Na początek powiem, że to skąd dochodzi odgłos w samochodzie jest zwykle mylne. Sam nie raz tego doświadczyłem. Wydawało się, że puka z tyłu, a z przodu było coś luźne. Najpierw sprawdź dokręcenie wszystkich śrub od kół. Potem możesz sprawdzić czy przypadkiem nie masz luźnych zacisków kół itd. Ponadto sprawdź czy przy skręconych kołach one o nic nie...
W kołach zębatych napędu jest taki zestaw 2 lub 3 kół na ruchomym module (przenosi napęd na utrwalanie) sypie się koło pośrednie.Jak zdejmiesz obudowę i włączysz maszynkę to będzie widać i słychać które to kółeczko mam kilka takich drukarek ale to kółeczko jest nie do zdobycia.Po prostu dobieram średnicę i ilość zębów i kombinuję
Jeżeli będziesz czekał do przeglądu, a na przykład przeglądu Ci nie podpisze, to wtedy co zrobisz? Będziesz na szybko szukał mechanika. Oni też są zawaleni robotą, mają terminy.
witam serdecznie mam problem z tylnymi kołami nie wiem czy to wina zawieszenia czy bębnów,ale mogę napisać tylko że tylne hamulce są słabsze od przednich a po za tym jak zaciągam ręczny, wsiadając do auta słychać okropne stukanie.Bębny rozkręcałem i jeżeli chodzi o łożyska to były całe nie tknięte,więc nie wiem czy to wina bębnów czy zawieszenia a może...
Kolego jak masz luzy góra dol to weź druga osobę ty ruszaj kołem a druga osoba niech palce da na sworzen jak będzie wybity to będzie to czuć
bzdury pisze ricoh. Za stukanie odpowiadają za to łożyska w kołach zębatych. Po prostu się wysuwają. Wystarczy zdemontować koła "nabić" dobrze łożyska i po sprawie
Źle zrozumiałeś to co napisałem. Może stukać bo pierscien nie rozprężył się wewnątrz przegubu po wyjściu we wnętrzu. I ma luz. Jest nawet szansa że go tam niema całego bo pękł. A taka nie zabezpieczona półoś na skręconych kołach się wysuwa i pracuje na bardzo małym styku w wieloklinie.
Witam, Opel Meriva A 1.6 BP. Od zakupu auta wspomaganie działa poprawnie tylko podczas skręcenia w lewo, kierownicą kręci się bardzo lekko, bym powiedział nawet tak jakby koła wisiały w powietrzu. W prawo jest duży opór, czuje jakbym walczył z kierownicą, ja chce skręcać a kierownica się prostuje. Brak błędów w sterowniku wspomagania. Podczas kręcenia...
Doprecyzuj czy chodzi o hałas przy kręceniu kierownicą czy o hałas przy jeździe na skręconych kołach .
Witam mam dość poważny problem z zawieszeniem chodzi o to że nie znalazłem pomocy na żadnym forum na necie ale może zacznę od początku Może z pół roku temu zaczęło stukać zawieszenie oczywiście nie czekałem zbyt długo tylko umówiłem się z mechanikiem i je wymieniłem i to był chyba błąd bo stukanie pozostało a stare zawieszenie wyglądało prawie idealnie...
Witam Auto: Skoda Octavia 2 FL kombi Rok: 2011 Silnik 1.6 MPI 102KM BSE przebieg: 92 tyś. km Od jakiegoś czasu, po wymianie zacisku w przednim kole coś mi stuka przy ruszaniu do przodu kiedy wciskam sprzęgło , na skręconych kołach problem nie występuje. Aktualnie stukanie pojawia się także przy odpuszczeniu gazu na niższych biegach. Wczoraj byłem na...
Raczej stukają przeguby przy kołach (zużyte). Sprawdz dokładnie osłony gumowe na przegubach. Uszkodzona osłona to prawie na 100% uszkodzony przegub. Przez dziury w osłonie dostaje się do przegubu piach i niszczy go momentalnie.
Koledzy ratujcie,wymieniłem: -skrzynie biegów -półośki z przegubami -sworznie -belka(kły) -tarcze hamulcowe dałem do wytoczenia i założyłem nowe klocki. Powiem tak : żadnych efektów,strzela nadal w kołach przy skręcie,a przy wolnej jezdzie słychac delikatnie jakby coś biło i się delikatnie tarło ,kazdy mechnik co innego mi wymienił,kase straciłem a...
A coś robiłeś przy kołach ostatnio bo samo od siebie się nie poluzowało jak to faktycznie to a nie co innego ale bez zajrzenia to nie ma pewności. ps a gdzie ty mieszkasz bo zimą zawiało?
Okazało się że śruby w kołach można było ręką odkręcić. Dokręciłem i jest wszytko ok. Dziękuję za pomoc wszytkim.
A przegub zewnętrzny nie strzelałby na maksymalnie skręconych kołach ?
Witam w moim a6 c6 3.2 fsi przeskoczył rozrząd w prawej głowicy, kupiłem rozrząd blakady itd ale teraz pytanie bo nie widzę żadnych znaków na walkach ani na kołach zabdatych, jak go ustawić? Pomocy!!!
Nie ma nic wspólnego, może to czysty przypadek,że coś ci tam zaczęło stukać przy skręcie w lewo. Jeżeli to stukanie jest bardziej słyszane przy skręconych kołach i ruszaniu to przegub do wymiany.[/quote] Czytaj co napisałem, sprawdź to.
mechanika dopiero w poniedziałek odwiedzę pytanie czy szykować się na lawetę Zdecydowanie powinieneś zawieść to auto na lawecie. Jadąc nim na kołach narażasz go na pogorszenie tego stanu w jakim się znajduje.
Oby to był przegub bo to nie jest aż tak duży koszt :) A czy przegub może powodować stukanie przy jeździe na wprost na 3,4 biegu? Przy ruszaniu na skręconych kołach na 1 biegu lub przy wchodzeniu w zakręty na 2 biegu nie słychać tego stukania.
Robokop, jak Ty chcesz sprawdzić zewnętrzny przeub na "szarpakach" ? Nie ma takiej możliwości!!! Można natomiast świetnie sprawdzić stabilizator, łączniki stabilizatora, wewnętrzne tulejki gumowe stabilizatora i sworznie wahaczy. I teraz jeśli Ci "strzeli" raz ewentualnie do trzech razy to uszkodzona sprężyna zawieszenia lub górne mocowanie amortyzatora...
Albo wałek rozrządu jest przestawiony. Tu niestety znaki na kołach nie pomogą.
No właśnie, ruszałem półosią i raczej sztywno siedzi... Jedyne co mi przychodzi na myśl to łącznik stabilizatora, jako iż to tanie to kupiłem i niedługo wymienię. Stary na zewnątrz nie wygląda na zużyty, ale cholera wie, nic innego z zawieszenia z lewej strony nie wydaje się stukać. Dziś robiłem testy i stuk jest jak najeżdżam lewym kołem na krawężnik...
Najprawdopodobniej uszkodzony przegub osi koła.
Witam, problem dotyczy Opla Astry, lecz może dotyczyć też wielu innych aut z tego typu zawieszeniem. Przy prędkości 25 km/h słychać ciche wibracje 2x/s (prawdopodobnie w okolicach lewej strony, przy kole), w tym czasie brak drgań na kierownicy. Wibracje te przypominają bicie niewyważonego koła. Przy prędkości powyżej 100 km/h przenoszone są mocne drgania...
Witam.Po długiej przerwie doszedłem końca stukanie było spowodowane lekkim nachyleniem skrzyni redukcyjnej po jej wypipnowaniu stuki ustały.Dociążyłem SAMA na tyle ma 3,5 TONY także kołem ciężko jest wykopać dziure w ziemi:) Przesyłam link do filmiku www.youtube.com/watch?v=W4lXuFIBm_U https://www.youtube.com/watch?v=v__aJKyU... tak więc wygląda chciałbym...
Jak sprawdzić przegub?! już to praktycznie zrobiłeś, pojeździj sobie na jakimś placyku,to w prawo to w lewo, do tylu do przodu, i weź z sobą kogoś kto się na tym zna, jak na skręconych kołach strzela lub chrupie, to masz pewność na 99% że to przegub.
Na przegubach wewnętrznych jak mam auto podniesione i ruszam piastami w przód i tył nie w prawo i lewo to słychać stukanie na skrzyni a luz jest około 2 mm. A na przekładni to można wyczuć dopiero jak stoi na kołach prosto ze 2 minimetry luzu jak ruszam kierownicą w prawo i lewo i słychać takie pyknięcie. Dodam jeszcze że 2 miesiące temu ustawiałem...
Witam, od grudnia 2018 r. walczę z problemami w napędzie mojego Koleosa z 2013 r. auto krajowe przebieg 132 tys km. 1. Zaczęło się od dudnienia dochodzącego z okolic tylnego mostu - most (na fot) poszedł do regeneracji w firmie zajmującej się tym specjalistycznie, zapłaciłem ok 2 tys zł. 2. Po ok 8 tygodniach pojawiło się delikatne stukanie przy skręcaniu...
Witam. Piszę jak w temacie w sprawię Omegi B 1995r. 2.0 16v. Od strony kierowcy nawet na małych nierównościach jezdni słychać stukanie z lewej strony. Dodam że wymieniłem już końcówki i centralny drążek kierowniczy oraz sworzeń wahacza. Łączniki stabilizatora i tulejki wahacza są ok. Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny ale myślę że to maglownica niestety...
Na przestawiony rozrząd na kołach zębatych mi to nie wygląda bo wartość 1 cm była by jeszcze większa. W samej pompie ustawia się początek tłoczenia równy dla każdej sekcji a potem już na silniku pompę do znaków na kole zamachowym. Jeśli cichnie po popuszczeniu przewodu to znów pytanie czy dla tego że pompa pompa jest felerna czy jak napisałem wcześniej...
Też tak mam, ale tylko na letnich kołach (niższe i szersze od zimówek, na alufelgach). Koła są wyważone, wibracje pojawiają się tylko podczas hamowania i tylko w wąskim przedziale prędkości (70-90km/h). Sądzę, że albo to jakieś luzy w zawieszeniu albo coś nie tak z felgami lub oponami, bo podczas hamowania nacisk na przednią oś jest największy i wszelkie...
No nie sprawdzał chyba nikt ale ewidentnie słychać na dole przy skrzyni tynk jak się rusza, mechanik powiedział ze na bank przeguby wewnętrzne i żeby dla pewności zmienić całe pól osie , bo jak zmienię wewnętrzne , to za chwile pójdą przy kołach , wiec kupiłem dwie nowe pół osie, a on mi teraz wymyśla że jakiś mechanizm różnicowy w skrzyni ma luz, i...
Mechanik twierdzi, że nie da się tego zrobić źle i każe nie skręcać na maxa kołami, eh. Pisząc wprost: ...albo lepiej nie, ponieważ tu to prawda potrafi nie przejść. Zmień mechanika, a od tego żądaj rachunku, a następnie zwrotu kosztów. Może kupił złą półoś (zła długość), może krzyżak w skrzyni jest zużyty - tak, czy inaczej, ryzykujesz awarią.
przy hamowani silnikiem jesdno z kol zaczyna pukac. Koła, szczeki hamulcowe odpadaja.Wyglada na to ze problem jest zwiazany z odczytem obrotów koła.Jak to sprawdzic,
Witaj, Może i głupia podpowiedź ale spróbuj jeszcze raz dokręcić koła jak masz alufelgi czasem lubią się szpilki popuścić i wtedy też będzie stukać.
Ponownie pytanie czy stuka jak stoisz i kręcisz czy jak ruszysz na skręconych kołach
Osobiście stawiał bym na uszkodzenie/zużycie koła dwumasowego.
Uszkodzone będzie miało jakieś luzy?? Jeśli to taka konstrukcja z jaką się spotkałem to tak, w uszkodzonej będzie wyraźnie odczuwalny luz między sprzęgłem a kołem pasowym.
Dzień dobry Wszystkim, Od czasu do czasu walczę z Peugeotem 306, z silnikiem 1,4 benzyna o symbolu KFX. Drażnił mnie jakiś hałas i ostatecznie z racji niemożności zlokalizowania skąd pochodzi podjechałem do mechanika. Mechanik stwierdził wstępnie (na ucho), że to panewka - pierwsza od rozrządu. Moje pytanie, czy da się to uratować? Mechanik mówił, że...
Dwumas chodzi tak ciężko, że da się go przesunąć dopiero montówką I masz efekt sztywnego koła ze sztywną tarczą sprzęgłową, a stukają o siebie zębatki w skrzyni.
Może też być stałe koło , w takim przypadku warto założyć sprzęgło.Poznasz po tym, że sztywne ma nakrętkę .Jeżeli chwycisz oburącz koło pasowe nie może mieć luzu promieniowego.Poza tym kiedy ono się kończy to zaczyna stukać.
Witam mam podobny problem może ktoś pomoże a więc tak: na początku podczas jazdy do przodu lekko PRZYCHAMOWYWALO Traktorek jednak teraz nie chce jechać do przodu do tylu jedzie bez problemu. Kiedy podniosłem tylna os i włączyłem jazdę do przodu kręcił kołem bez problemu. Więc wywnioskowałem ze podczas obciążenia ma problem. Jeszcze jedno zauważyłem...
Przejechałem na tym kole ok 20 tys, nic sie nie działo. Przy wymianie rozrzadu mechanik wyłączył to koło z użytku i nic sie nie dzieje dalej a przejechałem ok 5 tyś. samochód byc może stracił trochę na mocy ale w każdym bądź razie nie dużo.
Nie zawsze trzeba wymieniać dwa łożyska. Tak jest ogólnie przyjęte ale jeżeli z jednej strony jest łożysko kulkowe a od strony koła pasowego łożysko w zasadzie tuleja i nie jest zużyta nie trzeba wymieniać. Po wymianie jednego łożyska pralki pracują poprawnie. Moim zdaniem powinieneś sprawdzić mocowanie przeciwwagi pralki oraz jakość dopasowana koła...
(at)Piotrek50501 siema opanowałeś ten stuk w s320 bo mam tak samo Pozdrawiam
stukanie usunięte przyczyną był uszkodzony klin koła zamchowego dziękuje za pomoc
Łożysko nie stuka.
Ja tu łożysk nie słyszę. Zaczął bym od sprawdzenia koła pasowego, ewentualnie osi bębna.
Prze wymianą kół też stukał?
wózek kołach robot kołach roboty kołach
montaż zaworu bateria licznik renault zegar compressor dynamiki
testowanie powerbanku radio mińsk
Radmor 5102 TE – tylko jedna dioda mocy sygnału FM/AM, duża siła sygnału, wskaźnik LED AirChef Byrgen – panel sterujący gaśnie po chwili, nie można uruchomić urządzenia