Ten jeden gruby kabel idzie do akumulatora a nie na stacyjkę chociaż ktoś mógł zrobić usprawnienia. Drugim przewodem jest masa (obudowa rozrusznika). Do sprawdzenia czy nie połączone na krótko styki rozrusznika.
Zobacz styki w rozruszniku. Musiały sie wypalić.
Popraw styki na rozruszniku
Sprawdź styki przy rozruszniku. Główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika.
jeśli alek dobry to pozostaje: - kostka stacyjki - rozrusznik (cewka, szczotki) - klemy alka - zaśniedziałe styki (przy rozruszniku) - immo - alarm
Musisz wyciągnąc rozrusznik i wymienić elektromagnes, bo najwyraźniej skleiły się styki.
Więc tak winy będzie sterownik który dostał trochę wody czy raczej kostka stacyjki? Tak że już stacyjkę też możesz wykluczyć. Sprawdź wszystkie styki przy rozruszniku, w szczególności te plusowe, dobrze je przeczyść.
Moim zdaniem brakuje gdzieś zasilania. Któryś przekaźnik nie domaga. Owszem. Styki elektromagnesu rozrusznika albo to koniec szczotek w nim. Czym popierasz swoją teorię bo ja widzę że chyba nie przeczytałeś postu. On kręci za każdym razem tylko raz odpala a raz kręci i nie odpala.
należało by dobrze sprawdzić mase i wyczyścić styki przewodów do rozrusznika oczywiście na początek
Czy to cykanie moze byc powodem braku prądu? Nie tak dosadnie. Po przekręceniu stacyjki uruchamia się elektro magnes (i to jest to "cyknięcie") Elektro magnes załącza styki zasilania rozrusznika (on potrzebuje dużo prądu). Fakt to może być również wina akumulatora, który ma już małą wydajność.
podładuj akumulator do gęstości elektrolitu 1.28 g/cm lub wypalone styki e elektromagnesie przy rozruszniku lub zaśniedziałe styki na kostkach , stacyjce
Moim zdaniem masz wypalone styki prądowe w automacie rozrusznika , choć wtedy powinien "cykać" .
Możliwe że uszkodzony jest przekaźnik załączający rozrusznik, nie cewka, tylko styki. Przekaźnik "cyka" ale nie załącza rozrusznika, musisz sprawdzić obwód, rozrusznik-akumulator. Gdzieś będzie przerwa.
Grzanie grzaniem a może stacyjka (klamka) się wypaliły styki wewnątrz. Chyba że stacyjka z kluczykiem padła. To też, a może styki załączające rozrusznik w tym elektromagnesie/bendiksie (jak niektórzy nazywają) nie załączają napięcia na rozrusznik skoro słychać "pyknięcie" a nie rusza rozrusznik. Dodano po 2 Ale chyba ten włącznik rozrusznika jest sprawny...
Sprawdź styki w automacie rozrusznika są wymienne i czasami się wypalają. Zanim weźmiesz się za automat pomierz napięcie na akumulatorze w chwili gdy "stuka" jeżeli to styki to nie będzie zauważalnego spadku..
Kolego, zrób kontrolkę z żarówki od reflektora przedniego, podłącz ją jednym przewodem do masy a drugi przewód podłącz do cienkiego przewodu od rozrusznika. Jeśli kontrolka zaświeci w chwili próby uruchomienia auta (zrób kilka prób), masz do zrobienia rozrusznik a instalacja auta jest sprawna. Następnie podaj zasilanie na krótko w miejsce tego przewodu...
Witam Z tym rozrusznikiem to sobie sprawdź przewody od akumulatora, i ewentualnie styki w rozruszniku bo się mogło wszystko zaśniedzieć skoro stał jakiś czas. P.S. Też właśnie uruchomiłem kaszla po dłuższym postoju i miałem podobne problemy(znaczy mam nadzieje ze miałem bo teraz chyba wszystko chodzi :D ), wyczyściłem styki ustawiłem zapłon bo był tak...
120Ah powinien sobie poradzić ze 3kw rozrusznikiem. O ile sprawny akumulator i rozrusznik. Ogólenie dosyć łatwo to sprawdzić co jest nie ok, po prostu kręć rozrusznikiem ok 8 sekund i potem ręką sprawdz co się grzeje klemy, słupki, kable , styki rozrusznika...... jak będziesz miał szczęście to samo się okaże bo dym poleci.
zobacz czy jest napięcie na cewce elektromagnesu,jeżeli tak zewrzyj na krótko styki elektromagnesu,jeżeli rozrusznik ruszy,elektromagnes uszkodzony,jeżeli nie ,rozrusznik np.zawieszona szczotka itp.zakładam że klemy na akumulatorze w porządku
Witam Szczotki raczej nie, ale styki za elektromagnesem (w automacie rozrusznika). Pozdrawiam
Wystarczy zewrzeć styki przekaźnika rozrusznika by w nie całe 5 min mieć 50 procent diagnozy. Często nie łączy wtyczka przy rozruszniku. Ja np wymieniam na cewkę o "normalnym " złączu.
Raz pali raz nie - sprawdź przekaźnik od rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami koło akumulatora mogą być styki nadpalone
Witam, pierwsze co bym sprawdzil - to stycznik / przekaznik, ktory uruchamia rozrusznik - bo na ogol to styki w takich elementach ulegaja nadpaleniu, przegrzaniu, itp. Zmniejsza sie znacznie powierzchnia wypalonych stykow i przepuszczaja coraz mniejszy prad do rozrusznika - dlatego nie ma on sily 'pokonac kompresji' silnika... Pozdrawiam.
Nie tak dużo - za parę złotych można kupić zmontowany sterownik , trzeba tylko dołożyć końcówkę bo tyrystory mocy potrzebują większy prąd , oczywiście triak z układu można wyrzucić lub przystosować go do wysterowania tyrystora mocy na allegro pod nazwą Regulator mocy obrotów , grzałki 4000W cena 25 zł czyli w wyszukiwarce wpisać nazwę , zaznaczyć wszystko...
Obstawiam kostkę stacyjki, spróbuj zrobić tak: 1. namierz przekaźnik rozrusznika i go rozbierz tak byś mógł ręką ścisnąć jego styki 2. przekręć stacyjkę w pozycje zapłonu - zapalone kontrolki 3. ściśnij ręką styki przekaźnika rozrusznika 4. jak odpali znaczy że do wymiany kostka stacyjki na 100%
stukałem i zwierałem styki rozrusznika, tylko świst. Jestem w stanie wymienić cały rozrusznik, takie po regeneracji na allegro stoja po 40 zł chyba się opłaca? Bendixu nie naprawie sam.
sprawdź czy bendiks załącza styki rozrusznika
Skoro slychac stuk tzn cewka włącznika elektromagnetycznego została wysterowana , zanim zaczniesz rozbierać rozrusznik sprawdź czy styki wspomnianego włącznika przekazują zasilanie do rozrusznika. Prawdopodobnie to one są przyczyną problemu . Włącznik można kupić osobno . http://obrazki.elektroda.net/8_127671045...
Skoro rozrusznik kręci, to co ma do tego elektromagnes i styki w nim?
Popraw masę i styki rozrusznika
Witam Proponuję sprawdzić kostkę stacyjki...może to być główna przyczyna Twojego problemu. Przekręcając kluczyk w pozycję rozrusznika wytarte styki w kostce mogą nie dawać napięcia na ECU. Pozdrawiam
Jeśli obwód rozrusznika sterowany jest przez przekaźnik, to do sprawdzenia przekaźnik (nie mam schematu, w praktyce nie miałem do czynienia), dalej - możliwe że albo zaciera się rdzeń elektrowłącznika, albo "zespawują" się jego główne styki.
Nie ma takich specyfików, jest smar z dodatkiem miedzi, ale to do zabezpieczania. Kiedyś przy automatach były nakrętki miedziane i problemów nie było, nakrętki ze stali mają rezystancję i korodują. To że robi tylko pyk, to świadczyć może ,że wewnątrz styk jest przegrzany i utleniony. Wymiana załatwi wszystko, tym bardziej że gwint jest zmordowany. Czyścić...
tylko, że nie kręcił wgl. rozrusznik Uruchomienie rozrusznika to najpierw załaczenie przekaźnika gdzieś w skrzynce, potem wciągnięcie rdzenia elektromagnesu "automatu" rozrusznika, które powoduje przesunięcie zębnika bendixa i zwarcie styków zasilających rozrusznik. "Automat" słychać zwykle jako dość głośne szczęknięcie pod maską. Teraz tak - jeśli...
Kolega (autor) przed ściąganiem paska ściąg klemę z akumulatora. Haha po co ta klema? A po to żeby nie urwało paluchów jak się zewrze styki na rozruszniku.
Ogólnie to napięcie jest dopóki nie zacisnę przewodu w zacisku 30 w stacyjce 30 ze stacyjki to wyjście + 12V do automatu rozrusznika. Jeżeli automat ma zwarcie ( spalony ) to będzie zwarcie w przypadku rozruchu. I kontrolki zgasną. Gdy będzie trzpień automatu zblokuje się w prowadnicy też kontrolki będą gasły. Odepnij przewód od automatu i zobacz co...
sprawdz styki rozrusznika Dodano po 1 dostep do nich bedziesz mial po odkreceniu 3 srub 7 na obudowie wlacznika rozrusznika
przeczyscili styki rozrusznika i jak narazie pali bez problemów
Może spróbuj wymienić filtr paliwa i sprawdzić styki do rozrusznika
Jak mierzyłeś pierwszy raz to akumulator był już rozładowany po rannych próbach więc takie napięcie to nic dziwnego szczególnie przy -10. Potem jak zapalił trochę już akumulator się podładował więc napięcie było wyższe. To też normalne. Warto by się tylko zastanowić dlaczego nie zapalił rano. To może być rozrusznik, styki akumulatora, zużyte świece,...
Szwankuje automat połacz na krótko 2 styki robocze automatu ma krecić ewentualnie szczotki.
Witam Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o auta, mam mały problem z rozrusznikiem. Podczas odpalania samochodu zdarza się dosyć często ze po przekręceniu stacyjki słychać specyficzny odgłos rozrusznika,kręcenie/buczenie i nie jestem wstanie odpalić auta,po kolejnym przekręceniu kluczyka, czasami już za pierwszym razem wszystko jest ok. Dodam ze...
Witaj! Nic nie wiemy o twoim samochodzie,od kiedy tak to się dzieje,czy ktoś grzebał itp. Moje podpowiedzenie to bym sprawdził połączenia z masą nadwozia akumulator silnik,bezpieczniki czy nie mają śniedzi na stykach oraz stacyjkę i połączenia w koło.Może tam są luźne przewody. Jak piszesz radio gra bez pracy silnika a po uruchomieniu przestaje. Stacyjka...
włanie przy nim grzebie podłaczyłem aku koleigi nic sprawdziłem miernikiem masy wszystkie ok.mam zwerzeć styki rozrusznika przy właczonej stacyjce?rozebrałem też plastiki spod sacyjki wizualnie wszystko ok
F8 na BSM. Zasila on styki przekaznika rozrusznika.
Po pierwsze nie piszesz w jakim to ma byc aucie poza tym najlepiej to zrobic stosujac dodatkowy przekaznik gdyz zarowki pobieraja troche pradu wiec styk w stacyjce moglby tego nie wytrzymac!!! a najprosciej to znalezc w stacyjce przewod na ktorym pojawia sie 12 V w momencie przekrecenia stacyjki i znika na czas wlaczenia rozrusznika styki przekaznika...
Na początek sprawdź czy na rozrusznik dochodzi napięcie 12v. Poczyść styki przy rozruszniku,klemy.
Masz problem z połączeniami przewodów do stacyjki ,od stacyjki do włącznika (z dźwignią). Gdzieś jest przypalone połączenie. Styki w stacyjce, też mogą być przypalone. Pozdrawiam
to benzyna czy diesel? immo?? mercedes był by tak głupi, że immo odcinało by rozrusznik a nie wtrysk?? przecież każdy nawet najgłupszy złodziej by to odpalił wtedy wsadzając śrubokręt w styki rozrusznika! wg mnie to w wypadku po prostu uszkodził się (może urwał?) kabel sterowania rozrusznika, a może przekaźnik rozrusznika, trzeba pomierzyć od stacyjki...
Dość typowy problem, skrzynka bezpieczników pod maską jest dzielona, śruby na górze (łep 8 lub 10), odkręcasz i unosisz płytę z bezpiecznikami/przekaźnikami. Jak zdejmiesz zobaczysz albo zieloną korozję, albo wygrzane styki.
Załącza się sam elektromagnes a rozrusznik nie. Trzeba kilka razy spróbować żeby ruszył. Co to może być? Najprawdopodobniej styki w "elektromagnesie", te które załączają rozrusznik, słąbo się stykają, nie łączą tak jak trzeba i nie zawsze, dlatego nie zawsze włączają obwód rozrusznika (nie łączą tego grubego kabla plusowago przy elektromagnesie z uzwojeniem...
Przy zakresie 10A w tym multimetrze najmniejszą wyświetlaną wartością będzie 10mA, czyli 0,01A. Jeśli pomiar wykazał 0,00 to znaczy, że prąd jest mniejszy niż 10mA, czyli pomijalny dla takiej pojemności akumulatora. Kilka miliamperów upływności może pojawić się chociażby ze względu na zawilgocone/zasolone styki rozrusznika czy alternatora i nie należy...
W wiekszosci samochodow za odlaczanie zbednych odbiornikow pradu jest odpowiedzialna stacyjak, przeczysc styki na alternatorze, akumulatorze i cewce rozrusznika i sprawdz czy podczas krecenia rozrusznikiem dziala ci np radio czy nawiew
Przekażnik 40 A możesz montować bez problemu ale również możesz go pominąć stosując przycisk rozrusznika od ciągnika C4011 lub podobnego.Jest to lepszym rozwiązaniem z tego tytułu że jak się w przekażniku przypalą styki rozrusznik będzie kręcił do czasu jego uszkodzenia lub do zdjęcia klemy z akumulatora.
tak, może być wina tej kolejnej stacyjk, sprawdź czy kostka nie jest przy niej przepalona. Metodą partyzancką może na krótko zewrzeć styki rozrusznika i uruchomić auto, ( co ma na celu sprawdzenie automatu , bendix itp).
Koniec szczotek w rozruszniku, wypalone styki elektro-włącznika, zużyte tulejki, słaba masa, akumulator na wykończeniu.
Zewrzyj styki przekaźnika (duże śruby) ze soba na moment. Rozrusznik powinien zadziałac. Przy naciśnięciu przycisku start słychać ,,klapniecie " przekaźnika ?
Coś się zużywa albo się nadpaliło. U mnie dziwne objawy skończyły się blokadą stacyjki co z kolei spaliło rozrusznik. Obstawiałbym stacyjkę - pogarszające się styki...
1. Sprawdź przekaźnik do zasilania rozrusznika, to taki element bezpośrednio połączony z akumulatorem i stacyjką. Zdemontuj, otwórz, sprawdź styki czy nie zaśniedziały, przepaliły itp. 2. Sprawdź włącznik elektromagnetyczny tzw. bendix w rozruszniku; niestety trzeba zdemontować rozrusznik i sprawdzić szczotki, czy wszystko czyste, nie zaśniedziałe....
Przełącznik dźwigniowy włącza najpierw grzanie świec następnie dołącza rozrusznik dlatego ma 3 styki. Przycisk się nie nadaje jest za słaby do świec może być tylko do rozrusznika.P
proponuje sprawdzic stan naładowania akumulatora i jak tez wczesniej pisano przedewszystkim stan -jakośc polaczenia elektrycznego co do kosztu bendixa ponad 50 zł -porównuje koszt do rozrusznika R11 nic nie zostało jeszcze powiedziane o kablu startu który załacza bendix jesli podasz zasilanie prosto z zacisku na rozruszniku i bedzie dobrze to kable...
mały przycisk monostabilny ukryty Dawno temu, w polonezie caro (benzyna, zapłon rozdzielaczowy) zastosowałem ukryty w okolicy cięgna ssania wyłącznik bistabilny zwierający styki przerywacza. Rozrusznik kręcił do padnięcia akumulatora, a silnik nie zagadał.
Chcesz diagnozy, to idź do wróżki, nic nie wiemy, jaki to ciągnik. Jakie napięcie na instalacji? Co już sprawdziłeś? A może nic nie sprawdziłeś, bo Ci się nie chciało? Sprawdziłeś w jakim stanie są szczotki w rozruszniku? Styki, klemy?
Trzeba sprawdzić połączenia rozrusznika może zabrudzone zaśniedziałe styki masa.
Spróbuj "pomieszać" biegami bez sprzęgła lub lekko poruszać samochodem w tył i w przód na najwyższym biegu. Być może ten mały trybek nie może się wślizgnąć w ten duży i blokuje styki rozrusznika. Parę razy tak miałem w starym Passacie i pomagało.
Mając sprawny rozrusznik oraz naładowany akumulator, musisz mieć jeszcze sprawną instalację elektryczną tj. kable zasilające o odpowiednim przekroju, "czyste" styki w akumulatorze, styczniku oraz rozruszniku. Sprawdź, czy silnik ma należytą "masę" tj. pewne połączenie kablem pomiędzy minusem akumulatora a karterem silnika. Posłuchaj, czy podczas próby...
Widzę, że wszystko sprawdzone. Akumulator. Wszystkie styki. A nawet podpięcie rozrusznika na krótko. Pozostaje jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia. Odprężnik, odprężnik działa?
Czyli do czujnika deszczu potrzeba 24V 50Hz? Styk 3A - może wystarczy, może nie do zasilania elektromagnesu rozrusznika lub siłownika wciskającego starter. Wolę zasilanie elektromagnesu rozrusznika. Gdyby styki były zbyt słabe, to należy nimi zasilić inny przekaźnik ze stykami na większy prąd i one będą zasilać rozrusznik. Masz dostęp do środka generatora?...
Kolego mając już takie ustalenia powinieneś dojść do źródła awarii. Podczas szukania usterki akumulator powinien być naładowany (sprawny). Przekaźnik możesz sprawdzić podłączając go bezpośrednio do akumulatora tj. te cienkie przewody (czerwony do plusa i czarny do minusa) i wówczas powinien on "kliknąć". Gdy nie zadziała, to jest on do wymiany. Po zamontowaniu...
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Czy kontrolki przygasają podczas tego tykania? Jeśli nie to zepsuty elektromagnes. Jeśli tak to klema zaśniedziała i trzeba przeczyścić. Daj na luz, usta w gaz ręczny i zapalisz kluczem zwierając styki na rozruszniku.
Zaśniedziały styki przy rozruszniku lub słaba masa?
Sprawdzić przekaźnik rozrusznika, chyba ma sklejone styki.
Mam pytanie dodatkowe czy jest możliwość puszczenia przez styki pomocnicze stycznika podstawowego w przypadku rozłączenia zasilania styki NO sygnału startu rozrusznika agregatu ?
Przecinasz przewód sterujący rozrusznikiem (stacyjka-wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika), włączasz w to przecięcie styki dodatkowego przekaźnika, cewkę przekaźnika z jednej strony łączysz ze stykiem 30, a z drugiej strony podajesz masę przez ukryty wyłącznik. Aby rozrusznik zadziałał jednocześnie musisz przekręcić stacyjkę w pozycję ROZRUCH i...
przeczyść styki"rozrusznika"zobacz co będzie się działo ,jak to nie pomoze to zewrzyj na krótko "to co pyka"bezpiecznik jak agregat będzie chodzł to wymień bezpiecznik na nowy,istnieje możliwość że po zmostkowaniu bezpiecznika wybije bezpiecznik w mieszkaniu,jak tak będzie to agregat szlag trafił,tylko wymiana
Masz rację, ale pod warunkiem, że główna cewka elektromagnesu jest stale zasilana napięciem ok 12 V. W rozruszniku jest trochę inaczej. W czasie pracy rozrusznika zasilana jest druga cewka, słabsza. która ma tylko utrzymać rdzeń w położeniu wciągniętym i ona taka mocna nie jest. Główna cewka jest zasilana szeregowo z silnikiem rozrusznika i jej końcówki...
Sprawdź miernikiem czy pojawia sie napięcie na stykach rozrusznika. Możesz spróbować podpiąć pod rozrusznik na krótko akumulator i sprawdzić czy ruszy. Akumulator masz naładowany?
Czyli jak go pomijasz i zwierasz kluczem styki prądowe to rozrusznik kręci?
Sprawdź przekaznik rozrusznika. Pewnie styki zaszły żużlem i raz sytka raz nie.
Uzwojenie wciągające w bendiksie może pobierać 40 lub nawet trochę więcej amper. Podobne wartości prądu pobierają/ły/ rozruszniki od Ursusa,Stara i innych podobnych pojazdów. W Twoim rozruszniku po prostu wypaliły się styki główne i dlatego nie podają prądu na rozruch.Naprawiałem to uszkodzenie w ten sposób,że przy pomocy tokarki odcinałem tył elektromagnesu...
Na początek radzę poczyścić wszystkie styki przy rozruszniku, kabel masowy od akumulatora i klemy.
Masz wypalone styki w przekaźniku rozrusznika. Przekaźnik działa, ale wypalone styki nie zwierają obwodu. Jeżeli można go rozebrać to musisz je przeczyścić, jeżeli jest nierozbieralny, to można wykorzystać przekaźnik ze skutera, jest sporo tańszy od oryginału. Bendix jest sprawny, przecież po zwarciu styków rozrusznik działa.
Sprawdź elektrowłącznik, bo klei styki.
Dźwignia ma wejść w gniazdo na trzpieniu elektromagnesu. OBOWIĄZKOWO! W przeciwnym razie jest cały czas wciśnięta i zwiera styki oraz nie wysuwa zębatki. Masz źle złożony rozrusznik.
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
no więc zacząłem wszystko sprawdzać od nowa. Akumulator do wymiany, gdy aku podłącze inny elektromagnes pięknie chodzi (wystarczyło wyczyścić styki) rozrusznik kręci Więc powiedzmy to co nie działało już jest sprawne., jednak problem jest inny: zupełnie nie kręci się bendix, nie wiem jak to ugryżć, jak sprawdzić, bo tam jest tylko magnes?? NIe wiem,...
jak nie kreci sprubuj na ostro pierwsze elektromagnez potem zewrzyj duze styki na rozruszniku bedziesz wszystko wiedzial
Możliwe że masz uszkodzony styk w kostce stacyjki który podaje zasilanie na elektromagnes rozrusznika bądź uszkodzony elektromagnes rozrusznika - jeżeli rozrusznik nie wyrzuca i nie kręci. Podaj plusa na cienki przewód przy rozruszniku a wtedy wyrzucie elektromagnes i zacznie kręcić rozrusznik - uwaga żebyś sam się nie przejechał. Jeżeli stacyjka nie...
Styki w elektromagnesie przypalone. Nie załączają silnika.
Nie łączy "automat" w środku. Najprościej wymienić, ale jak ktoś lubi dłubać, to da się rozebrać i poprawić styki.
Dziwne rozwiązanie... Zasilanie świateł mijania masz przepuszczone przez styk NC w przycisku od rozrusznika. Jednak tam trzeba szukać przyczyny. Widocznie styki są utlenione lub przypalone. Światła drogowe są zasilane przez przekaźnik (headlight relay), przełącznik na kierownicy steruje cewką przekaźnika, tylko że przełącznik bierze zasilanie z zasilania...
Witam, przy tak wielu probach 'odpalenia' rozrusznikiem - na ogol ulegaja przegrzaniu / nadpaleniu styki / kotwica - w styczniku rozrusznika, czyli raczej bedzie do wymiany tenze stycznik... Chyba - ze okaze sie rozbieralny / wtedy mozna spilowac 'spalenizne' na stykach i kotwicy / drobnym pilnikiem i wygladzic powierzchnie stykow... Pozdrawiam.
Prawdopodobnie nadpalone styki w automacie na rozruszniku i nie zawsze wybija , lub szczotki sie przywiedzaja bo się kończą.
No i chyba po kłopocie. Elektryk pomierzył i wszystko było dobrze , wyczyścił styki rozrusznika skasował 5 dyszek i kazał odjechać :) Narazie wszystko działa normalnie a był dość konkretny mróz w nocy (-10) Widocznie duży opór był na stykach a że robię krótkie trasy (2Km) do roboty i nie zdążył się doładować aku . Przynajmniej tak mi się wydaje :D Pozdro
Sprawdź/przeczyść połączenia masy do silnika i karoserii. Możesz również przeczyścić styki przy rozruszniku.
natomiast oali na krótko poprzez stykniecie prądu z przewodem wzbudzenia w rozruszniku. Jak kupiłeś nowy to reklamuj. Co ma reklamować skoro rozrusznik jest sprawny tylko wzbudzanie automatu ma uszkodzone? Przecież wyraźnie widać, że nie wyrabia prądowo. Zmierz napięcie na przewodzie sterującym w chwili kręcenia rozrusznikiem. Zobaczysz, że będzie...
Zostanie sprawdzony rozrusznik i styki oraz ewentualnie wymieniony rozrusznik.Dam znać co i jak dalej.
Po czym sądzisz że rozrusznik jest sprawny? Bo skoro słychać tylko "cyknięcie" a nie kręci to raczej wina automatu (elektromagnes) ale najpierw warto przeczyścić i przesmarować styki rozrusznika. Natomiast to że silnik gaśnie po zagrzaniu i nie chce zapalić na ciepło to może być wina cewki zapłonowej, chociaż początkowo auto powinno słabnąć i nierównomiernie...
Witam. Sprawdź masę silnika i przeczyść styki przy rozruszniku i przy akumulatorze. Wygląda to na spadek napięcia na przewodach.
styki rozruszniku wymiana dźwięk rozruszniku cewka rozruszniku
hamulec postojowy renault aster klimatronik warystor pralka
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Jak usunąć zdalne blokowanie urządzeń elektronicznych? Termistory w przetwornicy Volt Polska 3000W: montaż i funkcje