Zbieżność kół, przód 0 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, przód 0° +/- 30' (°) Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3° 30' +/- 30' (°) K.P.I., przód 11° 30' +/- 40' (°) Zbieżność kół, tył 1.5 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, tył -1° 50' +/- 30' (°)
Samochód obciążony tak, że z przodu odległość śruby przedniego mocowania wahacza od podłogi = 230mm (przy kołach 205x70 R15), lub 226mm (przy kołach 215x65R15). Z tyłu odległość osi obrotu belki do podłogi = odpowiednio 324mm i 320mm (przy rozmiarach kół jak wyżej). Przód: Pochylenie koła: -0°32' ± 45' (maks. różnica między kołami 45') Wyprzedzenie...
tak na szybko, i na temat. Rozbieżność kół, przód 0°10' ± 0°10' (°) Pochylenie kół, przód (Nie można dokonać regulacji) -0°30' ± 0°30' (°) Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód (Nie można dokonać regulacji) 4°24' ± 1°00' (°) Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (KPI), przód (Nie można dokonać regulacji) 12°30' ± 0°35' (°) Zbieżność kół, tył 0°16' ± 0°12'...
Wychodzę z założenia że jak coś robić,to zrobić dobrze,albo wcale. przecież drążek ma mniej więcej podobne punkty pracy i długość co wahacz więc układ pracuje praktycznie liniowo. No i tutaj się mylisz. Przód pracuje całkowicie inaczej niż tył. Tył zmienia zbieżność i pochylenie koła podczas pracy . Przód zbieżności nie zmienia z założenia,a wartości...
Tak. Potrzebujesz geometrie zawieszenia. Czyli tyl i przod. Zbierznosc, pochylenie kola i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. O ile da sie to ustawic, bo nie w kazdym aucie jest to mozliwe.
Najważniejsze to wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i oczywiście przesunięcie kół. Reszta jak trochę poza wymiarem to da się ustawić by jechał prosto.
I nie będzie jeździć prosto. Jest cofnięty z lewej. Można ustawić by jechał prosto. Niezgodne z danymi regulacyjnymi. Tylko na mokrym przy hamowaniu EPS będzie miał ci robić. https://obrazki.elektroda.pl/9811810700_... Nigdzie nie jest cofnięty. Po kolei na obrazku podane są parametry: wyprzedzenie sworznia zwrotnicy pochylenie koła...
Do sprawdzenia zawieszenie pod kątem uszkodzeń (zgięcia drążka kier bądź amortyzatora). Druga sprawa to geometria. Są trzy podstawowe parametry geometrii w samochodzie, a są to wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie kół i zbieżność. Do powracania kierownicy do jazdy na wprost największy wpływ ma wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. Problem w tym, ze...
Dzięki za screeny :) chodzi o 19 wyprzedzenie sworznia zwrotnicy a wszystkie gumy są ok
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie regulowane, zmienia się jednak minimalnie przy przesunięciu wózka przód tył, kąt pochylenia przesunięcie wózka prawo lewo. Najpierw ustawia się pochylenie kół, i następnie zbieżność kół. Na ściąganie ma bardzo duży wpływ stan opon.
Nijak, bo i po co. Do sprawdzenia podstawowa geometria - kąt pochylenia koła, wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy, a na końcu zbieżność. To tyle - nie szukaj tego, czego nie ma, skoro i tak się na tym nie znasz.
Zbieżność się nie zmieniła, raczej kąty jeśli już :D Pozdrawiam kolegę. E, kolego, jedno z drugim jest nierozerwalnie związane - wide kolejność regulacji zawieszenia - wpierw wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy, potem kąta pochylenia zwrotnicy, na końcu regulacja zbieżności.
Przyczyny mogą być dwie- zbyt mocno dokręcony kasownik luzów w przekadni kierowniczej- lub (co bardziej przwdopodobne) niewlaściwa geometria przedniego zawieszenia. Musisz podjechać na stację diagnostyczną i poprosić o sprawdzenie wszystkich kątów (zbierzność, pochylenie kola , wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) . bez takiej diagnozy nie oszacujesz kosztów...
Zbieżność, to tylko kwestia jak najbardziej równoległego ustawienia kół. A geometria, to jeszcze do tego co najmniej dwa parametry - pochylenie koła i wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy. Na płycie najazdowej można tylko z grubsza ocenić samą zbieżność, do regulacji pozostałych parametrów służą specjalistyczne przyrządy.
Zapewne są na to wzory, ale ja z matematyką raczej nie za pan brat, podam jednak jak robiliśmy to z moim dziadkiem, lata całe temu. Według pierwszego mojego rysunku, na betonie garażu rysowaliśmy linię od osi tylnych kół daleko w prawo, niejako przedłużenie tej osi. Następnie koło przednie prawe bez przyspawanego do zwrotnicy ramienia dla drążka, skręciliśmy...
Dokładnie niektórzy ładują te marketingowy bełkot do wszystkiego. Geometria laserowa ,optyczna, 3D za chwile pewnie będzie AI. Jak nawet będzie najlepszy sprzęt a obsługa będzie miała wy.....lone to i tak będzie źle. Zwykła geometria optyczna potrafi określić kąty: -zbieżność -pochylenie kół (negatyw) -wyprzedzenie sworznia zwrotnicy Ciebie interesuje...
Zbieżność kół, przód0 +/- 1(mm)Pochylenie kół, przód-0° 24' +/- 30'(°)Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód2° 20' +/- 30'(°)Zbieżność kół, tył3 +/- 3(mm)Pochylenie kół, tył-0° 45' +/- 30'(°) do model od 2004roku
Nie przyłożyłeś w nic kołem? Bo zbieżność zbieżnością, ale koło ma jeszcze dwa parametry ustawienia - kąt pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenie dolnego sworznia.
witam, miałem dzis na warsztacie samochód z podobnymi objawami , opel corsa ale to nie istotne i ściagał na prawą strone przy hamowaniu i bardzo prozaiczna sprawa, po wymianie przegubu wachacza nie ustawiono karosarzu( wyprzedzenie, pochylenie sworznia zwrotnicy ), po ustawieniu i sprawdzeniu zbieznosci prowadzi się jak panienka z dobrgo domu :), powodzenia
Witam miałem Cz350 i wszystko da się ustawić bo kiedyś ustawiałem nic nie piłowałem aby do pasować oprócz młoteczka i kowadełka tu jest problem schodzą się nie do końca równolegle branie iskry z kąta po brzegu styków przerywacza ustawiasz wyprzedzenie zawsze zgodnie z pracą silnika jak cofasz to zmieniasz kąt zapłonu cofnij więcej i do góry zgodnie...
Do kolegi Quaki. Dobrze wiem co to sa cylindry i pierscienie i tloki i cala reszta i wiem tez ze i bez oleju tez by byla kompresja tylko mniejsza a silnik by sie zatarł. Chyba kazdy wie ze benzyna rozpuszcza olej więc splukuje to co pierscienie przepuszczą do komory spalania i na gorne obrzeza tloka a co za tym idzie nie kozystnie wplywa na smarowanie...
tak że tuleje wahaczy, sworznie renomowanych producentów starczają ledwo na pół roku No to musisz nieźle cisnąć Ogólnie im dłużej jeżdze tym bardziej mam dość dwóch rodzajów kierowców: niedzielni kierowcy - przeważnie kobieta, jedzie 70 km/h gdzie można 90. W efekcie każdy na tej trasie musi ją wyprzedzać. Jakby nie patrzeć wyprzedzanie to najniebezpieczniejszy...
Trzeba jeszcze pokombinować z wyprzedzeniem sworznia zwrotnicy. Na oko ten fabryczny to około 30° co też przełoży się na łatwość skrętu.
na tych zwrotnicach nic nie zrobisz... punkt zamocowania drążka kierowniczego powinien być bliżej koła... przyjrzyj się teraz punkt zamocowania drążka kierowniczego jest bliżej pojazdu niż oś w płaszczyźnie której obraca się zwrotnica podczas skrętu... szukaj zwrotnic od malucha lub jeżeli chcesz mieć na siłę tarcze z przodu to szukaj zwrotnic od forda...
W makulaturze przypadkiem znalazłem stary numer Traktora nr.22 z 83 roku. Na str. 17 na trzech rysunkach poglądowo pokazane jest przednie zawieszenie. ( niestety nie mam skanera ) Pokazano: kąt pochylenia koła (przy jeździe na wprost górą na zewnątrz) kąt wyprzedzenia (zwrotnica ma pochylenie górą do tyłu , koło "wyprzedza " zwrotnicę ) kąt pochylenia...
Witam, taki problem - Golf IV 1,9 tdi 110 po chipie pod 150 koni, ciągnie na lewo lub prawo, podczas przyspieszania albo na nierównościach itd. Zmienione zostały tuleje wahacza, sworznie, łączniki, gumki, drążki kierownicze zrobiona 2x zbieżność i nic.. Na SKP nie widzą problemu, serwis który robił ostatnią zbieżność stwierdził że to może być kwestia...
sworznia wahacza sworznia wahacza wybicie sworznia wybijanie sworznia
lexia sterowniki interfejsu apple display adapter zmywarka wadliwy
p0491 p0492 lodówka samsung rl41pcih
Czarny ekran głównego wyświetlacza po uruchomieniu silnika Citroën C4 Picasso - Czarny główny wyświetlacz i sygnał dźwiękowy