1320 jest to komputer silnika. + bierzesz z pinu 1 na 16 pinowej wtyczce VE (VE to kolor, z francuskiego skrót od zielony) z BSI. A 1384 podłączasz do F1, do komputera. 7306 jest to czujnik na pedale sprzęgła. 2101 czujnik świateł stopu (2 pin). Przewód 6702 z czujnika świateł stopu idzie do M1 komputera. Drugi przewód C6702 idzie do tego samego + co...
sprawdz wkład wewnątrz czy luźno goni, przy okazji przemyj karcherem
Stycznik sprzęgła podłączasz do kabla szarego z białym paskiem i jego drugie wyprowadzenia do masy https://obrazki.elektroda.pl/7272763900_... https://obrazki.elektroda.pl/3776434300_...
OK, tam (do białej kostki) wepnij się z stycznikiem sprzęgła
To co podał ci kolega jest wystarczające do wstępnej diagnozy, jeżeli to ci nic nie mówi oddaj samochód do serwisu. Dodam że może być jeszcze uszkodzony stycznik sprzęgła.
Ta dioda służy do tego, żeby odseparować stycznik sprzęgła i neutral, chodzi o to, żeby motor odpalał na wciśniętym sprzęgle gdy skrzynia nie jest w pozycji neutral, ale wciskanie klamki sprzęgła nie powodowało zaświecanie zielonej lampki N
Witam udało mi się dziś ogarnąć temat z tempomatem bez żadnych nowych styczników sprzęgła czy hamulca, napisz mi kolego fhukonrad numer vin na pw postaram Ci się pomóc.
Cześć , plus będzie na wtyczce elektrozaworu bezpośrednio po przełączeniu przełącznika na niski półbieg, sprzęgło nie potrzebne chociaż pod pedałem sprzęgła jest tam stycznik odpowiedzialny za przełączanie połówek który też należałoby sprawdzić
Witam E65 blad źle odczytany- moim zdaniem to jest tb5 błąd komunikacji xcm-silnik - ograniczenia w pracy silnika F37 Błąd stycznika pedału sprzęgła, wcześniej pytałem czy to jest sprawdzone (ten bład też może wynikać z innych uszkodzeń) 8,9 błędy komunikacji z wyświetlaczami, nie powinny powodować ograniczeń w pracy maszyny P05 błąd włącznika hamulca...
Witam, mam podobny problem z tą maszyną, nóż po wykonaniu cyklu zatrzymuje się w różnych pozycjach. W gilotynie został wymieniony stycznik sprzęgła, na jego stykach podczas rozłączania widać "spory" łuk. Przypuszczam, że to może być przyczyną tego, że sprzęgło działa zbyt "wolno" i nie wyhamowuje noża we właściwej pozycji. Nie wiem jak sytuacja wyglądała...
Sprawdź stycznik sprzęgła i hamulca.
Diagnostyka to nie tylko odczyt błędów ale również interpretacja parametrów pracy której nie przeprowadziłeś. Zwróć uwagę na stycznik sprzęgła, ciśnienie MAP, ciśnienie paliwa, sonda, przepustnica etc. Więc jeśli diagnostyka zrobiona na poziome teleporady NFZ to szybko z problemem się nie uporasz.
Jak CDI, to podłączyć pod Star Diagnosis i zobaczyć, czy widzi pracę stycznika pedału sprzęgła.
Siemanko. Pisze z zapytaniem czy ma ktoś schematy elektryczne do w.w auta. Zmieniłem skrzynie z automatu na manual i chce aby tempomat działał. Czyli muszę stycznik sprzęgła połączyć. O ile wiem, ze jeden przewód jest połączony z przewodem przy czujniku hamulca to nie wiem, gdzie drugi podłączyć. Nie mam już osobiście schematów i liczę na pomoc. Pozdrawiam...
Bardzo prosto działa. Dwa styczniki sprzęgnięte ze sobą blokadą mechaniczną z dołożonymi stykami pomocniczymi, sterowane odpowiednio zaprogramowany PLC. Jak znajdziesz czas to prosilbym o jakies nazwy czesci co mam kupic zeby mi elektryk tak zrobil
z ciekawości (jestem laikiem w tym temacie) - chodzi o elementy systemu bezpieczeństwa rozproszone w różnych miejscach samochodu, w których zaszyty jest np. VIN? Mniej więcej. W mercedesach są moduły SAM, takie lokalne BCM (body control module), komputery odpowiadające za sterowanie wyposażeniem samochodu, które komunikują się za pomocą magistrali...
Hej, Jak w temacie - błędów nie ma w sterownikach, obroty nie spadają przy zmianie biegów. Ten typ tak ma czy to jakiś problem? Odczuwalne zwłaszcza na 2 i 3 biegu. Gdzie on ma stycznik sprzęgła (o ile w o ogóle ma)? Przy pedale nie ma na niego miejsca.
Niestety u mnie pojawił sie identyczna sytuacja.... w różnych momentach w trakcie jazdy nagle auto się dlawilo.... na luzie maks 3000 obrotów ale nie zawsze raz dobrze raz zle.... wymieniony filtr paliwa... stycznik pedału sprzęgła..... I nadal nic vito 110 cdi 2.2 2000 r.
Hej ! Czy udało Ci się rozwiązać problem ? Mam to samo w 207 1,6 109 KM benzynka. Dokładnie te same objawy. Wywaliło 3 błędy: jeden z czujnika położenia wałka rozrządu, drugi od czujnika temperatury i trzeci od stycznika sprzęgła. Ale mechanior mój będzie mieć czas dopiero za 2 tygodnie i się zastanawiam co u Ciebie się okazało ?
Witam posiadam peugeota 307 1.4 hdi auto nie odpala nawet nie kreci rozrusznik wporządku wymieniłem akumulator bezpieczniki są ok zrobiłem diagnostykę i były dwa błędy czujniki stycznik sprzęgła i błąd osi K może ktoś miał podobny problem z góry dziękuję za odpowiedzi .
Może to jest coś bardzo prostego, ja się nie znam na tym wogóle, w czujniku są 3 PINY , sprawdzając oporność żaden nie reaguje z innym, przy każdym położeniu magnesiku, jak stwierdzić czy to jest sprawne?
Elektroniczna automatyczna skrzynia biegów, stycznik sprzęgła, lusterko elektrochromatyczne, lusterko w osłonie przeciwsłonecznej, lampka oświetlenia mapy, złącze diagnostyczne, kalkulator poduszek powietrznych, czujnik kąta kierownicy, podwójny czujnik ESP, osłona przeciwsłoneczna panoramicznego dachu (407SW), lampki sufitowe z przodu i z tyłu To masz...
Mocno wciśnij pedał sprzęgła i spróbuj. Ewentualnie sprawdż ten stycznik przy pedale sprzęgła.
Problem rozwiązany. Uszkodzeniu uległ stycznik pod pedałem sprzęgła, który nie zawsze się załączał. Wybadałem, że w tym modelu niewciśnięcie pedału sprzęgła uniemożliwia rozruch silnika (zadziałanie rozrusznika). Temat zamykam.
EECU CR - SPN: 1639 - FMI: 12 ph1Czujnik prędkości wentylatora: CO, CC Vbat, CC z masą•Sprawdzić wiązkę (B4, B9, B14, B22, B23, B34) i sprzęgłoUSTERKA CZUJNIKASerwis VECU - SPN: 598 - FMI: 07 ph0/ph1Stycznik sprzęgła. Stycznik zablokowany w położeniu "zamknięty". Wystąpiła nadmierna prędkość podczas gdy nie stwierdzono żadnej zmiany przełożenia•Sprawdzić...
Peugeot 307 2007 2.0 hdi 136 koni Samochód szarpie do 2000 obrotów, powyżej jedzie normalnie. Gdy rusza się dynamicznie, Peugeot nie szarpie. Gdy chce się zamulać w mieście tak żeby Pan Policjant był zadowolony, szarpie. . Zaczęło się od: zapełnionego w 90 % dpf,dziury w dpf. Dpf został wyczyszczony. Nie pojawiają się błędy które były przed czyszczeniem....
eraz coś mi przyszło do głowy. W tym aucie była zautomatyzowana skrzynia biegów. Przerobiłem na manualną, sterownik skrzyni wypiąłem z instalacji i wyprogramowałem. Żeby rozrusznik zakręcił musiałem zrobić zworę na jednym z przekaźników. Pod clipem stycznik sprzęgła widzi jako aktywowany. Fajnie . Uwielbiam takie puzzle , szczególnie jak ktoś podrzuci...
Pękła i przestawiła się krzywka załączająca stycznik na osi pedału sprzęgła.
Witam. Jestem posiadaczem puga 307sw 2.0hdi 136km od niedawna. Ostatnio z ciekawości podłączyłem go pod kompa i trochę się zszokowałem ponieważ pokazało dość sporo błędów i chciałbym najchętniej pozbyć się ich wszystkich dlatego proszę o pomoc. Błąd przejściowy/pompa dodatku do oleju napędowego, układ rozwarty P1598/stały/obwód elektrozaworu by pass...
Wpinając w kostkę sterującą stycznikiem rozrusznika (zamiast niego) żarówkę 12V/5W. Poza tym, z Twojego testu (zakładając, że wykonałeś go poprawnie) wynika, że układ jest niesprawny (ma przerwę). Układ startera zwykle składa się z włącznika normalnie otwartego przy klamce hamulca (lub sprzęgła/czujnika biegu neutralnego) który podaje masę na jeden...
Gdzie masz te logi? Zrób loga podczas jady bloku gdzie widać stan guzików w manetce, stycznika hamulca i sprzęgła.
Ten co podałeś to 8x NO... Weź nie wymyślaj z jakimiś dziwnymi stycznikami przełączającymi... SZR robi się zawsze na stykach NO, aby w przypadku odcięcia zasilania styczników zasilanie nie przechodziło dalej. Styki NC stwarzają to niebezpieczeństwo. Styczniki sprzęgnięte mechanicznie zapobiegają ruchowi styków drugiego stycznika, gdy pierwszemu którykolwiek...
Stycznika nie ma w ogóle przy pedale sprzęgła.
Sprawdź po prostu co to za czujnik masz napięty na pedały sprzęgła , domyślam się że to zwykły stycznik który po wciśnięciu pedały sprzęgła zawiera dwa kable ze sobą. Sprawdź ten czujnik i kabelki podpięte do niego.
Dałem mostek przed stycznik i od razu maszyna zaczęła działać prawidłowo - sprzęgło odpada z niewielkim opóźnieniem w stosunku do rozłączenia przez krańcówkę i za każdym razem staje o 2/3 koła dalej. Jeżeli ręcznie zastopuje nóż w złej pozycji to po 1-3 wystartowaniach noż wraca do prawidłowej pozycji startowej. Co dziwne, odniosłem wrażenie że sprzęgło...
Ale zakup i zamontuj stycznik sprzęgła, inaczej gdy naciśniesz sprzęgło nie wyłączy się tempomat, a silnik zacznie się wkręcać na coraz wyższe obroty żeby móc osiągnąć zadaną prędkość jazdy puki nie naciśniesz 0 na manetce lub hamulca. Normalnie naciśnięcie sprzęgła, hamulca lub przycisku 0 na manetce powoduje wyłączenie tempomatu. Przycisk I służy...
Jeżeli masz automatyczną skrzynię biegów, rozrusznik jest uruchamiany przekaźnikiem po spełnieniu warunków. Przede wszystkim położenie wybieraka biegów P lub N ,włączenia informacji stycznika hamulca lub sprzęgła. No i .... Kostka stacyjki do wymiany. , a przynajmniej sprawdzenia jej.
Sprawdzałem na biegu jałowym tak jak pisałeś i zero reakcji - obroty nie spadają. Do jakiej wartości powinny spaść te obroty po wciśnięciu hamulca? Czy czujnik-stycznik pedału sprzęgła jest taki sam można je podmienić dla sprawdzenia (wtyczki widzę są takie same czujnik sprzęgła chyba też taki sam?) Tak na marginesie to nie za bardzo rozumiem co mogło...
Wejścia: I1 - przycisk NO, START I2 - przycisk NC, STOP I3 - przycisk NO, RESET I4 - krańcowy NO, położenie skrajne w lewo I5 - krańcowy NO, położenie skrajne w prawo I6 - krańcowy NO, wysprzęglenie przy dojeżdżaniu w lewo I7 - krańcowy NO, wysprzęglenie przy dojeżdżaniu w prawo Wyjścia: Q1 - stycznik jazdy w prawo Q2 - stycznik jazdy w lewo Q3 - stycznik...
Panowie stycznik jest sprawny, podłączyłem zewnętrzne zasilanie do do tych wsuwek - rozrusznik kręci, okazało się, że kabel zasilający stycznik wychodzi z włącznika sprzęgła eletromagnetycznego napędu noży, rozebrałem ten włącznik, przeczyściłem, złożyłem, traktorek odpala z kluczyka. :spoko: Dzięki za wszystkie podpowiedzi i sugestie, bez Was bym sobie...
To jest tempomat niezależny, nie trzeba go kodować w sterowniku. Padają pompki które robią podciśnienie oraz przekaźniki w sterownikach. Styczniki przy pedałach hamulca i sprzęgła rozumiem sprawne?
A nie powinno być tak, że awaria jakiegoś wyłącznika pozwala pracować układowi dalej? Najpierw to musisz kolego zakupić styczniki sprzęgnięte mechanicznie i elektrycznie dedykowane do SZR. Ad stanu 1/0 styczników decyduje logika na podstawie kontroli napięć z źródeł i na szynie głównej za stycznikami. W sieci jest dużo opisów jak ma działać SZR . Np...
Przełącznik podłączasz jednym końcem do sterownika silnika, a drugim do masy. Sterownik widać na fotkach w lewym górnym rogu. Poniżej zaznaczyłem Ci na czerwono piny sterownika podłączone do masy (kabelkami czarno-niebieskimi i jednym szarym) i na zielono ten do podłączenia stycznika (kabel biało-zielony). http://obrazki.elektroda.pl/7592643900_1...
Znajomy za 400 AHS sprzedał sąsiadowi z silnikiem 3F, presostat china to 35zl stycznik też grosze, zawór zwrotny od wody z oringiem co by nie stukało, napęd wolę na pasku bo sprzęgło trzeba idealnie ustawić.
W niektórych stycznikach dokłada się takie moduły na wierzch stycznika i jest on sprzęgnięty z ruchomą częścią rdzenia stycznika i ma wiele styków NO i NC, które są wykorzystywane w sterowaniu, ale to juz poza wątkiem założyciela postu :D
(at)kochas269 Nie wiem co tam masz podłączone, ale praktycznie powinien tam być potencjał N. Nie ma podłączonego A1 więc musisz zobaczyć od czego są te styczniki. W podobnych gilotynach na jednym silniku powinien być silnik a na drugim sprzęgło które przekazuje moment na mimośród.
Pisałem na samym początku, że sterownik widzi wszystkie przyciski i ich reakcje. Więc raczej połączenia przycisków od tempomatu, pedału hamulca i pedału gazu są ok. Problem jest z tym, że CLIP podaje informację o pedale sprzęgła jako BRAK. przepraszam chodzilo mi o stycznik sprzegla a napisalem tempomat :D
Sprawdziłem wszystkie przewody od sterownika do hamulca i do sprzęgła wszystko ok został mi tylko pedał gazu, tam jest prawdopodobnie jakiś przekażnik ale nie wiem jak to sprawdzić.
Sharan 2000. Mam ręczną klimę w ukladzie jest 750g czynnika. Problem mam taki że nie włacza sie ( nie zwiera sprzęgła).Jedyne co mogłem zrobić to sprawdzić bezpiecznik bo stycznik nie wiem gdzie się znajduje. Proszę o poradę.
Witam dodam jeszcze że są dwa włączniki od sprzęgła i podkosia które powinny byc wpiente szeregowo z cewką stycznika rozruchu
Tak się akurat składa, że ogarniam ostatnio (elektronikę, mechaniczną przekładkę robił inny warsztat) A6 4F po zmianie skrzyni multitronic na manual, samochód rocznikowo i konstrukcyjnie podobny do Twojego. Rozrusznik nie działał, bo nie było informacji do sterownika silnika o położeniu P/N lewarka biegów, (w przypadku manualnej skrzyni odpowiada za...
Linka sprzęgła ocierała się o wiązkę przewodów, powodując nieoczekiwane uruchomienie wycieraczek. Po wymianie tej wiązki problem ustał.
Cześć piszesz ze usunąłeś diodę i opornik (układ przeciw przepięciowy) z tego sprzęgła, oraz że obudowa sprzęgała ma znamiona magnetyczne. Świadczy to słabej jakości stali lub przegrzewaniu się sprzęgła w czasie pracy. I po tak długiej eksploatacji może tak być, ale musisz wprowadzić do układu jakiś gasik iskry. Stosuje się jedno z dwóch rozwiązań:...
I co to sprzęgło miało by tam robić ? Jaki tam jest stycznik ? Przypadkiem nie za mały ?
Proponowałbym podłączyć jakąś kontrolkę pod cewkę stycznika rozrusznika. Trochę tu nie rozumiem o co chodzi z „pyknięciem”. Raz miałem przypadek z urwanym drutem uzwojenia wewnątrz stycznika rozrusznika, a urwał się dlatego iż karkas cewki latał luzem względem obudowy z wyprowadzeniami. Układ interlock zwykle połączony jest przez diodę z czujnikiem...
Ten termik lovato będzie pod warunkiem zgodności mechanicznej. Tez tak myślę, muszę tylko wykombinować jak go sprzęgnąć ze stycznikiem, bo na zespolony element nie mam miejsca w szafie sterowniczej. Chciałbym się jeszcze upewnić , czy ten czeski termik ze zdjęcia to tylko termik czy ma jeszcze inną funkcję? Nie rozbierałem i nie wiem co jest w środku....
I znowu absurdy. Ten pomysł z grzałką do pralki jest dobry, do tego moja beczka ( niewielka) i wystarczy. I do autora postu- ile wody jest w obiegu????? 10 m rury 15 mm zawiera ok 1,5 l. Więc 100mb zawiera 15 litrów wody! Wiadreko troche wieksze..I do tego sprzęgło hydrauliczne, 3 pompy, stycznik i grzejnik przepływowy 24 kW???
Witam Takie coś np "Moduł powiadamiania, komunikacyjny GSM ELMES GSM2/GSM2000" sprzegnąć ze stycznikiem (bądź SSR) i włączasz zdalnie (+ w razie rozbudowania układu jesteś powiadamiany o alarmach w systemie). Da się to zrobić w rozsądnych pieniądzach :D pozdr
Za błąd c1396 odpowiada czujnik oznaczony na schemacie nr. 7. Jest to zwykły stycznik który ma za zadanie otwierać i zamykać obwód. U mnie pomogło jego rozebranie i wyczyszczenie styków. Zrobiłem około 2 tys. kilometrów i brak błędu. Pozdrawiam.
Mam problem ze skrzynią automatyczną od Peugeota 406 model AL4 DPO. OBJAWY: Zachowuje się tak, jakby ślizgało się sprzęgło, załącza się tryb awaryjny. Na diagnostyce pojawiły się błędy typu: Prędkość wyjścia skrzyni. Błąd regulacji ciśnienia. Błąd sygnału stycznika wielofunkcyjnego. Podejrzewam, że to wina któregoś elektrozaworu, tylko który?
pytanie, sprawdzałem czy włączają się i wyłączają światła wsteczne, i one działają prawidłowo, kiedy włączam bieg wsteczny, to są światła wsteczne, kiedy bieg do przodu lub luz to świateł wstecznych nie ma..... czy takie prawidłowe działanie świateł wstecznych może zdyskwalifikować diagnozę uszkodzonego tego czujnika? Nie . Bo może być uszkodzony stycznik...
Odpowiedz na twoje pytanie to conajmniej kilka wykładów lekcyjnych.No ale postaram się na nie odpowiedzieć.Zaczynamy. Zabezpieczenia przewodów stosuje sia w celu ochrony ich przed skutkami przeciążeń i zwarć oraz ochrony przed działaniem ciepła wydzielającego się z nadmiernie nagrzanego przewodu. Wymagania dotyczące zabezpieczenia przed skutkami przetężeń...
ze schematem do universum może być ogromny problem bo to jest raczej jakiegoś innego producenta sprzęt tylko sprzedawany pod nazwą universum jak masz problem z autostopem to sprawdź drogę impulsów ze sprzęgła na płytę i wszystkie styczniki informujące płytę o stanie mech mg czyli styk włożonej kasety styk włączonego pley styk rodzaju taśmy itp .
Witam Dzięki za potwierdzenie fakt w układzie będą dodatkowe styczniki , bo cały układ będzie sprzęgnięty z wyłącznikiem awaryjnym oraz start stop więc odłączanie od sieci będzie. Andrzej
W VF'ie miałem taki sam przekaźnik, pewnie to standardowe rozwiązanie w moto. Najprawdopodobniej gubi mi masę gdzieś między stycznikiem w sprzęgle a wiązką, tak wnioskuje ponieważ czujnik luzu działa kontrolka też ale nie świeci moto na sprzęgle pali a po puszczeniu sprzęgła gaśnie. Po zwatowaniu wszystkich trzech pinów na styczniku w sprzęgle z tego...
jaki soft diagnostyczny ? popieram lopr_pol raczej problem hw ( czyli czujnik, krańcówka, stycznik, przełącznik, zwara na kablu, brak przejścia, itp...) miernik w dłoń i jazda ...
https://obrazki.elektroda.pl/1081801300_... https://obrazki.elektroda.pl/7968626700_... dzięki za zainteresowanie tematem:)) przepraszam mój błąd mea culpa, dla jasności wrzucam schemat sterowania. W tej tokarce silnik jest uruchamiany na stałe (innym przełącznikiem B3), następnie przełącznikiem krzywkowym BS1 wybieramy...
witam kolegów Sąsiad przyniósł mi wózek abym go zrobił. Silnik jest dobry bo sprawdzał go elektryk gdzie przezwajają silniki. Z tabliczki znamionowej na wózku odczytałem typ 35, rok 1982, wilhelm meyer 4973 vlotha/weser. Przeczytałem parę tematów i zobaczyłem że silnik jest na 24V , ma wielgachny przełącznik niby stycznik załączający silnik po naciśnięciu...
Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ? Ciągle zastanawia mnie to "coś" to mogło by wciskać i puszczać sprzęgło... -myśle szukam, ale nic mi nie przychodzi do głowy... szybki ruch, góra-gół - hmm ? Najłatwiej ruch posuwisty uzyskać elektromagnesem np.: Jakiś tani układ do zbudowania, do ustawienia i przeliczenia obrotów ? Który da sygnał, po określonej...
est to typowy transformator separujący 220V / 110V. Pełno tego na rynku. Napięcie pomocnicze 60V DC i takie są przekaźniki. Możesz się zaopatrzyć w hurtowni elektrycznej. Naprawdę ? (at)kamibiz Bo mamy jak na razie trzy napięcia - 12 VDC - sprzegła (?), 60 VDC karty przekaźnikowe (przekaźniki) (!), oraz styczniki - 220VAC, pracujące prosto z sieci....
Witam, Układ sterowania, który Kolega potrzebuje to tzw. SZR. System powinien zawierać styczniki po stronach wtórnych każdego trafo oraz sprzęgło na linii łączącej oba transformatory. Co do samego sterownika, to musi posiadać funkcję "samopowrotu". Gotowe rozwiązania posiada np. Siemens. Ostrzeżenie nr 1. 3.1.11. Publikowanie wpisów zawierających szkodliwe...
Zatrzymany silnik nie ciągnie prądu w nieskończoność - jest współczynnik - krotność prądu rozruchowego kr - około 6. Styczniki pisałeś, że sprawdzone. Nie głupie byłoby takie przerobienie maszynki aby w monencie włączania sprzęgła silnik tracił zasilanie.
Co do wyłączania prądu stałego to oczywiście są z tym większe problemy zwłaszcza jeśli obciążenie ma charakter indukcyjny (stoły, sprzęgła itp.). dla porównania podam dane ze stycznika TSM-2 i tak dla napięcia 220V AC max. moc wyłączana wynosi 7,5kW ale dla DC juz tylko 3,5kW. Co do charakterystyki to moim zdaniem przy prądzie stałym zabezpieczenie...
Witam ponownie ! Panowie ta wersja tokarki posiada elektrosprzęgła oraz impuls do zatrybienia reduktora . Chyba że tabliczka jest nie od tej tokarki. Znam dokładnie TUD-y 40/50 i macie racje , że występują w nich sprzęgła sterowane mechanicznie. W tej tokarce / mogła być modyfikowana przez producenta / sprzęgła zasilane są poprzez szczotki osadzone...
Najpierw podłacz miernik lub żarówkę do sprzęgła i zobacz czy jest w złym momencie sterowane, czy też "skleja" się mechanicznie. W starszych schematach do tych maszyn nie bardzo jest jakaś elektronika, bardziej krańcówki i styczniki, ale oczywiście nie znam każdej wersji. Powrzucaj zdjęcia szaf. Sprawdź czy jakieś krańcówki wykrywające pozycje wałków...
Witam Chciałbym zapytać o mikrowlącznik znajdujący sie przy pedale sprzęgła w Peugeocie Partnerze 2.0 HDI 2003r. Do czego on służy ? I zauważyłem ,że w czasie przyspieszania jak lekko dotknę pedału sprzęgła tak aby włączyć ten przełącznik to samochód dostaje mocy tzn. lepiej przyspiesza. Czy to normalne ? Kilka razy w serwisie pokazywało mi błąd stycznika...
Nie ma świateł ani tego sprzęgła, to gdzie go podłączyć? nigdzie? a dlaczego chodzi mi na drugim kablu rozrusznik? A może ten z diodą podpiąć pod ten styk co idzie do stycznika od akumulatora? zamiast tam do tego modułu
Wyprowadzenie dodatkowego koła [nawet sprzęgniętego pasem] z odpowienim rozmiarem+ łącznik krańcowy rozwierający stycznik- najprostrze, tanie i prote rozwiązanie, tak jak pisano.
Stycznik sterowany jest napięciem 230 V z przekaźnika Salus który z kolei odbiera sygnał beznapięciowy ze sterownika TECH i2. Całość sprzęgnięta z 2 termostatami i zaworem z siłownikiem dla podłogówki. Czyli rozumiem że kupuje obojętnie tylko aby prąd pracy był co najmniej 25 A.
Wojtek - nie wiem czy to jest zarzut, czy pytanie? Jeżeli poślizg wirnika względem pola wirującego jest duży - to może Z uzwojeń zamienić się w R uzwojeń. Jeżeli się sprzęgło nie urwie to dojdzie do spalenia silnika tym <1,1 * In.
Jak przyjdzie 400 V bo będzie np. gdzieś przerwa w PEN to cały sprzęt w domu się spali, ochronnik nawet nie "zauważy" wzrostu napięcia i żadne zabezpieczenia nie zadziałają. Na takie wypadki jest szybki kontroler napięcia fazowego sprzęgnięty z jakimś stycznikiem czy wybijakiem. Na pioruny to oczywiście odpowiednia kaskada ochronników, odpowiednio podłączonych...
witam jak w temacie podpiąłem na krótko i silnik kreci iskra jest tylko nie wiem jak podpiąć regulator napięcia oraz czy do sprzęgła elektromagnetycznego jest odpowiedni osobno włącznik to jedno drugie przy pedałach do jazdy p/t jest taki stycznik i wychodzą dwa kabelki gdzie je wpiąć
No tak, ale jeden duży... :-) Ja planowałem podłączyć kurtynę do przekaźnika bezpieczeństwa i nim sterować dwoma stycznikami które umożliwiają opuszczenie noża przez sprzęgło elektromagnetyczne... Drugi przekaźnik chciałem podłączyć do przycisków tak aby zapewnić kontrolę użycia dwóch w tym samym czasie. Przełączanie silnika gwiazda/trójkąt jest już...
nurtuje mnie jeszcze elektronika w traktorku. Jest tam mnóstwo dla mnie nie potrzebnych kabli, które nie mają swojego końca czyli nie są podłączone. Z dużo kabli spadła izolacja ze starości, zaśniedziałe, brudne itp. Postanowiłem jak już wszystko poskładam i pomaluje ramy zrobię nową instalacje, bardzo uboga w zupełności mi wystarczającą. Mianowicie...
U mojego znjajomego było w tej maszynie tak: Silnik 2,2 kW przez przełożenie 1:5 i sprzęgło cierne, napędzał skrzynię biegów od żuka. Skrzynia była do regulacji obrotów, a sprzęgło miało załączać napęd. Po pewnym czasie zrezygnowali ze sprzęgła a zrobili stycznik do włączania silnika sterowany pedałem. Z tego powodu proponuję : Silnik 2,2kw, odpowiedni...
Dwa styczniki, cztery styki dwa czynne dwa bierne i lux robota. W naszym rejonie energetyka nie dopuszczała do użytku załączanie rezerwy /w tym agregatów/ bez mechanicznej blokady. Same styczniki i blokada elektryczna nie wystarczyły. W jednej z firm, po zamontowaniu agregatu, projektant zapomniał o blokadzie mechanicznej, do czasu je zamontowania...
Ogólnie jak ja robię takie maszyny daje start/stop na styczniku na całość, żeby a) maszyna sama nie ruszyła po zaniku i powrocie zasilania b) grzybek odcinał wszystko, w tym zasilanie falownika a dalej to wg potrzeb i tego co jest na maszynie (pompki, szybkie posuwy, sprzęgła i inne cuda). A w jaki sposób kontrolujesz zatrzymanie wrzeciona gdy odetniesz...
Sprzęgło mechaniczne odpada ponieważ zimą gdy zgarniaczki przymarzną nie ruszysz wogóle. Stycznik z przekaźnikiem termicznym to podstawowa rzecz jaka powinna być zamontowana. Sterowanie tym stycznikiem można wykonać z kilku miejsc ,( kwestia przycisków i doprowadzenia kilku kabelków ) . Najprościej byłoby zamontować kilka przycisków "stop" w różnych...
Witam! A masz zamiar zamontować może falownik? to ci znacznie uprości układ oraz zwiększy sprawność układu pomp.Dobry falownik i nie trzeba moeller-a. Ale jak chcesz zrobić na przekaźniku easy i bez falownika to proponuję zainsalować sondę (radar) analogową i ustawisz sobie odpowiednie progi alarmowe do wysterowania pomp. I nie zapomnij o kontroli stanu...
zmostkuj kable w kostce która jest wpieta w stycznik przy pedale sprzegla pozdrawiam Jeszcze jedna tak bezsensowna porada i będzie ostrzeżenie! Błąd dotyczy układu żarzenia i dożarzania, więc włącznik sprzęgła nie bierze tu udziału! Proszę zapoznać się trochę z notą techniczną/praktyką tego silnika i dopiero się wypowiadać!
1. Zobacz czy nie spadła sprężynka z takiego dziwnego sprzęgła co podpowiada za napęd wałka sterującego zaworkami. 2. Sprawdź, czy w ogóle zazębia napęd wałka zaworków. 2.1. Ustaw stację serwisową w położenie jak przy zaparkowanej głowicy (pady czyszczące stacji serwisowej w górze, blokada karetki w górze). 2.2. Kręć zębatką Line Feed w celu obroty...
Nie wiem czy znasz kolego czeskie pompy głębinowe, nie pamiętam symbolu pompy . W takim ustrojstwie wystarczy , że załączysz taką pompę z odwrotnym kierunkiem wirowania na kilka sekund , urywa się sprzęgło i pompa w górę . Może i to sprzęgło nie jest drogie , ale jak policzysz pompiarza, to porady w stylu " nie potrzeba przekażnika kontroli faz " mogą...
a próbowałeś wystartować silnik bez obciążenia ? czyli zrzucić pasek klinowy lub rozpiąć sprzęgło ? jeżeli objaw będzie taki sam to albo przekaźnik nie styka albo silnik ma przebicie na którymś uzwojeniu
Chciałbym kontynuować zaniechany kiedys projekt: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Nie trzeba go nawet w sumie czytać, przedtem troche mniej wiedziałem o tej maszynie:). Chciałbym się poradzić kwestii czysto elektryczno-elektronicznych. Na wstępie podam 'dane' którymi dysponuje: Prądy: Do tokarki dochodzi napięcie trójfazowe...
Warunkiem jest posiadanie sprzęgła odśrodkowego, łączącego silnik spalinowy ze sprężarką, oraz miejsce na silnik. Sprawa przeniesienia napędu, zależy od warunków, może być przez koła pasowe, może silnik być zamontowany na wale sprężarki, pośrednicząc w przeniesieniu napędu ze spaliniaka. Silnik el. może się kręcić ciągle, gdy napędza spalinowy. Potrzebny...
Witam Wszystkich!!! To mój pierwszy temat dlatego proszę o wyrozumiałość. Muszę na zaliczenie przerobić układ sterownia nożycami gilotynowymi do blachy elektromechaniczny na sterowanie za pomocą LOGO!. Nożyce napędzane są silnikiem o mocy kilku kW dlatego rozruch odbywa się za pomocą układu gwiazda-trójkąt(Q1-stycznik główny, Q2-stycznik gwiazdy, Q3-stycznik...
Witam, proszę o sugestie dotyczące sposobów sterowania (załączania/wyłączania) cewki sprzęgła ( nie znam indukcyjności, ale przy 24VDC zasilania płynie ok 5A). Mam na myśli jakieś układy gaszące (kondensator/rezystor/dioda) zabezpieczające styki stycznika /przekaźnika podczas wyłączania. Proszę mi nie przedstawiać wywodów teoretycznych - krótko i na...
witam Ja postępowałem jak podawaliście na forum - wszystkie termostaty poodkręcane, brak wpływu temp. wewnętrznej itd a efekt .... Zszedłem do poziomu najniższych krzywych grzewczych i koniec kombinowania. Temp. ustawiona była na 19 stopni, cm430 pokazywał 21-22 stopnie, na innym termometrze w tym samym pokoju temp 20 stopni i gazu szło ok 10 m3 na...
Oczywiście jak większość tych modeli po zakończeniu okresu gwarancyjnego zaczęło mi wyrzucać błąd 6C10. Mam MG5150 (te same "bebechy" co MP540), zakupiona nowa latem 2011 roku i błędu nadal nie mam. Diagnostyka tego błędu jest znana najczęstsze - są dwa scenariusze: - wadliwe działanie sprzęgła załączającego wałek sterujący zaworkami (śmieci, spuchnięty...
Raczej wolałbym nie wchodzić w dodatkowe koszty takiego sprzęgła, bo kompresor udało się złożyć małym kosztem. Dziwi mnie ten przekaźnik, bo skoro mieści się w zakresie, to dlaczego nie zawsze działa. Może jakiś inny przekaźnik ktoś poleci albo stycznik? Samochodowe przekaźniki wyglądają solidnie, tylko z tego co widzę, to wszystkie są NO, a ja potrzebuję...
stycznik stycznik brzęczeć dziać stycznik dziać stycznik wysprzęglik sprzęgła
blokada drzwi pralka sprawdzić gorenje czyszczenie lasera samsung thunderbird kopiowanie
budowa panel solarny sharp aktualizacja oprogramowania
Ładowanie akumulatora 18V Li-ion wiertarki ładowarką 21V – kompatybilność, bezpieczeństwo, marki Bosch, Makita, Ryobi Opel Astra J 1.4 Turbo: Kiedy wymienić rozrząd?