Witajcie. W Excelu mam załóżmy DWA arkusze o nazwie: A i B. W każdym z arkuszy jest kolumna z imieniem i nazwiskiem i przyjmuje ona wartości 1 w drugiej kolumnie: A: Jan Kowalski 1 Grażyna Nowak 1 Jan Kowalski 1 B: Marek Zięba 1 Jan Kowalski 1 Grażyna Nowak 1 Teraz w arkuszu C chcę, aby z tych dwóch arkuszy pobrało mi dane osobowe razem z sumą jedynek...
Czy da się ukryć dzień tygodnia (który domyślnie wpisuje się na "sobota" ? Oraz czy można i w jaki sposób zmienić nazwy Arkusz1, Arkusz2, Arkusz3 na poszczególne nazwy żeby nie p i takie pytanie przy okazji nie związane z tym tematem. Czy excel może korzystać z zewnętrznej bazy ? Chodzi o to, że z listy towarowej, która jest w tym szablonie w "arkusz2"...
Jak sprawić aby excel sam po wpisaniu odczytu licznika z datą nowego miesiąca liczył sumę Całą prostą zabawę można zrealizować w jednym arkuszu (oczywiście można to rozpisać na kilka arkuszy z odpowiednimi odwołaniami ;-) ) np. tak jak na zrzucie 1232639 Musisz jednak wprowadzić odpowiednie formatowanie wszystkich danych i wykorzystać kilka formuł...
Zrozumiałem (w końcu) :) Kłopotem jest tu ilość tych arkuszy Ex1. Żadna formuła z bezpośrednim wskazaniem komórek źródłowych nie wejdzie bo będzie za długa. Prawdę mówiąc lepiej by było to "łączyć" w accessie. Może zrobić 12 plików pomocniczych z 70 arkuszami i jednym głównym sumującym te arkusze. Każdy z arkuszy byłby połączony z konkretnym plikiem...
Najprościej nazwać arkusze i odpowiednio ustawić je na pasku zakładek. Ten z sumą nazwij "Suma" i ustaw go jako pierwszy z lewej. Pierwszy ze składnikiem/składnikami nazwij "Pierwszy", ostatni "Ostatni" Jeśli nowe arkusze będą wstawiane pomiędzy "Pierwszy" i "Ostatni", wystarczy Np taka formuła Dodano po 13 :arrow: markoz7874 A jeśli zakres będzie wielokomórkowy?...
Podobnie, ale bez "znaków matrycowych" ... :) W 'Arkusz3: 904745
Poczytaj o WYSZUKAJ.PIONOWO, a jeżeli makro to o VLOOKUP.
Dzień dobry, Co Pan chce mieć wpisane w kolumnach? 8 (jako liczbę) czy 8 godzin (w formacie czasu Excela). Tu jakby brak konsekwencji. Komórki w kolumnach dni są sformatowane jako liczby całkowite, a kolumna podsumowania (AI) jest sformatowana jako godziny i minuty gg:mm. To nie pasuje i nic się Panu nie będzie sumować. W arkuszu są jeszcze różne inne...
Może być w ten sposób? (kolumny pomocnicze można ukryć) Co prawda załączyłaś dane gdzie zawsze był nr transakcji ale działa też jak go wykasujesz -uwzględnia to. edit: podmieniłem trochę formuły by było łatwiej kopiować w bok. Może trochę utrudniłem zrozumienie formuły ale... Główna formuła np. dla "a" w danym miesiącu to: =SUMA.ILOCZYNÓW((C1:C10000="a")*1;(A1:A1...
No, a jeśli wprowadzimy dni robocze? Jeśli zapiszesz formułę np. tak =SUMA.JEŻELI($B$5:$L$5;"<="&$B$9;... to uzyskasz wyniki jak na zrzucie :idea: :D 1094581
Dodano po 3 Jak w dowolnym arkuszu nie będzie pozycją "Wartosc", błąd występuje Dodano po 4 wtedy[syntax=vb]Sub test2() Dim naglowek As Variant Dim lastrow As Long For Each sh In ThisWorkbook.Sheets With sh Set naglowek = .Rows(1).Find(what:="Wartosc", LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole, MatchCase:=False) If Not naglowek Is Nothing Then col = naglowek.Column...
[syntax=vbscript]Sub Sumuj() Application.ScreenUpdating = False Katalog = "C:PlikiExcela" Plik = Dir(Katalog & "*.xls*") While Plik <> "" Set a = Workbooks.Open(Katalog & Plik) For x = 1 To Sheets.Count Sheets(x).Range("OO1").Formula = "=SUM(A1:A100)" s = s + Sheets(x).Range("OO1") Sheets(x).Range("OO1") = "" Next a.Close False Plik =...
Zobacz, czy o to chodziło. Makro do kopiowania: [syntax=vbscript]Sub Kopiuj() Dim b As Worksheet Dim ow As Long Set b = Sheets(ActiveSheet.Index - 1) ow = b.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row - 1 Dim CopyRng As Range, PasteRng As Range b.Range("A4:B" & ow).Copy ActiveSheet.Range("A4").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues b.Range("N4:O" & ow).Copy ActiveSheet.Range("N4").PasteSpecial...
Po dłuższym kombinowaniu w Open Office 3.4 doszedłem do takiego rozwiązania: =SUMA('1'.H2;'2'.H2;'3'.H2) Próba skrócenia do =SUMA('1:3'.H2) jednak nie zadziałała tak ze pozostaje mi tylko ta dłuższa formula. Jednak to mi nie przeszkadza. Zauważyłem że w O.O. zamiast (!) ma być (.) (zwykła kropka)
Wystarczy wstawić np. taką formułę =suma(a:b!A1) , gdzie a i b to nazwy arkuszy ograniczające te, które chcesz sumować. Możesz nazwać je jak chcesz. Arkusze po kolei: a, Arkusz1, Arkusz2, ...... ArkuszN, b Taka formuła sumuje komórki A1 w arkuszach od a do b włącznie, jak teraz wstawisz jakiś dodatkowy arkusz pomiędzy a i b to też będzie sumowany.
[syntax=vbscript]Sub Sumuj() For x = 1 To Sheets.Count If Sheets(x).Name <> "zestawienie" Then Sheets(x).Range("C7").FormulaR1C1 = "=SUM(R[-5]C[-2]:R[-1]C[-2])" Next End Sub[/syntax]
Przy sumowaniu w drugim arkuszu kolumny "Zużycie na kg" wyskakuje mi komunikat #Dziel/0!, Co zrobić żeby tego nie było. Chciałbym te kolumny sumować w drugim arkuszu z całego tygodnia i miesiąca. Pozdrawiam
Nie jest potrzebne makro. Wystarczyłaby funkcja SUMA.WARUNKÓW, gdyby nazwy z listy "typ_aktywności" były zgodne z nagłówkami tabeli (wiersz Nr2 arkusza "Rozliczenie tygodniowe"). Chodzi o Np "spotkania" / "spotkanie" etc.
Proszę zatem o pomoc/podpowiedź Odnoszę wrażenie, że tu wystarczyła by ulokowana w każdym arkuszu tabelka sumująca wagi wszystkich wyrobów ważonych każdego dnia :D np. tak jak na zrzucie :spoko: 1078331
Zwykłe sumowanie w Excelu, poszukaj mojego tematu FCLU i tam jest arkusz.
Nie wiem czy to o to chodzi, ale możne to pomoże: [url=https://www.cognity.pl/sumowanie-mi...
Te błędy są spowodowane sposobem przeliczania arkuszy przez Excel. Mamy ograniczone możliwości sterowania tym. W tym przypadku można wprowadzić 2 uzupełnienia: 1) w formule 'oblicz' dopisać na końcu: [syntax=text]+0*LOS()[/syntax]Ta zmiana nie zmieni wartości wyniku, wymusi tylko przeliczenie formuły przy każdym przeliczeniu arkusza. 2) Ale to jeszcze...
U mnie działa dobrze. Może źle jej używasz?
Sumowania są w arkuszach, jeśli taki wariant wybrałaś. Wystarczy się do nich odnieść...
Z tego co widzę próbujesz sumować warunkowo dla wybranych klientów? Dlaczego nie używasz filtra? Można odfiltrować niepotrzebne, skopiować do nowego arkusza. W swoim przykładzie odwołujesz się do całych kolumn (Np A:A), co zdecydowanie spowalnia działania na tablicach. Dlatego zamieniłbym zakres na tabelę Excela. (zaznacz, Menu>Wstw>Tabela). Zamiast...
Nie bardzo (formuły tablicowe), ale za to straaaaasznie wolno. Kolumnę pomocniczą możesz "upchnąć" w ukrytym arkuszu i nikt jej nie zauważy ;)
Jeśli dobrze zrozumiałem, chcesz zsumować wartość z jakiejś komórki ze wszystkich arkuszy, które zawierają w nazwie numer mniejszy lub równy arkuszowi, z którego odpalasz makro? Jeśli tak, to w skrócie można to zrobić tak: [syntax=vb]'dla arkuszy nazwanych: Arkusz1, Arkusz2 etc. aktNumer = Mid(ActiveSheet.Name, 7, Len(ActiveSheet.Name) - 6) suma = 0...
czy istnieje możliwość sumowania danych w wielu arkuszach tj. arkusz1 - jabłka 5 - gruszki 10 arkusz2 jabłka 4 - śliwki 3 w arkuszu3 chciałbym przepisane nazwy i sumę wszystkich rodzai. Oczywiście arkuszy jest więcej. próbowałem konsolidacji i tabeli przestawnej - chyba tylko makro.
Witam, nie jestem zbyt biegły w Excelu, więc pomyślałem, że poszukam tutaj porady. Mam kilka danych z każdego m-ca i chciałbym uzyskać jakoś sumę końcową. Czy jest jakaś formuła, która umożliwiałaby szybkie sumowanie arkuszy? Każdy arkusz ma obok godziny swój numer, czasem się ten nr powtarza w jednym arkuszu, a czasem nie. Czy można zrobić tak, aby...
Co prawda to twoja praca domowa, niemniej: Excel działa na danych dynamicznie. Bez makra "zapisywanie" do komórki "stałej" danej z jednej nie da się zrobić * . Ja widzę to tak (dwa sposoby): 1. Tabela. W trzech wersach pierwszej kolumny trzy (czy więcej) urządzeń. W nagłówkach kolumn tej tabeli od razu wpisane kolejne daty z kalendarza. Wpisujesz czas...
Dla jednego arkusza: =SUMA(JEŻELI(C1:I1>=DZIŚ&... C2:I2)) Dla wielu arkuszy (tygodni) do jednej komórki: =SUMA(SUMA.WARUNKÓW(INDIREKT(... INDIREKT("Tydzień1!C1:I1&qu... ">="&DZIŚ()-7... + SUMA(SUMA.WARUNKÓW(INDIREKT(...
lecz widoczny wynik to sam wiersz Sumy A jaki zakres komórek obejmuje nazwa Cena :?: :D Jeśli chcesz sumować "tylko widoczne" - zmień formułę na =SUMY.CZĘŚCIOWE(9;[Cena]) :idea:
Oj koledzy obaj nie znają podstaw Excela! :( A wszystko jest napisane w pierwszej lepszej książce do nauki obsługi tegoż programu.. :roll: Oczywiście, by sumować pomiędzy arkuszami, wystarczy przekazać poprawnie zaadresowane komórki jako argumenty funkcji SUMA. Czyli dla przykładu: =SUMA(Arkusz1!A1;Arkusz2!A1)
ARKUSZ NR 1 - Testowanie obu kart LAN Speed Test-em. Wyniki zapisać w tabelkach, screeny do worda. - Zainstalować edytor tekstu i arkusz kalkulacyjny. - Utworzenie dwóch kont użytkowników: Moderator (admin) i Gosc (standardowy). - Nadanie silnych haseł dla kont (min. 8 znaków, hasło złożone) - Ograniczenie miejsca na dysku dla użytkownika Gosc do 500...
Tak dokładnie :) No i fajnie było by mieć to automatyczne sumowanie w każdym arkuszu
Tu masz programy magazynowe. http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t... Spokojnie coś wybierzesz. Możesz także to zrobić w Excelu lub jeszcze lepiej w OpenOffice, ponieważ jest darmowy. Zrobienie takiego arkusza w Excelu czy OpenOffice to przysłowiowa "bułka z masłem". Dla przykładu robisz pionowe kolumny, które odpowidają poszczególnym materiałom....
Oczywiście kosztorys który zrobiliście w EXCELU wpisaliście w arkusz? W ubiegłym roku za coś takiego leciały punkty - za nie przepisanie tego na arkusz. Nie wpisane pozycje w arkusz = zadanie nie wykonane. Przez coś takiego owalił mój brat. A w zadaniu było napisane, że na arkusz przepisać tylko formułę sumującą. Niestety arkusz idzie do OKE a to z...
Można także użyć formuł tablicowych i sumowania arkuszy. Uważam, ze najprościej wydzielić w każdym arkuszu zakres gdzie zsumujemy potrzebne nam miesiące a potem poprzez odwołania wielopoziomowe zsumować wszystko w jednym arkuszu. W załączeniu przykładowy plik.
Może takie rozwiązanie zadowoli
Żeby się odnieść do poprzedniego arkusza musisz zrobić coś takiego: Range("AD3").Value = ActiveSheet.Previous.Range("AD3").Value + Range("T9").Value
W arkuszu 1 w wierszach od 2 do 30 brak formuł W arkuszu 2 w tabeli w kolumnie "J" muszą być wartości większe niż zero to w wierszu8 i 9 będą wartości. Pozdrawiam
Ponieważ sumowanie ma się odbyć w arkuszu suma a nie w poszczegulnych arkuszach np arkusz 1 Wszystkie dane maja być ssumowane w arkuszu 1 jeżeli(dzis()=< w kilku arkuszach e14; to w arkuszu suma ma sumowac odpowiednie komórki. Jeżeli jakas dana data jest wystapi za miesiąc to ma zostać pominieta; natomiast jak data jest która jest dzis a w komórce...
Nie dałeś przykładu i nie wiadomo jaka jest struktura tabel. Ogólnie do wydruku stosuje się filtrowanie z np. ukrywaniem kolumn lub tworzy się dodatkową tablę - tylko do wydruku tych samych danych - dla różnych kryteriów np. nazwisk. Korzystając z listw rozwijalnych oraz wyszukaj.pionowo() można wyszukać z wielu tabel dane, dotyczące np. tych samych...
Da sę tak zrobić, żeby lista przy wykresie zmieniała również liste przy tabeli? Tak, da się. >Utwórz nowy arkusz i nazwij go np.: Wykresy >Z arkusza Sheet1 skopiuj komórkę I3 i wklej ją do arkusza Wykresy w pozycji A1, następnie z menu Dane wybierz Poprawność danych i dla tej komórki i w polu Źródło po znaku = dopisz w formule: Sheet1! (koniecznie...
Witam Mam tabelę w pierwszym arkuszu i taką formułę: =SUMA(JEŻELI(MIESIĄC(H3:H16)=1;JEŻELI(RO... Chcę aby ta formuła działała w drugim arkuszu sumując dane z pierwszego arkusza. Nie wiem gdzie dopisać arkusz1 do tej formuły, a nie chcę aby podliczenia były w tym samym arkuszu tylko w drugim.
Można użyć tej samej funkcji, jaką sumujesz w D26, tylko z trzema warunkami (czynnikami)... Np w D4 wpisz =SUMA.ILOCZYNÓW(('ARKUSZ 1'!C$4:J$4="ZIARNO")*&... 1'!A$6:A$21=A4)*('ARKUSZ 1'!B$6:B$21=C4);'ARKUSZ 1'!C$6:J$21) i przeciągnij w dół. p.s. Możesz zamiast ="ZIARNO" użyć D$2 usuwając najpierw...
hej W załączniku plik z formułami Łukasz
jest to tabela do płatności za faktury, i jest to rozróżnienie czy dana faktura jest przeterminowana, czy nadal w terminie płatności. Do tej części mam już porobione makra, które same automatycznie sumują daną część arkusza. jedyne czego mi potrzeba to właśnie sumowanie po rodzaju waluty i nadawanie waluty w zależności od danych z kolumny C.
Jak stworze tabele to mam kolumnę sumującą mi ceny z 3 arkuszy, której nie potrzebuje Sumę możesz usunąć. Prawym klawiszem na tej kolumnie -> Usuń "suma z cena". Teraz jak chce wpisac funkcje jeżeli() to jak zaznaczam pola do funkcji to zamiast prostego np.=JEŻELI(B5=C5;0;1)+JEŻELI(C5=D5;0;1) mi wychodzi coś takiego: ... Dlatego ja wpisałem ten warunek...
Rowniez dobrze! Wpisz date np. 10.10.2023 i bedziesz mial wynik podzielony na ilosc dni. Tylko na dole pod arkuszem zle sumuje, ale chyba nie o tym piszesz?
sumowanie arkuszy kopiowanie kilku arkuszy łączenie kilku arkuszy
lexia sterowniki interfejsu rdzeń ferrytowy cewka karta podczerwień
irfz44n to220 podsłuch policji
Żyrandol 3-ramienny – świeci cały czas, nie działa wyłącznik, podłączenie fazy, diagnostyka Hako V490 – ile oleju do silnika? Pojemność, typ, wymiana, Lombardini LDW 602