Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
Bład 25 to problem z alternatorem tzn. brak ładowania albo zasniedziałe styki. Schemat moge ci podesłac na priv mój email radekklimat(at)wp.pl A czemu to Kolega nie może zamieścić schematu na forum - ku potomnym. Przecież taka jest idea forum. Regulamin pkt.16
Witam! Czy może mi ktoś powiedzieć jak podłączyć alternator z escort 1.8 Diesel. Znajomy ma taki silnik w robionym traktorku i niewiem jak ten alternator podłączyć http://obrazki.elektroda.net/61_12481210... Na rysunku ponumerowałem wyjścia. To te płaskie styki 1i2 mam podłączyć do akumulatora a 3 do lampki ładowania? A do czego są pozostałe...
Co ty uwalony alternator albo zkorodowane styki, toto musi miec 14,4 v- to nie benzyna żeby można jezdzić ze zwalonym łądowaniem.
Na alternatorze w otworze plastikowej osłony znajduje sie sruba M6 oznaczona 30 lub + to jest zacisk ladowania laczysz go z biegunem dodatnim akumulatora, w szczotkotrzymaczu sa 4 styki z czego 3 sersze sa polczone razem i tam wpinasz zółty przewód regulatora napiecia, brazowy przewód z mostka prostowniczego i przewod wzbudzenia zasilany przez kontrolke...
sprawdzić czy na tej wyczce co dochodzi do alternatora jest napiecie na kablu co dochodzi do styku S alternatora,jak i czy jest napiecie na głównym kablu prądowym. Sprawdzić bezpieczniki zabezpieczenia pionowego-będzie tam jeden o oznaczeniu BAT lub ALT.
Witam, mam dalej problem z ładowaniem w moim wynalazku... dziś zabrałem się za kręcenie przy nim i gdy chciałem wyczyścić styki kabli przy alternatorze zauważyłem że przewód odchodzący od niego (od B+) wisi sobie i niejest do niczego przykręcony, gdy odpaliłem silnik i dotknełem masy przewód zaczął iskrzyć, tak jakby przez ten przewód produkowany był...
Może mieć związek z kontrolką ładowania. Ale to tylko sugestia. Kiedy włączamy zapłon na desce rozdzielczej mamy 12V (stan wysoki) a na układzie ładowania w alternatorze 0V (stan niski) kontrolka ładowania świeci. Kiedy uruchomimy silnik na układzie ładowania w alternatorze zmienia się stan napięcia na ok. 13,5-14,2V (stan wysoki) jednocześnie podwyższa...
Dziekuję za informację. A tak przy okazji do czego jest ten styk DF?
...świeci mocniej po przewody plusowe i masowe są nowe w dodatku lutowane...wczesniej miedź przy styku z karoserią byla koloru zielonego...wiadomo czemu..:D...teram mam klemu miedziane i do nich przylutowane koncówki przewodów ]:->....wiec jedyne styki skrecane na drodze do alternatora czy rozrusznika to styki klemy z ołowiem i styk śrubek z końcówkami...no...
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
wszystko się wyjaśniło, sprawdziłem spadek napięcia i na masie wyszło 0.03. ale na plusie za to 0.73 więc to było to czego brakuje mi do prawidlowego ładowania, przeczyściłem styki w tej skrzynce bezpieczników nad akumulatorem i teraz ładowanie wynosi 14,43, dziękuje panowie za pomoc. Pozdrawiam
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
No ale tyle mam. Próbowałem coś z tym zrobić lecz wszystko co robiłem nie było efektów. A między akumulatorem a alternatorem spadek max 0.1V wiec wykluczam zaśniedziałe styki. A co myślisz o kondensatorze?
Jak obiecałem, tak też robię. Nie mam pewności jeszcze 100%, jednak po rozmowie z elektrykiem i diagnostą Lexii, wyszło na to, że to wszystko się skleja do kupy i ktoś w końcu się znalazł co ma pojęcie o tym wszystkim. Komunikat "Uszkodzone ładowanie akumulatora" - Trzeba podpiąć się do Lexii i dołączyć do systemu akumulator, a raczej jego parametry....
Mam stacyjkę w ręku od takiego Passata, przewody jakie są w kostce: 75 - żółto-czarny 30 - czerwony S - szaro-żółty 50B - czerwono-czarny 15 - czarny 30 - czerwony 86S - czerwony 50 - wolny Są dwa styki 30 które nie są połączone, jeden łączy z 50B a drugi z 50 z czego te 50 nie są razem połączone. Styku 50A nie ma a w 50B nie ma nic więc jak widzisz...
już wiem co jest zwarcie na stykach alternatora kabelek plusowy dotykał obudowy a na obudowie jest masa tak ma być ??
Wpływu na żywotność nie powinno mieć, w końcu to nie podbija w żaden sposób napięcia, a jedynie likwiduje spadki napięcia, dzięki czemu lampy dostają praktycznie pełne napięcie jakie występuje w instalacji. Układ ma zastosowanie w autach które nie mają przekaźników na światła. Niektóre mają taki układ fabrycznie. Dzięki czemu żarówki dostają większe...
Witam, posiadam Forda Mondeo 2.0 TDDI MKIII 2001r. Od pewnego czasu, od razu po odpaleniu silnika, wentylator od klimatyzacji zaczyna głośno chodzić... Raz go wyjmowałem i czyściłem styki WD40. I to pomogło na jakiś czas, lecz problem powrócił... plus do tego zapaliła sie kontrolka alternatora, lecz nie świeci cały czas, po zgaszeniu silnika i ponownym...
Czy to jest ten styk co wchodzi kostka dwu przewodowa? Z góry dzięki.
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
No to jednym słowem coś nie pozwala ci załączyć pompy paliwowej boi z tego co piszesz to przekaźnik jest sprawny. Albo alarm albo gryzoń albo któryś z czujniczków przy silniku. Przydałoby się podłączyć pod komputer i zobaczyć czy jakiś błąd się pojawia. Niewykluczone też uszkodzenie kostki stacyjki. Dobra teraz tak: zrobiłem zworkę po wyjęciu przekaźnika...
Problem tkwi w alternatorze. styki ok w alternatorze? a co z nim nie tak?Diody,szczotki,regulator czy jeszcze jakies inne ustrojstwo?
Na początek sprawdz instalacje a przedewszystkim mase silnika i karoseri może styki jakieś zaśniedziały przeglądnij wszystko dobrzea później momyślimy co zrobić z alternatorem. Regulator to kwestja dwóch śrub (zależnie od modelu). POZDRAWIAM
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Do akumulatora i rozrusznika idą przewody z kostki (te z wiekszych styków).
Witam a sprawdz czy wszędzie jest dobry styk na masie i na innych kablach moim zdaniem podciaganie nowych kabli to nie rozwiązanie trzeba znaleśc przyczynę czemu stara instalacja szfankuje poczyść i sprawdz wszystkie masy i na akumulatorze na klemach i na alternatorze i na rozruszniku czy nie są zasniedzałe Problem jest pewnie przy rozruszniku, jak...
Witam problem polega na braku ładowania, kontrolka od ładowania gaśnie normalnie po odpaleniu, przy prądnicy są styki: R nie wiem od czego (wsuwka) B+ wyjście na akumulator (oczko 6) N kontrolka (wsuwka) uziemienie(odwrócone T ze znakiem - ) podłączony przewód (oczko 5) na styku N jest napięcie 12,8V (prawidłowo), na styku R jest napięcie 5,3V (nie...
Styk "czerwony" to styk lampki kontrolnej ładowania,masuje on lampkę,jeżeli alternator zaczyna ładowac,pojawia się tam napięcie i niejako lampka jest podpieta do dwu plusów,więc musi zgasnąc. Masz kijem w plecy odemnie-czemu do jasnej Anielki ten alternator przed naprawa nie został wyczyszczony szczotką drucianą? To są zdjęcia jeszce z tej poprzedniej...
Na alternator pokazuje 0.18V na obrotach ( styk masy i plusa na alternatorze ). Z Twojego postu wyniki pomiaru są nie logiczne... Co masz na myśli jako ''styk masy''? Mierzyłeś między cienkim i grubym kablem przy alternatorze?
Podmień akumulator ,może być mniejszy. Wygląda że alternatory pakują w uszkodzony akumulator. Tam nie ma co zżerać 100A
No co pisałem-70A z caro plus, pewnie da radę. Stojan jest nawijany w trójkąt, nie w gwiazdę. A może napisz do czego ci taka moc? Moc ... moc ... zaraz tam moc ... Przyjdzie zima jak w zeszłym roku, włączę światła, tylną szybę, radio, dmuchawę, światełko pod sufitem (bo lubię mieć jasno) i h4 bledną do 50 % letniego nominału. Styki wiązek do masy sprawdzone...
Analizując jako elektryk wygląda to tak: Światła krótkie pobierają więcej prądu niż postojowe, więc może dlatego gaśnie podświetlenie licznika. Po przejechaniu 100 metrów układ zasilania (akumulator + alternator) zostaje doładowany i podświetlanie ponownie się zaświeca. Oczywiście jest to moje teoretyzowanie na odległość, ale należałoby sprawdzić stopień...
mam regulator napięcia (taki jak w tytule), masę ma on na blasze mocującej i dwa styki: 15 i 67 http://www.kuba.trz.pl/ts/reg.JPG musze go wstawić zamiast regulatora w tej instalacji: http://www.kuba.trz.pl/ts/jawalad_2651.j... i tutaj nie wiem jak podłączyć kable (które były podłączone pod styki D i DF starego reg.) do nowego (gdzie są oznaczenia 15...
Witam, autko jak w temacie. Stało sobie grzecznie przez jakieś 6m-cy z cieknącą pompą wody. Panowie w jakimś warsztacie pompę wymienili i było ok. Tydzień później brat auto odebrał i zaczęły się schody... Na zimno, próba uruchomienia - samochód nie zapala. Obie lampki sygnalizacji awarii migają bez sensu, przepustnica pod maską ustawia się cały czas....
Sprawdziłem instalację ładowania przez alternator. Wcześniej porozłączałem wszystkie kable żeby przeczyścić styki i wyrzucić co jest niepotrzebne. Okazało się że pominąłem przewód ładowania co idzie od alternatora.
Kolega kkknc słusznie zauważył że w tym regulatorze reguluje się obydwa parametry. Panowie widzę dyskusję właściwie nad niczym ponieważ od prądnic się odchodzi a kolega wydaje na regulator 60 czy 70 zł za co miałby alternator i problem z głowy. Wracając do wątku jest to regulator napięciowy i reguluje się tylko napięcie które jednocześnie jest wyznacznikiem...
Andrzej, daj spokój, i tak z tego nic nie zrozumie. Zaraz się będzie pytał co to za styk S, co ma nim szukać i jak...
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Ok ,dziękuje za odpowiedż , jeszcze mam takią prośbę o sprawdzenie czy dobrze rozumiem pod określone styki podłaczam 15 - zasilanie +12V 31- masa auta L- anoda diody wskazującej G- Czujnik podający sygnał , teraz pytanie czy sygnał ten jest napięciem stałym zmieniającym swą wartość się wraz z prędkością obrotową silnika?? czy napięciem zmiennym?? jakie...
Sprawdź pasek czy jest naciągnięty, czy się nie ślizga troche, no i oczywiście styki, powinien na wyjściu spokojnie pociągnąć 14,4
Ok, tylko zobacz jeszcze czy teraz działa Ci ADR (wyłącza prąd i gasi auto) bo zamieniając je mógł ruszyć alternator ale może nie działać ADR co do K640 będzie pasował każdy który ma 2 styki zwierne np. 81.25902-0473
W sklepie są wyłączniki masowe po 25zł ale takie same 50A. Dowiedziałem się, że chociaż był nowy ten wyłącznik, to przy dłuższym kręceniu nagrzewał się, oczywiście styki, połączenie z masą dobrze wyczyszczone. No ale chcąc odłączać plus, to potrzebuję jaki wyłącznik ? Ok. 50A by pasował dla świecy żarowej, ładowania, świateł. Tego będzie mi trudno wykożystać,...
Na jednym z pinie wtyczki 3-pinowej powinno być napięcie ( sprawdź czy jest), z tego co pamiętam styk na regulatorze oznaczony jako I
Jak wymieniłeś mostek i regulator to zakładaj przecież tam nie ma co sknocić, tak tam nie ma styku S , pompę zakładasz jak pasuje i powinno wszystko grać.P
Zdecydowanie elektryk. Sprawdzi, ew powie co wymienić jeżeli chodzi o te krańcówki. Sprawdzi też ładowanie, ew poprawi styki, klemy, masy, lub też stwierdzi uszkodzenie alternatora.
Żarówki palą się od dziur na drodze ! włukno rozgrzewa się i po wjechaniu w dużą dziurę poprostu obrywa się. Częstotliwość przepalania się zależna jest od wielkości dziury i zużytego zawieszenia. A strony no to wiadomo którąwpadasz tą przepala. Czesto też przepalają się razem obydwie. Rada: Mijaj dziury zrób zawieszenia albo załóż xenony chińskie bo...
ale plus od alternatora co idzie czy od akumulatora Przecież jedno z drugim jest połączone - co za różnica, ważne żeby przez jakiś styk - w stacyjce czy gdziekolwiek.
Kolego-elektryka to nauka o stykach. Ćwicz!
Słaby styk na którejś celi.Akumulator do wymiany.
Ten przekaźnik ma 4 styki: 87 31 15 oraz W Ztego co zdążyłem prześledzić to jest on sterowany z alternatora właśnie przez styk W 87 wyjście do elektrozaworu na pompie wtryskowej przyspiesza kąt wtrysku
mostek jest w alternatorze, regulator przykręcany jest razem ze szczotkotrzymaczem do alternatora, sprawdź co się pojawia na stykach B+ i D+, sprawdz masę, jakieie były wcześniej objawy ?
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Witam! Niestety nie udało mi się uruchomić w/w alternatora, nie wiem być może uszkodziłem coś po drodze, bo do tej pory był sprawny gdyż sprawdzał go elektryk. Zastanawia mnie to dlaczego ani na chwilę nie zaświeciła się kontrolka. Mam jeszcze jedno pytanie, do czego służy czwarty styk oznaczony + ?
Napięcie sprawdzane na klemach i na altku. różnica nie znaczna 0,2V i występuje tylko na obciążonym alternatorze. Dla spokoju ducha odświeżę styki na masie przy aku i alternatorze. Co do paska hymm, możliwe ale nie piszczy. koszty nie wielkie wiec wymienię po 11 latach może nawet warto :)
Dzień dobry :) To dopiero mój pierwszy post na tym forum. Chciałbym się ze wszystkimi przywitać i jednocześnie prosić o pomoc. Szukałem na forum ale nie znalazłem nigdzie podobnego przypadku do mojego. Przez przypadek i własną głupotę podpiąłem świeżo naładowany akumulator odwrotnie niż należało, plus do minusa a minus do plusa. Po założeniu klem raz...
Jak odpiąłeś wszystkie przewody od alternatora to kontrolka nie ma prawa się zapalić. Moja rada - wymyj dokładnie alternator, uszczelnij pompę wspomagania. Co do zegarka to musisz go wyjąć i wyczyścić styki.
Alternator zrobiony. Wszystko było ok, przejścia, kable itp. Okazało się że pan po mojej namowie rozebrał alternator, a tam byl słaby styk na masie od regulatora napięcia, przez co raz ładował, a raz nie... Na maszynie pokazywał że jest 13 ,8V , po wymianie regulatora 14,6V, i już niezanika nic...
Odpaliłem z korby, rozgrzałem, dałem mu wysokie obroty i niestety alternator nie wstał. Tzn nadal kompletny brak ładowania... Kabel który wypiął się z alternatora, sprawdziłem, idzie min do regulatora napięcia do styku 67. Sprawdzałem tez to połączenie i miernik łapie przejście (czyli zapala się lampka i brzęczy głośnik). Nie wiem tego czy zwarł do...
A co ze wzbudzeniem na stałe po włączeniu zapłonu? -od plusa za stacyjką mała żaróweczka która wzbudzała alternator Czego nie załapałeś? :) Tak może zostać. Robiłem podobnie, tylko przekaźnik z podwójnym stykiem, żaróweczka przez przekaźnik w chwili pojawienia się zasilania na cewce przekaźnika( po stacyjce) a po wyłączeniu kluczyka przekaźnik puszcza...
Rzeczywiście, może tylko szczotkotrzymacz pochodzi z tej firmy, bo naklejki na altku są pościerane, tymczasem okazało się że nie tyle uszkodziłem regulator, co nie zapewniłem mu dobrego styku z obudową alternatora, teraz już wszystko śmiga. Dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem, pozdrawiam!
To czyli B+ ma iść do aku, i ten jeden styk co zostaje to kontrolna ma być na nim, i więcej nic już do alternatora ma nie iść? Dokładnie tak. Dodano po 10 A ktoś powie gdzie podłączyć światła? Na tym kablu co kontrolny czy gdzie? Xd Ale co chcesz zrobić??? Światła podłącz z skrzynki bezpiecznikowej i po krzyku.
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
Mamy naprawić. Z tego co piszesz to sam tego nie ogarniesz. No chyba że na chybił trafił, zaczniesz losowo wymieniać elementy. Regulator, alternator, przewody, punkty mocowań i styku, pasek.
Witam. W przekaźniku dwa mosiężne styki to cewka a dwa miedziane to styki robocze. Witam, Reasumując, podpinam plus po bezpieczniku na czujnik, z drugiej nóżki czujnika sygnał na cewkę przekaźnika (mosiężny - obojętne który) i drugi pin cewki w przekaźniku do masy wentylatora. Plus po bezpieczniku z hebla (stacyjki) na styk roboczy (miedziany - też...
To teraz powiedz czym zastąpić ten z transita, no wiesz, ten na 3 styki :)
Już wiem dlaczego jest "+" na masę w moim ciągniku Ursus C-355,ponieważ alternator mam z żuka Elmot M11 12V 60A z regulatorem zewnętrznym.W innych alternatorach styk wyjściowy 30 jest "+" a w moim alternatorze jest 19 "-"Co do napięcia ładowania 15,4V wymieniłem regulator zewnętrzny i jest w porządku 14,4 przy pełnym włączeniu pedała przyśpieszenia.Jeszcze...
styki w alternatorze??
Witam. Mam ave z silnikiem 2.2 turbodiesel D-cat. Mam problem.Kiedy przekrecam kluczyk i zapalają sie kontrolki, pojawia sie brzęczenie przekaźnika swiec zarowych a obrotomierz pokazuje ok 1000 obr mimo ze silnik nie preacuje. Gdy chce załączyc rozrusznik nic sie nie dzieje tzn wogole nie ma reakcji. Co sprawdzilem..a wiec: akumulator w pelni sprawny....
Co do migających diodek oleju i padniętego obrotomierza to radzę oczyścić styki w alternatorze
wymień regulator napięcia przy alternatorze, wyczyść styki kabli przy rozruszniku i powinno grać. a jak nie to sprawdź szczotki na alternatorze i klemy akumulatora
Witam, mam spory problem z elektryką. Otóż od jakiegoś czasu miałem problem z aku. Jako że na noc jest zawsze na podtrzymującej ładowarce, problem powstał gdy odpalając rano, po pracy już nie odpalał. Zmieniłem akumulator na nowy, II okazało się że nie ma ładowania. Po odpaleniu dioda ładowania zapala się po przejechaniu ok100 metrów. Gdy stoi nie świeci...
przyczyn może być wiele jedną z nich może być na przykład regulator napięcia na alternatorze. Ale na początek może trzeba by przeczyścić styki na kablach.
Sorry za FTP kidu22 - niestety mylisz się. Owszem, jest masa po swapie na 2.5 V6 ale były też seryjne. Widziałem kiedyś taką na własne oczy i myślę że mnie nie zawiodły gdy kolega otworzył maskę ;) A była świeżo sprowadzona z Niemiec. Po za tym look ;) pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Vectra Co do alternatora to faktycznie przepatrz styki bo są bardzo ważne...
Sprawdz ładowanie miernikiem przy akumulatorze jak nie będzie to sprawdz bezpośrednio z alternatora podepnij sie jednym stykiem do masy a drugim do wyj. z altrnatora
Witam albo nowy regulator do bani albo masz po prostu pasek za luźny. Po drugie sprawdź masę alternatora i diody pod obciążeniem. ewentualnie styki w alternatorze najlepiej pilniczkiem oczyścić.
Obawiam się kolego że każdym z nich będzie dwumas, w dieslu z pewnością. Z diesla wersję 1.6 odpuść sobie. Choć silnik oszczędny to jednak często pokazuje swoje złe strony. Ja już 5 rok jeżdżę 2litrową S40, ten sam silnik co w V50 i nie mogę narzekać. Choć gdybym dziś jeszcze raz wybierał to szukał bym wersji 2.4 D4 lub D5. Przy niewiele większym spalaniu...
Brak dobrego kontaktu przewodu z klemą/oczkiem/śrubą i grzeje się w najsłabszym miejscu ? Tylko tu się grzeje ? Gdzie indziej, cały przewód, drugi jego koniec się nie grzeje ? Oczyść, zarób porządnie przewód, przykręć... Takie grzanie miałem przez słaby styk oczka przewodu z klemą akumulatora, po poprawieniu połączenia przestało się grzać, co możesz...
Producenci dają alternator na styk. Zgadza się, ale nigdy nie dobierają alternatora tak, żeby na wolnych obrotach następowało wyładowanie akumulatora. Co najwyżej akumulator jest ładowany mniej wydajnie, mniejszym prądem, ale nadal ładowany. Gdyby był rozładowywany to na 100% zapali się kontrolka ładowania.
W dużej mierze zależy czy będzie doładowany od tego na jakich trasach jeździmy ,jakie długie odcinki .Jeździłem wcześniej autem żony codziennie 2x20 km (fokus) słabe ładowanie 13,4 i nie wymagał doładowania .Od czasu jak jeździ nim żona 2x2 km muszę go podładować co 2 tygodnie mimo iż naprawiłem ładowanie 13.8 (nadpalone styki regulatora napięcia )...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Czyli E to na 1000% masa. A w tej kostce 2 pin, jest lampka i plus po kluczyku, dobrze rozumuję? Tak naprawdę nie wiem czy mam ten typ alternatora, ale ten ze zdjęcia wygląda identycznie jak ten co posiadam. Znalazłem w internecie też taki alternator hitachi, że styki w kostce 2 pin są podpisane jako L(lampka) i S( pomiar napięcia akumulatora ). Na...
Witam. Schemat załączam, na 4 nogę 12V ze stacyjki, na 5 pin 50Hz do Masy - symulacja pracy silnika poprzez podłączenie do styku W alternatora. Opisywane dokładniej tutaj na elektrodzie. Podłączyłem na stole, jakoś działało. Co do pinów 7, 2, 6 to nie wiem co podłączyć. Pozdrawiam. T.
Nie będę sie spierać. ETZ 250/251 na pewno miała alternator. co miała 150 nie wiem. ale w podanym linku sa regulatory i do prądnic, i do alternatorów.
Witam, powodem tych kierunkowskazów był problem ze stykami nie łaczyły, co do kontrolki to rozwiazana również wymieniony alternator z tym że teraz mam taki problem ponieważ wogole mi się nie swieca swiatła stopu chciałem sprawdzic bezpieczniki ale wszystkie sa sprawne i nie wiem co to może być
Czy ma na to wpływ wzrostu napięcia podczas pracy alternatora? Nie, to uplywy w otwartych stykach wyłącznikow drzwiowych. Co to za ,,wehikul czasu" ? Ma moduł sciemniacza oświetlenia kabiny ?
a i czy może być przyczyną tego stacyjka? jak odłączałem przewody styk od tego który idzie do rozrusznika był gorący Żaden styk nie może być gorący w normalnych warunkach co nie znaczy że to jest akurat przyczyną problemu.
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
W akcie desperacji oddałem alternator do warsztatu gdzie stwierdzili uszkodzenie uzwojenia. Dostałem ładny, zregenerowany alternator. Pełen optymizmu założyłem go do auta. I jakie było moje zdziwienie, gdy podczas pomiaru napięcia na stykach aku zauważyłem 17V!!!!!!!!!!!!!!!!!! Co to może być??? Czy mam takiego niefarta i nowo zregenerowany alternator...
Sprawa się zaczyna wyjaśniać, Dziś chciałem przeczyścić styki i kostkę łączącą z alternatorem i oto co ukazało się moim oczom, W gnieździe przetopiły się dwie wtyczki a bolce zostały we wtyczce. Teraz moje pytanie czy ten element z którego wystaje gniazdko to regulator napięcia czy ten mostek diodowy? Będę wdzięczny za info.
Ściągnij wtyczkę z alternatora i połącz styk L do masy, jak lampka ładowania sie zaświeci to napraw alternator, jak się nie zaświeci to szukaj w zastawie wskaźników lub wiązce kabli CO to styk L? Co to masa? Aaaa wybacz ale jestem laikiem w tych sprawach..
a tym stykiem to całkiem możliwe bo nie sądze żeby alternator byl uszkodzony...a co do wycieraczek to jest to możliwe że któryś z przekaznikow poleciał?
Instalacja się starzeje i prądy przepływają większe niż 6 lat temu. Zastanów się kolego co piszesz, bo piszesz głupoty. Skąd niby większy prąd? Stare alternatory więcej ładują? Powodem topienia się elementów (a nie topnienia) jest wzrost oporu na zużytych stykach, a wzrost oporu według podstawowych praw elektryki powoduje wzrost wydzielanego ciepła...
aha w wątku wspomnianym przeze mnie powyżej mówią o różnych sposobach odseparowania drugiego akku- ciekawe. a czy przy zakładaniu alternatora 150A zamiast fabrycznego 60A nie ma obaw o przewody, czy styki z racji 2,5krotnego prądu??? i czy regulator jest zintegrowany z alternatorem czy będzie wymagał jeszcze czegoś? b:)
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Chłopie,przecież to alternator 6-cio diodowy!!!! Sprawdzałes czy masz plus za stacyjką na tym węższym styku? Szerszy jest do kontrolki. Jeżeli jest to 6 diodowy alternator to po co są te dwa przewody z alternatora do regulatora???
Przy podłączeniu ze zdjęcia musi sie świecić kontrolka D+ zamyka wstępnie obwód kontrolki masą,jak zaczyna ładować pojawią sie napięcie na mostku i kontrolka gaśnie bo ma 2x+. Tak prosto i w skrócie. Także albo regulator padnięty albo zły styk pierścień-szczotka.
Zprawdzić nadajnik paliwoskazu,no i styk obrotomierza na alternatorze
Virago VX535 z 1996 roku, chyba poniemieckie. Daję stacyjkę na ON, silnika jeszcze nie dopalam - wszystko powyłączane, świeci się tylko kontrolka NEUTRAL bo jest na luzie i... mam prawie 4 ampery poboru prądu. Pobór ginie po wyjęciu bezpiecznika SIGNAL. Co może tyle pobierać? Nie wiem czy mam właściwe schematy, ale wychodzi na to, że z tego bezpiecznika...
styki alternatora hallotron czego światłowód czego
indesit instrukcja pralka odświeżania pamięci honda civic termostat
termet silver instrukcja serwisowa termet silver instrukcja serwisowa
Komunikat ER r i trójkąt z wykrzyknikiem w Junkers Zalewanie obwodu wodnego w Saeco PicoBaristo: przyczyny i rozwiązania