Wcale nie potrzeba tego wiele. Nic nie zaszkodzi zakręcić i sie przekonać.
Pamiętać należy o sprawdzeniu szczelności.
Nie. Obrotomierz bedzie chodził ok.
Odpiąłem sondę lambda poczekałem aż ostygnie silnik i znowu przejażdżka. Zaś około 2km spokoju i potem problem, ale na odwrót, z dołu się wkręcał, ale znowu w górnej partii nie jechał, do tego stopnia, że na dwójce nie pojechał więcej niż około 50km/h, mając gaz w podłodze. Dopiero jak delikatnie zacząłem operować pedałem gazu to jakoś jechał. Standardowe...
W alternatorze
Nie masz pod ręką analizatora spalin?
kierując wzrok na maskę to 1 tłok jest od lewej \1/ \2/ \3/ \4/ ? Od prawej, czyli \4/\3/\2/\1/
Auto jest po grubym modzie, dodatkowo adaptacja krótkoterminowa leci w plus na max, czyli nie ma paliwa.
Witam Pierwsze co się na usta ciśnie to rozrząd (ale ponoć ustawiony), lub nieszczelne zawory ssące (ponoć dotarte).
Strzały w dolot to za uboga mieszanka czyli z reguły za mało paliwa ew. przestawiający się zapłon co na razie w wypadku twojego układu zap. pominiemy.Opel stosuje regulacje krańcową szyny zasilania ,problem może być nie w ciśnieniu a w wydajności pompy paliwa.Sprawdz ciśnienie paliwa podczas pracy silnika.
Nie mam lpg. Na takich świecach kupiony także nie wiem.
Zrob i wyreguloj poprawnie reduktor i bedziesz jezdził.Domyslam sie ze na pb ten sprzet niegada
Ale problem jest na ciepłym wg autora plus słychać strzały w dolot. Książkowy za mały luz zaworowy i przez to podparte zawory dolotowe.
Po każdej zimie mam ten sam problem z tym modelem. Pierwszy raz też tak ćwiczyłem jak Ty. Od trzech sezonów stosuję trzy strzały samostartem w dolot i nie muszę się denerwować, jak załapie to już chodzi. Musisz mieć osobę do pomocy by Ci psikała.
Co to konkretnie za instalacja (kontroler, wtryskiwacze i reduktor) i ile już przejechała? Bez tego mogę napisać, że bankowo trzeba ją ustawić, ale może coś jeszcze.
A nieumisz napisać normalnie co to za vectra i jaki silnik?
a cos grzebałes w aucie
Po odczytaniu błędów nie ma ich zbyt dużo. Jeden to wypadanie zaplonow na jednym cylindrze lub więcej, drugi to czujnik położenia walka rozrządu. Mam drugie takie samo volvo to czujnik podmieniony, ale bez zmian, cewki sprawdzone i świece, rozrzad ok wiec chyba jednak kolo uległo uszkodzeniu. Zawór olejowy tez podmieniony.
A może odłączasz wtyczkę wtrysku a on i tak podaje paliwo bo zacięty i leje.
Dziwne że wogle odpalił bez przepływomierza, tak samo jeśli dolot będzie nieszczelny.
Problem rozwiazałem. Winna temu wszystkiemu okazała sie jednak ta nieszczesna sonda λ. Zanim ja jednak wymieniłem sprawdziłem okablowanie silnika od wtyki sterownika po wtyczlki czujników i el. wykonawczych-okazało sie ze nie było zadnych usterek. po wymianie sondy wartosc napiecia na jej czarnym przewodzie zaczeła po nagrzaniu sie silnika oscylowac...
masz uszkodzony czujnik obrotów. Pozrawiam
a sprawdzałeś podciśnienie serwa może serwo nie szczelne i tam fałszywkę łapie a jak nie sprawdź ten rozrząd może o ząbek przeskoczył
poprawilem temat na zgodny z regulaminem :-)
Myślę ,że ten sterownik jest do wymiany.
Jak na kablach np z akumulatorem od samochodu jest to samo to dekompresator. Dwa po zdjęciu dekla zaworów można zamocować na zaworze dolotowym czujnik zegarowy i zmierzyć czy jest uchylenie zaworu i ile wynosi. Ale uchylenie 0.1 mm lub mniej to za mało. Dwa można ustawić luz zaworowy na 0 na dolocie i sprawdzić czy jest ok (ale tylko do testu jazda...
"robokopie" napisałem też ze to nie jest zalecane- na próbe mozna tak bez problemu zrobic! poza tym jak silniczek nie zdązy się otworzyć to jest "mulaste" przyspieszanie a nie strzały w dolot! strzały w dolot występują w odwrotnej sytuacji - czyli gdy w kolektorze nagromadzi się mieszanka z róznych przyczyn - ale mniejsza o to. Gwarantuje iż można tak...
Na pewno lepsza będzie druga generacja niż pierwsza. Wystarczy dodać lambdę i już będzie działać. Gdybyś miał zupełnie zrezygnować z gaźnika i jeździć tylko na LPG to świetnym rozwiązaniem jest zamontowanie dolotu z kolektorem od silnika z wielopunktowym wtryskiem benzyny. Taki gdzie każdy cylinder ma swój własny, długi kanał dolotowy. Najlepiej jeśli...
Tak da rade - trza zalozyc sekwencje wtedy nie bedzie druciarstwa.A jak nie to musisz zostawic dlugi dolot i do niego wyregulowac instalke.
Temat stary ale odgrzeje kotleta winowajca moze byc czujnik walu lub czujnik walka rozrzadu. Mialem podobne objawy auto ne mialo mocy i strzelalo w dolot wymiana czujnika walka rozrzadu pomogla.
Jeśli silnik odpala i pracuje normalnie, to nie ma możliwości aby uszkodzony był aparat zapłonowy. Nie ma wypadania zapłonów, wiec świece dostają iskre w tym momencie w którym powinny. Problemu bym szukał w układzie dolotowym. Tak jak pisałem, możliwe że nieprzepalone paliwo nazbierało się w dolocie i zagubiona iskra spowodowała zapłon w dolocie. Takie...
Miałem podobny, a może nawet identyczny problem, zaczęło się od zaświecania kontrolki CE, później pojawiły się falowania obrotów 500-1500obr na min. Problem występował tylko na gazie, pojawiły się strzały w dolot podczas dodawania gazu, później wszystko przeniosło się na benzynę Usterka: Cewka WN Polonez C+ sterownik bosch jednopunkt
A jak z luzem na dolocie. Zawór wydechowy wogóle się otwiera?
tps nie sprawdziłem bo z doświadczenia z oplem wiem, ze uszkodzenie tpsu może powodować np za wysokie wolne obroty ale raczej nie coś takiego. jutro go sprawdzę. Dodam jeszcze ze przez krótkie otwieranie i zamykanie przepustnicy można wprowadzić silnik na nieco wyższe obroty ale wówczas zdarzaja się strzały w dolot.
Pamiętaj że GMP masz 2x podczas pracy silnika na danym cylindrze. Przed pracą (po sprężeniu), i po wydechu (przed ssaniem)! Może pomyliłeś się o cały obrót wału? Wtedy przy bardzo opóźnionym/przyspieszonym zapłonie silnik może próbować odpalić, nawet chwilę chodzić. Bardzo nie równo, strzały w dolot i wydech, ale zdarza się że pali. Czy jest iskra na...
Witam, Analizując dalej informację z wcześniejszego postu. Włączyłem wykres przedstawiający informację, z czujnika spalania stukowego. Okazało się, że strzały w dolot występowały w momencie gdy ten sygnał występował. No to wykręciłem czujnik spalania stukowego, wyczyściłem powierzchnię na bloku oraz na czujniku, dokręciłem go ponownie momentem 20Nm....
Świec nie podmieniałem, spróbuję. Kable WN są nowe. W samochodzie jest instalacja LPG i widzę po dolocie że były strzały bo wszystko poklejone taśmą, będę musiał coś z tym zrobić. Zastanawiam się czy czasem przepływomierz nie nawalił, po wyglądzie dolotu mozna wnioskować że strzały mogły go uszkodzić tylko myśle że uszkodzony przepływomierz raczej powodował...
zalozenie metalowego elementu na pewno pomoze ale wedlug mnie lepiej przeniesc mikser.to pierwsze rozwiazanie moze spowodowac uszkodzenia z czasem przeplywomierza.ale sprobowalbym tylko na krotki okres czasu
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
W moim EL-u też tak mam (wydech przelotowy, lekkie koło zamachowe, planowana głowica 2mm oraz poszerzone i wypolerowane kanały dolot i wydech, przestawiony zapłon). Gdy spuszcze gwałtownie moge z gazu a następnie dodam też gwałtownie to również mi strzeli w wydech.
Instalacja gazowa mogła namieszać w DME Ale nie do tego stopnia , no chyba że piszesz o strzałach w dolot i destrukcji przepływomierza, lub o wypalonych zaworach od ''złej'' mieszanki.
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
2. Zawór LDO rzadko kiedy jest tak na prawdę uszkodzony, zbyt prymitywny to mechanizm. Wytrzymuje nawet solidne strzały LPG w dolot ;) Sprawdzenie czy brzęczy i wibruje zazwyczaj wystarczy do stwierdzenia jego sprawności. U mnie też był założony z jakiegoś silniczka 1.4 VAGa, więc też sprawdź czy jest od tego silnika. A co to jest ten " zawór LDO"...
Sprawdź szczelność na dolocie.
Właśnie byłem na CDIF-ie i było coś takiego błędy: parametry samo dopasowania oraz było coś o czujniku prędkości (skasowane) . Co do map zapłonu to zakładka adaptacje i kasowanie nastaw etap I oraz etap II. Po etapie I zapisz do ECU oraz po etapie II zapisz do ECU. Po tych operacjach zerwało połączenie. Jeszcze przy tych etapach było coś o trybie awaryjnym...
Inna rzecz ze sprawne auto to dla ludzi bardzo subiektywna sprawa. Jednemu będzie przeszkadzało że np stojąc na światłach obroty będą się spokojnie falować w granicach 50 RPM a drugiemu wcale nie będą przeszkadzać strzały z wydechu i z dolotu bo przecież nie gaśnie ,a jak już to rzadko.
map sensor.Ma gaz,strzelil w dolot?
w silnikach TDI właśnie to zawór cyka i tak ma być gdyż zawór na podstawie map zapisanych w sterowniku najwydatniej pracuje właśnie na wolnych obrotach i w innych ustalonych mapami jego stanach pracy robiąc tzw. "strzały" dawek gazów spalinowych do dolotu - pod tym względem jest wszystko u Ciebie tak jak powinno być.
Podjechałem dzisiaj do znajomego. Powiedział,że strzały podczas odpalania to często przyczyna za bogatej mieszanki. Podregulował gaźnik i jest dobrze. Sprawdziliśmy ciśnienie sprężania. W jednym 10,5 w drugim 8,5. Dość spora różnica. Pozostaje mi póki co wymienić popychacze na tym słabszym cylindrze jezeli to nie poprawi sytuacji to zapewne nieszczelne...
http://obrazki.elektroda.pl/1396607000_1... Temat stary, ale może komuś się przyda. Na zdjęciu widać podłączenie i rozkład pinów cewka-wtyczka. Dwa pierwsze piny od góry trzeba zamienić miejscami. Zdjęcie jest dosyć stare, teraz mam wszystko połączone złączkami z małej kostki elektrycznej (tak jak ten dolny pin) i zalane distalem (nie...
U mnie funkcja "nauka" w ogóle się nie sprawdza. Tylko obserwacja oscyloskopu i regulacja na parowniku. Zakładka OSCYLOSKOP i wujek google: regulacja parownika .... [tu Twój model]. Ustawienia są indywidualne do każdego auta i nie sprawdza się ich tam gdzie autor pokazuje, lecz w zakładce w oscyloskopem. Prawidłowe ustawienia to wykres kwadratowy. Ma...
Moim skromnym zdaniem strzały spowodowane są przez ubogą mieszankę, może nieszczelność w dolocie. Po strzale przepływomierz jest raczej uszkodzony. Sprawdź mieszankę na analizatorze spalin. Świece w jakim stanie masz, może warto wymienić. Poczekaj może inni to potwierdzą lub coś dorzucą.
każda nieszczelność w dolocie / lewe powietrze powoduje wkręcanie silnika
Mój Lanos 1.5 16V też strzelał od czasu do czasu, po wymianie przewodów zapłonowych problem minął. Jeśli chodzi o falujące obroty to zapewne od tych strzałów coś pękło w układzie dolotu powietrza i pobiera "fałszywe powietrze"
Sprawdz węża od silniczka krokowego przy gumie od dolotu i przy kolektorze pod spodem. Dodano po 1 tez mam takie bmw i miałem podobny problem
No i olśnienie mnie dopadło :idea: :D : Znalałem w sieci Silnika nie sposób uruchomić pomimo, że wszystko pozornie działa jak należy – jest benzyna, słychać, że załącza się pompa paliwa, iskra przeskakuje między elektrodami świec, w pamięci „komputera” brak błędów itp. Objawy Do standardowych objawów należą: trudny rozruch, „strzały”...
Ile już jeżdzicie tym escortem, jeszcze nie nauczyliscie się że jak ford (ale i nietylko) zaczyna walić w dolot to pora wywalić przewody wysokiego napięcia a przy okazji świeczki. Rada następna, tylko oryginalne Motorcraft ,zetek nie znosi oszustw w postaci tańszych zamienników a i inni producenci nie zawsze mu podchodzą::cry:
Podłącz analizator zobacz jakie są wskazania i spr cały dolot łącznie z tps.
Witam. Potrzebuję pomocy po raz kolejny przy moim autku. Problem polega na tym że auto na rozgrzanym silniku zalewa tak że na obroty nie idzie go wkręcić. Dzieje się tak po chwilowym postoju. Przykładowo mam około 95 stopni temperatury silnika zgaszę go i jak postoi 2-3 minuty to jest ok odpali normalnie ale jak już około 15 minut to jak go uruchomię...
najprawdopodobniej przestawil sie zaplon lub inny z ukladem zaplonowym problem zwiazany skoro strzela w dolot to dostaje iskre nie w tym momencie albo zawor wydechowy nie otwiera sie tak jak trzeba i leci w dolot
Niektóre silniki, w których stosowane jest zasilanie gazowe z wykorzystaniem systemów IV generacji wykazują podwyższone zużycie zaworów i gniazd zaworowych. A konkretnie które? Zużycie w jaki sposób - starcie przylgni, wżery czy co? Powodem tego zjawiska jest mniejsza szybkość spalania mieszanki gazowo-powietrznej w stosunku do benzynowo-powietrznej....
Panowie miałem falowanie gdy kolektor wydechowy sobie pękł (łapała lambda dodatek powietrza). Dodatkowo sprawdzenie szczelnosci dolotu to wystarczy dogazować sporo i szybko na postoju jezeli klapy od skracania kanałów dolotu zadziałają to podcisnienie mamy znośne (czyli prawdopodobnie ok)
Sprawdź filtr powietrza. Czasem po strzale w dolot potrafią oderwać się jakieś elementy i dławią przepływ. Niedrożny wydech też ogranicza moc.
Na benzynie w ogóle nie pali ,coś ma z układem nie tak .Normalnie odpala na gazie. Jak sprawdzić czy lewego powietrza nie bierze ? rozumiem że o dolot chodzi?
Nacieszyłem się, O ile rano odpaliła poprawnie i dojechałem do pracy to po 8h problem się pojawił. Znowu odpalanie bez problemu, wchodzi na 1200obr spada po chwili na 1000 po pracuje tak z 5-10s i zaczynają obroty spadać silnikiem zaczyna telepać i w takiej agonii gaśnie. Próba dodania gazu nie zmienia efektu bardziej go pogłębia. Po kiku takich odpaleniach...
instalację mam 1 generacji ale zamiast miksera jest bkos. i na początku po założeniu instaliki nic takiego się nie działo opisuję dokładnie jak to się dzieje! jeśli samochód zgaszę na benzynie i po kilku minutach będę zapalał to nie strzeli wogóle. ale jesli zgaszę na gazie to jak chcę zapalić po kilku minutach to jest takie zjawisko jakby strzelił...
skoro masz lpg to pewnie 2-gen-mikser. jeśli tak i nie masz "strzałów" w dolot to raczej nie wina układu wn.
https://obrazki.elektroda.pl/6960578100_... Prawie nowy reduktor, strzały na gazie ładnie wyprofilowały blaszkę , niemożność ustawienia dawki gazu po tym zjawisku. Tylko może mnie ktoś oświeci jak strzały mogły w tę stronę wgnieść blaszkę skoro gaz jest w środku????
Nadal grzebałbym w zapłonie. Skoro na benzynie dobrze a na gazie szaleje to przy Twojej instalacji tylko zapłon, choć coś tam gdzieś pisałeś o czujniku podciśnienia i reakcjach n a niego, a przecież parownik działa podciśnieniowo. Sprawdź czy nie masz nieszczelnego dolotu, to generowałoby ubogą mieszankę i strzały.
Co do szczelnosci dolotu to jest mała dziurka ale ona była juz wczesniej przed tymi objawami dodam że samochód stracił troszke na mocy zarówno na pb jak i lpg zanim zaczeły sie te cyrki
Strzal w dolot na gazie uszkodzil pewnie map,jak radzil wczesniej elektrit zajmij sie nim
dolot powietrza (filtr, przepływomierz).dobrze by było jakieś kody błędów wrzucić.
Nie posiada gazu, 96r, nie ma zmian po przesłonięciu dolotu, świece są czarne. Przepływkę przekładałem z drugiego i nic, ręce opadają
Sprawdz dokładnie szczelność dolotu-zdejmij rurę łączącą przepływomierz(Ktory tez zapewne potrzebuje czyszczenia)a przepustnicą-lubi sie łamać w okolicach odmy...sprawdz czy działa sterowanie klapami w kolektorze
Ciekawe, że 3 gazowników rozkłada ręce, więc to świadczy o ich kompetencjach. Sprawdź dolot powietrza, a dokładnie w okolicy miksera. Przy strzale mogło coś porobić przy mikserze. Dodatkowo układ zapłonowy do weryfikacji, aby wyeliminować strzały.
Jeśli strzela w dolot to za mało paliwa czujnik temp. ew. przyłącze do niego jeśli osiągi są ok.
Ok, myślałem też że może coś z cewka, jeszcze mi nie daje spokoju to lewe powietrze Dodano po 5 Przy wykreceniu świec sprawdziłem również kompresję na wszystkich jest w granicy 13,6 bara, tylko ten olej w dolocie nie daje mi spokoju
U mnie dolot jest szczelny przewód jest podłączony a silnik w nienagannym stanie pod względem mechanicznym.
chodzi o to czego one najbardziej nie lubia czyli gaz A skąd, bmw lubią gaz jeśli nie jest to debi.... oczko na dolocie. Nie ma taniej rady na mikser.
Przez ostatnie trzy lata nie jeździł na benzynie, a czy teraz jeździ? Zachowanie silnika na benzynie trochę by ułatwiło diagnozowanie. Puknięcie podczas jazdy wskazywało by na strzał w dolot lub uszkodzenie mechaniczne. Jesli strzał w dolot to trzeba poszukać czy nie łapie gdzieś lewego powietrza lub czy od strzału nie uszkodziło się coś w dolocie....
Jestem przeciwnikiem montownia LPG w gaźnikowcach i K-Jetronikach. Uważam że takie samochody są nie sprawne nie powinny zostać dopuszczone do ruchu. A to niby czemu ? W obydwu przypadkach masz samoczynne blokowanie dopływu gazu w przypadku zatrzymania silnika, a strzały? Chyba właśnie gaźniki najmniej strzelają w dolot na gazie. Ponadto zapłon samego...
Przyczyna późniejszego przełączania się na gaz nie musi leżeć po stronie instalacji gazowej. Przyczyna może tkwić w wolniejszym nagrzewaniu się silnika a tym samym reduktora, a wtedy kopanie w instalacji to tak jak szukanie dziury w całym. Jeżeli chodzi o samą instalację, to późne przechodzenie na gaz może być związane z czujnikiem temperatury reduktora...
Witam sonda niema nic wspólnego z odpalaniem silnika na zimnym. Jaką temperaturę silnika pokazał komputer? I czy patrzyłeś do tych wężyków na pompce paliwa? Dodano po 2 Do sprawdzenia jeszcze szczelność dolotu wszystkie węże. Jeszcze taki mały od regulatora paliwa do kolektora.
Tańsze w eksploatacji choćby dlatego że do zagazowania się nadawały w normalnych pieniądzach, i nie ze względu na przepływomierz tylko właśnie sekwencję, 4 razy mniej roboty dla wtryskiwaczy. Miałem kiedyś Audicę 80. Silnik 2l, na pełnym mechanicznym wtrysku. Gaz chyba II gen. z registrem (a podobno nie nadawała się do gazu). I gdzie byś tam sekwencję...
Ja założyłem do takiej samemej omegi zwykłą - mieszlnikową i jestem zadowolony chociaż na początku żałowałem, że nie załozyłem sekwencji (problemy z wolnymi obrotami, czasem strzały przy ruszaniu, nierówne obroty po włączeniu klimy...). Ale gaziarze się przyłożyli, powiększyli dolot do regulatora wolnych obrotów, wyregulowali i jest OK, brak strzałów,...
No to jest "patent " na strzały w silniku jakaś customowa klapa antywybuchowa ulepiona z kleju i metalu . Wyrwało ja więc masz dziurę w dolocie. Z drugiej strony LPG nie powinno strzelać. A jak strzela tzn że instalacja skopana już na etapie wyboru części i montażu.
Ta aluminiowa tuleja z klapką w środku i gumą na wierzchu to zabezpieczenie ,,antywybuchowe". W przypadku cofnięcia płomienia, czyli tak zwanego strzału w dolot taki element ma zabezpieczyć przepływomierz przed zniszczeniem. Niestety, w przeciwieństwie do blosa jest to bardzo restrykcyjny element - taka kanciasta kryza. Ale takie są uroki prostych instalacji...
Auto strzela w wydech po odjęciu gazu. Wymienione świece, kable WN, cewka. Brak błędów. Kompresja 12 na zimnym, 14 na ciepłym. Zawartość CO2, O2 i H- książkowe na biegu jałowym. Swiece bez zmian. Przyspieszenie, spalanie, obroty- idealne. Nieszczelnośći w dolocie, kolektorze, ukł. wydechowym brak.
przed turbo to odpada bo przy strzale w dolot by byla niezla kiszka , intercooler , turbo po drodze a gazu strasznie duzo by sie tam zbieralo :/ ps. moze znacie jakies ciekawe strony fora o tematyce LPG tylko zeby dalo sie znalesc inny temat niz "jak zrobic zeby palil 4 litr" ?? albo poprostu zalozyc nowy temat gdzie by mozna bylo o tym pogadac zeby...
Tak jak piszą powyżej oraz poszukaj nieszczelności w dolocie (fałszywe powietrze) - niektóre kolektory dolotowe miały króćce do podciśniena, po ich likwidacji otwór w kolektorach zaślepiano zwykłą zaślepką plastikową (korek plastikowy) która lubiła wypadać lub np przy strzale w dolot - wylatywała w kosmos - objawy takie jak opisujesz.
Jak mawia nasz eks prezydent są tu plusy dodatnie i plusy ujemne. Mikser zamontowany dalej od przepustnicy daje bardziej jednorodną mieszankę , gaz z powietrzem leci dłuższą drogą i lepiej się wymiesza. Jednak w razie ,,strzału w dolot" objętość palnej mieszniny w dolocie jest duża i mamy masakrę pod maską. Mikser zamontowany na przepustnicy jest rozwiązaniem...
Witam! Mam wielki problem z uruchomieniem silnika w Peugeot 406 2.2 benzyna (kod silnika 3FZ). Raz odpala bez problemu (nawet kilka razy raz za razem), a innym razem trzeba długo, kilka razy kręcić rozrusznikiem, czasem lekko dodając gazu, aby zapalił. W tym czasie strzela w wydech. Najczęściej, jak przerywam kręcenie rozrusznikiem, to w momencie odpuszczania...
Ja wiem ze temat stary ale na przyszlosc dla innych.Zawsze a przynajmniej w 95% przypadkow strzelanie w kolektor jest spowodowane przebiciami Miałem parokrotnie przebite opony i ani razu gaz mi od tego nie strzelił. >Pierwsze co sprawdzamy to kable(czy nie swieca w ciemnosci np).swiece i kopulke. Mogą być w super stanie, tylko energia iskry może być...
najprawdopodobniej po strzale rozszczelnil sie dolot...nie ma tam napinacza na lancuchu rozrzadu(rozrzad taki jak w felicji) ,a te 20 tys to rzeczywiscie ,chyba jakis pojeba.... klient
Piszu, ja w swoich samochodach spotkałem się tylko raz ze strzałem w dolot (gaźnik) - w FSO1500, jak siadł wałek rozrządu i nie otwierał sie zawór wydechowy. Ja bym sprawdził ustawienie zapłonu, może się przestawiać jak aparat zapłonowy ma ochotę się zacierać (tak było u kumpla) oraz ciśnienie sprężania na cylindrach - może któryś z zaworów ssących...
Witam, wprowadziłem Was w błąd. Sprawa wygląda teraz tak, myliłem się nie jest to sekwencja. Byłem dzisiaj u gazownika, powiedział mi że takim czymś się nie zajmie bo to nie jest legalna instalacja i ktoś to podbił na lewo (mam papiery itp.). Mianowicie mówił że w tym 1.4 jest plastikowy kolektor ssący i czasami gdy silnik kichnie albo coś to powstaje...
Płomień może się cofnąć do dolotu przez źle działający układ zapłonowy i/lub skrajnie ubogą mieszankę paliwo-powietrze. W sieci można znaleźć artykuł o tytule "Teoria strzelectwa LPG" czy coś takiego.
Na razie diagnostyki brak. Dlatego chciałem cokolwiek zrobić na własną rękę bo inaczej będę wzywał lawetę, i jechał do "mojego" serwisu... 20km... Najgorsze jest to, że jestem niemal przekonany, że na zapych by normalnie zaskoczył i pracował (falując, może akuurat by się "dobrze" odpalił i bez żadnych objaw), tylko boję się o ten rozrząd, bo poza innymi...
""""""""""""""""""""" Do Pana samochodu proponujemy instalację II generacji instalacji podcisnienieniową z elektronika sterujaca Bingo S polskiej firmy KME. Koszt calkowity instalacji: 2100 zl ze zbiornikiem walcowym w przestrzeni bagazowej i 2200 zl ze zbiornikiem toroidalnym w miejsce kola zapasowego. Przy płatności gotówka 200 zł rabatu. Utrata mocy...
Widziałem kiedys kolektor dolotowy od Vectry B, zdaje się 1,8 16V, rozerwany od strzału w dolot. Boczna ścianka kolektora zrobiona z aluminiowej blachy pękła jak papier. Zakupiłem kiedyś ładną vectrę 1.8 _ 16 która spaprana była instalacją II generacji i przeżyłem na samym początku w pierwszym dniu użytkowania rozerwanie kolektora ssącego(aluminiowego)....
strzały wydechu plazma strzały strzały głosnikach
rezystor opornik wentylatora amplituner przygasa sprawność grzejnika
Gdzie kupić pokrętło do sterownika BUDERUS CM221? Krótkie szczotki a spadek mocy rozrusznika elektrycznego