Jak sprawić aby excel sam po wpisaniu odczytu licznika z datą nowego miesiąca liczył sumę Całą prostą zabawę można zrealizować w jednym arkuszu (oczywiście można to rozpisać na kilka arkuszy z odpowiednimi odwołaniami ;-) ) np. tak jak na zrzucie 1232639 Musisz jednak wprowadzić odpowiednie formatowanie wszystkich danych i wykorzystać kilka formuł...
Poczytaj o WYSZUKAJ.PIONOWO, a jeżeli makro to o VLOOKUP.
Najprościej nazwać arkusze i odpowiednio ustawić je na pasku zakładek. Ten z sumą nazwij "Suma" i ustaw go jako pierwszy z lewej. Pierwszy ze składnikiem/składnikami nazwij "Pierwszy", ostatni "Ostatni" Jeśli nowe arkusze będą wstawiane pomiędzy "Pierwszy" i "Ostatni", wystarczy Np taka formuła Dodano po 13 :arrow: markoz7874 A jeśli zakres będzie wielokomórkowy?...
Tak mnie zaintrygowało że się uparłem. Przecież to nie jest trudne tylko trzeba trochę poklikać. No ... trochę przy tym posiedziałem (dwa piwa i lampka wina) - edit: I jeszcze jedno: pokazane wartości procentowe są "zgodne z prawdą" do trzeciego miejsca po przecinku (czyli liczba prawidłowa do 5 miejsca po przecinku) - myślę że wystarczy. Pozostałe...
Witajcie. W Excelu mam załóżmy DWA arkusze o nazwie: A i B. W każdym z arkuszy jest kolumna z imieniem i nazwiskiem i przyjmuje ona wartości 1 w drugiej kolumnie: A: Jan Kowalski 1 Grażyna Nowak 1 Jan Kowalski 1 B: Marek Zięba 1 Jan Kowalski 1 Grażyna Nowak 1 Teraz w arkuszu C chcę, aby z tych dwóch arkuszy pobrało mi dane osobowe razem z sumą jedynek...
hej W załączniku plik z formułami Łukasz
(...) lko wartości liczbowe, czy również daty? Są tam wartości liczbowe. AI: Z jakiej wersji programu Excel korzystasz? Czy używasz jakichś dodatkowych narzędzi lub dodatków, które mogą wpływać na formuły? Nie używam żadnych dodatków. Jeśli jakieś byłyby potrzebne do rozwiązania zadania proszę o informacje. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby stworzyć...
Można i makro. Ja próbowałem formułami, ale nie udało mi się uzyskać efektu jaki zamierzałem. W załączniku propozycja z kolumnami pomocniczymi dla kolejnych miesięcy. Kolumny I:T można ukryć. Byłoby łatwiej gdyby nazwiska nie były pomieszane, tylko w każdym miesiącu nazwisko miało taki sam adres. Wtedy można stosować sumowanie 3-W.
Witam A czy jest możliwość sumowanie arkuszy w excelu, z tym że arkusze byłyby w różnych plikach excelowskich i miałby one też różne nazwy. Np. mam pliki xls o nazwie dane1.xls w nim 100 arkuszy, kolejny plik o nazwie dane2.xls w nim 100 arkuszy, czy da się w excelu w osobnym pliku sumować te wszystkie arkusze (łącznie 200)? Arkusze te są nazwane liczbami...
Średnik zamiast dwukropka, nazwy arkuszy umieść w apostrofach (żeby Excel nie mylił nazw z Nr wierszy): =SUMA('1:3'!H2)
Witam, nie jestem zbyt biegły w Excelu, więc pomyślałem, że poszukam tutaj porady. Mam kilka danych z każdego m-ca i chciałbym uzyskać jakoś sumę końcową. Czy jest jakaś formuła, która umożliwiałaby szybkie sumowanie arkuszy? Każdy arkusz ma obok godziny swój numer, czasem się ten nr powtarza w jednym arkuszu, a czasem nie. Czy można zrobić tak, aby...
Tak dokładnie :) No i fajnie było by mieć to automatyczne sumowanie w każdym arkuszu
Sumowanie DLA każdego tygodnia. I sumujemy wiersze w kolumnie (jedna kolumna to jeden tydzień)
Zrozumiałem (w końcu) :) Kłopotem jest tu ilość tych arkuszy Ex1. Żadna formuła z bezpośrednim wskazaniem komórek źródłowych nie wejdzie bo będzie za długa. Prawdę mówiąc lepiej by było to "łączyć" w accessie. Może zrobić 12 plików pomocniczych z 70 arkuszami i jednym głównym sumującym te arkusze. Każdy z arkuszy byłby połączony z konkretnym plikiem...
Gdy w kolumnach umieszczam imiona+liczny, lub krótkie liczby działa, chociaż nie zawsze, naprawde nie wiem gdzie popełniam bład :/liczę na pomoc :) A co dopiero sumowanie z różnych skoroszytow..
adamas_nt - niestety nadal nie działa sumowanie godzin w kolumnie I, po wpisaniu z palca godzin w kolumny H i J. Z tym, że nie chodzi mi o to podsumowanie łączne na samym dole, co załączyłeś na screenie, tylko sumowanie w oparciu o każdy wiersz przyporządkowany do kolumny I. Np. wpiszę z palca 8:00 w kolumnę H3, więc chciałbym, żeby mi się pojawiała...
Witam! Zachęcony wczorajszymi sukcesami w rozwiązywaniu problemów z VBA chciałbym prosić was o dalszą pomoc. :) Mam następującą sytuację: Mam jeden skoroszyt o nazwie " Powierzchnie ". W skoroszycie tym są różnego rodzaju budynki w kolejnych arkuszach. Na potrzeby pisania makra nazwałem arkusze " Biurowiec ", " Centrum handlowe " oraz " Magazyn ". Do...
Czy da się ukryć dzień tygodnia (który domyślnie wpisuje się na "sobota" ? Oraz czy można i w jaki sposób zmienić nazwy Arkusz1, Arkusz2, Arkusz3 na poszczególne nazwy żeby nie p i takie pytanie przy okazji nie związane z tym tematem. Czy excel może korzystać z zewnętrznej bazy ? Chodzi o to, że z listy towarowej, która jest w tym szablonie w "arkusz2"...
Witam, Mam prośbę o pomoc w zoptymalizowaniu formuły. Otrzymuje arkusze z danymi – w kolumnie E, są nieposortowane dane może ich być kilkaset. Potrzebuje obliczyć jaki jest udział wyznaczonej liczby np. 1,5,10,20 (to się może zmieniać) największych wartości w sumie wszystkich danych. Można to oczywiście robić przez ręczne posortowanie i potem...
Moje poszukiwania w Googlach nie dały rezultatu. Na tym forum również nie znalazłem odpowiedzi pomimo że są tematy zbliżone do mojego problemu. Co ciekawe na innych forach również nikt nie wie jak to zrobić. Chciałbym Was tu prosić o pomoc jak to można zrobić. Chodzi mi o zbudowanie makra do zliczania z komórek znajdujących się w innych plikach. Założenia...
Podobnie, ale bez "znaków matrycowych" ... :) W 'Arkusz3: 904745
Może być w ten sposób? (kolumny pomocnicze można ukryć) Co prawda załączyłaś dane gdzie zawsze był nr transakcji ale działa też jak go wykasujesz -uwzględnia to. edit: podmieniłem trochę formuły by było łatwiej kopiować w bok. Może trochę utrudniłem zrozumienie formuły ale... Główna formuła np. dla "a" w danym miesiącu to: =SUMA.ILOCZYNÓW((C1:C10000="a")*1;(A1:A1...
Zobacz, czy o to chodziło. Makro do kopiowania: [syntax=vbscript]Sub Kopiuj() Dim b As Worksheet Dim ow As Long Set b = Sheets(ActiveSheet.Index - 1) ow = b.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row - 1 Dim CopyRng As Range, PasteRng As Range b.Range("A4:B" & ow).Copy ActiveSheet.Range("A4").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues b.Range("N4:O" & ow).Copy ActiveSheet.Range("N4").PasteSpecial...
No, a jeśli wprowadzimy dni robocze? Jeśli zapiszesz formułę np. tak =SUMA.JEŻELI($B$5:$L$5;"<="&$B$9;... to uzyskasz wyniki jak na zrzucie :idea: :D 1094581
Dodano po 3 Jak w dowolnym arkuszu nie będzie pozycją "Wartosc", błąd występuje Dodano po 4 wtedy[syntax=vb]Sub test2() Dim naglowek As Variant Dim lastrow As Long For Each sh In ThisWorkbook.Sheets With sh Set naglowek = .Rows(1).Find(what:="Wartosc", LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole, MatchCase:=False) If Not naglowek Is Nothing Then col = naglowek.Column...
[syntax=vbscript]Sub Sumuj() Application.ScreenUpdating = False Katalog = "C:PlikiExcela" Plik = Dir(Katalog & "*.xls*") While Plik <> "" Set a = Workbooks.Open(Katalog & Plik) For x = 1 To Sheets.Count Sheets(x).Range("OO1").Formula = "=SUM(A1:A100)" s = s + Sheets(x).Range("OO1") Sheets(x).Range("OO1") = "" Next a.Close False Plik =...
[syntax=vbscript]Sub Sumuj() For x = 1 To Sheets.Count If Sheets(x).Name <> "zestawienie" Then Sheets(x).Range("C7").FormulaR1C1 = "=SUM(R[-5]C[-2]:R[-1]C[-2])" Next End Sub[/syntax]
Dzień dobry, Co Pan chce mieć wpisane w kolumnach? 8 (jako liczbę) czy 8 godzin (w formacie czasu Excela). Tu jakby brak konsekwencji. Komórki w kolumnach dni są sformatowane jako liczby całkowite, a kolumna podsumowania (AI) jest sformatowana jako godziny i minuty gg:mm. To nie pasuje i nic się Panu nie będzie sumować. W arkuszu są jeszcze różne inne...
Proszę zatem o pomoc/podpowiedź Odnoszę wrażenie, że tu wystarczyła by ulokowana w każdym arkuszu tabelka sumująca wagi wszystkich wyrobów ważonych każdego dnia :D np. tak jak na zrzucie :spoko: 1078331
Nie jest potrzebne makro. Wystarczyłaby funkcja SUMA.WARUNKÓW, gdyby nazwy z listy "typ_aktywności" były zgodne z nagłówkami tabeli (wiersz Nr2 arkusza "Rozliczenie tygodniowe"). Chodzi o Np "spotkania" / "spotkanie" etc.
Przy sumowaniu w drugim arkuszu kolumny "Zużycie na kg" wyskakuje mi komunikat #Dziel/0!, Co zrobić żeby tego nie było. Chciałbym te kolumny sumować w drugim arkuszu z całego tygodnia i miesiąca. Pozdrawiam
Te błędy są spowodowane sposobem przeliczania arkuszy przez Excel. Mamy ograniczone możliwości sterowania tym. W tym przypadku można wprowadzić 2 uzupełnienia: 1) w formule 'oblicz' dopisać na końcu: [syntax=text]+0*LOS()[/syntax]Ta zmiana nie zmieni wartości wyniku, wymusi tylko przeliczenie formuły przy każdym przeliczeniu arkusza. 2) Ale to jeszcze...
Zwykłe sumowanie w Excelu, poszukaj mojego tematu FCLU i tam jest arkusz.
Nie bardzo (formuły tablicowe), ale za to straaaaasznie wolno. Kolumnę pomocniczą możesz "upchnąć" w ukrytym arkuszu i nikt jej nie zauważy ;)
Z tego co widzę próbujesz sumować warunkowo dla wybranych klientów? Dlaczego nie używasz filtra? Można odfiltrować niepotrzebne, skopiować do nowego arkusza. W swoim przykładzie odwołujesz się do całych kolumn (Np A:A), co zdecydowanie spowalnia działania na tablicach. Dlatego zamieniłbym zakres na tabelę Excela. (zaznacz, Menu>Wstw>Tabela). Zamiast...
Można także użyć formuł tablicowych i sumowania arkuszy. Uważam, ze najprościej wydzielić w każdym arkuszu zakres gdzie zsumujemy potrzebne nam miesiące a potem poprzez odwołania wielopoziomowe zsumować wszystko w jednym arkuszu. W załączeniu przykładowy plik.
Tu masz programy magazynowe. http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t... Spokojnie coś wybierzesz. Możesz także to zrobić w Excelu lub jeszcze lepiej w OpenOffice, ponieważ jest darmowy. Zrobienie takiego arkusza w Excelu czy OpenOffice to przysłowiowa "bułka z masłem". Dla przykładu robisz pionowe kolumny, które odpowidają poszczególnym materiałom....
U mnie działa dobrze. Może źle jej używasz?
Co prawda to twoja praca domowa, niemniej: Excel działa na danych dynamicznie. Bez makra "zapisywanie" do komórki "stałej" danej z jednej nie da się zrobić * . Ja widzę to tak (dwa sposoby): 1. Tabela. W trzech wersach pierwszej kolumny trzy (czy więcej) urządzeń. W nagłówkach kolumn tej tabeli od razu wpisane kolejne daty z kalendarza. Wpisujesz czas...
lecz widoczny wynik to sam wiersz Sumy A jaki zakres komórek obejmuje nazwa Cena :?: :D Jeśli chcesz sumować "tylko widoczne" - zmień formułę na =SUMY.CZĘŚCIOWE(9;[Cena]) :idea:
czy istnieje możliwość sumowania danych w wielu arkuszach tj. arkusz1 - jabłka 5 - gruszki 10 arkusz2 jabłka 4 - śliwki 3 w arkuszu3 chciałbym przepisane nazwy i sumę wszystkich rodzai. Oczywiście arkuszy jest więcej. próbowałem konsolidacji i tabeli przestawnej - chyba tylko makro.
Sumowania są w arkuszach, jeśli taki wariant wybrałaś. Wystarczy się do nich odnieść...
Nie wiem czy to o to chodzi, ale możne to pomoże: [url=https://www.cognity.pl/sumowanie-mi...
Rowniez dobrze! Wpisz date np. 10.10.2023 i bedziesz mial wynik podzielony na ilosc dni. Tylko na dole pod arkuszem zle sumuje, ale chyba nie o tym piszesz?
Żeby się odnieść do poprzedniego arkusza musisz zrobić coś takiego: Range("AD3").Value = ActiveSheet.Previous.Range("AD3").Value + Range("T9").Value
Jeśli dobrze zrozumiałem, chcesz zsumować wartość z jakiejś komórki ze wszystkich arkuszy, które zawierają w nazwie numer mniejszy lub równy arkuszowi, z którego odpalasz makro? Jeśli tak, to w skrócie można to zrobić tak: [syntax=vb]'dla arkuszy nazwanych: Arkusz1, Arkusz2 etc. aktNumer = Mid(ActiveSheet.Name, 7, Len(ActiveSheet.Name) - 6) suma = 0...
W arkuszu 1 w wierszach od 2 do 30 brak formuł W arkuszu 2 w tabeli w kolumnie "J" muszą być wartości większe niż zero to w wierszu8 i 9 będą wartości. Pozdrawiam
Da sę tak zrobić, żeby lista przy wykresie zmieniała również liste przy tabeli? Tak, da się. >Utwórz nowy arkusz i nazwij go np.: Wykresy >Z arkusza Sheet1 skopiuj komórkę I3 i wklej ją do arkusza Wykresy w pozycji A1, następnie z menu Dane wybierz Poprawność danych i dla tej komórki i w polu Źródło po znaku = dopisz w formule: Sheet1! (koniecznie...
Ponieważ sumowanie ma się odbyć w arkuszu suma a nie w poszczegulnych arkuszach np arkusz 1 Wszystkie dane maja być ssumowane w arkuszu 1 jeżeli(dzis()=< w kilku arkuszach e14; to w arkuszu suma ma sumowac odpowiednie komórki. Jeżeli jakas dana data jest wystapi za miesiąc to ma zostać pominieta; natomiast jak data jest która jest dzis a w komórce...
Witam Mam tabelę w pierwszym arkuszu i taką formułę: =SUMA(JEŻELI(MIESIĄC(H3:H16)=1;JEŻELI(RO... Chcę aby ta formuła działała w drugim arkuszu sumując dane z pierwszego arkusza. Nie wiem gdzie dopisać arkusz1 do tej formuły, a nie chcę aby podliczenia były w tym samym arkuszu tylko w drugim.
excel sumowanie arkuszy sumowanie kilku arkuszy kopiowanie arkuszy
strojenie cewki wykrywacz zabezpieczenie elektroniczny drzwi przyczepka światła
awaryjne pompy ciepla poziom oleju skrzyni automatycznej
Jak uruchomić tryb awaryjny Windows 10 z BIOS? Młynek do kawy Bosch CTL636EB1/04 nie działa