Korbowód 30 Nm + 90° Głowica 40 Nm + 90° + 90° Wałek 20 Nm
Chodzi mi o dół korbowodu czyli średnicę siedliska panewki korbowodowej. Stopka skręcona do korbowodu.
Korbowody 30Nm + 90°. Wałek 20Nm.
Stopka korbowodu 1. 5Nm + 15Nm 2. 180 stopni Śruby nowe
Ale stopka korbowodu jest szersza od tulei i tłok nie chce wyjść do góry
Witam.Moj silnik po uderzeniu w wystajacy konar potrzebuje prostowania walu, i wymiany miski olejowej, ktora pekla.Mam jedno dosyc wazne pytanie i nie moge znalzezc na nie odpowiedzi, a mianowicie, jakim momentem ma byc dokrecona stopka korbowodu do walu? nie moglem znalezc nigdzie odpowiedzi na to pytanie.
ładnie jest :) teraz wykręć świece, miskę oleju ściągaj i poluzowuj stopki korbowodów po jednej i kręć wałem, kiedy zacznie się luźno kręcić bez większego oporu to tą panewkę złapało, odkręć stopkę i zobacz jak to wygląda, może bardzo wału jeszcze nie zatarło i wystarczy papierkiem ściernym przelecieć czop i założyć nowe panewki i może jeszcze będzie...
Witam! Stopka korby to: 1waza 20Nm 2waza 41Nm
U mnie też to nie było pukanie, czasami puknął a czasami nie. Wymieniłem uszczelkę i ciśnienia nie miał dalej na jednym. A po tym jak mi wyleciał korbowód, wysnułem taką teorię że: Obróciła mi się panewka na wale i w końcu stopka korbowodu nie wytrzymała i puściła ale że był rozpędzony wał to dobił tłok w głowicę i ja rozharatał nawet w misce olejowej...
Ale po czym poznac ze stopka jest akurat od tego korbowodu?
jeśli sam zrobisz, to opłacalny, jeśli niema rys na cylindrze to wystarczy w zasadzie tylko pierścienie wymienić, dobrze przehonować cylinder honowniczką na wiertarkę. jeśli nie cyka panewka to to też nie trzeba ruszać, choć obejżeć stopkę korbowodu warto czy niema rys. olej 10w40 to takie niezbędne minimum, całe szczęście, że nie 15w40, ale ogólnie...
z jaką siłą dokręca się stopkę korbowodu
Miałem na myśli trzpień-sworzeń na którym zamocowana jest oś przednia. Zobaczyć go można odkręcając zaczep przedni. Przestrzelony jest śrubą (zobaczysz ją od dołu) która ma za zadanie go zabezpieczyć. Bardzo słabe rozwiązanie wtedy gdy pojawi się delikatny luz. W takiej sytuacji cofa się w stronę silnika i blokuje koło zamachowe. Jak kolega pisał że...
Witam, MAN TGM 18T 4X2 LL D08..(R6) D0836 LFL WMAN28ZZXHY360585 Potrzebuję momenty i kolejność dokręcania śrub głowicy, oraz stopek korbowodów i mostków panewek głównych.
Stopy korbowodu są indywidualnie pasowane z korbowodem . Ważne przy składaniu nie można ich zamieniać na inny korbowód
Witam mam pytanie składam silnik z nowych części, wał korbowy jest po szlifie wymieniane są tuleje, tłoki, korbowody, panewki. W stopce korbowodu i w trzonie są zamki i teraz pytanie czy jest różnica jak ustawie je na zamkach w sensie czy zamki mają być jeden pod drugim czy na skos, stopka nie ma oznaczeń tylko ma zamek. Silnik Ursus c 330 z góry dziękuje...
śruba stopki korbowodu Chyba błąd. ta śruba wygląda jak do pokryw łożysk głównych wału korbowego. :spoko: A mówią, że 2.4 AAB jest niezniszczalne.
Dziwnie wygladaja te panewki - wygladaja jakby poruszaly sie w korbowodzie, jak robilem silnik to panewki mialy slady tylko od strony styku z walem - w miejscu styku z korbowodem i stopka byly osadzone ciasno ze niema zadnych sladow
Z tym nie ma większego problemu, bo te Briggsy mogą pracować nawet przy kilkunastostopniowym nachyleniu, na stopce korbowodu jest specjalna blaszkaa, która rozbryzguje olej po silniku ;) A silnik i tak będzie w takiej pozycji jak oryginalnie, plus minus kilka stopni jak wahacz będzie chodził góra-dół. Ale to akurat najmniejszy problem. Bardziej teraz...
Oś obrotu korbowodu :?: Jak ??? Przecież korba wykonuje ruch posuwowy (główka) i jednocześnie obrotowy (stopka). Wiesz wogule o czym piszesz :roll:
z jaką siłą dokręca się stopkę korbowodu
Więc "czapka"/głowica do zdjęcia, odkręcić miskę olejową, stopki korbowodów, wyjąć tłoki górą i zbadać stan cylindrów, tłoków, pierścieni . To nie jest takie straszne .
W sumie racja. Ciężko zamienić korbowody przy demontażu tłoka. Chyba że ktoś rozbiera wszystko. Chodzi mi głównie o pokrywy stopki korbowodu i same panewki, które łatwo zamienić.
Jest to silnik dolnozaworowy , czterosuwowy i cylinder jest odlany razem z korpusem silnika . Należy odkręcić kosę zdjąć misę olejową i odkręcić stopkę korbowodu , następnie wypchnąć tłok z cylindra. Poglądowo : http://www.briggsandstratton.com/maint_r...
Po prawdzie nie znam tej konstrukcji ale do wymiany pierścieni nigdy silnika nie wyciągałem tylko stopki korbowodu odkręcałem i wyciągałem górą razem z tłokiem i tak samo z góry wkładałem z powrotem .
Dziękuję za pomoc. Dodano po 12 Nie wiem czy dobrze napisałem korbowodów. Chodziło mi o stopki korbowodu po wymianie panewek. Śruby jedne i drugie kupiłem nowe.
Wygląda że wszystko jest w porządku. Luz zaworowy ustaw na 0.10mm na obu zaworach. Ta część, z ostatniego zdjęcia, to rozrzutnik oleju, stosuje się go w silnikach z poziomym wałem, gdy nie ma pompki. Przykręca się go do stopki korbowodu.
Skoro stanął, to coś jest za ciasno spasowane. A Ford T to to nie jest, żeby go docierać przez przełamanie - zamiast dotrzeć, to się zatrze. Rozbiórka i weryfikacja - zacząłbym od zrzucenia z jednej stopki korbowodu i oceny panewek.
A co wykonałeś do tej pory przy tym silniku? Co już rozkręciłeś? Tłok wyciąga się z korbowodem, korbowód odkręca się w bloku silnika (dwie śruby od stopki korbowodu). Następnie mając ściągniętą głowicę, wysuwamy tłok z cylindra razem z korbowodem. Jaki to dokładnie silnik?
Świece tak, a stopek korbowodu nie miałem okazji. Śruby od głowicy dokręcam ja ,bo ojciec mówi że mam więcej sily i żebym się uczył ;) Nie zrozumcie mnie źle ;) Mój błąd
W VW t4 korek ma średnicę 1 cal, czyli 24 mm i da radę wyjąć, odkręciłem dzisiaj miskę i zagadka rozwiązana, panewki nawet nie ruszone, jak nowe. Dodano po 1 Śruba mocowania stopki korbowodu. To nie wiedziałem, że korek jest tak duży, myślałem, że jest standardowy. Masz szczęście, że stopa nie pękła. To teraz sprawdź wszystkie śruby czy są dokręcone,...
Miałem podobny problem tylko śruba pękła przy samym łbie (sześciokącie) oparło się o rzeczoznawcę,stwierdziliśmy że była to wada fabryczna ponieważ otwór w korbowodzie był wywiercony pod skosem i śruba nie przylegała całą płaszczyzną do stopki korbowodu.
Potrzebuje momenty dokrecania stopek korbowodu w renault master 3,0 DCI 136 KM z 2006 roku ? ma ktos moze?>
raczej droga do spalenia rozrusznika po prostu ;) bez odkręcenia stopek korbowodów niczego się więcej nie dowiemy marcinek9002: to dobrze że tak zrobiłeś, dzięki temu zapewne ten silnik jest jeszcze w całości, a nie pourywały się korbowody wybijając dziury w bloku, wtedy był by już kompletnym złomem, a tak w najgorszym wypadku podejrzewam że będzie...
masz już ściągniętą głowicę to ściągnij miskę i odkręć stopkę korbowodu i wyjmij tłok, zobaczymy co to takiego, roboty to już aby z pół godziny i to lekkiej. Może ktoś coś pomieszał bo mu się przytarło i założył np wał od 899 do korbowodów 903 lub na odwrót? zdaje się też, że grubsza o jakieś 1.5mm uszczelka powinna załatwić sprawę, nie jest to droga...
Dziękuję.A jeszcze jedno ,bo też wyjmowałem tłoki,bo zmieniałem pierścienie.Może masz rozpiskę z jaką siłą dokręcić stopki od korbowodów?
Póki co nie ma tragedii, ale już w kolejce czekają: - zestaw śrub głowicy (choć stare były raz odkręcane od wyjazdu z fabryki) 150 zł - śruby stopki korbowodu 50 zł - komplet uszczelek na silnik 400 zł - sprzęgło 930 zł - pompa wody 170 zł - filtr oleju, olej - 200 zł - nowa turbuna 900 zł Czyli jeszcze 3 000,00 jak nic. Pierdół w stylu pasta dirko,...
Juz wszystko wiadomo, zapchany smok i brak panewek, tylko jest jeden problem, w aucie gorna panewka ma dziure na odprowadzenie oleju, a dolna jej nie ma, za to jest w stopce korbowodu, kupilem nowe panewki i dostalem takie gdzie w dolnej panewce i gornej jest dziurka. Jest jakas ruznica jak zaloze takie? Pierwszy raz sie z tym spotykam, z gory dzieki:))
Jeśli masz już zdjętą głowicę , to ja na twoim miejscu zmieniłbym pierścienie , przecież teraz tylko miska olejowa i możesz odkręcać stopki korbowodów wyciągać tłoki, Jeżeli wyciągasz tłok, to zazwyczaj nie powinno się go ponownie wkładać ze starymi pierścieniami, bo przy wyjmowaniu dostają w tyłek o krawędź która jest na używanej tulei cylindra
Z tego, co mój ojciec rozkminia (mechanik gwarancyjny POM ursus, FMŻ) to wystarczy, że stopki źle założyłeś zamkami albo zamieniłeś stopki z korbowodów i już w większości c-330 pojawia się problem. Jeżeli jesteś pewny, że dobrze wszystko złożone to zamień stopki w korbowodach - jeżeli nie pomoże to tak jak koledzy radzą - najpierw dół a później góra.
Witam Interesują mnie momenty dokręcenia śrub w kompresorze w silniku DXI Euro5 Głównie interesują mnie śruby głowicy, stopki korbowodów i śruby centralnej koła zębatego.
Jak byś pomylił to raczej nie przekręciłbyś wałem. Kiedyś próbowałem i wystarczyło ze jeden korbowód był inaczej zmieniony i po skręceniu nie dało rady silnikiem obrócić. Fabryczne da radę zamienić, tak samo z pojedynczymi stopkami wałka rozrządu w różnych silnikach. Nominalne z grubsza trzymają jeden wymiar, a zużyte to już wogóle nie gołym okiem...
Chłopie zaczynasz rozkręcać spiralę własnej głupoty, zabierając głos w sprawach o których nie masz zielonego pojęcia. Panewki podlegają wymianie po rozbiórce. To dobra praktyka serwisowa. Ci co robią naprawy silników wiedzą dlaczego. I nie myl fachowców z fuchowcami. Bo to różnica i to spora. Po wymianie panewek i pierścieni już można poznać kto jest...
Pływak jak na ten wiek wyglądał cudnie. Jest do "wyprowadzenia". Przecież nie masz wyboru. Coś mi się nie chce wierzyć, że zaworek iglicowy z 1958 roku był niezużyty. Pewnie był wymieniany. Może pasuje od jakiegoś innego Jikova? Wyjdzie "w praniu". Motor stał bardzo długo. Obawiam sie o korozję elementów łożysk tocznych. Szczególnie stopki korbowodu....
Witam mam pytanie robimy generalny remont dafa 75.310 czy ktoś zna momwnty dokręcenia stopki wałka, korb tłoka, oraz głowicy proszę o pilną pomoc
Myślę, że nie trzeba od razu wyjmować takiego wielkiego i ciężkiego silnika (samemu to męczarnia). po zdjęciu głowic i miski można odkręcić stopki korbowodów i wyjąć tłoki do góry, albo nawet tylko ten jeden interesujący nas tłok zdejmując tylko tą jedną głowicę i miskę oleju, skoro na drugiej jest kompresja równa i prawidłowa na wszystkich 4 cylindrach....
Witam. Rozpylacz nie uszkodził się bez powodu, albo coś wpadło do komory spalania albo rozpiął się tłok - może coś z korbowodem. Istnieje też możliwość że wtrysk wypalił tłok ale od wypalenia nie łamie się stopka, ogólnie nie rozbierzesz nie będziesz wiedział.
No a co? Dokładnie to. P.S. Stopki to mają korbowody. Ale on tego nie wie i nigdy nie zrozumie.
Witam potrzebne są dane dotyczące momentów dokręceń stopek korbowodu oraz panewek głównych, wtryskiwaczy ,oraz głowic . Silnik OM 501 V6 Euro 5 Mercedes Actros LS 1848 r 2010
Podkładki występują w różnych grubościach, może ktoś dał najgrubsze, trochę przesadził, same tuleje w takim razie były dobrze doszczelnione do głowicy, ale za to przejścia kanałów wodnych i olejowych już z kolei słabo przylegały... Lepiej wyjmij te tuleje, zresztą miskę łatwo zdjąć i odkręcić stopki korbowodów, nie trzeba całego silnika wyciągać, nawet...
Silnik proponuję 1,5kW przy obrotach pompy około 800-900. 2,2kW przy obrotach pompy 1000-1300. Można dać 3kW i przełożenie tak, aby obroty pompy były 1400-1600. Pamiętajmy o tym,że lepiej kiedy silnik ma lżej, aniżeli ciężej. Ten zbiornik czy oby nie jest samoróbką??A może to bojler do wody??Z tych 2ch opcji żadna opcja nie jest bezpieczna do korzystania...
Jeśli montujesz korbowody i zamki są po jednej stornie korbowodu zarówno w korbie jak i w stopce to montuj wszystkie korbowody w tą samą stronę. Po której stronie mają być zamki w tym silniku tego nie wiem ale czy nie idzie tego wywnioskować np z ustawienia tłoka? Tłoki nie mają strzałki? Albo nie różnią się wycięcia na tłoku dla zaworów ssących i wydechowych?...
Witam. Rozbebeszyłem ostatnio padniętego Tecumseh'a dokładnie model TVS90. Ogólnie wcześniej z kosiarką walczył ojciec, zmieniał klin bo stary był ścięty, bawił się z czyszczeniem gaźnika, po tych operacjach kosiarka odpalała z trudem, a jak już odpaliła to mozolnie zaczynała się wkręcać na obroty jak jakiś antyczny traktor, była słaba, po wjechaniu...
Na wale nie widać żadnych przerysowań ani nie czuć tego pod palcem więc wydaje mi się że tylko korbowód ze stopką i panewką będzie do wymiany
Panowie... Rozebrałem go w zimie i tak po miesiącu kupowałem coś nowego i dawałem do regeneracji... Teraz zaczynam skręcać.... I moje pytanie jest takie... CHyba pomyliłem korbowody... Nie ma znaczenia ?? Ale stopki nie bo miałem po skręcane bo dawałem do wprasowania panewki oraz sprawdzenia stopki.... Właśnie nie wiem co z Tymi korbowodami czy nie...
Witam. Potrzebuję momenty dokręcania śrub korbowodów, koła pasowego, kół rozrządu i stopek wałka. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Posiadam: 2x tarcza hayes 160 na 6 śrub + 2 adaptery do nich + jeden komplet śrub. Mostek pivit 10cm długości kierownica 25.4 , ster 1 i 1/8 Rower w całości lub na części najchętniej sprzedam tak jak jest lub na czesci! Klamkomanetki praktycznie nowe, rogi tak samo, chwyty tak samo stopka tak samo przednie kolo aluminiowe z ogumieniem 100% sprawne cale...
Właśnie, że wsadził ktoś tam łapy i to na dodatek jakiś "kowal" ! Kupiłem auto z obróconą panewką i po rozebraniu silnika okazało się, że to nie pierwsza usterka tego typu w tym silniku. Ktoś wcześniej na tyle kombinował, że pokusił się na podkładanie blaszek pod panewki korbowe i zamianę stopek korbowych pomiędzy korbowodami ! (przypominam, że są tam...
Witam i bardzo proszę o pomoc. Jak w temacie wyżej mam problem z dojściem do ładu z Łucznikiem 723 po wymianie koła zębatego krzywki transportera. Jego wymianę dokonałem bez demontażu igielnicy, tylko zdemontowałem koło pasowe, przeciwwagę przy korbowodzie, główny korbowód, boczne pokrętła od długości szwu i przód i tył, oczywiście silnik, boczne dwie...
Nowa uszczelka pokrywy zaworów(10Nm kręcimy po przekątnej ) Mocowania pompek momentem 12 Nm 2x90 stopni, 1. Śruby od dźwigienek 20 Nm + 90° 2. Śruby trzymające pompowtryskiwacze 12 Nm + 270° 3. Stopki wałka rozrządu 8 Nm + 90° 4 Korbowodu to 30Nm + 90 st, https://obrazki.elektroda.pl/2087073200_... https://obrazki.elektroda.pl/2290120600_...
Korbowody na pewno sa proste. Swporznie i glowki korbowodow tez sa w porzadku. Luzu nie ma (odkrecalem pokrywy korbowodow), panewki na 3 cylindrach sa w idealnym stanie. Widze jednak, ze tam ktos juz byl i teraz pytanie. Na dwoch korbowodach znaki fabryczne sa na jednej strony korbowodu (na stopce i pokrywie od strony chlodnicy) natomiast na dwoch sa...
Wiem że korbowody na 20 Nm+90 stopni
Akurat brak możliwości zamiany stopek dał bym na minus. Znam takich co zamienili skręcili a potem trzeba było dwa korbowody nabyć. Dwa nie da się naprawić takiego korbowodu przywrócić to nominalnego rozmiaru.
Witam Stal nierdzewna albo kwasoodporna jak najbardziej wskazana. Połączenia skręcane na oryginalne kryzy oraz spawanie tig, ewentualnie mig/mag. Do odróżnienia nierdzewki od kwasówki użyj silnego magnesu (głośnikowy ferrytowy lub neodymowy) Kwasówka praktycznie nie jest przyciągana przez magnes (zbyt mała ilość żelaza w stopie) Pozdrawiam Dodano po...
1.Witam mam problem z ze swoim ciapkiem c-328 tylko silnik reszta składak a wiec tak robiłem pierwszy raz kapitałkę tego modelu wiec mam teraz problem rozkręciłem cały ten silnik na czynniki pierwsze po złożeniu i odpaleniu samo startem bo tak ciężko by było z reszta zawsze ciężko palił i wiec jak zaskoczył to strasznie głośno bardzo głośno stuka wali...
Witam, posiadam ok. 25 / 30 tlokow do silnikow spalinowych 2 i 4-suwowych, o srednicach od 40 - do 88mm, fabrycznie nowych i lekko uzywanych, ale bez zatarc - na niektorych sa slady pracy w cylindrach, bez zatarc i bez nagaru [ glownie na tych wiekszej srednicy 80 - 88mm, chyba do ciagniczkow ogrodniczych ? ]. Tloki kupowalem 20 - 10 lat temu, zeby...
2 pytania, by nie marnować Państwa czasu :) passat 2004 rok b5 fl, składam korbowody nie wiem jaki moment stosować dokręcania stopki. Silnik ALZ 1.6 benzyna. Jedni podają 30 nM i 90 stopni inni 40 aż do 50 i 90 Stopni. Mało popularny silnik dlatego nie mogę znaleźć na necie. 2 sprawa, wyjęty smok muszę zalać olejem by zaciągnął czy wkładać i bez problemu...
Blok silnika jest produkowany ze stopkami wału korbowego, każdy i założenie stopek z innego bloku nie bedzie to pasować.
Witam, robię remont w Ursusie C-360 i wał, korbowody były u szlifierza, główne 2 korbowodowe 3 i po wsadzeniu wału i przykręceniu tylko stopek głównych wał trzeba obracać z dużą siłą. Może mi ktoś powiedzieć, co mam zrobić?
kOK zgadzam sie z kol. "wueska" to prawda ze tłok przy gorszym prowadzeniu ma tendencje do tzw "kolebania sie, „ ale nie jest to zjawisko az tak problematyczne poniekąd przeciwdziała temu celowe paro milimetrowe przesunięcie osi sworznia tłokowego do osi samego tłoka. Pozatym te wąsy, które mają tloki w silnikach FSO powoli przechodzą do historii....
Zdejmij ten dekielek, ustaw krzywkę na wale na przeciw stopki przerywacza i sprawdź czy w ogóle się otwiera. Sprawdź fajkę świecy, kondensator i świecę. W jakim celi uderzałeś w wał dla ściągnięcia misy olejowej, przecież miałeś nieodkręcony korbowód. Mam dziwne przeczucie że tej iskry już nie będzie, ale mogę się mylić.
Może. Ale równie dobrze może to być skutek niewłaściwego pasowania wał-panewki. Tylko nie bardzo jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Jeśli bym montował nowe panewki na nowy wał to rozumiem, że jakiś chińczyk pomyli się na wymiarach. Ludzie nawet muszą poprawiać nowe kute korbowody do swoich turbo bolidów. Tutaj zakładałem stare panewki na stary wał....
Ciekawe czy nie było dolanego jakiegoś doktora do silnika... Możesz stopę korbowodu zdjąć ale na pewno będzie lipa. Wypluj te słowa :D Czemu myślisz, że jak zdejmę stopkę to będzie lipa? Tzn pewnie tak będzie znając moje szczęście, ale... :( Ogólnie to olej poniekąd był wymieniany niedawno, z resztą jak kupiłem to był czysty o dziwo, w sensie nie był...
Zamieszczam instrukcję oraz zmodyfikowaną instrukcję do Owerlok FN2-5D W instrukcji nie pisze jakimi śrubami regulować, dlatego dorysowałem rysunki do instrukcji. Konstrukcja z ubiegłego wieku przypomina materiałami oraz wykonaniem Singera 31-15 z roku 1930 (Odlewy z kruchego żeliwa i zrywające się od lekkiego zakręcania śrubokrętem śrubki). W urządzeniu...
Witam wszystkich jestem nowy na forum i potrzebuje pomocy. Umarła mi pompa wtryskowa z sprinterze 2.9 td 1999r pompę zdemontowalem ale przed tem ustawiłem silnik na znaki czyli na wale znaczek OT a wałek rozrządu u góry wycięcie na nim pokrywa się ze stopka walka rozrządu. Teraz pytanie czy ustawiam pompę na pierwszy cylinder i wkładam czy muszę przekręcić...
Witam wszystkich jestem nowy na forum i potrzebuje pomocy. Umarła mi pompa wtryskowa z sprinterze 2.9 td 1999r pompę zdemontowalem ale przed tem ustawiłem silnik na znaki czyli na wale znaczek OT a wałek rozrządu u góry wycięcie na nim pokrywa się ze stopka walka rozrządu. Teraz pytanie czy ustawiam pompę na pierwszy cylinder i wkładam czy muszę przekręcić...
Odświeżam post.. wstyd się przyznać ale dopiero się zabrałem za pacjenta.. Znalazłem w misce elementy przypominające koronkę łożyska.. https://obrazki.elektroda.pl/9894709200_... Obstawiam że jest to łożysko kompresora.. mało tego na 6tej korbie zwinela się panewka.. Teraz pytanie czy silnik zablokował kompresor czy ta panewka.. niesty...
Kolego , robisz tak jak w każdym maluchu {z aparatem}a więc, najpierw ustaw sobie przerwę na aparacie zapłonowym , kręć tak długo wałem korbowym za koło pasowe {przy wyłączonym zapłonie oczywiście} aż stwierdzisz że styki nie mogą sie już wiecej rozewrzeć {chodzi o to że musisz ustawić styki w maksymalnym możliwym rozwarciu }. Między styki aparatu powinien...
Witam, jako mechanik serwisu Stihl, nie znam za dobrze budowy tych pilarek, ale jestem przekonany że są to konstrukcje bardzo do siebie zbliżone. Podam przyczyny takiego zachowania pilarek, a wnioskujcie i naprawiajcie sami: 1- brudny gaźnik pomoże czyszczenie, pod żadnym pozorem nie zrywać pokryw kanałków dyszowych bo zniszczycie gaźnik, sprawdzić...
stopka boczna stopka centralna czujnik stopka
parametr maszynowy marshall footswitch niebieska lampka
manta napięcia zasilania manta napięcia zasilania
Unitra MDS 432: Ciche odtwarzanie i pulsowanie 50Hz Regulacja siły naciągu drzwi w zmywarce Amica