Obrócić stojan rozrusznika ( obudowę ) o 180 stopni
Stojan różni się uzwojeniem wirowania czy jak to tak się zwie. Pytanie z innej beczki, ostatnio robiąc rozrusznik R11 zauważyłem iż założony jest szczotko trzymacz od R10 i szczotki ładnie przypiłowane aby weszły (są węższe). Czy w takiej konfiguracji rozrusznik nie będzie wolniej kręcił bo przy węższej szczotce jest inny rozkład napięcia na wirniku?...
Główne, jak wyjaśnił kolega wcześniej działanie uzwojeń.By założyć plecionkę na automat , może być konieczne rozkręcenie rozrusznika .Gdy stojan nieznacznie odsuniesz od gliwicki rozrusznika ,będzie możliwe założenie plecionki na śrubę automatu.Zwróć uwagę by szczotki nie spadły z komutatora wirnika.
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Ty sobie doczytaj, bo napisałeś takiego bzdeta że aż miło. Swoją drogą to moderatorzy powinni dbać o poziom (i tak żenująco niski) tego subforum.
Popraw wszystkie punkty masy oraz plusy muszą być nie zaśniedziałe dobrze wyczyszczone podokręcane styki przy rozruszniku oraz masa musi być przykręcona i wolna od korozji zaśniedziałe styki konektorowe powodują wsponiane przygaszanie świateł ;zła masa także .Sprawdź połączenia zaraz za akumulatorem połączenie konektorowe plusy przewody jak wspomniał...
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
No to żeście mi doradzili to co znaczy że mam w kilku letnim autku rozrusznik z audi z przed dwudziest lat? To VALEO i w środku w stojanie są 4 magnesy zamiast uzwojenia! Dodano po 3 ps. właśnie odezwał się do mnie gość i dał namiary gdzie można kupić same magnesy lub stojany i wiele innych części silników, rozruszników alternatorów nie trzeba od razu...
80zl
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Nieco na pewno ograniczyła, ale czy do wartości bezpiecznej dla konkretnego akumulatora? Rezystancja przewodów, to troszkę inna bajka niż obciążenie indukcyjne (stojan i wirnik rozrusznika). Ale faktycznie, jak sobie autor tematu sprawdzi, to si.ę dowie ;-)
Niema sensu naprawa teraz mozna niedrogo kupic caly stojan.
Tak jak myślałem ,części musisz szukać pod nazwą ; -stojan rozrusznika -bieżnia przekładni planetarnej
Witam.A jak był sprawdzany na "sucho",gdzie podłączałeś zasilanie ? Bezpośrednio na stojan czy poprzez automat?
trzeba wymienić szczotki , tulejki i zobaczyć w jakim stanie jest przewód między cewkš a stojanem rozrusznika - u mnie pomogło
Mialem doczynienia kiedys z podobnym problemem i byl winny konkretnie stojan rozrusznika mial zwarcie i pobieral bardzo duzo pradu ze nie wytrzymywaly wszystkie przekazniki i elektrowlacznik a nawet hebel zespawalo...
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
kolego blacha jeśli miałeś już podobny problem z odpaleniem to proponowałbym zajrzeć do rozrusznika. ta pogoda i te błoto i śnieg tez mogą być przyczyna. miałem podobne objawy ale w golfie. demontaż i rozłożenie rozrusznika na części pomogło. miedzy stojanem a wirnikiem "brudno" .plus wilgoć u mnie było przyczyna nawet rozładowywania akumulatora.
A jak były teraz mrozy to wgl było trzeba pukać w niego żeby ruszył. Najbardziej prawdopodobne to jakieś uszkodzenie bendiksu. Zacina się, jego styki nie łączą itp. historie. Druga sprawa to może już rozrusznik ma wyrobione tulejki i jego wirnik się "wiesza", ociera o stojan.
Koledzy stosowali żywicę a niektórzy klej do okładzin hamulcowych, który jest odporny na temperaturę.
Witam. Mam pytanko odnosnie stojana rozrusznika w golfie3. Rozebralem wyczyscilem powymienialem co trzeba, a tak mi sie wydawalo bo nie dziala... Stojan ma uszkodzone 2 magnesy. jednego nie ma polowy a drugiego okolo jednej trzeciej. Czy to moze byc przyczyna ze nie bedzie krecil?
Dzisiaj odebrałem swojego punciaka od mechanika, miałem takie same objawy tzn. raz palił pięknie innym razem nie miał siły przekręcić wału. Przyczyna uszkodzony stojan rozrusznika, a że mam motor 188A400 to cięzko było dostać rozrusznik Denso, ale jest już zamontowany i kropek pali jak nowy... Też obstawiałem aku, przewody WN , a tu taka pierdoła można...
Nie, ma pewne zdarte szczotki w rozruszniku. Jak to rozrusznik Valeo i przebieg ok 150 tys to na 100% szczotki Dla upewnienia sie mozesz lekko stuknac mlotkiem w tyl rozrusznika (LEKKO ZAZNACZAM) -ale w zadnym razie w stojan !!!!!!!!!! Rozrusznik zakreci to go wyciagaj P
Rozrusznik zmontowany czy mierzysz sam stojan?
Ok to znaczy co mam teraz zrobić nie bardzo wiem co to jest stojan nie znam sie na rozrusznikach jak mam go odwrotnie założyć. ? Dodano po 4 Juz wiem jak wygląda stojan to znaczy założę go odwrotnie. Dzięki za info
http://www.draaitauto.pl/porady---dynast...
A rozruszniki Magneti/Denso? Aluminiowe uzwojenia stojanu. I do tego bezpośrednio zgrzane szczotki. Powodzenia w wymianie ;)
A ja widziałem takiego magika, który przekręcił stojan rozrusznika o 180 stopni . Rozrusznik kręcił w druga stronę więc zamienił minus z plusem, na obudowie. Indukcja raczej nie wchodzi w grę. Sprawdź rozrusznik może w nim dochodzi do jakiegoś zwarcia w momencie włączenia. Najlepiej pociągnij masę do niego, za pomocą kabla, bezpośrednio z akumulatora.
Kolego, liczy się praktyka, nie teorie. W tych marelli nigdy wirnik albo stojan nie dostawal dziwnego przebicia na masę, no chyba że był cały czarny, ale nie potrzeba było do tego przyrządów. Tak śmierdział, że sie go wynosiło na zewnątrz i wietrzyło warsztat. Trzeba tez sprawdzic czy nie skorodowana nakrętka łącząca elektromagnes ze stojanem.
Mogą być zatarte tulejki-łożyska w dodatku wirnik może być zaklinowany poprzez opiłki stojana . Więc rozrusznika jak nie rozbierzesz tak się nie dowiesz w czym problem, a tu można wyliczać: -Stojan -Wirnik -Szczotki, komutator -Tuleje, łożyska -Automat Przy okazji sprawdzisz wieniec i bendiks
a czy kolega sprawdzał czy masa jest dobra? czasami zdarza sie ze masa nie łaczy zbyt dobrze od rozrusznika i słabo kręci. sa dwa wyjscia A) mozna dac nowy kabel masowy B) oczyscic krawędzie w stojanie rozrusznika, krawedzie dekielka gdzie alczy sie z stojanem i to samo zrobić z głowiczką
Witam. Moim zdaniem należy się dokładnie przyjrzeć rozrusznikowi. Dobrze umyć (spirytusem) stojan, sprawdzić stan uzwojeń i izolacji. Mam nadzieję, że pasek klinowy jest odpowiednio naciągnięty. W długo eksploatowanych pojazdach koła pasowe też się zużywają, a to też nie poprawia ładowania. Pozdrawiam.
Komutator. Stojan to dwie cewki wewnątrz obudowy rozrusznika. Wirnik to ten, co się kręci i napędza silnik. Jest jeszcze tzw. bendix - kółko zębate sprzęgające rozrusznik z kołem zmachowym i włącznik rozrusznika, czyli elektromagnes, który podaje napięcie z akumulatora do stojana i szczotek oraz popycha kółko zębate do koła zamachowego. Solidna konstrukcja...
Oczywiście że nie do wana, tam sterowanie jest na 230v tak jak w DTR, a trafo będzie pomocny np przy sprawdzaniu wirników/stojanów od rozrusznika na przebicie gdzie sprawdza się to żarówką na 230V
Najbliżej do Szcześniaka do Płońska - regeneracja rozrusznika. Nie ma prawa wirnik ocierać o stojan.
Witam. Jak wygląda sprawa luzu na wirniku? W skrajnym przypadku wirnik potrafi zacierać sie o stojan . Wyjmij rozrusznik i sprawdź.Odpalenie w ten sposób to krótka droga do spalenia uzwojeń stojana , z tego również powodu prawdopodobnie padł również elekrowłącznik - cewka- ze względu na duży pobór prądu. Pozdrawiam.
nie chodzilo mi o wymiane tulejek na lozyska tylko wytoczenie dodatkowego walu o duzo wiekszej srednicy (ok 25-30mm) z wlasnym lozyskowaniem - jakies potezne lozysko z duzymi kulkami - bedzie trzymac tez osiowo z otworem wewnatrz do ktorego wbijesz/wkleisz wal rozrusznika-oslonka trzymajaca tuleje od strony zebatki oraz sama zebatka bendiksu sa do usuniecia...
Ciężkie odpalanie się udało zrobić ;) winny był jednak rozrusznik- problemem był cały stojan wraz z szczotko-trzymaczem ( rozrusznik chińczyk) . części zostały wymienione na nowe 250 zł, alternatywą był nowy rozrusznik za 500. wcześniej palił : bllllllaaaaa bllllllaaaaa bllllllaaaaa a teraz pali blablablablabla :D
Jak magnesy będą nieprawidłowo zamontowane to może w przeciwną stronę kręcić. A niby jak by miał to zrobić?? Nie ma w tym Valeo takiej mozliwości.Pasuje w jedno mijsce. No chyba żeby je odklejał i przyklejał z innego.Ale pisze że cały "stojan" wymienił.
Pożera aku to raz. Na pierwszym zdjęciu dziwnie ciemne uzwojenie z jednej strony, to dwa. Słabo kręci, ale startuje z każdej pozycji więc wirnik raczej dobry. Objawy pasują na stojan. Nie mam tego w ręku, ale stojan bym zweryfikował, czyli na części pierwsze.
Ej, źle! Zółte do akumulatora, czarne do stojanu rozrusznika.
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
Może tulejki w rozruszniku wyrobione i wirnik ociera o stojan.
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
Wystarczy obrócić o stojanem.
Typowe w rozrusznikach rodziny D6RA (małe Valeo) Niestety musisz kupić nowy stojan. Około 70zł.
Witam miałem ten sam problem. Przyczyną jest rozrusznik w mim przypadku były to odklejone magnesy od stojanu rozrusznika. po pewnym czasi problem znów powrócił i tym razem przyczyną był pęknięty szczotko-trzymacz. Dodano po 46 Witam miałem ten sam problem. Przyczyną jest rozrusznik w mim przypadku były to odklejone magnesy od stojanu rozrusznika. po...
pewnie masz do wymiany tuleje w rozruszniku i wirnik zapiera o stojan
Witam temat do zamknięcia Głównym winowajcą był szczotkotrzymacz (dałem nowy zamiennik) a właściwie zaruściały i upalony przewód szczotkotrzymacza Ale przy okazji wyczyściłem wszystkie styki przewodów masowych i (+) w instalacji, przeczyściłem, przesmarowałem bebechy rozrusznika, no i wymieniłem elektroprzełącznik na nowy bo mój już był fest zaruśiciały....
Co zrobić,nie da się obrócić rozrusznika o 180 stopni ponieważ nie pozwala na to rozstaw śrub. Pewnie da się obrócić sam stojan z magnesami.
Do sprawdzenia rozrusznik głównie tulejki łożyskowe na występowanie luzów. Po "rozkręceniu" rozrusznika może okazać się, że wirnik ocierał o stojan, powodując nadmierny przepływ prądu. Bez oględzin można tylko "wróżyć z fusów''.
Jeżeli przewody się nie grzeją , masa sprawdzona, to bym rozebrał rozrusznik. Gdy przez wieki nikt nic nie robił z rozrusznikiem, może wirnik ocierać o stojan , łatwe do sprawdzenia.
Witam. Co mogło się stać bo raczej obstawiam ten cały elektromagnes. Odłącz stojan od automatu (elektromagnesu) i sprawdź podłączając zasilanie bezpośrednio pod stojan.Jak rozrusznik działa to automat (elektromagnes) padł jak dalej zwarcie trzeba szukać dalej (stojan,szczotkotrzymacz,wirnik)
Może trzeba obrócić stojan, być może teraz rozrusznik się kręci w "lewą" stronę. Jak patrzysz na rozrusznik od strony wałka i podłączysz napięcie do niego powinien się obracać w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Jeżeli jest inaczej, należy rozkręcić go i obrócić stojan o 180 stopni.
Wybebesz rozrusznik wyciągnij stojan i sprawdź uzwojenie stojana na przebicie najlepiej żarówką na 220 V tak samo sprawdź szczotkotrzymacz i wirnik.A w ogóle jaki to rozrusznik R7 czy R11?w r11 regulacja luzu poosiowego masz podkładkami pod blaszaną pokrywką szczotkotrzymacza.
Rozruszniki spotyka się zarówno w układzie szeregowym - np. Fiat 126p, dwie cewki stojana, dwie szczotki, jak i szeregowo - bocznikowe - Polonez, cztery szczotki, cztery cewki uzwojenia stojana. pozdrawiam Rozrusznika z Poloneza czy Fiata 125p nie można nazwać silnikiem bocznikowo – szeregowym tylko z tego powodu że posiada dwa równoległe obwody;...
Między polami komutatora jest przewodzenie, ponieważ do nich są podłączone uzwojenia wirnika. Może występować zwarcie między zwojami, ale wtedy z reguły pozostają ślady wypalenia na niektórych polach komutatora. Nie znam tego rozrusznika, ponieważ nie naprawiam od lat motocykli. Jeżeli stojan posiada uzwojenia (a nie magnesy trwałe), to również trzeba...
Wiem, lecz chodzi tu o zwykły rozrusznik. Ale interesuje mnie rozrusznik szybki, ze stałymi magnesami, w którym zasilany jest tylko wirnik, a stojan nie ma uzwojeń.
za mocno skręcony ten rozrusznik i wirnik zasyfiony obejrzyj też stojan czy niema nigdzie przetarć
ktoś na głowicy z 126 zrobił inny rozrusznik.P Właśnie, stojan pasował od jakiegoś uno czy 127, ale cewki były nawinięte w przeciwnym kierunku. Ale musieli też przełożyc zębnik i wirnik, inaczej wolne koło by przepuszczało
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Takowego przewodu strikte nie ma gdyż masa jest realizowana poprzez instalację elektryczną z czym Ople mają problem, dlatego indywidualnie się takowy przewód lub dwa dokłada (silnik -karoseria) . Po prostu znajdujesz odpowiedni punkt mocowania np. ucho do podnoszenia sinika lub inny z śrubą M6,M8 dajesz podkładkę okuty przewód lub gotową plecionkę rodem...
Witam . Częstą usterką wirnika oprócz jego przebiciu na masę jest rozlutowanie uzwojeń z komutatorem .Szczątkowe ślady cyny na stojanie o tym świadczą,jak również przebarwienia poszczególnych lamel komutatora,również wskazują że wirnik może być uszkodzony.Do sprawdzenia stojan na przebicie na masę w sposób opisany przez kolegę Jaga134 (zachowana ostrożność...
Rozrusznik nie potrzebuje 3kW tylko tyle może oddać mocy na swoim wale a przekładnia zwiększa tylko moment obr, co do rozrusznika sprawdzić stojan i wirnik na przebicie ew włącznik na rozruszniku ma wypalone styki lub zanik napięcia na przewodach
Następny "elektryk " od siedmiu boleści. Jak robi alternatory to dokładnie wie za co odpowiadają wszystkie wyjścia i wejścia. Ależ to musi być gość, ma taką specjalizację "tylko rozruszniki i alternatory". Idę o duży zakład że dostaje trzy pytania z zasady działania i odchodzi z płaczem. Jak słyszę o takiej specjalizacji to zawsze mówię że jestem w...
Podziel się informacją o tym, co było robione w rozruszniku? Według prawa Murphy'ego psuje się to, przy czym grzebałeś. Bez tych tajnych informacji można zngadywać, że jest problem ze szczeotkami lub z wirnikiem lub ze stojanem. O, i cały rozrusznik jest podejrzany. Ale co tam można sprawdzić? Można sprawdzić czy szczotki lekko się przesuwają. Można...
Panowie jesyne co zostało z starego rozrusznika to stojan i głowiczka, potem zaniosłem rozrusznik do warsztatu który od iks lat naprawia rozruszniki i powiedzieli mi że wszystko, rozrusznik jest sprawny a jak słabo kręcił tak kręcił. Na dzień dzisiejszy mam cegi prądowe i w takim przypadku sprawdzę pobór prądu z starym i zupełnie nowym rozrusznikiem.
Czyli tak,aby zakończyć temat .Z rozrusznika od VW T3 wywaliłem stojan i wirnik o mocy 1700W i założyłem wirnik i stojan o mocy 2700W i do tego zestawu szczotkotrzymacz oryginalny z rozrusznika VW T3 dla zmiany polaryzacji.
Jeżeli możesz zrób zdjęcia tych przewodów , co masz wątpliwość że są oryginalne. Grzejący się przewód świadczy o słabym kontakcie(styku na połączeniu),lecz może być powodem zbyt dużego poboru prądu.Rozkręć rozrusznik zdejmij stojan i sprawdź czy nie ma śladów ocierania wirnika o niego ,tak samo można to zauważyć na wirniku .Wszelkie nawet małe ocieranie...
Padł mi rozrusznik, w rozruszniku wymieniono wirnik i szczotko trzymacze. Elektromagnes działa ale wirnik nie. Symulując układ jak w samochodzie pełnego rozruchu elektromagnes działa wirnik się nie kręci. Podpinając na krótko, żeby sam wirnik się kręcił brak reakcji i lekkie iskry przy przykładaniu przewodu do biegunu dodatniego akumulatora i topienie...
Najczęściej w taki przypadkach zawodzi połączenie rozrusznik-akumulator.Tam na elektromagnesie są nakrętki 8mm które mocują główny przewód prądowy,mają one ogromną tendencję do korodowania,a tym samym nie przewodzą prądu(izolują).Trzeba też skontrolować stan kabeloczka przewodu prądowaego,wyskrobać go dobrze z nalotów.Sprawdź też ten łącznik od elektromagnesu...
Weż kontrolkę na 12v. Sprawdż głównego plusa na rozruszniku jeśli jest to podepnij kontrolkę na masę silnika i biegun minusowy akumulatora niech ktoś przekręci stacyjkę w pozycję rozruch jak kontrolka zaświeci się to nie ma masy na silniku jeśli nie zaświeci się wygląda na to że uszkodzony jest rozrusznik szczotki wirnik stojan w zależności od rozrusznika...
Możliwe, że to wina rozrusznika, nie ma wystarczającej mocy (jakieś zwarcie, wirnik ociera o stojan, szczotki). Spróbuj odpalić podłączając rozrusznik bezpośrednio do akumulatora, ale obydwoma kablami, plus i minus.
Lolku, trochę racji ma Lucom, tam gniło połączenie stojana z wyprowadzeniem idącym do elektromagnesu, ale wtedy nie kłapał (bo nie działało uzwojenie wciągające) Naprawa trochę trudna, bo stojan zwojony jest aluminium, ale da się to przylutować.
Witam Stojan musisz połączyć do tych szczotkotrzymaczy odizolowanych ,to łatwo zobaczyć .
no to albo pobierany prąd w stanie spoczynku (przez noc rozładowuje aku do tego stopnia że już nie da rady) albo rozrusznik (bywa że wirnik ociera o stojan i wtedy rozrusznik nie rozwija swojej mocy i pobiera zabójcze ilości prądu) czytając wątek myślę o pobieranym prądzie bo napisałeś że po podłączeniu auta na szelki odpala bez problemu
Nie jestem specem od ciężarowych, wyjaśnij co to PLD (ECU?) i kl.50 Jeden z kabli przerwanych to czerwony plus idący od rozrusznika do kompa przy silniku, a drugi do czujnika luzu w skrzyni biegów. Podmieniałem mały przekaźnik na oryginalny, ale nie mam pewności, czy był sprawny, znalazłem go gdzieś na półce. Jutro podmienię jeszcze z jeżdżącego merca....
Witam w kilku postach jeden z kolegów użył stwierdzenia"Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika." Panewki są dobre dorabiałem na wymiar na tokarce z odpowiednim luzem i brąz B101.ALe nie rozumiem stwierdzenia "działa połowa rozrusznika".Przecież rozrusznik to silnik...
Nic nie puści jak jest dobrze zrobione a te rozruszniki to bajeczka do roboty. Najlepiej cewki odkręcić i wyjąc ze stojana.
Witam Mam avensis d4d 2,0 l 2004 r. Zaczął ciężko odpalać na ciepłym silniku ale na zimnym wydawało się normalnie. Zaczęło się to po wymianie kompletnego sprzęgła i rozrządu.Już wyjeżdżając od mechanika to zauważyłem,więc atakowałem go ,że coś źle zrobił ale twierdził ,że jest wszystko zrobił dobrze. Szukałem więc przyczyny w paliwie ale to też nie...
Ten rozrusznik nie bardzo da się sprawdzić "na stole" bo przednia tulejka jest w obudowie skrzyni biegów, wirnik będzie tarł o stojan
Ze schematu wynika że jest tam tylko jeden bezpiecznik - między akumulatorem i automatem rozrusznika a alternatorem. Jeśli w instalacji jest 12V to raczej nie jest wina alternatora, obstawiałbym akumulator lub właśnie automat rozrusznika.
Przecież widać, że jest to inny materiał niż walec stojana.
Wirnik jak jest rozlutowany widać gołym okiem na samym wirniku jak i po drobinkach cyny osadzonej na stojanie.Nie piszesz cy stojan sprawdzałeś.
wina ponownie leżała po stronie rozrusznika - pozrywane magnesy, popalone szczotki. Do tego przeczyściłem stojan, odpala teraz jeszcze lepiej niż wcześniej (przed awarią) Dzięki za pomoc
Dziękuję wszystkim za pomoc. Jak trafnie zauważyliście wina leżała w rozruszniku. Kończące się tulejki u uszkodzony jeden z magnesów stojana. Rozrusznik zregenerowany pali aż miło. Wszystkimi planującym samodzielna wymianę polecam melisę i muzykę relaksacyjna bo dostęp jest mówiąc bardzo delikatnie nieciekawy. Pozdrawiam.
Zdaje się, że opisy sytuacji są delikatnie mówiąc niedokładne. Jak mogą grzać się klemy jeśli połączenie przy elektromagnesie słabe? Ale żeby nie wdawać się w zbędne dyskusje niestety zasugeruję regenerację rozrusznika. Prawdopodobnie wirnik już ociera się o stojan i będzie tylko gorzej.
Mam rozrusznik oryginalny do silnika BRIGGS&STRATTON w mojej kosiarce SNAPER który podłączony do akumulatora 36Ah z wielkim trudem zakręca silnik, a przewody rozruchowe robią się gorące. Rozebrałem rozrusznik celem sprawdzenia stanu tulejek łożyskowych, czy wirnik nie ociera się o stojan. Stwierdziłem że, stan tulejek jest b.dobry, i nie widać najmniejszych...
72Ah wystarczy. I z 600A prąd rozruchowy. Stuknij rozrusznik delikatnie młotkiem i zobacz czy załapie. Stuknąć to ciebie powinni. Stukanie w rozrusznik kończy się tym, że pękają magnesy na stojanie.
Przyszedł czas na remont rozrusznika. Jest to rozrusznik firmy Valeo w Peugeocie 106, kupiony trzy lata temu w sklepie motoryzacyjnym. Po rozłożeniu go, okazało się że odklejone są dwa magnesy w stojanie. (pierwsze widzę klejony rozrusznik) Moje pytanie, czym przykleić te magnesy. Mnie wygląda że to klejone chyba lakierem. Proszę znawców o poradę. Czy...
Kolego, ty wiesz co ty piszesz? Pytam poważnie, bo w D6RA stojan nie jest uzwojony, to rozrusznik ze wzbudzeniem od magnesów trwałych.
Przyjechał wczoraj do mnie taksiarz z uszkodzonym rozrusznikiem (kompletny brak reakcji na rozruch). Rozrusznik to tradycyjny BOSCH na magnesach, bez główki. Rozrusznik był regenerowany trzy miesiące temu - nowe szczotki, bendiks, automat. Po wyjęciu i rozłożeniu na "czynniki pierwsze" okazało się że puściły luty od szczotek, oraz jeden z magnesów jest...
Zbyt niskie napięcie akumulatora. Stojan z cewkami czy magnesami stałymi ?
Na początek rozkręć rozrusznik i zobacz czy wirnik nie ociera o stojan lub od razu wymień wszystkie tulejki w rozruszniku jest ich chyba 5 sztuk i szczotki też daj nowe.
Quad 250 - Rozrusznik kręci z oporem.Proszę wymontować rozrusznik dokładnie go sprawdzić.1 czy łożyskowanie nie jest wypracowane jeśli tak to zregenerować.2 sprawdzić bendeks czy prawidłowo pracuje.Ma w jedną stronę blokować a w przeciwną kręcić się luźno.Przy wypracowanym łożyskowaniu wirnik może trzeć o stojan i to też może blokować. Po wymontowaniu...
musisz sprawdzic rozrusznik,najczęściej padają szczotki ale wymień też tulejki.Sprawdz też połączenie stojan-elektrowłącznik,często brak styku.
tylko, że ja nie chcę przerabiać całego rozrusznika starego typu na nowy. Potrzebuję tylko przełożyć stojan. Inne wyprowadzenie przewodu ze stojana mi nie przeszkadza bo rozrusznik nie jest zamontowany w samochodzie tylko w quadzie-samoróbce i poradzę sobie z tym. Chodzi mi tylko o rozmiary i parametry "elektryczne" czy się różnią pomiędzy ST a nowym?...
zużyty rozrusznik pobierać może nawet 300%więcej prądu, gdy dochodzi do tego gęsty olej po postoju to objawia się to wolnym "kreceniem" rozrusznika. wg mnie : -sprawdzić masę samochodu- tzn gruby przewód wychodzacy od jakiejś metalowej śruby silnika i łączący się z karoserią-ew. odkrecić i przeczyścić połaczenie papierem 800 lub pilnikiem -sprawdzić...
Nie mam szans na zdobycie lutownicy o tak dużej mocy. :( Na dodatek nie mam wprawy w lutowaniu tak dużych elementów, więc końcowy efekt może być kiepski. Chyba rozważę opcje kupna stojana, względnie całego rozrusznika na części. Na OLX za jakieś 100 PLN można kupić sprawny egzemplarz, więc nie jest to cena wygórowana, a przełożenie stojana to prosta...
ja mimo wszystko stawiam na przebicie w stojanie rozrusznika! POZDRAWIAM
części stojan rozrusznika sprawdzić stojan rozrusznika rozrusznika terkotanie
zasilanie manipulatorów integra kursor poruszanie wzmacniacz regulacja spoczynkowy
reset pralka samsung philips senseo
Sterowanie alternatorem Valeo TG15C135 - PWM i ECU Schemat sterowania alternatorem TG15C135 w Citroën C4 Picasso 1.6 HDi