Gaznik do rozebrania wyczyszczenia i przedmuchania kompresorem. Później regulacja składu mieszanki oraz obrotów biegu jałowego.
a czy mógłbyś dodac zdj gaźnika? ze zblizeniem na dysze do regulacji;)
Nie, znaczy to, że najwidoczniej przepustnica się nie domyka, lub zawieszony jest zawór mieszanki rozruchowej (ssanie). Nieszczelność w dolocie przed gaźnikiem nie spowoduje wchodzenia silnika na obroty. Trzeba obejrzeć dokładnie gaźnik. A jak się zachowuje po całkowitym wykręceniu wkrętu regulacji biegu jałowego (całkiem zamkniętej przepustnicy)?
Masz w tym gaźniku membranę? Bo jeśli tak, to najpewniej ją ciul strzelił :P . Druga sprawa - luzy zaworowe do sprawdzenia. Jak masz mocno rozjechane, to nie będzie chciał równo chodzić. Po 3cie, jeśli silnik jest zimny, a ty wyłączysz ssanie, to nie jest dziwne że gaśnie, zwłaszcza w aktualną zimową pogodę. Po 4te. Najpierw ustawiasz skład mieszanki,...
To już prawie wykopaliska, ale dla potomnych odpowiem co jest powodem tego problemu. W gaźniku aisin stosowanym w Suzuki Samurai 413 są dwie śrubki regulacji obrotów pierwsza od strony aparatu zapłonowego i druga przy siłowniku podciśnieniowym od strony chłodnicy. To ta druga śrubka odpowiada za zwiększanie obrotów poprzez siłownik podciśnieniowy, po...
nie ma regulacji
Tak, powodem było złe wyregulowanie składu mieszanki biegu jałowego. W praktyce rzadko który serwis posiada analizator spalin, być może w Warszawie znajdzie się porządny serwis który takie urządzenia posiada i wykona taką regulację. Zależy ile to będzie kosztowało, bo być może opłaci się ustawić na czuja.
To jest wtrysk, a tak dokładnie nazwany przez mechaniorów półgażnik.. Obroty ustawione na ciepłym silniku, ale na zimnym ta regulacja nic nie pomaga....
Oddaj gaźnik z motorem do regulacji.
Wykręcając śrubkę od regulacji mieszanki wpuszczasz więcej powietrza do gaźnika czyli zubażasz mieszankę, wkręcając redukujesz lub całkiem blokujesz wlot tego powietrza. Przekręcając za mocno w daną stronę motocykl powinien tracić obroty, ustaw pomiędzy tymi skrajnymi wartościami.
A kiedy była robiona w tym aucie regulacja zaworów?
Rocznik '96 - potrzebuję materiałów w jakimś chrześcijańskim języku - na razie przynajmniej odnośnie naprawy i regulacji gaźników. Ponoć rok przestała i zaczęły ją zalewać. Nie sposób odpalić jej normalnie, jak zapali, nie utrzymuje obrotów.
Sprzęgło do regulacji, jeśli nie pomoże, wymiana.
Jeśli dobrze kojarzę jest to wersja gaźnikowa silnika. Prądnica to alternator z regulacją wzbudzenia. Czyli, że silnik po włączeniu oświetlenia jest trochę bardziej obciążony i reaguje spadkiem obrotów. Układ gaźnikowy nie posiada sprzężenia zwrotnego regulacji obrotów. Sytuacja wyglądałby inaczej przy silniku z wtryskiem lub regulatorem równoległym.
Możesz wrzucić foto gaźnika, jakie masz śruby do regulacji? Gaźnik membranowy powinien mieć śruby składu mieszanki niskich i wysokich obrotów. Wrzuć foto tych membran i iglicy.
Masz obrotomierz. Wkręca się do końca do odciny? Czyli jakieś 10tys RPM? Jak tak, to żadnej blokady na module nie masz. Bo jak inaczej by to miało działać? Raczej sugerowałbym pełny serwis i dopieszczenie moto. Czyszczenie i regulacja gaźnika, wymiana oleju, wymiana filtrów, regulacja luzów zaworowych, wymiana świecy, sprawdzenie hamulców (czy przypadkiem...
Witam mam problem z moim suzuki 2t gdy po rozgrzaniu silnika (ssanie się wy wyłącza) suzuki z automatu gaśnie porostu nie trzyma obrotów. W skuterze po dodaniu gazu zalewa świece. Co zrobić jak regulacja nic nie daje a ze świecą jest wszystko ok, gaźnik był czyszczony kilka dni temu nie mam pomysłów jak to naprawić.
Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny moduł zapłonowy. Są zapłony CDI AC i DC - z cewką łądującą, albo bez niej. Do tego z regulacją KWZ potencjometrem, a nawet z "mapą" zapłonu, samoczynnie regulujące KWZ w funkcji obrotów.
To że czyściłeś nie znaczy że zrobiłeś to prawidłowo, tym bardziej że nie ma efektu. To samo z regulacją. Może lepiej daj motorower do naprawy komuś kto się na tym zna..
Przy wtrysku mam śrubkę do regulacji (myślałem że odpowietrza) i chciałbym znać prawidłowe jej ustawienie bo coś kuleje na wolnych obrotach??
Chodzi dość nieciekawie, prawie jak diesel. To już po tej regulacji luzów zaworowych? Ile ten silnik ma przebiegu? Rozumiem, że temat uznajesz za rozwiązany, silnik odpala i wkręca się prawidłowo na wysokie obroty?
okej, świece były mokre, po wyceszeniu wygrzaniu na kuchence gazowej i wkręceniu w motocykl - zapalił. Kolejne problemy, ale one już w sumie były od zawsze czyli trzyma wysokie obroty, a chwilkę jak się nagrzeje to słabe, że aż gaśnie. Po prostu falujące obroty od 1000 - nawet 5000 tys. Czyżby regulacja gaźników ? a może cewki zapłonowe?
Gaz opanowany chodzi jak rakieta ,kwestia regulacji za dużo gazu dostawał i strasznie go muliło gazownik wymyślił że wymienić parownik a nie było takiej potrzeby .
Wracajac do tematu.Chciałbym podzielić się swoim problemem . Auto chodziło ok .Troche falowania na wolnych obrotach ale to szczegół. Po wymianie instalacji gazowej na lepszą a dokładnie na bingo -s ( 6 cylindrów) mam objaw na benzynie i gazie nastepujący :w czasie jazdy po ''wrzuceniu na luz" obroty spadaja do 1300 i tak trzyma przez dłuzszy czas i...
Minęło trochę czasu ale naprawiłem w moim przypadku regulacja zaworów pomogła i teraz auto się zachowuje tak jak powinno. Został problem ogrzewania płukałem układ wymieniłem termostat rurki na wlocie do nagrzewnicy gorące a w środku zimno wieje może ktoś coś podpowie sesownego.
Witam ponownie, Wymontowałem gaźnik i ponownie go przemyłem i przedmuchałem, sprawdziłem wysokość pływaka i była taka jak podano w manualu. Zmieniłem dyszę główną na 115 i ustawienie zawleczki na iglicy na "3". Czyli de facto zmniejszyłem ilość paliwa dostarczanego paliwa a co za tym idzie zubożyłem mieszankę. Po zmontowaniu wszystkiego zrobiłem jazdę...
Dzień dobry, Mam ten sam problem czyli błąd p0171 - system too lean czyli dotyczy zbyt ubogiej mieszanki. Suzuki Vitara k14C 2017 rok 1.4 t benz automat allgrip Silnik pracuje cały czas normalnie. W parametrach Fuel Trim zwiększa procentowo Long fuel trim na wolnych obrotach do poziomu 17% (około) Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz...
Próbowałem dzisiaj dojść co może być nie tak i myślę, że dochodzę do sedna. Wlewałem paliwo do komory spalania przez świece i odpalał i co ciekawe wlałem troszke paliwa do gaźnika przez iglice i też zapalił. Na obrotach chodzi normalnie a jak puszczę gaz to gaśnie. Ale znalazłem malutką usterkę w gaźniku i nie wiem czy ona coś znaczy. Na samym środku...
Witam. Suzuki GN 125, mam problem z wyregulowaniem wolnych obrotów, po nagrzaniu silnik gaśnie przy każdym zatrzymywaniu się. Gdy podniosę wolne obroty silnik nie chce zejść z powrotem na wolne lub schodzi bardzo wolno, próbowałem każdej regulacji według serwisówki nic nie pomogło. Gaźnik czyszczony, luzy zaworowe sprawdzone i ustawione,filtr powietrza...
Witam, mam Geo Metro 1.0 w automacie z gazem. Problem polega na tym, że auto ma spory problem z ruszaniem z miejsca na gazie( na benzynie rusza bez problemu). Po naciśnięciu gazu silnik zaczyna mulić a czasami nawet gaśnie. Podejrzewam że przyczyną może być gaźnik sterowany podciśnieniowo który nie radzi sobie ze sterowaniem przy gazie. Jeszcze większy...
Witam. Ma ktoś może pomysł co może być przyczyną usterki? Dzisiaj jadąc moim Bandziorem przy 180 nagle odcięło jakby dopływ paliwa, zaczął się dławić i strzelać. Zostały tylko wolne obroty, wróciłem z prędkością 20 km/h a każde odkręcenie manetki go dławiło. Moto po przeglądzie, czyszczeniu i regulacji gaźników, szedł jak burza aż tu nagle taka sytuacja...
Witam . Cały czas walczę z moją dr'ką .. Kiedyś na każdym biegu rwała na koło A teraz? Filtr powietrza wyczyszczony, nasączony Gaźnik wyczyszczony, nowa dysza wolnych obrotów. Dusił się na większych obrotach to podniosłem iglice o 1 i niby lepiej ale problem nadal występuje. Już chyba próbowałem wszystkiego ale jak nie urok to sraczka i już brak mi...
Wałek rozrządu wykonuje jeden obrót na dwa obroty wału korbowego. Jeśli silnik lekko się kręci to ustaw wałek rozrządu, a następnie sprawdź gdzie wypadnie Ci znak na kole magnesowym. Skoro stracił nagle kompresję to mogło dojść do przeskoczenia łańcucha rozrządu. Oczywiście nie bierze się to z niczego, ale tę kwestię narazie pominiemy. Sprawdź to co...
Dzień dobry. Motor bez problemu odpalił po zimie. Przejechałem nim około 150 km. Następnie wymieniłem filtr powietrza i chciałem trochę podkręcić wolne obroty. Zacząłem kręcić pokrętłem do regulacji - nie dawało to zbytnich rezultatów. Nie wiem czy nie był wtedy jeszcze na lekkim ssaniu... Jak odpuściłem ssanie, to zaczął tracić wole obroty - spadały...
Czujnik położenia przepustnicy czy jest potencjometryczny? Tak. To mocowany na stałe element (ale z możliwością regulacji położenia względem korpusu dolotu) z okrągłym gniazdem na płytkę wychodzącą z przepustnicy. Regulacja odbywa się tak, że włącza się obwód diagnostyki (należy zewrzeć dwie zworki w gnieździe łącza) i wtedy na wyświetlaczu przebiegu...
Gaźniki wyczyszczone. Należało im sie czyszczenie ponieważ miały rdzawy syf w środku...membrany są ok nawet w miarę elastyczne jeszcze są ;p zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś, środek do gaźników bardzo dobrze sie spisał...Jednak tego małego o-ringu nie zmieniłem ponieważ juz były sklepy zamknięte jak to czyściłem ale myślę że wytrzyma... jak składałem...
Tyle że to jest Suzuki i ich nietypowe rozwiązanie układu dolotowego - symetryk z dodatkową membraną. Na niskich obrotach nie będzie to równo chodzić, a pojawią cechy charakterystyczne jak np. w starych Rometach, m.in. wzbogacenie mieszanki przez wielokrotny przelot ładunku przez gaźnik. Dlatego nie wiem czy dysza biegu jałowego jest tutaj prawidłowa,...
Witam. Mam problem mianowicie moja Katana ostatnio zaczęła bardzo ciężko odpalać, ale gdy już odpali to normalnie jeździ, ma moc itp, v-max 90km/h bo cylinder 70cc itp. (nie jeżdżę tym z taką prędkością bo to zabójstwo:)). Kupiłem nowy (zamiennik) cewko-moduł i na nim odpala dosłownie na dotyk, na kopkę z jednego ząbka czy ciepły czy zimny ale... Kompletny...
Jeżeli chcesz żeby silnik pracował to przewody muszą być ROZWARTE. To działa tak, jakbyś miał przycisk STOP który jak się go wciśnie to zwiera 2 przewody. Wg. mnie to masz za bardzo wykręconą śrubkę regulacji obrotów jałowych - czyli gdy nie dodajesz gazu manetką. Przez to silnik dostaje za dużo paliwa na starcie i zimny nie jest wstanie tego przepalić...
Silnik do spalania potrzebuje mieszanki paliwowo-powietrznej i to jej skład ustalasz odpowiednią śrubą w gaźniku - niestety, nie widziałem tego gaźnika w rzeczywistości, a więc ciężko mi opisać gdzie będzie znajdować się owa śruba. Zawsze są dwie - jedna od regulacji obrotów silnika (gdy ją wkręcisz obroty wzrosną, ale nie zmieni się reakcja na dodanie...
Ostatnio nad rzeką ale mnie zgnębił silnik , nie pali juz tak jak kiedyś teraz prawie zawsze muszę odpalać z ssaniem lub za drugim szarpnięciem do tego lubi sam z siebie zgasnąć i przed zgaśnieciem słychać jakby palił na 1 cylinder. Po zdjęciu czapy i odpaleniu w beczce da się wyczuć podczas pracy na wolnych obrotach że dolny cylinder niedomaga o ile...
Tak właśnie próbowałem robić - moduł od skutera z regulacją, ale udało mi się uzyskać nie mniej niż 5 st. dla niskich obrotów i 30 dla wyższych, ale uruchomienie motocykla było bardzo trudne. Ale dzięki zabawie z modułami od skuterów dopatrzyłem się, ze kostka z przewodami od impulsatora potrafi nie łączyć (na jednym pinie). Poprawiłem to, a potem drugi...
no ale próbowałeś ze śrubą i ODŁĄCZONĄ sondą lambda? jak nie to spróbuj, zobaczysz że będzie ładnie pracował jak na benzynie, jak jeździsz na benzynie to sygnał sondy można dać przez przekaźnik załączany elektrozaworem LPG i odłączający sondę tak samo dokładnie jak odłączany jest wtryskiwacz, ja tam po prostu odłączyłem całkiem sondę bo benzyny to używam...
W każdym gaźniku musi być regulacja mieszanki biegu jałowego, dzięki niej ustawia się minimalną ilość CO w spalinach. Iglicę można ustawiać w prawie każdym gaźniku, tylko w niektórych taka opcja jest niemożliwa (tylko jeden ząbek) Poziom paliwa obecnie nie można regulować. Gaźniki membranowe są stosowane tylko w enduro. Dla wyjaśnienia są to gaźniki...
Jestem posiadaczem Suzuki Swift 1,3 1998, z instalacją LPG BINGO S, Cały problem polega na tym że wg gazowników musiałem wymienić sondę lambda. Sonda 4 przewodowa NGK, okazało sie że na warsztacie pomylili kable i nie wiedzą jak to naprawić, nadal przy regulacji LPG wyświetlał sie błąd, palił nie równo i za dużo, oraz świecił się check engine. Postanowiłem...
Witam. Mam problem z wolnymi obrotami na ssaniu gdy zimny sięgają nawet 2.5 - 3 tysięcy?Czy to normalne,strasznie "wyje" Jak nie to prosze o wskazówki z tego co patrzyłem nie ma ręcznej regulacji(chyba)?A i jest tak samo na gazie i benzynie.Mam też problem z gazem po ostatnim tankowaniu gaz wyjeżdziłem do zera i chyba się coś zawiesiło bo pokazuje że...
Chodzi mi dokladnie oto w jaki sposob jest rozwiazany problem regulacji napiecia.Znajomemu padlo ladowanie w suzuki .Regulator napiecia i prostownik sa w jednej "kostce" - swoja droga bardzo malej jak na element ktory musi spelniac dwie funkcje i do tego dzialajacy ze stosunkowo duzymi pradami. Zastanawiam ,czy nie daloby sie dolaczyc zewnetrzny prostownik...
Położenie magnesów jest tak ważne? Przecież i tak mamy jedno wyładowanie na obrót i steruje nim moduł a energia zbiera się przez cały czas w kondensatorze... Czy błędne podłączenie cewki zbierającej (pickup coil) i ładującej (cdi) będzie skutkować uszkodzeniem modułu? Jeśli nie to kombinacji nie ma zbyt wiele bo raptem 4 :) Informacji nie ma zbyt wiele,...
Witam! Po wczorajszym moim pobycie w garażu: 1. w sprawie nie wchodzenia silnika na obroty: pogrzebałem w necie i okazało się że źle zamontowałem iglicę pod czarnym plastikowym dekielkiem. Jak zmontowałem ok. i udało mi się go odpalić to silnik pracował jak marzenie. - jedna sprawa wykluczona. Przebrałem się i na jazdę próbną: przejechałem z 10km niekiedy...
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
Witam. Od kilku dni posiadam GN125. Rocznik produkcji 1997. Pierwotnie z tego co widzę był kupiony w Niemczech. Moc w dowodzie: 7.90kW. Raczej grzebany, bo jedzie powyżej 80km/h W motocyklu wymieniłem świecę - poprzednia była czarna (okopcona, zbyt bogata mieszanka). Próbowałem wyregulować gaźnik, podginając "języczek" od pływaków (w tym gaźniku CHYBA...
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Witam wszystkich mam następujacy problem. Samochód Suzuki Grand Vitara 2002 Automat 2.0 hdi RHZ nabyty za granicą, więc nie znam historii tego auta. Samochód na wolnych obrotach pracuje jak traktor czyli twardy metaliczny dźwięk, po przekroczeniu ok. 1500 obr/min metaliczny dźwięk zanika. Dodam że wtryskiwacze są po regeneracji w serwisie Bosch, pompa...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam wszystkich, Niestety nie mogę nigdzie znaleźć informacji co do naciągu linki od gazu w silniku Suzuki DF115. Sprawa wygląda tak że zakupiłem motorówkę w raz z tym silnikiem. Niestety manetka działa jak by chciała a nie może. Dokładniej mówiąc manetka po włączenia biegu do przodu ma 3/4 przerwy i dopiero zaczyna na końcówce ruszać. Możliwe że trzeba...
Witam odwiedzajacych mój post. Problem jest z brakiem regulacji nawiewu w autku jak w tytule. Pierwotnie uszkodzeniu uległ termistor zelowy i nawiew nie dzialał w ogóle. Po wymianie bezpiecznika mam tylko pelne obroty bez regulacji. Moduł z tranzystorem 2sk2313 jest sprawny a inny tranzystor wlutowany dla sprawdzenia zachowuje sie identycznie. Moim...
suzuki regulacja obrót suzuki obrót suzuki regulacja
silnik dymić biały skrzynia crunch medion internetowy
viessmann serwis magnetowid toshiba
Podłączenie zasilacza zamiast baterii 14V w boomboxie Instrukcja obsługi młotowiertarki MacAllister MSRH 600 po polsku