Jaką siłą dokręcić stopy główne i korbowe wału silnika ford transit 2.5D glowne lozyska etap1,,, 84Nm etap2,,, 170Nm korby etap1,,,56Nm etap2,,, 69Nm. pozdro
Panewki główne - 60 Nm + 90° Korbowodowe: M8 - 30 Nm + 90°, M8,5 - 40 Nm + 90°
Stopy główne 25 Nm + 60°, stopy korbowodowe 10 Nm, poluzować o 180°, 23 Nm +46°. Śruba centralna wału 70 Nm + 82°. Koło zamachowe 33 Nm + 34°. Wszystkie śruby nowe.
Panewki główne etap pierwszy 55Nm etap drugi +90° - +100° Panewki korbowodowe etap pierwszy 42Nm etap drugi +90°
Dziękuję bardzo za podpowiedzi ! Nie pomyliłem się "fachowiec" stwierdził że jest krzywy - 0,015 mm ( piętnaście setek ) i do niczego się nie nadaje. Ida tropem waszych podpowiedzi zaniosłem wał do innego warsztatu szlifierskiego który potwierdził odchyłkę 0,015 mm twierdząc że to super wał ! Jeszcze raz dzięki ! Pozdrawiam Piotrek 0,15mm to jest piętnaście...
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
https://obrazki.elektroda.pl/1925625300_... https://obrazki.elektroda.pl/2843843100_... https://obrazki.elektroda.pl/6963424400_... https://obrazki.elektroda.pl/4840589900_... Witam wszystkie użytkowniczki i użytkowników elektrody. Chciałbym zaprezentować moduł midi z RaspberryPi....
Witam. Również mam "składaka" z takim samym kompresorem. Smarowanie mam rozbryzgowe. Kilka tygodni urzywałem jej bez żadnych przeróbek jednak stwierdziłem ze dla swiętego spokoju pomoge oleju dotrzeć gdzie powinien :) Nawierciłem stopy korbowodów i panewki od dołu, panewki główne od góry, zrobiłem odme i tyle. Wszysko działa już drugi rok bez żadnch...
witam wszystkich,potrzebuję informacji jak w tytule,auto z 2008r,1,5dci 105km,interesują mnie głównie stopy główne wału i korbowodowe ale jak by była możliwość na pozostałe śruby będę bardzo wdzięczny. dziękuję pozdrawiam
Widze że pan marcin chemik zaczyna powoli mówic jak człowiek.Ale i tak w tym co mówi jest mnóstwo niedociagniec co jak na chemika z wyzszym wyksztalceniem nie jest na pewno chluba.Pierwsza rzecz to taka ze metoda marcina może byc stosowana tylko w przypadku elementów pozłacanych galwanicznie .Zupełnie bezwartościowa jest w przypadku elementów gdzie...
To nienormalne. Dziwne tylko, że w silniku który ma trochę przepracowane. Odkręcaj stopy główne i patrz na panewki. Pasek masz zdjęty? Wał zacina się zawsze w tym samym momencie. Jeśli dobrze pamiętam bez problemu wymienisz półpierścienie ustalające po zdjęciu środkowej stopy głównej. Już niewiele zostało by silnik był cały zdemolowany, a nie wiem czy...
Zupełnie inna sytuacja jest w dyskach SMR . Tam ścieżki są zapisywane w taki sposób, że kolejna częściowo nadpisuje poprzednią. Głowica odczytująca jest w stanie odczytać znacznie węższą ścieżkę, niż zapisuje głowica zapisująca. Dlatego też tracimy swobodny dostęp do sektora przy zapisie - jesli będziemy chcieli go zapisać, uszkodzimy też sektory leżące...
Niektórzy chwalą się, że ich zawory są wykonane z mosiądzu CW617N. Niby nie pęka. Tylko pytanie, czy CW617N to standard u każdego, czy ktoś po prostu wykorzystuję okazję nadać produktowi jakiejś cechy, że u nich jest CW617N a tak naprawdę jest u każdego. Ktoś coś? Stopy mosiądzu do armatury hydraulicznej mają być odporne przede wszystkim na chemiczny...
Witam potrzebuje informacje z jakim momentem dokręcić : 1 stopy główne 2 Stopy korbowodowe 3 głowice Silnik to MWM TD226-4 (suche tuleje) Z góry dziękuje za odpowiedź . pozdrawiam
Czym się strułeś tym się lecz :) czyli druciarstwo tylko drutem i sznurkiem od snopowiązałki można wyleczyć :) A tak na poważnie taki był plan odtworzenie fabryki. I auto miało pójść do użytkowania dla moich Pań (żona lub córki). Teraz raczej skłaniam się ku gruzowi z druciarstwem i do dobicia przeze mnie, Ale od początku. Kupiłem auto nie chodzące...
Miskę olejową w duł i luzować pojedynczo stopy główne i wyjdzie który blokuje.
Sam używasz tego Internetu ? Jaka jest odległość pomiędzy routerem a komputerem (ściany itd) A to poniżej kilka rad ze strony której korzystałem. (strona po angielsku ale rady wciąż aktualne) Dodano po 46 Ustawienia karty Wi-Fi USB rozwiązujące problem niskiej wydajności i częstego rozłączania w systemie Windows Celem jest tutaj: Aby uzyskać stabilne...
Jeśli "dolne półpanewki" to stopy główne to: Użyj nowych śrub M10. Dokręcaj w kolejności: M10 = 20 Nm M10 = 40 Nm M8 = 24 Nm M7 = 17 Nm M10 = +110° A "górne stopki głowicy" to nie bardzo wiem co to jest.
Dziękuję za udzielenie informacji. A czy wiesz może jak główne dokręcić?
Po zdjęciu głowicy można obrócić wałem? W misce olejowej nie ma opiłków? Stopy główne całe? Co było przyczyną zablokowania silnika? Silnik był rozbierany w obecności rzeczoznawcy?
Witam! Moze mnie ktos z forumowiczów poratowac informacja z jaka siła dokrecac stopy główne i korbowodów do Renault Midlum 270 DCI z silnikiem DCI 6AC JO?? Przydalby sie rowniez schemat dokrecania glowicy a najlepiej cala serwisowka. Pozdrawiam
Więc tak: Po wyjęciu żarówek błędy się nie zmieniają - takie same jak i z żarówkami czyli sprawdź lewe i prawe światło stop. Z modułu nie wychodzi napięcie na światła pozycyjne i stop w lampach głównych. Jedyna nadzieja tkwi w złym kodowaniu ponieważ po zmianie bajtu 18 na wartość tiguan ( tourana nie ma w opcjach) pojawiają się stopy w klapie bagażnika...
Witam. Chrysler Voyager 2003 2,5 CRD. Miał wiele usterek, ale najpoważniejsza, to brak świateł pozycyjnych przód i tył, i głównych stopów. Okazało się, że światła były przerobione na wersję europejską za pomocą jakiegoś modułu: 3 Przekaźniki na jednej płytce, 2 tranzystorki, dioda lub dwie i kilka oporników, zamontowany do przewodów od IPM (Integrated...
Nie, nie.. Zamieniamy ze sobą miejscami przewody nr 1 i nr 2 A zeby działała funkcja jonizacji to postaram się przedstawić na poniższym "schemacie" . Aczkolwiek sposób pierwszy jest o wiele prostszy i bardziej estetyczny.. :) http://obrazki.elektroda.pl/4599458800_1... Mam dokładnie ten sam problem, niestety nie bardzo chce działać....
Bardzo ładnie mi to wszystko wy-obrazowałeś co do bocznika raczej każdy ma taką przypadłość nawet szkło przewodzi prąd przy odpowiedniej temp. Wiele metali ma duże współczynniki temperaturowe może być np 10% błędu na 20°C zmiany temperatury, stopy oporowe na rezystory (konstantan manganin) maja bardzo mały TWR, Myślałem o zastosowaniu elektrody wolframowej...
Witam mam problem z c328 ostatnio zakupiłem nowy wał jest od c 330 a panewki od c328 główne a korbowodowe od 330 i tu mam problem bo gdy dokręce stopy korbowodów nie można wałem obrócic czy korbowody od c328 a 330 różnią sie czymś ? proszę o szybką odpowiedź pozdrawiam :)
(at)Mobali Tutaj nie chodzi już tyle o planetę, a o fatalny stan naszej energetyki - o jej poprawie piszę myśląc o realnych rozwiązaniach. O całej reszcie nawet nie myślę bo nie zrobi tego kolega bez kolejnej wojny, kolejnego systemu komunistycznego który wytnie znaczną część populacji itd. Kolejna sprawa co do tej solidności i psucia się sprzętu,...
Ciśnienie w granicach 3 atmosfer na rozgrzanym silniku może być, pytanie ile spada w miarę rozgrzewania się silnika, np na zimnym ile jest a ile na gorącym. Co do pierścieni - nie wiem jak to opisać, jeden, pierwszy na pewno różni się od dwóch kolejnych. Te dwa kolejne są identyczne i nie ma znaczenia który będzie "wyżej" a który "niżej". Z kolei ostatni,...
Tak jak w temacie. Rozebrałem to żelazko i co się okazało: zbiornik wody szczelny, termostat sprawny. Zauważyłem, że w trakcie gdy żelazko jest nagrzane między płytą stopy grzejnej a pozostałą częścią grzejną wraz ze zbiornikiem wytwarzania pary (nie mylić ze zbiornikiem wody) powstaje duża szpara, gdy żelazko ostygnie nie ma jej. Producent niestety...
siemka kosz naprawy to 350 szlif wału i panewki główne i korbowodowe .jest jeszcze problem typu czy twój wał wyda na szlif k czy stopy i korbowody nie mają luzu, mechanik wezmie za robotę gdzieś 500 przerabiałem ten temat
Witam wszystkich. Chciałbym zrobić subwoofer do pokoju 8m kw. Miałby on głównie podkreślać uderzenie stopy basowej w muzyce rockowej. Myślałem o GDN 20/80/2, ale to chyba stanowczo za dużo do tak małego pokoju :) Cena, hm nie chciałbym wydawać dużo, bo to ma być tylko uzupełnienie stopy basowej (kolumny to DIY zgc 40-8-581 czyli GDN 20/40 i GDWK 9/80,...
witam. sprawdź luty pod infineonem jesli telefon byl moze po upadku to 60% beda wyrwane niektóre stopy lutownicze razem z laminatem miałem juz takich kilka sztuk i tylko 3 na 10 dalos ie uratować firma ta produkuje bardzo kiepskiej jakości płyty główne pozdro
bo tak w ogóle to to łożysko to chyba nie padło od luzów tylko od tego że ten motor stał podobno pod stodołom dwa lata bez świecy i oleju wylałem z niego tylko wodę. Łożyska główne wymieniłem obydwa no tylko że wtedy wszysko było ok z tym korbowodem ale silnik nie odpalał. Dopiero jak uruchomiłem silnik w piątek to pochodził minutę i się zablokował....
Witam u mnie takich problemów z trawieniem nie było, powierzchnia była naprawdę ładna, wszystko zależy od samej blachy, "czyste" aluminium jest naprawdę miękkie twardsze blachy aluminiowe wiadomo zawierają już dodatki i tak naprawdę to są już to chyba różne stopy aluminium gdzie za pomocą odpowiednich domieszek innych materiałów uzyskuje się odpowiednie...
Witam, ostatnimi czasy często muszę frezować drewniane listwy. Mój ojciec posiada frezarkę dolnowrzecionową, ale ponieważ to prawdziwy potwór (silnik 5kW, cała z niesamowicie grubych kątowników) to uznałem że pora na budowę czegoś bardziej mi odpowiedniego. Zdecydowałem się na przerobienie frezarki górnowrzecionowej na urządzenie stacjonarne. W tym...
Koledzy kończyłem dobrą uczelnie (bez nazw) specjalność robotyka - 5 lat temu. Generalnie jak wiecie do czasu ASIMO był problem z poruszaniem się na 2 kończynach (nogach) - chłopaki rozwiązali problem. Więc od strony mechanicznej i elektronicznej jest to wykonalne i to już parę ładnych lat. są 3 główne problemy - znane 90% konstruktorów 1. główny problem...
Trochę sobie przetłumaczyłem może komuś się przyda Strona 3 i trochę 4 Mogą Państwo wywołać dwa alarmy: Pasywny alarm Aktywny Alarm Pasywny alarm bierny alarm wywołuje następujące funkcje: - świeci linijka diód z przodu i z tyłu lampki TAXI - CB radio przełącza sie w tryb nadawania Przez to centralne radio i inne taxówki mogą słyszeć co się dzieje w...
Jeśli zasiliłbyś slinik nie trójfazówką a jedną fazą Myślałem nad tym ale silnik ma wewnętrzne połączenie w gwiazdę i nie da się tego zmienić. możliwość użycia bezpośrednio centrali z amperometryką Przy zasilaniu 400V i mocy silnika około 110W/440W cienko widzę skuteczność tej amperometryki. realizować przekaźnikami. Wiem, że styczniki były by lepsze,...
Po raz kolejny cytuję wyciąg z przepisów, dla wiecznej potomności: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r.) ... Dział III BUDYNKI I POMIESZCZENIA Rozdział 1 Wymagania ogólne ... § 53. 1. Budynek, odpowiednio...
https://obrazki.elektroda.pl/2334919200_... 4–6 listopada 2025 roku w centrum targowym Ptak Warsaw Expo odbyła się dziewiąta edycja Warsaw Industry Week – wydarzenia, które na stałe wpisało się w kalendarz branży przemysłowej jako największa platforma wymiany wiedzy, technologii i kontaktów biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Targi...
Tak, usterka jest w obrębie kostki przy lampie. Przydałby się schemat. Masz próbnik napięcia, taki zwykły, z żarówką 12V? Żółto-szary to plus idący z modułu GEM (z przodu samochodu) tylko do 3-ciego światła stop. Czarno-biały to masa (wspólna dla lamp i 3-ciego stopu). Plus dla głównego stopu to fioletowo-brązowy. Podłącz próbnik z żarówką między żółto-szary...
Witam potrzebuję informacje z jakim momentem dokręcić : 1. stopy główne 2. stopy korbowodowe 3. głowice Silnik to MWM D226-3 (suche tuleje). Ciągnik renault 551-S. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
Luz na wałe "góra dół" kwalifikuje wał do szlifu, luz na wale "przód tył" jest spowodowany zużyciem półpierścieni znajdujących się na pierwszej stopie głównej od strony koła zamachowego, treba wyjąć pólpierścienie i zamontować grubsze tak aby nie było luzu. Luz na korbowodzie góra dól też kwalifikuje do szlifu , ale luz korbowodu na boki po czopie korbowym...
Stopy główne: 1 etap 30 Nm, 2 etap 150°±5° Stopy korbowodowe 1 etap 5 Nm, 2 etap 10 Nm, 3 etap 130°±5° Koło zamachowe 1 etap 8 Nm, 2 etap 30 Nm, 3 etap 90° Koło pasowe wału korbowego 50 Nm+180° Głowica: https://obrazki.elektroda.pl/4145662600_... 1-10: 1) 30 Nm 2) 90° 3) 90° 11-12: 1) 15 Nm 2) 90° 3) 90° 13: 25 Nm + 90°[/img]
Proszę Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 13 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 20 (Nm) Etap 2 90 (°)
Stopy główne: 1. 30Nm 2. 65Nm Śruby także muszą być nowe.
Niestety silnik będzie trzeba rozpołowić i sprawdzić. Na moje to luz w łożyskowaniu stopy korbowodu lub luz w łożyskach głównych wału/panewkach.
Od góry masz drugi elektrozawór od załączania napędu klawiszem, ten jest od napędu ale w momencie hamowania. Sprawdź też czujniki pedału hamulca i bezpiecznik stopu. Główny elektrozawór napędu masz od góry w tym samym bloku zaworowym ten z twojego zdjęcia z tego co pamiętam wkręcony jest od przodu. Druga sprawa to zmierz ciśnienie na wyjściu z tego...
Chinczyk napisał: 1 stopa-----> Masa GND 2 stopy----->VDD, dla zasilacza 5 V do 12 V DC 3-pinowy-----> Wejście zegara głównego MCLK 4 stopy----->Wejście zegara LRCK 5-pinowy-----> Wejście zegara bitowego BCLK 6 stóp ----- > Wejście danych SDATA A tak po naszemu na PCB jest stabilizator 3.3V więc 5V wymaga aby działało.
Bo chyba tłoków po szlifie i wymianie wcisnąć od dołu się nie da Smile No właśnie że tak się to robi. Tłoki zamontowane na korbowodach wprowadza się do cylindrów właśnie od strony skrzyni korbowej. Nie ma potrzeby rozbierać wału, jeśli łożyska główne i w stopach korbowodów są sprawne.
stopy ibiza dokręcenie stopy stopy aluminium
lekcja pierwsza modem simlock orange silnik rozszyfrowanie
diagbox peugeot naprawa udaru makita
Televes DAT BOSS Mix – przeróbka anteny na polaryzację pionową, obrót o 90°, odbiór MUX-8 Suzuki Vitara 3 1.4 AllGrip – lokalizacja korka wlewowego manualnej skrzyni biegów