Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Niestety nie. Po wymianie dzisiaj rano też klekotało tylko zdecydowanie krócej. Obstawiam popychacze tylko nie bardzo wiem jak je sprawdzić
Po mojemu to popychacze hydrauliczne już siadają. Ale nie robiłbm tragedii bo jeśli po nagrzaniu cichną to nie jest jeszcze tak źle. Jeśli klepały na ciepłym to już gorzej. P.S Jeśli to wystąpiło po zmianie oleju (wzceśniej było cicho) to może zmieniłeś rodzaj oleju i ten ma inne parametry (gęstość, lepkość) i zaczeły klepać a wcześniejszy olej lepiej...
Te błędy, czyli spalanie stukowe na wszystkich 4 cylindrach to raczej skutek niż przyczyna. A przyczyna jest pewnie mechaniczna: - zużyte popychacze hydrauliczne - niewłaściwy olej - za małe ciśnienie oleju w głowicy - zużyty wałek / wałki rozrządu. Dla wprawnego mechanika diagnoza to 15 minut roboty -> zdjąć dekiel i popatrzeć/ pomierzyć.
Tylko na jednym cylindrze
Witam. Dodaję logi które zdążyłem zrobić, przy kolejnym logu na trzecim tłoku urwało zawór, lepiej nie pytajcie o skutki :| Ale do rzeczy: http://vaglog.pl/log_256082.html http://vaglog.pl/log_256079.html http://vaglog.pl/log_256080.html http://vaglog.pl/log_256081.html http://obrazki.elektroda.pl/7072056500_1... Generalnie po ustawieniu...
Jeśli były wymieniane dźwigienki zaworowe to tam bym szukał a jeśli cała "klawiatura" została stara to niedrożność albo nieszczelność uszczelniaczy magistrali olejowej. Normalnie popychacze pompują się zaraz po uruchomieniu silnika.
Panowie Po odpaleniu wcisnąć pedał hamulca , jak stukanie ustępuje to popychacz wakum ... U mnie była taka sytuacja , wymieniłem nawet sworznie tłokowe a dalej stukał , okazało się że pie......y popychacz który popycha pompę wakum do serwa To było parę ładnych lat temu a koszt wtedy był całe 7 złotych
popychacze ucichły - po wymianie niestety, natomiast teraz mam nowy problem, ponieważ silnik ma problemy z wejściem na wyższe obroty - do 4tyś jest w miarę, a ponad to już praktycznie nic. Kiedy dodaję gazu delikatnie, stopniowo, udaje się wejść na 7 tyś, a gdy wcisnę gaz gwałtownie - na 4tyś koniec... Jakieś sugestie?
Ewidentnie stuka popychacz. Ale to nie jest problem, jeżeli występuje sporadycznie.
Popychacze maja nie stukać i tyle.
czy nieszczelny stukający popychacz może doprowadzić do jakiś uszkodzeń, czy to tylko kwestia stuków, ewentualnie drobnego spadku mocy? Raczej poza stukami, żadnych poważniejszych skutków nie spowodują. czy możliwa jest wymiana samych kieliszków (jak się je wyciąga), czy trzeba wymieniać z tzw. "konikami"? Samoregulatory znajdują się pomiędzy wałkiem...
A silnik był płukany przed wymianą popychaczy?
Witam, Auto: Mondeo mk3 TDDI 90km 2001r. Zaświeciła się rano rezerwa, więc zatankowałem chyba jako pierwszy klient rano (czynne od 6) na stacji Bliska diesla do pełna. Po przejechaniu trasą jakieś 3-4 km zaczęły klepać, stukać popychacze zaworów. W pierwszym momencie krótko (około 10 sec) za chwilę cały czas stukały, auto drastycznie straciło moc, do...
Normalka. Te typy tak mają.
Nie prawda.Jeśli stukają to zaworki w popychaczach nie trzymają i opróżniają się z oleju.
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
Czy juz sie wyjanilo, skad te stuki?
Rozrząd raczej ok, stuka pusty popychacz nagrzej silnik i potrzymaj na obrotach parę minut powinien się napełnić jak nie to do wymiany. Napinacz pracuje prawidłowo, jedyne co mnie razi to ta tona silikonu na misce, od środka taki nadmiar może się oderwać i poprzytykać smok no i ten brud, wszystko tłuste aż przykro patrzeć.
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
stuka popychacz pompy próżniowej to standartowa usterka
Zmiana oleju na 5w40 stukały popychacze hydrauliczne
Stukot przypominający stukanie popychacza ? To 4 cylinder wada chłodzenia - wyciera się materiał . Jest to podobno wada fabryczna tych samochodów . Niestety nie wiem czy w nowszych modelach problem został wyeliminowany. Pozrawiam
Mam silnik 1,4 88km i u mnie jest tak, że jak odpalę go na zimnym silniku, to jest ok. Po chwili zaczyna klekotać. Myślałem, że może popychacze, bo stuka u góry ale wtedy powinno być odwrotnie.
Kolego na 99% stuka popychacz hydrauliczny,do wymiany kpl popychaczy
Dlaczego coś stuka w silniku na popychaczach po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni, zaczęło coś stukać — co to jest? Proszę o pomoc. Dodano po 3 Jak coś, to jest silnik cross Loncin 200 cm³
Nikt ci nie powie co stuka bo nie słyszał. Jak zmieniłeś rozrząd to nie wiem co tam stuka panewka, popychacze? Reszta diagnoza np testerem.
Zrobiłem tak jak napisałeś, przed pierwszym odpaleniem zrobiłem po 2 obroty wstecz. Silnik uruchomił się bez problemu ale stukały popychacze, po włączeniu się wentylatora wyłączyłem silnik i na zimnym zrobiłem wstępne napięcie. Praktycznie każdy zawór miał luz na mijance, ustawiłem luz na zero (czułem siłę popychacza) po czym wkręciłem 2 obroty. Po...
Vacum pompa stuka. Odepnij podciśnienie od serwa i zobacz czy przestanie, lub jak zacznie stukać pompuj pedałem hamulca bardzo szybko ( spadnie podciśnienie w serwie) i jak przestanie stukać to masz winowajcę.
To stukanie w silniku? a może to po prostu hydrauliczny popychacz który potrafi wydawać takie dźwięki że nie wiadomo skąd to dochodzi. Popychacze te powinny umilknąć gdy napełni je olej.
Jak stukają popychacze, to szykuj walizkę pieniędzy, bo będzie drogo, bardzo drogo
1. Zdejmij dekiel. 2. Zbadaj, czy nie ociera łańcuch o obudowę. 3. Sprawdź, czy jest kulka popychacza i w jakim jest stanie. 4. Skontroluj luzy łożyska wałka sprzęgła.
Dobre, to znaczy jakie? Tylko poprosze realne zmierzone, a nie wartosć znalezioną w sieci. To raz. Dwa - popychacze wymienione wszystkie? Pozostaje jeszcze kwestia zatkanej magistrali olejowej do klawiatury, popularne w Fiatach. o wyregulowaniu całosci o wymianie popychaczy nie wspomnę.
Nie dopisałem że trzeba całe owężykowanie i okablowanie usunąc żeby nie przeszkadzało. Od góry. Koszt popychaczy to ok 450zł .
Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Te stukanie to popychacze.
Jak kontrolka od oleju świeci to wygląda że masz słabe ciśnienie albo za mało oleju. Najpierw zrób z tym porządek i zobacz czy nadal będą stukać popychacze. Jak nie będzie ciśnienia oleju to i nowe popychacze będą stukać a o zatarciu silnika nie wspomnę:)
48tys km i juz byla ingerencja w silnik.Widzialem goscia co mial przejechane 360 tys i nic nie robil przy silniku poza oczywiscie normalnymi czynnosciami eksploatacyjnymi ( tez silnik 1.4 ). Moze cos z rozrzadem tylko niekoniecznie z ustawieniem paska. Spotkalem sie z felernym walkiem rozrzadu. Ale ciezko cos ci poradzic tak na odleglosc.
Bez względu na przebieg samochód powinien być eksploatowany na takim oleju jaki zaleca producent. Na pewno olej mineralny do EcoTeca to zły pomysł. Jesteś pewien, że stuka popychacz, a nie panewka? Warto by zmierzyć ciśnienie oleju.
hmmm Na pewno tak jest, bo kiedyś zmieniałem uszczelkę pod głowicą i spec powiedział, że nie reguluje się popychaczy, że same regulują się. Stuka popychacz już chyba ze 1 rok. Da rade samemu to zrobić ?
Pewnie zawory, popychacze hydrauliczne.
Sławek12328 - prawdopodobnie jeden z popychaczy. Ale to i tak mechanik musi zweryfikować.
Pojeździłem trochę i pompa ucichła. Mam jeszcze do was jedno pytanie. Czy ta nieszczelność na zaworze w pompie mogła mieć wpływ na to że po wyłączeniu rozgrzanego silnika i ponownym jego uruchomieniu po kilkunastu sekundach zaczynał stukać popychacz?
Jeżeli chodzi o wtryski to bez odpowiedniego urządzania nie sprawdzisz czy leją czy nie, więc wizyta warsztacie nieunikniona. Proponowałbym też zrobić diagnostykę komputerową. Jeżeli chodzi o stukanie popychaczy przez pierwsze sekundy to jest normalne.
stuka ci najprawdopodobniej popychacz hydrauliczny. jak mówi VW "na zimnym silniku może się zdarzyć że popychacze stukają, ale objaw powinien zaniknąć po nagrzaniu silnika, jeżeli objaw nie znika popychacz do wymiany". jeżeli jest tak u ciebie to nie zwlekaj z naprawą, bo uszkodzisz wałek rozrządu.
Po wymianie popychaczy stukanie uspokoilo sie.
No więc chyba wszytko się wyjaśniło.Mechanik zdjął pokrywę i okazało się że wszystkie popychacze sa ok ale okazało się także jednak to one stukają i to nie tylko jeden popychacz stuka ale wszystkie a przyczyną takiego stanu rzeczy jest olej który jest tak rzadki że po rozgrzaniu robi się z niego woda.Olej jaki zalałem to mobil super s 10W40 diesel .Nigdy...
jak odpalę astrę rano to słychać stukanie jakby zawory Stukają popychacze,ale jak dojdzie do nich olej to powinny ucichnąć zobaczysz jak zmierzysz ciśnienie jakie będzie, a masz Lpg?ile masz przejechane tą asterką?i który to rok.
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
To jeśli wcześniej nie miałeś tego problemu to nie jest raczej kwestia marki oleju. Jeśli po chwili stukanie znika i już go nie słychać to nie martwił bym się na zaś. Może któryś popychacz pomału daje o sobie znać. Gdy zaczął by bardziej hałasować to wtedy odśwież temat stukania.
Wałek zregenerowany jest w aucie tzn odbudowane zęby bo nowy wałek w ASO koło 2000 zł nie widziałem mojego wałka ale oglądałem wałki z innych silników żeby w nich były albo prawie nie było a gość miał na stanie kilka wałków i silników na miejscu nie dostałem zużytych części ale protokół zdawczo odbiorczy do wglądu powyżej gwarancję i paragon lub fakturę...
Na EFI jeżdżę już 10 lat i wszystko jest ok ,jedyny problem który teraz mam to ta stukająca pompa vacum. W jaki sposób można zniwelować ten luz na popychaczu może powiem to mechanikowi i to zrobi . Raz stuka raz nie, dzisiaj jeździłem i nie stuka wczoraj na przykład stukała.
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
A-klasa 98r, A-140, W silniku było słychać głośne stukanie popychaczy i za namową mechanika wymieniłem olej z 5W40 na 10W40 Valvoline maxlife. Częściowo silnik umilkł ale do finału zalecił dodać specyfik o nazwie "LIQUI MOLY ŚRODEK WYCISZAJĄCY PRACĘ HYDRAULICZNYCH POPYCHACZY". Popracował tak na postoju jakieś 2 minuty i zgasł. Umarł na dobre. Co mogło...
Autko ma juz kilka lat. Może stukać któryś popychacz lub wtrysk. A diagnostyka? Jaki jest kąt wtrysku?
Jeśli nie planowałes glowicy to nappewno jest problem z uszczelką i będzie pompował kompresje do układu chłodzenia. Stukanie popychaczy nie ma związku z uszczelką lecz z wytartym wałkiem rozrządu lub popychaczem. Nadmieniam były wtym samochodzie 2 rodzaje wysokosci popychacza. Różnica w wysokosci była 2 mm
Nagranie z komórki bardzo zniekształca dźwięk ale w/g mnie jeśli stuka na zimnym silniku i po kilkunastu sekundach albo dodaniu gazu przestaje to stuka popychacz. Jeśli chodzi o wałek rozrządu to trzeba go wyjąć, obejrzeć i pomierzyć czy bieżnie łożyskowania i krzywek nie są nadmierni wytarte.
A diagnozy jak nie było, tak i nie ma;) Potrafisz odróżnić stukanie popychaczy od stukania tłoków w zawory? Od stuku panewek korbowodowych? Tak mniej więcej wiesz, gdzie stuka, czy tak ogólnie wszystko stuka? To stuk przerywany, z amplitudą jakąś? Jest jakaś przerwa czy wali cyklicznie?...Spociłem się, za dużo napisałem.:D Dlaczego nie dasz tego posłuchać...
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
Witam jeśli to jest stukot meteliczny to najczęściej w tych silnikach stukają popychacze hydrauliczne przyczyną jest wytarty wałek rozrządu ale przyczyn może być więcej luz na panewce nadmierny luz tłoka w cylindrze, luz sworznia w korbowodzie pozdrawiam
Problem dotyczy polo 6N2 z silnikiem 1.0. Silnik po rozgrzaniu traci ciśnienie oleju, włącza się kontrolka i piszczy. Ciśnienie sprawdzane więc nie oceniam tylko na podstawie kontrolki. Słychać stukanie popychaczy zaworów, które niedawno były wymienione na nowe. Przy okazji filtr oraz olej. Przeczytałem dużo tematów na forach z podobnymi problemami...
Jeżeli to silnik 2,2l popychaczy jest 10 jeden od 23,-do 32,- zł. plus wymiana,ca 100,-zł.
Stukanie miałem kiedyś w starym BMW. Wymieniłem popychacze hydrauliczne i problemu ze stukaniem już nie miałem.
Niestety ten Mobil ostatnio strasznie się popsuł. Zmieniono parametry fizykochemiczne,oczywiście na minus obecnie temperatura płynięcia tylko -27. Prawdopodobnie zmienił się producent, myślę ze jakaś wschodnia rafineria. Wszystko to polityka oszczędzania i oszczędzania. Osobiście zrezygnowałem z Mobila 2000 ( szybko ciemniał w samochodzie, stukały popychacze...
Sprawdź koło pasowe, ogólnie cały pasek rozrządu i okolice.
Prędzej wygląda na chałasujący popychacz jak zalany syntetyk to raczej na pewno ale to można stwierdzić tylko na warsztacie. Im szybciej tym lepiej .
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Jakie ciśnienie oleju? Może tu jest problem.
Witam. Problem tkwi w czarnym obłoczku z rury. Wszystko praktycznie posprawdzane turbo, EGR, przepływomierz, intercooler, itp. Zregenerowane wtryski na 1,2,3 cylindrze o jednakowym numerze zaś na 4 również zregenerowany ale o innym numerze. Słychać również stukający popychacz w okolicy 3 lub 4 cylindra. Po podpięciu pod kompa wyszło, że wtrysk na 3...
Jeśli wałek nie wytarty popychacze nowe to po rozgrzaniu silnika musi się uciszyć.Najlepiej pojeździć bo wtedy najszybciej się napełnią.Jak poskładałeś auto to zacznij jeździć.
Wygląda na to, że jednak będzie wina wałka rozrządu :[ szlag mnie trafia bo to już trzeci wałek w ciągu 20tys km (fabryczny). Wczoraj zaczął stukać popychacz. Czy te wałki są naprawdę tak niskiej jakości?? Czy jest jakaś przyczyna dla której padają jak muchy... Jeśli chodzi o głowicę to była robiona, uszczelka nowa, a pompa paliwa jest bodajże taka...
witam mam taki problem jeden zawór mi stuka cały czas wymieniłem popychacze wszystkie i nic to nie dało mechanik stwierdził że wałek rozrządu nie jest zbytnio zużyty przynajmniej na oko wszystkie krzywki są podobne. u mnie objawia sie to tak że cały czas słychać takie klepanie patrzyłem na słuchawkach, ewidentnie jeden zawór chodzi głośniej. zastanawiam...
Kochani czy wy oczu nie macie,już na pierwszym filmie widać ,że ssący zawór jest za mało otwierany (mały skok dźwigienki) - przyczyna to:pogięta laska popychacza ,wydarta szklanka na styku z wałkiem rozrządu,bądź zdarta krzywka wałka.
Prawdopodobnie było kręcone przez gazowca przy TPS. Brak pozycji spoczynkowej, i nie będzie regulacji obrotów zapomnij. A klepanie stukanie to proponuje zajrzeć jak wygląda wałek i popychacze do tego pomiar ciśnienia na garach.
Ile kosztuje nowy wałek rozrządu do cc 700 i popychacze?
Kiedy zmieniałes olej? Może zacznij od zwykłej wymiany oleju. Jeśli "klekot" ustaje na ciepłym silniku to ja bym na dzien dzisiejszy nie panikował. Warto jednak przy wolnej chwili zobaczyć (zlecić mechanikowi, bądz samemu) kondycje popychaczy, czy czasem wałek rozrządu nie stuka o popychacze, czy nie są wyrobione krzywki, oraz czy jest odpowiednie ciśnienie...
Pokrywę zaworów zdejmowałeś? Może laski popychaczy?
Gdzieś czytałem o procedurze odpowietrzania popychaczy w tym modelu. Ktoś może ją zna? Przedstawię jednak mój problem: W moim aucie stukają popychacze. W zasadzie czasami stukają, czasami nie. W większości przypadków jednak problem występuje. Pierwotnie (po zakupie samochodu) zalałem do auta olej 5w40 castrol magnatec, teraz korzystam z Mobil1 5w50....
Głowica sprawdzona na 100% włacznie z wałkiem i popychaczami. Cisnienie mierzone . tłoki byly "przeswietlane". pierscienie nowe. Sprawdzane byly wszystkie panewki i inne czesci mogace stukac. Wiec przyczyna jest poza silnikiem. Pozostał kolektor i z tad to pytanie.
Z tym silnikiem nie jest dobrze. Kontrolka ciśnienia oleju powinna zgasnąć natychmiast po uruchomieniu silnika, a nie po 30 sek. Faktycznie silnik może być do remontu lub wymiany, bo nie wiadomo co mogło się porobić z braku ciśnienia oleju. Mogą stukać panewki, i popychacze zaworów o ile są hydrauliczne, nie wiem nie znam tego silnika. Tak czy siak,...
Albo stukał wtryskiwacz, albo pogrywał popychacz...
Jeżeli to było tylko raz to na 90 procent któryś z popychaczy hydraulicznych Ci się zawiesił. To się czasami zdarza, ja też to raz miałem ale od roku spokój. Nie stukają Ci popychacze zaraz po odpaleniu? Nie napisałeś jaką masz wersję 90 czy 110, bo podejrzewam że ten tryb awaryjny może być przez zasyfioną turbinę ale to tylko jeżeli masz 110 km.
Obym się mylił ale w tych motorkach stukają tłoczki o cylinderek
po uruchomieniu silnika słychać stukanie, ale gdy się rozgrzeje i obroty są mniej więcej na 2500 stukanie zanika Jeśli dobrze rozumiem, że stuka zaraz po odpaleniu, i jak pracuje ale silnik jest jeszcze zimny, i stuka również wtedy, kiedy już ciepły ale obroty ma poniżej 2500? Jeśli przyczyną są popychacz/e to: - najpierw zaraz po uruchomieniu silnika...
Mam również problem z bardzo wysokim spalaniem, ale na benzynie (nie mam instalacji gazowej). Posiadam Cinquecento 900 z 1992 r., wersja bez sondy lambdy i bez katalizatora, silnik z gaźnikiem. Auto pali prawie 20 litrów / 100 km (!!!). Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane, czytałem, że zazwyczaj to sonda lambda, ale u mnie jej nie ma. W aucie...
A ja włąsnie mam diametralnie inne stanowisko w tej sprawie.Jesli auto było utrzymane w należytym stanie technicznym przed rocznym postojem to po prostu bym je odpalił.Kupiłem kiedys beemke e30 po blisko rocznym letnim postoju.Wkręciłem baterie,sprawdziłem płyny i ją odpaliłem.Z początku stukały popychacze zaworów ale po przejażdzcce jak sie nasmarowało...
Auto paliło na trzy cylindry a w silniku był taki metaliczny dżwięk jakby ktoś małym młotkiem intensywnie stukał,więc pierwsze co zrobiłem to odkręciłem pokrywę klawiatury bo z początku myślałem że się zawór urwał.Ale patrzę a tu laska popychacza lużno leży obok konika zaworu wydechowego więc już wiadomo było że wałeczek rozrządu kaput.A powodem klepania...
Możę popychacze stukały jak przygazowałeś to przestały,bo jak duży przebieg to krzywek na wałku rozrządu już nie będzie jak nie był wymieniany
To "stukanie" to regulator hydrauliczny popychacza zaworów, na razie bym się tym nie martwił, dopiero jak zacznie walić na rozgrzanym silniku trzeba wymienić.
Może stukać wtryskiwacz, panewki, szklanki popychaczy... Najlepiej nagraj dźwięk silnika.
Słuchajcie, wymieniłem ten olej na 10W40. Wszystko było pięknie, silnik lepiej zaczął pracować ale dzisiaj rano po odpaleniu silnika zaczęły mi strasznie popychacze stukać. Wcześniej na mineralnym tego nie miałem. Ten olej wymieniłem jakiś tydzień temu. A ten stuki pojawiły się jak przejechałem wczoraj większy dystans bo wcześniej tylko do pracy dojeżdżałem...
A co ma ciśnienie, filtr oleju do tego, że mu klepie przez 5 sekund na zimnym? Lepiej byście zapytali, ile to ma przebiegu i jaki olej zalany. Popychacze stukają?
Hehhh a tak sobie zapytam jak się w tym cienkim przestawia zapłon ?? Do autora Kolego coś ściemniasz. Albo wali w dolot albo w rure. Nic nie piszesz jak było przed remontem też stukały popychacze?? Walił w dolot i w wydech?? Tak na moje oko to przestawiłeś rozrząd na łańcuszku i dlatego ci stuka teraz w silniku. Tłok ściga zawory stąd stuki. fazy rozrządu...
witam nie spotkałem się z awarią poniżej 200 tyśkm,ale często zdarza sieę usterka wałka i popychaczy(stukanie i duży luz na jednym z zaworów)
Wystarczy zbudować ciśnienie oleju przed odpaleniem i nie będzie stukać.
to nie egr.Systuacja od wczoraj stała się poważniejsza.Na postoju jest ok natomiast po przejechaniu jakiegoś odcinka strasznie stukają chyba hydrauliczne popychacze. Olej w normie:(
Naprawdę nikt nie wpadł na to, że jeden (lub więcj) popychacz hydrauliczny może stukać?
Jak nieco puka i stuka przy otwieraniu na siłę to może być uszkodzony mechanizm ręcznego wysprzęglania. Pomoże tylko'rozebranie, namierzenie uszkodzonych części ( działa to na zasadzie rozpychania kulek popychaczem jak torpedo w starym rowerze) i zakup nowych. Drogie nie są. Nie wiem dokładnie jak zębatka jest mocowana na osi ale jak klinem to może...
to by się mogło zgadzać, gdyż jakiś popychacz tam stuka. poważnie może to być przyczyną?
Czasami dochodzą delikatne i ciche stuki, a czasami głośniejsze i momentami mega głośne Które nie ustępują nawet po rozgrzaniu? Popychacz zaworowy jak klepie to od początku tak samo, tzn. równomiernie. Równie dobrze mogą stukać panewki albo sworzeń w tłoku (ale to już skrajność). Jak będzie stukać to zobacz czy dzwiek jest z góry silnika. Jak tak to...
Witam. Proponuję rozpocząć od zdemontowania instalacji gazowej - silnik jest zaprojektowany do jazdy na benzynie o LO >=95. Następnie kompleksowe czyszczenie gaźnika i regulacja np. wg książki K. Trzeciaka. Sam jeżdzę CC z Aisanem, ma juz 13 lat i chodzi jak złoto. rura idealnie czysta (husteczka biała posostaje biała) spalanie na trasie 3,5 w mieście...
stukające popychacze zaworów stukające wtryskiwacze stukające głowice
poszukiwać schemat maszyna helios helios sterowniki interfejsu delphi
biblioteki eagle kicad biblioteki eagle kicad
Jak podłączyć silnik odkurzacza MRG 402-42/2? Podłączenie głowicy magnetofonu MDS 432: odczyt i zapis