ładnie jest :) teraz wykręć świece, miskę oleju ściągaj i poluzowuj stopki korbowodów po jednej i kręć wałem, kiedy zacznie się luźno kręcić bez większego oporu to tą panewkę złapało, odkręć stopkę i zobacz jak to wygląda, może bardzo wału jeszcze nie zatarło i wystarczy papierkiem ściernym przelecieć czop i założyć nowe panewki i może jeszcze będzie...
z jaką siłą dokręca się stopkę korbowodu
Korbowód 30 Nm + 90° Głowica 40 Nm + 90° + 90° Wałek 20 Nm
Stopy korbowodu są indywidualnie pasowane z korbowodem . Ważne przy składaniu nie można ich zamieniać na inny korbowód
Koledzy mam pytanie praktyczne. Czy wystający element że stopki korbowodu musi być rurką tak by olej nią spływał z kanału olejowego w korbowodzie? Czy może być jak w przypadku że zdjęcia kawałkiem śruby tak by rozprowadzał olej? https://obrazki.elektroda.pl/7680310400_...
Korbowody 30Nm + 90°. Wałek 20Nm.
śruba stopki korbowodu Chyba błąd. ta śruba wygląda jak do pokryw łożysk głównych wału korbowego. :spoko: A mówią, że 2.4 AAB jest niezniszczalne.
Więc "czapka"/głowica do zdjęcia, odkręcić miskę olejową, stopki korbowodów, wyjąć tłoki górą i zbadać stan cylindrów, tłoków, pierścieni . To nie jest takie straszne .
Jeden pod drugim, tak aby tworzyły jedno wgłębienie. Stopki są obrabiane razem z korbowodem, kiedy są przykręcone. Z tego też powodu nie powinno się ich zamieniać z innymi korbowodami.
W sumie racja. Ciężko zamienić korbowody przy demontażu tłoka. Chyba że ktoś rozbiera wszystko. Chodzi mi głównie o pokrywy stopki korbowodu i same panewki, które łatwo zamienić.
Dziękuję za pomoc. Dodano po 12 Nie wiem czy dobrze napisałem korbowodów. Chodziło mi o stopki korbowodu po wymianie panewek. Śruby jedne i drugie kupiłem nowe.
Wygląda że wszystko jest w porządku. Luz zaworowy ustaw na 0.10mm na obu zaworach. Ta część, z ostatniego zdjęcia, to rozrzutnik oleju, stosuje się go w silnikach z poziomym wałem, gdy nie ma pompki. Przykręca się go do stopki korbowodu.
Po prawdzie nie znam tej konstrukcji ale do wymiany pierścieni nigdy silnika nie wyciągałem tylko stopki korbowodu odkręcałem i wyciągałem górą razem z tłokiem i tak samo z góry wkładałem z powrotem .
A co wykonałeś do tej pory przy tym silniku? Co już rozkręciłeś? Tłok wyciąga się z korbowodem, korbowód odkręca się w bloku silnika (dwie śruby od stopki korbowodu). Następnie mając ściągniętą głowicę, wysuwamy tłok z cylindra razem z korbowodem. Jaki to dokładnie silnik?
Skoro stanął, to coś jest za ciasno spasowane. A Ford T to to nie jest, żeby go docierać przez przełamanie - zamiast dotrzeć, to się zatrze. Rozbiórka i weryfikacja - zacząłbym od zrzucenia z jednej stopki korbowodu i oceny panewek.
W VW t4 korek ma średnicę 1 cal, czyli 24 mm i da radę wyjąć, odkręciłem dzisiaj miskę i zagadka rozwiązana, panewki nawet nie ruszone, jak nowe. Dodano po 1 Śruba mocowania stopki korbowodu. To nie wiedziałem, że korek jest tak duży, myślałem, że jest standardowy. Masz szczęście, że stopa nie pękła. To teraz sprawdź wszystkie śruby czy są dokręcone,...
Dziękuję.A jeszcze jedno ,bo też wyjmowałem tłoki,bo zmieniałem pierścienie.Może masz rozpiskę z jaką siłą dokręcić stopki od korbowodów?
Miałem podobny problem tylko śruba pękła przy samym łbie (sześciokącie) oparło się o rzeczoznawcę,stwierdziliśmy że była to wada fabryczna ponieważ otwór w korbowodzie był wywiercony pod skosem i śruba nie przylegała całą płaszczyzną do stopki korbowodu.
Z tego, co mój ojciec rozkminia (mechanik gwarancyjny POM ursus, FMŻ) to wystarczy, że stopki źle założyłeś zamkami albo zamieniłeś stopki z korbowodów i już w większości c-330 pojawia się problem. Jeżeli jesteś pewny, że dobrze wszystko złożone to zamień stopki w korbowodach - jeżeli nie pomoże to tak jak koledzy radzą - najpierw dół a później góra.
Póki co nie ma tragedii, ale już w kolejce czekają: - zestaw śrub głowicy (choć stare były raz odkręcane od wyjazdu z fabryki) 150 zł - śruby stopki korbowodu 50 zł - komplet uszczelek na silnik 400 zł - sprzęgło 930 zł - pompa wody 170 zł - filtr oleju, olej - 200 zł - nowa turbuna 900 zł Czyli jeszcze 3 000,00 jak nic. Pierdół w stylu pasta dirko,...
Jeśli masz już zdjętą głowicę , to ja na twoim miejscu zmieniłbym pierścienie , przecież teraz tylko miska olejowa i możesz odkręcać stopki korbowodów wyciągać tłoki, Jeżeli wyciągasz tłok, to zazwyczaj nie powinno się go ponownie wkładać ze starymi pierścieniami, bo przy wyjmowaniu dostają w tyłek o krawędź która jest na używanej tulei cylindra
Witam Interesują mnie momenty dokręcenia śrub w kompresorze w silniku DXI Euro5 Głównie interesują mnie śruby głowicy, stopki korbowodów i śruby centralnej koła zębatego.
No kolego dokładnie Ci nie powiem, ale w silnikach Briggs & Stratton (które wg mnie jako jedyne się nadają do tego, bo są nie do zdarcia), które miały taką samą moc, czyli np. 3 KM z pionowym wałem i 3KM z poziomym wałem, można zamienić zamachy, i jak w pionowcu założysz zamach z poziomego to będzie chodził, teraz tylko kwestia gaźnika i zrobienia "bryzgacza"...
zaglądać zawsze warto, może złapało tylko jedną panewkę, zapewne korbowodową, zdjąć miskę i odkręcić stopki korbowodów i przynajmniej te panewki główne które się da to nie jest dużo roboty, wtedy będzie widać w jakim stanie jest wał, istnieje nawet szansa, że papierkiem ściernym i sznurówką przeszlifuje się wykorbienia wału, założy nowe panewki i będzie...
jeśli sam zrobisz, to opłacalny, jeśli niema rys na cylindrze to wystarczy w zasadzie tylko pierścienie wymienić, dobrze przehonować cylinder honowniczką na wiertarkę. jeśli nie cyka panewka to to też nie trzeba ruszać, choć obejżeć stopkę korbowodu warto czy niema rys. olej 10w40 to takie niezbędne minimum, całe szczęście, że nie 15w40, ale ogólnie...
Myślę, że nie trzeba od razu wyjmować takiego wielkiego i ciężkiego silnika (samemu to męczarnia). po zdjęciu głowic i miski można odkręcić stopki korbowodów i wyjąć tłoki do góry, albo nawet tylko ten jeden interesujący nas tłok zdejmując tylko tą jedną głowicę i miskę oleju, skoro na drugiej jest kompresja równa i prawidłowa na wszystkich 4 cylindrach....
No a co? Dokładnie to. P.S. Stopki to mają korbowody. Ale on tego nie wie i nigdy nie zrozumie.
Witam mam pytanie robimy generalny remont dafa 75.310 czy ktoś zna momwnty dokręcenia stopki wałka, korb tłoka, oraz głowicy proszę o pilną pomoc
Pływak jak na ten wiek wyglądał cudnie. Jest do "wyprowadzenia". Przecież nie masz wyboru. Coś mi się nie chce wierzyć, że zaworek iglicowy z 1958 roku był niezużyty. Pewnie był wymieniany. Może pasuje od jakiegoś innego Jikova? Wyjdzie "w praniu". Motor stał bardzo długo. Obawiam sie o korozję elementów łożysk tocznych. Szczególnie stopki korbowodu....
Witam, MAN TGM 18T 4X2 LL D08..(R6) D0836 LFL WMAN28ZZXHY360585 Potrzebuję momenty i kolejność dokręcania śrub głowicy, oraz stopek korbowodów i mostków panewek głównych.
Podkładki występują w różnych grubościach, może ktoś dał najgrubsze, trochę przesadził, same tuleje w takim razie były dobrze doszczelnione do głowicy, ale za to przejścia kanałów wodnych i olejowych już z kolei słabo przylegały... Lepiej wyjmij te tuleje, zresztą miskę łatwo zdjąć i odkręcić stopki korbowodów, nie trzeba całego silnika wyciągać, nawet...
Panowie... Rozebrałem go w zimie i tak po miesiącu kupowałem coś nowego i dawałem do regeneracji... Teraz zaczynam skręcać.... I moje pytanie jest takie... CHyba pomyliłem korbowody... Nie ma znaczenia ?? Ale stopki nie bo miałem po skręcane bo dawałem do wprasowania panewki oraz sprawdzenia stopki.... Właśnie nie wiem co z Tymi korbowodami czy nie...
z jaką siłą dokręca się stopkę korbowodu
Stopka korbowodu 1. 5Nm + 15Nm 2. 180 stopni Śruby nowe
Jest to silnik dolnozaworowy , czterosuwowy i cylinder jest odlany razem z korpusem silnika . Należy odkręcić kosę zdjąć misę olejową i odkręcić stopkę korbowodu , następnie wypchnąć tłok z cylindra. Poglądowo : http://www.briggsandstratton.com/maint_r...
Ale stopka korbowodu jest szersza od tulei i tłok nie chce wyjść do góry
Świece tak, a stopek korbowodu nie miałem okazji. Śruby od głowicy dokręcam ja ,bo ojciec mówi że mam więcej sily i żebym się uczył ;) Nie zrozumcie mnie źle ;) Mój błąd
Nowa uszczelka pokrywy zaworów(10Nm kręcimy po przekątnej ) Mocowania pompek momentem 12 Nm 2x90 stopni, 1. Śruby od dźwigienek 20 Nm + 90° 2. Śruby trzymające pompowtryskiwacze 12 Nm + 270° 3. Stopki wałka rozrządu 8 Nm + 90° 4 Korbowodu to 30Nm + 90 st, https://obrazki.elektroda.pl/2087073200_... https://obrazki.elektroda.pl/2290120600_...
Witam.Moj silnik po uderzeniu w wystajacy konar potrzebuje prostowania walu, i wymiany miski olejowej, ktora pekla.Mam jedno dosyc wazne pytanie i nie moge znalzezc na nie odpowiedzi, a mianowicie, jakim momentem ma byc dokrecona stopka korbowodu do walu? nie moglem znalezc nigdzie odpowiedzi na to pytanie.
Potrzebuje momenty dokrecania stopek korbowodu w renault master 3,0 DCI 136 KM z 2006 roku ? ma ktos moze?>
Witam Mam nietypowy problem gdyż kilka tygodni temu kupiłem w okazyjnej cenie c360. Dwa dni temu rozebrałem silnik i okazalo sie ze trzeba robic kapitalny remont. Zauwazylem ze kazdy korbowod mial zamki w roznych kierunkach (a to korbowod z jednej a stopka z drugiej strony, dwa z tej samej strony). W zwiazku z tym chce się dowiedzieć jak zamki korbowodow...
masz już ściągniętą głowicę to ściągnij miskę i odkręć stopkę korbowodu i wyjmij tłok, zobaczymy co to takiego, roboty to już aby z pół godziny i to lekkiej. Może ktoś coś pomieszał bo mu się przytarło i założył np wał od 899 do korbowodów 903 lub na odwrót? zdaje się też, że grubsza o jakieś 1.5mm uszczelka powinna załatwić sprawę, nie jest to droga...
Juz wszystko wiadomo, zapchany smok i brak panewek, tylko jest jeden problem, w aucie gorna panewka ma dziure na odprowadzenie oleju, a dolna jej nie ma, za to jest w stopce korbowodu, kupilem nowe panewki i dostalem takie gdzie w dolnej panewce i gornej jest dziurka. Jest jakas ruznica jak zaloze takie? Pierwszy raz sie z tym spotykam, z gory dzieki:))
2 pytania, by nie marnować Państwa czasu :) passat 2004 rok b5 fl, składam korbowody nie wiem jaki moment stosować dokręcania stopki. Silnik ALZ 1.6 benzyna. Jedni podają 30 nM i 90 stopni inni 40 aż do 50 i 90 Stopni. Mało popularny silnik dlatego nie mogę znaleźć na necie. 2 sprawa, wyjęty smok muszę zalać olejem by zaciągnął czy wkładać i bez problemu...
Chłopie zaczynasz rozkręcać spiralę własnej głupoty, zabierając głos w sprawach o których nie masz zielonego pojęcia. Panewki podlegają wymianie po rozbiórce. To dobra praktyka serwisowa. Ci co robią naprawy silników wiedzą dlaczego. I nie myl fachowców z fuchowcami. Bo to różnica i to spora. Po wymianie panewek i pierścieni już można poznać kto jest...
U mnie też to nie było pukanie, czasami puknął a czasami nie. Wymieniłem uszczelkę i ciśnienia nie miał dalej na jednym. A po tym jak mi wyleciał korbowód, wysnułem taką teorię że: Obróciła mi się panewka na wale i w końcu stopka korbowodu nie wytrzymała i puściła ale że był rozpędzony wał to dobił tłok w głowicę i ja rozharatał nawet w misce olejowej...
Miałem na myśli trzpień-sworzeń na którym zamocowana jest oś przednia. Zobaczyć go można odkręcając zaczep przedni. Przestrzelony jest śrubą (zobaczysz ją od dołu) która ma za zadanie go zabezpieczyć. Bardzo słabe rozwiązanie wtedy gdy pojawi się delikatny luz. W takiej sytuacji cofa się w stronę silnika i blokuje koło zamachowe. Jak kolega pisał że...
Witam Stal nierdzewna albo kwasoodporna jak najbardziej wskazana. Połączenia skręcane na oryginalne kryzy oraz spawanie tig, ewentualnie mig/mag. Do odróżnienia nierdzewki od kwasówki użyj silnego magnesu (głośnikowy ferrytowy lub neodymowy) Kwasówka praktycznie nie jest przyciągana przez magnes (zbyt mała ilość żelaza w stopie) Pozdrawiam Dodano po...
Witam potrzebne są dane dotyczące momentów dokręceń stopek korbowodu oraz panewek głównych, wtryskiwaczy ,oraz głowic . Silnik OM 501 V6 Euro 5 Mercedes Actros LS 1848 r 2010
Witam! Stopka korby to: 1waza 20Nm 2waza 41Nm
Silnik proponuję 1,5kW przy obrotach pompy około 800-900. 2,2kW przy obrotach pompy 1000-1300. Można dać 3kW i przełożenie tak, aby obroty pompy były 1400-1600. Pamiętajmy o tym,że lepiej kiedy silnik ma lżej, aniżeli ciężej. Ten zbiornik czy oby nie jest samoróbką??A może to bojler do wody??Z tych 2ch opcji żadna opcja nie jest bezpieczna do korzystania...
Jeśli montujesz korbowody i zamki są po jednej stornie korbowodu zarówno w korbie jak i w stopce to montuj wszystkie korbowody w tą samą stronę. Po której stronie mają być zamki w tym silniku tego nie wiem ale czy nie idzie tego wywnioskować np z ustawienia tłoka? Tłoki nie mają strzałki? Albo nie różnią się wycięcia na tłoku dla zaworów ssących i wydechowych?...
Zdejmij ten dekielek, ustaw krzywkę na wale na przeciw stopki przerywacza i sprawdź czy w ogóle się otwiera. Sprawdź fajkę świecy, kondensator i świecę. W jakim celi uderzałeś w wał dla ściągnięcia misy olejowej, przecież miałeś nieodkręcony korbowód. Mam dziwne przeczucie że tej iskry już nie będzie, ale mogę się mylić.
Witam. Rozbebeszyłem ostatnio padniętego Tecumseh'a dokładnie model TVS90. Ogólnie wcześniej z kosiarką walczył ojciec, zmieniał klin bo stary był ścięty, bawił się z czyszczeniem gaźnika, po tych operacjach kosiarka odpalała z trudem, a jak już odpaliła to mozolnie zaczynała się wkręcać na obroty jak jakiś antyczny traktor, była słaba, po wjechaniu...
Na wale nie widać żadnych przerysowań ani nie czuć tego pod palcem więc wydaje mi się że tylko korbowód ze stopką i panewką będzie do wymiany
Dane do górniaka. Panewki korbowodów: http://obrazki.elektroda.net/34_12849853... Panewki główne: http://obrazki.elektroda.net/68_12849853... Srednice i pasowania: http://obrazki.elektroda.net/58_12849855... http://obrazki.elektroda.net/6_128498553... Głowica: http://obrazki.elektroda.net/62_12849893... Inne ważne: http://obrazki.elektroda.net/7_128498938...
Może. Ale równie dobrze może to być skutek niewłaściwego pasowania wał-panewki. Tylko nie bardzo jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Jeśli bym montował nowe panewki na nowy wał to rozumiem, że jakiś chińczyk pomyli się na wymiarach. Ludzie nawet muszą poprawiać nowe kute korbowody do swoich turbo bolidów. Tutaj zakładałem stare panewki na stary wał....
Dziwnie wygladaja te panewki - wygladaja jakby poruszaly sie w korbowodzie, jak robilem silnik to panewki mialy slady tylko od strony styku z walem - w miejscu styku z korbowodem i stopka byly osadzone ciasno ze niema zadnych sladow
Oś obrotu korbowodu :?: Jak ??? Przecież korba wykonuje ruch posuwowy (główka) i jednocześnie obrotowy (stopka). Wiesz wogule o czym piszesz :roll:
Witam. Potrzebuję momenty dokręcania śrub korbowodów, koła pasowego, kół rozrządu i stopek wałka. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Właśnie, że wsadził ktoś tam łapy i to na dodatek jakiś "kowal" ! Kupiłem auto z obróconą panewką i po rozebraniu silnika okazało się, że to nie pierwsza usterka tego typu w tym silniku. Ktoś wcześniej na tyle kombinował, że pokusił się na podkładanie blaszek pod panewki korbowe i zamianę stopek korbowych pomiędzy korbowodami ! (przypominam, że są tam...
Spotkałem się z tym, ze czop wału obraca się w przeciwwadze i zapłonu nie da się ustawić Taka sytuacja może wystąpić tylko w wałach składanych z części. Tzn przy czopach wciskanych w przeciwwagi. Tyczyło to WSK, Jawy, CZ. Szczególnie goowniane były WSKi. Tu obrót czopa w tarczy przeciwwagi był "normalny". NRDowskie produkcje miały wały odkuwane. Tzn...
Korbowody na pewno sa proste. Swporznie i glowki korbowodow tez sa w porzadku. Luzu nie ma (odkrecalem pokrywy korbowodow), panewki na 3 cylindrach sa w idealnym stanie. Widze jednak, ze tam ktos juz byl i teraz pytanie. Na dwoch korbowodach znaki fabryczne sa na jednej strony korbowodu (na stopce i pokrywie od strony chlodnicy) natomiast na dwoch sa...
Wiem że korbowody na 20 Nm+90 stopni
Akurat brak możliwości zamiany stopek dał bym na minus. Znam takich co zamienili skręcili a potem trzeba było dwa korbowody nabyć. Dwa nie da się naprawić takiego korbowodu przywrócić to nominalnego rozmiaru.
Witam, posiadam ok. 25 / 30 tlokow do silnikow spalinowych 2 i 4-suwowych, o srednicach od 40 - do 88mm, fabrycznie nowych i lekko uzywanych, ale bez zatarc - na niektorych sa slady pracy w cylindrach, bez zatarc i bez nagaru [ glownie na tych wiekszej srednicy 80 - 88mm, chyba do ciagniczkow ogrodniczych ? ]. Tloki kupowalem 20 - 10 lat temu, zeby...
1.Witam mam problem z ze swoim ciapkiem c-328 tylko silnik reszta składak a wiec tak robiłem pierwszy raz kapitałkę tego modelu wiec mam teraz problem rozkręciłem cały ten silnik na czynniki pierwsze po złożeniu i odpaleniu samo startem bo tak ciężko by było z reszta zawsze ciężko palił i wiec jak zaskoczył to strasznie głośno bardzo głośno stuka wali...
Jak byś pomylił to raczej nie przekręciłbyś wałem. Kiedyś próbowałem i wystarczyło ze jeden korbowód był inaczej zmieniony i po skręceniu nie dało rady silnikiem obrócić. Fabryczne da radę zamienić, tak samo z pojedynczymi stopkami wałka rozrządu w różnych silnikach. Nominalne z grubsza trzymają jeden wymiar, a zużyte to już wogóle nie gołym okiem...
Witam, robię remont w Ursusie C-360 i wał, korbowody były u szlifierza, główne 2 korbowodowe 3 i po wsadzeniu wału i przykręceniu tylko stopek głównych wał trzeba obracać z dużą siłą. Może mi ktoś powiedzieć, co mam zrobić?
Jak obiecałem wrzucam instrukcję obrazkową jak wymienić zębatkę transportera łucznika która jest na wale głównym. 1. Odkręcamy prawą stronę obudowy przy kole pasowym napędu: http://obrazki.elektroda.pl/8419703400_1... 2. Oraz koło pasowe poprzez odkręcenie śrubki na pokrętle. Pokrętło odkręcamy i zdejmujemy, pod nim jest podkładka sprzęgła,...
Witam. Rozpylacz nie uszkodził się bez powodu, albo coś wpadło do komory spalania albo rozpiął się tłok - może coś z korbowodem. Istnieje też możliwość że wtrysk wypalił tłok ale od wypalenia nie łamie się stopka, ogólnie nie rozbierzesz nie będziesz wiedział.
kOK zgadzam sie z kol. "wueska" to prawda ze tłok przy gorszym prowadzeniu ma tendencje do tzw "kolebania sie, „ ale nie jest to zjawisko az tak problematyczne poniekąd przeciwdziała temu celowe paro milimetrowe przesunięcie osi sworznia tłokowego do osi samego tłoka. Pozatym te wąsy, które mają tloki w silnikach FSO powoli przechodzą do historii....
Ciekawe czy nie było dolanego jakiegoś doktora do silnika... Możesz stopę korbowodu zdjąć ale na pewno będzie lipa. Wypluj te słowa :D Czemu myślisz, że jak zdejmę stopkę to będzie lipa? Tzn pewnie tak będzie znając moje szczęście, ale... :( Ogólnie to olej poniekąd był wymieniany niedawno, z resztą jak kupiłem to był czysty o dziwo, w sensie nie był...
Witam Z jaką siłą dokręcić stopki panewek głównych (wału korbowego) pozdrawiam
Trzeba ustawić wał korbowy -15 stopni przed GMP, wałek rozrządu ustawić na znakach koła i stopki, wykręcić napinacz łańcucha (z tyłu silnika), następnie ustawić i zblokować pompę wtryskową (należy odkręcić śrubę 17mm zaślepiającą znajduje się z przodu pompy po prawej stronie, jest to najwyższy punkt na wykorbieniu pompy taka płetewka pozioma należy...
Witam wszystkich u mnie naprawa wyglądała następująco. Kupiłem wał używany na Allegro za 200 zł z kołem zębatym rozrządu które nowe samo kosztuje ponad 100 zł a z wałem było tylko dlatego bo ktoś nie potrafił go odkręcić. Do tego uszczelniacze wału Erling i panewki Glyco wał był nominalny i prosty dlatego go nie osiowałem ani nie szlifowałem ponieważ...
Zamieszczam instrukcję oraz zmodyfikowaną instrukcję do Owerlok FN2-5D W instrukcji nie pisze jakimi śrubami regulować, dlatego dorysowałem rysunki do instrukcji. Konstrukcja z ubiegłego wieku przypomina materiałami oraz wykonaniem Singera 31-15 z roku 1930 (Odlewy z kruchego żeliwa i zrywające się od lekkiego zakręcania śrubokrętem śrubki). W urządzeniu...
Jak zdemontować/wyjąć/odkręcić/wymienić skrzynię biegów, uszczelniacz na wale (zdarza się wyciek z uszczelnienia stopki wału korbowego) •Zdemontować obudowę filtra powietrza •Odłączyć akumulator •Odkręcić koła •Odkręcić nakrętki przegubów •Odkręcić całe nadkola •Odpiąć 2 kostki (czujniki parkowania i świateł w zderzaku)...
pokrywy korbowodów korbowodów tulejki wymiana korbowodów
wymiana samsung świetlówki bezawaryjna pralka wymienne łożyska seicento klema
płyta główna klimatyzator płyta główna klimatyzator
Jak otworzyć zablokowaną pralkę Candy 1200 otwieraną od góry? Lokalizacja czujnika temperatury silnika APG w Audi A3