....
Wirnika nie sprawdzisz czy ma zwarcie jedynie pomiar na komutatorze powie czy niema przerwy. Stojan sprawdzisz też tylko czy niema przerwy.
Krups EA8908 - komunikat "Usterka w działaniu: Odłącz urządzeniena 20 sekund i ponownie podłącz Witam. Mam problem z ekspresem krups podczas uruchomienia pojawia się błąd (wysyłam zdjęcie) i nie działa . Znalazłem młynek uszkodzony bo na wtyczce co podłącza się do elektroniki była przerwa (szczotki dobre tylko stojan ma przerwę) więc zamówiłem nowy...
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Nie będzie problemu jak dosztukuję kawałek takiego samego drucika? Nie będzie, tylko trzeba zaizolować miejsce lutowania i zabezpieczyć tak aby wirnik nie wciągnął tego drutu.
Te 30 Ohm to jest tacho i jego nie ruszaj. Podajesz że masz oporność 4,1 a brakuje jeszcze jednej oporności. Jest wirnik i stojan , coś ma przerwę. Może stojan, ma bezpiecznik termiczny i on zadziałał. To trzeba szukać.
ale stojan był spuchnięty, niekiedy po około milimetr przerwy między klatkami No tak je rozdyma, korozja pomiędzy poszczególnymi blachami. Czasami tak, że potrafi nawet wyrwać śrubę spajającą obie połówki alternatora.
witam mam tak problem z jawa 250 była nie kompletna prądnica motor ma plus na masę i założyłem stojan od jawy 250 tyle ze 1973 i ładowania nie ma szczotki są jak nowe czyżby wirnik po interesuje mnie jaka oporność powinien mieć stojan i jakie przerwy na regulatorze
Zmierz rezystancje między na wyjściu stojana. Wyeliminujesz przerwę w cewkach.
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Mam 28 magnesów 50x25x12 N38H które kupiłem do amerykanki może można by je wykorzystać, wyfrezować rowki w wirniku i zagłębić magnesy ale wtedy byłyby bez skosu i nie wiem jak zagłębienie magnesu wpływa na sprawność prądnicy. Można je wykorzystać, pod warunkiem że znajdziesz odpowiedni stojan - średnica i ilość cewek, bo magnesy muszą się zmieścić....
Tak wiem. Zauważyłem to na prostym przykładzie gdy wirnik nie chciał się do stojana zmieścić. Dobrałem taki wirnik i taki stojan aby przerwa była jak naj mniejsza. W sumie to spotkałem się na pewno z trzema typami alternatorów jak nie z czteroma w polonezach i to tylko w tych z silnikami krajowymi. Teraz próbuję odpalić alternator na którym jest przykręcany...
sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana pomogło jak ręką odjął
ale drucik nie wchodzi w oczko przy jednym połączeniu z klamrą, jest za krótki i napięty . Czy mogę odwinąć jeden raz naokoło i przyciąć wprowadzić ponownie z zapasem ? Tak, możesz. To jest przewód od uzwojenia stojana, nic mu nie będzie jak straci jeden zwój, tym bardziej z zewnątrz. Tylko oskrob z lakieru ten drucik w miejscu styku przed przylutowaniem...
No to możesz jeszcze sprawdzić gdzie jest przerwa - stojan, wirnik czy szczotki, pomimo "wyglądu". Zobacz czy obrócenie lekko wirnika, a następnie włączenie do zasilania nie sprawi że silnik się uruchomi.
Temat jest dosyć szeroki ale i wnioski są jednoznaczne dlatego porównując konstrukcje alternatorów są prawie identyczne a jednak są zasadnicze różnice. I tutaj każdy szczegół ma swoje znaczenie a w szczególności sposób uzwojenia stojana, przerwy pomiędzy wirnikiem a stojanem oraz materiałów użytych do samej produkcji.P
Stojan może mieć przerwę najczęściej upala się przy wsuwce aby to sprawdzić musisz go wyjąć na zewnątrz. Dodano po 20 Uszkodzony może być jeszcze uchwyt szczotek pierścień który się obraca nie przekazuje prądu gdyż ścieżka wewnątrz jest upalona lub zabrudzona.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Przezwajanie klasycznych silników to w sumie prosta manualna robota, stosunkowo łatwa przy użyciu odpowiedniego "kopyta" i ręcznej nawijarki. W przypadku silników BLDC o nieco odwróconej konstrukcji względem klasycznego silnika, nie da się "wsypać" przygotowanych uzwojeń do stojana. W oryginale, automaty nawijają to już na stojan. Ręcznie jest to bardzo...
Witam po dlugiej przerwie , wiec tak zmieniony zostal stojan , lozyska na wirniku na nowe plus nowy amortyzator gumowy ( on jest na tylnym lozysku wirnika ) , niestety tak wyglada zabawa z elektronarzedziami niby sie da ale czy poprostu warto sie bawic z jednej strony tak bo czlowiek sie uczy gdzie zrobil blad z drugiej strony schodzi na to duzo czasu...
Jeżeli chodzi o klejenie magnesów to ja kleiłem zwykłym poxipol-em. Palce całe od kleju itp. Magnesy nie za duże 20x10x5 n50, ale siłę swą mają. Wirnik 70 długości i średnicy 60mm. No i po przyklejeniu nie chciał mi się zmieścić w stojan więc na tokarkę do drewna i na szlifierkę kątową listek i do dzieła. Żaden magnes mi nie odpadł i po dziś dzień żaden...
Wirnik się jednak wolno z przerwami, wszystko poprzekładałem i stojan się zepsuł. Muszę zamówić nowy. Będę szukał oryginału.
Ze zdjęć wynika że magnes nie był wykręcony, cewka ok, więc pomierz oporność na szczotkach i na dwóch pozostałych wyprowadzeniach. Jeśli nie ma oporności na nich czyli przerwa to zrób fotkę stojana od strony z której są wyprowadzone przewody, tam jest w stojanie termik zabezpieczający sinik , to on jest otwarty więc odetnij końcówki przy nim i zmostkuj...
Witam Na początek jak we wcześniejszym poście, organoleptycznie, szczotki, komutator, czy nie poprzypalane lamelki, nie ma jakichś dziurek na bandażu, czoła uzwojenia stojana, później pod napięcie, kręcić i obserwować komutator, ma delikatnie najwyżej mrowić, jak się zacznie ogień okrężny zatrzymać, demontaż, wirnik na "brzęczyk" sprawdzić na zwarcie...
Finał był taki ze guma w obudowie na której spoczywało łożysko od wirnika była wytarta (niewiadoma od czego się wytarła) i wirnik ocierał o stojan i się przegrzewala po chwili. Dodatkowo przerwa na na komutatorze powodowała iskrzenie nadmierne. Dwa tygodnie później padł wirnik od tego .
czyli wychodzi, że miałem rację, kolega wmazek nie zrozumiał tematu, ja mam na brązowym i niebieskim przerwę czyli pozostaje przezwoić stojan i przy okazji wirnik by pozbyć się aluminium, koledzy jaki jest mniej więcej koszt przezwojenia tego bo zupełnie się nie orientuję
Myślałem nad wymianą tych 10 magnesów na 20 na przemian i zachować mniejsze przerwy miedzy nimi. Zastanawia mnie to czy coś pomoże. Zwiększy to częstotliwość ale nie zwiększy napięcia. Jeśli już to można próbować przezwoić stojan na większą liczbę zwojów.
Jeżeli przewód zasilający i wyłącznik sprawny, sprawdź przełącznik obrotów prawo-lewo, następnie cewki stojana. Bywa że jest przerwa na jednej z dwóch cewek stojana, lub wypalone styki przełącznika lewych-prawych obrotów.
tulejki są nowe zero luzu tylko jes zwiększona przerwa między stojanem a wirnikiem o 1.5 mm ale nle nie jestem pewien czy nie styka on od strony szczotek o stojan Dodano po 1 sorki o 0.5 mm o co chodzi ci z rozlutowanym
Mam jedno pytanie . Znalazłem obudowę szlifierki Celma PRAs 175 z zamontowanym stojanem. Ze stojana wychodzą tylko dwa kabelki , pomiędzy nimi jest przerwa. Chciałbym zapytać czy dobrze sprawdzam ten stojan mierząc rezystancję miedzy kabelkami , a szczotkotrzymaczami. W takim przepadku rezystancja jest około 4-5 omów zarówno na jednym jak i drugim ....
Może przerwa między wirnikiem, a stojanem nie jest idealnie równa, ale jest na tyle duża, że na sucho nie obciera wcale. To wygląda tak jakby się zwierał stojan z wirnikiem jak daje napięcie
Omomierzem wirnik lub stojan można sprawdzić TYLKO na przerwę (nie na zwarcie). Do łożysk trzeba się jeszcze zaopatrzyć w prasę. Zdjąć można ściągaczem (z odklejaczem) ale zakładając łożyska młotkiem ryzykujesz przesunięcie pakietu i uszkodzenie wirnika. Radzę zanieść silnik do serwisu (np elektronarzędzi)
ale woda leci z ciśnieniem jak z pod prysznica Nie powinno intensywnie lać. Jeśli tak leje, to niestety może świadczyć o wytartych (uszkodzonych/zużytych) łożyskach w pompie. Wtedy to tłuczenie się pompy może być wynikiem stukania (ocierania) wirnika silnika o membranę stojanu. W takiej sytuacji pompa do wymiany. Ile lat ta pompa tam już jest? Na czas...
Nie ma tam układu, tylko dwa ślizgacze.(rolka do zwijania przewodu) U mnie raz się urwał przewód od takiego ślizgacza. Odłącz silnik i przemierz ciągłość omomierzem. Może moduł jest sprawny? Dodano po 45 https://www.google.pl/search?q=odkurzacz...
Jaką masz wiedzę o samochodowych alternatorach? Wiesz jak działają i jak są zbudowane? Może być padnięta któraś a diod wzbudzenia lub w prostowniku głównym, mogą być zużyte pierścienie lub skorodowany stojan lub wirnik który robi przerwę luz zwarcie. Oddaj komuś kto się na tym zna lub kup używkę sprawną i podmień.
(at)iskrownik , jeżeli dobrze pamiętam, wirnik jednoklatkowy silnika trójfazowego badało się, zasilając stojan bardzo obniżonym napięciem i obracając wolno wirnik ręcznie. Wówczas na amperomierzach kolejnych faz w stojanie następowało wahnięcie wskazówki w przypadku przerw prętów, pierścieni zwierających. W przypadku dobrej klatki amperomierze nie...
Z tematu wyżej wynika że silnik powinien kręcić także przy zasilaniu przemiennym 230v lecz nic się wtedy nie dzieje. Sprawdź omomierzem rezystancję stojana i rezystancję między szczotkami (w róznych połozeniach wirnika - być może któreś uzwojenie stojana ma przerwę. Pamiętaj że to silnik szeregowy, połącz stojan z wirnikiem szeregowo.
Jeżeli na szczotkach jest napięcie a prąd nie płynie to oznacza, że w obwodzie jest dziura. Może to być zanieczyszczony szczotkotrzymacz lub zbyt gruba szczotka i, która nie przylega do komutatora - ( nadal brak fotki ) albo przerwa w stojanie, zwykle ułamuje się przewód przy samym wyprowadzeniu z cewek. Stojan i wirnik poprzez szczotki są połączone...
Całkiem źle - oporności czarny - siwy i brązowy - siwy obie powinny mieć w granicach 70 Ohm (u ciebie jedno ma ok 90 Ohm - powiedzmy dobrze), a czarny - brązowy - 2x więcej - 140-180 Ohm. Wygląda że masz przepalone jedno z uzwojeń (czarny - siwy). Upływy do obudowy (czyli do kabelka PE) też są - teoretycznie tam nie powinno być żadnej oporności tylko...
Witaj! Sprawdź omomierzem wirnik czy nie ma przerw na komutatorze,czy wirnik nie ma przebicia do rdzenia./Gdybyś miał dławik od starej świetlówki,wystarczy w rdzeniu wyciąć parę centymetrów rdzenia i w to miejsce przystawić Twój wyjęty wirnik na wycięty rdzeń na wirniku umieszczona blaszka przy uszkodzonym będzie skakać a przy dobrym będzie leżeć. Sprawdź...
Witam! Domyślam się, że tak jak piszesz, że masz napięcie na szczotkotrzymaczach - to sprawdzasz napięcie próbnikiem neonowym i to tak może się objawić jak brakuje połączenia na drugim "kabelku" z tego przewodu zasilającego, a Ty akurat masz "fazę" na "pierwszym kabelku" z przewodu zasilającego. Po odwróceniu wtyczki w gniazdku zasilającym prawdopodobnie...
Witam! Najlepiej chyba jak opiszę całe złącze silnika, wraz z kolorami kabelków (może to tajny kod dla wtajemniczonych) oraz gdzie dany kabelek idzie: 1. żółty - stojan 2. brązowy - stojan 3. zielony - stojan 4. biały - wirnik 5. niebieski - wirnik przerwa 6. czarny - stojan 7. czarny stojan 8. czerwony - prądniczka tachometryczna 9. czerwony - prądniczka...
Witam. ... napięcie dochodzi do szczotek ... ... natomiast w uzwojeniu stojana jest przerwany przewód ... Jedno drugiemu w zasadzie zaprzecza. To jest silnik szeregowy, i jedna szczotka jest przyłączona w szereg przez jedno uzwojenie "stojana", a druga przez drugie, więc musi być przerwa w obwodzie do jednej ze szczotek. Lutowanie punktowe nie wystarczy....
Teraz to mnie Kolega załamał ! Czy może Kolega pokazać zdjęcie wyświetlacza miernika pokazującego owo 0Ω ? zero Ω czyli pełne zwarcie : https://obrazki.elektroda.pl/4152850200_... prawie 0Ω bardzo mały opór w zasadzie zwarcie. https://obrazki.elektroda.pl/1806835000_... przerwa/ izolacja (to nie jest...
Tematyka "kaskad asynchronicznych" z silnikami asynchronicznymi pierścieniowymi , ma długą historię i bardzo dużą liczbę opracowań. Nie użyłeś w/w określenia w tytule, ale tematyka przez Ciebie poruszona w gruncie rzeczy dotyczy "kaskad asynchronicznych" (i pod tym hasłem kluczowym znajdziesz wiele opracowań). Proponuję Ci też zajrzeć np. tu: czy ktoś...
Witam. Brak napięcia w gniazku, przerwa na kablu zasilającym, przerwa na mikroprzełączniku misy, przerwa na warystorze, zużyte szczotki, przerwa na uzwojeniu stojana, przerwa na uzwojeniu wirnika,
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Wyniki pomiarów: a) międzu stykami UV, VW, WU: 0,4 Ohm b) między U, V, W, a obudową stojana: PRZERWA c)pierścienie wirnika: 4,3 Ohm d)pierścienie wirnika a stalowy korpus pierwszy - (+) 4,4 Ohm drógi - (-) 0,1 Ohm Prostownik został sprawdzony przy obiążeniu go żarówką. Instalacja poza stojanem i wirnikiem wydaje się być sprawna. Sprawidzłem ją przez...
Swieca będzie,a raczej powinna być jedna na kolektorze ssącym,do której jak piszesz doprowadzone jest paliwo.To że nie ładuje ,powodów może być wiele.Uszkodzony regulator ,zawieszone szczotki ,uszkodzone lub wytarte pierścienie ślizgowe,przerwa uzwojenia wirnika ,diody ,stojan ...i.t.p.
Ok. Nie wyraziłem się precyzyjnie. Nie pracowałem nią non stop przez 2 godziny. Tylko z przerwami. To nie pierwsza praca z nią i do tej pory ten efekt nie występował.
Silnik jest komutatorowy i szczotki należy sprawdzić możesz mieć uszkodzony wirnik przerwa na jednym z uzwojeń, stojan też należy sprawdzić. Omomierz do ręki i dokonaj pomiarów i będziemy się dalej zastanawiać.
takie iskrzenie jak na filmiku to objaw zerwanego drutu na wycinku komutatora (przerwa w uzwojeniu),może być to również zwarcie na jednej z cewek stojana,
Tylko sprawdź czy masz Wingo na 220 czy na 24V - w tych na 220V jeden przewód sieciowy do wspólnego, drugi na zmianę do kierunkowych i obserwować bieg siłownika. W tych na 24V konkretny zasilacz 24V (może być też dobrze naładowany akumulator 12V) i kable raz z jedną polaryzacją , raz z drugą. Jeśli siłownik - W 220V może paść wbudowany kondensator lub...
Witam! Na stronie 4 pokazywałem zdjecia stojana i wirnika było to prawie rok temu dopiero teraz udało mi się dokończyć budowę prądnicy 8 magnesów 45x15x5 równolegle do stojana i to był błąd bo troszkę ciężko rusza, 8 cewek po 65 zwoi drutem 0,60 połączonych szeregowo wszystko to na podstawie 24 żłobkowego silnika prawdopodobnie od frani, ale mocy nie...
Wygląda na przepalony wirnik. Mógł się przegrzać i dostać zwarć między zwojowych. często upalaja się przewody przy samym komutatorze. niestety w warunkach domowych raczej niewykonalne, bo wirnik należy wyważyć. Jaka to szlifierka? Czy jej remont będzie opłacalny? Mógł paś też stojan. Przegrzanie. Zwarcie międzyzwojowe. miernik przerwy wtedy nie wykaże.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Witam szanownych kolegów, mam wiertarkę udarową Makita hp2071, która przestała działać. Po zmierzeniu całości ewidentnie wychodzi przerwa w obwodzie stojana. Cały problem w tym, że na obudowie silnika jest zabudowany ... właściwie nie wiem co. Przychodzą do niego dwa przewody i wygląda na to, że jest wpięty w obwodzie stojana. Tak wpięty wskazywał by...
Witam - jeżeli cewka będzie miała przerwę ( brak ciągłości uzwojenia ) to tester odczyta to jako pojemność . Natomiast jak cewka będzie miała przebicie ( zwarcie między zwojami ) to tester pokaże nam tylko rezystancję .
Pisałem-to są dwa uzwojenia połączone z jednej strony,masz trzy kable z silnika.Miedzy każdym z nich musisz mieć pomiar na omomierzu. Jeśli pomiar jest tylko między dwoma kablami ,przerwa na uzwojeniach stojana silnika[być może termik]
tak jeśli to jest przerwa to oznacza uszkodzenie silnika zobacz od czego to jest szczotki stojan prądniczka
Witam, przeglądałem już kilka wiadomości na tym forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mam problem z rozrusznikiem a mianowicie nie kreci wcale. Próbowałem 2 rozruszniki i to samo. Czy jak podłączy się zasilanie z akumulatora bezpośrednio na rozrusznik i poda sie 12V na wylacznik elektromagnetyczny to rozrusznik powinien sie krecić??? Gdy...
W takim razie trzeba jeszcze raz posprawdzać, ale dokładnie. Stojan zdjąć, wykręć śrubkę 10 i sprawdzić uzwojenie stojana. Czy nie ma przerwy (oba uzwojenia powinny mieć przejście) i czy nie ma przebicia do obudowy stojana. Wirnik zaś trzeba dać na przyżąd do jego sprawdzania. Istnieje jeszcze taka możliwość, że gdy sprawdzałeś ją na akumulatorze podłączyłeś...
Temat zamykam, rozwinąłem wirnik i znalazłem sporo przerw i czarnych obszarów drutu, rozwijając stojan to samo, w wielu miejscach poprzepalany, silnik leci na złom. Dziękuję za sugestie.
Witam, poszukuję stojana do nożyc żywopłotu Black&Decker GT-501 Type1, opis na stojanie: "1005057. Oba uzwojenia stojana mają przerwę- widoczne ślady spawania między zwojami aż do przepalenia. Poszukuję oryginalnego stojana albo zamiennika. Poszukiwania w internecie nie dały rezultatu. Zamówiłem i zapłaciłem (97zł) w firmie Elektro Global, ale po dwóch...
Witam Co masz na myśli zwarcie. Wybija bezpieczniki ,nie idzie wcale ,mocno iskrzy na szczotkach ?. Co do wirnika weź miernik i sprawdź oporność wirnika.Pomiar robisz na dwóch działkach (lamelach)komutatora ,tak na okrągło po całym obwodzie.Jeżeli wcale nie idzie ,to zrób pomiar stojana (możliwa przerwa).
Część napędzano silnikiem dawno odłączyłem. Został tylko silnik z przedłużonym wałem na wpust. Był on sprawdzany na bicia i jest ok. W układzie chłodzenia nic się nie zmieniło. jest tylko standardowy wentylator z tyłu silnika chłodzący stojan. Może faktycznie problem jest z przerwą na klatce. Jak to można sprawdzić? Czy takie sprawy są naprawialne....
Objawy które opisałeś są typowe dla spalonego silnika. Konkretniej wystąpiło zwarcie na wirniku. Tych silników się naprawia, odkurzaczy zresztą też nie, ale jak sie uprzesz to silnik można kupić na aukcjach, na dzień dziesiejszy widzę za 64zł. Jeżeli szczotki nie są zawieszone w szczotkotrzymaczach i mają powyżej 1cm uznaje się, że są dobre i to nie...
uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika Z grubsza zasadę działania silnika znam, do tej pory jednak spotykałem się chyba z równoległym połączeniem uzwojeń stojana i wirnika, bo zasilanie szło bezpośrednio na szczotki. Tutaj jest inaczej. Wygląda na przerwę w jednym uzwojeniu stojana ale zastanawiam się jakiej natury jest ta...
(at)klamocik jak się stopi jak w piekarniku było 150st przez około 7 minut, i nic a nic się nie stopił i odkształcił. A podczas pracy będzie pracował chwilę i potem przerwa w cięciu. Ale sprawdzę jeszcze na 250st przez 5 minut.
Przerwa w jednym uzwojeniu lub urwany (upalony) kabel od tej sekcji uzwojenia. Stojan do wyjęcia i przezwajania (najprawdopodobniej).
Jeżeli to Bosch to częstą usterką jak już była ,to zwarcie lub przerwa głównej diody lub zwarcie stojanu do masy.Pozdr.
silnik jest pod spodem zdejmij tylną obudowę to zobaczysz kolo pasowe na bębnie połączone paskiem z kołem pasowym silnika to z mały kołem pasowym to silnik na nim złączka powinno być przejście 2 złączki to prądniczka 2 złączki to wirnik przez szczotki i tam może być przerwa(wyjechane szczotki)2 złączki stojan
Szlifierka nr1. Prawdopodobna przerwa lub węgiel na komutatorze, zwykłym multimetrem tego nie obadasz. Można to zmierzyć metodą techniczną, czyli podajesz małe napięcie ok 3VAC i mierzysz na poszczególnych działkach prąd, wszędzie ma być taki sam. Szlifierka nr2. Brak wyważenia, uszkodzony wentylator albo odprysło kawałek lakieru. Rozumiem że w tej...
Przyczyną zbyt dużego prądu pobieranego przez silnik mogą być zwarcia zarówno w uzwojeniu wirnika jak i stojana lub przerwa w uzwojeniu stojana (brak wzbudzenia, silnik nie rusza albo rusza z małym momentem i wchodzi na bardzo wysokie obroty). Może ten wyłącznik jest źle dobrany albo uszkodzony.
Witam, Przyczyn może być kilka, przerwa lub zwarcie na jednej z diod ,,dodatnich',,lub ',,ujemnych,, w obwodzie mostka prostowniczego stojana, przerwa lub zwarcie na jednej z diod w mostku prostowniczym w uzwojeniu wzbudzenia, wytarte szczotki.Ostatnio spotkałem się z przerwą na jednej z diod w mostku prostowniczym wzbudzenia. http://obrazki.elektroda.net/96_12310686...
Masz masz miernik to sprawdź obwód - od jednego końca wtyczki (cały czas podpięty przewód miernika) i przełącznik szlifierki oczywiście włączony do pracy. Po kolei: po przez wyłącznik, stojan, szczotkę i drugą szczotkę, stojan ,wyłącznik i drugi styk wtyczki, w miejscu gdzie brak przewodzenia szukaj przerwy
Mierząc omomierzem stwierdziłem ,że pomiędzy pinem gdzie dochodzi przewód z kondensatora a tym gdzie wychodzi przewód na stojan silnika nie ma "przejścia" czyli jest przerwa , poradźcie czy tak ma być , czy jednak ten regulator jest uszkodzony. Miernikiem tego regulatora nie sprawdzisz. Natomiast możesz nim sprawdzić ciągłość żył przewodu zasilającego...
Po krótkiej przerwie wróciłem do tematu w między czasie dałem stojan do przewinięcia. Wirnik sprawdzilem na tzw. brzęczku (wygląda na sprawny, nie ma przerw, ani zwarcia), ale maszyna ma nadal te same objawy (chodzi nierówno i się grzeje). Trochę w nią niestety zainwestowałem dlatego zależało by mi na uratowaniu jej. Nowe szczotki, nowy wirnik, stojan...
Omomierzem sprawdzisz stojan.. Jeśli będzie zwarcie międzyzwojowe będzie miał inne wskazania.. :) A zwykłym brzęczkiem jeśli będzie przerwa w uzwojeniu.. Ale w 90% zawsze leci wirnik..
Szczotki się nie zawiesiły? Uzwojenie stojana nie ma przerwy? Rzadko ale bywa, że wypalił się styk uzwojenia wirnika z działką komutatora i jeżeli akurat wirnik ustawi się na szczotkach w tym miejscu to nie ruszy. trzeba lekko obrócić wirnik i wtedy włączyć . potem trzeba zlokalizować usterkę i zlutować.
Kolego Topolski Mirosław jakby była przerwa na stojanie to maszynka nie ruszy. Może wskażesz mi gdzie pisałem o przerwie na stojanie? Czytając post włóż trochę wysiłku a jeśli czegoś nie wiesz to spytaj a nie twórz z wyobrażni. Sprawdzenie stojana według Ciebie to polega tylko na wykryciu przerwy?
To znaczy poziom paliwa ustawiłem tak że po zanurzeniu pływaka poziom paliwa jest równo z jego górną blaszką. W instrukcji piszą żeby ustawić tłok w GMP a następnie przerwę na 0.4mm czyli stojan magneta mam ustawić tak by największe rozwarcie było w GMP bo jak inaczej ? więc jeśli tak to poco cofać tłok o 1.5mm i sprawdzać szczelinę, a w razie złego...
(...) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana. Hmmm, przerwa w uzwojeniu stojana w silniku szeregowym powoduje totalny zgon maszyny a nie iskrzenie ;)
Dzięki za odpowiedź. Przerwa na uzwojeniu stojana niestety...
Czyli monitor mam dobrze ustawiony :) Stojan, a najlepiej cały silnik należy oddać do zakładu zajmującego się przezwajaniem (nie przewijaniem- bo przewija się niemowlę) silników. Tam naprawią/wymienią również wyłącznik odśrodkowy i udzielą gwarancji na wykonaną usługę. Na zdjęciu widoczne jeszcze jedno uszkodzenie o którym wcześniej wspomniałem- karol3...
Sprawdź po jakiejś chwili po pobraniu wody czy uzwojenie i stojan pompy robi się ciepły , jeśli tak to jest tak jak pisze kolega Trull , zablokowana pompa lub uszkodzony kondensator rozruchu pompy , jeśli nie to pompa nie dostaje napięcia lub przerwa uzwojenia stojana. Oczywiście w czasie sprawdzania temperatury uzwojeń pompy wyciągnij wtyczkę zasilającą...
Witam mam problem związany z ogrzewaniem w samochodzi a mianowicie chodzi tu o wentylator z ogrzewania miałem na nim 3 biegi lecz spaliło mi sie uzwojenie na stojanie znalazłem troszkę większy silniczek z innego wentylatora i zabrałem z niego stojan a wirnik włożyłem z tamtego starego ponieważ był dobry jednakże między stojanem a wirnikiem jest dość...
Witam Przewinąć można , raczej nie powinno być problemów. Czy uzwojenie jest przepalone ? na zdjęciach raczej nie widać aby uzwojenie było spalone. Może jest tylko gdzieś przerwa w ciągłości uzwojeń. Sprawdź też czy uzwojenie nie posiada bezpiecznika termicznego.
Szukaj czegoś rozlutowanego czyli przerwy w obwodzie, także stojana, może w kablu zasilającym jest przerwa, szczotki się zacinają, wyczyść komutator, jak mieszcz to może wyłącznik zapaćkany i nie łączy, omomierz z pikaczem w ręce i szukaj, jak silnik pracuje a nie kręci to szukaj w trybach... jest trochę tego...
Wygląda na to, że wirnik ma przerwę (oderwany przewód od lamelki komutatora) i jak się ustawi w stosunku do szczotki, to ruszy, albo nie.
Całość sprawdzisz najprościej, najszybciej i najpewniej taką metodą. Odłącz przewody od silnika i w ich miejsce podłącz żarówkę, jak świeci, wszystko od strony zasilania jest ok, jak nie znaczy że tam trzeba szukać usterki. Silnik powinien mieć "przejście" w miejscu gdzie podłącza sie do niego przewody. Jego brak może sygnalizować zawieszenie lub zużycie...
TE 12 to stary model , wirniki są przezwajane w Polsce a takich firm jest wiele co to robią naprawdę dobrze i nie musi być to koniecznie do hilti . Jeśli wirnik sie obraca a zatrzymuje w jakimś tam miejscu to ma przerwę uzwojenia , obcieranie o stojan raczej go nie zatrzyma . Proponuje odpuścić sobie naprawę tej maszyny lub szukać innej ze sprawnym...
TUR-2 jest silnikiem szeregowym. Stojan i wirnik są połączone szeregowo. Kondensator jest elementem przeciwzakłóceniowym i nie odgrywa większej roli przy pracy silnika (chyba, że ma zwarcie). Aby wykonać pełną "sekcję zwłok" należy silnik rozkręcić i sprawdzić osobno na przejście uzwojenie stojana i wirnik. Jeżeli na złączu silnika prowadzącego do stopy...
Moim zdaniem wirnik do wymiany. Jedno lub dwa uzwojenia mają przerwę co uwidacznia się "staniem" wirnika.
Wymontuj stojan z cewkami. Zdejmij przerywacz. Sprawdź czy ośka przerywacza nie rusza się ...Ma być mocno i prostopadle umocowana w korpusie. Złóż ponownie, ustaw zapłon. Przerwa na stykach ok. 0.5mm. http://obrazki.elektroda.pl/3332020500_1...
przerwa komutator stojan stm32 przerwa przerwa przewody stojan
halogenowy transformator volvo silnika kamera zoneminder
stacja pogodowa auriol stacja pogodowa auriol
Wózek widłowy odpala, ale nie jedzie i brak hydrauliki - diagnostyka i przyczyny Jak sprawdzić temperaturę silnika w Renault Trafic 2020?