Ten jeden gruby kabel idzie do akumulatora a nie na stacyjkę chociaż ktoś mógł zrobić usprawnienia. Drugim przewodem jest masa (obudowa rozrusznika). Do sprawdzenia czy nie połączone na krótko styki rozrusznika.
Co którys raz nie chce zakręcić. Są trzy rzeczy. Stycznik ,rozrusznik i bendiks. Trzeba by było ustalić co ? I tak, jeśli w tym czasie że nie chce zakręcić-czy słychać pracę rozrusznika (powinien pracować na wysokich obrotach)- to wychodzi na bendiks. Jeśli nie słychać jego pracy -to może być wina stycznika lub samego rozrusznika (stycznik ? można...
Można próbować rozebrać i nalać cyny na styki. Sposób sprawdzony. Jak nie, to wymiana.
A może się poluzowała nakrętka przy rozruszniku a dokładnie elektromagnesie bendixa. przez tą nakrętkę idzie też ładowanie z alternatora. Najpierw to sprawdź , a potem wiązkę masy na silniku od belki czy się nie rozkręciła albo nie rozplątuje No i co z akumulatorem czy ma dobre połączenie kabel masowy z karoserią . Na końcu pozostaje rozkręcenie rozrusznika...
Jak masz wymieniać częsci metodą dedukcji to lepiej kup inny rozrusznik. Zobacz czy dochodzi napięcie do wyłącznika elektromagnetycznego jeden gruby przewód zasilanie i po przekr, stacyjki ten 2,5 mm (50). jak nie to kostka zapłonowa albo instalacja. Jak dochodzi to zewrzyj dwa grube styki na wyłączn9iku ( uwaga zachować ostrożność ) jak rozrusznik...
To pewnie całą stacyjka do wymiany Sprawdź styki w kostce gdzieś nie dochodzi prąd Wyjmij wkład stacyjki i daj do regeneracji
ok.czyli na krótko ,zwierając styki kręci ? czy nie bo zpostu nie wiadomo
1. kostka stacyjki do sprawdzenia (+czyszczenie pinów) 2. przy okazji stacyjka (j.w.) 3. przy okazji manetki (styki, czyszczenie, sprawdzenie) 4. złącza przy rozruszniku (oczyścić, poprawić) 5. okablowanie rozrusznika od a do z odkręcać, czyścić, przykręcać Gdy ogarniesz daj znać. U mnie w Polo identyczny objaw był - wymiana kostki stacyjki (60zł) i...
Z tyłu skrzyni jest pozycjoner (okrągły element) i z nim masz problem, jak lubisz dłubać to go rozbierz, poczyść styki i podziała jeszcze trochę, jak nie to wymiana na nowy. Ma kręcić na P/N bez hamulca, hamulec jest potrzebny do odblokowania dźwigni wybieraka.
Lewarek w podłodze też trzeba było zrobić. Zarówno w Syrenie, jak i póżniej Dacii 1310p bardzo szybko uszkodziły się stacyjki, wypaliły się styki. Zamiast wymieniać wkłady, obu tych samochodach zrobiłem po prostu taki niby przycisk start-stop. Do włączania zapłonu służył zwykły przełącznik przechylny, "hebel", a do włączania rozrusznika przycisk od...
Tak jak wcześniej wspomniano MAŁO wiemy o problemie. Jeśli przy odpalaniu przygasają kontrolki to znak że: - jest słaby akumulator - jest luz na wirniku (wyrobione tuleje) - są zużyte szczotki rozrusznika - są zaśniedziałe styki w szczotkoczymaczu (połączenia nitowe) - rady na to są dwie: a/ wymiana szczotkoczymacza na nowy b/ roznitowanie szczotkoczymacza,...
Albo szczotki zapieczone, lub już tak wytarte, albo zaśniedziale styki w elektromagnesie rozrusznika. Sprawdź też dokręcenie nakrętek na elektromagnesie. Ktoś z Kolegów pewnie wie, czy elektromagnes jest rozbieralny, czy nie. Raczej wymiana szczotek (profilaktycznie z czyszczeniem komutatora i elektromagnesu.
to, że jest tak niskie napięcie świadczy, że masz rozładowany akumulatorek sprawdź napięcie ładowania na wyjściu z alternatora i na samym akumulatorze sprawdź też napięcie kontroli ładowania, wszystkie styki po kolei tak jak radzono wcześniej a nie od razu wymiana
Pytanie do eksperta: Fiat Panda 1.1 bez gazu rok 2007, 100 000km autko jeździ bez zarzutów :) lecz nie odpala, tylko na pych można je uruchomić, wtedy jak pisałem jeździ bez zarzutów. nie odpala, jakie są oznaki: -wszystkie kontrolki gasną, wskazówki licznika się cofają, rozrusznik nie kręci. co zostało sprawdzone: -akumulator/nowy akumulator, a nawet...
Czy na zimnym silniku odpala OK. Jeśli tak, to przyczyn niedomagań rozrusznika może być kilka np: - jest luz na wirniku (wyrobione tuleje) - są zużyte szczotki rozrusznika (przy zimnym silniku też by były problemy) - są zaśniedziałe styki w szczotkotrzymaczu (połączenia nitowe) - rady na to są dwie: a/ wymiana szczotkotrzymacza na nowy b/ roznitowanie...
Miałem ten sam problem w poprzedniej Micrze (teraz mam juz drugą w życiu - bardzo lubię te auta). Niestety do wymiany stacyjka. Wytarciu uległy styki. Ja jakoś sobie radziłem - z pozycji rozrusznik puszczałem główkę kluczyka i stacyjka sama odbijała, zona trzymała kluczyk cały czas i nie mogłem jej tego oduczyć, z pozycji rozruch do pozycji zapłon następowała...
Witam Serdecznie mam Problem z foczką otóż autko postało ok 2 miesiecy po tym czasie odpaliłem auto normalnie lecz drugiego dnia miałem problem z rozrusznikiem rozrusznik wydaje dzwięk ''cyk-cyk'' i odpala za 10 razem do tego szybko rozładowywuje mi sie akumulator nie wiem co może być przyczyną sprawdzałem 3 różne akumulatory i jest to samo wiec wymiana...
prawdopodobnie "poszła" stacyjka czyli zużyła się kosta w stacyjce - wypaliły się styki. Mialem to w swojej Hondzie Accord ('97). Wymiana kostki na nową (150 PLN) pomogło. Przy okazji okazało się, że zużyły się szczotki w rozruszniku. Wymiana szczotek i autko pali jak nowe.
Jeśli przy odpalaniu przygasają kontrolki to znak że: - jest słaby akumulator - jest luz na wirniku (wyrobione tuleje) - są zużyte szczotki rozrusznika - są zaśniedziałe styki w szczotkoczymaczu (połączenia nitowe) - rady na to są dwie: a/ wymiana szczotkoczymacza na nowy b/ roznitowanie szczotkoczymacza, wyczyszczenie miejsc nitowań i ponowne nitowanie...
Dziękuję za odpowiedź Jest tak jak mówisz. Pytanie kiedy się pojawiają te usterki ? W Vito tylko w momencie problemu z akumulatorem Rozładowany nie dopięte klemy koniec szczotek alternatora U mnie nieuk mechanik . Spawał w nadkolu pod absem, później odpalał z niedopiętą klemą. Co wiem teraz. Rozkodowany imo , popalone styki szyny can i jeszcze nie odpalił....
Ja sprawdziłbym po kolei: - akumulator, czy jest odpowiednio naładowany - potem przewody masy czy nie są uszkodzone i plusowy można wyczyścić styki . - później warto sprawdzić multimetrem. Jeden przyłożyć do kabla plusowego przy rozruszniku i drugi do kostki kabla, który jest przy rozruszniku i włączyć zapłon. Jeśli wartość nie przekracza 8,5 V oznacza...
Witam. Model i rok jak wyżej i podobny problem. U mnie sytuacja była taka że raz zapalił a raz nie. Przyczyną jak sądziłem był siłownik gaszenia który nie trzymał w pozycji wciągniętej (praca). Silnik przy próbie odpalenia wchodził na lekkie obroty i zaraz gasł. Obserwacja siłownika pokazała że podczas kręcenia rozrusznikiem siłownik jest wciągany a...
W sumie jak masz cewkę od konwencjonalnego układu zapłonowego to powinno być wszystko OK. Kwestia może innej indukcyjności uzwojenia pierwotnego cewki - i tu od razu przydał by się kondensator (jego wartość jest uzależniona od tego). Bo wtedy platynki będą iskrzyć i szybko się zużyją. Konektorki - to wszelkie połączenia rozłączne (tzw. kostki) - ja...
Po włączeniu zapłonu słychać dźwięk, taki "pik" Po włączeniu zapłonu, czy po włączeniu pozycji start? Jeśli to drugie, to być może przekaźnik rozrusznika nie załącza styków.
Na elektromagnes napięcie będzie dochodzić tylko w momencie przekręcenia kluczyka na start Ja bym to zrobił tak: 1.Podpinam żarówkę pok kabelek,który idzie do elektromagnesu i do masy(oczywiście kabelek odpięty i żarówka od postojowych) przekręcam kluczyk jak się zaświeci to teoretycznie stacyjka jest ok elektromagnes do wymiany.Jak nie to coś ze stacyjką...
Popraw jeszcze styki i kostki z bezpieczników w małej skrzyneczce obok akumulatora. Po przekręceniu zapłonu powinno być słychać uruchomienie pompy w baku na około 4-5 sekund, może miałeś pecha i akurat padła. Jeśli nie masz przekaźników na podmianę, to zdemontuj "dywan-podłogę" (jak się nie mylę, to między II a III rzędem za pasażerem znajduje się wkład...
Albo zacięło się coś w stacyjce i cały czas rozrusznik dostawał napięcie i się kręcił. A jeśli zaciął sie sam rozrusznik (jego cewka zapewne, bądź skleiły się styki) to mógł być taki sam objaw. Naprawa byłaby prosta dla elektryka, gdyby chciał ją skutecznie wykonać już za pierwszym razem. Oszczędziłoby to sporo czasu, kosztów i nerwów. Może liczył na...
przed wymianą sprawdź czy ośka na której był palec niema nadmiernego luzu bo to przez nadmierny luz na ośce aparatu zapłonowego nadmierne wycierają się styki w kopułce albo dawno niebyła wymieniana kopułka sprawdź przerwę na kowadełku przerywacza jak wymiana kopułki i palca nic nie da i objawy nadal będą to niech jedna osoba kręci rozrusznikiem a ty...
Pierwsza sprawa "cykanie" - przeważnie wypalone/zanieczyszczone styki w automacie - potocznie zwanym błednie cewką - obrazowo to mniejsze coś na rozruszniku do którego przykręcony jest gruby kabel :) - w tym Ursusie element rozbieralny i naprawialny Druga sprawa - to tak jak koledzy piszą wieniec zębaty na kole zamachowym - własnie to co popychasz/przekręcasz...
Witam. Mam problem z rozrusznikiem w ciągniku Renault 75.14. Otóż ciężko kręci, zwłaszcza w chłodne dni, ale zdarza się mu to nawet w temp. +10'C. Rozrusznik (model PARIS-RHONE D11 E131) był 2 razy w regeneracji ("powinno być dobrze"), objawy są ciągle te same, tzn po pewnym czasie (tydzień, miesiąc) po rozebraniu i złożeniu rozrusznik słabo kręci,...
robokop to dlaczego nie słychać uderzenia elektromagnesu? Słychać tylko sam rozrusznik, a w przypadkach gdy normalnie odpala, słychać uderzenie dość głośno. Powiem jeszcze to że sprawdzałem wieniec na kole zamachowym, a co do spasowania silnika ze skrzynią - rok czasu było dobrze (tyle miałem auto) i nagle połączenie skrzynia / silnik się popsuło? Aż...
Witam. Spróbój sprawdzić sam włącznik elektromagnetyczny. Mogą być zaśniedziałe główne styki. Podłącz "+" tam gdzie idzie cienki kabelek tj. "+" od stacyjki, a "-" na obudowę rozrusznika lub do śruby włącznika od strony rozrusznika (ta z grubym przewodem-linką). Do obu śrub włącznika podłącz omomierz lub żarówkę i odpalaj. Jeśli jest duży opór lub żarówka...
Kolego, w swoim 3P masz problem z elektrozaworem za rozruszniku), tam w środku wypalają się styki gdzie zwora zwiera. Jestem pewien, że tam jest przyczyna(wielokrotnie to robiłem :)). Sam elektrozawór jest rozbieralny i można go jeszcze naprawić, niemniej jednak nie na długo. Wybór należy do Ciebie wymiana/naprawa. Pozdrawiam. Dodano po 4 Do : chudy_tsw!!!!!!!!...
Renault CLIO 2 PH2 2005 rok. Układ rozruchu i stacyjka występują także w innych samochodach tej firmy. Czasem występuje bez przekaźnika rozruchowego https://obrazki.elektroda.pl/5675111800_... https://obrazki.elektroda.pl/6816100500_... Objawy USTEREK: 1 Często nie kręci rozrusznik 2 Często miga dioda immo=zablokowanie...
Obstawiam nadpalone styki prądowe w automacie, trzeba sprawdzić czy po przekręceniu stacyjką w pozycję kręcenia rozrusznikiem pojawia się napięcie na przewodzie zasilającym rozrusznik (jeden gruby kabel idzie z aku do automatu drugi gruby (zazwyczaj miedziana plecionka) wychodzi z automatu i idzie do rozrusznika-pewnie na nim nic się nie pojawia tego...
Właśnie co niedawno usterka naprawiona . Gdyby ktoś miał podobnie jak u mnie Tz przestał kręcićrozruszlik , zaczęły wariować kontrolki zegarów itp . U mnie rozrusznik się rozleciał , został wymieniony na nowy , lecz po wymianie nic się nie zmieniło , po przekręceniu kluczyka brak reakcji , wariujące kontrolki jak i nawet świecące się zegary po wyjęciu...
Witam Piszę ponieważ problem z odpalaniem został ROZWIĄZANY ! Przyczyną problemów z odpalaniem był ROZRUSZNIK, a konkretnie jego zużycie po 20 latach użytkowania. Należało zrobić remont rozrusznika: przede wszystkim przetoczenie komutatora bo działał na zwarciu, ponadto wymiana szczotek i tulejek. Dodatkowo należało zlutować kable ponieważ od częstego...
przeczyść styki"rozrusznika"zobacz co będzie się działo ,jak to nie pomoze to zewrzyj na krótko "to co pyka"bezpiecznik jak agregat będzie chodzł to wymień bezpiecznik na nowy,istnieje możliwość że po zmostkowaniu bezpiecznika wybije bezpiecznik w mieszkaniu,jak tak będzie to agregat szlag trafił,tylko wymiana
Tulej bendixu nie ruszaj, skoro był wymieniany to są ok. A nawet jak jest stary to nie jest to element wymagający doskonałej precyzji, naprawdę. Chyba że chodzi ci o tulejowanie rozrusznika, to ok, warto sprawdzić. Jednak nie wiem jak bardzo rozwalone tuleje w "główce" byś musiał mieć by bendix prężąc o wieniec powodował wygięcie i przez to takie zgrzyty,...
Stacyjka w Fiatach jest tak sprytnie pomyślana, że odłącza zasilanie świateł na czas włączania rozrusznika. Dzięki temu w normalnych warunkach w ogóle nie trzeba dotyka przełącznika świateł - zostawiasz na światłach mijania i go nie ruszasz... Tak jak Ty podłączyłeś puszczasz światła mijania przez styki świateł postojowych w przełączniku świateł, jak...
Witam ponownie....przyznam, ze niestety czytaj mogę pokusić sie o stwierdzenie ze na autach sie nie znasz, w czym nie ma niczego złego, bo nie każdy sie musi na wszystkim znac:) Sprobuje jednak w punktach wymienic co mozesz zrobic (było by super, gdyby mógł Ci pomoc ktokolwiek kto moze wiec cos wiecej, moze sąsiad, kolega?): 1. proponuje auto odpalic...
Witam A sprawdź świece jak wyglądają, filtr paliwa styki rozrusznika . Stan naładowania akumulatora , może w akumulatorze cela jest zerwana i nie działa. p.s Przy otwarciu drzwi ze stanu zamkniętego powinna się włączać pompa , po włożeni u klucza przepustnica ustawia się do odpalenia też to słychać. Jak przekręcisz klucz to podaje on sygnał zapłonu...
stomat nie rozumiesz? jak auto zimne to sa inne warunki z cylindrze do zapłonu i komputer daje wieksza dawke a przy całkiem zimnym grzeje swieczki. a na cieplym niestety takie parametry jakie podaje komputer oryginalnie powinny wystarczyć. jednak wszystkie elementy sie zuzywają (wtryski gorzej rozpylają, tłok zasysa mniej powietrza bo silnik nie jest...
https://obrazki.elektroda.pl/7962528400_... "Jeśli dobrze pamiętam, użyłem ECOCLICK S-10 4-65W firmy Philips. Kupiłem kilka różnych rozruszników i wypróbowałem każdy z osobna, zanim znalazłem ten, który mi odpowiada." https://leddo.pl/zaplonnik-starter-do-sw...
Sprzęgło mogło mieć za mały docisk i je upaliłeś. Elektryka to podstawy. Jak paliło kable w silniku, to wyciągnąć magneto i wymienić kable. Rozrusznik sprawdź na krótko na stole, jak nie działa to wymiana/naprawa. Żarówki ci pali zapewne z winy słabej instalacji i styku. Szarpie napięciem i żarówki zbierają po dupie.
Witam Przed zimą w mojej Hondzie TRX 450 wyciągarka przestała działać, tylko jakieś pykanie podczas jej załączenia. Wczoraj próba odpalenia i quad nie ma żadnej reakcji. Od razu wymiana akumulatora na nowy i... nadal NIC żadnej reakcji ani wyciągarki ani rozrusznika światła klakson stop nic nie działa. Wyjąłem przekaźnik od wyciągarki wyczyściłem styki...
Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam Wszystkich serdecznie. Widze ze tematy rozrusznika sa juz pozamykane, a ja nie chce zakladac nowego "starego" więc może podłącze sie tutaj Problem stary jak świat czyli rozruch kaszla. Przypadek moj nie jest moze odosobniony ale juz mi sie koncza pomysly. Kaszel el ad96. Poszedl mi kiedys uszczelniacz walu i postanowilem...
Pewno rzeczywistość jest nieco inna niż twoje oceny.. Przyczyną takiego zachowania jest stan samego włącznika, czyli styków lub stan akumulatora. Po drodze oczywiście zaciski na słupkach akumulatora, przyłącze masowe przy silniku itp. A co do zabezpieczenia śruby to właściwie każdy smar jest dobry. Jeśli faktycznie stan śrub przyłączeniowych jest beznadziejny...
ok dzisiaj wyregulowałem zawory, a było co regulować:) po regulacji tak wzrosła kompresja że rozrusznik 1,5 razy wolniej kręcił:D. skuter zapalił, ale ciężko bo ssania niema. podłączyłem elektrozawór do zewnętrznego zasilania 12v i nic się nie poruszyło, sprawdzę jeszcze te styki i zobaczę co się z nim dzieje przy zapalaniu, ale najważniejsze że zapalił....
Bo co do tego „przekaźnika” byłem w 2 hurtowniach motoryzacyjnych (Gordon i ARPOL) i nigdzie takiego nawet nie mieli i nie mogli zamówić No to leżysz.... Chyba nie jest problemem sprawdzić głupi przekaźnik - nawet choćby zdjąć dekielek i sprawdzić czy zamyka i czy styki są czyste! Podałem ci możliwą przyczynę (nie wymyśloną na kolanie tylko...
Czyli są 2 akumelatory 6V (tak właściwie to dwie baterie szeregowe trzech akumulatorów kwasowo ołowiowych, ale to dużo pisania i dużo do zapamiętania, to nazwijmy to prosto - dwa akumulatory 6V). Grzeje się połączenie pomiędzy akumulatorami. NIe wiadomo czy grzeją się inne kable. Grzanie przewodu jest spowodowane wydzielaniem się w nim dużej mocy. Moc...
Witam, wiązka sprawdzona jest ok, sterownik przelutowany, problem jak był tak jest nadal :( Po co od razu sterownik przelutowywać, matko kochana?! Czy wszystkie cztery czujniki rozruchowe wraz za kablami i stykami są sprawne? Podkreślam jeszcze raz, w 99% winę za usterki czujnikowe nie ponoszą same czujniki, tylko ich kable, styki, łącznie z pinami...
To jaką kwotę max chcecie wydać? Proponuje prosty układ zdalnego sterowania. Załączenie wyciągu w momencie odpalenia silnika. Potrzeba pilot zdalnego sterowania i odbiornik plus przekaźnik i przełącznik. W pilocie zamieniamy przełącznik na styki wykonawcze przekaźnika zaś zasilanie przekaźnika bierzemy z rozrusznika. W momencie odpalania samochodu zostaje...
Led (+) do akumulatora (-) najpierw pin 10 później 12 edis i jak pisałem na 10 miga na 12 nie - wtyczka z cewki wyjęta. Dorwałem się jeszcze do czujnika położenia wału. Dokładnie go przeczyściłem na zewnatrz, natępnie styki i dokonałem pomiaru. Na sucho ma jednak 256Ω przy zbliżaniu potrafi zewrzeć. W instrukcjach pisze, że powinien mieć 200-450Ω...
Hej, mam problem z akumulatorem. Samochód jest nie do odpalenia po 3 dniach przestoju. Wymieniłem świece, rozrusznik, przetarłem ścierną styki kabli. Na początku było lepiej, ale jak przyszły mrozy to wrócił problem. Samochód stojąc noc na mrozie, rano miał ogromny problem żeby odpalić. Grzanie świec 2 razy wydaje się być dosyć pomocne, ale nie wiem...
Witam wszystkich. Mam dziwny problem ze swoim Suzuki Swift 98r. 1.0 poj. Od kilku tygodni mam problem z odpaleniem samochodu gdy jest zimny np. we wczesnych godzinach porannych (np. 7-8 rano) czy późnych wieczornych lub nocnych. Dokładnie co się dzieję? Gdy próbuje odpalić auto w w/w godzinach, rozrusznik kręci dobrze jednak auto nie odpala. Nie ma...
Ten problem to jak na razie największa zagwozdka motoryzacyjna z jaką się spotkałem - walczyłem z tym prawie rok. Auto raz odpalało jak trzeba i to przez dłuższy okres - tak, że myślałem, że już problem rozwiązany by za jakiś czas znowu problem wracał. Zregenerowałem rozrusznik, wymieniłem pompę VACUm na nową, sprawdziłem pompę paliwa, wszystkie czujniki...
Problem został rozwiązany:) Tak jak mówił rob4028 wymiana przekaźnika likwiduje problem. Ale że z natury jestem dociekliwy rozebrałem stary przekaźnik i postanowiłem go przetestować (bo co tez może w przekaźniku się popsuć). Przekaźnik na stole działał jak należy (idealnie) ale jak dla mnie styki przekaźnika były strasznie blisko siebie (szczelina powietrzna...
Akumulatory są młodsze, dużo młodsze - używane wcześniej w zasilaczu awaryjnym do pieca CO. Bez problemu działają - sprawdzane miernikiem. Spotkałem już akumulatory które mimo odpowiedniego napięcia i gęstości elektrolitu nie miały ''kopa" od nowości. Wyczyszczenie wszystkich styków i rozbieranie rozrusznika nie wiele dało dopiero pomogła wymiana niby...
Mogło spalić wirnik,lecz czy tylko jeszcze to ,dowiesz się gdy go rozkręcisz. Eeee, tam - luźny styk, na skorodowanej śrubie - standard.
Cześć, mam problem z odpaleniem mojej skody fabii 1, 1,4 mpi, po przekręceniu kluczyka rozrusznik nawet nie rusza. Wymieniłem do tej pory szczotki w rozruszniku i auto mogę odpalić na "krótko" zwierając "+" na rozruszniku ze stykiem tam, gdzie podchodzi ten cienki przewód. Mam w aucie 3 przekaźniki, dwa z nich sprawdziłem, ale fiesty trzeciego nie wiem...
Witam Problem polega na niemożliwości nawet po naładowaniu akumulatora odpalić silnik Perkinsa w wózku widłowym Zremb GPW 3200. Rozrusznik R11g został zregenerowany (wymiana wszystkich tulejek oraz szczotek, przeczyszczenie styków szczotek z wirnikiem). Akumulator to Centra 12V, 170Ah. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci prawidłowo silnikiem (widać...
witam,w moim aucie pomogła wymiana rozrusznika,dodatkowo dołożony został dodatkowy przewód masowy oraz czyszczenie na stykach połączeń przewodów plusowych i masowych,Na chwilę obecną nie jest idealnie natomiast problemy z rozruchem ustąpiły auto odpala kontrolki nie przygasają.
Czujnik raczej powinien być oryginalny do tego modelu - może to właśnie powodować problemy. Z tego co pamiętam to ABU miał 1 czujnik, który podawał temperaturę na zegary i do ECU (ale zaznaczam, że piszę z pamięci i mogę się teraz mylić - ogólnie jak masz 2 czujniki to oba będą obok siebie koło termostatu) Sprawdź jeszcze czy oporność masz taką samą...
Następne auto sobie wybierz z rozrusznikiem tego typu: https://obrazki.elektroda.pl/9892432000_... Tam będziesz miał dostęp do styków, choć czyszczenie nigdy nie będzie potrzebne, jak już to tylko wymiana. Z tymi triakami to dobry żart. :)
kiedys miałem podobą usterkę i pomogła wymiana przekażnika gdyż wypalił się styk na tym przekaźniku
Nadal jednak nie mogę odpalać ze stacyjki, brak impulsu na elektromagnes przy pozycji kluczyka IGN (zapłon prowizoryczny na kabelkach w kabinie Pewnie przy tym "grzaniu" cewki spaliłeś styk w stacyjce - wymiana kostki.... Pozdr.J.
Witam szanownych forumowiczów i błagam o pomoc bo chce pomoc ojcu, który już kupę kasy i nerwów włożył w to auto i jest o krok od jego oddania na złom - porobione wszystko poza tym problemem który objawia się "czasami". Auto potrafi jeździć przez miesiąc i będzie wszystko ok, aż do czasu kiedy przyjdzie na parking rozrusznik kreci ale auto nie odpala...
Witam wszystkich. Mam poważny problem z Berlingo 2.0 HDI 2001r. 90 KM RHY Bosch Samochód jest ojca. Samochód kupiony w sierpniu ubiegłego roku. Ciągle świeciła się żółta kontrolka silnika, ale samochód normalnie działał - żadnych problemów. W styczniu w te duże mrozy w trakcie jazdy stanął - hol. Czyszczenie filtra paliwa, problemy z paleniem i jakoś...
Witam wszystkich. Zacznę może od informacji, że od około tygodnia przeglądam już internet i jeszcze nie trafił na nic co pomogło rozwiązać mój problem dlatego zdecydowałem się założyć ten temat. Pacjent: Opel Astra F GSI C20XE (Motronic 2.5). Choroba: Auto nie odpala. Objawy: Startując autem w KJS'ie na drugim odcinku zapalił się check engine, silnik...
Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł....
Laguna 2 1.9dci 110km 2007 Mam następujący problem z ww samochodem ale od początku. W Październiku 2016r po przejechaniu 1km samochód nagle zgasł mi na światłach, w pierwszej chwili pomyślałem zamiast guzik na radiu nacisłem STOP, odpaliłem i pojechałem. Na następny dzień odpaliłem bez problemu wyłączyłem i ponowne odpalenie zakończyło się nie powodzeniem,...
Witam. Mam problem z rozrusznikiem z mercedesa w124 3.0D. Jest to to Bosch 0001218108. Rozrusznik był przeze mnie naprawiany z powodu nie kręcenia (tylko cykał). Wymieniłem w nim szczotkotrzymacz, tulejkę (miałem pod ręką tylko jedną od strony komutatora) i stoczyłem komutator bo był w kiepskim stanie. Po tym wszystkim objawy są następujące: na stole...
Chcąc unieruchomić silnik możesz zabudować przycisk sygnału lub rozrusznika i po robocie.jeden styk od cewki do styku przycisku a drugo styk tego przycisku kablem do masy ciągniczka jak naciśnies przycisk to silnik gaśnie.
jezeli nic sie nie odzywa jest to wina masy lub styków rozrusznika musisz jeszcze raz rozebrać i dokładnie wyczyścic łącznie z obudową powinno pomóc jest to częsty problem
Witam, U mnie problem był z uruchomieniem silnika, kręcił bardzo słabo, tak jak w opisie i nie odpalał. Pierwsza sprawa to rozrusznik, jeżeli silnik nie odpala to szukamy przyczyny i wtedy czyścimy gaźnik itp. Kręcimy tym silnikiem bardzo dużo razy, a i tak silnik nie zaskoczy. W tym momencie bardzo zużywa się rozrusznik, a dokładniej luty na komutatorze...
Wykręć skoczek, uważaj aby nie zrobić zwarcia (były aluminiowe obudowy) obejrzyj styki. Możesz wcisnąć rdzeń od spodu i będzie widać pracę styków. Przeróbka na 24V wiąże się nie tylko z wymianą żarówek, trzeba wymienić silniki wycieraczek i dmuchawy, elektrozawory powietrza.
W samochodzie są też kontrolki np.ładowania hihi nic nie piszesz co ta kontrolka np.świeciła podczas jazdy.Jeśli świeciła to trzeba sprawdzić napięcie na akumulatorze jak dajesz gaz to powinno być około 14V.A jeśli kontrolka nic złego nie pokazuje to ile lat ma akumulator?czy był kiedyś doładowywany?czy często jeździsz?Jak nieszło kręcić/rybka hihi/to...
Kolega trochę się gubi w zeznaniach. Ale kombinuję, że nie jest to pojazd z funkcją STOP/START. Więc może trzeba będzie przyjrzeć się rozrusznikowi lub banalnie podłączeni mas. Chociaż jeśli mechanik ze sprzętem nic nie zauważył to może być ciekawie. Wprawdzie przy innym silniku dość długo borykałem się z rozrusznikiem (losowym działaniem) i zakończyłem...
W(at)ygląda to na uszkodzony przekaznik 502 skoro odpala dopiero mpo dociośnięciu styków w tym przekazniku palcem. Wyczyść drobnym papierem styk jeśli pracuje i zobaczysz co bedzie się działo. Jak nie pomoże to wymiana.
Za te 3 elektromagnesy można już kupić już drugi rozrusznik.:) topienie styku = luźne przewody albo duży przepływ prądu. może tulejki są uszkodzone i wirnik trze o stojan, albo słabe szczotki bądź zwarcie na szczotkach. Regeneracja może objęła tylko wymianę elektromagnesu i czyszczenie z wierzchu rozrusznika nic więcej.
Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
Problem jest taki że cały czas idzie zasilanie na cewkę rozrusznika,czy jest włączony zapłon czy nie, objawy jak by przekaźnik się skleił . Na cewkę rozrusznika nie ma żadnego przekaźnika. Jeśli nie rozłącza ci go to sklejony jest styk w kostce stacyjki - kostka stacyjki do wymiany. Bzdury. W BSM jest przekaźnik który odpowiada za cewkę rozrusznika....
Pukanie czasem pomaga czasem nie...z pewnością to nie jest pewny sposób diagnozy tego typu usterek. Pytanie podstawowe czy za każdym razem coś "strzela" pod maską gdy włączasz rozruch? Jeżeli tak, to można wnioskować, że obwód jest poprawny( bo prąd "dochodzi"), a problem tkwi w samym rozruszniku(pewnie w elektromagnesie i wypalonym styku co przepuszcza...
Z tym dmuchaniem do baku to w maluchu niestety nie czary. Mogło sie zatkać odpowietrzenie zbiornika i robi się podciśnienie lub zatkać rurka zasysająca paliwo z baku do pompy. Trzeba wyczyścić bak i posprawdzać stań rurek paliwowych. BO paliwo z maluchu nie ma nic wspólnego z prądami. A co do rozruchu, to musisz zdiagnozować miejsce usterki. A jest...
Oprócz wymiany sparciałych węży, przyjrzyj się metalowym króćcom pod zaciskami tych węży. Miałem przypadek, że były dosłownie dziury w przeżartych czy też utlenionych aluminiowych króćcach prowadzących z termostatu do nagrzewnicy. Styk gumy i aluminium + lata swoje robią. Wymiana obudowy termostatu (silnik C18NZ) oraz węży pomogła. Ponadto plastikowa...
Witam Was. Potrzebuję pomocy, bo w Case 5140 przestała mi świecić kontrolka od sprzęgła, zniknęły biegi oraz przestał działać podnośnik. Chwilę wcześniej wymieniłem stacyjkę i akumulator i od tamtej pory tak się stało. Proszę o pomoc, gdzie ewentualnie szukać przyczyny. AI: Czy możesz opisać, jak dokładnie przebiegała wymiana stacyjki i akumulatora?...
styki rozruszniku wymiana szczotek rozruszniku dźwięk rozruszniku
irf640 irf540 aceton nitro citroen pompa elektryczna
kolorowanie zdjęć actros głowica momenty
Niedziałające przyciski 2-9 w pilocie WIWA MAXX H.265 Przeróbka baterii żelowych na litowo-jonowe: co zmienić?