Powinno pracować dobrze. Te z motorami chodzą ciszej. Nie ma stuków jak przy zaworach z cewkami.
Czy ja mam deja vu czy ten temat już tu kiedyś był? Adin, zawór nie może stukać bo nie ma w co stukać. Dwa, tam nie ma "szklanek". Tri, popychacze są w głowicy. Cietyrie, jak sprawdzasz kolego amm212 sprawność takich popychaczy?
Najczęściej takie dźwięki, stuki generują zawory. Zawory w połączeniu z rurami najczęściej stalowymi. Gdy przez zawór zaczyna płynąć woda, to czasami taki zawór lekko zaczyna drżeć, a co za tym idzie swoje drgania przenosi czasami na rury, czasami taki dźwięk (szybkie stuki) jest bardzo nie przyjemny, i głośny. Czasami takie stuki nie od razu słychać....
Stuki oznaczają zakamienioną nagrzewnicę. Kocioł nie posiada zaworu 3-drogowego. Nagrzewnica grzeje ciepłą wodę przepływową bez pracy pompy dlatego następuje w tym kotle potrzeba odkamieniania...Warto również wymienić czujnik ciepłej wody dla dokładnej kontroli wody wylotowej. Zgłoś kocioł do konserwacji.
Układ pompowy. Zawór za pompą strona tłoczna. Wymiana na trzech obwodach pompowych ponieważ zawór grzybkowy sprężynowy "stuka" i wieczorem klient słyszy te stuki.
No to juz pisze. Gybosc uszczelki nie ma najmniejszego wplywu na stukanie a jezeli by stukalo to tylko chwile bo by juz dawno zawory byly pokrzywione. Zaplon nie spowoduje stukania w silniku lecz jak juz strasznie bylby przestawiony to stukalo by w dolnej czesci silnika na ukladzie korbowo - tlokowym.Jezeli by kanalu olejowego w uszczelce nie bylo to...
Po pierwsze ustaw zawory. Hanki niestety lubią klekotać na wolnych obrotach, zwłaszcza te starsze. Może byż przyczyną działania jak "diesel" to ze pasek rozrządu przestawił sie o jeden ząbek, ale za tym idzie spadek osiągów samochodu i faktycznie głośno zwłaszcza przy przyśpieszaniu by chodził. Jak kończą się panewki to będziesz słyszał stukanie (nie...
Witam.Pacjent Audi A4 B6 2004 1,8T BEX 226 km po wirusie,zalozony gaz,przebieg 262tys km.Od miesiaca borykam sie z silnikiem.wypadal zaplon raz na pierwszym,pozniej drugim,nastepnie czwartym cylindrze.Potem przestal gaz sie wlaczac.Zrobilem logi i wyszlo spalanie stukowe. Kupilem i zamontowalem nowe swiece,a majac swiece wykrecone zajrzalem do srodka....
Nie prawda.Jeśli stukają to zaworki w popychaczach nie trzymają i opróżniają się z oleju.
Takie stuki to zwykle zawór zwrotny, na instalacji lub dobicie zaworu trójdrogowego - ale to by oznaczało zbyt duże różnice ciśnień zasilanie - powrót. Jak działa i tylko od czasu do czasu stuka to tak zostawmy. Chyba że napęd zaworu tródrogowego jest niezasprzęglony.
Witam , ktoś pomoże w temacie schematu rozrządu do tego pojazdu, pracował dotychczas jak zegarek az nagle po uruchomieniu słychać metaliczne stuki, zawory chyba całe bo pracuje na 4 cylindrach. byłbym wdzięczny za wskazówki.
witajcie ,zaobserwowałem że stukanie bardzo często występuje na grzejnikach z zaworami termostatycznymi, tak jak by było brak płynnej regulacji przepływu wody.Jak zawór zamknie to grzejnik stygnie i puka ,jak zawór otworzy to też puka ,nie puka wtedy gdy jest otwarty na maksa. pozdrawiam.
To może być nie sprawny wtryskiwacz. Sprawdź czy kolektor wydechowy na tym garnku nie jest wyraźnie najgorętszy po uruchomieniu motoru. Kontorla ustawienia zaworów i pompowtryskiwacza, oraz, czy mosttki na zaworach są na swoich miejscach.
zalałem paliwo Vpower na shelu i po stukach zawory jak malina, auto ma zmieniony moment obrotowy i 95 nie dawalo rady : ) Dziekuje i pozdrawiam
Witam forumowiczów mam nadzieje ze pomozecie mi z moim problemem otóż polega on na tym że strzelił pasek rozrzadu w reni i wymontowałem całą głowice zorientowałem sie ile bedzie kosztowac regeneracja jednak koszt mnie przeraził gdyż auto praktycznie jezdzi w koło kimina po towar i spowrotem auto do roboty i postanowiłem wiec kupić używaną sprawną głowice...
A czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wyjąć popychacz hydrauliczny bo niewiem jak to zrobić
Należy oddalić głowicę np. poprzez podwójną uszczelkę. Może złożono bez uszczelki? Może stuki w zawory z powodu niezsynchronizowania ich otwierania i zamykania?
Blacha i osłona odpada. Sprawdziłem wszystko. Coś w silniku słychać. Zastanawiam się nad zaworami, ale jednak czekam na możliwie przyczyny.
Witam. Jak w temacie. Podczas uruchomienia w trybie c.o. słychać głośne stuknięcie. Słychać włączajacy się wentylator, za chwilę elektrody zapłonowe, potem glośne stuknięcie i odpalenie palnika. Tak za każdym razem w trybie c.o. Przy c.w.u. tego nie stwierdziłem. Jakie urządzenie/część kotła wydaje takie dźwięki? Co może być przyczyną? Jakie mogą być...
Luzy zaworowe 0,25 mm na wszystkich zaworach.
Zobacz czy nie jest zanieczyszczony filtr siatkowy. Stuki prawdopodobnie wywołuje zawór różnicowy pod termometrem.
Mam taki problem ,ze w kaloryferach słychać cykliczne - co 10 sekund - stukanie. Mieszkanie w bloku 1 piętro podłączone do CO bydgoszcz spółdzielnia budowlani. Nie są to odgłosy z pionu z rurami .Kaloryfery powieszone miękko - na podkładkach - wykluczam rozszerzenia materiału. Samo podłączenie wody odizolowane od pionu 40 cm rurką pastikową wstawioną...
Czy twój przyjaciel jest na 100% pewien że powinno być tak jak napisałeś ? Pytam bo po złożeniu przejechałem kilka kilometrów i były słychać stuki na zaworach w pierwszym cylindrze, po czym zgasł silnik i koniec nie odpali.
W sensie, że co jest nie tak z zaworami?
A jak to dokladnie samemu sprawdzic ?
W DR 125 zawory to nie kończąca się opowieść. Ciągle trzeba coś poprawiać i regulować a stuki znikają na krótko. Wyciera się wałek rozrządu i dźwigienki zaworowe. Regeneracja starcza z reguły na sezon, a używki są takie same czyli zużyte.
Witajcie Wyglada to następująco. Pacjęt e46 z 2.0 diesl z CR rok 2005. Silnik na zimnym słabo pracuje z jakimś stukiem, trzęsie się. Własciciel twierdzi że wtryski regenerowane, turbina też, dodatkowo nigdy rozrząd nie zmieniany (kupiony przy ok 100kkm teraz 330kkm). Silnik na zimnym zaczął stukać albo raczej na jedwn cylinder inaczej pali. Sprawdziłe...
rezystancja powyzej 1Moma ,sygnal-silnik rozgrzany na biegu jalowym wartosc zadana 0,0-1,0 V to tak w skrocie.czyjnik jest piezoelektrykiem w momencie spalania stukowego wytwarza napiecie j.w. dajac sterownikowi sygnal do opoznienia zaplonu,sygnal moze byc tez falszywy np z powodu luznych ierscieni ,za duzego lluzu na zaworach ,czyli od tego co daje...
Nie miałem styczności z CC700 ale zgodziłbym się z mechanikami, że to luzy na popychaczach. To co opisujesz pasuje idealnie do tej "usterki" i dzieje się tak w każdym samochodzie gdzie występują nadmierne luzy na zaworach.
Nie możesz zakładać panewek z wyższego szlifu na wał bez przeszlifowania. Zatrzesz go wtedy. Wał oddajesz do przetoczenia na wymagany numer szlifu. Wtedy zakłądasz panewki na ten sam numer. Podobnie z cylindrami. Tylko jak robisz szlif, to zakładasz odpowiednio "szersze" cylindry. Stuk może występować na zaworach lub na hydraulicznych kasownikach luzu....
witam Złożyłem silnik (szlif, panewki, pierścienie) odpaliłem, wszystko zgodnie ze sztuką lecz mam problem ze stukającymi zaworami - wariator nówka, olej jak trzeba - silnik pracuje równiutko, jednak słychać zawory - głośno i nie ma znaczenia czy ciepły albo zimny. Co robić? Ciśnienie oleju ok. 2,4, sprężanie piękne, a szklanki nie cichną... pomóżcie...
sprawdz podcisnienia na zaworach i czy zawory sa szczelne od wdmuchiwania powietrza
Witam mam problem z ustaleniem co się dzieje z zaworami w bipperze 1.4 dizel jak go odpali to słychać stuki jak by młotkiem o młotek uderzał. Napewno jest zalany dizlem rozrząd ok nie zerwany klin na wałku rozrządu ciśnienie na tłokach ok . Może ktoś pomoże jaka może być przyczyna . Z góry dzięki i Pozdrawiam
Zadne z urządzeń czy armatury hydraulicznej nie lubi stuków w instalacji. Pompy także nie lubią mielić wodą na pełnej mocy, kiedy wszystkie obiegi są pozamykane zaworami, bo wtedy dochodzi do kawitacji wewnątrz pomp, a ta je po prostu niszczy. Ale największym zagrożeniem jest to, że wszystkie obiegi zamykają przepływy i wtedy moze dojść do uszkodzenia...
stuki to mogą być zawory
Przebuduj układ i wyrzuć zawór różnicowy.
Witam wszystkich, mam ten sam problem z S90, nie jest to wina bloku zaparzającego ani enkodera, słychać tylko stukanie po chwili błąd 8. Brak mam napięcia na silnik który porusza zaparzaczem.
Ten stuk to nie zawór, tylko kawitacja. Te 30m wody nie utrzyma się bez zaworu zwrotnego pod lub 6m ponad pompą.
Czy jest tam zawór różnicowy i jak jest to czy słychać stuk kulki podczas włączania pompy?
warto też zobaczyć czy sitka w zaworach wariatorów nie są pozatykane przepalonym olejem to te dwa zaworki po obydwu stronach głowicy zaraz za osłoną rozrządu. Sprawdź też luzy zaworowe: Luz zaworowy Zimny Wlot 0.21 - 0.29 (mm) Wylot 0.26 - 0.34 (mm)
Co może być przyczyną tych stuków przypominających zawory? Jednak stukanie to pojawia sie tylko przy ostrzejszym skręcie w lewo. Przegub zewnętrzny?Lub za niski poziom oleju w silniku.
Podobne objawy dają popychacze hydrauliczne. Na zimnym silniku zanim olej dotrze do nich i skasuje się luz na zaworach to klepią. Po paru minutach ustępuje.
czy nieszczelny stukający popychacz może doprowadzić do jakiś uszkodzeń, czy to tylko kwestia stuków, ewentualnie drobnego spadku mocy? Raczej poza stukami, żadnych poważniejszych skutków nie spowodują. czy możliwa jest wymiana samych kieliszków (jak się je wyciąga), czy trzeba wymieniać z tzw. "konikami"? Samoregulatory znajdują się pomiędzy wałkiem...
olej wymieniam regularnie co 15000 km, odgłosy które opisuję nie nazwałbym stukiem , tak jak wcześniej pisałem odgłos ten przypomina raczej klekotanie jak przy źle ustawionych zaworach w PF126p , jeżeli to faktycznie będą wtryski to nie wiem co robić kupić nowe , używane czy tez dać do regeneracji? dzisiaj wleje ten specyfik może to coś pomoże, pozdrawiam.
jeżeli są to cykliczne stuki to pewnie zawory klepią, powinno to ustawać wraz ze wzrostem temp. silnika.
Wal jest cały kolego jaka przerwa powinna być na zaworach silnik dokładnie to briggs stratton 8hp 195707 i jaki moment dokręcania glowicy
[Ty nie patrz na wałek, a rozbieraj silnik] W tej chwili silnik bez problemu daje się uruchomić , kontrolka oleju prawidłowo gaśnie. Pozostaje problem z brakiem smarowania wałka rozrządu i stukanie przy zaworach . Pozdrawiam i dziękuje za rady , jak zapewne zauważyliście mechanika nie jest moją mocną stroną .
Obudowa pasów założona, można powiedzieć że nareszcie remont zakończony. Teraz może jakieś usprawnienia jedynie ;-) Słowem komentarza, czas nabicia butli w zasadzie nie uległ zmianie czyli potwierdza się fakt iż stan wyjściowy był całkiem niezły. Jedynie uszy bardziej dźwięk raduje, brak stuków i niepokojących dźwięków, jedynie pracujące zawory. Mogę...
Luz na zaworach dobrze ustawiony? Docierane a sprawdzona szczelność? Spróbuj dac większy luz na zaworze ssącym i zobacz co się będzie dziać.
Przyczyną takiego stuku jest na pewno zawór różnicowy.W momencie włączenia kulka która się w nim znajduje powoduje taki stuk.To jest normalne,nie należy się tym przejmować.
Dla zimnego silnika luzy to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm; zawór wydechowy 0,23 - 0,28 mm.
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Witam, mam problem z zaworami, zawór zassysający paliwo do cylindra podczas odpalania głośno stuka, to go rozkręciłem i widziałem że są ślady na tłoku od zaworu do go dokładnie ustawiłem na 0,05mm ale dalej słychać głośny stuk podczas odpalania, lecz nie ma już śladów na tłoku od zaworu. Proszę o podpowiedzi bo już siedziałem nad tym cały dzień i ustawiałem...
Kręcę wałem, na 1 cyl. (czyli tym od skrzyni) robię mijankę i GMP (zaraz po suwie wydechu, przed suwem ssania), na 4 ma być GMP z zamkniętymi zaworami (sprężanie, przed pracą), reguluję je. + ssacy na 3 i wydechowy na 2. Po czym robisz pelny obrot i regulujesz reszte.
Metaliczne stuki dają też zawory a konkretnie popychacze hydrauliczne jeśli pracują bez oleju lub są wyrobione i puszczają. Wtedy dzwoni aż miło.
Witam Jakoś tydzień temu w mojej Kia Sportage 3 z 2012roku z silnikiem 2.0 benzyna G4KD zauważyłem dziwne stuki od razu po odpaleniu na zimnym silniku. Dźwięk ten trwa z jakieś 5min. Potem przestaje gdy silnik się rozgrzeje. Auto miało wymieniane łańcuch rozrządu przy 140 tysiącach w serwisie. Na ten moment auto ma niecałe 180k. Ma ktoś jakieś pomysły,...
Witam ostatnio wracając do domu w czasie jazdy samochód zgasł.Nie mogłem odpalić ze stacyjki ponieważ nie miał siły przekręcić. To nie wina akumulatora. Odpiłem go na po-pych zaczęło coś klekotać w silniku tak jak by w zaworach. Zostawiłem samochód u mechanika. Po rozmowie z kolegą zastanawiamy się czy to nie jest spowodowane nadmiarem oleju w silniku...
Może coś wpadło do zasobnika na proszek i tam chrobocze. Zdejmij górę pralki to kilka śrub z tyłu i włącz pobieranie wody. zlokalizujesz dokładnie gdzie. Może coś z zaworami. nie dowiesz się jak nie rozbierzesz.
Czy luzy na zaworach są prawidłowe?
Oczywiście że jest zawór zwrotny, tylko że stuki są wewnątrz kotła.
rzecz w tym ze na początku tygodnia skrecałem silnik do kupy bo miałem korbowód pęknięty wymieniłem korbowód i nie widzialem zadnych luzuw na wale ani nic podejrzanego sprawdziłem szczeliny w zaworach: na górnym jest 0,15mm a na dolnym 0,20mm (silnik w ciągniczku)
Silnik pod obciążeniem stuka czy tylko na wolnych obrotach? Stuka po puszczeniu gazu gdy schodzi z obrotów? Po rozgrzaniu też stukał? Przypuszczam że problem leży w wtryskiwaczach ewentualnie przestawionej pompie lub zaworach (regulacja) itp. Zacznij od wyciągnięcia wtrysków i ich ustawienia bo możliwe że się zapiekły tym bardziej jak ciągnij stał całą...
Witam szanownych kolegów,mam problem z ustawieniem zaworów,otóż po ustawieniu odpowiednio 015ss i 020wyd,gdy odpalam na zimnym jest cisza,ale gdy już się silnik rozgrzeje to klepie,ewidentnie słychać to z głowicy,silnik ma 120tyś przejechane,cudowałem wiele razy z zaworami,i za każdym razem to samo,ustawiam każdy cylinder osobno,przy całkowitym zamknięciu...
Jakiego oleju używasz?To ,że dobrej jakości nie znaczy prawidłowy.W silniku z samoregulującymi zaworami 10W to max .Powinno się lać 5W lub jak masz więcej kaski 0W np MOBIL 0W50 ,a najlepszy jest olej zalecany przez producenta samochodu.
Przebieg 130 tys. A propo korbowodu to może masz i racje. Może sie zgiął bo nie dodałem jeszcze ze w tym silniku kiedyś poszedł pasek rozrządu i na każdym z tłoków są wybite ślady po zaworach , ale są to stare wybicia , bo nie są czyste no i po zaworach tez nie widać żeby stukały po tłokach.
Witam serdecznie posiadam Toyote rav4 z 2006r Diesel na drugim biegu słychać stuki w silniku przy wiekszej prędkości jakby zanikaly czyżby to byly zawory, jak się pozbyć tych nieprzyjemnych stukow pozdrawiam
zobaczymy jutro rano czy zaworki zagraja . A skąd, hydropopychadła muszą się rozruszać. Jak są zasyfiałe i staneły to rękami i kombinerkami ciężko je wyciągnąć, a gdzie tam małą sprężynka je rozeprze, sprężynka jak z długopisu. .Bardzo poetyckie zobrazowanie tematu . Szkoda że z zaworami nie jest tak pieknie, orkiestra zagrała . Co prawda o kilka tonów...
Po wymianie pierścieni i złożeniu, silnik bez obciążenia, pracuje normalnie lecz po załączeniu kosiska słychać jakby stukanie na zaworach (punkty odnośnie na zębatkach w górnym położeniu tłoka złożyłem względem siebie)- jest to Murray traktorek. Po przepracowaniu ok 3-4 godzin postanowiłem odkręcić głowice - okazała się porysowana tuleja - co mogło...
Sama wymiana popychaczy nie obliguje do zmiany oleju tym bardziej na niższy. 10w40 to olej półsyntetyczny i jeśli nie ma z silnikiem żadnych problemów poza stukającymi zaworami to nie warto go zmieniać na olej mineralny. Inaczej jeśli silnik zaczyna kopcić ale wtedy najlepiej zrobić miniremont silnika (uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe, panewki)
Prawdopodobnie masz coś z zaworami,nic innego nie pozostaje jak ściągnąć głowice i to stwierdzić, a tak do tematu to była sprawdzana kompresja na cylindrach?
Jeżeli to pasek przeskoczył nie dużo ząbków to nie ma sensu ściągać głowicy ustawić tak jak się należy pasek i powinno działać:) w przypadku gdy to nie zda zadania to już trzeba się z tą przykrą wiadomością ściągania głowicy przywitać.. W silnikach niestety zawory spotykają się z tłokami, i może skrzywić je gdy tłok uderzy w któryś z niedomkniętych...
Na tym zdjęciu jest coś skopane. Po co jest ten zawór po lewej od naczynia? Gdzie jest zawór do dopuszczania wody?
może być za wczesny zapłon.Sprawdz też luzy na zaworach.
Po telefonicznej konsultacji z serwisantem firmy zalecono mi stukanie w trzpień w zaworze ,że prawdopodobnie zawiesza się ,czy odkleja się ,jakiś element dławika.Kuriozalne rozwiązanie ,ale sprawdza sie połowicznie (tylko przy wymuszonym obiegu).Nastawa wstępna na zaworze jest na max (6), zresztą próbowałem na inne mozliwe warianty i jeszcze gorzej.Czary...
Możesz mi powiedzieć który to zawór. To jeden z tych dużych? nazywa się - EVM ? Ale dosyć głośno pracuje. może trzeba jakoś ECU uaktualnić albo coś? Wydawało mi się, że kiedyś aż tak nie chodził, Podczas wymiany oleju zmieniałem te 2 duże zawory też na bloku na nowki, ale ten dźwiek usłyszałem na starych zaworach pierwszy raz a teraz jest to dzzzyyyy...
Witam serdecznie forumowiczów. Mam mały problem z silnikiem po remoncie głowicy,ale po kolei... Autko to Toyota Carina rok.94 z silnikiem benzynowym 1.6 16V GLI 107KM, problem pojawił się po wymianie uszczelki pod głowicą i wymianie rozrządu. Głowica została oddana do planowania i sprawdzenia szczelności,warsztat który to wykonał poinformował że głowica...
E8600 Powiem ci tak. To samo pomyślałem po wymianie rozrządu, brzęczenie było i przed wymianą rozrządu, bawiłem się zaworami myśląc że to one tak brzęczą (to jest takie cykliczne cykanie brzęczenie)ale jak bym ich nie ustawił nic to nie zmieniało. Więc pewnego razu wyjołem napinacz i zauważyłem że jest wyciągnięty na maxa. Więc zawiozłem gada na wymianę...
Witam. Ktoś mi powie co to za dzwony stukot? Myślałem że to za duży luz na zaworach bo zakładałem nową głowice I cylinder ale bardziej wydaje mi się że to odgłos z silnika. Quad atv 110 skrzynia 1+1. Z góry dziękuję za każdą odpowiedz Dodano po 4 Załączam filmik
Witam. Mam taki mały problem. Swego czasu podczas pracy silnika słychać było cykanie o częstotliwości proporcjonalnej do obrotów. Fachowcy orzekli, że to szklanka pod zaworem (regulacja luzu olejowa). Ale pewnego pięknego dnia silnik stanął – wypadła „folk komora” w jednym cylindrze niszcząc głowicę i wyginając zawory. Wymieniłem ją...
Witam, gdy dziś rano zapaliłem samochód od razu silnik zaczoł nie równo chodzić, myślałem ze to z powodu zimna ale po przejechaniu kilkuset metrów problem nie ustępował, dodatkowo samochód znacznie stracił na mocy i przy wyższych obrotach słychać regularne "tykanie" zwiększające się wraz ze zwiększającymi obrotami. Silnik chodzi bardo nie równo, i nie...
Jeżeli masz odwrotnie założony tłok to zawór wydechowy mógł się lekko skrzywić. Wcale nie będzie stuków w silniku a zawór się nie domyka i przepuszcza olej przez prowadnice. Tłumik nie jest zalepiony nagarem?
ale tak mi sie wydaje ze gdy byl przedwczesny zapłon to by klepały zawory cały czas a to jest tak ze raz jedzie normalnie a raz klepią ja bym traktorem jechał Trzeba rozróżnić "klepanie zaworów" od spalania stukowego Luz na zaworach raczej będzie słyszalny i na małych i na wyższych obrotach. przy spalaniu stukowym będą zawory "grały" właśnie gdy dodajesz...
Rozrząd przestawiony, połamane płytki pomiędzy wałkiem rozrządu a zaworami. Tylko jaki tego powód???
Jak kocioł i bufor bedą na jednym poziomie to woda nie bedzie przepływać stale, ale jest po prostu szarpana w te i spowrotem, bo w kotle wytwarzają się bąble pary. Wraz z tymi ruchami, klapka zaworu bedzie się zamykać i otwierać, a wytwarzany przez nią hałas bedzie się przenoscił na instalację i stuki będą słyszalne w domu. Pod tym względem zawory różnicowe...
Witam serdecznie! Dziś przyjechał do mnie klient takim Leonikiem mówiąc, że coś zaczęło stukać w silniku. Pierwsze co, to sprawdzenie pompowtryskiwaczy - kanał 13, wszystkie wartości w granicach -0,4:0,4 mg. Grupa 23 max 33, Czyli pompki OK. Synchronizacja rozrządu na 0. Dźwięk stukania wydobywa się uwaga z DOLOTU! Wraz ze wzrostem obrotów dźwięk nasila...
Rozrząd ustawiony na 100% dobrze, kręcę wałem i po chwili jest kolizja tłokow z zaworami... Dlaczego? Sprawdziłem klin na kole walka rozrządu i nie jest ścięty.
może coś z hydro zaworami a przebiegu nie miał skręcanego weź to pod uwagę
sprubuj pierw wymienic filter paliwa a zawory gdy nie stukaja czyli luzu wielkigo nie maja
maluch jakoś nie chce się tak od razu zatrzeć jeśli stuka z dołu to panewki (głuchy stuk) przyczyny: zawór redukcyjny się zaciął albo rozleciał, nieszczelność na uszczelce smoka, nie masz już panewek (pewnie długo kręciłeś zanim zapalił), wypchało zaślepkę z wału, obróciła się na dobre zębatka pompy oleju na wałku napędzającym, pierścień uszczelniający...
jak wygląda denko tłoka i zawory ?
Stuki pojawiają się jak by z wolnych obrotów dodaje się gazu to w tedy słychać stuki, wymieniane były głowice bo silnik był zamrożony również, zawory też były ustawione według książki możliwe jest że pompiarz źle ustawił wtryskiwacze?
Stuki występują w dolnej części silnika i raczej w przedniej części . Luzy zaworowe i ich smarowanie w porządku choć na jednym koniku jest słabsze smarowanie. Luzy na zaworach ssące 0,2 wydechowe 0,3. Skok tłoków ok. były sprawdzane zanim były zamontowane głowice.
No ok jeszcze jedno pytanie. Po dodaniu tego specyfiku jak wyżej w poście popychacze nie klekotały prawie wcale nawet po odpaleniu. Auto miało więcej mocy i lepiej sie zbierało. Gdy klekot wraca auto słabnie. Dlaczegoż /? Traci kompresje na niedomknietych zaworach??
Sciągnij głowicę sprężarki i sprawdż czy wszystko ok.Jeśli ze sprężarka ok to może być napęd spręż. Widziałeś kiedyś sprężarkę w Actrosie z bliska? Napęd sprężarki jest na kole rozrządu, stuki z napędu kończą silnik, teoretycznie. Bo najpierw musiałby się urwać wał sprężarki. Stuka płytka zaworowa. Może osuszacz pamięta Adolfa. Do wymiany najlepiej...
Witam. Od paru dni codziennie rano piec nie pracuje, brakuje wody, wyskakuje błąd f22 albo po prostu się wyłącza. W ostatnim czasie też słychać stuki, pewnie jakiś zawór wysiada. Co może być przyczyną braku wody? Co tak może stukać podczas włączania się pieca? Można to samemu zakupić i wymienić? vaillant ECOTEC Pro vc dk 236/5-3 R4 a do tego vaillant...
Witam..Tak jak kolega powiedział...Trzeba by było nagrać stuki...Bo mogą stukać nawet już zawory....Ale z fusów nikt CI nie wywróży...Turbina dobre :)
Nie że nie domykają, uderzają w popychacze a powinny się ślizgać tak najprościej wytłumaczyć, ogólnie rzecz nazywając prawdopodobnie luzy na zaworach, lub przelany silnik olejem,
Tak jak mówiłem, te 70,15 mm to dopuszczalna wysokość przez fabrykę. Więc nie ma mowy o spalaniu stukowym. Prawdą jest natomiast to, że bez zmiany wałka rozrządu i ingerencji w ECU nie uzyskasz zamierzonego efektu. Z tego silnika można spokojnie wydusić 50 - 55 KM (czyli tyle co 1.1) bez obniżania jego trwałości. Ba, nawet spalanie niewiele wzrośnie....
Wykonałem modyfikację wg porad. Wymieniłem zawór, stuki nadal występują ale mniejsze. Ciężko jest mi powiedzieć czy to jest zasługa zmiany ułożenia pompy, czy nowego zaworu różnicowego. Jeżeli po jakimś czasie problem powróci to poprostu założę zawór kulowy bo innego wyjścia nie widzę. Z moich przemyśleń wydaje mi się, że ciśnienie w instalacji (0,7bar-mam...
Witam Chodzi o motocykl suzuki gs500 (silnik r2 4v 500cm3). Po przyłożeniu ucha w okolice cylindrów słychać takie metaliczne, szybkie stuki. Wczoraj wyregulowałem zawory, był za duży luz na wydechowych, ale niestety nie pomogło to na te stuki (oprócz tego silnik cykał w czasie jazdy ze stałą prędkością i to pewnie były zawory - sprawdzę jak będzie pogoda)....
zawora zawora wydechowy zawora zielony zawora czerwony zawora pokrętło
zdjąc simloka wartość skuteczna napięcia tętnień czyszczenie lasera samsung
proste konstrukcje lampowe audio
Schemat połączenia kabla Cscope 6MXI - wykrywacz metali Wnętrze gramofonu CEC BD-5200: szczegóły i komponenty