Popraw wszystkie punkty masy oraz plusy muszą być nie zaśniedziałe dobrze wyczyszczone podokręcane styki przy rozruszniku oraz masa musi być przykręcona i wolna od korozji zaśniedziałe styki konektorowe powodują wsponiane przygaszanie świateł ;zła masa także .Sprawdź połączenia zaraz za akumulatorem połączenie konektorowe plusy przewody jak wspomniał...
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Witam. Mam 3 pytania. 1. Jak sprawdzić czy wirnik od rozrusznika i stojan oraz wirnik od alternatora są na 12 lub 24 v? 2. Jak przewinąć stojan i wirnik od alternatora i wirnik od rozrusznika z 12 na 24 v i z 24 na 12 v? 3. Po czym poznać, że wirnik od rozrusznika oraz wirnik i stojan od alternatora są na 12 i 24 v?
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Obrócić stojan rozrusznika ( obudowę ) o 180 stopni
Nieco na pewno ograniczyła, ale czy do wartości bezpiecznej dla konkretnego akumulatora? Rezystancja przewodów, to troszkę inna bajka niż obciążenie indukcyjne (stojan i wirnik rozrusznika). Ale faktycznie, jak sobie autor tematu sprawdzi, to si.ę dowie ;-)
a czy kolega sprawdzał czy masa jest dobra? czasami zdarza sie ze masa nie łaczy zbyt dobrze od rozrusznika i słabo kręci. sa dwa wyjscia A) mozna dac nowy kabel masowy B) oczyscic krawędzie w stojanie rozrusznika, krawedzie dekielka gdzie alczy sie z stojanem i to samo zrobić z głowiczką
Mogą być zatarte tulejki-łożyska w dodatku wirnik może być zaklinowany poprzez opiłki stojana . Więc rozrusznika jak nie rozbierzesz tak się nie dowiesz w czym problem, a tu można wyliczać: -Stojan -Wirnik -Szczotki, komutator -Tuleje, łożyska -Automat Przy okazji sprawdzisz wieniec i bendiks
Witam. Moim zdaniem należy się dokładnie przyjrzeć rozrusznikowi. Dobrze umyć (spirytusem) stojan, sprawdzić stan uzwojeń i izolacji. Mam nadzieję, że pasek klinowy jest odpowiednio naciągnięty. W długo eksploatowanych pojazdach koła pasowe też się zużywają, a to też nie poprawia ładowania. Pozdrawiam.
Witam . Częstą usterką wirnika oprócz jego przebiciu na masę jest rozlutowanie uzwojeń z komutatorem .Szczątkowe ślady cyny na stojanie o tym świadczą,jak również przebarwienia poszczególnych lamel komutatora,również wskazują że wirnik może być uszkodzony.Do sprawdzenia stojan na przebicie na masę w sposób opisany przez kolegę Jaga134 (zachowana ostrożność...
Koledzy stosowali żywicę a niektórzy klej do okładzin hamulcowych, który jest odporny na temperaturę.
Stojan różni się uzwojeniem wirowania czy jak to tak się zwie. Pytanie z innej beczki, ostatnio robiąc rozrusznik R11 zauważyłem iż założony jest szczotko trzymacz od R10 i szczotki ładnie przypiłowane aby weszły (są węższe). Czy w takiej konfiguracji rozrusznik nie będzie wolniej kręcił bo przy węższej szczotce jest inny rozkład napięcia na wirniku?...
Jeżeli przewody się nie grzeją , masa sprawdzona, to bym rozebrał rozrusznik. Gdy przez wieki nikt nic nie robił z rozrusznikiem, może wirnik ocierać o stojan , łatwe do sprawdzenia.
Rozrusznik nie potrzebuje 3kW tylko tyle może oddać mocy na swoim wale a przekładnia zwiększa tylko moment obr, co do rozrusznika sprawdzić stojan i wirnik na przebicie ew włącznik na rozruszniku ma wypalone styki lub zanik napięcia na przewodach
Witam. Co mogło się stać bo raczej obstawiam ten cały elektromagnes. Odłącz stojan od automatu (elektromagnesu) i sprawdź podłączając zasilanie bezpośrednio pod stojan.Jak rozrusznik działa to automat (elektromagnes) padł jak dalej zwarcie trzeba szukać dalej (stojan,szczotkotrzymacz,wirnik)
Wybebesz rozrusznik wyciągnij stojan i sprawdź uzwojenie stojana na przebicie najlepiej żarówką na 220 V tak samo sprawdź szczotkotrzymacz i wirnik.A w ogóle jaki to rozrusznik R7 czy R11?w r11 regulacja luzu poosiowego masz podkładkami pod blaszaną pokrywką szczotkotrzymacza.
OCZYWISCIE
Do sprawdzenia rozrusznik głównie tulejki łożyskowe na występowanie luzów. Po "rozkręceniu" rozrusznika może okazać się, że wirnik ocierał o stojan, powodując nadmierny przepływ prądu. Bez oględzin można tylko "wróżyć z fusów''.
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Dla niedoświadczonego naprawiacza to nie jest rozrusznik prosty w naprawie. Trza sprawdzić stojan na przebicie i wirnik także.Szczotkotrzymacz też jeśli dobrze pamiętam siedzi w jednej pozycji.
za mocno skręcony ten rozrusznik i wirnik zasyfiony obejrzyj też stojan czy niema nigdzie przetarć
Między polami komutatora jest przewodzenie, ponieważ do nich są podłączone uzwojenia wirnika. Może występować zwarcie między zwojami, ale wtedy z reguły pozostają ślady wypalenia na niektórych polach komutatora. Nie znam tego rozrusznika, ponieważ nie naprawiam od lat motocykli. Jeżeli stojan posiada uzwojenia (a nie magnesy trwałe), to również trzeba...
Podziel się informacją o tym, co było robione w rozruszniku? Według prawa Murphy'ego psuje się to, przy czym grzebałeś. Bez tych tajnych informacji można zngadywać, że jest problem ze szczeotkami lub z wirnikiem lub ze stojanem. O, i cały rozrusznik jest podejrzany. Ale co tam można sprawdzić? Można sprawdzić czy szczotki lekko się przesuwają. Można...
Główne, jak wyjaśnił kolega wcześniej działanie uzwojeń.By założyć plecionkę na automat , może być konieczne rozkręcenie rozrusznika .Gdy stojan nieznacznie odsuniesz od gliwicki rozrusznika ,będzie możliwe założenie plecionki na śrubę automatu.Zwróć uwagę by szczotki nie spadły z komutatora wirnika.
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
A ja widziałem takiego magika, który przekręcił stojan rozrusznika o 180 stopni . Rozrusznik kręcił w druga stronę więc zamienił minus z plusem, na obudowie. Indukcja raczej nie wchodzi w grę. Sprawdź rozrusznik może w nim dochodzi do jakiegoś zwarcia w momencie włączenia. Najlepiej pociągnij masę do niego, za pomocą kabla, bezpośrednio z akumulatora.
Quad 250 - Rozrusznik kręci z oporem.Proszę wymontować rozrusznik dokładnie go sprawdzić.1 czy łożyskowanie nie jest wypracowane jeśli tak to zregenerować.2 sprawdzić bendeks czy prawidłowo pracuje.Ma w jedną stronę blokować a w przeciwną kręcić się luźno.Przy wypracowanym łożyskowaniu wirnik może trzeć o stojan i to też może blokować. Po wymontowaniu...
Niema sensu naprawa teraz mozna niedrogo kupic caly stojan.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Jak trafnie zauważyliście wina leżała w rozruszniku. Kończące się tulejki u uszkodzony jeden z magnesów stojana. Rozrusznik zregenerowany pali aż miło. Wszystkimi planującym samodzielna wymianę polecam melisę i muzykę relaksacyjna bo dostęp jest mówiąc bardzo delikatnie nieciekawy. Pozdrawiam.
Jeżeli możesz zrób zdjęcia tych przewodów , co masz wątpliwość że są oryginalne. Grzejący się przewód świadczy o słabym kontakcie(styku na połączeniu),lecz może być powodem zbyt dużego poboru prądu.Rozkręć rozrusznik zdejmij stojan i sprawdź czy nie ma śladów ocierania wirnika o niego ,tak samo można to zauważyć na wirniku .Wszelkie nawet małe ocieranie...
Przecież widać, że jest to inny materiał niż walec stojana.
Ten rozrusznik nie bardzo da się sprawdzić "na stole" bo przednia tulejka jest w obudowie skrzyni biegów, wirnik będzie tarł o stojan
Padł mi rozrusznik, w rozruszniku wymieniono wirnik i szczotko trzymacze. Elektromagnes działa ale wirnik nie. Symulując układ jak w samochodzie pełnego rozruchu elektromagnes działa wirnik się nie kręci. Podpinając na krótko, żeby sam wirnik się kręcił brak reakcji i lekkie iskry przy przykładaniu przewodu do biegunu dodatniego akumulatora i topienie...
Do iskry to nie ma nic. Sprawdź stojan. Masz miernik ?
Witam Wyjmij rozrusznik z auta odkręc pokrywę tylną rozrusznika, a następnie wyjmij szczotki i stojan. Możesz teraz sprawdzić luz tulejek przedniej i tylnej. Zwróc szczególną uwagę na wirnik tego rozrusznika jeżeli będą widoczne ślady otarć powieszchni wirnika jak równierz stojana(można to zobaczyć patrząc pod światło do wnętrza stojana)wtedy będziesz...
WITAM! Sprawdż stojany.
80zl
Kolego gg55, w moim poscie nie chodziło mi o to, gdzie możesz znaleźć stojan rozrusznika z magnesami, lecz uświadomienie Koledze mczapski,że takie rozruszniki są stosowane przynajmniej juz od dwudziestu lat. Swoją drogą jeżeli posiadasz wiedzę, gdzie można nabyć takie stojany ( i za ilę) lub magnesy, to może podzieliłbys się wiedzą? Myslę,że z takich...
Wirnik chodzi lekko, nie ociera o stojan ? Zwarcia międzyzwojowego nie sprawdzisz multimetrem, trzeba zawieźć rozrusznik do fachowca, który ma odpowiednie przyrządy. Jak sprawdziłeś, że nie ma przebicia?
Tak jak myślałem ,części musisz szukać pod nazwą ; -stojan rozrusznika -bieżnia przekładni planetarnej
Możliwe, że to wina rozrusznika, nie ma wystarczającej mocy (jakieś zwarcie, wirnik ociera o stojan, szczotki). Spróbuj odpalić podłączając rozrusznik bezpośrednio do akumulatora, ale obydwoma kablami, plus i minus.
Mialem doczynienia kiedys z podobnym problemem i byl winny konkretnie stojan rozrusznika mial zwarcie i pobieral bardzo duzo pradu ze nie wytrzymywaly wszystkie przekazniki i elektrowlacznik a nawet hebel zespawalo...
ja mimo wszystko stawiam na przebicie w stojanie rozrusznika! POZDRAWIAM
Zobacz czy nie jest rozlutowana klamra łącząca śrubę elektromagnesu z płaskownikami uzwojenia stojana.
Witam Mam avensis d4d 2,0 l 2004 r. Zaczął ciężko odpalać na ciepłym silniku ale na zimnym wydawało się normalnie. Zaczęło się to po wymianie kompletnego sprzęgła i rozrządu.Już wyjeżdżając od mechanika to zauważyłem,więc atakowałem go ,że coś źle zrobił ale twierdził ,że jest wszystko zrobił dobrze. Szukałem więc przyczyny w paliwie ale to też nie...
Mam rozrusznik oryginalny do silnika BRIGGS&STRATTON w mojej kosiarce SNAPER który podłączony do akumulatora 36Ah z wielkim trudem zakręca silnik, a przewody rozruchowe robią się gorące. Rozebrałem rozrusznik celem sprawdzenia stanu tulejek łożyskowych, czy wirnik nie ociera się o stojan. Stwierdziłem że, stan tulejek jest b.dobry, i nie widać najmniejszych...
trzeba wymienić szczotki , tulejki i zobaczyć w jakim stanie jest przewód między cewkš a stojanem rozrusznika - u mnie pomogło
Kolego, ty wiesz co ty piszesz? Pytam poważnie, bo w D6RA stojan nie jest uzwojony, to rozrusznik ze wzbudzeniem od magnesów trwałych.
masa jest ok ja stawiam na przebicie w stojanie albo coś z wirnikiem tylko nie wiem jak sprawdzić wirnik i stojan miernikiem, może ktoś wytłumaczy jak dla laika jak to się mierzy
widze ze nikt nie poruszyl tematow takich jak: zwarcie na stojanie rozrusznika a z prostszych usterek czy rozrusznik ma dobre tulejki , tak czy inaczej trzeba go wymontowac i sprawdzic na stole.
Kolego markslew w tym aucie zwarcie na uzwojeniach jest wykluczone,stojany rozrusznika mają magnesy.Sprawdzić można główne masy i plusy oraz kable przy klemach.
w rozruszniku prąd nie płynie przez bendiks. Małe sprostowanie, a czy kiedykolwiek prąd w rozrusznikach płynie przez bendiks ? Jak już to elektromagnes, stojan, szczotki, wirnik i to te elementy należy sprawdzić. Można spróbować na krótko jak przed mówca sugerował z pominięciem elektromagnesu. Minus akumulatora na obudowę rozrusznika a plus do przewodu...
Jerry1960 ma zupełną rację z tym rozrusznikiem. Miałem mnóstwo podobnych przypadków ze starterami. Rada jak najbardziej ma sens. Jak już wyżej napisałem raczej nie szukałbym przyczyny w ładowaniu czy samym akumulatorze ze względu na twój post który przytoczyłem a który wydaje mi się najważniejszą przesłanką. Zatem, rozrusznik? Jak najbardziej. Jeśli...
Coś bardzo go dusi, obstawiam na przebicie w stojanie rozrusznika o ile tulejki są w dobrym stanie a przede wszystkim mało danych, stało się nagle czy z dnia na dzień coraz wolniej kręcił
Nic nie puści jak jest dobrze zrobione a te rozruszniki to bajeczka do roboty. Najlepiej cewki odkręcić i wyjąc ze stojana.
Na PW masz film jak to powinno wyglądać.Automat odpowiada za wyrzucenie "bendixa",ale skoro załączył prąd na stojan to raczej sprawdziłbym stan widełek,oraz samego "bendixa" czy się coś z nie posypało.Wymontuj automat i sprawdź ręcznie czy widełki pracują poprawnie;pociągając je w stronę wylotu obudowy powinny wysunąć "bendix".
Panowie jesyne co zostało z starego rozrusznika to stojan i głowiczka, potem zaniosłem rozrusznik do warsztatu który od iks lat naprawia rozruszniki i powiedzieli mi że wszystko, rozrusznik jest sprawny a jak słabo kręcił tak kręcił. Na dzień dzisiejszy mam cegi prądowe i w takim przypadku sprawdzę pobór prądu z starym i zupełnie nowym rozrusznikiem.
elektromagnes wybija bendiks, ale wirnik się nie kręci. To już wiele mówi. A przed wyminą szczotek wirnik kręcił się? Albo źle założyłeś szczotki albo zawiesiły się. Jeśli wirnik nie kręcił się to mógł paść, ewentualnie stojan. Naprawa w cenie zregenerowanego rozrusznika
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Wiele na to wskazuje może być luz na tulejkach i wirnik zwyczajnie ociera o stojan. Najprościej by było sprawdzić na innym akumulatorze ale i rozrusznik wartałoby wyjąć i rozebrac.
Pewnie tulejki wyrobione i wirnik trze o stojan. Szybko rozbierz i wymien te tulejki, koszt to kilkanascie zlotych.
Dzisiaj odebrałem swojego punciaka od mechanika, miałem takie same objawy tzn. raz palił pięknie innym razem nie miał siły przekręcić wału. Przyczyna uszkodzony stojan rozrusznika, a że mam motor 188A400 to cięzko było dostać rozrusznik Denso, ale jest już zamontowany i kropek pali jak nowy... Też obstawiałem aku, przewody WN , a tu taka pierdoła można...
72Ah wystarczy. I z 600A prąd rozruchowy. Stuknij rozrusznik delikatnie młotkiem i zobacz czy załapie. Stuknąć to ciebie powinni. Stukanie w rozrusznik kończy się tym, że pękają magnesy na stojanie.
A jak z ułożyskowaniem wirnika. Sprawdziłeś czy nie są przypadkiem za duże luzy i wirnik zaciera o stojan?
zużyty rozrusznik pobierać może nawet 300%więcej prądu, gdy dochodzi do tego gęsty olej po postoju to objawia się to wolnym "kreceniem" rozrusznika. wg mnie : -sprawdzić masę samochodu- tzn gruby przewód wychodzacy od jakiejś metalowej śruby silnika i łączący się z karoserią-ew. odkrecić i przeczyścić połaczenie papierem 800 lub pilnikiem -sprawdzić...
Rozrusznik zmontowany czy mierzysz sam stojan?
Nie, ma pewne zdarte szczotki w rozruszniku. Jak to rozrusznik Valeo i przebieg ok 150 tys to na 100% szczotki Dla upewnienia sie mozesz lekko stuknac mlotkiem w tyl rozrusznika (LEKKO ZAZNACZAM) -ale w zadnym razie w stojan !!!!!!!!!! Rozrusznik zakreci to go wyciagaj P
Jak to czytam to płaczę. Zniszczyłeś wirnik,juz zapomnij o prawidowej pracy. Jak mozna zwiększyć szczelinę wirnik-stojan zamiast dopasowac tuleje nadwymiarowe??????????? DRUT MEGA!!!
z tych opisanych objaw to wygląda wypalony wirnik ale sprawdz jeszcze stojan przejście do masy i bieguny czy mają przepływ a czasem trzeba dobrze wymyć stojan benzyna bo szczotki się osadzają i prąd na przebicię najlepiej to sprawdzić prostownikiem masa na stojan i plus na uzwojenie i poczekaj kilkanascie sekund
Zagadka - awaria rozrusznika Moja skromna uwaga. Kolega inżynier nie napisał po to by się z niego nabijać. Opisał problem rozrusznika, i sytuację na zawodach. Gdyby któryś z kolegów brał udział w rajdach samochodowych czy motorowych to by wiedział ile nerwów kosztuje taka impreza. Nie znam pojazdu, rozrusznika regulaminu zawodów i trudno mi zająć stanowiska....
Kolego, liczy się praktyka, nie teorie. W tych marelli nigdy wirnik albo stojan nie dostawal dziwnego przebicia na masę, no chyba że był cały czarny, ale nie potrzeba było do tego przyrządów. Tak śmierdział, że sie go wynosiło na zewnątrz i wietrzyło warsztat. Trzeba tez sprawdzic czy nie skorodowana nakrętka łącząca elektromagnes ze stojanem.
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Jeśli elektromagnes "klika" a auto nie odpala, to najprawdopodobniej sam elektromagnes w środku ma wypalony styk od głównego prądu (gruby przewód), wtedy wystarczy podłączyć żarówkę najlepiej o dużej mocy (60-100 W), pod śrubę do której dokręcone są szczotki, to jest ta śruba dolna bliżej stojana rozrusznika, jeśli podczas próby odpalenia auta, nie...
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
Więc szukam dalej i jak się okazało jest strata na kablu ładowania 3.02v . Czy problem może być z rozrusznikiem że robi jakieś zwarcie .. Odepnij przewód od rozrusznika i sprawdź, czy nadal będzie napięcie niższe na końcu kabla przy rozruszniku , w porównaniu do napięcia na zacisku alternatora, lub + akumulatora. Czy problem może być z rozrusznikiem...
Może być tak, że rozrusznik, mimo że sprawny nie może zakręcić silnikiem, gdyż jedno z urządzeń na pasku klinowym stawia duży opór. Proponuję zdjąć pasek klinowy i sprawdzić czy koło alternatora sie obraca i przy okazji inne kółka, ale najprawdopodobniej wirnik alternatora skorodował na styku ze stojanem i się nie obraca.
Witajcie. Mam pytanie z czego robi się bandaże którymi oplata się brzegi uzwojeń w silnikach ? Gdzie coś takiego można kupić ? Chodzi i o ten materiał obwiązywany sznurkiem a następnie zalewany jakimś lakierem albo żywicą ? Może ktoś podpowie gotowy przepis na sukces ? Muszę zabezpieczyć kawałek uzwojenia w stojanie rozrusznika gdyż oryginalne zabezpieczenie...
Wszyscy doczepili się do automatu ,przecież użytkownik nic nie pisze o automacie to rozrusznik po połączeniu na krótko nie działa. Może szczotki nieprzylegają do komutatora-sprawdź Jak szlifowałeś komutator to mam nadzieję ,że bardzo drobnym papierem, i nie ma po tych zabiegach zwarcia między żłobkami komutatora. A tak ogólnie to sprawdź, czy przy rozbieraniu...
no tak, cyzli to co mówiłem. Teraz skrzynka bezpieczników, za chwilę komputer, a za tydzień pół samochodu bedzie miało generalny przegląd :) zamiast sprawdzić rozrusznik. Otóż miałem identyczny przypadek i to z dwoma rozrusznikami i też wtedy negowałem że to moze być rozrusznik. Podczas rozruchu większość prądu idzie na rozrusznik i jeżeli ten jest...
Witam. Jak wygląda sprawa luzu na wirniku? W skrajnym przypadku wirnik potrafi zacierać sie o stojan . Wyjmij rozrusznik i sprawdź.Odpalenie w ten sposób to krótka droga do spalenia uzwojeń stojana , z tego również powodu prawdopodobnie padł również elekrowłącznik - cewka- ze względu na duży pobór prądu. Pozdrawiam.
Niby masa przy tych kontrolkach, natomiast autor napisał "rozrusznik nie kręci", "zębatka nie wysuwa się". Odkręcasz przewód zasilający silnik rozrusznika, ten w żółtej koszulce, on "na krótko" uruchamia rozrusznik? Z przodu rozrusznika, od strony zębatki/bendixa będziesz miał zapewne 2/3 małe śrubki. Po ich odkręceniu wysuniesz elektromagnes, mały...
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
Przecież nie masz szczotek. Więc jedno uzwojenie elektromagnesu nieczynne (podłączone do styku uzwojeń stojana).
Czy nie zerwało wieńca z koła zamachowego? Ciekawe jak i dlaczego magnesy na stojanie poszły. warto sprawdzić czy trybik rozrusznika dochodzi do wieńca ( posmarować farbą mały tryb i później zobaczyć czy pobrudziło wieniec.)
Witam ja posiadam 4 cewki ze stojana z rozrusznika ,każda cewka ma około 9 zw nawiniętym płaskownikiem 6x1 mm , problem w tym że nie mam czym zmierzyć .Ja swoją spawarkę chce zaadoptować do migomata jak narazie skończyło się podobnie, poszło sporo tranzystorów.
Czyli kolega ma słabszy silnik i alternator nie 100A. Powodzenia we wnerwiającym składaniu alternatora. Lubi też obrobić gniazdo na łożysko- warto sprawdzić i założyć na kleju do łożysk. Silnik 2,0 d4d 126KM, a alternator teoretycznie ma 100A choć bezpiecznik ładowania ma 140A. Łożysko od strony mostka siedziało dosyć twardo w obudowie. Nie wiem jak...
Sprawdź jak piszą koledzy czy wirnik nie jest rozlutowany lub nie ma zwarcia (łatwo sprawdzić) i czy stojan przypadkiem nie zwiera się do masy.Kupując używany ,to też jest przeważnie do przeglądu lub naprawy.
Należy wymontować rozrusznik i sprawdzić ułożyskowanie wirnika. Po 10-ciu latach tulejki prawdopodobnie do wymiany. Jak wyciągniesz wirnik i będą ślady zacierania o stojan - wymień tulejki.
Cześć moja rada jest taka aby sprawdzić a najlepiej wymienić tulejki w rozruszniku. Miałem taki sam problem. Bierze sie to stąd, że jest bardzo mały luz między stojanem i wirnikiem, zbyt duże luzy w tulejkach powodują, że wirnik ociera się o stojan a nawet może się o niego blokować, stąd te hałasy o których pisałeś. Rozrusznika nie sprawdza się bez...
Akumulator nowy, cewka zapł. nowa, automat rozrusznika nowy, przekaźniki sprawdzone, stacyjka również. Wg mnie albo zwarcie albo alternator.. Fajny schemat, przestudiuje go, może wymyślę coś
Zapłon wyższy o 6 stopni nie blokowałby rozusznika. Sprawdź sam rozrusznik. Taki objaw występuje. gdy po nagrzaniu rozrusznik dostaje zwarcia do masy. Najczęściej jest to wirnik, choć stojan czasami też. Może też być banalna sprawa, kiepski akumulator. Działa jak drut oporowy jak się nagrzeje. Sprawdź to tak: podjedź drugim wozem i podłącz się z przewodami....
Natomiast jeżeli masz na mysli elektromagnes to dodatkowe zestyki pełnią zupełnie inną rolę. A jaką to? Bo główne załaczają rozrusznik, a dodatkowe? mam jeszcze jedno pytanie co to jest wzbudzenie rozrusznika albo alternatora. W rozruszniku czy pradnicy pradu stąłego uzwojenie wzbudzenia wytwarza pole magnetyczne stojana, rozrusznik jest silnikiem...
Oczywiście że nie do wana, tam sterowanie jest na 230v tak jak w DTR, a trafo będzie pomocny np przy sprawdzaniu wirników/stojanów od rozrusznika na przebicie gdzie sprawdza się to żarówką na 230V
A jak były teraz mrozy to wgl było trzeba pukać w niego żeby ruszył. Najbardziej prawdopodobne to jakieś uszkodzenie bendiksu. Zacina się, jego styki nie łączą itp. historie. Druga sprawa to może już rozrusznik ma wyrobione tulejki i jego wirnik się "wiesza", ociera o stojan.
Zupełnie nie wiem co ma zwarta dioda do problemów z rozruchem. Zresztą w tych pojazdach nie obserwowało się awarii prostownika. Jeżeli nasunąłeś trop alternatora to pasowało by sprawdzić czy nie jest pęknięty i wirnik blokuje o stojan. Ale taki alternator mocno skowyczy podczas pracy.
nie chodzilo mi o wymiane tulejek na lozyska tylko wytoczenie dodatkowego walu o duzo wiekszej srednicy (ok 25-30mm) z wlasnym lozyskowaniem - jakies potezne lozysko z duzymi kulkami - bedzie trzymac tez osiowo z otworem wewnatrz do ktorego wbijesz/wkleisz wal rozrusznika-oslonka trzymajaca tuleje od strony zebatki oraz sama zebatka bendiksu sa do usuniecia...
Najprostrzą metodą sprawdzenia czy ci ładuje alternator nawet bez miernika jest zapalenie silnika włączenie świateł i obserwując nawet wewnętrzne światełko przygazuj kilka razy jak alternator cokolwiek ładuje powinno ci to światełko się rozjaśnić. A co do rozrusznika to w tamtym warsztacie mogli mieć rację jak są wyrobione tulejki to rozrusznik może...
Rozrusznik w Ursusie to silnik szeregowy. Jeśli zmienisz biegunowość zasilania, to zarówno na wirniku, jak i na stojanie. Więc rozrusznik będzie się kręcił w tą samą stronę. Co innego gdyby był to silnik z magnesami trwałymi.
Witam problem z rozrusznikiem rozwiązałem ALE wcześniej rozebrałem go na czynniki pierwsze.To jest rozkręciłem stojan sprawdziłem uzwojenie było ok .do toczyłem nowe tulejki ,sprawdziłem wirnik ,szczotko trzymacz był też ok.Okazało się że główka była pęknięta ,była zabrudzona i nie było widać ,i na sucho chodził ,a gdy dostał opór to się klinował .Pospawałem...
http://www.draaitauto.pl/porady---dynast...
stojan rozrusznika części stojan rozrusznika sprawdzić przekaźnik rozrusznika
multimetry radzieckie kenwood trzeszcz zatarty silnik naprawa
lodówka bosch samsung wf70f5e0w2w
Wymiana rozdzielacza kawy w ekspresie Siemens Sygnał ciśnienia oleju w mini koparce Capilar - przyczyny i rozwiązania