Zbieżność kół, przód 0 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, przód 0° +/- 30' (°) Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3° 30' +/- 30' (°) K.P.I., przód 11° 30' +/- 40' (°) Zbieżność kół, tył 1.5 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, tył -1° 50' +/- 30' (°)
Samochód obciążony tak, że z przodu odległość śruby przedniego mocowania wahacza od podłogi = 230mm (przy kołach 205x70 R15), lub 226mm (przy kołach 215x65R15). Z tyłu odległość osi obrotu belki do podłogi = odpowiednio 324mm i 320mm (przy rozmiarach kół jak wyżej). Przód: Pochylenie koła: -0°32' ± 45' (maks. różnica między kołami 45') Wyprzedzenie...
Tak. Potrzebujesz geometrie zawieszenia. Czyli tyl i przod. Zbierznosc, pochylenie kola i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. O ile da sie to ustawic, bo nie w kazdym aucie jest to mozliwe.
Dzięki za screeny :) chodzi o 19 wyprzedzenie sworznia zwrotnicy a wszystkie gumy są ok
Czy masz pomiary z geometrii, chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Łożyska Mc phersona są w porządku, często rdzewieją i występuje problem o którym piszesz.
Przy ściąganiu do sprawdzenia kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, w wielu markach nie regulowany. Czy auto miało naprawę blacharską?, czy tył samochodu był regulowany?
Dokładnie niektórzy ładują te marketingowy bełkot do wszystkiego. Geometria laserowa ,optyczna, 3D za chwile pewnie będzie AI. Jak nawet będzie najlepszy sprzęt a obsługa będzie miała wy.....lone to i tak będzie źle. Zwykła geometria optyczna potrafi określić kąty: -zbieżność -pochylenie kół (negatyw) -wyprzedzenie sworznia zwrotnicy Ciebie interesuje...
Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;) A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie regulowane, zmienia się jednak minimalnie przy przesunięciu wózka przód tył, kąt pochylenia przesunięcie wózka prawo lewo. Najpierw ustawia się pochylenie kół, i następnie zbieżność kół. Na ściąganie ma bardzo duży wpływ stan opon.
Najważniejsze to wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i oczywiście przesunięcie kół. Reszta jak trochę poza wymiarem to da się ustawić by jechał prosto.
Do sprawdzenia zawieszenie pod kątem uszkodzeń (zgięcia drążka kier bądź amortyzatora). Druga sprawa to geometria. Są trzy podstawowe parametry geometrii w samochodzie, a są to wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie kół i zbieżność. Do powracania kierownicy do jazdy na wprost największy wpływ ma wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. Problem w tym, ze...
możliwe jest to do wyregulowania ale niestety tylko w nielicznych markach ,tj takich które posiadają regulacje kąta wyprzedzenia sworznia (chyba tak to się fachowo nazywa) Bardzo wiele marek samochodów posiadają regulację kąta pochylenia koła lub tak jak napisałeś fachowo kat wyprzedzenia sworznia np passat b3, audi 80 b2, b3, b4, golf 2 i jeszcze...
Wychodzę z założenia że jak coś robić,to zrobić dobrze,albo wcale. przecież drążek ma mniej więcej podobne punkty pracy i długość co wahacz więc układ pracuje praktycznie liniowo. No i tutaj się mylisz. Przód pracuje całkowicie inaczej niż tył. Tył zmienia zbieżność i pochylenie koła podczas pracy . Przód zbieżności nie zmienia z założenia,a wartości...
nie wiem co kombinujesz, ale teoretycznie jeżeli cały wózek przesuniesz do przodu to zwiększysz kąt. problem w przesunięciu wózka. zresztą to tylko teoria, grzebanie w ten sposób przy zawieszeniu raczej nie skończy się dobrze. ps. auto powypadkowe i nie idzie ustawić?
Coś nie tak masz z kątami wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nie dość, że są różne, to jeszcze niewłaściwe. Pochylenie kół też masz różne po lewej i prawej... nie "zgniły" Ci czasem "sanki" pod silnikiem? Tzoku, ja Ciebie naprawdę bardzo proszę.... Raz - prawdopodobnie masz założone jakieś wieśniackie felgi, nie dość że za szerokie, to jeszcze ze złym...
Cześć! Używa ktoś tego typu urządzenia? http://www.narzedziaserwisowe.pl/produkt... Mam pytanie w jakim zakresie mogę mierzyć kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zgodnie z tą instrukcją: http://www.jonnesway.pl/pdf/1222.pdf Bo do kąta pochylenia koła mamy skalę na urządzeniu od -3 do + 3...
I nie będzie jeździć prosto. Jest cofnięty z lewej. Można ustawić by jechał prosto. Niezgodne z danymi regulacyjnymi. Tylko na mokrym przy hamowaniu EPS będzie miał ci robić. https://obrazki.elektroda.pl/9811810700_... Nigdzie nie jest cofnięty. Po kolei na obrazku podane są parametry: wyprzedzenie sworznia zwrotnicy pochylenie koła...
ciekawe jak ustawiałeś kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy .
A ja stawiam na Tolka Banana :D Gimba i tak nie zna. W temacie: Podnieść samochód, rozpiąć końcówki drążków kierowniczych i ręczenie trzymając za jedną z końcówek pchając i ciągnąc sprawdzić, czy maglownica pracuje swobodnie. Postawić samochód /z odpiętymi drążkami/ i po kolei sprawdzić ręcznie jak pracują kolumny Mc Pherson'a. Teoretycznie /ale i praktycznie/...
Zbieżność kół, przód0 +/- 1(mm)Pochylenie kół, przód-0° 24' +/- 30'(°)Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód2° 20' +/- 30'(°)Zbieżność kół, tył3 +/- 3(mm)Pochylenie kół, tył-0° 45' +/- 30'(°) do model od 2004roku
Trzeba jeszcze pokombinować z wyprzedzeniem sworznia zwrotnicy. Na oko ten fabryczny to około 30° co też przełoży się na łatwość skrętu.
sprawdze w poniedziałek kąt pochylenia koł, wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy ale jak wszystko będzie wporządku to co wtedy?
A felgi i opony masz z pewnością idealne ? Bo to też na pomiar rzutuje. Nie prawda. Odchylenie osi jazdy od osi symetrii wynosi -7 minut, W normie. Nie ma sie czym przejmowac. Dodatkowo zbieżność kół w osi tylnej wynosi -00*16', a zalecane jest +00*41'. Zuzycie lub niewlasciwa regeneracja belki. Jesli rozbieznosc jest symetryczna (prawdopodobnie jest...
Przyczyny mogą być dwie- zbyt mocno dokręcony kasownik luzów w przekadni kierowniczej- lub (co bardziej przwdopodobne) niewlaściwa geometria przedniego zawieszenia. Musisz podjechać na stację diagnostyczną i poprosić o sprawdzenie wszystkich kątów (zbierzność, pochylenie kola , wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) . bez takiej diagnozy nie oszacujesz kosztów...
Nie przyłożyłeś w nic kołem? Bo zbieżność zbieżnością, ale koło ma jeszcze dwa parametry ustawienia - kąt pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenie dolnego sworznia.
ewolutionVIII ma racje jest jeszcze cos takiego jak kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to morze byc pzrzyczynom sciaganie wozu i scinanie gumek pozdro dla mechaników
Jak sprawdzić /wyregulować kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Zbieżność się nie zmieniła, raczej kąty jeśli już :D Pozdrawiam kolegę. E, kolego, jedno z drugim jest nierozerwalnie związane - wide kolejność regulacji zawieszenia - wpierw wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy, potem kąta pochylenia zwrotnicy, na końcu regulacja zbieżności.
Z Huntera będziesz miał kąt wyprzedzenia sworznia zwrotniczego, prawdopodobnie możesz mieć parametr nie mieszczący się w polu tolerancji.
Zbieżność, to tylko kwestia jak najbardziej równoległego ustawienia kół. A geometria, to jeszcze do tego co najmniej dwa parametry - pochylenie koła i wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy. Na płycie najazdowej można tylko z grubsza ocenić samą zbieżność, do regulacji pozostałych parametrów służą specjalistyczne przyrządy.
coś jak odpowiednik zbieżności kół w samochodzie To nie od zbieżności zależy tylko j.w. głównie od kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Robiona była pełna geometria, przód i tył, wszystko w normie lewa strona jak i prawa takie same wartości. Jedynie ten kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wybiega poza normę.
witam, miałem dzis na warsztacie samochód z podobnymi objawami , opel corsa ale to nie istotne i ściagał na prawą strone przy hamowaniu i bardzo prozaiczna sprawa, po wymianie przegubu wachacza nie ustawiono karosarzu( wyprzedzenie, pochylenie sworznia zwrotnicy ), po ustawieniu i sprawdzeniu zbieznosci prowadzi się jak panienka z dobrgo domu :), powodzenia
Mamy - full geometria, z pomiarem kątów i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, sama zbieżność to nie wszystko.
Witam. Nie tylko pochylenie koła ale głównie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy czyli cała geometria koła, zbieżność to tylko jeden z pomiarów. Pomiar na tych samych zabawkach tylko trochę rozszerzony zestaw.
Auto jeździło normalnie i nagle zaczęło ściągać , czy ściąganie narastało powoli , podczas ustawiania zbieżności sprawdzony został kont wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Tico chyba wspomagania nie miało, więc za dużo nie zrobisz... Do sprawdzenia geometria, bo np kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wpływa na siłę potrzebną do skrętu. Sprawdzenie czy sworznie nie są zatarte, czy poduszka lub łożysko amortyzatora nie jest zatarte (nie pamiętam jak tam jest), czy sama przekładnia i kolumna nie stwarza jakiś dodatkowych...
Spoko, spoko, też pisałem że nie ma regulacji, jednak w AD stoi jak wół na temat ustawiania i "łezek" w aluminiowych wspornikach, więc mój i innych błąd z twierdzeniem, że się nie reguluje. Mowa o kącie pochylenia koła, wyprzedzene sworznia zwrotnicy bez regulacji.
Kolego, cały trapez kierowniczy składa się tam z trzech kątów: -kąta pochylenia koła ( nie wiem czy regulowane) -kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ( regulowane) -zbiezności kół ( regulowane) Jak chcesz do jasnego pierona ustawic to w domowych warunkach?
Nie mam tylko metody na kąty osi sworzni zwrotnic Też jest, musisz mieć obrotnice. Koła skręcasz o 20 st. - mierzysz kąt pochylenia koła, potem cofasz o 40 st. znów mierzysz. I odjęcie tych wartości to kąt wyprzedzenia sworznia.
zbierznoiść, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąt pochylenia koła, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy. to są regulacje w przednim zawieszeniu. sama zbierzność może nie wystarczyć. zwrotnica była nowa czy używka, może z jakiegoś rozbitka i jest zgięta. ps. reguluje sie też tylne zawieszenie /do przedniego/
Właśnie zrobione były pomiary geometrii i mam mętlik z głowie. Okazało się że na tylnej osi wszystkie pomiary mieszczą się w normie. Tylko na przedniej osi trochę za duży kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ale to raczej nie ma nic do tego. Teraz mechanik wysuwa teorię że to może tulejki metalowo gumowe na belce są temu winne. Mimo że wyglądają nadal...
poczytajcie wszyscy dokładnie pierwszego posta ,gość szuka cos" bardziej praktycznego niz szkolnego"kijewski ,orzechowski to raczej podręcznik dla szkół mechanicznych, cos praktycznego w/g mnie to jak wymienć olej w oplu astra ,filtr powietrza ,klocki hamulcowe a nie jaki jest kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy albo pasowanie sworznia
qbuś- nie tyle zbieżność co kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. co do przekładni to brud i resztki zardzewiałego przewodu mogły dostać się do obiegu i maglownica zaciera się lub blokuje się coś w przepływie płynu, ale to tylko taka moja sugestia zresztą mało prawdopodobna, ale może też mieć wpływ na cięższe kręcenie kierownicą.
Przed wizytą u doktora sprawdziłem geometrię na własny użytek. Stwierdziłem dużą rozbieżność (ok. 6 mm) i różne kąty pochylenia kół (o ok. 2*). Kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - podobne (jednakowy rozstaw osi po obu stronach). Doktor przebadał zawieszenie, stwierdził, że jest wszystko dobrze, trzeba tylko ustawić zbieżność. Z tym, że on nie ustawia,...
Dokładnie jest to 18 minut a nie 18 stopni - jest to różnica kilku centymetrów!! musisz sprawdzić pozostałe wymiary samochodu, zależy też gdzie samochód został uderzony. Podejrzewam że w tą stronę gdzie jest odchylenie wymiaru. Może być krzywy wahacz, zwrotnica, amortyzator.. Jeżeli samochód ściągało po kolizji to na pewno coś się skrzywiło. Być może...
Witam. W pierwszej kolejności należny obciążyć samochód dwoma osobami siedzącymi na przednich siedzeniach. Następnie ustawić zbieżność przednich kół na 1,5 - 2 mm. Należało by przed tą regulacją sprawdzić też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (ja ustawiałem zawsze na około 5-7stopni) oraz kąt pochylenia koła 1 -1,5stopnia. Dodano po 5 Zapomniałem...
Witam! Do kompletu do tej zwrotnicy potrzebne są jeszcze: łącznik wahaczy,sworzeń zwrotnicy,łożysko oporowe zwrotnicy,podkładki dystansowe( kilka sztuk),wąs zwrotnicy(potrzebny do przykręcenia końcówki drążka)Oczywiście na obie strony wszystko razy dwa.Z łącznika wahaczy trzeba odciąć niepotrzebną część dolną i górną,a środkową przyspawać do belki(najlepiej...
To są tuleje tzw. drążka reakcyjnego i jednocześnie stabilizatora - który tworzy wraz z wahaczem prostym tzw. wahacz trójkątny i utrzymuje właściwy kąt wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy.
chciałbym wykonać obrotnic do kół do ustawiania zbieżności. Żartujesz? Dla samej zbieżności nie są potrzebne. Potrzebne są dopiero do pełnej geometrii - czyli pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy. Do tego muszą być ustawione na jednej wysokości i posadzka musi być super równa.
na tych zwrotnicach nic nie zrobisz... punkt zamocowania drążka kierowniczego powinien być bliżej koła... przyjrzyj się teraz punkt zamocowania drążka kierowniczego jest bliżej pojazdu niż oś w płaszczyźnie której obraca się zwrotnica podczas skrętu... szukaj zwrotnic od malucha lub jeżeli chcesz mieć na siłę tarcze z przodu to szukaj zwrotnic od forda...
Wrecz konieczne. Do pomiaru zbieznosci rowniez... Do zbieżności nie, bo i po co. Za to do kąta pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia dolnego sworznia również. Chociaż ten ostatni parametr już jest nie spotykany jako regulowany.
Nie wiem jak tam jest, ale jak wymianiali skrzynie biegów to możliwe że była potrzeba zdemontowania dolnej belki, które z zasady są pływające i została zamontowana w złym punkcie. Na wydruku z geometrii miał byś wtedy znaczną różnicę w wyprzedzeniu sworznia zwrotnicy lewego i prawego koła. Jak chcesz to spróbuj zamienić koła prawe<->lewe z przodu...
csmiron jak sobie wyobrażasz holowanie 2 auta jeden kierowca? Przecież w holowanym aucie muszą się skręcać koła na zakręcie. Same się nie skręcą. Można holować na holu sztywnym typ trójkąt. Sam osobiście tak holowałem Mercedesa. Koła będą się skręcać bo jest tzw. kąt wyprzedzenia sworznia, który nam na to pozwala, ale jest już problem z cofaniem, koła...
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Koledzy mam taki problem na geometrii nie mogli ustawić mi jednego kąta dokładnie po lewej stronie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ponieważ w b4 się tego nie reguluje i z tego co mi powiedzieli wynika ze mam albo krzywą kolumnę albo wahacz przez to ściąga mi w prawo. Moje pytanie to czy jak wymienię kolumnę albo wahacz albo to i to, to będzie dobrze...
Na moje oko to temat jest prowokacją :) cena (czyli grosze) jest w sprzeczności z jakością, no chyba że jest to tzw. okazja np. trup we wnętrzu pojazdu przez poł roku. Wystarczy popatrzeć jak obecnie produkuje się samochody ot chocby brak regulacji zbiezności i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w większości nowych pojazdów. Co się stanie z pojazdem po...
Witam po przejechanik 15tys km scielo mi brzeg lewej opony, Na okolo 4cm od brzego zewnetrznego opony jest scieta pod katem i to duzo odlegajacym od reszty opony widac jak by zaraz mialy tam wyskoczyc druty, wiem ze to nie zbieznosc, poniewaz kierownica jest prosto a do tego prawa opona wyglada jak nowa z reszta jak i cala reszta(zdzieraja sie rowno),...
Działanie jest trochę inne niż opisałeś. Pracowałem kiedyś w szkole na takim przyrządzie i do obliczeń nie trzeba komputera jak się umie dodawać i odejmować. Tabliczki - skala przy kołach tylnych służą do wstępnego ustawienia kół do jazdy na wprost. Do odczytu zbieżności służą dwie listwy z skalą umieszczone przed i za przednią osią w jednakowej odległości...
Witaj! Kąt pochylenia koła 1/+-20 /5,6mm podkładki wahacza górnego kąt wyprzedzenia zwrotnicy 9/+- 1 kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 5.30 zbieżność kół 0..2mm zbieżność kół tylnych pod obciążeniem 0...25 /0...4mm/
Witam, byłem ostatnio na zbieżności kół, auto lekko ciągnęło w prawo. Diagnosta stwierdził pochylenie lewego przedniego koła górą do mcpersona. Ustawił zbieżność, ale dalej minimalnie ciągnie w prawo, powiedział, że mcperson mógł się odchylić? Miał rację czy jakiś inny element zawieszenia? Da się wyregulować pochylenie w Lagunie II? Witam, I "diagnosta"...
Chyba niezbyt dokładnie opisałem problem. Otóż zdarza się taka sytuacja, że po kilku dniach nieużywania autka koło kierownicy zachowuje się tak jakby ktoś potraktował klejem "kropelka" wał kierownicy-pełna blokada. Dopiero po użyciu siły puszcza i da się autkiem sterować-ale jest to mało komfortowe. Wyraźnie odczuwalne hamowanie koła kierownicy przy...
Proponuje przejrzec całe zawieszenie takze amortyzatory i koncowki drazkow a moze i drazki !!! Trzeba jechac na geometrie koł. Najlepiej na osmiogłowicowe urzadzenie ktore pokaze nie tyllko zbieżność i pochylenia koł ale i kat wyprzedzenia osi sworznia, sladowosc koł, przesuniecie koł przednich itp. Jesli sa złe pochylenia kół to trzeba je ustawic jesli...
Cześć, miesiąc temu wymieniałem końcówki drążków i sworznie wahaczy w Citroenie Xsara, po czym ustawiono mi zbieżność kół na oponach zimowych (Hankook) 185/65R15 - samochód jechał prosto. Po zmianie kół na letnie (Dębica Presto) 195/60R15 (trochę szersze ) samochód zaczął lekko ściągać w prawo. Oto protokół geometrii kół i osi: https://obrazki.elektroda.pl/2183105900_...
Piszesz kolego sam nie wiesz o czym widzę. Zbieżność, to zbieżność - polega tylko i wyłącznie na ustawienia kół jak najbardziej równolegle do siebie z określoną odchyłką na "+" bądź "-" w zależności od rodzaju napędu. Do tego są jeszcze dwa istotne parametry - oczywiście zakładając że samochód nie jest pokolizyjny i nie ma przesuniętych punktów mocowania...
Witam miałem Cz350 i wszystko da się ustawić bo kiedyś ustawiałem nic nie piłowałem aby do pasować oprócz młoteczka i kowadełka tu jest problem schodzą się nie do końca równolegle branie iskry z kąta po brzegu styków przerywacza ustawiasz wyprzedzenie zawsze zgodnie z pracą silnika jak cofasz to zmieniasz kąt zapłonu cofnij więcej i do góry zgodnie...
Rozebrałem przed chwilą ten aparat i jest tam takie coś ze sprężynkami i co mam z tym zrobić Nikt nie odpowie na to pytanie. Za mało danych: nie podałeś jaki jest stan ciężarków, sprężyn, sworzni, oraz czy to wszystko zarosło rdzą, czy porusza się swobodnie. Podpowiedź już padła Co mówi lampa stroboskopowa o kącie wyprzedzenia zapłonu w trakcie przerywania?...
Do kolegi Quaki. Dobrze wiem co to sa cylindry i pierscienie i tloki i cala reszta i wiem tez ze i bez oleju tez by byla kompresja tylko mniejsza a silnik by sie zatarł. Chyba kazdy wie ze benzyna rozpuszcza olej więc splukuje to co pierscienie przepuszczą do komory spalania i na gorne obrzeza tloka a co za tym idzie nie kozystnie wplywa na smarowanie...
Czy są ślady uderzeń tłoka o głowicę? Dziwnie to wygląda w twoim opisie. Może zdjęcia pomogą? Wielokrotnie przerabiałem silniki Simsona z 50 na 70 ccm. Głowica była roztaczana i nie było żadnych problemów. Jednak roztoczenie było wzorowane na oryginalnej głowicy. Trzeba było pogłębiać komorę spalania aby stopień sprężania pozostał w rozsądnych granicach....
Częstą przyczyną oporów w powrocie kierownicy są zatarte łożyska mocowania górnego amortyzatora sprawdź je. Za powracanie kół do pozycji na wprost głównie odpowiada kąt wyprzedzenia zwrotnicy, czyli kąt pomiędzy osią zwrotnicy (w linii amortyzatora), a linią pionową idącą przez środek koła. Winne opisanej sytuacji mogą być amortyzatory (luzy powodujące...
Mam prośbę do osób znających się na geometrii. Samochód bym na geometrii. Jedzie prosto nie ściąga ale kierownica nie odbija. O ile po skręcie w prawo coś tam jeszcze ma chęć odbić, to po skręcie w lewo, powiedziałbym, że wręcz ciężko jest odciągnąć ją od tego kierunku jazdy. Zamieszczam wydruk z geometrii. Fachowiec, twierdzi że zbieżność jest idealna,...
W najstarszym katalogu do ES 250 nie widziałem uszczelki pomiędzy karterami. Jak nie odpala nawet na samostarcie to problem jest dość poważny. Stare MZ miały inne tłoki niż np. w ETZ. Mechanik mający głowę na karku i znający silniki dwusuwowe powinien zorientować się że coś jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyróżniającym się jest odległość od denka...
jest przechylony troszke wiec może to być tez sprawa amortyzatora Amortyzator nie ma wpływu czy auto stoi prosto . Powodem może być pęknięta lub "udeptana" spirala . Sworznie wahacza sprawne? Do sprawdzenia również przeguby drążków kierowniczych, Te luzy łatwo sprawdzić bo są dobrze widoczne ale mało kto sprawdza metalowo-gumowe tuleje wahaczy .Gdy...
Podcisnieniowy regulator zapłonu działa tylko przy niskich obrotach silnika, potem przejmuje zadanie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Podciśnieniowy regulator sprawny.Odśrodkowy też sprawdzony dałem nawet nową spreżynke (są dwie sprężynki o różnych siłach naciągu jedna grubsza druga cieńsza), sprawdziłem prace cieżarków nie ocierają poruszają...
Na pewno nie tankowałem chrzczonego paliwa, bo zawsze nalewam u "zielonych" i praktycznie na tych samych stacjach. Jeżdżę tylko na 95, gazu brak. Jest czujnik spalania stukowego i raczej nigdy nie był wymieniany, postaram się założyć nowy. Gdy podłączę się laptopem mogę podejrzeć napięcie z czujnika dla każdego cylindra z osobna. Gdy na zimnym silniku...
W makulaturze przypadkiem znalazłem stary numer Traktora nr.22 z 83 roku. Na str. 17 na trzech rysunkach poglądowo pokazane jest przednie zawieszenie. ( niestety nie mam skanera ) Pokazano: kąt pochylenia koła (przy jeździe na wprost górą na zewnątrz) kąt wyprzedzenia (zwrotnica ma pochylenie górą do tyłu , koło "wyprzedza " zwrotnicę ) kąt pochylenia...
tak że tuleje wahaczy, sworznie renomowanych producentów starczają ledwo na pół roku No to musisz nieźle cisnąć Ogólnie im dłużej jeżdze tym bardziej mam dość dwóch rodzajów kierowców: niedzielni kierowcy - przeważnie kobieta, jedzie 70 km/h gdzie można 90. W efekcie każdy na tej trasie musi ją wyprzedzać. Jakby nie patrzeć wyprzedzanie to najniebezpieczniejszy...
Dołączę się do tematu. Przyśpieszenie zapłonu może wynikać z luzu łożyska na czopie wału, nie mówię o łożysku korbowodowym ani sworznia! Wynika to z tego że w momencie sprężania wał usiądzie trochę w dół i już masz przestawiony zapłon. Druga sprawa, ze zdjęć w poprzednich postach widać jak wół że pierścienie są zatarte, cylinder również, wystarczy...
Witam, mam następujący problem z moim motorowerem, otóż po przejechaniu dosłownie 500-600m silnik zaczyna tracić moc, po 1km już praktycznie zaczyna się tylko toczyć i słychać rytmiczne stukanie z cylindra. Silnik to pierwsza generacja S-38 z iskrownikiem 2 cewkowym i aluminiowym magnetem. Kilka lat temu cały motorower był kompleksowo odrestaurowany,...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Znowu pojawiły się problemy z odpalaniem gorącego silnika (denerwującym gaśnięciem po 3 sekundach). Zmniejszenie przerwy pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej znowu pomogło, jednak co zauważyłem zapłon w tym silniku ma zdecydowanie za małą moc. Długość iskry na samym przewodzie WN wynosił ok. 3 mm, to zdecydowanie za mało jak na standardy normalnych...
Dzięki za rade , ale niestety tym razem nie posłucham ponieważ przerabiałem te silniki lotnicze w wielu nietypowych przypadkach i powiem ,że są świetne i pomimo iż nie mają zbyt dużych obrotów ale za to jaki moment. Jeden z tych silników napędza moją fortunkę do szlifowania wałków na mojej tokarce którą sam wykonałem na łożyskach skośnych precyzyjnych...
Jeśli wierzyć w twoje wyniki, to możliwe, że występuje w tym cylindrze spalanie "stukowe" - wtryskiwacz, nagar, świeca, lub luzy na sworzniu, "kołysanie" tłoka - i komputer reaguje opóźnieniem zapłonu
Dodano po 11 G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc...
Dobry wieczór. Wczoraj był sądny dzień dla mojej audicy. Po wielu latach bezkolizyjnej jazdy podczas wyprzedzania gościowi zachciało się skręcać w lewo przez co dostałem w prawy błotnik i koło. Okazało sie że wygięło wahacz przez co prawe koło było wygięte jak bym skręcał w prawo. Dziś wymieniłem wahacz i sworzeń wahacza i po złożeniu wszystkiego zauważyłem...
Chciałbym odświeżyć temat: wymieniłem wszystkie elementy zawieszenia które miały luzy, sworznie wahaczy, drążki kierownicze i tuleje, oraz została zrobiona komputerowa geometria kół. Teraz samochód prowadzi się bardzo dobrze, nic nie ściąga. Ale brzęczenie dalej występuje, podczas skręcania w prawo przy większej prędkości np. wjazd na wiadukt albo podczas...
Odnośnie tego "trzepotania": od razu widać że ludzie oszczędzają na hamulcach. Ja osobiście tego nie pochwalam i nie jestem zwolennikiem przetaczania. Czasami doradzam znajomym w kwestii wyboru tarcz i trochę ich już prze-hamowałem... Napisze tyle: im tańsza tarcza tym większa qpa i się wyginają jak plastik na słońcu. Nie chcę nikogo obrażać, ale na...
Mogę polecić polo 6N w wersji 1.4, mam benzyniaka, przy spokojnej jeździe na trasie potrafi zejść poniżej 6litrów/100km. Jest też bardzo zrywny, nie ma problemu z wyprzedzaniem. Części są stosunkowo tanie. Przy zakupie tylko trzeba dobrze sprawdzić stan skrzyni biegów, oraz dobrze jest podjechać na stację diagnostyczną by sprawdzili luzy w układzie...
Witam, mam pewien problem ze stukaniem. Już mi ręce opadają... Niedawno wymieniłem osłonę przegubu zewnętrznego z lewej strony, bo zauważyłem, małe pęknięcie. Tego samego dnia zmieniałem też felgi na letnie 16". Po zabiegu ewidentnie zacząłem słyszeć, że coś mi stuka na nierównościach, szczególnie przy mocnym skręcie i niskich prędkościach. Sam przegub...
Witam, taki problem - Golf IV 1,9 tdi 110 po chipie pod 150 koni, ciągnie na lewo lub prawo, podczas przyspieszania albo na nierównościach itd. Zmienione zostały tuleje wahacza, sworznie, łączniki, gumki, drążki kierownicze zrobiona 2x zbieżność i nic.. Na SKP nie widzą problemu, serwis który robił ostatnią zbieżność stwierdził że to może być kwestia...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
wybieranie materialu na tloku na jego górnej powierzchni aby nie kolidowaly z zaworami stosuje sie tylko w przypadku kiedy zmieniamy taki parametr jak wysokosc wzniosu krzywki walka rozrzadu co raczej zadko sie modyfikuje w amatorskich warunkach. Nacinanie tlokow to zabieg polegajacy na wytoczeniu na tokarce paru rowkow na obwodzie tloka ponizej pierscienia...
Witam. Załatwiłem sobie od znajomego uszkodzoną chińską pilarkę typu "3800", tak celem "nauki i zabawy" oraz zajrzeniu w układ korbowo-tłokowy. Pilarka była prawie nowa, podczas pracy straciła iskrę. Okazało się że pękł karter w miejscu gdzie zamontowany jest cewkomoduł. To typowa usterka w tych modelach, wynika z nieprawidłowego montażu cewkomodułu...
sworznia wahacza sworznia wahacza wybicie sworznia wybijanie sworznia
laguna klapa bagażnika sprzęgło drży pralka indesit wgd934tx
jakie formaty filmów obsługuje samsung samsung avila
Wpływ długości węża 30m na ciśnienie myjki ciśnieniowej Wzmacniacz STK 402-930: Specyfikacja i Problemy