Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
W tester techu mam podgląd parametrów bieżących np ciśnienie paliwa na biegu jałowym 260 bar kąt wtrysku zasadniczeg 4 stopnie , wyprzedzenie kąta przedwtrsku -8 stopni itp
sąda stoi w miejscu i pokazuje 0.95 v ślnikiem trzęcie obroty falują pryskałem plakiem może jakaś nieszczelność ale silnik nie zareagował przepustnice była czyszczona wyprzedzenie zapłonu 8 do 14.2stopni skacze cewki zapłonowe nowe oczywiście przepustnica wyczyszczona te pomiary robiłam na rozgrzanym śliniaki 92 stopnie
Wg 'firm paliwowych' : jesli paliwo ma o 5 Oktan wiecej, niz wartosc LO na ktora byl skonstruowany dany silnik w epoce - to nalezy zwiekszyc wyprzedzenie zaplonu od 3 - do 6 stopni / ponad nastawy fabryczne... Dzisiejsza benzyna ma minimalnie 95 Oktan, a to w porownaniu do bardzo krotko spalajacych sie benzyn z epoki lat 50 - 70 tych przy niskich stopniach...
Witam, mam pytanie: Zbudowałem własną wersję tego układu (z kilkoma zmianami): https://obrazki.elektroda.pl/7274398700_... I teraz pytanie które elementy odpowiadają za wyprzedzenie zapłonu? Z mojej niewielkiej wiedzy obstawiam że to ten układ RC? https://obrazki.elektroda.pl/7859286400_... I czy jest jakaś możliwość...
Witam, z oryginalnymi gaźnikami też czasem tak jest, że jak się wybiją ich iglice/zaworki w pokrywce komory pływakowej, to zaworek nie trzyma poziomu paliwa i benzyna "leje się do wydechu", bo silnik nie daje rady jej "przepalić" w całości - wtedy spalanie może być naprawdę duże. Druga sytuacja - to gaźnik lekko "terkoczący/wpadający w rezonans", czyli...
Witam, czy udalo sie prawidlowo wyprzedzic zaplon w Junaku / do dzisiejszej benzyny 95 Oktan, ktora ma 'za duzo o 20 Okt.' co najmniej..? Wg 'recepty' tego Inzyniera - silnikowca z filmu 'Liczba Oktanowa', to trzeba najpierw wyprobowac to 'mniejsze' wyprzedzenie - czyli : '3 stopnie / na kazde 5 Oktan wiecej, niz fabryczne paliwo przeznaczone do Junaka...
Wiem tylko że na biegu jałowym ma wyprzedzony o 22stopnie, a z tego co wyczytałem powinien mieć od 14- 18. A niby skąd to wiesz, 1,2 stopnie to tak mało że se nawet nie wyobrażasz tego.
Witam, w UAZ-ie moze byc tak bardzo 'pozny zaplon' - ze 'az wczesny' jakby, bo UAZ byl oryginalnie na benzyne 74 - 78 Oktan i po to ma przy podstawie aparatu zaplonowego tzw. 'korektor oktanowy'. Sluzy on do wstepnej regulacji wyprzedzenia zaplonu - do Liczby Oktanowej benzyny, ktora sie wlewa akurat do zbiornika. Jako ze benzyny niskooktanowe [ 60/68...
Jak ustawić pompę wtryskową i ile stopni musi wynosić wyprzedzenie zapłonu w 360 i 400. Znalazłem że do 360 - 15 stopni Do 400 nie mogę się doszukać.
Witam, najprosciej jest porownac wyprzedzenie zaplonu w dawnych motorowerach : w Rysiu / Zaku bylo to 4 - 4,5mm przed GMP, do owczesnej benzyny 72 - 74 Oktan, przy stopniu sprezania ich silnikow 6,5 : 1, a poniewaz te benzyny [ 72 / 74 Okt. ] byly bardzo 'wybuchowe / eksplozyjne' - to silnik w Rysiu osiagal moc 1,7 - 1,8 KM i predkosci 55 - 60 km/h....
Wyprzedzenie zapłonu to 32 stopnie przed GMP.
Witam serdecznie wszystkich Co po pierwsze. Aktywny usterek 245 wyjaśnia dlaczego motor nie startuje. Jest to usterka czujnika listwy i na pewno nie odpali motor dopóki jest aktywny ten Fehler. Sterownik po załączeniu zapłonu wykonuje test pompy; jeśli elektryczne obwody są sprawne następuje uruchomienie solenoidu nastawczego listwy a czujnik drogi...
Tylko dlaczego Junaki [ osobiscie nimi jezdzilem 40-30 lat temu, jeszcze na 78-mce 'niebieskiej' ] - mialy na 78 Okt. nawet 17/ 18 KM [ jesli przyspieszylo sie wlasnie zaplon do 3mm przed ZZ ], natomiast dzisiaj - na 'lepszej benzynie 95' maja zaledwie 11/12 KM, zmierzone wielokrotnie na roznych hamowniach..? Wlasnie dlatego, ze silnik Junaka M 07 /...
Czy 40 stopni wyprzedzenie zapłonu to nie za wiele? Tak mi się wydaje bo bazując na innych silnikach (starszego typu) to tam statyczny był z 10 stopni plus dynamiczny to nie było tych 40 stopni na pewno
Myslałem owszem,ale zrobię to inaczej. W poprzednim samochodzie Opel Kadett zapłon miałem wyprzedzony o ok 14 stopni przez przekręcenie aparatu zapłonowego. Czyli był statycznie wyprzedzony w całym zakresie obrotów-także na benzynie ale jeździłem 99% na LPG. Aparat zmieniłem z Delco na Bosch z podciśnieniem. Jak dodawałem gazu, podciśnienie w kolektorze...
No kumam chodziło mi o to czy mieszanka paliwowa jest ok czy nie zalewa świecy bo sonda lambda pokazuje mi duży vol od prawidłowego czyli 0.6 do 0.78 pomiar zmienia się dynamicznie i obroty faluja korekty paliwowe skaczą myślę że sąda działa bo po odpieciu mapsensora sąda stoi w miejscu i pokazuje 0.95 v ślnikiem trzęcie obroty falują pryskałem plakiem...
Kiedys mi sie zdarzylo "krecic" na hamowni gazem (blos) i co ciekawe auto uzyskiwalo wieksza moc przy wyprzedzonym zaplonie ale na BENZYNIE. Na lpg trzeba bylo cofnac okolo 2 stopnie aby auto bylo mocniejsze niz na benzynie. Niestety nie wiem jak to sie mialo do seryjnego kata wyprzedzenia zaplonu, ale na 99,9% byl zaplon juz wyprzedzony wzgledem serii....
jakie wedlug was powinno byc wyprzedzenie zaplonu dla mojego modelu.A4 1.6 ADP.95 rok.w instrukcji znalazlem ze 3 stopnie na jalowym..a u mnie jest 16 stopni GMP..sprawdzane vagiem i polskim vagiem..a po przygazowce na postoju skacze nawet do 35 stopni GMP
szukam jakiejś rozpiski na temat parametrów tego silnika 1.1 55KM przyprowadził mi klijent takiego padalca i auto pali koło 12-15 litrów kopci na czarno , ma problem z wkręcaniem sie w obroty odczytane parametry szerokość impulsu 1,45-2.00ms wyprzedzenie 10- 12,5 stopnia ciśnienie pobieranego powietrza 380-460mmHg temp powietrza 22 stopnie temp. wody(silnika...
no własnie sprzęt ma palić normalnie! cewka wys. napiecia jest dobra, akumulator dobry, dalej pójde już za waszymi wskazówkami. Zapomniałem jeszcze dodać, ze gdy jest poniżej 0C, to gdy kręce rano, tylko rano gdy jest zimny, to go cofnie, nie za każdym razem ale cofnie. Kręci, kręci, stopnie i w drugą strone wałem szkubnie. Oczywiscie nasuwa się tu...
Witam Od komarka nie pasuje, jest odwrotnie ułożony, od WSK też nie, problem z zapłonem rozwiązalem połowicznie, w miejscu tych otworów mocujących wyciąłem podłużne (fasolki) i to już trochę pomogło ale nie na długo, będę dalej szukał tego przerywacza. a tak wogóle to znalazłem informacje że wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 22 stopnie przy 5000...
Z tego co wiem, wszystkie sterowane są zegarami astronomicznymi. Administrator zasugerował, że ma dużo zgłoszeń o tym, że lampy zapalają się za późno i proponuje założenie włącznika zmierzchowego. Zegar astronomiczny wymaga wpisania długości i szrokości geograficznej stopnie i minuty kątowe, z uwzgldniem ukladu N-S / W-E i nawet błąd kilku minut kątowych...
Chyba wymyśliłem, co mogłoby powodować poprawienie działania silnika przez dodawanie gazu Browna do mieszanki - pytanie, na ile poprawi i jakim kosztem (i wytwarzania gazu Browna, i skutków używania)... (swoją drogą, nie wiem skąd ta nazwa "gaz Browna" w temacie, nigdzie więcej takiej nie mogę znaleźć; chyba coś znalazłem: [url=http://tinwiki.org/wiki/Brown%27s_G...
Ten passat to na pewno 93 rok i wtrysk ? Jeśli tak to ten mechanik jakiś "nie tego" (i zna tylko gaźnikowce :D), zapłon w takim aucie a właściwie to wyprzedzenie zapłonu wynosi 6 stopni. (przy gazie można póbować trochę wyprzedzić ale na tyle żeby silnik dobrze pracował na benzynie).
Dla D0826LF13 191 kW 1000Nm EURO2: od 0 do 1 stopnia przed OT
Dla silnika D0826 LF06 kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 14 stopni z tolerancją - 1 stopień (minus jeden stopień). Wyprzedzenie ustawiasz na kole zamachowym przed GMP. Wał korbowy i rozrządu ustawiasz na znaki. Pompa wtryskowa ustawiona na pierwszej sekcji na pracę. Powodzenia
5 stopni
Elektrozawór to bardzo ważna część, reguluje wyprzedzenie kąta wtrysku. Znajduje się on pod pompą wtryskową. Jeśli Itc jest sprawne, to wyprzedzenie statyczne powinno mieścić się między 8 a 9 stopni.
Ustawianie zapłonu właśnie tak wygląda. W vag kanał 01i obroty ida do 1270 później stroboskop i ustawia się na 6 stopni wyprzedzenie zapłonu i ma działać. Ja zaznaczyłem sobie od razu kreske korektorem na aparacie zapłonowym w razie zabawy w przyszłości
Wyprzedzenie zapłonu wynosi tu 18 stopni. Sprawdza się w "wzierniku" w obudowie skrzyni biegów "nad sprzęgłem" (trzeba wyjąć plastykową zaślepkę i używając lampy stroboskopowej zsynchronizować znacznik na kole zamachowym lub przy lampie z ustawianym kątem wyprzedzenia można "świecić" na koło pasowe na wale głownym i "zgrać" znacznik). pozdrawiam.
Witam. Dla modułu 4354 w najprostszym ujęciu wygląda to następująco: I_I___I______I___I______I___I w stopniach kolejno: 10-30-90-30-90-30-zostało 80 Drugi ząb (ten po 10) określa statyczne wyprzedzenie zapłonu ustawiane dla 1-go cylindra.
mondeo 1.8td mk2. Kąt wtrysku i rozrząd ustawiasz na blokady. dzięki było by świetnie jeżeli tylko na blokady ale w takim razie o co chodzi w instrukcji z tymi 10 -ma stopniami?
hmm po zrobieniu log inną wersją vaga wachania są 5,3 BTDC +- 2 stopnie. Mam jeszcze jeden problem ponieważ chciałem zmienić swiecę bo zakładam lpg i na pierwszym cylindrze świeca była czarna jakby delikatnie wilgotna przykopcona. Czym może być to spowodowane ?? Dodano po 16 hmm po zrobieniu log inną wersją vaga wachania są 5,3 BTDC +- 2 stopnie. Mam...
A no tak, ja to jestem z tych ludzi co nie wiedzą że czegoś się nie da zrobić, do puki się nie przekonam na własnych konkretnych doświadczeniach to mam gdzieś wszystkie teorie. Uznam je dopiero jeżeli moje doświadczeni tak wykażą :) Taka moja zabawa. :spoko: :spoko: :spoko: Plusem też jest to że można wyprzedzić zapłon nawet do 20 stopni (wyprzedziłem...
6 stopni na lampie jest ustawiony Gratuluję jeśli się udało - przecież sterownik cały czas "buja" kątem, dla celów regulacji prędkości biegu jałowego, robi się to w trybie nastaw podstawowych sterownika.
cewka jest na 99% oryginalna, jutro pokombinuje myślę ze 12 stopni to rozsądne wyprzedzenie zap.
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
Silnik na tym module odpala, lecz jest to bardziej walka o każdy ułamek napięcia wyciąganego z magneta ( napięcie poprawne między 30 a 115 V przy rozruchu). Praca na tym module nie jest w żadnym stopniu prawidłowa, gdyż wyprzedzenie zapłonu nie jest zgodne z wyprzedzeniem zapłonu poprawnym dla tego silnika. Parę stopni robi tak ogromną różnicę, oraz...
Pamiętaj by elektrodę trzymać pod kątem 45 stopni do blach. Ciągnij ją po materiale. Tak byś czuł że się ona opiera o blachę. Pilnuj by płynna szlaka Cię nie wyprzedziła. Spokojnie przesuwając elektroda po materiale pozwalają jej opadać w dół w miarę jak będzie się topiła (skracała). Powinno wyjsc dobrze.
No to juz jest 'prawie dobrze' [ cienka uszczelka pod glowice z wyzarzonej blachy miedzianej 0,5 mm powinna pomoc jeszcze ], ale i tak trzeba stosowac do niego wyprzedzenie zaplonu ok. 4 - 4,5 mm / przed GMP - zreszta to wychodzi samo, jesli daje sie zapalic silnik bez 'odkopywania rozrusznika', to wyprzedza sie zaplon coraz bardziej - az do mocnego...
bodzio18 zauważ, że ten układ nie twoży nowej mapy zapłonu tylko przesuwa orginalną mapę zapisaną w ECU o dowolny kąt ustalany poprzez stałą czasową. Jeżeli stała czasowa odpowiadać bedzie np.350 stopniom to masz wyprzedzony zapłon o 10 stopni w stosunku do orginalnej mapy w całym zakresie obrotów
Witam, wszystko zależy od stopnia sprężania tego silniczka, cała jego praca i 'mulenie' także - bo to są silniczki rowerowe / jakby 'klony - kopie' silniczków 'K - O' z lat 50 / 70-tych, a tamte miały dość niski stopień sprężania, coś chyba 5,5 - 6 : 1 i były zbudowane wówczas na średniooktanowe benzyny 'spirytusowe BA 60 / 70 Oktan' w latach 50-tych...
Zapłon ma wyprzedzenie 7 stopni. Na gazie idzie jak burza i pali od kopa .
Nie, nie. Jak masz tylko znaki GMP a w instrukcji masz ustawić wyprzedzenie na 10 stopni, ustawiasz taki kąt na lampie, tak kręcisz aparatem by błyśniecie było w punkcie GMP.
Ustawiasz wyprzedzenie początku wtrysku wg. Instrukcji silnika czyli na 8 stopni (+, - 2 stopnie) przed gmp. Przestawiacz kąta wtrysku działa w zakresie od 1000 obr/min do 4000 obr/min. Można go sprawdzić na stole probierczym lub lampą stroboskopową w motorze. Jeżeli będzie on niesprawny może powodować wyżej wymienione objawy.
Witam, wyprzedzenie zaplonu '3mm przed GMP' - dotyczylo tylko paliw o LO 68 - 78 Oktan [ lata 50 - 70te/80te ] i stopni sprezania silnikow od 5,5 - do 7 : 1. Takie paliwa spalaly sie wtedy bardzo krotko / wybuchowo przy niskim sprezaniu zabytkowych silnikow, max do pozycji tloka w cylindrze 12 - 15 stopni po GMP i wtedy silniki mialy pelna moc z instrukcji......
Ja tam znalazłem taką opinię : "Spalanie LPG pod ciśnieniem jest wolniejsze od spalania benzyny, więc zapłon musi zostać wyprzedzony o kilka stopni. To jednak oznacza, że jeśli samochód jest zasilany zarówno benzyną, jak i gazem, podczas jazdy na benzynie problemem mogą być strzały i zapłon może zostać wyprzedzony najwyżej o 1-2 stopnie." I faktycznie...
Witam, wyprzedzenie zaplonu zalezy glownie od stopnia sprezania, LO paliwa [ czy jest do danego silnika odpowiednie ], itp. Jawa ma zdaje sie, ze 9 : 1 stopien sprezania - to dzisiejsza benzyna 'LO 95' jest do niej odpowiednia, to tzw. 'statyczne' wyprzedzenie zaplonu ustawialo sie zawsze '3 - 3,5mm przed ZZ'. Czyli przerywacze maja zaczac sie rozwierac...
Pierwsze oznaczenie na silniku czyli wyprzedzenie zapłonu o 10 stopni ,wtedy mi się zapala i nie wiem kiedy ma zgasnąć
ds18b20 stopnie stopnie baterii wyprzedzenie sworznia
rower przekładnia wymiana kabel telefoniczny podsłuch podsłuchu
grafik pracy excel grafik pracy excel
Podłączenie listwy paliwowej Yamaha, Mercury, Suzuki do silnika zaburtowego EFI i gaźnikowego Technics EH750 – świeci, ale brak dźwięku, przekaźnik nie klika, możliwa awaria końcówki mocy