witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
W wiekszosci samochodow za odlaczanie zbednych odbiornikow pradu jest odpowiedzialna stacyjak, przeczysc styki na alternatorze, akumulatorze i cewce rozrusznika i sprawdz czy podczas krecenia rozrusznikiem dziala ci np radio czy nawiew
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... https://forum.vw-passat.pl/topic/27330-w... Poczytaj i sprawdź czy masz podpięte na alternatorze styki d i w.
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Co ty uwalony alternator albo zkorodowane styki, toto musi miec 14,4 v- to nie benzyna żeby można jezdzić ze zwalonym łądowaniem.
sprawdz podłaczenie masy przeczyść styki.
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
Witam. Warto zainstalować nowe gniazdo zapalniczki w starych styki są często skorodowane. Pozdrawiam.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Zmierz ile prądu z alternatora idzie w akumulator. Albo go chociaż dobrze podładuj prostownikiem lub podmień na inny.
styki w alternatorze??
Witam panowie, Chciałem się zapytac jak podłączyć alternator który ma styki B+,D+,DF ? Rozumiem,że B+ do plusa akumulatora, D+ przez kontrolkę do plusa po stacyjce ale niestety nie wiem gdzie dac styk DF. czy bez podłaczenia tego styku alternator będzie ładował?
Popraw styki na alternatorze i ABS
Zdecydowanie elektryk. Sprawdzi, ew powie co wymienić jeżeli chodzi o te krańcówki. Sprawdzi też ładowanie, ew poprawi styki, klemy, masy, lub też stwierdzi uszkodzenie alternatora.
Witam, z tej strony chyba nie ma nic, trzeba z boku spojrzeć gdzie jest tabliczka znamionowa (może być przykryta pyłem), oznaczenie R, [R, F] nic nie oznacza, 1 i 2 to po prostu numeracja styków .
Sprawdź pasek czy jest naciągnięty, czy się nie ślizga troche, no i oczywiście styki, powinien na wyjściu spokojnie pociągnąć 14,4
Witam musiał byś sprawdzić ctan styków alternatora ,rozrusznika i przewodu łączącego akumulator z masą karuserii pozdrawiam.
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
panowie chciałem tylko podpowiedzi na temat alternatora. a wy sie wykucacie kto jest lepszy w elektromechanice. napewno wszyscy macie choc po czesci racje . ale to nie powód do kłutni . jutro bede szukał usterki i napewno zaczne od spraw najprostrzych.przejrze klemy styki alternatora . połaczenie masy z karoseria i silnikem.a pożniej poszukam głebiej.
Szukam schematu podłączenia alternatora w oplu astrze 1,5 (isuzu 4 styki).Pozdrawiam
Witam albo nowy regulator do bani albo masz po prostu pasek za luźny. Po drugie sprawdź masę alternatora i diody pod obciążeniem. ewentualnie styki w alternatorze najlepiej pilniczkiem oczyścić.
prawdopodobnie poszla ci jakas dioda wzbudzenia lub sprawdz styki na alternatorze lub rozruszniku
OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ? Dodano po 9 Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało...
Problem tkwi w alternatorze. styki ok w alternatorze? a co z nim nie tak?Diody,szczotki,regulator czy jeszcze jakies inne ustrojstwo?
Przeczyścić styki od alternatora do akumulatora. Dolać wody destylowanej i naładować akumulator. Skąd w dani jesteście?(rosedanica)
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
wszystkie masy polaczenia silnika z karoseria sprawdz przeczysc i styki przy alternatorze oraz rozruszniku.ja mialem tak w golfie III 1.9 Tdi.
Co do migających diodek oleju i padniętego obrotomierza to radzę oczyścić styki w alternatorze
Sprawdź styki przy rozruszniku. Główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika.
wymień regulator napięcia przy alternatorze, wyczyść styki kabli przy rozruszniku i powinno grać. a jak nie to sprawdź szczotki na alternatorze i klemy akumulatora
w tych modelach miganie kontrolki oleju jest spowodowane albo brakiem ciśnienia lub usterką alternatora sprawdz szczotki i styki złącza w alternatorze
Klemy jak klemy. Wyczyść styki przewodów przy alternatorze także.
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Witam Sprawdz zasilanie ABS-u bezpieczniki ładowanie styki na alternatorze wszystkie przekaźniki skasuj błąd i w droge. POZDRAWIAM
Już naprawione :) styki wyczyszczone na alternatorze i przy obrotomierzu i wszystko działa :)
Pierścień nie uległ uszkodzeniu mechanicznemu.Jak zaznaczyłem na styku alternatora do kontrolki ładowania jest + po podaniu napięcia na styki ładowania.Czy to nie oznacza przebicia diód w mostku.
Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ...
Sprawdź połączenie alternator-rozrusznik-akumulator. Ten gruby kabel,czy nie są zaśniedziałe styki na alternatorze lub na rozruszniku , być może na tym kablu jest za duży spadek napięcia. Zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i na akumulatorze.Jeżeli jest takie same to jest dobrze.A jeżeli się różnią np. 0,5 V to alternator nie naładuje akumulatora...
To teraz powiedz czym zastąpić ten z transita, no wiesz, ten na 3 styki :)
Na początek sprawdz instalacje a przedewszystkim mase silnika i karoseri może styki jakieś zaśniedziały przeglądnij wszystko dobrzea później momyślimy co zrobić z alternatorem. Regulator to kwestja dwóch śrub (zależnie od modelu). POZDRAWIAM
Brak połączenia pomiędzy fazą a stykiem ,rozebrać alternator.P
powinien być bezpiecznik 7,5a(jak dobrze pamiętam)a obok niego przekażnik alternatora,styki zaśniedziały,coś się rozłączyło...sprawdz przekażniki!
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Kilka postów wyżej było narysowane i opisane wyjścia tego alternatora. Szerokie i duże styki łączymy z akumulatorem, mały z lampką ładowania .
Muszę sprawdzić styki tylko na alternatorze, bo na aku i rozruszniku są przeczyszczone i nawazelinowane
Wiem tylko tyle ze jest firmy GMP żadnych numerów na nim nie ma , wszystkie styki są ok
W dużej mierze zależy czy będzie doładowany od tego na jakich trasach jeździmy ,jakie długie odcinki .Jeździłem wcześniej autem żony codziennie 2x20 km (fokus) słabe ładowanie 13,4 i nie wymagał doładowania .Od czasu jak jeździ nim żona 2x2 km muszę go podładować co 2 tygodnie mimo iż naprawiłem ładowanie 13.8 (nadpalone styki regulatora napięcia )...
O alternator tu masz rację. Rozrusznik raczej nie daleko odstawione styki. Jak odłączy alternator i zaiskrzy przy prądzie 0,5 A to już coś jest. Różnie może być , regulator lub prostownik alternatora. A napięcie przy włączonym silniku nie pulsuje ??? można to zobaczyć na światłach.Alternator musi być obciążony.
Dźwignia ma wejść w gniazdo na trzpieniu elektromagnesu. OBOWIĄZKOWO! W przeciwnym razie jest cały czas wciśnięta i zwiera styki oraz nie wysuwa zębatki. Masz źle złożony rozrusznik.
Witam problem udało mi się rozwiązać a mianowicie wina była ewidentnie w alternatorze , alternator wykręciłem i sam rozebrałem i wyczyściłem wszystkie styki które tam były ponieważ fachowiec zrobił alternator ale nie wyczyścił styków i alternator ładował, ale ładowanie było za małe i dlatego obrotomierz nie wskazywał tak jak powinien Teraz alternator...
podłacz przekaźniki podprzewod wzbudzenia od alternatora a styki pod swiatla pozycyjne i mijania
Trzeba będzie popytać ludzi w okolicy może ktoś kogoś poleci słyszałem że jakiś jest dobry w Starachowicach... ale nawet nie wiem jak się nazywa i gdzie ma warsztat dowiem się i podjadę do niego. Dzisiaj zmierzę to napięcie na klemach i przeczyszczę styki od alternatora może też świece zobaczę...
janons wariowanie obrotomierza nie jest powiązane z ładowaniem. Bardziej z przetartym gdzieś przewodem (zwarciem). Napięcie sprawdź przy samym alternatorze. Jeśli będzie ok to przeczyść styki przewodu alternator-akumulator. stach2005 Uszkodzony regulator napięcia. Jazda jak najbardziej jest szkodliwa dla akumulatora (może zagotować się elektrolit,...
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
A sprawdzałeś połączenia kable łączące styki na alternatorze i na masie mógł gdzieś pęknąć kabel mogły zaśniedzieć styki wszystko należy sprawdzić po kolei wyczyścić i poskładać ponownie mógł też ugnić gdzieś jakiś kabelek trzeba szukać natomiast jeżeli się na tym zupełnie nie znasz a masz jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika\elektryka to lepiej zaprowadź...
Ok, tylko zobacz jeszcze czy teraz działa Ci ADR (wyłącza prąd i gasi auto) bo zamieniając je mógł ruszyć alternator ale może nie działać ADR co do K640 będzie pasował każdy który ma 2 styki zwierne np. 81.25902-0473
Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
Przekażnika nie ma co się czepiać . Jeżeli już to pierwsze podmienić regulator ,jeżeli nic się nie zmieni to prawdopodobnie pada uzwojenie stojana, zakładając że styki na alternatorze i amperomierzu są w porządku. Dodano po 1 Po co sprawdzać diody ,je żeli gaśnie lampka ładowania . Sprawdzić naciąg paska.
Po pierwsze !!! Nigdy ale to nigdy nie odłączaj akumulatora podczas pracy silnika bo może nastąpić skok napięcia nawet powyżej 300V i zniszczysz elektronikę w samochodzie. Szczotki na alternatorze się po prostu wycierają , słyszałem kiedyś taką teorię że na jednym biegunie zawsze zużywają się szybciej. Czyli reasumując albo jest zużyta albo się zawiesza....
Najlepiej kupić cały regulator ładowania, po co wymieniać szczotkotrzymacz, są serwisy alternatorów i rozruszników, silników elektrycznych i oni mają części do alternatorów itp. bez problemu dokupisz regulator i nie będziesz mieć problemów. Także dobry serwis w okolicy znajdź i dokupisz co trzeba. Ew. na szrot jechać i kupić taki regulator i wymienić...
Kup używkę alternatora za stówę i sobie pomierz ile koło pasowe wystaje. Co do zablokowania rozrusznika. Stało się tak nam we firmie u Scanii. Stała w ciężkim terenie, podczas zapalania zespawało styki, czy coś się tam zablokowało. I w tym ciężkim terenie trzeba było ten rozrusznik wymienić. U mnie w Megane na kołach 6 rowkowych jest założony pasek...
kurcze teraz niedam rady podać typu bo maszyna stoi w garazu i jest juz ciemno wiem ze regulator jest produkcji czekiej i pisze na nim 28V na alternatuze są 2 styki na wsówki i 2 na srubkę przykręca sie kable. w tej maszynie orginalnie byl alternator z 4 stykami i regulatro z 4 albo 5 stykami dokładnie niepamiętam a teraz na regulatoże mam 3 styki
Dzień dobry. Panowie sytuacja ma się następująco, wyczyściłem UEC z korozji i innych zanieczyszczeń, przedmuchałem, spryskałem kontaktem i osuszyłem. niestety problem nadal istnieje. Ale za radą kolegi Strumień świadomości.... zmierzyłem ładowanie alternatora i tu zonk. Bez obciążenia wynosi 14.45, ale jak włączę światła, ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawę...
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu.
Jeżeli w starym regulatorze jest sprawna cewka od wzbudzania i styki to uszkodzoną cewkę i styki od łączenia pradnicy z alternatorem można pominąć. Wystarczy ominąć regulator i połączyć prądnicę z akumulatorem poprzez diodę 50A.
Regulator koryguje napięcie, a ECU dostaje dane z niego. Słaba masa, lub styki. Ja trzy regulatory wymieniłem zanim było jak należy, ale u mnie pomiar 16,2 v. Chińszczyzna w oryginale.
Pomysl jeszcze o sprawdzeniu stanu akumulatora i ew. Wymianie oraz o polaczeniach pomiedzy aku i alternatorem. Czy styki nie zasniedzialy ,przewody nie sa naderwane. Sugeruje rowniez wymiane przewodu pomiedzy alternatorem i aku
Sprawdź dokładnie ten gruby przewód łączący akumulator z alternatorem, słabe styki, rdza no i oczywiście pomiar napięcia ładowania na wolnych obrotach, pomiar na samym alternatorze i na akumulatorze.
Witam. Nic dodać nic ująć, ładowanie za duże, jak wspomnieli koledzy powinno się zawirać w przedziale 14,0 - max 14,8 V. Powodów też może być kilka. Najpierw spróbuj drugim miernikiem, jak wspomniał kolega, sprawdź jakie napięcie wychodzi bezpośrednio na styku alternatora a jakie jest na akumulatorze. 5 lat , przy takich trasach , akumulator pewnie...
...Ale skoro nieświeci się lampka kontrolna ładowania akumulatora to już podejrzewam alternator. .. no nie tak prędko Najprawdopodobniej jest to alternator (87rok) sprawdz styki kabli wchodzących do alternatora jeżeli jest dobrze sprawdz żarówkę czy jest dobra. sprawdz bezpieczniki Sprawa niby błacha - przepalona żarówka - jednak jeżeli jest to alternator...
Przy zakresie 10A w tym multimetrze najmniejszą wyświetlaną wartością będzie 10mA, czyli 0,01A. Jeśli pomiar wykazał 0,00 to znaczy, że prąd jest mniejszy niż 10mA, czyli pomijalny dla takiej pojemności akumulatora. Kilka miliamperów upływności może pojawić się chociażby ze względu na zawilgocone/zasolone styki rozrusznika czy alternatora i nie należy...
sprawdzałem u kolegi na takim samym aucie terz z tego roku co mój i mierząc napięcie na aku. ma 14.3 V i czy włączy światła czy ogrzewanie szyby napięcie niedrgnie ani 100mV sprawdzałem połączenia kablowe czyściłem styki od alternatora do aku. i objaw jest ten sam po ok. tygodnia jazdy muszę doładować akumulator bo słabo kręci może jeszcze coś sprawdzić
Witam, Przepraszam. Teraz dopiero dostałem informację z strony. W tym wypadku skończyło się na kupnie nowego akumulatora (okazało się, że jedna cela padła i napięcie było na granicy). Komputer miał minimalne napięcie i sterownik szwankował. Ale nie tylko przez to... Potem miałem jeszcze kolejny problem związany z zasilaniem. W wrześniu auto po nocy...
A zmierz napięcie między B+ a obudową alternatora. Jeśli wyniesie 14V ale na klemach aku jest 12 V to winowajcą jest masa silnika/kable/styki.
ECU obniża ładowanie podczas przyspieszania silnika tak żeby więcej koni szło na koła. A że tam czasami gnije instalacja jest zielona na stykach. I nie zawsze w zależności od rynku wszystkie 4 styki były wykorzystane w tych regulatorach.
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
No ale tyle mam. Próbowałem coś z tym zrobić lecz wszystko co robiłem nie było efektów. A między akumulatorem a alternatorem spadek max 0.1V wiec wykluczam zaśniedziałe styki. A co myślisz o kondensatorze?
Moim zdaniem z akumulatorem mocno przesadziłeś, będziesz go musiał doładowywać. Przy tych silnikach był alternator 40-70A i akumulator ok. 50Ah więc nie ma szans że alternator naładuje aku 100Ah. Pytanie trzeba było zacząć od "światła mi przygasają" Posprawdzaj wszystkie styki, zobacz czy alternator dobrze ładuje i napisz jakiej grubości masz kable...
To najprawdopodobniej alternator. I tak jak powiedział 3piroman666 sprawdź styki. Jeżeli to nie pomoże to mogą to być diody w alternatorze.
Sprawdziłem instalację ładowania przez alternator. Wcześniej porozłączałem wszystkie kable żeby przeczyścić styki i wyrzucić co jest niepotrzebne. Okazało się że pominąłem przewód ładowania co idzie od alternatora.
Nie mam nawet centralnego.Całkowity golas... Przy pomiarze na alternatorze brałem masę z silnika. Przeczyszczę styki,dołożę kabel 6mm2 do alternatora i sprawdzimy czy pomogło.A powiedzcie mi czy takie ciągłe odpinanie akumulatora na nic może mieć negatywny wpływ np na komputer itp??
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
właśnie typu słabe styki w różnych miejscach Oczywiście. Jednak wymiana alternatora czy jego naprawa nie będzie miała sensu, kiedy jest brak odpowiedniego kontaktu i przede wszystkim - nie usunie się usterek.
Jak moge podpowiedzieć to na stykach alternatora wydziela się prądzik wytwarzający ładnych parę!!!!!! amper (wtedy styki iSKRZA) i kondensator to bloker usuwający zakłócenia im wiekszy tym lepszy - zresztą jak masz oscyloskop to podłącz i popatrz bez kondzioła i zzzzz Pozdrawiam Witek
Proszę o pomoc. Mam alternator od TARPANA firmy Elmot z oddzielnym regulatorem. Na alternatorze są 3 styki- 2 wsuwki oznaczone 15 i 67 oraz śruba (czy może to ta śruba jest oznaczona tym numerem, są blisko więc trudno powiedzieć). Na regulatorze są 2 styki 15 i 67. Jaki to alternator, 6 czy 9 diodowy??? Bo wtedy inaczej będe musiał podłączyć kontrolkę...
sprawdź wpierw instalację tj. akumulator , alternator wszystkie styki od CA klemy kondka zawsze zdążysz kupić
Witam Mam problem z moim Uno Podaję szczegóły: Uno 999 Fire Rok 2001 Licznik 175000 Instalacja LPC 1 gen. BRC Problem: 1. Żarzy się kontrolka ładowania ( nie pali się pełnym światłem) 2. Jak włączam światła przygasa zegar 3. Zegary źle podają wartości: temperatura chłodziwa Sprawdziłem już: - masy przy prawym przednim świetle, skrzyni biegów, pod akumulatorem,...
Kontrolka ładowania powinna świecić nawet bez podłączonego alternatora, przez normalnie zwarte styki przekaźnika, więc od jej uruchomienia zacznij. Jak zachowuje się napięcie na styku 67 regulatora?
Zdjąłem dzisiaj obudowę alternatora, wyczyściłem styki i brakowało jednej nakrętki... Przykręciłem, poskładałem i na włączonych światłach mam póki co 13.9-14.0V :) Więc na chwilę obecną jest dobrze, pojeżdżę parę dni i zobaczymy czy efekt się utrzyma.
Najlepiej zmierzyć bezpośrednio na zaciskach akumulatora. Choć można kombinować. Można też na alternatorze, i wtedy porównać. Bo chodzi własnie o złe styki, poluzowane kable.
Na klemie plusowej jest bezpiecznik. Sprawdź napięcie przed i za nim. W ogóle te styki przy klemie (bezpieczniku) i połączenie (styk B+) przy alternatorze proponuję oczyścić.
Popatrz na wszystkie styki i masy w alternatorze, często sygnał obrotomierz bierze właśnie z niego (nie mówię, że tu tez, ale nie zaszkodzi)
jeżeli ma pełnić funkcję tylko automatycznego włącznika to na zwykłym przekaźniku... zasilanie cewki > jeden biegun pod mase a drugi pod zacisk kontrolki alternatora, styki pomocnicze to już jak chcesz tak wykorzystasz. osobiście stosuję tranzystor który załącza cewkę przekaźnika ale tak nie będzie źle
Witam, mam kłopot z regulatorem mechanicznym do w/w alternatora. Styki regulatora sa juz wypalone nawet regeneracja nic nie dała poszukuje regulatora elektronicznego do tego alternatora, który ma 8 diód prostowniczych! próbowałem zastosować elektroniki od poloneza ale przy zwiększających obrotach alternatora napięcie rośnie aż do 18 V! Może ktoś spotkał...
czego styki alternatora seicento styki styki rozwarte
nowego woluminu tauron licznik dwukierunkowy schemat gniazdo zapalniczka
Dualbox nie uruchamia się po ustawieniach fabrycznych Blokada koła zamachowego Chrysler Voyager - jak używać?