Witam, Wszystko się da jak się chce ;) Robisz to tak: 1. Tak jak pisali powyżej w procedurze która wysyła maila musisz mieć treść wpisywaną jako HTMLBody (zamiast Body) 2. Trzeba dopchać się do katalogu w którym masz swoje podpisy Outlooka a następnie "zassać" konkretnego podpisu kod HTML 3. Zassany kod trzeba dorzucić do treści maila w procedurze wysyłającej...
Cześć, Przeszukałem forum, ale nie znalazłem tego czego szukam. W skrócie: 1. Mam tabelkę z kolumnami .to, .cc, .bcc, .subject, .body 2. Każda linia to inny adresat i inna treść (treść uzależniona od wyniku) Potrzeba: Treść wiadomości jest w komórce od F2 do X - może być 10 adresatów, ale może być i 15000 (w zależności od akcji) Napisałam kod, działa,...
Zbyt enigmatycznie opisujesz kolego swój problem :cry: (dodatkowo brak przykładowego pliku lub ilustracji :!: ) Co tam ma być w tych wierszach "stopki" każdej strony (rozumiem, że strony wydruku ? analogicznie jak wstawianie początkowych wierszy :?: ) - sumy częściowe, jakieś wartości do przeniesienia, czy stałe informacje tekstowe ? W podobnych przypadkach...
Witam. Mój problem wygląda następująco: Dostaje plik excela w którym są dane z kilku plików pdf. Dane wyglądają następująco: Nagłówek - kilka linijek Dane - tabela numerowana od 1 do różnie czasem do 100 czasem ponad 1000 pozycji. Stopka - kilka linijek Nagłówek itd. Chodzi mi o takie makro które sprawdzi które wiersze mają w kolumnie A liczbę, natomiast...
No właśnie muszę zrobić tak, żeby nagłówek i stopka tabeli (czyli pierwszy i ostatni wiersz w arkuszu) przy przewijaniu były zawsze widoczne. Meczę się z tym już kilka godzin i nie potrafie nic takiego wymyślić. Za wszystkie sugestie bardzo dziękuję pozdro
beforePrintPage :?: VBA nie obsługuje standardowo takich zdarzeń. Można oczywiście tworzyć funkcje typu UDF, jeśli standardowa obsługa zdarzeń nie spełnia naszych oczekiwań. Zmodyfikowany kod autora w module Workbooka zapewnia każdorazowe wypełnianie stopki na każdej stronie wydruku odrębnie dla każdego arkusza :idea: W tej sytuacji niezrozumiałe jest...
Wynika to z tego, że nie zdążył się zaczytać, czy może wiecie co może być i tego przyczyną? to daj wcześniej .display a na końcu .send
Zarejestrowane makro musi działać. Spróbuj ograniczyć kod do następującego: [syntax=vb] Sub Podglad_wydruku() ActiveSheet.PageSetup.CenterFooter = "Strona &P z &N" ActiveWindow.SelectedSheets.PrintPreview End Sub[/syntax]
Przy tworzeniu nowej wiadomości nie dodaje stopki... To się chyba w mailach nazywa sygnatura a nie stopka? :wink: [url=http://www.rondebruin.nl/mail/folde... masz przykłady Pozdrawiam
Informatyka w stopce zobowiązuje.
Sprawdź (wpisz nazwę swojego konta i temat tej wcześniej wysłanej wiadomości) [syntax=vbscript]Sub MailExcelVbaOutlook() 'automatyczny mail Dim adres1 As Variant Dim OutApp As Object Dim OutMail As Object Dim SigString As String Dim Signature As String Dim strbody As String Dim folder As Object, w As Object Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")...
Po mojemu, to źle masz to zrobione. Po co pętla 'For', jeśli z niej wychodzisz. Po co zewnętrzna 'Do', j.w. Zdaje się, że wystarczy jeden przebieg wg kolumny AZ, z warunkiem ilosc>0 oraz "czujką" (instrukcja 'If') dla numerdos<>poprzedni numerdos, gdzie wstawiasz odpowiednie linie (coś a'la nagłówek/stopka). Chyba, że coś przeoczyłem... Taki...
Do nagłówka/stopki można wstawić obrazek...
Excel też ma nagłówki i stopki. Poza tym - co rozumiesz pod pojęciem "formularz". Mam wrażenie, że chodzi Ci po prostu o prezentację danych w odpowiednim układzie i formatowaniu? Więcej mogłabym doradzić widząc przykład takiego wzoru Twoich plików.
Excel niestety kaleki jest w opcję "suma strony". Też próbowałem swego czasu z hPageBreacks.count i hPageBreacks(n).Location, ale ja swoje a Excel swoje... Sposobu nie znalazłem. Jeżeli zmuszony jestem do sumowania stron w przypadku długiej tabeli, to przełączam do widoku "Układ strony", wstawiam wiersz na dole strony i sumuję zakres. Na nst. stronie...
Witaj w komórce m6 np. 1 z 3 tylko na pierwszej stronie? Ustawić numerowanie nagłówków i stopek – dlaczego nie dobrze?
W Exelu>Plik>Ustawienia strony>Nagłówek i stopka>Wybierz sobie z listy jak chcesz jak dasz podgląd wydruku jest efekt który chciałeś.
Witam. Mam pytanie związane z możliwościami wpisanych danych w nagłówku i stopce arkusza. Czy jest taka możliwość żeby w tych częściach arkusza wpisać inne dane od tych dostępnych z menu "Narzędzia nagłówków i stopek - Projektowanie"? Chodzi mi o to czy można tam ściągnąć dane z komórki arkusza? Dokładnie chodzi mi o to że np. w arkuszu "=Kalendarz!$H$18"...
Tak, musisz zrobić Display (żeby się stopka pojawiła), a następnie zapamiętać wiadomość w HTML wraz ze stopką, wpisać resztę treści dodając zapamiętaną stopkę na końcu. Jeżeli w szablonie maila masz jakieś "Dzień dobry" na początku to musisz pokombinować z wklejaniem treści gdzie trzeba. Trudniejsze (bo to html), ale da się. Ja zrezygnowałem z tego...
Nie wiem czy o to ci chodzi, ale jeżeli chcesz mieć podpis i miejscowość na każdej stronie, to spróbuj to wszystko co chcesz mieć na dole strony wpisać w stopce. Próbowałem, ale np. miejscowość czy data jest wpisywana z innych komórek.
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Tak podejrzewałem, że mój opis niewiele wyjaśni ;/ niestety oryginału pliku nie mogę załączyć, bo to poufne informacje. Ale postaram się w weekend przygotować uproszczoną wersję na fikcyjnych danych i załączyć ją na forum. Jeszcze raz dziękuję za pomoc i zaangażowanie 🤝 Dodano po 2 Prot, już wiem w czym jest jeden...
Nie bardzo rozumiem pytanie. Chodzi Ci o numerację kartek w nagłówku czy stopce przy wydruku wielostronicowego arkusza? Np 1/15 dla każdej zakładki osobno czy 1/(z wszystkich zakładek).
Witam ponownie :) sorki ze odkopuje taki stary temat, ale to dotyczy wlasnie jego. Walcze z tym juz od jakichs 2 dni i nie moge sobie z tym poradzic. Chodzi o to ze makro z Excela (dzieki Waszej pomocy) zmienia pewne ciagi znakow w dokumencie Word na te podane w tabeli Excel. Makro wykonuje to w: Tekscie [syntax=vb]Set wordDoc = wordApp.Documents.Open(ThisWorkbook.Path...
Dziękuję za pomoc. Ściągnąłem informatyka z innego działo. Napisał coś w VBA i zrobił to. adamas_nt - daj mi proszę namiary na priva na Ciebie. W stopce masz że podejmujesz się pojedynczych zleceń. W razie potrzeby - będę miał namiary.
Niestety takie rzeczy to tyko w erze Word nie potrafi czegoś takiego trzeba by było kombinowac na własną rękę i jest tak czasochłonne że lepiej już to zrobić ręcznie niz korzystać z autonumerowania. Można dodawać pola numerowania poza stopką ale będa się poruszać razem z tekstem. Można dołożyć do strony pole tekstowe zmienić w nim kierunek tekstu i...
Witam Kopiowanie danych z arkusza do arkusza można znaleźć, mój problem jest bardziej złożony w jednym arkuszu mam tabelę o ściśle określonym wzorze, ten wzór to tabela z nagłówkiem i stopką które muszą pozostać niezmienione na każdej stronie arkusza, dane są wpisywane w 8 wierszy i 10 kolumn, tabela to jedna strona A4 na wydruku, w drugim arkuszu mam...
Nie, nie jest to możliwe. Można na dwa inne sposoby: 1. Zapisać plik w formacie html i w ustawieniach drukowania przeglądarki ustawić "drukuj tło", a wszystkie stopki i nagłówki ustawić na "brak" 2. Wygenerować stronę (dokument html) z obrazkiem jako tło w dowolnym edytorze, wydrukować (opcje jak wyżej) i na tak przygotowaną kartkę drukować arkusz z...
Hej, podejrzyj kod w załączniku :) Najpierw dzieli on dane na zakładki, a potem kopiuje je do plików. Formatowanie nagłówka i stopki jest proste - wystarczy że zarejestrujesz makro ustawiając sobie nagłówek i stopkę, a potem zmodyfikujesz powstały kod wg własnych potrzeb. Z tą różnicą że zamiast fragmentu: With ActiveSheet.PageSetup [...] wstawiasz...
te 6 stron to 1 strona jest z xlsm a 5 z docx. pierwsze otwierasz Umowa.docx i do niego kopiujesz z zakładki Umowa i Zakres prac i na końcu jeszcze Załącznik nr2.docx to skąd te załączniki W Wordzie w stopce mam numeracje stron w formacie " Strona 1 z 15" jak zapisuje się do .pdf to numeracja obejmuje wszystkie strony, czyli łącznie z załącznikami...
Witajcie jestem początkujący w VBA ale przydałaby mi się jedna opcja Chciałbym żeby po kliknięciu w komórkę (w komórce byłby tekst np 'wyślij email' etc) wyskakiwało okienko Outlooka do wysłania wiadomości. Wiadomość miałaby zawierać treść z konkretnej komórki i wysyłać maila pod adres (at) z danej komórki. np w komórce a1 jest mail pod który ma być...
Zbliża się łyk-end, więc kolega walek33 jest już myślami przy... :D Poważnie: Jest sporo przykładów jak to wykonać makrem, formułami, czy jeszcze w inny sposób, trzeba trochę poszukać. W tej chwili na stopce strony widzę odnośniki do 10 podobnych tematów. Wszystko zależy od lokalizacji plików i... Twoich oczekiwań odnośnie metody działania. Nic o tym...
to przerasta moją znajomość excela Wiele wskazuje, że masz rację :D żeby tabela "zanikała" po ostatnich wypełnionych wierszach?...zeby w wydruku miejsce na podpisy bylo na dole. Stopka? Można to zrobić np poprzez niestandardowe formatowanie warunkowe :idea: , oraz przygotowanie odpowiedniej stopki. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że znacznie...
chodzi mi bardziej o możliwość automatycznego generowania dokumentu...na jakiś punkt zaczepienia. Wiele razy wykorzystywałem Excela do generowania dokumentów. Dawno, dawno temu jeszcze za czasów Excela 4.0 :D stworzyłem sobie na bazie makr aplikację do fakturowania. Metoda była prosta: przygotowany szablon faktura.xls z pożądanym układem graficznym,...
Włącz w wordzie ikonę "pokaż wszystko" (ikonka podobna do Π)pokaże znaki niedrukowane (użyłeś tego w nazwie: Breszka ze stopką "enter" małą - dł.900 mm). Zobaczysz gdzie masz wstawiony "enter" w wordzie (przeniesienie części nazwy do drugiej linii). Nie całkiem poprawne to jest, nie używaj tej metody. Skasuj te "entery" i spróbuj przenieść tabelę...
https://obrazki.elektroda.pl/7535116700_... UPDF to kompleksowy edytor plików PDF, który działa płynnie na urządzeniach z systemami MacOS, Windows, Android oraz iOS, umożliwiając czytanie, adnotowanie, edytowanie, synchronizację, konwersję, szyfrowanie, podpisywanie oraz organizację ww. dokumentów. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do...
To i ja dodam swoje zdanie: jeżeli Autor nie koniecznie chce się uczyć programowania, a jedynie napisać sprawnie funkcjonujący program jak w opisie, to polecam zapoznanie się z VBA dla Excela. W zasadzie program który piszesz jest na tyle nieskomplikowany, że można go rozwiązać za pomocą kilku funkcji w Excelu - co jak widzę po obrazku Autor już zrobił...
Oczywiście. Co prawda w batchu też by się dało ale wygodniej zrobić to PowerShellem. Wtedy można to zupełnie zautomatyzować. Np.: foreach ($i in get-childitem *.csv) { if ($i.name -eq "1.csv") {(get-content $i)[0..((get-content $i).count-1)]|add-content wynik.csv} else {(get-content...
Podesłałbym Ci plik raportu jednak ze względu na zawarte w nim dane sprzedażowe firmy w której pracuję nie mogę tego zrobić. Chodzi Ci o Czy VBA posiada jakieś zabezpieczenia podczas kompilacji kodu co do zmiennych? VBA nie kompiluje kodu, więc - podobnie jak PHP - pozwala na niedeklarowanie zmiennych. Deklarowanie zmiennych przez Dim można wymusić,...
skoroszyt ma być szablonem dokumentów systemowych. ... O ile kopie plików w formatach xlsm mam rozpracowane, o tyle kłopot sprawia zapis dokumentów w pdf Jeśli jest tak jak piszesz :?: to z praktycznego doświadczenia :idea: proponuję poświęcić więcej uwagi na dopracowanie prawidłowego wyglądu tego " szablonu wydruku " (jednego z danych wielu arkuszy)...
Obrazy to akurat żaden problem, gradient czy przezroczystość to podstawa której można na egzaminie samemu się nauczyć :D. Dokładnie, zobaczymy jakie nam relacje zdadzą ci co jutro piszą. Dzisiaj lepiej się pouczyć Accessa. Tu znalazłem fajne videoporadniki: zupełnie dla zielonych, czyli zapisywanie i tworzenie tabel: https://www.youtube.com/watch?v=r4s4x8Hl...
Możesz np napisać w Wordzie i skonwertować np do formatu Microsoft Readera (Adobe Acrobat odpada - za łatwy do złamania). Nie ma tam wprawdzie "Właściwości Autora" ale możesz napisać na każdej stronie w stopce "To moje - nie ruszać" itp. Do czytania tego dziwacznego formatu jest darmowy MS Reader w Micro$ofcie. Ale odpada edycja :( Plik któremu dajesz...
Jak twierdzą fachowcy: Arkusz spisu z natury może być gotowym formularzem lub też zostać wygenerowany z systemu komputerowego . Komputerowy arkusz spisu z natury może posiadać numery inwentarzowe i nazwy składników, które mają podlegać inwentaryzacji, ale niedopuszczalne jest ujęcie ilości składników majątkowych. Tak więc jeśli wymogi ustawowe są spełnione,...
Witam, nie potrafię znaleźć rozwiązania problemu, więc może ktoś pomoże. Sytuacja wygląda tak: Dostaję zamówienia w postaci maila ze strony www na adres email i odbieram je za pomocą Outlooka 2010. Zamówienia są ZAWSZE w postaci takiego samego formatu (jest to zawsze identyczny szablon). Część tych danych (m in.dane osoby zamawiającej) muszę przekleić...
Witam na Elektrodzie znalazłem bardzo fajne makro które tworzy dokumenty "wordowskie" na podstawie danych z tabeli excela. Jestem w stanie przerobić je do swoich potrzeb ale nie umiem "działać" makrami na plikach wordowskich z poziomu excela. Czy jest ktoś w stanie tak poprawić kod aby po utworzeniu plików "wordowskich" ich zawartość połączyć w jeden...
excel stopka stopka centralna stopka boczna
wyrównać ziemia kodek dekoder hotpoint ariston pralko
Koszt przewinięcia transformatora - czynniki i ceny Częstotliwość wymiany hamulców w Massey Ferguson