Dobra, jeśli chodzi o moje audi; wstawiłem do gazownika, ustaliliśmy aby zrobili tak aby audi jeździło na LPG. Bo jakby nie patrzeć (nie znam się do końca) to na tym kwadraciku w środku auta (przełączniku), wszystko znikło nawet czerwona dioda się nie świeciła. Ale nie ględzę. Auto odebrane. Wymienione filtry, ustawione parametry i gra. Znaczy się auto...
Kod 29 PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy:w obwodzie sterującym przekaźnikiem pompy paliwa wystąpi zwarcie do masy. Kod 22 CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy: silnik pracuje, napięcie potencjometru < 0,16V wymagane wartości : przepustnica zamknięta - napięcie 0,3...1V przepustnica całkowicie...
idzie do czegoś co zdaje mi się jest potencjometrem przepustnicy, gazu? i jest umiejscowione na prawej głowicy tuż nad łańcuchem rozrządu. Prawdopodobnie patrzysz na silnik wykonawczy tempomatu. Potencjometr przepustnicy (a włąściwie potencjometr klapy spiętrzającej) jest zamontowany bezpośrednio na jej osi. Przepustnica ma tylko wyłącznik sygnalizujący...
Styki potencjometru przepustnicy wyczyść Przepustnica jest fabrycznie nowa.
Witam. Zlecę wykonanie płytki -potencjometru cyfrowego w zakresie 0-100 K (rysunek poglądowy w załączniku) + sterowanie 2 wyjściami. Przycisk 1 (mono stabilny ) po jego jednokrotnym naciśnięciu włącza się układ i wyjściu 4 pojawia się 12V na stale( tu będzie podłączone sterowanie przekaźnika 30 A), po ponownym naciśnięciu układ się wyłącza i na wyjściu...
Witam posiadam ten potencjometr i nie mogę znaleźć jego dokumentacji chodzi mi o wyprowadzenia nóżek.Pozdrawiam
Witam, pomożecie zidentyfikować potencjometr (zdj) jest chyba uszkodzony ponieważ nieważne jakby go mieżyć cały czas pokazuje 19kohm a po pokręceniu nieważne ile i nieważne w którą strone 14kohm, jest to potencjometr precyzyjny i nie wiem jak go poprawnie sprawdzić Z góry dziękii :)) https://obrazki.elektroda.pl/2935610500_... https://obrazki.elektroda.pl/3316868400_...
Popraw styki potencjometru przepustnicy
Witam, Posiadam piec przemysłowy, w którym za pomocą silnika z przekładnia otwierana i zamykany jest zawór dopływu gazu do palnika (klapa). Pomiar położenia zaworu realizowany jest poprzez potencjometr 1KΩ (zamontowany na stałe na ośce silnika), natomiast sterownik o położeniu zaworu jest informowany za pomocą pętli prądowej skonstruowanej na XTR110KP...
Witam. Proszę o zrozumienie dla nowiucjusza na forum i typowego laika. Wiele potrzebnych mi wiadomości zawsze znajduję na tym forum, ale do tego jakoś nic nie powiązałem. Posiadam czujnik wstępnego ciśnienia paliwa (30-419kPa / 318-4750mV) i chciałbym go zastąpić potencjometrem lub czymś innym aby samemu regulować wstępne ciśnienie paliwa dla sterownika....
Witam, Mam kilka pytań odnośnie uzyskanych przebiegów z potencjometru z tworzywa przewodzącego, który zamierzam wykorzystać do pomiaru kąta. Chciałem zobaczyć jak zmienia się wartość wyjściowa potencjometru w czasie i uzyskałem ciekawe wyniki, których jednak do końca nie rozumiem. Dodam jeszcze, że potencjometr zasilam ze źródła prądowego, a pomiary...
MAm potencjometr z silniczkiem oznaczenia na nim są takie ACX 1089-A 440t- 100KBX2 produkcji ALPS ktoś moze zna opis elektrod a jak nie to moze ktoś wie gdzie szukać jakiś link moze do stronki Dzieki z góry i pozdrawiam
Witam ! Zlęce wykonanie układu elektronicznego potencjometru. Sygnałe wejściowym układu ma być sygnał 4-20 mA bądź dwa przyciski "w górę" i "w dół". Sygnałem wyjściowym, czyli rezystancją, charakterystyka czujnika rezystancyjnego PT 100. Jeśli znalazłby się ktoś zainteresowany, więcej szczegółów mogę podać. Jest jeszcze jeden wariant, że wartość rezystancji...
Witam. Problemem jest przepustnica do silnika 2.8 z tempomatem, którą chcę zaadoptować do sterownika bez tempomatu. Oryginalnie była sterowana osobnym sterownikiem ale nowy sterownik silnika nie ma szyby can i jest problem gdyż potencjometr wolnych obrotów łapie cały zakres ruchu przepustnicy a w przepustnicy bez tempomatu pracuje tylko w małym zakresie...
Jaki jest numer katalogowy potencjometru przespustnicy w Fordzie Escorcie rok 92 (w nowszej budzie) 1,3 centralny wtrysk.
Witam.Kolega przyniósł mi potencjometr od egulacji połozenia wtrysków.Jedna ze ścieżek jest troche powycierana .Chciałbym uzyc czegos by to naprawić.Wiem,że sa takie kleje na srebrze albo na ferrycie.Niestety jest to dobre do łaczenia połączeń gdzie nie ma ich mechanicznego zuzycia(ślizgacz ,itd)Co mogę zrobic,czy ten klej będzie odporny na scieranie?
Poszukuję potencjometra jak wyzej, zastosowanie przemysłowe, koniecznie 2W.
Witam Was, Mam problem z dobraniem czujnika ciśnienia, ponieważ fizyka nie jest moją mocną stroną. W danej komorze będę wytwarzał próżnię, w załączniku zdjęcie manometru. Przeglądając ofertę TME [url=http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_ca... nie mam pojęcia jaki zakres pomiarowy mam wybrać. Czy typ absolutny...
poszukuje czujnika przeplywu cieczy z wyjsciem pradowym albo napieciowym, potrzebuje go podpiac pod przeywornik A/D 10 lub 12 bitowy pozdro
Witam wszyskich! dzisiaj po raz pierwszy szukam rady. Jakie wartości napięć powinien posiadać potencjometr zamonotowany ma przepustnicy? może ktoś się już z tym problemem spotkał. Muszę szybko coś z tym zrobić bo po jego wymianie zaczął mi palić nawet 25 litrów w mieście. ZGROZA. Pomocy!!!
Mam sonde 4 zylowa - 2 do grzalki i 2 sygnalowe. Co do 2 kwestii to mowie o oporze miedzy 2 a 3 stykiem potencjometru przepustnicy. U mnie jest w zakresie od 600 (0% otwarcia) do 3800 (100% otwarcia) omow - nie wiem czy to sa prawidlowe parametry.
Silniczek krokowy, jak sama nazwa wskazuje, jest silniczkiem skokowym - zasilanym impulsowo, 4 cewki, których końce są podpięte do 5V w stosunku do masy, a dwa następne kluczowane w miarę potrzeby masą. Więc teraz kwestia - czy napięcie 5V było mierzone w stosunku do masy, czy pomiędzy wyprowadzeniami wiązki? Mu8ltimetr, a szczególnie cyfrowy to średnio...
Witam, to idzie na ADC wiec nie ma tu duzych pradow, Korozja raczej przez dostanie sie czegos obcego/wilgoci. bardziej mnie martwi wewnetrzna sciezka, po niej styk nie bedzie sie przemieszczal bezproblemowo i to moze byc zrodlo twoich problemow jezeli je masz bo w sumie pytales tylko o ocene potencjometru. Pozdrawiam
Da się to kupić bez problemu. Ja bym jeszcze sprawdził czy on faktycznie jest uszkodzony, bo komputer to tam różne cuda pokazuje, a napewno nie wykryje, że np. gdzieś przewód jest przerwany lub w kostce nie ma styku. Napięcie które idzie z potencjometru do komputera powinno wynosić od ok. 1V na biegu jałowym do ok. 5V przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Kupiłem preparat do czyszczenia elektroniki. Popsikałem te styki pod bezpiecznikami , potencjometr pedału gazu , płytkę w przepustnicy , oraz wszystkie styki wtyczki w zasięgu wzroku. Trochę poprawiłem te szczoteczki co chodzą po ścieżkach na płytce w pedale gazu. Problem zniknął. Na razie przejechałem 50 km . Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Dodano...
Czy jest jakiś dokładniejszy opis błędu, który oczytałeś po pierwszym porannym świeceniu Checka?. Przykładowo "czujnik map-zbyt wysokie napięcie-ciśnienie". Wszystkie 7pkt-ow napisanych przez Ciebie to normalne reakcje(to samo się dzieje w moim oplu). 8 pkt. to już nie:D. Wartałoby zmierzyć miernikiem napięcie między środkowym kablem mapsensora a masą...
Czesc, Z tego co sam zrozumialem szukajac informacji na ten temat, to to ze przepustnica to w rzeczywistosci zwykly potencjometr sprzegniety z pedalem gazu. Jesli napiecie w jego obwodzie z jakiegos powodu przekracza ok 5 V, to kontrolka sie zapala. Tak było 20 lat temu. Teraz to potencjometr przy pedale gazu daje info do komputera ,a komputer steruje...
Panowie nie macie racji!!!!!!!! Rozkręciłem to urządzonko które wy nazywacie potencjometrem przepustnicy i w tym samochodzie nie jest to potencjometr. Wewnątrz są dwa styki które mają być zwierane dla skrajnych położeń przepustnicy.
Odnośnie kontrolki - brak masy na tylnej lampie, wytopiony styk masowy(czarna kropka pod pinem z czarnym kablem na płytce lampy) doraźnie pomaga podgięcie styków we wtyczce. Nie wiem jaki to dokładnie silnik ale jeśli ma przepustnicę bez linki to właśnie ona reguluje wolne obroty.Lecz jeśli masz linkę gazu wolne obroty reguluje zawór wolnych obrotów...
Wymień TPS i znajdź kogoś kto go ustawi - tam jest emulowany styk biegu jałowego przepustnicy. Potencjometr się wytarł i tyle.
Sonda musi chodzić od 0,0 do 0,9 nie może stać,silnik krokowy styk biegu jałowego ,potencjometr przepustnicy,uszkodzony zawór taktujący odpowietrzenie zbiornika paliwa,odpowietrzenie zbiornika paliwa żle podłączone.
Bierz do ręki omomierz i sprawdzaj na gnieździe przepustnicy(powinno być 8 styków oznaczonych od A do G) , pomiędzy stykami FE - jest silnik; pomiędzy AGC jeden potencjometr i BDH drugi potencjometr. G i D na potencjometrach to ślizg środkowy. Poruszając klapą przepustnicy oporność płynnie ma się zmieniać(nie dotyczy silniczka).
Miałem to samo powodem okazał się potencjometr przepustnicy. Wytarły się styki w zakresie od około 1800 do 2300 obrotów nie przylegały dobrze i przepustnica wariowała. Wystarczyło je podgiąć i po problemie.
EDC kod 42: Usterka: Nieprawdopodobne różnice między potencjometrem czujnika pedału przyspieszenia a włącznikiem położenia pedału przyspieszenia. Przyczyna: Napięcie na styku 27 jest za niskie, a jednocześnie styk 39 jest uziemiony. Napięcie na styku 27 jest za wysokie, a jednocześnie styk 39 nie jest uziemiony. Uwagi:W momencie zamknięcia włącznika...
Nie ma potencjometru,są dwa styki-zamknięcia przepustnicy i pełnego otwarcia. Fajnie to widać podczas diagnozy na ektranie testera podczas dodawania gazu "stan przepustnicy jałowy,średni,pełny"
Witam Jeśli jest to tylko uszkodzony,on się nie brudzi jest w szczelnej komorze z rurką odpowietrzającą z filterkiem na końcu.Jak go juz ruszyłeś to wymontój silniczek krokowy lub go cofnij do oporu zasilając baterią styki 1 i 2 przepustnica musi być całkowicie zamknięta i zmierz napięcie między stykami 1 i 2 potencjometru.Ustaw je obracajac potencjometr...
Styk biegu jałowego jest dobry. Potencjometr przepustnicy ma 4 piny i pomiędzy pinami 1i2-2000Ω a między pinami 3i4-1600Ω i wzrasta wraz z wychyleniem przepustnicy. nie mam pewności czy dobrze to zinterpretowałem ale według mnie potencjometr jest dobry. Jeszcze ten przewód WN narazie nic więcej nie dojdę bo przewód dopiero po południu bendę...
Problem rozwiązany, dzięki wszystkim którzy okazali pomoc, oczywiście przyczyną były złącza (3) przy sterowniku sagem, a dokładnie niepewność styków (umycie kontaktem) pomogło, dodam, że złącze przy przepustnicy było ok.
A w tym silniku jest potencjometr czy styk wolnych obrotów.
7. czy falownik może sterować kilkoma silnikami na raz teoretycznie tak , ale praktycznie 1 falownik jest przypisany 1 silnikowi , można by zastosować układ włączający raz jeden raz drugi silnik pod ten sam falownik , ale wymaga to stworzenia odpowiednich blokad sprzętowych umożliwiających przełączenie w określonych warunkach Tylko w jaki sposób mogę...
1.To co zaznaczyłeś to potencjometr. 2.Na zielono regulator b. jałowego. 3.Niebieski jego wtyk Wydaje mi się,że masz 6-cio pinowy. W takim przypadku najczęściej takie objawy powoduje uszkodzenie czujnika Halla wbudowanego w regulator. Styk biegu jałowego(przy 6 pin) to 4 i 5(licząc od góry) Zamknięta przepustnica-zwarty Otwarta-rozwarty Pozdrawiam
Miałem to samo powodem okazał się potencjometr przepustnicy. Wytarły się styki w zakresie od około 1800 do 2300 obrotów nie przylegały dobrze i przepustnica wariowała. Wystarczyło je podgiąć i po problemie.
Ja miałem podobny problem w c14nz w moim kadecie. Silnik w czasie jazdy po puszczeniu gazu schodził w dół, aż gasł. Wszyscy twierdzili, że to krokowiec lub potencjometr przepustnicy. Ja zacząłem od sprawdzenia styków. Przeczysciłem styki od potencjometru spray'em do styków i problemu od pół roku nie ma.
Witam wsyzstkich. Mam maly problem z golfem. Po wymianie skrzyni biegow samochod pracuje jak stary dobry traktor. Po podlaczeniu do komputera ujawnilo sie kilka bledow. 1. Styk biegu jalowego. 2. Potencjometr przepustnicy 3. Czujnik HALLA Czy ktos moze jakos mi pomuc???
Witam, jeszcze raz przeanalizowałem konstrukcję przepustnicy i doszedłem do wniosku, że przyczyna (zły styk) znajduje się w miejscu kontaktu ścieżek przepustnicy z płytką potencjometru. Wygląda na to, że miejsce to nie jest lutowane tylko klejone lakierem przewodzącym i dodatkowo zalane żywicą tak, że poprawka lutownicą odpada. Dlatego przetałem warstwę...
sprawdź czy przepustnica podaje informacje o styku biegu jałowego, czy ścieżka/ścieżki potencjometru mają ciągłość - szczególnie w pobliżu zamknięcia przepustnicy, czy elektryka do niej dochodząca jest sprawna oraz stan silniczka krokowego.
Ta kostka właśnie to potencjometr lub dwa styki - nie pamiętam co tam jest. Jeśli potencjometr to ma mieć 4 kom i płynnie zmieniać rezystancje wraz z wychyleniem przepustnicy , ale jeśli styki to na zamkniętej przepustnicy dwa piny mają 0 ohm i na otwartej inna para ma przejście.
[quote="elektrit"] Rozepnij ją, przeczyść styki pilnikiem, silnij elektrosolu lub innego kontak-solu zapnij i już. nie rozumie tego troszke. Jest to X 12 SZ. poczyściłem różne styki z potencjometru z czujnika przepustnicy itp. i autko zaczło palić!!Ale pompa i tak sie włancza dopiero gdy kręci rozrusznik.A powinna przy zapaleniu zapłonu.Jeśli gdzieś...
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
sprawdź potencjometr przepustnicy, a jeżeli go nie ma to styki krańcowych położeń. Jaki kod silnika?
Wypnij wtyczkę gniazda połączeniowego przepustnicy i zrób dobre zdjęcia tego gniazda. Podejrzewam, ze jest tam coś więcej niż dwa potencjometry. Np. styk położenia zamkniętego przepustnicy. Sprawa nie jest prosta. Nie można wpływać na działanie układu wtryskowego po przez nierozważną ingerencję. Wszystko jest możliwe do realizacji. Trzeba mieć jednak...
Ile powinno być elementów w przepustnicy w takim razie? W korpusie przepustnicy, pod tym czarnym deklem jest serwomotor, który ją uchyla, potencjometr - czujnik jej położenia i styk (krańcówka), daje informację do ecu o zamknięciu przepustnicy
A patrzyłeś kakie kątowe położenie przyjeła przepustnica? Próbowałes cofnąc nastawnik poprzez zasilenie go? Sprawdziłeś styk krańcówki? Sprawdziłes co się dzieje podczas odpięcia złącza potencjometru? I nie pisz źle o mechanikach bo wtedy mnie obrażasz!
Masz rację zapomniałem o tym, jutro to sprawdzę. Dzięki za podpowiedź. Dodam też że przeczyściłem potencjometr przepustnicy, a także wyczyściłem styki na złączach do czujników.
Sprawdź czy przewody dochodzące do ptencjometru przepustnicy są całe (przerwa) czasami od drgań silnika może gubić się styk na wtyczce do potencjometru przepusnicy. Skoro podmieniałeś potencjometr to stawiam na instalację między potencjometrem a komputerem, lub też zaśniedziałe styki np. w komputerze.
Najpierw zmierz potencjometr nastawnika przepustnicy i kontakt wolnych obrotów przyśniedziałe styki potencjometru mogą się tez do tego przyczynić jeśli pedał gazu ci pulsuje i silnik pracuje nierówno , gdy jest zimny to może oznaczać ze uszkodzona jest sonda lambda lub czujnik temperatury. sonda lambda powinna dawać napięcie o wartości od 0,2do 0,9...
Sprawdz wtyczke na potencjometrze przepustnicy bardzo czesto sniedzieją styki i ma zły odczyt. Na biegu jałowym wartość mierzona miernikiem nie powinna przekroczyć 0,5 volta jak dobrze pamietam to ma być 0,47v zobacz to. Powodzenia
Świece wyglądają ok. Sprawdź jeszcze potencjometr przepustnicy-o ile pamiętam to środkowy styk. Wskazania powinny płynnie wzrastać wraz z dodawaniem gazu. p.s. Śliczny krajobraz.
Kiedyś jak miałem Temprę to miałem podobne do Twoich problemy. Podpinanie pod komputer diagnostyczny, mechanicy-magicy nie dawali rady - wszystko sprawne a obroty szaleją. Okazało się że to jednak był potencjometr przepustnicy, usterka do wyeliminowania jedynie przez podstawienie innego sprawnego. Okazało się że styk potencjometru "puszczał" w losowych...
Wiele sprawdziłeś , zapomniałeś o potencjometrze przepustnicy , ale na gazie też?
65-potencjometr biegu jałowego, zbyt niskie napięcie. Kręciłeś przepustnicą i niema pozycji zamknięcia/styku/.
To już może być wina niekontaktowania styków na potencjometrze wychylenia klapy.Spróbuj na początek odłączyć wtyczke z dolnego czujnika przepustnicy.
Panowie podstawa w tych silnikach to czujnik temp płynu chłodzącego oraz przepustnica jeżeli to pierwsze to 30 zło + 0,5l płynu a to drugie to w najlebszym pzrypadku czyszczenie za pomocą środka do gaźników za 11zł kupionym w motozbycie i adaptacja można ja w sumie pominąć tylko trzeba po czyszczeniu zrobić sobię trasę ok 200km w gorszym przypadku jak...
Jesli nastawnik nie podnosi obrotow to przeważnie to była wina wtartego potencjometru w zakresie położenia przepustnicy odpowiadającego wolnym obrotom. Lub niekontakującego styku krańcówki.
Ja miałem podobny problem, dodatkowo nie było ssania w Golfie 1.6 AEE. Czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja niewiele pomagały. Zdjąłem plastikową osłonę z przepustnicy i wyczyściłem styki czujnika położenia przepustnicy. Autko jak nowe. Adaptację zrobiłem sobie sam tzw. twardy reset komputera. Rano na zimnym silniku zdjąłem klemę "+" na godzinkę,...
styki potencjometru zastąpienie potencjometru skala potencjometru
whitenergy zasilacz ustawienie blaszek termostacie słaby sygnał transmitera
Wiązka elektryczna Mercedes W210 220 CDI facelift – gdzie kupić, numery OEM, sklepy Sharp LC-55CUF8462ES firmware request, UMC/Vestel 17MB130 board, official USB upgrade info