Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
Jak obiecałem, tak też robię. Nie mam pewności jeszcze 100%, jednak po rozmowie z elektrykiem i diagnostą Lexii, wyszło na to, że to wszystko się skleja do kupy i ktoś w końcu się znalazł co ma pojęcie o tym wszystkim. Komunikat "Uszkodzone ładowanie akumulatora" - Trzeba podpiąć się do Lexii i dołączyć do systemu akumulator, a raczej jego parametry....
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
panowie poszukuję wszystkiego co związane z alternatorami.opisy wyjść pinów z kostek i wszystko co z tym związane.może ktoś jest w posiadaniu takich informacji.a może jakieś linki.z góry dziękuję.
Witam. W moim Ursusie C-328 padł alternator, który miałem zamontowany z swojego poprzedniego żuka. Dziś zakupiłem nowy w sklepie rolniczym i teraz moje pytanie jak go podłączyć. W sklepie mówił, że mam czerwony kabel dać do rozrusznika i do tej wtyczki co wystaje wsunąć konektor od lampki w wskaźniku i alternator będzie działał i będzie ładowanie. Moje...
Witam, padł mi alternator w escorcie 1.3 . Mam go w rękach, pisze na nim ford made in UK. Mam też drugi taki alternator sprawny, są prawie identyczne, jednak różnią się metodą podłaczenia, mianowicie na tym uszkodzonym jest kostka, a w drugim są kable przykręcane. Teraz pojawia się mi pytanie jak wygląda schemat podłączeniowy do tego drugiego , bo chyba...
Posiadam alternator typu BOSCH 0120 489 986 14V/ 45A 049 903 023 cały opis z etykiety.Prosze o pomoc w jego podłączeniu czyli opis wyprowadzeń kostki elektrycznej
Witam Przymierzam się do wymiany regulatora i szczotkotrzymacza w alternatorze Magneti Marelli A127IR-14V-55/100A i odrazu chciałem wymienić łożyska. Żeby nie zostać na lodzie (bez auta) chciałem kupić owe łożyska tylko nie wiem jaki rozmiar. W sklepach i serwisach też nie wiedzą i radzą rozłożyć i pomierzyć ale wolałbym wcześniej zakupić, żeby szybko...
Dodatkowo kupię panel do odtwarzacz produkcji DIORA CD 502 w kolorze antracyt,panel do timera VICOMED T5020 lub POLMET TM5050(może być całe uszkodzone urządzenie) kolor antracyt,tuner TSA 506,magnetowid DIORA MVD200.Oferty proszę kierować na email daro28elektro(at)wp.pl
Poszukuje schematu podłączenia alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6813299300_1...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Mam zamontowany alternator, jak na zdjęciu, produkcji rosyjskiej. Niestety instalacja rozwalona i nie jest podpięty. Czy ktoś może podpowiedzieć, do czego ma być podpięty kabelek, który wychodzi ze środka alternatora i zaznaczony jest poniżej strzałką?
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Kupiłem sobie nowy alternator do mojej C-330 ( jak na zdjęciu ) Niestety mam problem z podłączeniem. Wiadomo, że gruby kabel + podłączyć należy do zacisku nr 3 na zdjęciu. Niestety zastanawiają mnie zaciski 1 i 2. do którego powinienem podłączyć przewód kontrolki ładowania ? Po co tam są dwa zaciski ?
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Witam Panowie, mam problem. Ostatnio po długim czasie nie odpalania maluszka zobaczyłem przepalone kable od alternatora ( te zielone na zdjęciu) http://obrazki.elektroda.net/85_12759451... Powiedzcie mi co może być przyczyną i w jaki sposób to naprawić, ew. gdzie dostanę takie kable. Pozdrawiam :( Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
Witam Jak podłączyć alternator który dodaje w zalczniku. Chodzi o to ze zawsze podłączalem w ten sposob ze tam gdzie jest srubka (podpisana BAT) to prowadzilem grubszy kabel do rozrusznika a drugi do kontrolki ladowania tylko ze tu sa dwa wyjscia i nie wiem co z tym zrobic. Druga sprawa to co to za kostka widoczna na zdjeciu? Zapomnialem wspomniec ze...
Jak podłączyć alternator KPL 50457990 z regulatorem napięcia do C-330 są dwa wyjścia , bardzo proszę o pomoc.
Witam! Czy może mi ktoś powiedzieć jak podłączyć alternator z escort 1.8 Diesel. Znajomy ma taki silnik w robionym traktorku i niewiem jak ten alternator podłączyć http://obrazki.elektroda.net/61_12481210... Na rysunku ponumerowałem wyjścia. To te płaskie styki 1i2 mam podłączyć do akumulatora a 3 do lampki ładowania? A do czego są pozostałe...
Mam stacyjkę w ręku od takiego Passata, przewody jakie są w kostce: 75 - żółto-czarny 30 - czerwony S - szaro-żółty 50B - czerwono-czarny 15 - czarny 30 - czerwony 86S - czerwony 50 - wolny Są dwa styki 30 które nie są połączone, jeden łączy z 50B a drugi z 50 z czego te 50 nie są razem połączone. Styku 50A nie ma a w 50B nie ma nic więc jak widzisz...
Na alternatorze w otworze plastikowej osłony znajduje sie sruba M6 oznaczona 30 lub + to jest zacisk ladowania laczysz go z biegunem dodatnim akumulatora, w szczotkotrzymaczu sa 4 styki z czego 3 sersze sa polczone razem i tam wpinasz zółty przewód regulatora napiecia, brazowy przewód z mostka prostowniczego i przewod wzbudzenia zasilany przez kontrolke...
Dzień dobry :) To dopiero mój pierwszy post na tym forum. Chciałbym się ze wszystkimi przywitać i jednocześnie prosić o pomoc. Szukałem na forum ale nie znalazłem nigdzie podobnego przypadku do mojego. Przez przypadek i własną głupotę podpiąłem świeżo naładowany akumulator odwrotnie niż należało, plus do minusa a minus do plusa. Po założeniu klem raz...
Witam, autko jak w temacie. Stało sobie grzecznie przez jakieś 6m-cy z cieknącą pompą wody. Panowie w jakimś warsztacie pompę wymienili i było ok. Tydzień później brat auto odebrał i zaczęły się schody... Na zimno, próba uruchomienia - samochód nie zapala. Obie lampki sygnalizacji awarii migają bez sensu, przepustnica pod maską ustawia się cały czas....
Witam. W przekaźniku dwa mosiężne styki to cewka a dwa miedziane to styki robocze. Witam, Reasumując, podpinam plus po bezpieczniku na czujnik, z drugiej nóżki czujnika sygnał na cewkę przekaźnika (mosiężny - obojętne który) i drugi pin cewki w przekaźniku do masy wentylatora. Plus po bezpieczniku z hebla (stacyjki) na styk roboczy (miedziany - też...
P206XS/1.6L/TU5JP-MCU->MP7.2 BOSCH/1998/8V/LPG-> BingoS średnie spalanie LPG -> 10L/100km Ponieważ jeżdżę na LPG już 20 lat to podam kilka uwag: 1. Można stosować instalkę II generacji w P206 i jestem tego żywym przykładem...i jakoś nie zaliczyłem strzału w kolektor -> nigdy !!! ...auto ma 9 lat i reguluję sam śrubą na parowniku co jakiś czas i ustawiam...
Co ty uwalony alternator albo zkorodowane styki, toto musi miec 14,4 v- to nie benzyna żeby można jezdzić ze zwalonym łądowaniem.
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Na początek sprawdz instalacje a przedewszystkim mase silnika i karoseri może styki jakieś zaśniedziały przeglądnij wszystko dobrzea później momyślimy co zrobić z alternatorem. Regulator to kwestja dwóch śrub (zależnie od modelu). POZDRAWIAM
Cześć Nie chcę pisać nowego tematu, a tutaj chyba znajdę odpowiedź Czym jest styk 86 w alternatorze Jawy? Zasilaniem prądem przemiennym dla przekaźnika? D+ to zasilanie 12+ przekaźnika i ten prąd trafia dalej do kontrolki ładowania, jeśli nie pojawi się indukowane napięcie na styku 86?
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Sprawdź pasek czy jest naciągnięty, czy się nie ślizga troche, no i oczywiście styki, powinien na wyjściu spokojnie pociągnąć 14,4
Ok, tylko zobacz jeszcze czy teraz działa Ci ADR (wyłącza prąd i gasi auto) bo zamieniając je mógł ruszyć alternator ale może nie działać ADR co do K640 będzie pasował każdy który ma 2 styki zwierne np. 81.25902-0473
Zdecydowanie elektryk. Sprawdzi, ew powie co wymienić jeżeli chodzi o te krańcówki. Sprawdzi też ładowanie, ew poprawi styki, klemy, masy, lub też stwierdzi uszkodzenie alternatora.
Jak wymieniłeś mostek i regulator to zakładaj przecież tam nie ma co sknocić, tak tam nie ma styku S , pompę zakładasz jak pasuje i powinno wszystko grać.P
Dziekuję za informację. A tak przy okazji do czego jest ten styk DF?
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
To czyli B+ ma iść do aku, i ten jeden styk co zostaje to kontrolna ma być na nim, i więcej nic już do alternatora ma nie iść? Dokładnie tak. Dodano po 10 A ktoś powie gdzie podłączyć światła? Na tym kablu co kontrolny czy gdzie? Xd Ale co chcesz zrobić??? Światła podłącz z skrzynki bezpiecznikowej i po krzyku.
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
sprawdzić czy na tej wyczce co dochodzi do alternatora jest napiecie na kablu co dochodzi do styku S alternatora,jak i czy jest napiecie na głównym kablu prądowym. Sprawdzić bezpieczniki zabezpieczenia pionowego-będzie tam jeden o oznaczeniu BAT lub ALT.
Kup używkę alternatora za stówę i sobie pomierz ile koło pasowe wystaje. Co do zablokowania rozrusznika. Stało się tak nam we firmie u Scanii. Stała w ciężkim terenie, podczas zapalania zespawało styki, czy coś się tam zablokowało. I w tym ciężkim terenie trzeba było ten rozrusznik wymienić. U mnie w Megane na kołach 6 rowkowych jest założony pasek...
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Doczytaj stąd skąd wziąłeś schemat co autor miał na myśli, najczęściej to różne warianty podłączenia, styk 30 to główny styk zasilający stacyjkę więc równie dobrze możesz ten styk podłączyć bezpośrednio pod akumulator i też będzie dobrze. Akurat najczęściej napięcie brane jest z zacisku rozrusznika tak jak na twoim schemacie
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
Instalacja się starzeje i prądy przepływają większe niż 6 lat temu. Zastanów się kolego co piszesz, bo piszesz głupoty. Skąd niby większy prąd? Stare alternatory więcej ładują? Powodem topienia się elementów (a nie topnienia) jest wzrost oporu na zużytych stykach, a wzrost oporu według podstawowych praw elektryki powoduje wzrost wydzielanego ciepła...
No ale tyle mam. Próbowałem coś z tym zrobić lecz wszystko co robiłem nie było efektów. A między akumulatorem a alternatorem spadek max 0.1V wiec wykluczam zaśniedziałe styki. A co myślisz o kondensatorze?
Ja bym nie dawał tego regulatora ponieważ RNA-2 jest to wersja elektroniczna która owszem szybciej reaguje i trzyma stabilne napięcie lecz wystarczy słaby styk na kablach czy też na chwilkę zanik masy i się uszkadza. Sam robię elektrykę w wielu ciągnikach i kombajnach i średnio takie regulatory wytrzymują od tygodnia do roku co mnie nie dziwi bo takowe...
Każda procedura serwisowa nakazuje dokonywania pomiaru bezpośrednio na słupkach. Tak, masz rację, ale słupki czyli zaciski akumulatora także używam do pomiaru, ale podłączenie miernika do klemy da różnice najwyżej kilku mV. Do oceny tego potrzebny jest porządny miernik o klasie dokładności laboratoryjnej i rodzielczości także. Proste mierniki pokazują...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Wiesz nie wiem jak to wszystko jest podpinane fachowo, ale w moim przypadku, poza kablami do sterownika żadne inne nie idą z agregatu do kabiny. Jedyne co to jeden kabel jest podpięty na styk kontrolki ładowania w alternatorze, i to z niego agregat bierze informację że silnik pracuje.
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Najlepiej kupić cały regulator ładowania, po co wymieniać szczotkotrzymacz, są serwisy alternatorów i rozruszników, silników elektrycznych i oni mają części do alternatorów itp. bez problemu dokupisz regulator i nie będziesz mieć problemów. Także dobry serwis w okolicy znajdź i dokupisz co trzeba. Ew. na szrot jechać i kupić taki regulator i wymienić...
już wiem co jest zwarcie na stykach alternatora kabelek plusowy dotykał obudowy a na obudowie jest masa tak ma być ??
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Brak dobrego kontaktu przewodu z klemą/oczkiem/śrubą i grzeje się w najsłabszym miejscu ? Tylko tu się grzeje ? Gdzie indziej, cały przewód, drugi jego koniec się nie grzeje ? Oczyść, zarób porządnie przewód, przykręć... Takie grzanie miałem przez słaby styk oczka przewodu z klemą akumulatora, po poprawieniu połączenia przestało się grzać, co możesz...
Czy to jest ten styk co wchodzi kostka dwu przewodowa? Z góry dzięki.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Obawiam się kolego że każdym z nich będzie dwumas, w dieslu z pewnością. Z diesla wersję 1.6 odpuść sobie. Choć silnik oszczędny to jednak często pokazuje swoje złe strony. Ja już 5 rok jeżdżę 2litrową S40, ten sam silnik co w V50 i nie mogę narzekać. Choć gdybym dziś jeszcze raz wybierał to szukał bym wersji 2.4 D4 lub D5. Przy niewiele większym spalaniu...
Na alternator pokazuje 0.18V na obrotach ( styk masy i plusa na alternatorze ). Z Twojego postu wyniki pomiaru są nie logiczne... Co masz na myśli jako ''styk masy''? Mierzyłeś między cienkim i grubym kablem przy alternatorze?
To LS, patrz co masz na styku S, i jak jest zgodnie to wymieniaj regulator i mała uwaga- nie trzeba oryginału za parędziesiąt zeta a wystarczy regulator od malucha, Jezpol najlepiej. I to śmiga.
Alternator zrobiony. Wszystko było ok, przejścia, kable itp. Okazało się że pan po mojej namowie rozebrał alternator, a tam byl słaby styk na masie od regulatora napięcia, przez co raz ładował, a raz nie... Na maszynie pokazywał że jest 13 ,8V , po wymianie regulatora 14,6V, i już niezanika nic...
Problem tkwi w alternatorze. styki ok w alternatorze? a co z nim nie tak?Diody,szczotki,regulator czy jeszcze jakies inne ustrojstwo?
Masz za słaby transformator lub ma miękką charakterystykę pod obciążeniem . Radia pracują nie wiem czy wszystkie w zakresie 11-15.9 V. Poza tym zakresem się wyłączy. Bliżej górnej granicy nastąpi szybsze zużycie się elektroniki o czym napisane jest wyżej. Porównaj spadki napięcia na samym transformatorze i przy samym radiu. Kiedyś miałem podobną konstrukcję...
styki alternatora styki styczniku czego hallotron czego
sonda lambda niskie napięcie wymiana wentylatora zasilacza kolumny aktywne klipsch
marantz sr3001 pomiar temperatury termistorem schemat
Kontrolka rezerwy paliwa w Chevrolet Aveo - przyczyny i rozwiązania Integracja przepływomierza YF-S201 z Tasmota