Korbowód 30 Nm + 90° Głowica 40 Nm + 90° + 90° Wałek 20 Nm
Korbowody 30Nm + 90°. Wałek 20Nm.
ładnie jest :) teraz wykręć świece, miskę oleju ściągaj i poluzowuj stopki korbowodów po jednej i kręć wałem, kiedy zacznie się luźno kręcić bez większego oporu to tą panewkę złapało, odkręć stopkę i zobacz jak to wygląda, może bardzo wału jeszcze nie zatarło i wystarczy papierkiem ściernym przelecieć czop i założyć nowe panewki i może jeszcze będzie...
jeśli sam zrobisz, to opłacalny, jeśli niema rys na cylindrze to wystarczy w zasadzie tylko pierścienie wymienić, dobrze przehonować cylinder honowniczką na wiertarkę. jeśli nie cyka panewka to to też nie trzeba ruszać, choć obejżeć stopkę korbowodu warto czy niema rys. olej 10w40 to takie niezbędne minimum, całe szczęście, że nie 15w40, ale ogólnie...
z jaką siłą dokręca się stopkę korbowodu
Witam, MAN TGM 18T 4X2 LL D08..(R6) D0836 LFL WMAN28ZZXHY360585 Potrzebuję momenty i kolejność dokręcania śrub głowicy, oraz stopek korbowodów i mostków panewek głównych.
Chodzi mi o dół korbowodu czyli średnicę siedliska panewki korbowodowej. Stopka skręcona do korbowodu.
Stopy korbowodu są indywidualnie pasowane z korbowodem . Ważne przy składaniu nie można ich zamieniać na inny korbowód
Jeden pod drugim, tak aby tworzyły jedno wgłębienie. Stopki są obrabiane razem z korbowodem, kiedy są przykręcone. Z tego też powodu nie powinno się ich zamieniać z innymi korbowodami.
śruba stopki korbowodu Chyba błąd. ta śruba wygląda jak do pokryw łożysk głównych wału korbowego. :spoko: A mówią, że 2.4 AAB jest niezniszczalne.
z jaką siłą dokręca się stopkę korbowodu
Z tym nie ma większego problemu, bo te Briggsy mogą pracować nawet przy kilkunastostopniowym nachyleniu, na stopce korbowodu jest specjalna blaszkaa, która rozbryzguje olej po silniku ;) A silnik i tak będzie w takiej pozycji jak oryginalnie, plus minus kilka stopni jak wahacz będzie chodził góra-dół. Ale to akurat najmniejszy problem. Bardziej teraz...
Więc "czapka"/głowica do zdjęcia, odkręcić miskę olejową, stopki korbowodów, wyjąć tłoki górą i zbadać stan cylindrów, tłoków, pierścieni . To nie jest takie straszne .
W sumie racja. Ciężko zamienić korbowody przy demontażu tłoka. Chyba że ktoś rozbiera wszystko. Chodzi mi głównie o pokrywy stopki korbowodu i same panewki, które łatwo zamienić.
Stopka korbowodu 1. 5Nm + 15Nm 2. 180 stopni Śruby nowe
Witam! Stopka korby to: 1waza 20Nm 2waza 41Nm
Dziękuję za pomoc. Dodano po 12 Nie wiem czy dobrze napisałem korbowodów. Chodziło mi o stopki korbowodu po wymianie panewek. Śruby jedne i drugie kupiłem nowe.
Jest to silnik dolnozaworowy , czterosuwowy i cylinder jest odlany razem z korpusem silnika . Należy odkręcić kosę zdjąć misę olejową i odkręcić stopkę korbowodu , następnie wypchnąć tłok z cylindra. Poglądowo : http://www.briggsandstratton.com/maint_r...
A co wykonałeś do tej pory przy tym silniku? Co już rozkręciłeś? Tłok wyciąga się z korbowodem, korbowód odkręca się w bloku silnika (dwie śruby od stopki korbowodu). Następnie mając ściągniętą głowicę, wysuwamy tłok z cylindra razem z korbowodem. Jaki to dokładnie silnik?
Po prawdzie nie znam tej konstrukcji ale do wymiany pierścieni nigdy silnika nie wyciągałem tylko stopki korbowodu odkręcałem i wyciągałem górą razem z tłokiem i tak samo z góry wkładałem z powrotem .
Ale stopka korbowodu jest szersza od tulei i tłok nie chce wyjść do góry
Wygląda że wszystko jest w porządku. Luz zaworowy ustaw na 0.10mm na obu zaworach. Ta część, z ostatniego zdjęcia, to rozrzutnik oleju, stosuje się go w silnikach z poziomym wałem, gdy nie ma pompki. Przykręca się go do stopki korbowodu.
Ale po czym poznac ze stopka jest akurat od tego korbowodu?
Skoro stanął, to coś jest za ciasno spasowane. A Ford T to to nie jest, żeby go docierać przez przełamanie - zamiast dotrzeć, to się zatrze. Rozbiórka i weryfikacja - zacząłbym od zrzucenia z jednej stopki korbowodu i oceny panewek.
Świece tak, a stopek korbowodu nie miałem okazji. Śruby od głowicy dokręcam ja ,bo ojciec mówi że mam więcej sily i żebym się uczył ;) Nie zrozumcie mnie źle ;) Mój błąd
Miałem podobny problem tylko śruba pękła przy samym łbie (sześciokącie) oparło się o rzeczoznawcę,stwierdziliśmy że była to wada fabryczna ponieważ otwór w korbowodzie był wywiercony pod skosem i śruba nie przylegała całą płaszczyzną do stopki korbowodu.
Dziękuję.A jeszcze jedno ,bo też wyjmowałem tłoki,bo zmieniałem pierścienie.Może masz rozpiskę z jaką siłą dokręcić stopki od korbowodów?
raczej droga do spalenia rozrusznika po prostu ;) bez odkręcenia stopek korbowodów niczego się więcej nie dowiemy marcinek9002: to dobrze że tak zrobiłeś, dzięki temu zapewne ten silnik jest jeszcze w całości, a nie pourywały się korbowody wybijając dziury w bloku, wtedy był by już kompletnym złomem, a tak w najgorszym wypadku podejrzewam że będzie...
masz już ściągniętą głowicę to ściągnij miskę i odkręć stopkę korbowodu i wyjmij tłok, zobaczymy co to takiego, roboty to już aby z pół godziny i to lekkiej. Może ktoś coś pomieszał bo mu się przytarło i założył np wał od 899 do korbowodów 903 lub na odwrót? zdaje się też, że grubsza o jakieś 1.5mm uszczelka powinna załatwić sprawę, nie jest to droga...
W VW t4 korek ma średnicę 1 cal, czyli 24 mm i da radę wyjąć, odkręciłem dzisiaj miskę i zagadka rozwiązana, panewki nawet nie ruszone, jak nowe. Dodano po 1 Śruba mocowania stopki korbowodu. To nie wiedziałem, że korek jest tak duży, myślałem, że jest standardowy. Masz szczęście, że stopa nie pękła. To teraz sprawdź wszystkie śruby czy są dokręcone,...
Witam.Moj silnik po uderzeniu w wystajacy konar potrzebuje prostowania walu, i wymiany miski olejowej, ktora pekla.Mam jedno dosyc wazne pytanie i nie moge znalzezc na nie odpowiedzi, a mianowicie, jakim momentem ma byc dokrecona stopka korbowodu do walu? nie moglem znalezc nigdzie odpowiedzi na to pytanie.
Z tego, co mój ojciec rozkminia (mechanik gwarancyjny POM ursus, FMŻ) to wystarczy, że stopki źle założyłeś zamkami albo zamieniłeś stopki z korbowodów i już w większości c-330 pojawia się problem. Jeżeli jesteś pewny, że dobrze wszystko złożone to zamień stopki w korbowodach - jeżeli nie pomoże to tak jak koledzy radzą - najpierw dół a później góra.
Potrzebuje momenty dokrecania stopek korbowodu w renault master 3,0 DCI 136 KM z 2006 roku ? ma ktos moze?>
Póki co nie ma tragedii, ale już w kolejce czekają: - zestaw śrub głowicy (choć stare były raz odkręcane od wyjazdu z fabryki) 150 zł - śruby stopki korbowodu 50 zł - komplet uszczelek na silnik 400 zł - sprzęgło 930 zł - pompa wody 170 zł - filtr oleju, olej - 200 zł - nowa turbuna 900 zł Czyli jeszcze 3 000,00 jak nic. Pierdół w stylu pasta dirko,...
Juz wszystko wiadomo, zapchany smok i brak panewek, tylko jest jeden problem, w aucie gorna panewka ma dziure na odprowadzenie oleju, a dolna jej nie ma, za to jest w stopce korbowodu, kupilem nowe panewki i dostalem takie gdzie w dolnej panewce i gornej jest dziurka. Jest jakas ruznica jak zaloze takie? Pierwszy raz sie z tym spotykam, z gory dzieki:))
Witam Interesują mnie momenty dokręcenia śrub w kompresorze w silniku DXI Euro5 Głównie interesują mnie śruby głowicy, stopki korbowodów i śruby centralnej koła zębatego.
Jeśli masz już zdjętą głowicę , to ja na twoim miejscu zmieniłbym pierścienie , przecież teraz tylko miska olejowa i możesz odkręcać stopki korbowodów wyciągać tłoki, Jeżeli wyciągasz tłok, to zazwyczaj nie powinno się go ponownie wkładać ze starymi pierścieniami, bo przy wyjmowaniu dostają w tyłek o krawędź która jest na używanej tulei cylindra
U mnie też to nie było pukanie, czasami puknął a czasami nie. Wymieniłem uszczelkę i ciśnienia nie miał dalej na jednym. A po tym jak mi wyleciał korbowód, wysnułem taką teorię że: Obróciła mi się panewka na wale i w końcu stopka korbowodu nie wytrzymała i puściła ale że był rozpędzony wał to dobił tłok w głowicę i ja rozharatał nawet w misce olejowej...
Chłopie zaczynasz rozkręcać spiralę własnej głupoty, zabierając głos w sprawach o których nie masz zielonego pojęcia. Panewki podlegają wymianie po rozbiórce. To dobra praktyka serwisowa. Ci co robią naprawy silników wiedzą dlaczego. I nie myl fachowców z fuchowcami. Bo to różnica i to spora. Po wymianie panewek i pierścieni już można poznać kto jest...
Jeśli montujesz korbowody i zamki są po jednej stornie korbowodu zarówno w korbie jak i w stopce to montuj wszystkie korbowody w tą samą stronę. Po której stronie mają być zamki w tym silniku tego nie wiem ale czy nie idzie tego wywnioskować np z ustawienia tłoka? Tłoki nie mają strzałki? Albo nie różnią się wycięcia na tłoku dla zaworów ssących i wydechowych?...
No a co? Dokładnie to. P.S. Stopki to mają korbowody. Ale on tego nie wie i nigdy nie zrozumie.
Myślę, że nie trzeba od razu wyjmować takiego wielkiego i ciężkiego silnika (samemu to męczarnia). po zdjęciu głowic i miski można odkręcić stopki korbowodów i wyjąć tłoki do góry, albo nawet tylko ten jeden interesujący nas tłok zdejmując tylko tą jedną głowicę i miskę oleju, skoro na drugiej jest kompresja równa i prawidłowa na wszystkich 4 cylindrach....
Miałem na myśli trzpień-sworzeń na którym zamocowana jest oś przednia. Zobaczyć go można odkręcając zaczep przedni. Przestrzelony jest śrubą (zobaczysz ją od dołu) która ma za zadanie go zabezpieczyć. Bardzo słabe rozwiązanie wtedy gdy pojawi się delikatny luz. W takiej sytuacji cofa się w stronę silnika i blokuje koło zamachowe. Jak kolega pisał że...
Witam mam pytanie robimy generalny remont dafa 75.310 czy ktoś zna momwnty dokręcenia stopki wałka, korb tłoka, oraz głowicy proszę o pilną pomoc
Pływak jak na ten wiek wyglądał cudnie. Jest do "wyprowadzenia". Przecież nie masz wyboru. Coś mi się nie chce wierzyć, że zaworek iglicowy z 1958 roku był niezużyty. Pewnie był wymieniany. Może pasuje od jakiegoś innego Jikova? Wyjdzie "w praniu". Motor stał bardzo długo. Obawiam sie o korozję elementów łożysk tocznych. Szczególnie stopki korbowodu....
Akurat brak możliwości zamiany stopek dał bym na minus. Znam takich co zamienili skręcili a potem trzeba było dwa korbowody nabyć. Dwa nie da się naprawić takiego korbowodu przywrócić to nominalnego rozmiaru.
Na wale nie widać żadnych przerysowań ani nie czuć tego pod palcem więc wydaje mi się że tylko korbowód ze stopką i panewką będzie do wymiany
Witam potrzebne są dane dotyczące momentów dokręceń stopek korbowodu oraz panewek głównych, wtryskiwaczy ,oraz głowic . Silnik OM 501 V6 Euro 5 Mercedes Actros LS 1848 r 2010
Dziwnie wygladaja te panewki - wygladaja jakby poruszaly sie w korbowodzie, jak robilem silnik to panewki mialy slady tylko od strony styku z walem - w miejscu styku z korbowodem i stopka byly osadzone ciasno ze niema zadnych sladow
Podkładki występują w różnych grubościach, może ktoś dał najgrubsze, trochę przesadził, same tuleje w takim razie były dobrze doszczelnione do głowicy, ale za to przejścia kanałów wodnych i olejowych już z kolei słabo przylegały... Lepiej wyjmij te tuleje, zresztą miskę łatwo zdjąć i odkręcić stopki korbowodów, nie trzeba całego silnika wyciągać, nawet...
stopka boczna stopka centralna czujnik stopka
schemat generator turbina wiatrowy instrukcja challenger ikony drukarek
mg5150 canon nadajnik szaflika
Zablokowany bęben pralki Candy Grand - co robić? Wskaźnik naładowania pokazuje rozładowanie, czerwona kontrolka świeci