Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Dźwignia ma wejść w gniazdo na trzpieniu elektromagnesu. OBOWIĄZKOWO! W przeciwnym razie jest cały czas wciśnięta i zwiera styki oraz nie wysuwa zębatki. Masz źle złożony rozrusznik.
Był na to środek zaradczy , cytat -"Przy wysokich temperaturach (zewnętrznych) może się zdarzyć, że żel we wtyku modułu sterowania silnika może stać się płynny i dostać się między styki wtyku. W ten sposób przerwany zostaje kontakt elektryczny i moduł sterowania silnika rejestruje nieprawidłowe działanie P0093" i dwie wiązki w zależności od alternatora...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Ja proponuję zastosować kontaktron i magnes ... Robimy dwie takie płytki: http://obrazki.elektroda.pl/2697418700_1... Montujemy je na ośkach w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/3354254500_1... Dodajemy szczotki z jakiegoś alternatora i problem rozwiązany... Do póki tarcze będą się obracać równolegle to obwód będzie...
B- minus aku B+ plus aku IGN pewnie 12 V po zapłonie styki STA do żółtych alternatora (raczej obojętnie) L wygląda na podłączenie żarówki (2-3W) i z niej na 12V(kontrolka ładowania). Te alternatory mają prąd max 20A a taki typowy ciągły to 10A.
Ponowię prośbę o pomoc. Alternator po wizycie u fachowca, sprawdzony, ładowanie było dobre, ale aby być go pewnym wymienione szczotki i wirnik. Akumulatory podmienione na pewne z innego samochodu. Ładowanie na postoju 28,7 V, ale czasie jazdy (po około 15-20 min.) pokazują się piki do nawet 30,9 V. I wtedy elektronika zaczyna wariować. Przewody masowe...
ECU obniża ładowanie podczas przyspieszania silnika tak żeby więcej koni szło na koła. A że tam czasami gnije instalacja jest zielona na stykach. I nie zawsze w zależności od rynku wszystkie 4 styki były wykorzystane w tych regulatorach.
Witam panowie, Chciałem się zapytac jak podłączyć alternator który ma styki B+,D+,DF ? Rozumiem,że B+ do plusa akumulatora, D+ przez kontrolkę do plusa po stacyjce ale niestety nie wiem gdzie dac styk DF. czy bez podłaczenia tego styku alternator będzie ładował?
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Witam w dniu wczorajszym wyświetlił mi się komunikat o braku ładowania, sprawdzając w ukrytym menu serwisowym napięcie ładowania wskazywało 11,5V. Dziś po odpaleniu, auto nie wskazywało żadnego błędu a ładowanie w menu wskazywało 14,3-14,5V, po przejechaniu ~ 15km znów wyświetlił się komunikat i napięcie spadło do 11,3V. Z braku miernika pod ręką byłem...
Ja osobiście "kupuję" taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/4454714500_... Czyli ładowanie przez przekaźnik , z tą różnicą że w nowszych autach jest EPC itp.. czyli regulacja prądu wzbudzenia jest nadzorowana przez jakiś komputerek. Żeby tam nie mieszać pod maską przy alternatorze to kupujemy taki wynalazek. Przekaźnik sterowany...
(...) odobny problem ? (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdzałeś już bezpieczniki lub przekaźniki związane ze światłami i kierunkowskazami? Jeszcze nie AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżenia? Nie ma błędów na desce normalnie odpala się kontrolka świateł jakby działały Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej...
Zgadzam się z kolegą Grzegorz_madera że można założyć iż alternator jest sprawny,a wina leży po stronie instalacji ciągnika. Być może podczas mycia skorodowały połączenia pod wpływem wody i powstają spadki napięć. Niech kolega sprawdzi czy któreś styki nie robią się ciepłe, a dla pewności wszystkie przeczyści. Następnie należy sprawdzić napięcie w poszczególnych...
troche zamieszalem , ale co do kontrolki to zawsze swieci inieswieci poprawnie tzn. po perzkreceniu kluczyka swieci a przy pracujacym silniku nie swieci. Przy pracujacym silniku jesli kabelek sterujacy alternatora jest wpiety lub wypiety to nic sie nie zmienia - instalacja ma wszedzie napiecie akumulatora co z czasem spada od 12.8 V w dol. Jeszcze...
Jak obiecałem, tak też robię. Nie mam pewności jeszcze 100%, jednak po rozmowie z elektrykiem i diagnostą Lexii, wyszło na to, że to wszystko się skleja do kupy i ktoś w końcu się znalazł co ma pojęcie o tym wszystkim. Komunikat "Uszkodzone ładowanie akumulatora" - Trzeba podpiąć się do Lexii i dołączyć do systemu akumulator, a raczej jego parametry....
Witam Dopadły mnie błedy w moim 3008 II jak w tytule P0817 P1A96 U1133 Dodam że problem dotyczy auta z silnikiem 1.6 bluehdi 120PS automat Trochę to trwało ale zlokalizowałem problem, ale przy okazji przeglądania internetu doszedłem do wniosku, że zdarza się ten problem może nie często ... ale się zdarza. Nie twierdze również że moje rozwiązanie jest...
właśnie typu słabe styki w różnych miejscach Oczywiście. Jednak wymiana alternatora czy jego naprawa nie będzie miała sensu, kiedy jest brak odpowiedniego kontaktu i przede wszystkim - nie usunie się usterek.
Jako wyłącznik prostownika - w momencie osiągnięcia napięcia14,4 V na lad. akum. możesz z powodzeniem zastosować regulator (14,4V) napięcia od alternatora z dołączonym przekaźnikiem o cewce 12 V a stykach na 220V. Styki zwierne włączysz w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora zaś cewkę przekaźnika w miejsce wzbudzenia alternatora, zacisk masowy...
Cześć, Mam problem z moim daily. Pacjent to Iveco daily 35s17 3.0 2015r Problem z poziomowaniem zawieszenia tył. Błąd wskazuje na brak komunikacji że sterownikiem zawieszenia. Auto opadło, kontrolka poziomowania świeci Problem wystąpił w zeszłym roku w sierpniu wyczyściłem wtedy styki sterownika Wabco i pomogło. Teraz już nie pomaga. Sterownik jest...
Witajcie, Mój samochód zdecydował się zrobić mi na urlop kolejna niespodziankę - niezależnie od obrotów silnika, koniunkcji planet, godziny czy dnia tygodnia nagle pojawia się i znika ładowanie. Objawia się to tym, że oczywiście zapala się kontrolka ładowania. Co dziwniejsze kontrolka potrafi sobie jak gdyby nigdy nic zgasnąć na sekundę albo 30, po...
Pandę mam od 18 lat. Od samego początku kontrolka kierownicy zapalała mi się kilka do kilkunastu razy w roku z reguły bez utraty wspomagania. Tak na 100 włączeń kontrolki kierownicy ok. 2 razy traciłem wspomaganie. Wygaszenie kontrolki tak jak piszesz - wyłączenie silnika odczekanie około 6-7 sekund do momentu charakterystycznego "kliku" (chyba przekaźnika...
Nie wiem czy zauważyłeś, że sterowanie przekaźnika idzie przez czujnik zabezpieczający na skrzyni biegów. Cewka przekaźnika z jednej strony jest podłączona do zacisku D+ alternatora (i kontrolki ładowania), z drugiej przychodzi sterowanie ze stacyjki poprzez czujnik zabezpieczenia. Przekaźnik miał w tych ciągnikach służyć jako zabezpieczenie przed uruchomieniem...
Zmierz ile prądu z alternatora idzie w akumulator. Albo go chociaż dobrze podładuj prostownikiem lub podmień na inny.
Kuga problem z kontrolka ładowania⚡ Trzeba przeglądnąć instalacje od alternatora do rozrusznika i bezpieczniki ,częsty problem brak styku na łączach⁉. Przeczyszczony styki i po problemie !!!
Podjechaliśmy na lakiernię bo auto chwilowo tam się robi. Przekaźniki pod maską sprawdzone zasilaczem - przełączają styki na zasilaczu laboratoryjnym. Tak samo przekaźnik 41 na ZBR. Zamieniliśmy 42 z 42 - bo takie same. Nic to nie dało. Na linii wzbudzenia 15021 jest napięcie jak na filmie. Po uruchomieniu silnika zaświeca się po chwili kontrolka na...
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale skoro autor nie kontynuował tematu pozwoliłem sobie "zająć" wątek. Zakupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia polskiej produkcji, firmy APE do MZ ETZ 250 z instalacją 12V. Nowy regulator posiada tylko 3 styki oznaczone symbolami "Masa D-", "61", " wzb DF". Stary regulator posiada 5 styków tak jak oznaczyłem...
Witam, w moim Seicento po odpaleniu kontrolka ładowania przygasa ale dalej świeci tylko, że słabiej. Postanowiłem wymienić alternator elmot bo był od nowości (130tys ) a i tak było słychać łożyska. Kupiłem używkę z wyglądu prawie nowy ale nie elmot tylko Magneti Marelli i po wymianie problem pozostał. Auto u mnie od nowości, zegary ok, bezpieczniki...
Akumulator jest Oki 12.7 na postoju na włączonym silniku 14.7 średnio , ale faktycznie jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia, kolega mi podpowiedział że ford focus często ma ten problem i żebym sprawdził tylny czujnik ABS ale nie pamięta która strona że w nim styki siadają . Tak czy siak dziękuję za pomoc n6210 ,punkty poszły 😉😊 A poniżej...
Ale bzdury! Wyjściem na kontrolkę ładowania steruje z regulatora alternatora jakis mikry tranzystor, a wy chcecie tam podłączyć obciążenia na poziomie kilku amperów lub więcej. Do takich celów służą przekaźniki/komparatory które np. zwierają styki po wykryciu wzrostu napięcia w instalacji po uruchomieniu silnika. Wystarczy popatrzeć w Allegro. To który...
Coś jak to np: https://obrazki.elektroda.pl/8546905200_... Powinno dobrze zadziałać - sterowanie masą świateł pozycyjnych. Oczywiście + po stacyjce, tzn. po załączeniu zapłonu. Sterowanie masą pozycyjnych - działa jak nie sa włączone światła pozycyjne, po załączeniu świateł, przekaźnik rozewrze styki i dzienne nie będą zasilane. Jeszcze...
Witam, nie wiem jak w przypadku takiego alternatora [ bo ostatni raz mialem z takim do czynienia chyba ok. 1991/92r. ], ale zawsze przy mechanicznym regulatorze napiecia, jak na zdjeciach - jesli nie 'ladowala pradnica', to musialem oczyscic z nagaru / 'nadpalenia' styki od sekcji wzbudzenia wirnika... Wystarczylo przeciagnac kilkakrotnie pomiedzy stykami...
Pierścień nie uległ uszkodzeniu mechanicznemu.Jak zaznaczyłem na styku alternatora do kontrolki ładowania jest + po podaniu napięcia na styki ładowania.Czy to nie oznacza przebicia diód w mostku.
Przy zakresie 10A w tym multimetrze najmniejszą wyświetlaną wartością będzie 10mA, czyli 0,01A. Jeśli pomiar wykazał 0,00 to znaczy, że prąd jest mniejszy niż 10mA, czyli pomijalny dla takiej pojemności akumulatora. Kilka miliamperów upływności może pojawić się chociażby ze względu na zawilgocone/zasolone styki rozrusznika czy alternatora i nie należy...
Kilka postów wyżej było narysowane i opisane wyjścia tego alternatora. Szerokie i duże styki łączymy z akumulatorem, mały z lampką ładowania .
Witam, z tej strony chyba nie ma nic, trzeba z boku spojrzeć gdzie jest tabliczka znamionowa (może być przykryta pyłem), oznaczenie R, [R, F] nic nie oznacza, 1 i 2 to po prostu numeracja styków .
OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ? Dodano po 9 Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało...
Alternatory używane w Passatach w 1990 na pewno potrzebują prądu wzbudzenia w momencie rozruchu silnika. Jeżeli mogę coś skromnie zasugerować to wydaje mi się, że w Twoim przypadku problem nie jest związany z samym alternatorem, ale właśnie z prądem wzbudzenia. Dość łatwo to sprawdzisz odłączając niebieski przewodzik idący do alternatora i po uruchomieniu...
Raczej bez nerwów rozbierz i złóż ponownie smarując styki elektryczne wazeliną.
Jak moge podpowiedzieć to na stykach alternatora wydziela się prądzik wytwarzający ładnych parę!!!!!! amper (wtedy styki iSKRZA) i kondensator to bloker usuwający zakłócenia im wiekszy tym lepszy - zresztą jak masz oscyloskop to podłącz i popatrz bez kondzioła i zzzzz Pozdrawiam Witek
Witam, Przyszło trochę zimno i już problem z ładowaniem... . Silnik to Z22SE. Akumulator (Centra Futura) wymieniony w listopadzie czyli można by rzec, że jest nowy. Sprawa ma się tak, że nap. ładowania na odpalonym, zimnym silniku mam 14,3V. Na ciepłym silniku 14.1V. Jak na ciepłym silniku dam jakieś obciążenie, np. dmuchawę na max lub włączę przeciwmgłowe...
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Tzn gdyby nie było ładowania, a było ciśnienie oleju przy pracującym silniku to pojawia się sygnał ciągły brzęczyka i stop? Tak jest ale taka sytuacja będzie także gdy silnik nie pracuje (po włożeniu kluczyka i przekręceniu stacyjki na pierwszą pozycję) a brakuje masy z czujnika ciśnienia oleju - czyli zepsuty czujnik albo uszkodzony przewód od niego....
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Sprawdziłem instalację ładowania przez alternator. Wcześniej porozłączałem wszystkie kable żeby przeczyścić styki i wyrzucić co jest niepotrzebne. Okazało się że pominąłem przewód ładowania co idzie od alternatora.
Dzień dobry. Panowie sytuacja ma się następująco, wyczyściłem UEC z korozji i innych zanieczyszczeń, przedmuchałem, spryskałem kontaktem i osuszyłem. niestety problem nadal istnieje. Ale za radą kolegi Strumień świadomości.... zmierzyłem ładowanie alternatora i tu zonk. Bez obciążenia wynosi 14.45, ale jak włączę światła, ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawę...
panowie chciałem tylko podpowiedzi na temat alternatora. a wy sie wykucacie kto jest lepszy w elektromechanice. napewno wszyscy macie choc po czesci racje . ale to nie powód do kłutni . jutro bede szukał usterki i napewno zaczne od spraw najprostrzych.przejrze klemy styki alternatora . połaczenie masy z karoseria i silnikem.a pożniej poszukam głebiej.
Witam albo nowy regulator do bani albo masz po prostu pasek za luźny. Po drugie sprawdź masę alternatora i diody pod obciążeniem. ewentualnie styki w alternatorze najlepiej pilniczkiem oczyścić.
podłacz przekaźniki podprzewod wzbudzenia od alternatora a styki pod swiatla pozycyjne i mijania
Witam musiał byś sprawdzić ctan styków alternatora ,rozrusznika i przewodu łączącego akumulator z masą karuserii pozdrawiam.
Witam mam 3 pytania dot. Alternatora 1. Czy po załączeniu stacyjki powinien się pojawić plus na styku D? Albo jakieś napięcie? 2. Czy jeśli połącze styki B i D przez żarówkę po odpięciu oryginalnego kabla z D to sprawny alternator powinien ładować ? Jaka moc żarówki jest właściwa ? 3. Miałem objaw zaniku ładowania bez zaświecenia kontrolki o czym to...
Amperomierz (±30A) powinien być wpięty w przewód nr. 30 pomiędzy stacyjką a rozrusznikiem (akumulatorem), pod warunkiem że przewód ładowania od alternatora będzie podpięty tak jak w układzie z prądnicą - do drugiego zacisku 30 stacyjki. Jednakże oryginalna instalacja C330 posiada wadę w postaci podgrzewaczy o dużej mocy (2×25A = 50A) których prąd...
Przeczyścić styki od alternatora do akumulatora. Dolać wody destylowanej i naładować akumulator. Skąd w dani jesteście?(rosedanica)
Wiem tylko tyle ze jest firmy GMP żadnych numerów na nim nie ma , wszystkie styki są ok
w tych modelach miganie kontrolki oleju jest spowodowane albo brakiem ciśnienia lub usterką alternatora sprawdz szczotki i styki złącza w alternatorze
Witam ponownie jest taki problem, podłączyłem Alternator tak jak jest na tym schemacie i Alternator nie ładuje, lampka się świeci, też sprawdzałem miernikiem żadnych zmian napięcia, sprawdzałem miernikiem napięcie na kabelku tym który idzie ze styku L na Alternatorze do lampki, to przy odpalonym silniku jest 0,024 V na zgaszonym silniku jest 0,024 V...
Sprawdz ładowanie alternatora oraz wtyczke przy czujniku moze styki zasniedziale
Witam. Co do silnika X16SZR to wg EPC powinien mieć dwa czujniki temp. cieczy: 1-szy dwupinowy z tyłu silnika na kolektorze ssącym - ten daje sygnał do komputera i nie ma nic wspólnego ze wskaźnikiem temperatury. 2-gi jednopinowy - i tu zaczynają się schody. W EPC niestety nie nie pokazali rozmieszczenia czujników dla tego typu silnika. Niektórzy mechanicy...
Witam. Usterka usunięta wystarczyło przeczyscic wszystkie styki masy i plusa przeczyscilem i zakonserwowalem smarne miedzianym.
Witam. Prosze o podpowiedz/schemat podłączenia alternatora Jaki regulator zastosować - ktos mi podpowiedział aby zastosować regulator z FSO lecz widze ze alternatory miały inne oznaczenia. Taki od FSO ma styki 15 i 67 https://automator.pl/regulator-fso-napie... Nie chciałbym czegoś uszkodzić kombinując - alternator...
Co się może stać: 1) Awaria alternatora -> rozrusznik się nie wyłączy. 2) Awaria żarówki sygnalizującej ładowanie -> brak wzbudzenia, lub wzbudzenie z opóźnieniem -> rozrusznik się nie wyłączy. Odnośnie 2. masz jeszcze kluczyk, który możesz cofnąć. Jest wiele współzależnych elementów w samochodzie i jakoś się z tym godzimy, więc jedno więcej niewiele...
Teoretycznie to przewody mają zerową oporność, styki również, a w praktyce masa usterek ze względu na rezystancję połączeń. Pomiary aby dawały stan faktyczny tylko na słupkach akumulatora. Pojechałeś po bandzie i to ostro. Za chwilę udowodnię że się grubo mylisz (nie chcę pisać że słabo się orientujesz w temacie prądu). Załóżmy że "po drodze" od alternatora...
Sprawdź połączenie alternator-rozrusznik-akumulator. Ten gruby kabel,czy nie są zaśniedziałe styki na alternatorze lub na rozruszniku , być może na tym kablu jest za duży spadek napięcia. Zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i na akumulatorze.Jeżeli jest takie same to jest dobrze.A jeżeli się różnią np. 0,5 V to alternator nie naładuje akumulatora...
Witam. Kia Picanto 1.0 2005 r. Auto odpala tylko na kable z innego auta lub na "pych". Akumulator naładowany, ładowanie z alternatora jest. Wyczyściłem wszystkie styki jakie się dało, przy samym rozruszniku również. Gdy chce odpalić to słychać takie "trrrrrrrr" albo powolne kręcenie rozrusznika jakby nie miał siły, a jak podłącze na kable z innym uruchomionym...
Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ...
Witam Troche sie rozpisalem jesli nie chce ci sie tego czytac to w zasadzie chodzi tylko o to co w temacie :P (ładowanie oczywiscie za pomocą alternatora ) Mam opla omege z 1990 r. Jest problem z akumulatorem albo z jego ładowaniem ... Dzisiaj - pierwszy raz tego dnia odpalilem bez problemu , chociaz mialem wrazenie ze rozrusznik nie zakrecil pełną...
Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania....
stawiam na 200% regulator!!!!!!!!! hehe znam dobrze ten objaw!!! :D pozdrawiam :wink: a sprawdzałes jakosc połączeń?????? styki itp???? ostatnia ewentualnosc to sprawwdz jeszcze szczotki a najlepiej wymien na nowe-na nich nie stracisz!!! POZDRAWIAM :wink: NO CHYBA ZE AKUMULATOR SIADA........
aha w wątku wspomnianym przeze mnie powyżej mówią o różnych sposobach odseparowania drugiego akku- ciekawe. a czy przy zakładaniu alternatora 150A zamiast fabrycznego 60A nie ma obaw o przewody, czy styki z racji 2,5krotnego prądu??? i czy regulator jest zintegrowany z alternatorem czy będzie wymagał jeszcze czegoś? b:)
Tak ja również przeczytałem dużo tematów ale nigdzie nie było takich objawów jak u mnie. Nie miałem drgań skazówek itp pozatym wymieniałem licznik więc tu też nie leży problem. W większości właśnie jakieś styki w licznikach padały czy regulator napięcia w alternatorze a u mnie nic z tego. Dziś posprawdzam kable i mase i zobaczymy, a jak nie pomoże to...
1.Padł regulator alternatora i dlatego pulsują bo zmienia sie napiecie. zmierz miernikiem i zobacz czy skacze 2.Szczotki sie zuzyły 3.Popraw styki na regulatorze , przeczyść je, 4.Przeczyść połaczenie kabla łaczącego alternator z masą
Witam. Mam wielką prośbę żeby mi ktoś pomógł podłączyć alternator od AUDI (jaki dokładnie widać na dodanym poniżej zdjęciu) do ciągnika URSUS C330. Nie znam się na tyle żeby samemu go podłączyć. Więc mam taką prośbę żeby ktoś mi pomógł, zrobiłem zdjęcie alternatora i ponumerowałem wszystkie styki i teraz jak by ktoś mógł mi opisać co gdzie podłączyć...
Witam, jak sie okazalo ,to zarowka byla dobra lecz styki w samej kontrolce byly na tyle skorodowane, ze nalezalo cala kontrolke wymienic. Doszlem do tego sprawdzajac krok po kroku wszystkie przewody i urzadzenia. teraz jest wszystko ok, Ladowanie dziala sprawnie.
...Ale skoro nieświeci się lampka kontrolna ładowania akumulatora to już podejrzewam alternator. .. no nie tak prędko Najprawdopodobniej jest to alternator (87rok) sprawdz styki kabli wchodzących do alternatora jeżeli jest dobrze sprawdz żarówkę czy jest dobra. sprawdz bezpieczniki Sprawa niby błacha - przepalona żarówka - jednak jeżeli jest to alternator...
Najpierw wymień wszystkie te zardzewiałe nakrętki i oczyść końcówki przewodów. Zdejmij regulator i rozbierz go, a następnie oczyść wszystkie styki wewnątrz regulatora oraz styk od przełączania "lato - zima". Jak nie pomylisz się przy składaniu to powinien działać.
Sprawdź podłączenie przewodów od alternatora do akumulatora, w razie konieczności oczyścić styki z korozji. Dokonaj oględzin alternatora, czy uzwojenia nie są uszkodzone. Sprawdź w razie konieczności wszystkie diody na tzw. przebicie, ale każdą osobno. Jeśli masz możliwość podmień regulator. Jak wyżej pisano, podczas pracy silnika nie wolno zdejmować...
Dostałem od syna do naprawy rzeczony wertykulator z powodu braku oznak życia. Zacząłem od wyłącznika i okazało się, że styki są wypalone. Wymieniłem i wydawało mi się, że na tym naprawa się zakończy. Ale co prawda sprzęt ożył ale wydawał z siebie straszne dzwięki - ewidentnie coś nie tak było z mechaniką. No i zaczęło się. Po rozebraniu na części pierwsze...
memory of electonic oraz objawy podwyższonych obrotów wystąpiły również u mnie. Najpierw po sprawdzeniu alternatora okazało się że napięcia ok styki wyczyszczone ale sprzęgło alternatora przepuszczało więc wymiana. Około pare tygodni przerwy i problem powrócił ale z uwagi na niskie temperatury akumulator padł sam z siebie po wymianie błąd memory zniknął...
Trzeba będzie popytać ludzi w okolicy może ktoś kogoś poleci słyszałem że jakiś jest dobry w Starachowicach... ale nawet nie wiem jak się nazywa i gdzie ma warsztat dowiem się i podjadę do niego. Dzisiaj zmierzę to napięcie na klemach i przeczyszczę styki od alternatora może też świece zobaczę...
Cześć, Mam problem ze swoim autem. Peugeot 206 1.4 75km benzyna 2000r. Otóż po włączeniu świateł ładowanie spada z 14.2v na 13.0-12.8v W aucie zostało zrobione: - Kompletna regeneracja alternatora (szczotki,łożysko itp) - Na stole pod obciążeniem pokazywał 14.1- 14.3v - Pasek osprzętu (dobrze naciągnięty) - Nowe klemy - Nowy akumulator - Dodatkowa masa...
Witam! Jeśli problem nie rozwiązany, to może coś pomogę. Ten alternator, w tym układzie ładowania powinien ładować bez problemu bez lampki kontrolnej ładowania. Lampka jest tylko dla informacji kierującego, czy ładowanie jest - pod warunkiem, że sam układ lampki działa poprawnie. aby to wyjaśnić dokładniej dodaję schematy: http://obrazki.elektroda.pl/2421570600_1...
Tak,jest przekażnik nr.38 i tak jak pisaleś po wyciągnięciu kontrolka zgasla :) , Cewka w nim jest O.K a styki ma na zwarciu czyli dobrze bo po tym jak altek.zacznie ladowac to rozwiera styki i kontrolka gaśnie.Jesteś Viper555 dobrym znawcą w tych tematach.Jutro bardzo rano wkladam altka i próbuję czy laduje.Myslę że przyczyną bylo przerwanie niebieskiego...
Witaj.Nie napisales ktory rok tego Poldusia.Ale przypuscmy ze nie jest to model Plus tylko zwykly na wtrysku.Od strony pasazera pod pulka jest komputer.Obok komputera sa 4 bezpieczniki z ktorych 3 tez sa zasilane bezposrednio z akumulatora.Jest to wtryskiwacz,cewka zaplonowa,styk 30 przekaznika pompki paliwa,pozatym jest tez zasilany z nich komputer...
I jak kolega wyzej napisał dodatkowy przewod ja biore kilka nitek z miedzinego przewodu owijam i co ważne lutować duża lutownica ja akurat mam 40 i 100 wiec lutuje 100 bo mała to tylko bedzie posmarkane po zewnatrz i co najwazniejsze przed lutowaniem styki maja sie swiecić z czystości
Witam, mam kłopot z regulatorem mechanicznym do w/w alternatora. Styki regulatora sa juz wypalone nawet regeneracja nic nie dała poszukuje regulatora elektronicznego do tego alternatora, który ma 8 diód prostowniczych! próbowałem zastosować elektroniki od poloneza ale przy zwiększających obrotach alternatora napięcie rośnie aż do 18 V! Może ktoś spotkał...
Pasek posiada prawidłowy naciąg, wszystkie styki zostały przeczyszczone
Miałem podobny problem i rozwiązanie to zmiana map a powód to podobno zaśniedziałe styki albo rozrusznika albo alternatora o ie dobrze pamiętam. Po zmianie nie było problemu.
Napięcie na akumulatorze 13 V ładowanie 13,8 V, jak zaczyna migać kontrolka wzrasta do 14,4 V. Dodano po 2 Zdjąłem teraz wtyczkę z alternatora z 3 kablami siwy, niebieski i czerwony i styki są zaśniedziałe - zielone.
sprawdzałem u kolegi na takim samym aucie terz z tego roku co mój i mierząc napięcie na aku. ma 14.3 V i czy włączy światła czy ogrzewanie szyby napięcie niedrgnie ani 100mV sprawdzałem połączenia kablowe czyściłem styki od alternatora do aku. i objaw jest ten sam po ok. tygodnia jazdy muszę doładować akumulator bo słabo kręci może jeszcze coś sprawdzić
Masz jakie obd możne być takie na wifi , często użytkownicy kupują takie ustrojstwa i są one pomocne. - najpierw przekaźniki i bezpieczniki i styki na nich. - normalnie powinna załączyć od klucza przepustnica i pompa. - co do spadku napięcia to wygląda : *na zwarcie *padnięty akumulator *uszkodzony regulator napięcia lub diody w alternatora *brak zasilania...
Witam Mam problem z moim Uno Podaję szczegóły: Uno 999 Fire Rok 2001 Licznik 175000 Instalacja LPC 1 gen. BRC Problem: 1. Żarzy się kontrolka ładowania ( nie pali się pełnym światłem) 2. Jak włączam światła przygasa zegar 3. Zegary źle podają wartości: temperatura chłodziwa Sprawdziłem już: - masy przy prawym przednim świetle, skrzyni biegów, pod akumulatorem,...
Poczyściłem styki i ostatecznie uzyskałem spadek napięcia między alternatorem a akumulatorem 0,2V. Mam dodatkowe przewody do odpalenia z innego akumulatora i połączyłem masę alt. z minusem aku. - bez zmian. Zrobiłem eksperyment - na regulator napięcia wziąłem plus nie z wyjścia alternatora tylko z akumulatora. Nic nie pomogło - przy maksymalnym obciążeniu...
Witam wszystkich. Potrzebuję schematu lub opisu podłączenia alternatora do MERCEDESA W123 2,0D ma cztery styki dwa grube i dwa cieńsze dołączam obrazek: http://obrazki.elektroda.net/22_12710022... Chodzi mi jak podłączyć ładowanie akumulatora i kontrolkę, bo silnik ma pracować w ciągniku typu: SAM. Mam już wszystko zmontowane tylko brak ładowania....
czego styki alternatora styki pozłacane wazelina styki
derbi licznik falowanie wolnych obrotow uchwyt wkrętarka
sterownik zaworu trójdrożnego schemat spawarka magnum opinie
Genset - Agregat prądotwórczy: Budowa i Zastosowanie Jak zweryfikować schemat napędu bramy Maxgate?